פורום שומנים בדם, מחלות לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הרדיקלים החופשיים --פיתרון=ORAC
    יהודה
    28/01/2009

    מעט חומר על אינטרה –נוטריה חשוב לדעת ORAC- בריאות אופטימאלית = ניצחון יומיומי במספרים של אנטי-אוקסידנטים על הרדיקלים החופשיים. יהודה 0542888324 מה זה אומר ? בשפה עממית, רדיקלים חופשיים הם ארגון טרור של מולקולות חמודות עם בעיית בדידות קשה. חסר להם אלקטרון והן ממש רוצות אותו אז אם הן נכנסות לך לגוף, הן יגנבו אותו מאחד התאים שלך. הופ! יש לך תא סרטני. לא רק שהתא עכשיו סרטני. הוא בעצמו הופך לרדיקל חופשי ומאיים על תא אחר וכן הלאה וכן הלאה. קשה להאמין אבל תהליך כזה נוצר כל יום בגופנו. אם הטרוריסטים נתקלו בטעות בתא שומני הם יחמצנו גם אותו ויהפכו אותו לטרוריסט בעצמו. ששמן שזורם בעורקים שלנו מתחמצן הוא הופך לחתיכת שומן וחוסם לנו את העורקים. אם ניסית פעם לשטוף את האוטו ראית שכשאר לוחצים עם האצבע על הצינור יוצא זרם יותר חזק. אותו דבר בוורידים שלנו. שיש פחות מקום לדם לזרום נוצר לחץ דם. לחץ דם הוא הגורם הראשי למחלות לב והן כרגע הגורם מספר אחת לתמותה בעולם. אם הטרוריסט פוגש תא מוח הוא מנוון אותו, כשהוא פוגש DNA הוא משנה את המבנה שלו וגורם להזדקנות מוקדמת וכן הלאה. כמו בסרט פעולה טוב, מיד באים החבר'ה הטובים – סיירת האנטי-אוקסידנטים ונותנים באהבה לכל רדיקל חופשי או תא פגום אלקטרון משלהם וסוף טוב הכל טוב. מסקנה: אם יש יותר טרוריסטים מאנשי הסיירת אז מתפתחת בעיה הגדלה לאיטה, זקנה מוקדמת, לחץ דם ומחלות ניווניות ועד לאבחון רפואי של סרטן. את הכל ניתן למנוע עם סיירת האנטי-אוקסידנטים. אפשר אפילו להפוך תהליך של זקנה ע"י צריכה מוגברת של אנטי-אוקסידנטים. אגב זו הסיבה שהם נקראים אנטי-אייג'ינג. מאיפה מגיע ארגון הטרור של הרדיקלים החופשיים? פשוט מאוד. אנחנו אוכלים 3 ק"ג בשנה ממוצע של חומרי הדברה, נושמים אוויר מזוהם, מדברים בסלולרי, חשופים למתח וקצב חיים מהיר, אוכלים מזון מעובד, חומרים משמרים, מייצבים וחומרי טעם וריח, מעשנים פאסיבית, מזריקי לורידים שלנו הורמונים ואנטיביוטיקה מהעוף והבשר. אנחנו מכניסים יותר טרוריסטים לגוף ופחות אנשי סיירת לא פלא שמספרי הסרטן עולים. מאיפה באה סיירת האנטי-אוקסידנטים ? דרך הפה בעיקר. מזונות שאנחנו אוכלים בעיקר פירות וירקות מכילים אנטי-אוקסידנטים בכמויות שונות. לכל מזון יש כמות מסוימת של אנטי-אוקסידנטים. ניתן למדוד אותה ע"י מדד הנקרא ORAC. מה זה ORAC ? בשנים האחרונות פרסמה סוכנות הבריאות האמריקאי (National Institute of Health) מדד חדש שנקרא ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity ) המגדיר יחידות בינ"ל בכל מזון המאפיין את כמות האנטי-אוקסידנטים והמזינים הצמחיים שנמצאים בו. כמו קלוריות גם המדד הזה מדעי לחלוטין ומוכר על ידי כל המוסדות הרפואיים בעולם. למשל פורסם ע"י ה USDA משרד החקלאות האמריקאי שאדם צריך 3000-5000 יח' ביום על מנת לשמור על הבריאות. בן אדם ממוצע אוכל קרוב ל 1200 יח' ביום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון טעויות

