פורום שומנים בדם, מחלות לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טריגלצרין
    פרלמוטר
    23/05/2008

    גבר בן 30 - רמת הטריגלצרין 310, הכולוסטרול תקין.
    מה כדאי לאכול וממה להמנע?, כדי להוריד את רמת הטריגלצרין בדם!.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טריגלצרין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטיפול בטריגליצרידים

    ד``ר רפי ביצור
    23/05/2008

    כעקרון, התזונה המומלצת לבעלי רמות גבוהות של טריגליצרידים הנה דלת פחמימות, בעיקר פחמימות פשוטות. עם זאת, אין צורך (וגם לא רצוי) להתנזר לחלוטין מפחמימות. הכמות המדויקת תלויה במין, בגיל, במימדי הגוף ובמידת הפעילות הגופנית, ואין חוקים קבועים לכולם.
    מומלץ לקבל ייעוץ אישי מתזונאי(ת) לגבי כמות הפחמימות וסוגן.
    במקביל, חשוב לשמור על משקל גוף תקין ולעסוק באופן סדיר בפעילות גופנית אירובית.
    שמירה על עקרונות אלה מביאה כמעט תמיד לירידה משמעותית בערכי הטריגליצרידים אם למרות זאת רמות הטריגליצרידים נשארות גבוהות, במיוחד אם רמת ה- HDL (הכולסטרול הטוב) נמוכה, יש מקום לשקול טיפול תרופתי.
    חשוב גם לבדוק האם קיימים גורמי סיכון נוספים (יתר לחץ דם, סוכרת, עישון, רמות גבוהות של כולסטרול), ולטפל בהם אם יימצאו.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברצוני לדעת האם מותר למי שלוקח
    ענת
    23/05/2008

    קומדין לאכול פירות וירקות ירוקים כמו :תפו"ע סמיט וברוקולי? וכמו כן מאפים המכילים קמח מלא, שיפון ואגוזים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה למטופלים בקומדין

    ד``ר רפי ביצור
    23/05/2008

    אמנם ישנם תרופות ומזונות רבים היכולים להשפיע על רמת ה- INR (מידת דילול הדם) בנוטלי קומדין, אך הדבר החשוב מבחינה תזונתית הוא לשמור על תזונה פחות או יותר קבועה מבחינת מזונות אלה, ולהתאים את מינון הקומדין לפי ה- INR. אם יש שינוי תזונתי (למשל דיאטה עם עליה בצריכת ירקות ירוקים) יש לבדוק את ה- INR לעתים תכופות יותר עד התאמת המינון החדש של הקומדין.
    במידה ויש שאות ספציפיות מומלץ להתייעץ עם תזונאי(ת).
    אתר המפרט על ההנחיות התזונתיות בנוטלי קומדין:
    http://www.noged-krisha.co.il/BalancedDiet.html

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עלי לעשות?.
    דיקלה
    23/05/2008

    שלום רב אני בת 52 שוקלת 50 קילו וגובה 162. אני צמחונית והולכת הרבה . לצערי הכלסטרול שלי הרע עומד על 115 והכללי על 230. למרות שאני נמנעת ממזונות עשירים בשומן. יש לי היסטוריה משפחתית של אב חולה לב ודימנציה וארועים מוחיים ואמא עם לחץ דם גבוה וחולת לב. לפיכך קיבלתי מרופא המשפחה סטטינים להורדת ערכי הכולסטרול אך הם גרמו מלי בעיות בשרירים וכולסטיד פשוט הטעם חולי וקשה להתמיד. האם התרופה לפיטור היא ללא נזק לשריר או שידוע לכם על אפשרות אחרת. מה עלי לעשות על מנת למנוע המחלות של הוריי ומשפחתי. בתודה דיקלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עלי לעשות?.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצורך בטיפול

    ד``ר רפי ביצור
    23/05/2008

    1) הצורך בטיפול תרופתי נגזר לא רק מערכי הכולסטרול, אלא גם ובעיקר מהערכת הסיכון הכולל לחלות במחלת לב. בשאלתך חסרים פרטים רבים, כגון לחץ הדם, סוכרת, עישון, רמת ה- HDL (הכולסטרול הטוב) והטריגליצרידים, הגיל שבו לקו הורייך במחלת לב, האם יש בני משפחה אחרים שחלו במחלת-לב ועוד. לאור זאת לא אוכל להגיד (ודאי שלא דרך האינטרנט) האם יש צורך אצלך בטיפול תרופתי. כעיקרון, אם אין כל גורמי סיכון נוספים, ואם הורייך לקו במחלת לב בגיל מבוגר יחסית, כלל לא בטוח שיש צורך בטיפול תרופתי.
    2) אין בנמצא תרופות (להורדת כולסטרול או לכל צורך אחר) שאף פעם, באף מטופל ובשום מקרה אינן גורמות לתופעות לוואי. עם זאת, מי שפיתח תופעת לוואי עם תרופה מסויימת, לא בהכרח יפתח תופעת לוואי עם תרופה אחרת. לכן, בהנחה שיש צורך בטיפול תרופתי, ניתן בהחלט לנסות תרופות אחרות, כגון ליפיטור ונוספות.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עלי לעשות

    דיקלה
    24/05/2008

    ד"ר תודה על תשובתך הפרטנית. כל בדיקות הדם שלי תקינות למעט המוגלובין נמוך 10.9 לחץ דם תקין ואיני מעשנת. אבי חלה אחרי גיל 65 ואימא בערך באותו הגיל. ה-HDL . מעל 70. האם לדעתך אני בסיכון ??. האם אני יכולה לפנות למרפת לפידים בלי הפניה מרופא משפחה? ושוב תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות

    ד``ר רפי ביצור
    24/05/2008

    כפי שאת מבינה, לא ניתן לאבחן ולטפל דרך האינטרנט. הנתונים שמסרת אינם מצביעים על סיכון מוגבר, אבל תשובה אינטרנטית בשום מקרה אינה יכולה להחליף יעוץ פרטני לאחר בדיקה במרפאה. ניתן להגיע לכל מרפאה בבתי החולים, או עם טופס 17 מקופת החולים או באופן פרטי. בתל-השומר התשלום עבור בדיקת רופא במרפאה הוא פחות מ- 100 ש"ח. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582. גם אם את מגיעה באופן פרטי, חשוב להביא מהרופא המטפל את כל הפרטים הרפואיים כולל כל הבדיקות הרלבנטיות שעשית, רשימת האבחנות הרפאויות, התרופות אותן את מקבלת וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטאטינים
    שי
    22/05/2008

    אני בן35 בריא לא מעשן בדיקה שערכתי לפני חצי שנה כולסטרול 220 LDL 154 וHDL41 רופא משפחה נתן לי סימווסטין 10 לחקתי במשך חודשיים הכולסטרול ירד ל 170 ןLDL 103 אך הרגשתי כל הזמן עיפות CPK תקין .GOT 46 בגבול העליון של הנורמה .הוחלף כדור לליפיטור 10 מג לפני חודש אך אני מרגיש עדיין עיפות שאלתי היא מה עושים האם להפסיק לקחת או להמשיך ואם יש משהו לקחת שיכול לעזור להפיג את העיפות ? תודה רבה האם אתה מאמין בQ10

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סטאטינים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטטינים

    ד``ר רפי ביצור
    22/05/2008

    1) לדבי הצורך בסטטינים אצלך - לא אוכל להתייחס, מאחר והצורך נגזר לא רק מערכי הכולסטרול אלא בעיקר מהערכת הסיכון הכוללת, וחסר לי מידע לגבי לחץ הדם, סוכרת, סיפור משפחתי, השמנה, אורחות חיים (דיאטה ופעילות גופנית) ויתכן גם בדיקות נוספות. במידה ולא קיים כל גורם סיכון נוסף - ערכי הכולסטרול שלך גבוליים ולא בהכרח מחייבים טיפול.
    2) לגבי Q10 - המידע המחקרי דל, וברובו לא הראה תועלת בנטילת התוסף. עם זאת, יש כאלה המדווחים על שיפור בהרגשה - אמיתי? אפקט פלצבו? - כל עוד הרגשתם טובה, זה לא ממש משנה...

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים גבוהים בדם ובלוטצ התריס
    זוקי
    20/05/2008

    אני בת 48 . עד היום לא היו לי בעיות בריאות מיוחדות פרט לזה ,שבשנה האחרונה יש לי גלי חום ומחזור מתחיל להתנדנד.
    בבדיקות דם שגרתיות התגלה TSH-6.96 הנורמה=0.35-4.94
    T3 TOTAL=1.5
    FT4=12.2 ,ABS=1818 (הנורמה-0-40 )
    ANTI TPO ABS-17.6 ( נורמה=0.0-35)
    THYRO ( נורמה=0.0-55 )
    CHLESTEROL=262
    HDL CHOLESTEROL=72.6
    LDL CHOLESTEROL=174.7
    T לציין שזו פעם ראשונה שיצאו לי תוצאות חריגות כאלה לגבי בלוטת התריס והכולסטרול
    שאלתי האם זו בעיה של תת פעילות בלוטת התריס האם זה מצריך טיפול האם יתכן שאם אחזור על הבדיקה עוד חודש התוצאה יכולה לחזור להיות תקינה ללא טיפול האם יש קשר בין הבעיה של הבלוטה לכולסטרול גבוה ?מה דעתך אשמח למידע שיאיא את עיניי הרבה תודה נ.ב האם התוצאה של נוגדני התירואיד גבוהים מאוד? מה זה מצביע? האם דיאטה וספורט עשויים להוריד הכולסטרול ?



