פורום רפואת תינוקות, טיפול בתינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גיל תשעה חודשים וחצי..
    דקלה
    25/01/2012

    אני מנסה אולי אתה תדע לענות לי... כבר מבולבלת מהעניין.
    אני רוצה להתחיל לתת לביתי בת התשעה חודשים וחצי לאכול דברים אחרים פרט למתרנה פירות ומרק, וחשבתי להתחיל עם יוגורטים טבעיים.
    (רגילים של גדולים כי כל מה שמיוצר עבור ילדים ממותק).

    יש לי כמה שאלות בעניין:
    1. מאיזה גיל מותר להתחיל לתת מוצרי חלב ככגון גבינות קוטג' דניאלה וכדומה?
    2. זה נכון שיוגורט מחלב עיזים יותר בריא ועדיף להביא אותו??
    3. כמה אחוזי שומן מומלץ להביא לתינוקות ביוגורטים וגבינות
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיל תשעה חודשים וחצי..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה בבקשה.

    מישהי
    26/01/2012

    תודה רבה על תשובתך המהירה.
    לא ממש הבנתי מדבריך איזה יוגורט אתה ממליץ לתת לי להביא לה אז אני רוצה הבהרה.

    1. אם הבנתי נכון אז אתה אומר שלכל יוגורט יש את ההיתרונות שלו אז השאלה שלי האם אפשר לגוון לה פעם יוגורט עיזים ופעם יוגורט רגיל??
    (אני מבהירה שאני אומרת יוגורט אני מתכוונת ליוגורטים הרגילים של הגדולים לא הדברים שמיועדים לילדים כי כל אלה המיועדים לילדים ממותקים)

    2. כמה אחוז שומן של יוגורט לקנות לתינוקת??

    3. אני יכולה להביא לב גם גבינה לבנה וקוטג?? ואם כן אז גם כמה אחוזי שומן?????

    תודה רבה ד"ר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה בבקשה. - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    26/01/2012

    שלום רב.
    אפשר לגוון בין היוגורטים. אני ממליץ על 3% ולא יותר (למרות שלפי הכתוב בהמלצות הרשמיות של משרד הבריאות, אין להגביל את אחוז השומן בכלל בתינוקות... מה זה אומר? שמותר להגיע ל 10% שומן? ל 30% שומן? שאלה טובה, שאין לי תשובה לה).
    ואפשר לתת קוטג' וגבינה לבנה (= מוצרי חלב), ולגבי אחוזי השומן בהם, אני מציין 3%, אבל כאמור, ההמלצות הרשמיות מדברות על כך שאין להגביל).

    ציטוט מההמלצות:

    7.1.3. במשך השנתיים הראשונות לחיים לא מומלצת הגבלת שומן או כולסטרול בתפריט התינוק מחשש לפגיעה בגדילה ובהתפתחות, עקב הפחתה בצריכת האנרגיה וחומצות השומן החיוניות.

    כפי שאת מבינה, ניתן לשחק באחוזי השומן, כי אין הגבלה רשמית... האם זה אומר שכדאי לפטם את הילד בגבינות שמנות? לשיקולך. אני חושב שאין צורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה הרבה יותר ברור לי

    מישהי
    26/01/2012

    אני מאוד מודה לך על העזרה והסדר בראש.
    אקשיב לעצתך ואקנה יוגורטים גם רגילים וגם עיזים של 3% שומן ואקווה שהיא תאהב.
    אל נשכח שהיא זאת שמחליטה מה לאכול, במידה ולא ילך, אני אקנה את כל הדברים הממותגים לילדים זה מתוק יותר ובטח תאכל.
    ולגבי גבינות וקוטג בין 3% ל5% לא אגזים בשומן.( כי 5% אוכל בדר"כ הבית.)

    יש לי עוד שאלה בנושא אחר ברשותך:
    ביתי בת תשעה חודשים וחצי ולא מוכנה כלל לשתות מים, השבוע ניסיתי להביא לה אפילו מים עם נענע ולא הסכימה לשתות בכלל, אפילו לא טיפה. (אני יודעת שכרגע חורף והשלושה תמ"ל ששותה ביום מספקים לה את הנוזלים, אבל עוד מעט יגיע הקיץ והילדה לא שותה מים כלל)

    רציתי לשאול לעצתך?
    האם לא לעשות כלום ולהמשיך רק לנסות??
    או שאם יש משהו אחר משהו טבעי אולי שגם בריא שאפשר לנסות לתת לה לשתות במקום מים??
    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה הרבה יותר ברור לי - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    26/01/2012

    מישהי, שלום
    היא לא חייבת מים אם היא לא רוצה. לאט לאט, והיא תסכים. בקיץ, בגללה חום, היא תרצה מעצמה.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוצאת שיניים
    מלי
    24/01/2012

    דר' אבישי שלום

    מצטערת על מטר השאלות (אבל כשזה בא זה בא בצרורות...)
    בני בן 4 חודשים.והידיים שלו כל הזמן בפה והוא משפשף את החניכיים כל הזמן.
    ביומיים שלושה האחרונים הוןא התחיל עם יציאות רכות וממש מימיות.
    האם יכול להיות שזו תופעה של שיניים או שזה מוקדם מידי? יכול להיות שזה וירוס?
    אין לו חום ומצב ה רוח שלו טוב
    האם צריך לקחת לרופא לעשות בדיקת צואה? אני לא רוצה סתם לקחת למרפאה שלא ידבק שם בכלום


    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הוצאת שיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוצאת שיניים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    25/01/2012

    מלי שלום.

    האם יכול להיות שזו תפעה של שיניים? - יכול להיות, למרות שזה אכן מוקדם.\
    האם יכול להיות שזה וירוס? - יכול להיות.
    האם צריך לקחת לרופא לעשות בדיקת צואה? - אם אין דם בצואה, ואין חום, אז אין צורך לבצע בדיקת צואה.
    אם התלונה נמשכת עוד מספר ימים - רצוי לפנות לבדיקת ורפא, לצורך בדיקה גופנית, ולאו דוקא להפניות לבדיקות מעבדה.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט בן שנה ו-4 חודשים
    אמא
    23/01/2012

    שלום רב
    שאלתי אתמול לגבי פעוט עם חום.
    תודה על התשובה, יש לי שאלה נוספת. האנחות ברוך ה פסקו כשהחום לא גבוה,
    השאלה היא- הבאתי לו נר ואחרי רבע שעה הוא עשה קקי
    האם לתת נר נוסף? מה צריך לעשות במקרה כזה?.....
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוט בן שנה ו-4 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט בן שנה ו-4 חודשים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    23/01/2012

    לאמא, שלום.
    אם ראית את הנר יוצא בשלמותו או כמעט בשלמותו - אז אפשר לתת עוד מנה. בד"כ 15 דקות זה זמן שהנר כבר נספג, ולכן אין צורך לתת מנה נוספת (למעט המקרה בו ראית את הנר יוצא). אם עדיין יש חום והילד נראה רע, אפשר לתת לו נורופן דרך הפה.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ד"ר
    שי
    23/01/2012

    האם מותר להניף תינוק בן שנה באויר לגובה נמוך מאוד מתוך משחק?
    כמובן שנעשה בבטיחות יתרה מאחר והגובה הוא מינימלי.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום ד"ר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ד"ר - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    23/01/2012

    שי שלום.
    אם זה מתבצע בצורה לא מסוכנת, והילד נהנה, וההורים נהנים - אז אין כל בעיה.
    :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט בן שנה ו-4 חודשים
    אמא
    22/01/2012

    שלום רב זה די דחוף.
    הבן שלי בן שנה ו-4 חודשים חולה בפעם הרביעית החודש
    יש לו חום כמעט 40 מעלות מהבוקר, הבאתי לו נר נורופן בנר בשעה 3 והתקשרתי למוקד אחיות עכשיוואמרו לי להביא לו אקמול. הבאתי לו אקמול בסירופ, אבל מהבוקר החום לא ירד אפילו בחצי מעלה, ואני ממש מודאגת הוא ישן ונאנח, כל היום בכה לא אכל כמעט כלום,שתה מים, לא מקיא או משלשל, אבל יוצאות לו ה 4 שיניים, 2 לפני שבוע ןעוד שתיים היום ראיתי.
    פעם שעברה היה לו וירוס עם שלשולים והקאות והבאתי לו "מינרלי",
    השאלה מה לעשות עכשיו? לגשת למיון? לחכות?
    אשמח לתשובה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוט בן שנה ו-4 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט בן שנה ו-4 חודשים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    22/01/2012

    אמא יקרה, שלום רב.
    השילוב של חום יחד עם אנחות דורש אחבון ע"י רופא ילדים. אם כאשר מורידים את החום האנחות נעלמות, ניתן להרגע... אך אם האנחות נמשכות יש צורך בבדיקת רופא, לשלול דלקת ריאות/זיהום חיידקי.
    נא לפנות לבדיקת רופא.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן חמישה חודשים סובל מכאב בטן
    רוני
    21/01/2012

    שלום
    בני בן חמישה חודשים הוא ניזון מ 3-4 בקבוקי סימילאק 180 מל והנקה בלילה ובבוקר.
    לפני כשבוע החל להשמיע קולות של תלונה לקמר את הגב בעת אכילת בקבוק ולהתעורר בבכי בלילה (לא אופיני לרוב ישן לילה שלם) הלכנו לרופא ולא נמצאה כל בעיה.
    ביומיים האחרונים אוכל בקבוק ללא קימורים אולם כעת מקבל התקפות בהן נראה כאילו הוא מתאמץ (נהיה אדום) ולרוב מסתיים במעין שיעול או בחילה. בלילות ממשיך להתעורר בבכי.
    בעצת הרופא הפסקנו את הברזל השבוע ואנו בתהליך של נתינת טעימה פעם ביום כבר שלושה שבועות אולם לא נתנו לו מרכיב חדש בימים האחרונים (רק שילובים של עוף עם בטטה/גזר/דלעת/קישוא)
    מבחינת היציאות שלו יש לו יציאה כל יומיים שלושה במרקם רך ומעט ירקרקה. פעם אחרונה היתה יציאה ביום חמישי. חל מיעוט ביציאת גזים ביומיים האחרונים היה סובל מהרבה יציאות כאלו לפני.
    אשמח לעצתכם,
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן חמישה חודשים סובל מכאב בטן - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    22/01/2012

    רוני שלום.
    אני ממליץ להמשיך לעקוב אחר תלונותיו, כולל בדיקה חוזרת של הרופא. יתכן שמקור התלונות הםן מערכת העיכול, ואז חזרה לכלכלה הבסיסית ביותר יכולה להקל עליו (לא להתעקש על הטעיימות בתקופה הזו). כמו"כ, יתכן שמשהו אחר מטריד אותו, אולי אזניים? גרון? נזלת? זה דורש בדיקה חוזרת אצל הרופא.
    החלמה מהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיצעונים - תינוק בן שנה ו4 חודשים
    ענבר
    21/01/2012

    שלום,
    בשבוע האחרון החלו להופיע לבני בן השנה ו-4 חודשים פצעונים אדומים ממש על האשכים,
    לא החלפנו לו משחה או טיטולים,
    כתוצאה ממה יכולים פצעונים כאלו להיגרם?
    בתודה מראש,
    ענבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיצעונים - תינוק בן שנה ו4 חודשים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/01/2012

    שלום ענבר.
    פצעונים אלה יכולים לנבוע מגירוי של ההפרשות על העור. כאשר מדובר בנגעים עוריים, יש צורך ב"מראה עיניים", ולא די בתיאור מילולי. זאת משום שיש סוגים שונים של נגעים עוריים, ולכל אחד מהם מאפיינים שונים. לדוגמא, יש נגעים שלפוחתיים, שיכוונו למחלה ויראלית ממשפחת ההרפס (אבעבועות רוח, הרפס סימפלקס וכד') ויש נגעים עוריים מקולרים, פפולרים ועוד כהנה וכהנה שמות...
    יש לפנות לדיקת רופא.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חום
    שיר
    19/01/2012

    שלום
    רציתי לדעת מה מאפיין תינוק עם חום? אי שקט או אפתיות או יכול להיות גם וגם? מה הסימנים הראשונים שיכולים להעיד על חום?
    בגיל 3 וחצי חודשים עם איזה חום כדאי להגיע להיבדק?
    והאם ניתן לטפל בינתיים בבית להורדת חום? ואיך? כל 4 שעות אותו מוריד חום או צריך להחליף פעם אקמול ופעם פראצטמול?
    (אין לה חום. אני סתם שואלת לידע כללי)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חום - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    20/01/2012

    חום מתאפיין אך ורק במדידה של חום מעל 38 מעלות.
    סימנים נוספים שיכולים לבוא עם חום (או ללא חום) יכולים לציין רק עד כמה יש צורך לברר את אותו חום ולטפל באותו חום. דוגמא לסימנים מדאיגים הם אפאטיות, הקאות, ישנוניות, פריחה נקודתית על הגוף. במקרים כאלה יש צורך לטפל ע"י הורדת חום ולהיבדק ע"י רופא. ודאי כאשר מדובר בתינוק קטן.
    במקרים בהם אין סימנים מדאיגים, ניתן לטפל ע"י הורדת חום כאשר החום מציק לילד.
    הטיפול הוא רק כאשר הילד סובל מהחום, ולא בגלל נוכחות חום בלבד.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משקל
    שיר
    18/01/2012

    בת 3 חודשים.
    כמה אמורה לעלות במשקל.
    האם הנוסחא של 150 כפול משקל לחלק למספר ארוחות עדיין תקף בגיל הזה? עד מתי הוא טוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משקל - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    18/01/2012

    שלום רב.
    בערך בגיל 5 חודשים מכפילים את משקל הלידה.
    הנוסחה תקפה כדי לקבוע ערך מינימום של כלכלה. ניתן לאכול יותר ( להגיע ל 200 כפול משקל לחלק למספר ארוחות בילדים בהם אנחנו רוצים "להעשיר" את כלכלתם כדי להעלותם במשקל).
    אבל... אני לא ממליץ לאף הורה לעמוד עם מחשבון ליד הילד שלו. אפשר לעקוב אחרי המשקל במסגרת טיפת חלב, ולתת לילד לאכול כמה שהוא רוצה בצורה מסודרת.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פליטה
    אנונימי
    17/01/2012

    שלום רב!
    יש לי תינוקת בת 4 חודשים היא פולטת מאז הלידה, לאחרונה היא החלה לפלוט מים , אי אםשר להגיד שזה מפריע לה! חשוב לצייו שהילדה נימצאת על הנקה בלבד! ופ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פליטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פליטה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    18/01/2012

    שלום לאנונימי.
    אני לא בין איך הילדה פולטת מים אם היא ניזונה הנקה בלבד. קרוב לודאי שהיא סובלת מרפלוקס ברמה כזו או אחרת. אם זה לא מפריע לה אז לרוב אין צורך לטפל. לעיתים ההפרעה לילד לא מוגדרת על ידנו כהפרעה, (כמו ילד שבגלל הרפלוס שלו סובל ארועי קוצר נשימה חוזרים, צפצופים, וטופל באינהלציות בשל כך).
    הייתי מציע לבדוק אותה ע"י רופא.

    רופאה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה עם כרית לתינוקת
    דיקלה
    17/01/2012

    יש לי תינוקת בת 9 חודשים שמאוד אוהבת לישון עם כרית (כרית רגילה של מבוגרים)
    היא ישנה על הבטן ובגלל שהיא קטנה לא רק הראש על הכרית אלה חצי גוף על הכרית ורק הטוסיק והרגלים לא.

    כרגע אני נותנת לה להרדם עם כרית ואני מוציאה לה את הכרית שאני הולכת לישון.
    אני בכלל לא יודעת ורציתי לשאול עם מותר לתינוק לישון עם כרית??? או שיכול להזיק
    או שאם יש כריות מיוחדות לתינוק שכן מותר אשמח לדעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה עם כרית לתינוקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה עם כרית לתינוקת - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    17/01/2012

    דיקלה, שלום .
    לא מומלץ להשתמש בכרית עד גיל שנתיים בערך.
    שכיבה על הבטן, גם היא לא מומלצת... מחשש למוות בעריסה. אם כי, ביתך כבר בגיל שהיא יודעת להתהפך מצד לצד, ככה שהמשמעות של ההקפדה על השכבה על הגב בגילה פחות עקרונית.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה קטנה ברשותך. תודה

    דיקלה
    18/01/2012

    לגבי שינה על הבטן אין באמת מה לעשות כי ככה היא רוצה, כשהיתה בת 3-4 חודשים אז נילחמתי וסובבתי אותה כל הזמן וזה היה בדיוק ל 5 דקות ואז היתה מסתובבת שוב. בטיפת חלב אמרו שאין מה לעשות ולאפשר לה לישון. בגילה הסכנה כבר פוחתת אם אני לא טועה??

    לגבי הכרית בלילה מתשובתך אני מבינה שאין כרית לתינוקות ולא מומלץ בכלל לתת לה לישון על שום כרית, אני אשתדל בהחלט.
    אבל רציתי לשאול אם בסדר להרדים אותה על הכרית ואז להוציא לה שהיא נרדמת. או שגם להתעקש שלא???

    (לצערי היא הורגלה לכרית בגלל שאני שמה אותה במיטה או במזרון שלה עם בקבוק אז אני שמה לה כרית כדי שתאכל) היא לא מצליחה לאכול לבד בטרמפולינה שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה קטנה ברשותך. תודה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    18/01/2012

    הי.
    אין כרית לתינוקות.
    ההרדמה על הכרית, אני מבין, זה בכלל שהיא שותה בקבוק , ושוכבת על הגב (!) ולא על הבטן על הכרית. אני מניח שזה אפשרי. כמובן שאני לא ממליץ על האכלה בשינה. וברגע היא נרדמת להוציא לה את הבקבוק מהפה.
    האכלה, באופן כללי, צריכה להתבצע כאשר הילד ער. והרדמה של ילד תתבצע לא ע"י האכלתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה קטנה

    דיקלה
    18/01/2012

    תודה רבה, איזו זריזות.
    ברור שהיא אוכלת שהיא ערה היא אוכלת לבד כמה שהיא רוצה וכשהיא מסיימת היא זורקת את הבקבוק בצד מסתובבת על הבטן ונרדמת, ואז אני מוציאה לה את הכרית.
    אם אני מוציאה לה כשהיא רק הסתובבה ועדין ערה מתחילה לבכות.

    רק כדי להבהיר: אז זה בסדר שהיא ישנה בערך שעה על הכרית ואז אני מוצאה לה את הכרית או שפשוט בלי כרית בכלל??? אשמח להבהרה כי אני לא יודעת למה אסור ואני לא רוצה להחליט לבד כדי לא לעשות נזק כלשהו.

    תודה רבה פורום מדהים. ויעיל במיוחד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה קטנה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    18/01/2012

    אני מניח שזה בסדר להוציא לה את הכרית אחרי שנרדמת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת תשעה חודשים
    דיקלה
    17/01/2012

    שלום יש לי תינוקת בת תשעה חודשים.
    משתעלת מנוזלת ועם דלקת בעניים נלקחה לרופאת ילדים ביום שישי שנתנה לה טיפות עיניים ואמרה שהריאות שלה קצת מצפצפות (לא יודעת מה זה אומר) ונתנה לה לעשות אינלציות 2 פעמים ביום עם וינטולין 0.4 ומים 1.6 ומאז המצב רק החמיר והיא התחילה לעלות חום לקחתי אותה יום ראשון שוב לרופאה שאמרה להמשיך אינלציות והביאה לה מוקסיפן פעמיים ביום ל5 ימים (שוקלת 8 קילו).
    הילדה עדין ממשיכה לעלות חום ומקבלת נובימול כל 4-5 שעות אתמול ממש רעדה לי בידים ולא מספיקה לבכות הגיעה ל 40.2 מעלות חום

    1. מיום שבת ועד היום (יום שלישי) היא רק מעלה חום ואני מורידה לה עם נובימול האם תקין ש 4 ימים רצופים יש לך חום???. בלי שנלקחה אף בדיקה לברר מה יש לה???. היום היום השלישי של המוקסיפן ועדין החום עולה לה האם עלי לקחת אותה לבדיקות במיון?

    2. האם זה בסדר היא מקבלת כל כך הרבה נובימול?? כבר 4 ימים רצופים כל 4-6 שעות אני צריכה להביא לה

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת תשעה חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת תשעה חודשים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    17/01/2012

    דיקלה שלום.
    התיאור הראשוני של ילדתך הוא חום, שיעול, נזלת, דלקת עיניים. כל זה מאוד מתאים למחלות ויראליות, ואינו דורש טיפול אנטיביוטי. אני מניח שבשלב מסויים הרופאה התרשמה שמדובר בדלקת ריאות, ולכן הוסיפוה טיפול אנטיביוטי (בשלב זה, לכאורה, אין טעם יותר בביצוע בדיקות דם וצילום חזה, כי הוחלט שמדובר במחלה חיידקית, ולכן בדיקות אלה, גם אם יהיו חיוביות ויתמכו בכך שמדובר במחלה חיידקית, לא ישנו את הטיפול, קרוב לודאי).
    עתה אנחנו נמצאים בשלב בו ביתך לכאורה אינה מגיבה לטיפול אנטיביוטי. ונשאלת השאלה - למה?
    התשובה הראשונה (עם השכיחות הגבוהה ביותר להיות נכונה) היא שיש לה מחלה ויראלית, ווירוסים אינם מגיבים לטיפול אנטיביוטי... מחלות ויראליות יכולות להופיע עם חום מאוד גבוה, ולהמשך אפילו 7 ימים.
    התשובה השניה היא שיש זיהום חיידקי שלא אותר ואינו מטופל - כמו דלקת בדרכי השתן...
    אופציה נוספת, אכן יש זיהום חיידקי הגורם לדלקת ריאות, אך החיידק אינו מגיב לטיפול כי המינון נמוך מדי? כי הזן של החיידק הוא אלים יותר, ודורש אנטבייוטיקה חזקה יותר.

    אני מניח שכדאי לפנות אל הרופאה שוב ולשאול אותה איך להתקדם בשל חוסר התגובה לטיפול האנטיביוטיקה שהומלץ על ידה.
    בנוגע למתן נובימול - ניתן לשלב טיפול בנובימול עם נורופן. ואין לתת נובימול רק כי יש לילדה חום, אלא רק במצב בו יש חום והילדה נראית רע. אם יש חום והילדה נראית טוב - אין סיבה להוריד את החום, כי החום מועיל לגוף להילחם בוירוס / חיידק שתקף את הגוף.
    בהצלחה. ורפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך

    דיקלה
    18/01/2012

    תודה תודה ושוב תודה על התשובה המנומקת.

    לגבי הנובימול לא היה לי מושג חשבתי שחייב להוריד חום לתינוק כדי שלא יעלה ויגיע להתכווצויות, אקח לצומת ליבי.

    הילדה שוקלת 8 קילו (אולי קצת יותר) קיבלתי כוסית קטנה והרופאה אמרה לי לשים לה מספר 5 (לא יודעת איזה סוג מידה זה מקווה שתבין אותי). האם כמות מספקת?

    מטופלת מיום ראשון במוקסיפן היום יום רביעי והחום סוף סוף קצת ירד הרופאה אמרה שעם יעלה שוב אז תשלח אותה לצילום ריאות, רצתי לשאול האם קיבלה מוקסיפן ללא צורך באמת האם יכול להזיק?

    ושאלה אחרונה אם החום לא יעלה יותר האם יש צורך בכל זאת באיזה בדיקה לברור??

    סליחה על עומס שאלות אני פשוט מאוד בלחץ.ותודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה קטנה ואחרונה

    דיקלה
    18/01/2012

    מתי מפסיקים עם המוקסיפן??? לכמה ימים זה? (כמו שאמרתי היא מקבלת בכוסית5 שתי מנות ליום בוקר וערב.
    איך אני יודעת מתי להפסיק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה קטנה ואחרונה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    18/01/2012

    כאשר הרופאה כתבה את הטיפול היא קצבה זמן לטיפול (5 ימים? 7 ימים? 10 ימים?) לשאול את הרופאה / את הרוקח / לראות מה נכתב על התרופה. כי טיפול שניתן ע"י רופא תמיד יכלול את מספר הימים.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    18/01/2012

    דקלה שלום.
    אני מניח שהמינון נכון (5 מ"ל X2 ביום) של מוקסיפן. בכל מקרה, אם החום חלף, אין צורך בכל בירור נוסף. אם החום יחזור שנית - אז יש צורך בבירור מעבדתי + צילום חזה כמו שהרופאה אמרה.
    בנוגע לטיפול במוקסיפן שלא לצורך... זה קורה כל כך הרבה פעמים... סטטיסטית, כ 95% ממחלות הילדות הן ויראלית ואינן דורשות כל טיפול אנטיביוטי, רוב הילדים האלה מקבלים טיפול אנטיביוטי כזה או אחר על מחלות ויראליות. זה קורה מהרבה שיקולים, בחלקם רפואיים, בחלקם (ברובם) לא. אבל לא בכל מקרה אנחנו יכולים להכריע אם מדובר בטיפול סתם, או שהילד דוקא שייך לאותם 5% של הילדים עם המחלה החיידקית שהאנטיביוטיקה רפאה אותם.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולה שוב אחרי שהחלימה, ושוב מוקסיפן

    דיקלה
    08/02/2012

    שלום ד"ר מה שלומך?
    לצערי אני שוב חוזרת אליך!
    ביתי בת 10 חודשים, לפני שבוע וחצי בערך (כפי שכתוב בשאלות הקודמות שלי אליך) סיימה טיפול אנטיביוטי (מוקסיפן) של 5 ימים, הילדה החלימה וחזרה לשיגרה.
    ביום ראשון הילדה שוב התחילה להראות לא טוב, וביום שני כבר עלה לה החום.
    לקחתי אותה לרופאת ילדים (רופאה אחרת משבוע שעבר, כי עברנו דירה) הרופאה האמרה שהאוזניים והגרון שלה אדומים, ולבוא למחרת בבוקר לבדיקום דם ושתן.
    הגעתי בבוקר הרופאה שוב בדקה לה את האוזניים והחליטה שאין צורך בסוף בבדיקות דם ונתנה לי שובבבבבב מוקסיפן שבוע וחצי אחרי שסיימה והפעם במינון יותר גבוה וליותר ימים (מס' 7 במזרק ול 7 ימים) אני מרגישה שכל מה שהרופאים עושים דבר ראשון לפני הכל זה להביא מוקסיפן, אולי עשיתי טעות שהלכתי לרופאה אחרת????


    1. קודם כל האם זה בסדר שהיא לוקחת שוב אנטיביוטיקה שבוע וחצי אחרי שסיימה אנטיביוטיקה???? האם תקין?? (אני כמובן עושה כל מה שהרופאה אומרת, כי אני לא רופאה ואני לא לוקחת סיכון בבריאות שלה)

    2. את המוקסיפן היא הביאה לה אתמול (יום שלישי) והילדה היום ניראת בסדר ואין חום כבר מיום שני בלילה, וביום שלישי קיבלה פעמיים מוקסיפן ופעם אחת היום בבוקר (הכל לפי מה שאמרו לי) האם באמת במצב הזה צריך להמשיף את הטיפול במוקסיפן??? אם כבר הכל בסדר?

    תודה רבה לך וסליחה על האורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי עונה

    מיטל
    08/02/2012

    אם זה רק אודם אז למה שוב אנטיביוטיקה? כל החומרים האלה גורמים לגוף לפתח עמידות בסופו של דבר אני מציעה לך לבקש חוו"ד שניה.
    בנוסף במצבים של נזלת ושיעול שלא כוללים חום גבוה אני תמיד מעדיפה לתת משהו טבעי. יש את הסידרה של "פנדה לילדים" של זן צמחים שהיא מאוד טובה. זה מבוסס על צמחים סיניים ופעם אחרונה שהבן שלי היה עם שפעת נתתי לו וממש תוך יומיים זה השתפר.
    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולה שוב אחרי שהחלימה, ושוב מוקסיפן - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    09/02/2012

    דיקלה שלום.
    לתינוקת מעל גיל חצי שנה עם דלקת אזניים - קו הטיפול הראשוני הוא טיפול תומך נגד כאבים בלבד (אוטידין לאזניים, אקמול). אם אין שיפור, יש מקום להוסיף טיפול אנטיביוטי, ואז האנטיביוטיקה המומלצת היא אכן מוקסיפן.
    אני מניח שמה שהרופאה ראתה זה דלקת אזניים, לאחר יום ללא שיפור תחת טיפול באקמול, בילדה בגיל זה - החלטתה נשמעת הגיונית. יש רופאים שהיו אולי נותנים צ'אנס עוד יום אחד לראות מה מתפתח...
    רפואה איננה מדע מדוייק. ועל אותו מצב בדיוק יהיו רופאים שיגידו א' ויהיו רופאים שיגידו ב'.
    אני מאחל לך הצלחה במציאת הרופא / רופאה שאת יכולה לסמוך עליו/עליה שעושה הכל כדי שלילדה שלך יהיה טוב.
    רפואה שלמה.

    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעות בפורמולה
    sheli
    17/01/2012

    שלום,

    האכלנו בטעות את התינוק בן 8 חודשים באיזומיל טף במקום באיזומיל. שמנו לב רק שהקופסה נגמרה. הוא מקבל בקבוק בד"כ פעם עד פעמיים ביום.(שאר הזמן מוצקים או הנקה) האם נגרם נזק? האם עלי ללכת לרופא/טיפת חלב?

    תודה,
    לילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טעות בפורמולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעות בפורמולה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    17/01/2012

    לילי שלום.

    לא נגרם כל נזק.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רעידות שפתיים מהמוצץ
    לין
    16/01/2012

    שלום,
    הבת שלי בת כמעט 5 חודשים. כשהייתה יותר קטנה היו לה רעידות בשפתיים כאשר היא ינקה או אכלה מבקבוק. בטיפת חלב הרגיעו ואמרו לי שבגיל 4 חודשים זה אמור לעבור ואם לא אז מטפלים. לפני כשבועיים ,שלוש, הבת שלי התחילה לקחת מוצץ (מהלידה ניסיתי והיא אף פעם לא הסכימה לקחת אותו)- הרעידות חזרו. הערה: רק כאשר היא מוצצת את המוצץ לפעמים השפתיים שלה רועדות- בטיפת חלב אמרו לי לתת לה עוד שבוע נראה אם יעבור ואם לא לקחת אותה לרופא- כבר עבר שבוע והיא עדיין רועדת כאשר המוצץ בפה שלה- מה לעשות? מה הבעיה? האם זה מדאיג?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רעידות שפתיים מהמוצץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רעידות שפתיים מהמוצץ - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    17/01/2012

    אוה שלום.

    לא נשמע לי שיש בעיה כלשהי. האם זה קורה רק כאשר מכניסים מוצץ לפה שלה? בכל מקרה הייתי ממליץ שתצלמו את זה (אם זה קורה באופן נדיר) בוידיאו (בפלאפון) כדי שהרופא יוכל להתרשם אם זה נראה בעייתי.
    אם זה קורה רק כאשר מכניסים מוצץ, לא נראה לי שזה בעייתי. אם זה קורה באירועים נוספים, ומלווה בתופעות נוספות (בהייה, תנעות של גפיים/עיניים) - כמובן שיש להיבדק. יכול להיות שזה קורה לה כשהיא רעבה מאוד? או כאשר היא פולטת/לאחר ארוחה (כחלק מתגובה שלה לרפלוקס קיבתי ושטי?), ואז זה בד"כ לא מדאיג.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת בעין ?
    סמדר
    16/01/2012

    הבת שלי בת שבוע
    אתמול התעוררה בבוקר והעין שלה (עין אחת) הייתה "סתומה" בצהוב (מוגלה או ההפרשה מהעין)
    ניקיתי לה עם צמר גפן טבול בחלב אם
    אחר כך כל פעם שקמה משינה שוב העין התמלאה בצהוב והיה לה קשה לפתוח אותה
    ניקיתי באותה שיטה
    היום קמה בלי ובמשך היום היה לה קצת אך פחות
    אני לא רוצה להוציא אותה בקור הזה לרופא... תוכל לייעץ לי האם זו יכולה להיות דלקת או ר הפרשה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת בעין ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת בעין ? - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    17/01/2012

    יעל שלום.
    דלקת והפרשה הן יכולות להיות אותו דבר... וקשה לקבוע ללא בדיקת רופא. דלקת בד"כ תתבטא באודם בלחמית העין, שנשאר גם לאחר ניקוי העין.
    בנוגע לניקוי העין עם חלב אם... יש לי מעט הסתייגות. חלב אם יכול להיות טוב לזיהומי אוזן/עור כתרופת "סבתא", שם יש פחות משמעות אם ניתן טיפול לא סטרילי. הכנסת חומר לא סטרילי לעין - הוא יותר בעייתי. וחלב אם, למרות היותו חומר נקי, ביולוגי, הוא לא בהכרח סטרילי. הייתי נמנע מטפטוף של חלב אם לעין. (אותה הסתייגות בנוגע להכנסת חלב לאף, משום שהוא חומר שומני, אשר יכול להגיע בטעות לריאות...).
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום