מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אבצס בישבן תינוקתמי13/09/2011
שלום רב,
בני בן 7.5 חודשים, לפני כשבוע גיליתי בליטה קטנה בישבן שלו קרוב לפי הטבעת. לאחר בדיקת הרופא קיבל ציפוראל למשך שבוע, אך לא היתה הטבה כלשהי ולהפך, הבליטה נהיתה אדומה יותר. בפניה חוזרת לרופא הופננו לכירורג.
ברצוני לדעת
1. איך אני יכולה אולי לעזור בעיניין, לשטוף כל הזמן עם סבון או כל דבר אחר?
2. איך אפשר למנוע הישנות המקרה בעתיד?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבצס בישבן תינוק - תגובה
ד''ר אבישי קרן13/09/2011תמי שלום.
אבצס פריאנאלי בגיל הינקות הוא דבר נפוץ יחסית. הסיבה האמיתית להווצרותו אינו ידועה ב 100%, וחושבים כי מדובר במבנה שונה מעט של הקריפטות במוצא מערכת העיכול. בד"כ זה דבר חולף ואין צורך לבצע כל בירור. לרוב די בטיפול מקומי, אנטיביוטי, וניתן להימנע מניקוז. בלית ברירה - אם אין שיפור תחת טיפול אנטיביוטי, יש מקום להתערבות כירורגית.
יש לשמור על ניקיון המקום, אך להבטיח שזה ימנע הישנות - אי אפשר... אם יש אירועים חוזרים של אבצס סביב פי הטבעת, או כשזה מופיע בגיל מבוגר יותר (מעל 1-2 שנים) - יש צורך לברר ולשלול מחלות דלקתיות כרוניות של מערכת העיכול.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות וטיפול לתינוק בן 11 חודשיםליעד12/09/2011
בני בן 11 חודשים. אוכל כבר מוצקים+ מטרנה פעמיים ביום בערך+ 6 טיפות ברזל.
בשבועות האחרונים הצואה שלו קשה והוא מתאמץ מאוד והגננת העירה תשומת ליבנו שזו כנראה עצירות.
התחלנו לתת לו אקטיביה, עגבניות עם שמן זית, מים של שזיפים מושרים וכלום לא עוזר.
לאחר התייעצות עם רןפא הילדים קיבלנו "נורמלקס".
1. האם שימוש התכשיר זה לא יגרום למעיים עצלים ועלול לפגוע בפעילות טבעית.
2. כמה זמן מותר להשתמש ברצף?
3. האם יש עוד דרכים טבעיות להקל על הילד?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות וטיפול לתינוק בן 11 חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן12/09/2011שלום ליעד.
ניסיתם את הדברים הטבעיים... ולא אצל כולם זה פועל במהירות. הגיוני במצב זה להוסיף נורמלקס, ונותנים את זה כל עוד הילד צריך את זה. בשלב שבו תראו יציאות רכות , תתמידו שבוע נוסף עם טיפול בנורמלקס, ואז תורידו בהדרגה את הטיפול, לכפית מדידה לחצי-כפית מדידה... עד להפסקת הטיפול.
במקביל תמשיכו עם הכלכלה של עגבניות ושמן זית, מי שזיפים, ירקות.
המטרה היא לא לקחת את הטיפול הזה לנצח... אלא לתקופה עד שהמעיים משחררות את העצירות, ועם הזמן, בירידה הדרגתית - מפסיקים את הטיפול.
בדרכים טבעיות נוספות זה הוספת סיבים תזונתיים, אבל בכלכלה של ילד בגילו זה קצת קשה... וכמובן שתיה מרובה של מים (או מי שזיפים) - שאתם כבר נותנים.
לגבי משך הטיפול, אין איזו הגבלה במשך הטיפול. הרעיון הוא לטפל עד שמערכת העיכול מצליחה להעביר יציאות בצורה תקינה ללא כל קושי. ואני ממליץ לא להזדרז ולהפסיק את הטיפול איך שהצואה הרכה הראשונה יוצאת... אלא להמתין עם זה שבוע לפחות, ורק אז לרדת בהדרגה!
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי ברזל בהנקהדין12/09/2011
שלום וברכה,
ביתי בת 4 חודשים .
בשבועיים האחרונים (פחות או יותר) יש לה גזים באופן יחסית מאסיבי אשר באים לידי ביטוי בעיקר בשעות הערב .
שאלתי היא: האם יתכן שכדורי הברזל שאני נוטלת (לא כימיים-של אלטמן)משפיעים על כך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורי ברזל בהנקה - תגובה
ד''ר אבישי קרן12/09/2011שלום דין.
לא ציינת אם התחלת את כדורי הברזל לפני שבועיים, ולכן את מקשרת בין הגזים של ביתך לבין צריכת התרופה על ידך. יש תופעות לוואי של מערכת העיכול בעקבות חשיפה לברזל, לרוב זה עצירות, וחלק מזערי (נמדד באחוזים בודדים בלבד) מהטיפול התרופתי שאת לוקחת עובר בחלב ההנקה אל ביתך.
באופן כללי נראה לי שאין קשר בין גזים לבין נטילת התרופות על ידך, אך כמובן, תופעות לוואי כאלה ודאי יכולות להיות קיימות. מאחר שגזים אינם מחלה, וטיפול בברזל את ודאי לוקחת כי את צריכה - תמשיכי את הטיפול ללא שינוי. ואין מה לדאוג.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה - שתי שאלותשרית10/09/2011
1. בני בן שנה ועדיין לא צמחה לו אף שן, החניכיים נראות נפוחות כבר יותר מחודש אך לא נראה בצבוץ של שיניים, האם יש מקום לדאגה ? האם מומלץ לעשות משהו ? המליצו לי ל"צחצח" לו את החניכיים
2. האם מותר לתת לו לאכול מבקבוק בשכיבה ישרה ללא שיפוע ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה - שתי שאלות - תגובה
ד''ר אבישי קרן11/09/2011שלום רב.
1. אין מקום לדאגה. אין צרך לזרז את הנצת השיניים. כדי להקל על כאבי השיניים בזמן הנצתם, אפשר להשתמש במנשך לפה, תרופות במשחה או דרך הפה להקלה על כאבים.
2. אין לתת לתינוק לשתות בשכיבה, מחשש שנוזלים יזלגו אל ריאותיו (במקום למערכת העיכול), וכן יש שכיחות רבה יותר של דלקות אזניים בשל שתיה בשכיבה. כמובן, כם לא לתת לו לשתות בשינה, אלא בעירות מלאה, אז השליטה על שרירי הושט/לוע/לשון במיטבה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוטרמיגן ורגישות לחלבמירי10/09/2011
בת שנה וחודש.
מאז שנולדה סבלה מיציאות ריריות ורועשות (...)
בגיל 7 חודשים החלנו בשילוב פומולה. לאור דם סמוי חיובי וחומרים מחזרים חיוביים - הועברנו לנוטרמיגן.
כיום אוכלת הכל למעט מוצרי חלב, עם 3-4 בקבוקי נוטרמיגן ביום.
עד מתי עליה להימנע מחלב? האם יש לחזור על בדיקות הצואה או בדיקות אחרות? האם האבחנה של רגישות לחלב נעשית על סמך בדיקות הצואה הללו בלבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוטרמיגן ורגישות לחלב - תגובה
ד''ר אבישי קרן11/09/2011מירי שלום.
הייתי ממליץ לכם לפנות לביקורת אצל רופא אלרגולוג ילדים, אשר בטסטים פשוטים יכול לבדוק האם הרגישות לחלב היא מסוג אשר בו מסוכן לחשוף את הילדה לחלב. ממנו תוכלו לקבל המלצה על אם אפשר לחשוף אותה מחדש למוצרי חלב.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוטרמיגן וצואה ריריתא10/09/2011
שלום,
בני בן 3 חודשים, עבר לפני חודש מהנקה לנוטרמיגן עקב שלשולים עם דם וחשש לאלרגיות.
לפני שבועיים קיבל את החיסונים של גיל חודשיים כולל חיסון רוטה.
לפני שבוע במשך מספר ימים הצואה היתה מעט רירית והילד היה לא שקט כל כך.
.בימים האחרונים הילד רגוע, אך הצואה עדין קצת רירית
האם הדבר מצריך הגעה לבדיקה או שזה לא בעייתי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוטרמיגן וצואה רירית - תגובה
ד''ר אבישי קרן10/09/2011שלום א.
הייתי חכה עוד מספר ימים מתוך הנחה שהוא לאחר מחלת שלשולים, ואז לוקח זמן למערכת העיכול לתפקד שוב כמו קודם, וצריך לתת לה עוד טיפה זמן להתאושש. אם זה ימשך עוד שבוע - תפנו לבדיקת רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח רע מהקרקפתליאת09/09/2011
שלום,
יש לי תינוקת מתוקה בת חודשיים.
לפני יומיים התחיל לה ריח ממש רע מהקרקפת (נשמע רע, אבל זה ממש מזכיר ריח של גרביים שהזיעו בהן).
עד לפני שבוע היו לה קשקשים, אבל זה כבר עבר ורק כמה ימים אחרי התחיל הריחץ
אין לה הפרשות/קליפה/מוגלה/ כל דבר אחר חיצוני.
היא שותה רק חלב אם...
מה זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח רע מהקרקפת - תגובה
ד''ר אבישי קרן10/09/2011שלום דקלה.
הריח הרע לא חולף אחרי רחצה ושמפו תינוקות?
אני ממליץ לפנות לבדיקת רופא, לצורך "הסנפה" של קרקפת הילדה, ולהחליט אם יש משהו חריג בריח... בהיעדר הפרשה/קשקשים/ממצא אחר - וחוסר שיפור אחר רחצה וניקוי עם שמפו ריחני לתינוקות, יש אולי לחפש סיבה רפואית.
יש רשימה של מחלות (מאוד נדירות) אשר מתבטאות בריח אופייני/מסריח מהגוף (!) או מהפרשות הגוף (זיעה, שתן) ולאו דוקא מהקרקפת. לא מכיר משהו שהוא ספציפי לקרקפת, למעט סבוראה, אך אז היית רואה גם ממצאים של קשקשים וכד' בקרקפת.
לסיכום - לפנות עם הילדה לרופא ילדים (לא תתרן....) ובהצלחה. .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ועוד שאלהתמי08/09/2011
שלום דוקטור, שאלה לגבי אופן מתן אנטיביוטיקה - עלי לתת לבתי 3 ימים, בכל יום 3 מנות של 2.5 מ"ל צפורל - עפ"י הוראת הרופא, אך מאחר ואינני רוצה להעיר את הילדה בלילה יוצא שאני נותנת לה שתי מנות ביממה, האם זה בסדר לפרוס את 9 המנות סה"כ על פני יותר ימים? תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ועוד שאלה - תגובה
ד''ר אבישי קרן08/09/2011שלום תמי.
החישוב של מתן טיפול בצפרול ניתן לפי מינון יומי. כלומר את סה"כ הטיפול יש לקבל ביממה אחת.
מצב שני, בהחלט אפשר להתחשב בילדה ולא להעיר אותה במיוחד לצורך הטיפול. ניתן לתת טיפול זה בטווחים של כמעט כל 8 שעות... כלומר אם בבוקר את נותנת מנה ראשונה בשעה 7:00 ואת השניה את יכולה לתת ב 14:00, ואז את השלישית לקראת השינה, ב 20:00 או 21:00 בסדר.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקיצות ואנטיביוטיקהתמי07/09/2011
שלום דוקטור, בתי בת שנה וחמישה חודשים, מאוד רגישה לעקיצות יתושים, כבר שלוש פעמים קרה שנעקצה באזור העין והעין התנפחה מאוד ונסגרה לגמרי או למחצה, בכל המקרים קיבלנו צפורל. שתי שאלות לי: 1. האם תמיד יש צורך במתן אנטיביוטיקה כשהעקיצה באזור העין? 2. הילדה קיבלה עד כה כבר 6-7 פעמים אנטיביוטיקה בחייה, האם זה יכול להיות מסוכן בגילה הרך או פוגע איכשהו במערכת החיסונית? מאוד מודה לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לך, אני לא רופאה אבל גם הבן
צביה08/09/2011שלי מאוד רגיש לעקיצות יתושים ובמיוחד התופעה של העיניים שמתנפחות למיימדים ענקיים ופשוט עד המצב שהוא לא יכול לפתוח אותן.
מעולם לא טופלנו באנטיביוטיקה בגלל העקיצות, הרופא היה תמיד נותן לנו פנסטיל בטיפות לבליעה שזה בעצם נגד אלרגיה ותוך יום הנפיחות היתה יורדת והכל היה חוזר לנורמה.
אנחנו מאוד משתדלים לשמור על כך שהילד תמיד יהייה בגן מרוח נגד יתושים ובבית תמיד יש מנורה נגד יתושים ובאמת לא נעקצנו מזמן.
נורא מוזר לי העניין עם האנטיביוטיקה כשאפשר בלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך על התגובה
תמי08/09/2011מעניין לשמוע, במקרה שלנו שלושה רופאים שונים (בשלושה מקרים) אמרו לי שחייבים אנטיביוטיקה, ופעם אחת אף נשלחנו למיון כשהעין היתה ממש נפוחה והיתה מחשבה ממש לאשפז את הילדה עם אנטיביוטיקה לוריד, אבל ב"ה בסוף זה נגמר עם אנטיביוטיקה לבליעה. אולי יש רופאים לחוצים יותר או פחות ואמהות לחוצות יותר - כמוני... נשמע את דעתו של הרופא. תודה לך בכל אופן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבן שלי סובל מהתופעה מגיל שנה היום
צביה08/09/2011הוא בן 3.5 ואף פעם לא טופל באנטיביוטיקה במקרים של העקיצות, ממש מוזר. האיזור היחיד שמתנפח אצלו אילו העיניים אם נעקץ בשאר חלקי הגוף זה בד"כ נראה רגיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבן שלי סובל מהתופעה מגיל שנה היום - תגובה
ד''ר אבישי קרן08/09/2011שלום רב.
נפיחות סביב העין בעקבות עקיצה היא תגובה אלרגית. ברוב הפעמים אין צורך לטפל באנטיביוטיקה, ודי בטיפול באנטיהיסטמיניקה (פניסטיל/ לורסטין) כדי להקל על התגובה. במקרים מסויימים אם יש חום שמתלווה לנפיחות בעיניים, או במקרים בהם יש הופעות נוספות הקשורות לעין (כמו כאב בתנועת עיניים\, הגבלה בתנועת עיניים, בלט של העין) יש צורך בטיפול אנטיביוטי.
בד"כ ניתן להמליץ על טיפול באנטיהיסטמיניקה ליממה, ואם אין שיפור תוך יממה (שזה הזמן שאמור להראות איזשהו שיפור) - אז רוב הרופאים יעדיפו להוסיף טיפול אנטיביוטי ליתר ביטחון, כדי לא לפספס התפתחות של זיהום סביב העין.
לעיתים נכנסים "שיקולים נוספים" במתן טיפול אנטיביוטי, כמו היום בשבוע שבוע פונים אל הרופא, לדוגמא... אם הפניה היא ביום שישי בבוקר, אין לרופא דרך לעקוב מחר אחר מצב העין... ולכן יעדיף ליתר ביטחון להוסיף טיפול אנטיביוטי.
לכ תמיד השיקולים הם רפואיים ב 100%, אלא לפי הזמן והמקום וגם לפי המטופל (האם ברור לרופא שהמטופל מספיק אחראי כדי לזהות החמרה? האם ברור לרופא שהמטופל יבוא מחר לביקורת ב 100%?)...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון גיל שנהצביה07/09/2011
שלום רב,
הבת שלי חוסנה ביום ראשון בחיסון ה MMRV ובחיסון הפרבנר והמחומש.
שלושה ימים הכל היה רגיל ללא תופעות בכלל. אתמול בלילה והיום שזה היום הרביעי לאחר מתן החיסון התפתח חום של 38.6 , נזלת ועיניים אדומות ודומעות, האם אלה התופעות של ה MMRV? כמה ימים החום אמור להימשך? הבנתי שהתופעות הן בין היום ה 4 ל12 האם החום יכול להמשך כמעט שבועיים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון גיל שנה - תגובה
ד''ר אבישי קרן08/09/2011שלום רב.
תופעות לוואי כמו חום, אי שקט יכולות להופיע בימים שלאחר החיסון, ובאמת עד ל 12-14 ימים לאחר החיסון. בכל מקרה לא חום יומיומי במשך שבועיים. אם החום נמשך מעבר ל 2-3 ימים יש צורך לפנות לבדיקת רופא. הופעת הנזלת, עיניים אדומות ודומעות מתאימות יותר להופעה של מחלה ויראלית, וללא קשר לחיסן.
רפואה שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
נ07/09/2011המון תודה על התשובות שלך. עזר לנו מאוד!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת הנשיקהנ06/09/2011
שלום,
הבן שלי בן 1.5 חלה במחלת הנשיקה בחודש יוני. המחלה התגלתה בוודאות ע"י בדיקת דם, שהראתה שהוא נדבק בשני הזנים של מחלת הנשיקה.לאחר חזרה לשיגרה, ביצענו בדיקת דם ואולטרסאונד, שהראו כי תפקודי הכבד אינם תקינים, מה שאופייני למחלת הנשיקה.
בני היה מצונן השבוע עם חום שלא ירד. בבדיקת רופאה היא אמרה כי הכבד והטחול עדיין טיפה מוגדלים וכי היא רוצה לבצע שוב בדיקת אולטרסאונד ובדיקת דם בסוף החודש.
חשוב לציין, שכנראה החום נבע מנוזל באוזן בבדיקת אף אוזן גרון.
אני נורא מודאגת מהעובדה שהכבד והטחול עדיין ומוגדלים ומזה שהיה לו חום. האם כדאי לבצע בדיקת דם דחופה או שזה אופייני אחרי מספר חודשים שהכבד בבדיקה ידנית יהיה מוגדל? לצערי, הרופאה לא ראתה את תוצאות האולטרסאונד בעיניים שלה מכיוון שבצעתי אותו בבית חולים שהתוצאות לא נשלחות ישירות לקופת חולים, והבירור שלה היה טלפוני בלבד.
האם היה מומלץ להשיג את התוצאות הללו ולהראות למומחה כלשהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת הנשיקה - תגובה
ד''ר אבישי קרן06/09/2011שלום רב.
יש שני וירוסים היכולים לגרום למחלת הנשיקה, והם CMV ו EBV. הבדיקות הסרולוגיות שהראו הדבקה בשני הזנים, לא מלמדות אכן על הדבקה בשני הזנים, אלא רק על אחד מהם. ידוע שיש תגובה מעבדתית (cross reaction) בבדיקות בין שני הזנים, ולכן המעבדה תראה על הדבקה בשני הזנים למרות שבפועל היתה הדבקה מזן אחד בלבד.
ולעניינינו - בדיקות מעבדה של עלייה באזנימי כבד אכן אופיינית, ויש צורך לעקוב אחר ירידה הדרגתית בערכים אלה. לא הבנתי מה לא היה תקין באולטרהסאונד של הכבד והטחול, האם רק העובדה שהם גדולים, או שמא היו ממצאים נוספים?
הגיוני לחזור על בדיקות מעבדה + אולטרהסאונד במקרה שיש רושם להגדלת כבד או טחול. כל זה למעקב בלבד, באולטרהסאונד ניתן להעיזר בתוצאות הכתובות ואין צורך ב"צילומים" של הסונר. תוצאות בדיקת אולטרהסאונד בלאו הכי הם תלויות בודק (יש בהם אלמנט סובייקטיבי, והן לא אובייקטיביות ב 100%). ולכן די בשתובה הכתובה.
אם יש שיפור בתוצאות המעבדה - לא נראה לי שיש צורך ברופא מומחה, אלא רק מעקב עד התנרמלות של בדיקות המעבדה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת.
נ06/09/2011שלום,
תודה על תשובתך המהירה.
שאלה נוספת לי אלייך: האם ניתן לבצע חיסונים בטיפת חלב למרות תפקודי הכבד הלא תקינים או שעדיף לחכות עם מתן חיסונים אלו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת. - תגובה
ד''ר אבישי קרן07/09/2011אין מניעה מביצוע חיסונים בשל אנזימי כבד מוגברים.
אני מעתיק מאתר מעולה על "חיסונים" של בית חולים וולפסון: (מידע אמין ומדוייק על חיסונים):
***
מתי אין לתת חיסונים (באופן כללי )?
1. מחלת חם – יש לדחות את החיסון עד להחלמה. דחייה זו נועדה על מנת למנוע אפשרות של צרוף התופעות של המחלה ותופעות הלוואי האפשריות של החיסון.
• במקרב של מחלה קלה , ללא חם גבוה, כמו הצטננות, שלשול קל – אין צורך לדחות את החיסון
• אין צורך לדחות חיסון למשך תקופה כלשהי מתום המחלה
2. במקרה של תגובה אלרגית חמורה לאותו חיסונית, או תגובה חמורה אחרת
3. במצב של ליקוי במערכת החיסון (כולל עקב טיפול תרופתי) יש להימנע מחיסונים חיים- מוחלשים.
אין הצדקה להימנע או לדחות חיסונים במקרים הבאים:
1. מחלה קלה ללא חם או חם מתחת ל 38ºc
2. לאחר החלמה ממחלה
3. חשיפה למחלה מדבקת
4. טיפול באנטיביוטיקה
5. טיפול בסטרואידים, במינון שאינו מדכא את מערכת החיסון
6. לפני ניתוח או בזמן החלמה מניתוח
7. פגות או משקל לידה נמוך (פגים יחוסנו לפי גילם הכרונולוגי)
8. צהבת לאחר לידה
9. הנקה
10. מצב תזונתי ירוד
11. מחלה כרונית של הלב, הראות או הכליות
12. פגיעה קבועה במערכת העצבים
13. אלרגיה קלה בעבר לחיסון (עדיף להתייעץ עם הרופא)
14. סיפור של אלרגיות אצל בני המשפחה
15. הריון של האם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק שמדלג על ארוחת "ערב"קונצי06/09/2011
שלום,
הגוזל שלי בן שלושה וחצי חודשים ושוקל כ- 7 ק"ג. אוכל סימילאק, ובממוצע כמות הארוחות נע בין 250 ל- 180 מ"ל (שזה לא מעט...).
בחודש האחרון, כפעם-פעמיים בשבוע, נוצר מצב בו הוא אוכל ארוחה אחרונה בסביבות 16:00 ולאחר כארבע שעות, כשמגיע זמן הארוחה הבאה, הוא כבר נרדם וישן עד הבוקר ואוכל בסביבות השעה 06:30 או 07:00. (הוא מתעורר לפעמים בלילה, אני נותנת לו מוצץ וזה מספק אותו עד לזמן שהוא מתעורר לחלוטין בבוקר).
האם נשמע תקין שהוא כל-כך הרבה שעות ללא ארוחה?
עלי לציין שהוא לא "מתלונן"...
האם יכול להיות שיש לו "רזרבות" שהוא שומר לשעות שכאלה?
אשמח לחוות דעת.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק שמדלג על ארוחת "ערב" - תגובה
ד''ר אבישי קרן06/09/2011שלום רב.
ילד בן 3 וחצי חודשים אשר שוקל 7 ק"ג - ללא ספק עם רזרוות... תינוק מכפיל את משקלו סביב גיל 5 חודשים, ומשלש את משקלו בערך בגיל שנה. כך שאנחנו מצפים שילד יגיע למשקל של 7 ק"ג בערך בגיל 5 חודשים. תראו אם תוכלו להפחית את הכמות של כל ארוחה, ולרווח בין ארוחות, כך שבכל זאת הוא יאכל משהו בשעות הערב.
בכל מקרה, אם הוא לא מוטרד, ומצליח לישון טוב, ומתעורר בבוקר בקלות ורעב - נשמע שטוב לו וטוב לכם!
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר, הרגעת אותי....
קונצי07/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיםנטעלי05/09/2011
שלום
בתי בת 7 חודשים (6 חודשים מתוקן ) היא לא אוכלת ממש ארוחת מוצקים מלאה. כשאני משלימה לה עם בקבוק בסמוך היא כמעט ומקיאה ומשתעלת . כמה זמן לחכות לאחר מתן המוצקים? ולגבי מתן מים גם אם אני נותנת ישר היא פולטת את המים . כמה זמן לחכות בין המוצק למים?
בתודה מראש
נטעלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מים - תגובה
ד''ר אבישי קרן05/09/2011שלום נטעלי.
אין כללים וחוקים מדוייקים, וכל ילד הוא מיוחד במינו, וכל ילד מגיב אחרת לכלכלה אותה נותנים לו. אם את רואה שקשה לה לאכול את ההשלמה של האוכל, אז תחכי קצת יותר ממה שחיכית עד כה... (10-15 דקות אחרי), ואם זה עדיין לא פועל, אז עוד 15 דקות... וכך הלאה. גם אין חוקים בכמה לחכות בין מוצק למים. יש ילדים שאוכלים ביס מוצק ושותים מעט מים, ויש ילדים שזה לא מתאים להם.
אגב... גם מבוגרים, יש כאלה ששותים תוך כדי הארוחה, ויש כאלה שרק בסופה.
זה מאוד אינדבידואלי, וזו משימה שכל אמא / אבא צריכים לגלות בכוחות עצמם עם הילד הספציפי שלהם.
בהצלחה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן שקדים ליובש בקרקפת ובפניםליאת04/09/2011
שלום,
לבתי בת החודש וחצי התחיל יובש בקרקפת, בעורף, ואפילו טיפה בלחיים. היובש ממש נראה כמו קשקשים.
כל יום אני מורחת לה אחרי המקלחת תחליב גוף או שמן עיסוי לתינוקות ומורחת גם על האזורים הבעייתיים.
שאלתי היא: הבנתי שבשביל עיסוי עדיף להשתמש בשמן שקדים.
האם ניתן למרוח אותו גם על הקרקפת, העורף והפנים??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן שקדים ליובש בקרקפת ובפנים - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/09/2011דיקלה שלום,
אין כל בעיה למרוח שמן שקדים על הגוף כולל הקרקפת והפנים.
מצד שני... אני לא ממליץ להילחם במה שגדול מאיתנו. הקשקשים האלה אינם מחלה, והם חוזרים לאחר שמורידים אותם. יש להקפיד על ניקיון הקרקפת והעור, ולא להתאמץ יור מדי מעבר לכך.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה בגיל 4 חודשיםשלי04/09/2011
שלום,
בני בן 4 חודשים וחצי, התחלנו ירקות ופירות וכמובן סימילאק.
נראה לי כאילו הכל יחד זה יותר מידי אוכל במהלך היום. יכול להיות שאני טועה, אני פשוט זהו בני הבכור ואני לא ממש מבינה.
אשמח לקבל מעין תפריט או פירוט כמה לאכול, מה לאכול ובאיזה שעות.
בני אוכל סימילאק 180מל'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה בגיל 4 חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/09/2011שלי שלום.
אני חושב שיש לך אינסטינקטים טובים בתור אמא, ואת לא צריכה תפריט בשביל להאכיל את הילד שלך. יש להאכיל אותו כאשר הוא רעב (בוכה, עצבני, מחפש עם הלשון אוכל). ניתן לראות שהוא לא מיובש (הוא עירני, שמח, מחייך, נותן שתן בטיטול, נותן צואה). ולעקוב שהוא בסה"כ עולה במשקל לפי עקומות הגדילה שלו, במעקב בטיפת חלב.
אני לא חושב שילד צריך תפריט מדוייק שיתמיד בו. הרעיון הכללי הוא שככל שהוא גדל, האוכל המוצק תופס חלק מרכזי יותר בארוחות (הירקות, הפירות, דגנים) והפורמולות החלביות / הנקה - פחות.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