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תירואיד

    ד''ר אבישי אליס
    21/05/2008

    יש קשר בין פעילות ירודה של בלוטת המגן והיפרכולסטרולמיה

    במקרה שלך הממצאים גבוליים, ולכן מציע לחזור על הבדיקה בעוד כ 3 חודשים
    באשר לכולסטרול- האם ישנם גורמי סיכון נוספים?
    על פניו לא היתי מתחיל בטיפול תרופתי לאור ה HDL הגבוה והסיכון הנמוך (אם אכן כך)
    יש צורך בהקפדה על דיאטה ופעילות גופנית ולעקוב אחר הערכים כמו אחרי הבלוטה

    ההפרעה בבלוטה מינימלית והשפעתה על הכולסטרול מועטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות הולטר לח"ד
    נעם
    19/05/2008

    שלום ד"ר



    עקב ערכי לח"ד מוגברים שנמדדו לי "לאחרונה", ביצעתי הולטר לח"ד.
    בן 33, בריא בד"כ, גובה 1.78, משקל 87.


    התוצאות כדלהלן :

    נתוני_בדיקת_הולטר_לחץ_דם-סיכום_פענוח
    84.00 :לחץ דם ממוצע ב24- שעות- סיסטולי: 138.00 דיאסטולי
    85.00 : דופק ממוצע ב24- שעות
    85.00 :לחץ דם ביום סיסטולי ממוצע: 139.00 דיאסטולי ממוצע
    64.29 %:135 דיאסטולי מעל 85: % 69.64 סיסטולי מעל
    78.00 :לחץ דם בלילה סיסטולי ממוצע: 133.00 דיאסטולי ממוצע
    66.67 %:120 דיאסטולי מעל 70: % 66.67 סיסטולי מעל
    .... מסקנות
    DAY TIME SYSTOLIC HTN AND ABNORMAL
    DIASTOLIC (70%>85) B.P
    NIGHT TIME SYSTOLIC AND DIASTOLIC HTN
    NONDIPPER
    יש לציין שבין 04:13 ל - 10:40 לחץ דם תקין.



    יש לציין שהלכתי לישון בסביבות 4 לפנות בוקר וקמתי מאוחר בהתאם, והתחושה שלי שהשינה לא היתה טובה במיוחד.
    מה משמעות התוצאות ? והאם זה דורש בירור/טיפול ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות הולטר לח"ד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הולטר ל"ד

    ד``ר רפי ביצור
    19/05/2008

    תוצאות ההולטר מצביעות על נטיה ליתר ל"ד:
    1) הערכים הממוצעים גבוליים + .
    2) % גבוה מהזמן ערכי לחץ הדם גבוהים מהרצוי.
    3) אין ירידה של לחץ הדם בלילה (אם כי יתכן שזה נובע מכך שלא ישנת רוב הלילה).

    מאחר ולא ניתן לטפל דרך האינטרנט, אתן רק את עקרונות הטיפול:
    1) לאור גילך הצעיר יש מקום לבירור קצר על מנת לחפש סיבה ליתר לחץ דם. חשוב לציין כי ברוב המקרים לא מוצאים סיבה כזו.
    2) חשוב לברר האם ישנה עדות לפגיעה באיברים כתוצאה מלחץ הדם (בדיקת רופא עיניים, שתן לחלבון [מיקרואלבומין] ואולי אקו לב).
    3) בהנחה ואין פגיעה כזו, ואינך סובל מסוכרת או מחלת כליות, ניתן לנסות טיפול לא תרופתי משך מס' חודשים:
    א. דיאטה (בהנחית תזונתאי/ת, שעיקרה ירידה במשקל, וירידה בצריכת המלח. קיימת דיאטה בשם DASH, המוכרת לכל תזונאי/ת, שהוכחה כמסייעת להורדת ל"ד)
    ב. פעילות גופנית אירובית סדירה
    ג. המנעות מעישון.
    4) באם לא יחול שיפור עם הטיפול הלא תרופתי, יש מקום לשקול מתן טיפול תרופתי.
    5) במקביל, יש לחפש האם יש גורמי סיכון אחרים למחלת לב, כמו ערכי כולסטרול גבוהים, הפרעות אחרות בשומני הדם, ערכי סוכר מוגברים, עישון וכו') ולטפל בהם אם ימצאו.