    ד``ר רפי ביצור
    29/01/2009

    1. התקפי לב נגרמים עקב היצרות עורקים, לא ורידים.
    2. יתר לחץ דם אינו נגרם עקב היצרות העורקים. בדיוק להפך – יתר לחץ דם הוא אחד הגורמים להיצרות העורקים.
    3. ORAC אינו "מדד מדעי לחלוטין". זהו מדד מחקרי, שיעילותו וחשיבותו טרם הוכחו, או בלשון ה- NIH: "הקשר בין ערכי ORAC לבין תועלת בריאותית לא הוכח"
    The relationship between ORAC values and the health benefit has not been established.
    4. ה- USDA לא פרסם מעולם המלצות בדבר צריכה מומלצת של ORAC. אין ולו גוף מקצועי אחד שפרסם המלצות כאלה.
    5. כל המחקרים שבדקו השפעה של מתן אנטי אוקסידנטים על מחלות לב לא הראו השפעה כלשהי.

    אנלוגיות בדבר טרוריסטים ולוחמי סיירת נועזים (צנחנים או גולני?), שומן הנקרש בעורקים וצינורות השקיה הן נחמדות, אבל לרוב כל קשר בינן ובין המציאות המורכבת להפליא של גוף האדם – מקרי בהחלט.
    תיאוריות הן יפות עד שהן נבדקות ואז – או שהן מוכחות (במיעוט המקרים) או שלא (ברוב המקרים). תיאורית האנטי-אוקסידנטים היא עדיין כזו – תיאוריה לא מוכחת.

    אין זה אומר שמי שאוכל מזון עשיר בנוגדי חמצון מזיק לעצמו – קרוב לודאי שלא, ויתכן שאף מועיל. ודאי שתזונה עשירה בפירות וירקות ומוגבלת בפחמימות פשוטות ושומני טראנס הנה טובה לבריאות (בגלל נוגדי חימצון? מסיבות אחרות? - איני יודע). הסכנה טמונה בהתעקשות על בלעדיות של שיטות מניעה לא מוכחות רק בגלל שהן ”טבעיות", והימנעות משיטות מניעה שיעילותן הוכחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עד שיתברר סופית
    אבי
    28/01/2009

    ד.נ. קראתי שיש מחלוקת בין המומחים באשר ליעילותו של התוסף קיו 10 במניעת מחלות לב ו-יל"ד, או בטיפול בהם לאחר שאירעו. אבל לא ברור לי לאיזה צד נוטה המידע הקיים בעניין זה. מהו שורש המחלוקת? ומהו הסה"כ העכשווי, מבחינה מחקרית ורפואית, של הידע הקיים בנושא? עד שהידע יהיה מוצק (מי יודע מתיי זה יהיה, והרי אף אחד לא מבטיח שנחיה עד אז, כמובן, ובצדק), האם לדעתך רצוי ליטול תוסף זה, או מוטב להימנע מנטילתו? ואולי התשובה מתחלקת לקבוצות מסוימות שם זה רצוי, כאשר לאחרות זה מיותר? אנא הבהרותיך. תודה. אבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עד שיתברר סופית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאבי

    ד``ר רפי ביצור
    28/01/2009

    יש היגיון ביולוגי מסויים במתן Q10 לחולים הסובלים מתופעות לוואי של סטטינים, אולם המידע המחקרי לגבי התועלת המעשית של התוסף - דל, וברובו לא הצליח להדגים תועלת.
    לגבי מניעת מחלות לב ויל"ד - המידע דל אף יותר.
    עם זאת - החיים האמיתיים חשובים יותר מתוצאות מחקר כזה או אחר, וניתן לנסות Q10. אם הוא עוזר - מה טוב, ואם לא - אינו מזיק. מינון של 100-200 מ"ג ליום הוא מינון מקובל, וככל הידוע אינו גורם לנזק.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול בדם
    תמר
    26/01/2009

    שלום רב , אני בת 44 מדריכה לריקוד ותנועה, פעילה פיזית מידי יום, לא שותה,אוכלת בריא וחוטאת בשתי סיגריות ליום. יש לי כולסטרול גבוה שקיבלתי בתורשה. כולסטרול 296, טריגליצידים 104.00, HDL-72.80, LDL- 202.20 האם ישנה דרך טבעית להורדת כולסטרטל,מאחר והבנתי שהכדורים שצרכים להילקח גורמים לכאבי שרירים, דבר שיכול להזיק לי בעבודתי? תודה רבה.תמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול בדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לתמר

    ד``ר רפי ביצור
    27/01/2009

    לא כתבת לי האם יש גורמי סיכון נוספים (לחץ דם, סוכרת, סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר וכו'), ולכן, ולאור מגבלות האינטרנט, אוכל לתת רק תשובה כללית.
    1. ערך כולסטרול "רע" (LDL) של מעל 200 נחשב גבוה ויש להורידו גם אם אין גורמי סיכון נוספים. בהנחה שאין גורמי סיכון נוספים, יעד הטיפול הוא להוריד את רמת ה- LDL לפחות מ- 160.
    2. ברוב המקרים, זה דורש טיפול תרופתי, מה עוד שאת מציינת שאת האמצעים הלא-תרופתיים (תזונה ופעילות גופנית) מיצית. אין אמצעים "טבעיים" שיורידו את רמת הכולסטרול במידה משמעותית.
    3. הרוב המכריע של המטופלים בתרופות אינם סובלים מכאבי שרירים. גם אם מתפתחים כאבים אלה, הרי שהם הפיכים בהפסקת הטיפול.
    4. לאור זאת, נראה לי שיש לשקול ברצינות טיפול תרופתי.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים בדם
    חיים
    25/01/2009

    שלום אני בן 50 מוגבל בניידות כך שיושב הרבה שעות ביום הולך ביום מס ק"מ [מעט] בדיקת דם ליפני חצי שנה-כולסטרול131 טריגליצרידים 86 .hdl 65 ldl 47 בבדיקה עכשוית-כולסטרול- 176 טריגליצרידים 127 73 hdl 76 ldl non hdl_cholesterol 100 לציין שלא שיניתי משהו משמעותי בתפריטים שלי או שינוי משמעותי אחר הבשר אצלי בתפריט נדיר מאד לא מעשן, מזון דל שומן, כאמור זה התפריט שלי זמן רב מקבל סימבסטטין 10 מה ההמלצות? מה לשנות? ומה לעשות.? בתודה על תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומנים בדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחיים

    ד``ר רפי ביצור
    25/01/2009

    בהסתייגות שלא בדקתי אותך וחסר לי מידע - נראה שמצב שומני הדם שלך מצויין: רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) ורמת הטריגליצרידים נמוכות, רמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL) גבוהה.
    על פניו, לא נראה שיש מקום לשינוי בטיפול.
    חשוב לוודא ששאר גורמי הסיכון בעיקר לחץ הדם ורמת הסוכר) מאוזנים.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול ושומנים בגיל צעיר
    שחר
    24/01/2009

    שלום, אני בחורה בת 24 סה"כ וכבר יש לי נטייה לכולסטרול. דבר זה מדאיג אותי מאחר ואני טיפוס לחוץ וחרד וויש לנו היסטוריה משפחתית עשירה של מחלות לב. אבי נפטר בגיל 40 מהתקף לב. Cholesterol,Total 183.6 mg/dL 107-200 (......*..) Triglycerides 186.6 mg/dL 3-200 (.......*.) HDL Cholesterol 37 mg/dL 45-65 *(.........) LDL Cholesterol 109 mg/dL הלחץ דם לרוב תקין. מה עליי לעשות? האם זה נורא? חשוב לציין שאני בקושי אוכלת גבינה צהובה,בשרים ושאר דברים עם כולסטרול ושומנים.. אומגה 3 יכול לעזור? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשחר

    ד``ר רפי ביצור
    25/01/2009

    בהיעדר נתונים מלאים, אוכל לתת רק תשובה כללית.
    1. רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) אצלך תקינה.
    2. רמת הטריגליצרידים מעט גבוהה, ורמת הכולסטרול ה"טוב" נמוכה משמעותית לאישה צעירה. הטיפול במצב זה מתבסס בראש ובראשונה על שינוי אורח החיים - הקפדה על תזונה נכונה (ובמקרה זה דווקא דלת פחמימות ולאו דווקא שומנים), משקל גוף תקין ופעילות גופנית אירובית סדירה. מומלץ בחום לפנות לתזונאי/ת ולהתחיל בפעילות גופנית לאחר קבלת אישור מרופא המשפחה. כמובן שאם את מעשנת - מומלץ בחום להפסיק ויפה שעה אחת קודם.
    3. אומגה 3 עשוי לעזור, אם כי יש בד"כ צורך במינונים גבוהים למדי (2-4 גרם ליום).
    4. במידה ואמצעים אלה לא יעזרו, ניתן לשקול את הצורך בטיפול תרופתי.
    5. מה פירוש "לחץ הדם לרוב תקין"? חשוב לוודא שאין גורמי סיכון נוספים, ובעיקר לבדוק את לחץ הדם ורמת הסוכר. שינוי אורח החיים כפי שכתבתי קודם יסייע גם באיזון גורמי סיכון אלה.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי שרירים בלקיחת פיטוגארד
    אתי
    24/01/2009

    אני בת 58 ולוקחת פיטוגארד כחצי שנה.לפני כחודשיים הופיעו כאבי שרירים בכל הגוף.האם התרופה יכולה להיות המקור לכאבים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאתי

    ד``ר רפי ביצור
    25/01/2009

    פיטוגארד הוא תוסף המכיל פיטוסטרולים ואומגה 3, ולא סביר שהוא הגורם לכאבי השרירים. מומלץ לפנות לרופא המשפחה לבירור הסיבה לכאבים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיקרופירין
    רמי
    22/01/2009

    שלום ד"ר עקב רובד מסוים בעורק צווארי נירשם לי מיקרופירין יידעתי את הרופא על "אירוע" מוזר שהיה לי ליפני 10 שנים אחרי נטילת 4 כדורי אספירין רגילים,עקב כאבים בהפרש של 8 שעות, אחרי הכדור האחרון הופיע כאב ראש קשה עם ציפצוף באוזניים ומין טישטוש עם תופעות נוספות שנתנו לי לחשוב שאולי חטפתי אירוע מוחי זה נימשך תקופה של דיי הרבה שבועות כעת אני חושש מנטילת המיקרופירין עקב כך ומשהו שלא קשור הוא שיש לי כאבי ראש כמעט מידיי יום כאמור סיפרתי לרופא על מה שאירע אז כייצד עליי לינהוג? מה מולץ שאעשה? בתודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיקרופירין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרמי

    ד``ר רפי ביצור
    23/01/2009

    בהיעדר נתונים מדוייקים לגבי בדיקת ההדמיה שעברת, ובלא שבדקתי אותך, אוכל לתת רק תשובה כללית.
    1) נטילת אספירין במינון גבוה יכולה לגרם לתופעות שתיארת. אין זה מעיד על רגישות או אלרגיה לאספירין, ואין מניעה לתת אספירין מניעתי במינון נמוך של עד 100 מ"ג ליום.
    2) אם יש צורך באספירין אך יש רגישות יתר אמיתית אליו - אפשר לטפל בפלביקס.
    3) ברוב המקרים בהם יש צורך באספירין מניעתי יש גם צורך בטיפול להורדת הכולסטרול. האם הרופא שלך דיבר אתך על כך? האם הייתה התייחסות לכל גורמי הסיכון הנוספים (לחץ דם, סוכרת, עישון, תזונה ועודף משקל, פעילות גופנית וכו')?

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול
    אריה
    20/01/2009

    שלום יש לי שאלה בנושא הכולסטרול. אבא שלי בן 49, מעשן קופסא ליום וסובל מעודף משקל. הקולסטרול שלו עלה לאחרונה ל 270 ה LDL שלו קצת גבוה וה HDL קצת נמוך . רופאת המשפחה שלו מתעקשת לא לתת לו סטטנים אלה רק שמן דגים וזאת בגלל שלפני 6 שנים הוא סבל מטראומה קשה של הכבד (הפטיטס B) שעליה הוא התגבר בינתיים לחלוטין. החשש שלי שעד שהיא תתעור אבא יעבור התקף חלילה שכן הוא בקבוצת סיכון גבוהה. הוא ניסה גם לקבל 100 מ"ג אספירין פעם ביום אך זה עשה לו כאבי ראש קשים וכאבי בטן (סובל מבקע סרעפתי- מקבל לוסק) בבקשה ענו לי האם הרופאה צודקת לגבי הסטטנים שכן הכבד כיום מתפקד באופן נורמאלי לחלוטין תודה אריה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאריה

    ד``ר רפי ביצור
    21/01/2009

    מאחר ולא בדקתי את אביך ואין לי את כל הנתונים, אוכל לענות רק תשובה כללית.
    1. הדבר הראשון שעל אביך לעשות הוא להפסיק לעשן, ויפה שעה אחת קודם.
    2. חשוב גם לשמור על משקל גוף תקין ולעסוק בפעילות גופנית סדירה (לאחר קבלת אישור מרופא המשפחה).
    3. לגבי סטטינים - אם אביך במצב בריאותי טוב, תפקודי הכבד אינם מופרעים במידה קשה מאד וההפטיטיס אינה פעילה - אין מניעה לתת סטטינים, אם יש צורך בהם. יש, כמובן, לעקוב אחר תפקודי הכבד בזמן הטיפול.
    4. שמן דגים אינו מביא לירידה בערכי הכולסטרול ה"רע" (LDL). אם לאביך יש רמות גבוהות של טריגליצרידים - שמן דגים עשוי לעזור לבעיה זאת.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אומגה 3
    דני
    18/01/2009

    שלום האם אומגה 3 מסוגל להפחית או לפרק את הפלאק הטרשתי בכלי הדם ? האם נעשו מחקרים בנושא ? האם קיים חומר המסוגל לפרק את הפלאק? בתודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אומגה 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדני

    ד``ר רפי ביצור
    19/01/2009

    איני מודע למחקר כלשהו שהצביע על כך שאומגה 3 מסוגל "לפרק" או להפחית את הפלאק הטרשתי. אני מודע למחקר אחד קטן שהדגים שינוי של מאפייני הפלאק לפחות "מסוכנים" ע"י אומגה 3. מה שיותר חשוב, מס' מחקרים הדגימו שיתכן ואומגה 3 עשוי להקטין את הסיכון למוות פתאומי ותחלואה לבבית באלה שכבר יש להם מחלת לב.
    טיפול אינטנסיבי במינונים גבוהים של סטטינים בחולים שכר יש להם טרשת, עשוי להביא להקטנת הפלאק הטרשתי.
    פרט לכך איני מודע לכל תרופה או תוסף אחרים היכולים "לפרק" או להקטין את הפלאק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות מוקדמות וגלולות.
    878
    17/01/2009

    שלום, יש לי פעימות מוקדמות המלוות בדופק ולעתים גם כאבים, רציתי לדעת אם לקיחת גלולות דיאנה 35 יחריפו את המצב, תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעימות מוקדמות וגלולות.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד דבר..

    878
    17/01/2009

    אני יודעת שבעיקרון עדיף שלא להשתמש.. אבל השימוש בגלולות חשוב לי .. האם זה יותר מצב מסוכן?.. או שאפשר לנסות ומקסימום להפסיק את הטיפול במידה וארגיש שהפעימות המקדימות יתגברו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לטל

    ד``ר רפי ביצור
    17/01/2009

    מאחר ולא בדקתיך וחסר לי מידע רב, אוכל לתת רק תשובה כללית.
    פעימות מוקדמות, כאשר אין כל בעיה לבבית אחרת, אינן מסוכנות, ובפני עצמן אינן מצריכות טיפול כלשהו. אם הן מטרידות מאד ופוגעות באיכות החיים, ניתן לתת טיפול לשיפור ההרגשה. גלולות כגון דיאנה אינן אמורות להחמיר את הפעימות המוקדמות, וכמו שכתבת - אם הרגשתך תחמיר תמיד תוכלי להפסיק לקחת אותן.

    אם לא עברת הערכה ע"י קרדיולוג על מנת לוודא שהפעימות המוקדמות הן אכן כאלה בלבד וללא כל בעיה נוספת - מומלץ לעבור הערכה כזו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול אצל צעירים
    נוי
    17/01/2009

    שלום, הלכתי לעשות בדיקות דם שגרתיות וגיליתי כי הכולסטרול שלי הוא 326. הרופא הפנה אותי שוב לבדיקות אחרי 4 ימים והכולסטרול שלי עלה ל-385. אני סובלת גם מעודף משקל. הכולסטרול הטוב שלי היה בסדר, איך הכולסטרול הרע שלי היה ממש גבוה.. הלכתי למומחה והוא נתן לי 2 כדורים לבלוע כל יום, האחד- בזפיברט 400 והשני- ליפיטור 80מ"ג. מעולם לא לקחתי תרופות או בעלתי כדורים. הכדורים שהוא נתן לי ממש גדולים, אז אני מרסקת אותם ומשתדלת לא להקיא אחר כך. דפדפתי באינטרנט וראיתי כי התגובה בין שתי התרופות לא טובה, וגורמת לכל מיני תופעות לוואי (כאבי שרירים וכ'ו). מלחיץ אותי כל העניין הזה, ואני לא יודעת מה לעשות... אין מצב שאני אקח את התרופות האלו כל יום במהלך 3 חודשים.. אני רק נערה בת 17 האם בכלל מותר לרסק את הכדורים האלה? וזה באמת נכון שהתרופות לא הולכות ביחד? ועד כמה אני בסיכון למות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול אצל צעירים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להילה

    ד``ר רפי ביצור
    17/01/2009

    בהיעדר נתונים לגבי פרופיל השומנים המלא שלך (הרמות המדויקות של LDL, HDL וטריגליצרידים) כמו גם לגבי גורמי הסיכון הנוספים (האם את סובלת מלחץ דם גבוה, סוכרת או מחלות אחרות, האם את מעשנת, האם יש במשפחתך היסטוריה של מחלת לב בגיל צעיר ועוד), ובהיעדר בדיקה גופנית, אוכל לתת רק תשובה כללית:
    1. סטטינים כגון ליפיטור הם הטיפול המועדף במקרים של רמות גבוהות של כולסטרול "רע" (LDL), במיוחד במקרים בהם הרמה מאד גבוהה או שיש גורמי סיכון נוספים למחלת לב.
    2. הטיפול המועדף ברמות גבוהות של טריגליצרידים הוא תזונה דלת פחמימות ופעילות גופנית. אם טיפול זה אינו מועיל, ניתן לתת תרופות כגון בזפיבראט. את כותבת שאת סובלת מעודף משקל. האם קיבלת הנחיה מדיאטנית? האם ניסית לטפל בבעיה של הטריגליצרידים הגבוהים ע"י תזונה ופעילות גופנית? אם לא - מומלץ שתנסי.
    3. את הכדורים רצוי לבלוע שלמים ולא לרסק.
    4. השילוב בין סטטינים (כמו ליפיטור) ופיבראטים (כמו בזפיבראט) אפשרי, אך נושא סיכוון לא גדול לתגובות בין-תרופתיות. מסיבה זו אנחנו נוטים להשתמש בשילוב זה רק לאחר שהשתכנענו בנחיצותו. מאחר ואת כותבת שנבדקת ע"י מומחה, אני מניח שכל המידע הנחוץ היה לפניו בעת שהמליץ על הטיפול.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר רפי ביצור

    נוי
    18/01/2009

    Triglycerides- 227 HDL-51 LDL- 288.6 לחץ דם: 140/80 אני עדיין חוששת לקחת את התרופות בעקבות כתבות שקראתי באינטרנט.. קבעו לי תור לתזונאית אך רק ב-11.2. אני לא יודעת מה כן מותר לי לאכול ומה אסור ובאיזה כמויות, ולפי מה שקראתי בעלון של התרופה, צריך לקחת אותה כאשר משלבים גם תזונה דלת כולסטרול. עד כמה אני בסיכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להילה

    ד``ר רפי ביצור
    18/01/2009

    שוב - בהסתייגות שלא ניתן לטפל דרך האינטרנט וחסרים לי נתונים רבים:
    1. רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) גבוהה מאד, ובטווח הארוך (טווח של שנים) את נמצאת בסיכון לפתח מחלת לב. הטיפול בסטטינים, כדוגמת הליפיטור שנרשם לך, הוא הטיפול המקובל במצבים אלה. אמנם אין שום תרופה החופשיה לחלוטין מתופעות לוואי, אך תרופות אלה נחשבות בטוחות מאד. לגבי הסוג הספציפי של התרופה והמינון - לא אוכל להתייחס באינטרנט.
    2. רמת הטריגליצרידים אמנם גבוהה מעט, אך רמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL) תקינה. במצבים אלה מקובל לא להתחיל מייד בטיפול תרופתי (כגון הבזפיבראט שנרשם לך), אלא להתמקד בטיפול תזונתי (שעיקרו תזונה דלת פחמימות) ובפעילות גופנית סדירה. ברוב המקרים, אם מקפידים על הנחיות אלה, ניתן להוריד משמעותית את רמת הטריגליצרידים ללא שימוש בתרופות. דבר זה חשוב במיוחד מכיון שציינת שאת סובלת מעודף משקל, ולאור לחץ הדם המעט גבוה לנערה בת 17. מומלץ בחום לפנות לתזונאית וכן לעסוק בפעילות גופנית אירובית סדירה (לאחר אישור מרופא המשפחה).
    3. האם את נוטלת גלולות למניעת הריון? אם כן - כדאי לשקול להפסיקן לפחות לזמן מה כדי לראות אם יש להן השפעה מזיקה על שומני הדם.
    4. האם את מעשנת? אם כן - מומלץ בחום להפסיק, ויפה שעה אחת קודם.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    נוי
    18/01/2009

    כשהרופא בחן אותי, הוא ראה שהצוואר שלי שחור ונראה כאילו הוא מלוכלך. כל מקלחת אני מנסה לשפשף את האיזור, אבל זה לא עוזר כבר הרבה זמן. הוא אמר משהו לגבי האינסולין שהוא לא מפריש, או שהוא כן מפריש לא בדיוק הבנתי מה הוא אמר.. אתה יכול להבין על מה הוא דיבר? תודה רבה (:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להילה

    ד``ר רפי ביצור
    18/01/2009

    הגוון הכהה שאת מתארת באיזור הצוואר יכול להיות מה שמכונה אקאנתוזיס ניגריקאנס. מצב זה מלווה לעתים בתנגודת לאינסולין - הלבלב מפריש אינסולין אך הגוף לא מגיב אליו במידה מספקת. מצב זה יכול להביא לעודף משקל, רמות גבוהות של סוכר וטריגליצרידים ויתר לחץ דם. כמובן שאין לי כל אפשרות להעריך אינטרנטית האם זה המצב אצלך.
    בנשים, גם מצב של שחלות פוליציסטיות יכול להיות מלווה באקאנתוזיס ניגריקאנס ותנגודת לאינסולין. האם יש לך מחזור סדיר? האם עברת הערכה ע"י רופא נשים?
    בכל מקרה - הטיפול בתנגודת לאינסולין מבוסס בראש ובראשונה על תזונה מתאימה ופעילות גופנית כפי שכתבתי בתשובותי הקודמות. אם זה לא עוזר - ניתן לשקול טיפול תרופתי.

    מומלץ בחום לא להסתמך רק על הערכה אינטרנטית של רופא שלא בדק אותך ולו פעם אחת ואין לו את כל המידע הנחוץ, ולפנות ליעוץ פנים אל פנים אצל מומחה למחלות מטבוליות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר רפי ביצור

    נוי
    18/01/2009

    לשאלתך, אין לי מחזור סדיר.. אני ממש מודה לך :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    איריס
    15/01/2009

    עשיתי בדיקות לקרישיות וכולן יצאו תקינות מלבד: ANTI CARDIOLIPIN IgM - 15 U/ml FIBRINOGEN - 520 ng\dl הומוציסטאין יצא קרוב לגבול הנמוך של הנורמה (5.2 כשהנורמה היא 5-15). האם לאור התוצאות נראה שעלולה להיות בעית קרישיות מסוימת (אני מתעניינת בעיקר במצב של הריון)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיריס

    ד``ר רפי ביצור
    15/01/2009

    השאלה אינה קשורה לנושאי פורום זה.
    מומלץ לפנות להמטולוג העוסק בבעיות קרישה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    לימור
    12/01/2009

    אני מוזמנת לבדיקת רופא המטולוג וספירת דם מלאה, אוטומטית. האם אפשר לבצע בדיקות אלו בזמן הווסת? כמו כן, כיצד מתבצעת הבדיקה, כמו בדיקת דם רגילה? תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללימור

    ד``ר רפי ביצור
    13/01/2009

    הבדיקה הנה בדיקת דם רגילה. אין מניעה לבצע בדיקות אלו בזמן המחזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלורסטרול מוגבר
    ענת
    08/01/2009

    אני בסביבות גיל ה-50, לאחרונה, תקופה ארוכה אני לא מאוזנת ברמת הכלורסטרול: .266.1, LDL- 151.6, HDL- 99, פוטסיום - 5.7. GOT- 34, GPT - 39 , GGT-40. קיבלתי בעבר מרופא המשפחה סימבסטטין, פרבסטטין = וחטפתי כאבי תופת בשרירים. איזה כדורים היום ניתן לקבל להורדת כלורסטרול שאינם גורמים לכאבי שרירים. (שמעתי שכדור ליפידור הוא טוב. האם לא גורם לכאבים ומוריד דראסטי את פרופיל השומנים??) . אודה על תשובתכם בהתאם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלורסטרול מוגבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת....

    ענת
    08/01/2009

    ישנן עוד 2 תשובות שפספסתי ולא עדכנתי אותכם. ובכן: TSH - 5.90( מטופלת באלטרוקצין ) וכמוכן תוצאת בדיקת ויטמין D25-OH - 41.0= עתה שקיבלתם תמונה כללית , מעניין תגובתכם ותודה מקרב לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנטע

    ד``ר רפי ביצור
    08/01/2009

    בשאלתך חסרים נתונים רבים (האם את סובלת מיתר לחץ דם או סוכרת? מעשנת? סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר? ועוד). לאור זאת, ובמגבלות היעוץ האינטרנטי, אענה באופן כללי:
    1. נראה שתפקודי התריס אינם מאוזנים באופן אופטימלי, ויתכן שיש מקום (בהתייעצות עם רופא המשפחה או אנדוקרינולוג) להעלות את מינון האלתרוקסין.
    2. אם אין כל גורמי סיכון נוספים, רמת LDL של 151 בנוכחות רמת HDL מצוינת של 99 היא גבולית, ולא בטוח שמחייבת טיפול - להחלטה דרוש יעוץ לא אינטרנטי להערכת הסיכון למחלת לב והחלטה על טיפול בהתאם.
    3. במידה ויש צורך בטיפול, ליפיטור וקרסטור עשויים לעזור, אם כי גם הם עלולים לגרום לכאבי שרירים. אם פיתחת כאבי שרירים בזמן טיפול בסימבסטטין ופרבסטטין, עדיין יתכן שלא יהיו כאבים עם תרופות אחרות.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לתגובתך

    ענת
    08/01/2009

    ערב טוב. תחילה אני הוקסמתי מהפירוט תשובתך, יישר כח. לגבי הסטוריה משפחתית: כן. אמי ז"ל סבלה מהלב בגילי ונפטרה לאחר מכן, אני כעת התחלתי לסבול מהפרעת קצב, אך העניין בעיצומו ,בטפול ובמעקב (הולטר לב הראה: פעימות מוקדמות עליתיות וחדריות). תודה על עזרתך הרבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזה דיסלפדמיה??תודה.
    ס
    07/01/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מזה דיסלפדמיה??תודה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיסליפידמיה

    ד``ר רפי ביצור
    07/01/2009

    דיסליפידמיה היא שם כללי להפרעות בשומני הדם (כולסטרול לסוגיו וטריגליצרידים)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום