מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שטף דם בעיןנעמי04/09/2011
ביתי בת השנתיים חזרה מהגן עם שטף דם קטן בעין, נאמר לי שנכנס לה חול בעין ושהיא שפשפה אותה...
האם זה יעבור מעצמו או שיש לכך טיפול מסוים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שטף דם בעין - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/09/2011נעמי שלום.
יש צורך לשטוף היטב את העין חיצונית, כדי להוציא ולשטוף החוצה את החול (=גוף זר!!!) בעין. אם זה עדיין מציק לה - יש לפנות לבדיקת רופא, אשר יוכל להחילט אם יש צורך בבדיקת רופא עיניים. לרוב, שטף דם כזה חולף לבד. אך אם את לא רואה שיפור, וזה עדיין מציק לה - יתכן שיש צורךף בהוספת טיפול.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מים בלילהמאי03/09/2011
תינוק בן 16 חודשים- הפסיק לינוק לפני חודשים ולא לוקח בקבוק....
מתעורר כמה פעמיים בלילה 2-3 ומבקש מים אם לא מקבל אז צורח ובוכה עד שמקבל ואז שותה הרבה וישר נרדם.
האם יש סיבה או מניעה להביא לו מים בלילה?
יש מצב שהוא באמת כזה צמא או שזה רק הרגל שכדאי להפסיק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מים בלילה - תגובה
ד''ר אבישי קרן03/09/2011מאי שלום ,
יתכן שזהו הרגל, אך יתכן שהוא באמת צמא! ודבר שלישי - יתכן שהתעוררה בעיה רפואית הדורשת בירור מדוע הוא פתאום כל כך צמא. קשה בגיל הזה להעריך האם הוא גם נותן יותר שתן מהרגיל.
אני ממליץ לפנות לרופא הילדים לבדיקה פיזיקלית + בדיקת שתן. בבדיקת שתן ניתן לראות האם יש סיבה שגורמת לו לשתות יותר מהרגיל (עד כמה השתן מדולל, האם יש סוכר בשתן?)
בהצלחה ורפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעונים בקרקפתאירית03/09/2011
שלום דר', בתי בת שנה וחמישה חודשים, בימים האחרונים הזיעה מאוד בראש וכעת הקרקפת שלה מלאה בפצעונים אדומים שמאוד מגרדים לה. אציין כי לפני שבועיים קרה אותו מקרה, הרופאה נתנה בטאקורטן לקרקפת אך לא השתמשתי בזה, הפצעים עברו לבד אך זה היה מלווה בסבל וגירודים והפצעים ממש נפתחו אז מרחתי לה סינטומיצין. שאלתי - כיצד ניתן לעזור לה ללא תרחיץ סטרואידי? והאם ניתן למרוח פניסטיל ג"ל או אלוורה על הקרקפת להרגעה? תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעונים בקרקפת - תגובה
ד''ר אבישי קרן03/09/2011שלום רב.
בעיות עוריות - הן בעיות שכיחות בילדים, והמגבלה בהתייחסות אליהם היא הצורך לראות אותם ממש...
בקצרה, יש ילדים עם פצעונים קטנים על הקרקפת שאפשר להסתפק בניקיון (שטיפה במים וסבון), יש מקרים בהם הסיבה לגרד היא כינים, ואז הטיפול הוא בתכשירים נוגדי כינים, ויש מקרים בהם קילוף העור הוא סבוראה, ואז אפשר להתמש בשמפויים מתאימים (כמו סבוסל), רפואיים, שאינם מכילים סטרואידים, לעיתים הם אנטיפטרייתיים. ולעיתים, יש צורך במשחות סטרואידליות.
כל פריחה לפי המראה שלה.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחה פתאומית לתינוקת בת 4 חודשיםsvetam03/09/2011
אתמול בערב אחרי האבמטיה שמנו לב שלקטנה יש פריחה בכל הגוף- נקודות אדומות קטנות מאוד, לא בולטת ולא מורגשת על פני העור, נעלמת בלחיצת אצבע. עקבתי אחרי חום- ב"ה לא עלה. התנהגה בלילה כרגיל.
אתמול בבוקר נבדקה ע"י רופאת ילדים- הבדיקה הייתה בסדר גמור. הבוקר בדקתי אותה ונראה שהפריחה נעלמה ברובה, נותרה רק מעט בפנים, בחלקים מסויימים של בית החזה ומעט מאוד בגב... אבל שוב קשה מאוד לראות כי היא הפריחה יותר חיוורת מאתמול, וכאמור לא בולטת על פני העור.
אני חושדת שזה תגובה אלרגית לסימילאק איסומיל- הרופאה חשדה שאולי יש לקטנה רגישות לחלב פרה (מאז שהתחלתי לשלב תמ"ל לפני כחודש וקצת התגברו כאבי בטן והתחילה לפלוט, עם הזמן עלתה הכמות של הארוחות תמ"ל ביום וגם בכמויות, ובימים האחרונים פולטת המון שלא כהרגלה), ולכן המליצה לנסות את האיסומיל או את הסימילאק פרי (מטרנה ממש עושה לה כאבי בטן...). היא אכלה אתמול 2-3 פעמים את התמ"ל החדש, מהערב ועד כה- חלב שלי...
האם אכן יכולה להיות תגובה אלרגית לתמ"ל החדש? איך אני יכולה להיות בטוחה?
האם לקחת אותה לרופא או שאם אין תסמינים אחרים לא חייבים?
תודה מראש על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריחה פתאומית לתינוקת בת 4 חודשים - תגובה
פרופ' יצחק לוי03/09/2011אם הפריחה לא תיסוג הייתי מציע להיבדק שוב על ידי רופא הילדים.
לדעתי עד מחר היא תבריא
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר אבישי קרן שלום,ג02/09/2011
אני מרגישה במלכוד 22:
רקע: לקטנצ'יק יש ריפלוקס והוא מטופל באינפמיל וזנטק מזה חודשיים.
ללא אחד מהם - הריפלוקס חוזר ובגדול - ואז הקטנצ'יק לא אוכל, שלא נדבר על זה שהוא צורח מכאבים (בהתחלה מרעב ולאחר שלוק ראשון זורק את הראש אחורה וצווח ובוכה. רואים שרוצה לאכול וגם רואים שזה כואב לו).
אבל, וכאן המלכוד-
בשימוש של שניהם ביחד יש לו עצירות נוראית (קקי בצורת גללים, כמו זיתים שחורים), ובעיקבות העצירות כמובן כאבי בטן וגזים שמקשים עליו לאכול ולכן הוא לא אוכל.
ניסיתי: עגבניה, שזיפים, 20 מ"ל מים, כפית שמן בפורמולה - כ-ל-ו-ם!
מה עושים?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר אבישי קרן שלום, - תגובה
ד''ר אבישי קרן03/09/2011שלום מיואשת.
אל יאוש!!! רפלוקס הוא דבר חולף! גם אם הוא נוראי, מתישהו זה עובר מעצמו, לרוב עד גיל שנה.
נגד העצירות ניתן להעזר בחומרים טבעיים (בהם נעזרת עד כה ללא הצלחה) וגם בתרופות (כדוגמת אביאלאק/ נורמלקס/ פגלקס ודומיהם). ולהמשיך להקפיד על הדברים הטבעיים שאת נותנת (שזיפים ועוד). גם בתחום התרופות ניתן להחליף את הזנטאק ללוסק (אולי כאן תהיה הצלחה טובה יותר?), או להוסיף גביסקון (תכשיר העושה פעולה של חסימה פיזיקלית של עליית חומר מהקיבה לושט).
תבררי עם רופא הילדים שלך את האופציות העומדות בפניכים בנוגע לשינוי טיפול.
בהצלחה!
(אגב, אני רואה את היאוש שלך בשאלות החוזרות, ובתשובות של שאר רופאי הפורום... אני חושב שאת צריכה להיות בקשר ישיר עם רופא הילדים שלך בנושא הזה. כי אין ספק שהילד סובל, ואת סובלת... ונראה שמי שבאמת צריך לתת לך התשובה למצוקה הזו - הוא רופא הילדים האישי שלך, וגם לעקוב אחר השיניים אם לטובה ואם לרעה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן שנה וחודשפלונית02/09/2011
תינוק בן שנה וחודש. אוכל: מטרנה, פירות ומרק ירקות. ואוכל מצויין. בגובה נורמלי זוחל, יושב, הולך מסביב הלול. אך איני מבינה מדוע הוא מאד רזה, באחוזון הנמוך, ושוקל: 8.400 ק'. גם האחיות בטיפת חלב אמרו שהוא רזה. בדיקות הדם תקינות. האם גם רזה. האם המשקל נורמלי לתינוק בן שנה וחודש ואם לא מה עושים?? ישנה בעייה נוספת ברשותך: הוא לא מוכן להירדם במיטה שלו אלא אך ורק בעגלה ורק שהוא נרדם אני מעבירה אותו למיטה. כי אחרת זה צרחות וזעקות עד לב השמים ולא מוכן להירדם במיטה שלו, וזה כבר עניין של חודשים. מה עושים. גם ליטפתי אותו, ומרגיעה אותו , אבל הוא "אלרגי" למיטה שלו, מוכן להירדם אך ורק בעגלה. איך נגמלים מהרגל זה? הרבה תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן שנה וחודש - תגובה
פרופ' יצחק לוי02/09/2011מציע שתשאלי את המומחים לשינה בפורום המתאים באתר הזה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם סמוי אצל תינוקותרינת02/09/2011
בתי בת השנה עשתה בדיקת דם סמוי בצואה, והתשובה היתה חיובית (2 מתוך 6), כשהיתה בת תשעה חודשים עשינו לה בדיקה ויצא 1 מתוך 6. בדקנו לה תפקודי קרישה והבדיקה היתה תקינה. כרגע אנחנו בהתנזרות ממוצרי חלב.
האם דם סמוי אצל תינוקות נפוץ? אילו בדיקות נוספות לעשות?
עשינו לה בדיקת אלרגיה והכל יצא תקין.
תודה ושבת שלום
רינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם סמוי אצל תינוקות - תגובה
פרופ' יצחק לוי02/09/2011אם אין כל בעייה קלינית סימנים או סימפטומים אחרים
הייתי מנסה להיגמל מהבדיקות האלו
שבת שלום
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביתי בת השנה - סימנים נוספים
רינת02/09/2011ראשית, תודה על התגובה המהירה.
שנית, חשבתי להוסיף עוד מספר סמנים רלוונטים.
ביתי נולדה במשקל טוב 3.2 ק"ג, אומנם אני ובעלי לא אנשים גדולים, אבל ביתי (היום בת שנה) עדיין לא הגיע ל 8 ק"ג, ובכלליות היא קטנה מהממוצע מאוד.
היא אוכלת פעמים רבות ביום כמויות קטנות בכל האכלה, ובממוצע יש לה 3 יציאות ביום.
בדיקות הדם המקיפות יצאו תקינות וגם בדיקות בלוטות התריס. אנחנו לא ממהרים להעביר את ביתינו בדיקות, אבל לא נותנים לנו נחת לוותר עליהן, מפאת הרצון של הרופאים לברר מה לא תקין
בביקור האחרון הרופא החל לנסח תיאוריה בדבר תופעה של הווצרות קיבות קטנות במעי אשר מפרישות חומר עיכול ובעקבותן יש את סימני הדם בצואה.
מיותר להגיד שאנחנו מבולבלים מאוד.
נשמח לחוות דעתך, מדוע דם סמוי בצואה לא צריך להטריד אותנו.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביתי בת השנה - סימנים נוספים - תגובה
פרופ' יצחק לוי03/09/2011כל בדיקה שאינה בגדר התקין צריכה להטריד ומטרידה,
מנגד צריך להסתכל על התמונה כולה,
האם הילדה גדלה ומתפתחת?
האם היא פעילה ועירנית?
האם יש סימנים נוספים כמו חום או הקאה או שלשול?
האם יש משהו חריג בהתנהגותה?
האם סבלה או סובלת מתחלואה חריגה לגילה?
ועל פי התשובות לנהוג
אולי מוטב מעקב בלבד בשלב זה תוך ייעוץ עם רופא גסטרו ילדים מנוסה
אשר ייקח עליו את האחריות ולא יחשוף את התינוקת לבדיקות חוזרות ואולי בעתיד על פולשניות.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מזנטקג31/08/2011
שלום,
הקטנצ'יק בן 4.5 חודשים.
בגיל 3 חודשים אבחנו ריפלוקס, והחלנו הסמכה של המטרנה עם קונפלור ועם זנטק. לא עזר כלל. לאחר שבועיים עברנו לתזונת אנפמיל א.ר והגדלנו את המינון של הזנטק.
תחילה נראה שהמצב השתפר. אולם עתה שוב יש בעיות בהאכלה ובין האכלות. שוב קשה לו לסיים מנה (גם כשרעב), ובין האכלות מתקפל וניכר שיש לו כאבי בטן נוראיים - יש לו מלא פוקים והוא כל הזמן מכווץ את הבטן.
אציין ששוקל 6 ק"ג, כבר היה אוכל כ 750-800 מ"ל ליום ועתה מתקשה להגיע ל 700 אוכל כ 650-680 מ"ל.
נראה לי שכל זה קורה עקב השילוב של הזנטק עם האנפמיל - שעושה לו מלא בלגן בבטן. מעוניינת לנסות לגמול אותו מהזנטק ורוצה את המצלתכם בנושא.
כמו כן, אם גומלים - אז איך? האם להוריד בהדרגה את המינון או להפחית כמות פעמים שנותנים ביום (כרגע מקבל 0.7 מ"ל פעמים ביום).
בנוסף שמעתי על תכשיר טבעי יותר ששמו אלגיקל קיד. האם מומלץ לדעתכם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מזנטק?
ג31/08/2011או אולי הבעיה הפוכה בכלל?
בגלל שגדל אז צריך להעלות את המינון...?
נורא סובל ואני מיואשת כבר :(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מזנטק - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/09/2011ניתן לנסות להפסיק את הזנטק בבת אחת ולא בהדרגה
לחכות מספר ימים ולראות מה קורה
בכל מיקרה הייתי עושה זאת בתיאום וייעוץ עם הרופא
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מזנטק
ג02/09/2011שלום דוקטור,
הפסקתי , והריפלוקס חזר במלוא עוצמתו.
ועכשיו אני מוצאת את עצמי במלכוד: בלי זנטק ו/או אינפמיל יש ריפלוקס והוא לא אוכל ולא עולה במשקל שלא נדבר על זה שהוא סובל מכאבים עזים וצורח מכאבים.
עם זנטק ואנפמיל יש עצירות קשה (קקי גללים, כמו זיתים שחורים) שכמובן מלוווה בכאבי בטן, וגזים וגם זה מקשה עליו לאכול.
אובדת עצות.
מה עושים?
נ.ב. ניסיתי עגבניה, שזיפים- לא עוזר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה בכוונה אנא עצה
ג02/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות רחניות במיוחדדפנה31/08/2011
שלום. בתי בת 7 חודשים. מעל לממוצע בגובה ומשקל.
אוכלת פורמולה+מחית פרות+מנה בשרית+דיסות דגנים
בשבוע האחרון החלו יציאות משחתיות ירוקות לפעמים מעט נוזליות בעלות ריח נוראי שלא ניתן לתאר. עם גוון חמוץ.קודם לכן היו יציאות משתנות תקינות (ע:פ המזון שנאכל)
הורדתי את המזון הבשרי ואת הטעימות השונות והפחתתי בפרות וללא שינוי.
(במקביל יצאו 2 שיניים, אם זה קשור או לא יודעת).
מה זה אומר?
הערב החלפתי לחברת פורמולה אחרת ואראה אם זה משפיע, אבל האם כדאי ללכת לרופא לבדיקה או להמתין לראות אם עובר לבד?
(הילדה לא מתלוננת מעבר לרגיל בזמן היציאות ואין שינוי נוסף בהתנהגות)
תודה רבה
דפנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאות רחניות במיוחד - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/09/2011בהחלט ממליץ להמתין מספר ימים שיעבור לבד.
אם אין שלשולים או הקאות והילד עולה יפה במשקל אין כל סיבה לדאגה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכי וצרחות ביום של יציאהdanafr31/08/2011
שלום רב,
לאחרונה בן זוגי ואנוכי שמנו לב שביום שיש לתינוק שלנו יציאה, במהלך אותו יום הוא מתחיל לצרוח צרחות היסטריות ובכי נוראי בהתקף של איזה חצי שעה.
כשיש לו יציאה, הוא מתאמץ לרגע והופ.. זה בחוץ.
התינוק יהיה בעוד יומיים בן 3 חודשים, מקבל בקביעות לפני כל ארוחה סימיקול.
אני מתחילה לחשוב שאולי יש לו כאב בפי הטבעת במהלך היום בעקבות היציאה. אני כמובן מנקה לו היטב את האזור במגבונים לחים ושמה הרבה משחה באזור פי הטבעת על מנת שלא תהיה אדמומיות.
מפחיד אותי לחשוב על אפשרות של פיסורה... יש דבר כזה בכלל פיסורה אצל תינוקות? על אף שבזמן היציאה הוא לא בוכה ולא כואב לו.
אשמח לעצה טובה.
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי וצרחות ביום של יציאה - תגובה
ד''ר אבישי קרן31/08/2011שלום רב.
לא ציינת כמה יציאות יש ביום? בשבוע? האם היציאות רכות? האם יש דם טרי בצואה? אני מניח שהיציאות תקינות, ללא דם בצואה, ושזה יותר מפעם אחת בשבוע לצורך העניין... כדי להרגיע ולהגיד שקרוב לודאי שאין מקום לדאגה. תינוקות בגיל הזה עוד לומדים איך לתת יציאה, והגוף שלהם לומד את הקורדינציה הנדרשת בין הפעלת המעיים ושחרור שרירי הסוגרים כדי לתת יציאה.
ניתן לעזור בכמה צורות:
האחת היא לא להזיק, דהיינו לא לעזור מכאנית ע"י הכנסת מדחום לצורך הקלה במתן הצואה. התינוק צריךללמוד לבד איך לתפעל את המערכת... (בלי עזרה!).
ניתן להוסיף לכלכלה חומרים משלשלים, הכי טוב - טבעיים (שמן זית, עגבניה - כבר בגיל 4 חודשים...).
במקרה של רושם לכאב נוראי, עם דימום טרי, ניתן להוסיף ואזלין לאיזור פי הטבעת, ובמקרים חמורים יותר משחה שמרדימה את האיזור (בד"כ בילדים גדולים יותר עם פיסורה, לא בתינוקות).
והכי חשוב - אם יש יציאות רכות, ללא דם, לפחות אחת בשבוע, והילד איננו מקיא... פשוט לחכות, וזה יעבור לבד.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ותשובות לשאלותיך
danafr31/08/2011יציאה פעם ביומיים. ביום בו יש יציאה הוא עושה זאת ללא כאב וללא מאמץ מיותר. תוך כדי אוכל, נותן כמה לחיצות והופ.. הצואה בחוץ. במהלך היום- כמה שעות אחרי או בערב הוא מתחיל לצרוח ואנחנו לא מצליחים להבין למה. הצואה נראית גושית, אין סימנים לדימום. אחה"צ בדקתי אם יש איזה שהוא פצע בפי הטבעת אבל לא ראיתי משהו חריג גם לא אדמומיות. כלומר נראה שאין בעיה במתן צואה אלא בשעות שלאחר מכן. מדובר בתינוק מאוד רגוע שכמעט ואינו בוכה. רק בקטע הזה הוא פשוט מתחיל לצרוח וברור שמשהו כואב לו, אני לא מצליחה להבין מה זה. אני מרגישה שהוא קצת מתכווץ אבל למה זה קורה ביום של יציאה כמה שעות אחרי כן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ותשובות לשאלותיך - תגובה
ד''ר אבישי קרן31/08/2011שלום. נראה לי שאין קשר בין האי שקט שלו ליציאות. כי בסה"כ היציאות רכות, והוא מעביר אותן ברוגע ללא כאב. בגיל הזה עדיין יש כאבי קוליק, שחולפים עם הזמן.
המלצה רפואית במקרים אלה היא לחכות בסבלנות וראות שאין כל החמרה. הזמן בד"כ עושה טוב והמצב ישתפר. אם יש "דגלים אדומים" כדוגמת הקאות, צואה דמית, אי שקט קיצוני כל הזמן, חום - יש לפנות לבדיקת רופא.
תנסי לגלות מה כן מרגיע אותו (האם על הידיים? האם מסאג'ים לבטן? כיפוף הרגליים? חימום קל של איזור הבטן?).
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי שקט בלילהשלי31/08/2011
שלום, בני בן 4 חודשים עדיין לא ישן לילה שלם. בימים האחרונים בסביבות השעה 01:00 בלילה הוא מתקפל במיטתו, זז המון, חסר שקט עד השעה 05:00. זו לא סיבה של קור או חום, חיתול נקי, לא רעב. אינני יודעת למה זה קורה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי שקט בלילה - תגובה
ד''ר אבישי קרן31/08/2011שלי, שלום רב.
הלוואי על כולנו ילד בן 4 חודשים שישן כל הלילה... זה לא קורה באופן קבוע עם כל הילדים בגיל הזה... לעיתים יש קושי לישון אם האף סתום (ובתקופה הזו רואים עדיין הרבה תינוקות מנוזלים), תנסי לראות אם השכבה בזוית גבוהה וטיפות מי מלח לאף מרגיעות אותו. בכל מקרה, אם אין חום/הקאות, וההתנהגות רגילה לגמרי בשעות העירנות - קרוב לודאי שלא קיימת בעיה רפואית, ולכל תינוק, בסופו של דבר, יש אופי והרגלי שינה שונים. גשי איתו לבדיקת רופא, רק כדי לוודא שאין בעיה רפואית המציקה לו.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ועוד שאלות בבקשהנון30/08/2011
1. אנחנו גרות בחדר קטן והטמפרטורה לא ירדה משלושים מעלות - כל הקיץ . האם זה בסדר? (היא מזיעה המון , אבל אני דואגת להניק מתי שהיא רוצה)
2. יש לה קצת חירחור , כאילו היא קצת מצוננת והאף סתום. בינתים אני לא עושה כלום , אבל אמרו לי לשים מי מלח . איך בדיוק עושים זאת.
3. מאחר והיא סבלה מליקוי אורטופדי , שדרש טיפול - רק עכשיו התפניתי לחסן אותה. אני חוששת מאד מהחיסון המחומש, ומצד שני חוששת לא לחסן-ולכן החלטתי כן לחסן . האם תינוק יונק יכול להיות מחוסן לשעלת למשל?
4. באותו עניין , האם לדעתך מותר לי לבקש לפצל את החיסון המחומש ? אני לא מבינה ברפואה אבל זה נראה לי יותר מדי.
5. למה נותנים את החיסון 4 פעמים?
שוב תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ועוד שאלות בבקשה - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/08/2011נענה שאלה שאלה:
1. 30 מעלות בחדר זה לא אנושי לא לך ולא לביתך... חייבים אוורור/מיזוג של חדר כזה, כדי שלך ולביתך יהיה נוח ונעים. לפתוח חלון, להשתמש במאוורר, ולצנן את החדר איכשהו (אפשר ע"י הרטבת סדינים המוצמדים לחלון), וכמובן להלביש את התינוקת רק בשכבה אחת.
2. אני מעדיף לשים מי מלח לאף מכשיר שפריצר, לכל נחיר - נותצנים שפריץ אחד. אפשרי גם ע"י טפטוף עדין של טיפות מי מלח. עוזר גם להשכיב את התינוקת בזוית של כ 30 מעלות. בסרט המצורף מודגם איך להשתמ בסרפי. אין צורך בואקום לשאיבה של האף לאחר מתן מי המלח. ניתן לנקות את האף חיצונית עם טישו לאחר השימוש במי המלח.
3. לא מוכר לי ליקוי אורטופדי אשר מונע חיסון או מהווה הוריית-נגד לביצוע חיסון. מומלץ לבצע את כל החיסונים בזמנם, כדי לא לפספס חלק מהם, וכן כי המשמעות של חלק מהחיסונים (כדוגמת שעלת, המופילוס) להגן דוקא בתקופה של השנה הראשונה לחיים, ולכן יש משמעות לקבל את החיסונים בזמן. גם תינוק יונק וגם תינוק שאינו יונק - צריכים להתחסן נגד שעלת, כדי להפחית את סיכוייהם להדבקות במחלה מסוכנת זו.
4. מותר לך לבקש לפצל את החיסונים. אין סיבה רפואית לעשות זאת. הגוף שלנו יכול בפועל להתחסן אפילו ב 200 חיסונים בו זמנית ולהגיב להם היטב... כך ש 5 או 10 חיסונים בו זמנית לא מהווים אתגר מיוחד לגוף. לי, אישית, נראה נוראי יותר להביא את הילד שוב ושוב לטיפת חלב, כדי לחוות את הטרואמה של החיסונים כל פעם מחדש. לא כדאי להקטין את מספר המפגשים עם החיסונים הללו? תחושה שלי - שגם מסיבה רפואית וגם מנקודת מבט הורית, אין צורך לפצל חיסונים.
5. סטטיסטית, נמצא שחיסונים אשר נותנים פעם אחת, מועילים באופן חלקי, ויש צורך לתת מנה נוספת, כדי להגיב את היכולת החיסונית של הגוף לאותו גורם מזהם ממנו חוששים. דוגמא לכך הוא חיסון ה MMR (של גיל שנה, נגד חזרת אדמת וחצבת, כיום מוספים גם V לחיסון זה, נגד אבעבועות רוח), בעבר ניתנה מנה אחת... בגיל שנה. במעקב של מספר שנים נמצא שמספר ילדים רב נדבק במחלות הללו, למרות שקיבלו את החיסון במועד. בשל כך הוסיפו חיסון שני, בגיל 4-6 שנים (היום נותנים אותו בכיתה א בבי"ס), ודבר זה הועיל לחיסוניות של הילדים, ורמת ההדבקה פחתה פלאים.
אין אינטרס של אף רופא/אחות לתת עוד ועוד חיסונים כדי להזיק לילדים. המטרה היא לעזור למערכת החיסון של הילד להכיר את המזהמים הללו היטב, ולפתח תנגדות טובה נגדם.
בהצלחה ורפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובות
נון30/08/2011בעניין החיסונים. הליקוי עצמו לא מנע את החיסון , אלא שעקב הליקוי היינו צריכים ללכת לקופת חולים/ בית חולים וכיוב' (היתה לה דיספלזיה קשה ) . מאחר ואני ואבי התינוקת לא נשואים , וגרים בשני קצוות של הארץ היה קשה לקבוע בנוסף לכל הנ"ל גם תור לטיפת חלב.
אני עדיין מודאגת , כי נשמעות דיעות בציבור , שהחיסונים יותר מזיקים ממועילים , ויש רמיזות לכך שמדובר בתעשיה.
אני לא ממש יודעת למי להאמין . יש לי נטיה לבטוח במערכת הרפואית - אבל עם סייגים. קבעתי תור למחומשת בשבוע הבא , ואני עדיין מתלבטת.
בכל אופן , תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד הערה
נון30/08/2011אני מבינה שפיספסנו לפחות מועד אחד של החיסון . מה זה אומר? כיצד עליה לקבל את החיסונים , אם היא מתחילה רק בגיל 4 חודשים. האם אפשר לוותר על המנה? או שהיא תצטרך לקבל את זה מאוחר יותר.
למשל בפוליו - הבנתי , שמקבלים שלוש מנות של חיידקים מומתים ומנה אחת של חיידקים חיים או משהו כזה ?
אני מאד פוחדת ממתן החיסונים לאור מה שקראתי , ואשמח להכוונה בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד הערה - תגובה
ד''ר אבישי קרן31/08/2011את כל המידע על החיסונים, השלמת חיסונים, ומתן חיסונים באיחור - ניתן לקבל בטיפת חלב. הם אמונים על מתן החיסונים בגיל הילדות. יש אתר אינרנטי של בית חולים וולפסון בנושא. חפשי בגוגל "חיסונים כל מה שחשוב לדעת" ותגיעי לאתר. על כל חיסון וחיסון קיים מידע אמין בנוגע למה הוא מכיל ומתי נותנים אותו, תופעות הלוואי שלו וכו'.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
נון31/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלאדבר :)
ד''ר אבישי קרן03/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכחתי לתת ויטמין D כבר כמה חודשיםנון30/08/2011
שלום , ביתי בת 4 חודשים . קיבלתי הנחיה לתת ויטמין די , אבל לצערי כל פעם אני שוכחת . מתוך ארבעת החודשים קיבלה אולי שלושה ימים. בנוסף לכך אני נמנעת מלחשוף אותה לשמש . האם המצב מסוכן ? האם לתת יותר ויטמין , או פשוט להתחיל לתת לפי ההנחיות?
אני מודאגת , ורק אציין שאני מניקה, ושהיא שמנה.
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לתת ויטמין D כבר כמה חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/08/2011שלום נון.
ההמלצות של משרד הבריאות הן לתת ויטמין D במינון של 400 יחידות (שזה 2 טיפות) כבר מהיממה הראשונה לחיים ועד גיל שנה, ללא הבדל בין תינוק יונק לתינוק שניזון מפורמולות. מאחר שאין בוכים על חלב שנשפך, אין טעם להצטער על כך שביתך לא קיבלה עד עתה ויטמין D. אבל ביטוי עברי נוסף מלמד אותנו ש"עדיף מאוחר מאף פעם...". אז ממחר בבוקר - 2 טיפות ויטמיין D עד גיל שנה. חשיפה לשמש באופן ישיר בד"כ מגיל 6 חודשים, אבל אפשרי גם לפני כן, כמובן להימנע מהשעות 10:00-14:00, אז השמש קופחת מעל...
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לי עצה
danafr31/08/2011היי,
אחרי כמה פעמים ששכחתי לתת לבן שלי את הויטמין החלטתי לעגן את זה בסדר יום שלו.
כל יום אחרי מקלחת מקבל ויטמין. וזה ממש עוזר ומונע שיכחה.
עוד אופציה- תזכורת בטלפון הנייד
בהצלחה :-)
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה בדיוק מה שעשיתי
נון31/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהויטמין D וברזל בזמן האמבטיה
ד''ר אבישי קרן31/08/2011למי שמקפיד על רחצה יומית...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי גם לתת ויטמין די
אתי31/07/2015הי,
ביתי בת כמעט חודשיים וגם אני מפספסת כל הזמן לתת את הוויטמין די (בהתחלה בעיקר שבאותם יומיים ראשונים שקיבלה הקיאה והייתי בטוחה שזה מהוויטמין). לזאת שכתבה את הפוסט הראשון- אשמח לשמוע רק שהבת שלך בסדר וגדלה כמו שצריך. האם נדרש בתור השלמה לתת יותר מ 2 טיפות ביום עקב המחסור בחודשיים האחרונים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה, ד"ר אבישי קרןדניאל30/08/2011
רציתי לומר לך תודה רבה על המענה המהיר, הרגיש, המקצועי והמתחשב.
שאלתי כבר שתי שאלות בפורום שזכו להתייחסות רבה ומקצועית. תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלאדבר :)
ד''ר אבישי קרן30/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אף סתוםטלי30/08/2011
שלום! בני בן חודש. מאז הלידה והימים הראשונים נראה כי אפו סתום, ונשימתו מרעישה כאילו "נוחר". אז ייחסו זאת למי השפיר. כיום, חודש אחרי, עדיין אפו מלא לפעמים בגושים לבנים וגדולים ("נזלת"), שאני מצליחה להוציא בעזרת קיסם אוזניים, וגורמים לו "לנחור". האם הדבר אינו מסוכן ומפריע לנשימתו, ומה ניתן לעשות? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אף סתום - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/08/2011גל שלום.
אף של תינוק הינו צר מטבעו, וכל דבר שימצא שם, עלול ממש לחסום אותו. נזלת, לדוגמא... בעוד שאצלינו, המבוגרים, מהווה מטרד ותו לא, וע"י קינוח של האף אנחנו "מתרפאים"... אצל תינוקות זה יכול לגרום למצוקה נשימתית משמעותית, לחוסר שקט, ולקשיי נשימה! הטיפול בד"כ במצב זה כולל טפטוף של מי מלח לאף (רק מי מלח, ללא תרופות נוספות בפנים) וגם השכבה בזוית גבוהה במיטת התינוק (זוית המזרן מעל 30 מעלות, כך שהראש ממוקם גבוה יותר מהרגליים).
אבל... בשל היותו תינוק, אני ממליץ על בדיקת רופא ילדים, כדי לראות שאין בעיה אחרת הגורמת לו ל"אף סתום", כדוגמת בעיה אנטומית מולדת. (יש חסימות/היצרויות מולדות של דרכי האויר, בתעלות האף, נדירות מאוד!!!).
בהצלחה, ומזל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
טלי30/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלאדבר :)
ד''ר אבישי קרן30/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)