    מומלץ בחום שתפנה לרופא המשפחה שלך, המכיר אותך שלא דרך האינטרנט, לבירור וטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר יקר על תגובתך המפורטת

    נעם
    19/05/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    מיכל
    18/05/2008

    האם ירקות ושורשים כתומים גורמים לירידת כולסטרול גבוה? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזון והורדת כולסטרול

    ד``ר רפי ביצור
    18/05/2008

    כעקרון, אין סוגי מזון כלשהו הגורמים בפני עצמם לירידה משמעותית בערכי הכולסטרול. הורדת ערכי כולסטרול עקב דיאטה נובעת מהמנעות ממאכלים המעלים את ערכי הכולסטרול (בעיקר מאכלים עשירים בשומני טראנס ושומן רווי).
    קיימות טענות שונות לגבי סוגי מזון שונים המורידים לכאורה ערכי כולסטרול. הביסוס המחקרי לטענות אלה - בד"כ רעוע. קיימים סוגי מרגרינות המועשרים בסטרולים צמחיים שהוכח כי הם מורידים ערכי כולסטרול, אם כי לא במידה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפרליפדמיה???
    שרון
    15/05/2008

    שלום רב,
    אני בת 38 נ+3 את בני האחרון ילדתי לפני 3 חודשים. בהריון עליתי כ-20 ק"ג,מתוכם ירדתי במשקל 15 ק"ג כיום משקלי הוא 70 ק"ג. גובהי1.72 אציין גם שאני מניקה.
    בבדיקת דם נראה- טריגלצרידים-63, כולסטרול-224, HDL-55,LDL-156 .
    ברקע אבי סובל ממחלת לב.
    האם עלי להתחיל טיפול או להסתפק בדיאטה דלת כולסטרול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היפרליפדמיה???

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפרליפידמיה?

    ד``ר רפי ביצור
    18/05/2008

    1) הצורך בטיפול תרופתי נובע לא רק מערכי הכולסטרול, אלא גם (ובעיקר) מהערכת הסיכון הכוללת. בשאלתך יש מידע חלקי (גיל, מין, ערכי שומני הדם) אך חסר מידע נוסף (עישון, לחץ דם, הגיל בו חלה אביך במחלת לב, בני משפחה אחרים הסובלים ממחלת לב).
    2) הריון והנקה עשויים להשפיע על רמת שומני הדם.

    במגבלות הייעוץ האינטרנטי, לאור גילך הצעיר, מינך, הערכים הלא-מאד-גבוהים של LDL, והערכים הטובים של HDL והעובדה שאת מניקה - הייתי ממליץ על הנחיה תזונתית ע"י תזונאי(ת), פעילות גופנית אירובית סדירה, הימנעות מעישון ומעקב ערכי שומני הדם. לא נראה לי (שוב - במגבלות המידע החלקי והייעוץ האינטרנטי) שיש צורך בטיפול תרופתי כעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפרליפדמיה המשך.....

    שרון
    18/05/2008

    תודה רבה על היעוץ!!!
    לא ידעתי ,כי הריון והנקה מעלים ערכים של שומנים בדם.

    אני לא מעשנת,ערכי ל.ד שלי תקינים 60\110 ,אבי החל לסבול ממחלת לב בגיל 66 (היום הוא בן 72 מטופל תרופתית וכן עבר צינטור +סטנד ועוד....)

    כמו שהבנתי עלי להתיעץ עם תזונאי ,ולהמשיך בפעילות גופנית.

    תודה ..שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההמלצה לא השתנתה בעקבות המידע הנוסף

    ד``ר רפי ביצור
    18/05/2008

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול
    טל
    13/05/2008

    שלום,
    אני בת 35 נוטלת אלטרוקסין (תת פעילות בלוטת התריס) ומבצעת ספורט באופן קבוע.
    בבדיקות דם:
    טריגליצריד 56
    כולסטרול 243
    HDL 88.6
    LDL 143.5

    האם אלו ערכים תקינים?
    האם אחד מהמדדים קרוב לגבול ?

    אני שואלת כי בבדיקות הדם לא מצויין טווח תקין ואינני יודעת אם התוצאות טובות
    וכן אם הן באמצע הטווח או קרוב לגבול העליון.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עמית

    ד''ר אבישי אליס
    13/05/2008

    שלום רב,
    אין ערכי כולסטרול תקינים היות והערך התקין נקבע עפ פרופיל הסיכון של החולה.

    בהנחה שהינך בריאה , לא מעשנת ואין רקע משפחתי של מחלות לב וכלי דם בצעירים במשפחתך הבדיקות תקינות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עמית

    ד''ר אבישי אליס
    13/05/2008

    יתרה מזאת, ערכי ה HDL הכולסטרול הטוב גבוהים, דבר המוסיף להגנה מפני מחלות לב לב וכלי דם
    רמת הטריגליצרידים תקינה

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    טל
    13/05/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עמית

    דר אליס
    13/05/2008

    בבקשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אספירין ?
    יאיר
    12/05/2008

    שלום
    אני בן 48 מעשן ,יש גם כרס,מטופל ביתר לחץ דם ב"אוסמו אדלט" וחרדות "אנפרניל" ו"קסנקס".
    אז ככה ,יש לי כולסטרול 265 (תרופות עשו לי תופעות לוואי אז הפסקתי) שומנים בנורמה,
    המוגלובין 17.9 !
    האם כדאי לי ליטול "אספירין" לדלל את הדם כטיפול מונע ???
    כמה מסוכן הכדור (נגיד 75 מ"ג)אפילו לא יום יומי ??
    סובל מצרבות אולי ריפלוקס !
    תודה מראש




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אספירין ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אספירין?

    ד``ר רפי ביצור
    12/05/2008

    במגבלות הייעוץ האינטרנטי, נראה שאתה נמצא בסיכון גבוה למדי לפתח מחלת לב: גבר בן 48, מעשן, סובל מעודף משקל, יתר לחץ-דם ועודף כולסטרול. במצב כזה, יש צורך, קודם כל, לעשות שינוי משמעותי באורח החיים: להפסיק לעשן (מתי? אתמול!), לאכול נכון ולהגיע למשקל גוף תקין ולעסוק בפעילות גופנית באופן סדיר.
    בנוסף, יש צורך לוודא שלחץ הדם מאוזן, ולשקול בכל אופן טיפול להורדת רמת הכולסטרול.
    במצבים של סיכון גבוה למחלת לב גם לאספירין יש חשיבות במניעת התקפי לב. לסובלים מצרבות ורפלוקס ניתן לתת טיפול מונע בלוסק, אומפרדקס, לנטון וכו'.
    חשוב לזכור שמה שמסוכן ביותר עבורך הוא לא התרופות, אלא הצטברות גורמי הסיכון, שרובם ניתנים לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערה ערכי נורמה יחידות תוצאה
    ישראלה
    10/05/2008

    שלום רב,
    אני בת 55 ,לאבי ז"ל היה אוטם שריר הלב בגיל 60 , בעברי ,פעילות יתר בבלוטת התריס ,שטופלה ביוד רדיואקטיבי והיום מוטפלת באלטרוקסין
    לפני כחצי שנה התחלתי לקבל סימוביל להורדת הכולסטרול .
    ולאחרונה הCPK עלה ל957 עם עליית הCPK הפסקתי לחלוטין לקחת כדורים להורדת כורלסטרול והוא כמובן קפץ ועלה .
    להלן תוצאות בדיקות דם אחרונות ...אני הייתי מעדיפה לא לקחת בכלל תרופות מהחשש לנזקים אחרים .
    יש לי עודף משקל , לא סוכרתית , אין לי לחץ דם גבוהה , ואיני מעשנת .
    הכולסטרול הגבוה מלחיץ ומפחיד אותי ....

    הערה ערכי נורמה יחידות תוצאה שם בדיקה
    45- 15 mg/dl 28 UREA

    1.0- 0.5 mg/dl 0.72 CREATININE

    7.5- 2.4 mg/dl 3.76 URIC ACID

    10.6- 8.1 mg/dl 9.82 CALCIUM

    4.5- 2 mg/dl 4.27 PHOSPHORUS

    8.5- 6 g/dl 7.35 PROTEIN-TOTAL

    5- 3 g/dl 4.31 ALBUMIN

    250- 100 mg/dl 303 CHOLESTEROL

    200- 50 mg/dl 142 TRIGLYCERIDES

    90- 40 mg/dl 62 CHOLESTEROL- HDL

    - mg/dl 212 CHOLESTEROL-LDL calc

    150- 40 U/L 111 ALK. PHOSPHATASE

    37- 0 U/L 29 GOT (AST)

    43- 0 U/L 35 GPT (ALT)

    480- 230 U/L 400 LDH

    200- 28 U/L 289 CPK

    147- 135 mmol/l 138 SODIUM

    5.5- 3.5 mmol/l 4.11 POTASSIUM

    108- 95 mmol/l 104 CHLORIDE



    הערה ערכי נורמה יחידות תוצאה שם בדיקה
    2.5- 0 % 2.1 HYPO %

    10- -10 mg/mg 5.3 MPXI

    4- 0 % 0.2 MACRO%

    4- 0 % 1.3 MICRO %

    2.5- 0 % 1.0 HYPER%

    11.5- 4.5 K/ul 4.47 WBC

    75.0- 40.0 % 58.8 NEUT%

    7.7- 1.8 K/ul 2.63 NEUT.abs

    45.0- 20.0 % 33.7 LYM%

    4.8- 1.0 K/ul 1.51 LYMP.abs

    9- 3 % 4.5 MONO%

    0.8- 0.1 K/ul 0.20 MONO.abs

    0.8- 0 K/ul 0.07 EOS.abs

    7- 1 % 1.6 EOS %

    1.5- 0 % 0.1 BASO %

    0.2- 0 K/ul 0.01 BASO abs

    4.0- 0 % 1.3 LUC%

    0.4- 0 mg/mg 0.06 LUC abs

    5.0- 4.0 M/ul 4.53 RBC

    15.0- 12.0 g/dl 13.0 HB

    47.0- 37.0 % 38.6 HCT

    94- 80 fL 85.1 MCV

    31.0- 27.0 pg 28.7 MCH

    35.0- 32.0 g/dl 33.7 MCHC

    - 28 CH

    14.5- 11.5 % 14.1 RDW

    450- 150 K/ul 222 PLT

    11.1- 7.1 fL 11.1 MPV

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול גבוה

    ד``ר רפי ביצור
    10/05/2008

    ראשית, חשוב להדגיש שיעוץ אינטרנטי, בהיעדר מידע רפואי מלא ובדיקה גופנית, הנו מוגבל ובשום מקרה אינו מחליף יעוץ פורמלי פנים אל פנים. באופן עקרוני:

    1) רמת LDL-כולסטרול של 212 הנה גבוהה לכל אדם, ובייחוד למי שבמשפחתה היסטוריה של מחלת לב בגיל צעיר. ערכי כולסטרול כאלה דורשים טיפול, ובאופן מעשי לא ניתן להורידם משמעותית ללא טיפול תרופתי.
    2) לעליה בערכי ה- CPK ישנן סיבות אפשריות נוספות, פרט לסטטינים, כולל תת-פעילות בלוטת המגן שאינה מאוזנת (לא כתבת את ערכי ה- TSH העדכניים שלך), פעילות גופנית נמרצת בימים שלפני הבדיקה ועוד.
    3) אם נגרמה תופעת לוואי מתרופה אחת ממשפחת הסטטינים, אין זה מחייב שיהיו תופעות לוואי בשימוש בתרופות אחרות מאותה המשפחה.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה עקרונית וחשובה (חולה לב)
    עוזי
    10/05/2008

    1-ידוע לי שבשיבא הרופאים והקרדיולוגיה מהטובים.
    2-אני בן 63 ועברתי ניתוח מעקפים(4) לפני 5 חודשים - כולל מחלות רקע (סכרת).
    3- אני במעקב קרדיולוגי אצל רופא קרדיולוג קופת חולים כללית - כאשר זמינות הביקור והתדירות אינם מהטובים בעיני.

    והשאלה שלי:

    מה אני צריך לעשות כדי שאהיה מטופל( בתור מעקב רפואי ) במרפאות הקרדיולוגיות בשיבא, הרי קופ"ח כללית לא תשלח לשיבא בקלות אם בכלל.האם יש דרך אולי לשלם דמי ביקור? להיות מטופל מהמניין?

    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המרפאות בשיבא

    ד``ר רפי ביצור
    10/05/2008

    לכל המרפאות בשיבא ניתן להגיע עם טופס 17 מקופת החולים או בתשלום באופן פרטי (אם מדובר בבדיקת רופא בלבד ללא ביצוע פרוצדורה כלשהי - התשלום צנוע).
    ניתן לקבוע תור ולקבל פרטים מלאים במוקד זימון התורים בטלפון 03-5305000

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול גבוה
    לו
    10/05/2008

    שלום למומחים!

    יש לי כלסטרול רע גבוה (240) וטוב נמוך (לא זכור לי הערך המדויק) וזה תורשתי מאבא שלי (גיליתי זאת לראשונה בגיל 14). אני בת 27 ואף פעם לא סבלתי מעודף משקל. מרגישה בדר"כ בריאה וילדתי לפני 4 חודשים תינוקת מקסימה אותה אני מניקה.

    לפני מספר שנים רופאת משפחה אמרה לי שאסור לי לקבל טיפול תרופתי לכולסטרול כל עוד לא סיימתי את כל הלידות שלי. נכון לעכשיו (ול-8 שנים הבאות לפחות בעזרת השם) אינני מתכננת לסיים זאת. האם באמת זו הדרך הנבונה לנהוג? או שבכל זאת עלי לעבור טיפול כלשהו? או רק להיות במעכב?

    לגבי התינוקת שלי: האם יש סיכוי גבוה שהעברתי את המחלה לבתי והאם יש טעם לבדוק זאת (זה בכלל מתבטא בגיל הזה)?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול גבוה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול גבוה לאמא

    ד``ר רפי ביצור
    10/05/2008

    בהיעדר אינפורמציה נוספת (בעיקר לגבי מחלות לב במשפחה הקרובה וגורמי סיכון נוספים) לא אוכל לתת המלצה ספציפית. אנסה, בכל אופן, לתת תשובה עקרונית:
    1. אמנם התרופות להורדת רמת הכולסטרול אסורות לשימוש בזמן הריון והנקה, אולם, אם יש בהן צורך, ניתן להשתמש בהן בין ההריונות, אם מקפידים להשתמש באמצעי מניעה. כאשר רוצים להרות שוב יש להפסיק את הטיפול התרופתי כ- 3 חודשים לפני הכניסה להריון, ולחדשו עם תום ההנקה.
    2. לגבי התינוקת - ערכי כולסטרול גבוהים כפי שציינת מקורם לעתים בבעיה גנטית, ויש חשיבות גדולה לאבחנה מוקדמת וטיפול מותאם. לכן, מומלץ שכל קרובייך מדרגה ראשונה כמו גם קרובי משפחתו של אביך (כולל אחים ואחיות), יבדקו את ערכי הכולסטרול שלהם ויקבלו טיפול, אם יש צורך בכך. התינוקת אינה מועמדת לכל טיפול בשלב זה של חייה, ולכן אין צורך להפנותה לבדיקה באופן מיוחד כעת, אך כאשר תבוצע בדיקת דם מסיבה אחרת, מומלץ לבקש מהרופאה לבדוק גם את רמת הכולסטרול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם היה TIA ?
    דן
    08/05/2008

    שלום ד"ר

    אנסה לכתוב את השתלשלות העניינים, ואודה לך על התייחסותך.

    בן 33 ללא מחלות רקע.
    לפני כ 10 חודשים זו היתה הפעם הראשונה שהלכתי לנוירולוג, וזה היה לאחר תקופה של כאבי ראש ממושכים, וכן עקב כך שקרה לי יותר מפעם אחת שהרגשתי חולשה ומעט חוסר שליטה ביד שמאל לזמן קצר.
    הביקור לא היה בסמיכות לאירועים של החולשה, לא היתה לי מודעות גדולה לעניין החולשה, והסיבה העיקרית שבגללה פניתי לנוירולוגית זה בגלל כאבי הראש.
    בבדיקה נוירולוגית : חולשה מינמלית בכף יד שמאל BAB חיובי משמאל.
    ונשלחתי לבדיקת סיטי מח בלי ועם חומר ניגוד, וכן דופלר עורקי צוואר במסגרת קופ"ח, וכן בדיקות דם כלליות.
    בדיקת הסיטי היתה תקינה, וכן עורקי הצוואר, ובדיקות דם כלליות תקינות.
    קיבלתי הפניה לבצע תפקודי קרישת דם, והתגלה קרדיוליפין חיובי (שאומת גם בבדיקות חוזרות), והנוירולוגית המליצה לי לקחת אספירין במינון של 100 מ"ג. וכן אלטרולט לכאב הראש.
    בביקור חוזר לאחר 3 חודשים, אין חולשה, יש ארפלקסיה, אין הפרעות תחושה.
    ושוב ההמלצה היא להמשיך את אותו טיפול.
    רציתי לשאול כמה שאלות :
    1. מה הכוונה ב BAB חיובי משמאל ? ובארפלקסיה ?
    2. אולי זה ניסיון להתעלם קצת מהמציאות, אבל אני חושש שהיו לי גם תחושות של הירדמות קלה בצד שמאל בפנים (מה שלא אמרתי לרופאה) , האם זה משנה לצורך העניין ?
    3. האם בכל מקרה של קרדיוליפין חיובי יש המלצה לנטילת אספירין, גם אם זה בגיל צעיר יחסית ? או שאולי היתה לי סיבה נוספת להמלצה הזו ?
    4. לא שאלתי את הרופאה מה היה, אלא הסתפקתי בזה שהסיטי היה תקין, האם אפשר לדעת בוודאות שלא היה אירוע מוחי חולף ? האם זה משנה לעתיד ?
    5 . האם יש מקום בבירור נוסף לאור הנתונים דלעיל ?

    אודה לך מאוד אם תאיר את עיני בקשר לזה.
    תודה מראש גם על הסבלנות.

    דניאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם היה TIA ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TIA?

    ד``ר רפי ביצור
    09/05/2008

    ראשית, חשוב להדגיש שיעוץ אינטרנטי, בהיעדר מידע רפואי מלא ובדיקה גופנית, הנו מוגבל ובשום מקרה אינו מחליף יעוץ פורמלי פנים אל פנים. בהסתייגות זו, אנסה לענות לשאלותיך:
    1. BAB חיובי - רפלקס ע"ש בבינסקי - עדות לפגיעה נוירולוגית. ארפלקסיה - היעדר רפלקסים - יכול להצביע על בעיה נוירולוגית.
    2. הירדמות בצד שמאל של הפנים עשויה להיות רלבנטית או לא - לא ניתן לאבחן אינטרנטית.
    3. אם אכן קרדיוליפין חיובי - מקובל לתת תרופות למניעת קרישת הדם, בייחוד אם קיים חשש שהיה אירוע מוחי. לעתים לא מסתפקים באספירין ונותנים קומדין.
    4. הסיפור אכן מחשיד לאירוע מוחי קל אולם, כאמור, לא ניתן לאבחן אינטרנטית. בדיקת ה- CT לעתים אינה מספיק רגישה, ואם קיים חשד בנוכחות CT תקין - יש לעתים צורך לבצע בדיקת MRI. במקרים כמו שתיארת מקובל גם לבצע אקו לב לשלילת מקור לבבי לתסחיפים. לעתים יש גם צורך בביצוע אקו דרך הושט (TEE) ו/או אקו עם הזרקת בועות.
    5. יתכן ויש מקום לבירור נוסף. מומלץ לפנות למרפאת קרישה עם כל הנתונים לבדיקה והערכת הצורך בבירור נוסף ובטיפול. מרפאה כזו קיימת בכל בתי החולים הגדולים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ד"ר יקר, וברשותך תוספת...

    דן
    11/05/2008

    רציתי לשאול משהו שאני לא יודע אם יש לו קשר.
    הייתי אצל רופא א.א.ג. בגלל טינטון, והפנה אותי לבדיקת שמיעה שגילתה ירידה עיצבית בשמיעה (בטונים גבוהים, כשאני נמצא בתחתית הנורמה) וזה בעיקר בצד שמאל, והמליץ לי על נטילת אביטול למשך חודש, וחזרתי אליו לביקורת וסיפרתי שאני סובל לפעמים גם מסחרחורת ואולי זה קשור, והוא נתן לי הפניה לבדיקת ENG (בעוד כחודש וחצי), ולהמשיך עם האביטול.
    קראתי על הבדיקה הזו מעט והבנתי שהיא מיועדת לסחרחורת מסוג ורטיגו, העניין הוא שאני לא סובל מסחרחורת סיבובית אלא אני מרגיש תחושות כמו עירפול וטשטוש וכבדות באותו זמן.
    האם הבדיקה טובה גם לזה ?
    ולאור תשובתך עלתה בי המחשבה, האם יש קשר בין כל הסיפור הראשוני שלי שהתרכז בצד שמאל, לבין הירידה בשמיעה שהיא משמעותית יותר בצד שמאל ?
    ואם כן, מה זה דורש ?
    ולגבי בירור המוטולוגי, האם גם המטולוג רגיל במסגרת קופ"ח יכול להיות טוב ?

    ושוב רב תודות לך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת - מי אמר אני ולא קיבל?

    ד``ר רפי ביצור
    11/05/2008

    1) בדיקת ENG נועדה, אכן למקרים בהם קיים חשד לורטיגו, היכול לנבוע מבעיות באוזן או מבעיה נוירולוגית. בדיקה נוספת היכולה לעזור היא BERA, שנועדה לבדוק את מערכת ההולכה העצבית מהאוזן למח, מערכת הקשורה הן לשמיעה והן לשווי המשקל. אם הירידה בשמיעה ו/או הסחרחורת נובעים מבעיה עצבית, יתכן וניתן יהיה לראות לכך ביטוי בבדיקה זו. רופא אאג יחליט על הצורך בבדיקות לפי האינפורמציה שקיבל ממך, תוצאות הבדיקה הגופנית ובדיקת השמיעה.
    2) יתכן קשר בין התלונות על הירידה בשמיעה והסחרחורת לבין בעיה נוירולוגית, אם יש כזו. בדיקת ENG יכולה כאמור לתרום לאבחנה, ולעתים יש צורך גם בבדיקת MRI.
    3) לגבי הבירור ההמטולוגי - רצוי לפנות להמטולוג המתמחה בבעיות קרישה. אם בקופת החולים שלך יש מרפאת קרישה עם המטולוג כזה, ניתן בהחלט להתייעץ עמו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אתם עושים עבודה נהדרת..

    דן
    11/05/2008

    רק להודות לכם

    נ.ב. אם היית הרופא שלי, הייתי רגוע הרבה יותר :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורדת שומנים בדם
    אודליה
    07/05/2008

    יש לי שומנים בדם ,אני מטופלת רק באיזטרול ,אני אלרגית לסימוסטטין,ליפיטור גרם לי נזק בכבד,האם איזטרול לבדו מוריד שומנים בדם? בתודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הורדת שומנים בדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אזטרול

    ד``ר רפי ביצור
    07/05/2008

    אזטרול מוריד את רמת הכולסטרול בדם בכ- 20% בממוצע. אולם יש לזכור כי:
    1) זהו ממוצע - בחלק מהמטופלים הירידה יכולה להיות קטנה או גדולה יותר.
    2) ירידה של 20% אינה מספיקה תמיד, בעיקר במטופלים שרמת הסיכון שלהם לחלות במחלת לב גבוהה.
    3) יתכן ולסטטינים (כמו סימבסטטין וליפיטור) יש השפעה המגינה על הלב שאינה קשורה רק להורדת הכולסטרול, וחשיבותם בטיפול - רבה.
    4) לעתים קרובות מפסיקים טיפול בסטטינים בשל "נזק לכבד" שלמעשה אינו משמעותי ואינו מצריך הפסקת הטיפול.
    5) תופעות לוואי שהיו עם תרופה אחת ממשפחת הסטטינים - בחלק גדול מהמקרים לא יקרו עם סטטין אחר.

    מאחר והסיפור מורכב, לא אוכל לתת עצות דרך האינטרנט. מומלץ שתפני למרפאת ליפידים. בתל-השומר ניתן לקבוע תור למרפאה בטלפון 03-5304582

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום