פורום רפואת תינוקות, טיפול בתינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול בתינוק מצונן ומשתעל
    עדי
    24/10/2011

    שלום רב,
    בני היקר בן החמישה חודשים מצונן מעל חודשיים ובשבוע האחרון משתעל שיעולים מכמירי לב, בעיקר בלילה. הרופא בדק אותו בשבוע שעבר ואמר שהריאות נקיות והכל תקין.
    אנחנו משתמשים במכשיר אדים, תרסיס מי-מלח, תמציות ריח למיניהן ומגביהים לו את המיטה.
    בחנות הטבע המליצו על תה סמבוק להקלה על הצינון והשיעול ועל פרוביוטיקה לחיזוק המערכת החיסונית. חשוב לי מאוד לדעת מה דעתכם על הטיפולים הנ"ל. האם מתאימים לגיל? האם אכן יכולים לסייע ולהקל?
    כמו כן, הוא ניזון ממטרנה ובחודש האחרון התחיל טעימות של ירקות ופירות. הוא נהנה מהאוכל ועולה יפה במשקל. יחד עם זאת, הוא פולט המון, לעיתים אף שעה ושעתיים לאחר הארוחה. האם יש קשר בין הדברים? ייתכן שכדאי לעבור למטרנה צמחית?
    תודה רבה,
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בתינוק מצונן ומשתעל - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    24/10/2011

    שלום רב עדי.
    לצערי עוד לא הומצא הפיתרון לבעיה של נזלת וצינון... לירח כבר הגענו, אבל לעזור לתינוקות עם הנזלת... כנראה צריך עוד זמן. עד אז, חשוב לא "להשתגע", ולחפש פתרונות בנרות. מי מלח, אדים קרים/חמים, השכבה גבוהה - אמורים להועיל. מעבר לכך, אני לא חושב שצריך להוסיף. אין נזק בפרוביוטיקה או בתוספות נוספות, אם כי - התועלת בספק...
    יש קשר בין פליטות מרובות לשיעול, ולעיתים ילדים אשר סובלים מרפלוקס מאובחנים בשל אירועים נשימתיים חוזרים (דלקות ריאה חוזרות, צפצופים). יש לודא שאחרי האוכל מחזיקים אותו כ 20-30 דקות במאונך, ובהמשך להשכיב אותו בזוית. פליטות אינן סיבה מספקת לעבור מפורמולה חלבית לצמחית. יש פתורנות אחרים, כמו הסמכת הכלכלה בקורנפלור,
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראשית - תודה רבה על התשובה המהירה!

    עדי
    24/10/2011

    שנית - האם הפליטות מעידות לדעתך על ריפלוקס? הן אינן מלוות בכל הבעה של כאב או אי-נוחות. כיצד ניתן לברר מה הגורם לכך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ושכחתי להוסיף -

    עדי
    24/10/2011

    תודה לא רק על המהירות, אלא גם על התשובה המקיפה.
    באופן כללי אני לומדת הרבה מפורום זה ויוצאת מושכלת מאוד מקריאה בו, וגם נהנית על הדרך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עלאדבר.

    ד''ר אבישי קרן
    25/10/2011

    פליטות יכולות להעיד על רפלוקס. אם זה לא מציק לילד במיוחד, אז אין צורך לברר ואין צורך לטפל.
    וטוב לשמוע ביקורות חיוביות... :)
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצעים
    מישהי
    24/10/2011

    שלום
    בתי בת חודש וחצי יש לה פצעונים על הפנים,והפנים מרגישות מחוספסות כאלה..
    זה אופייני לגיל הזה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פצעים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצעים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    24/10/2011

    מישהי, שלום.
    פצעונים (כמון חצ'קונים של נערה מתבגרת...) אופיניים מאוד לתינוקות מלאי הורמונים (של אשה בהריון) בתקופה הסמוכה ללידה. זה אמור לעבור עם הזמן. אין צורך בטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בכמות האוכל
    נלי
    24/10/2011

    שלום יש לי תינוקת בת 10 ימים, נולדה 2300 שבוע 39.
    עד היום בהדרגה אכלה 45 מטרנה וגם חלב אם ששואבת.
    מאתמול היא אוכלת חצי מהכמות, לא בוכה ישנה כל היום.
    יציאות פעם ביום. אני גם נותנת לה סימיקול לגזים אחרי התייצות עם רופא.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה בכמות האוכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בכמות האוכל - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    24/10/2011

    שלום ומזל טוב.
    לא ברור כמה היא אוכלת, האם 45 זה כולל את חלב האם + מטרנה? וכל כמה זמן ארוחה שכזו?
    המומלץ הוא 2.300 (משקל) להכפיל ב 150, ולחלק למספר הארוחות ביום. כך שאם היא אוכלת 8 ארוחות, אז 45 מ"ל לארוחה זה מתאים. דרך נוספת לבדוק אם הכל בסדר, זה לשקול אותה, ולראות שהיא עולה במשקל. צפוי שבגיל 10-14 יום היא תחזור למשקל הלידה, ותמשיך הלאה...
    אם היא ישנה כל היום, ולא אוכלת, רצוי לפנות איתה לבדיקת רופא.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רטט בטרמפולינה
    מיכל
    24/10/2011

    התינוקת שלי ,בת 3 חודשים, מאוד אוהבת לשהות ולישון בטרמפולינה. היא כמובן נמצאת גם הרבה על הבטן, מרימה יפה מאוד את הראש, מסתובבת על הציר ומגלה את הידיים. האם יש נזק בשהייה ממושכת בתנוחת הטרמפולינה? האם יש נזק לתינוק מפעולת הרטט לאורך זמן (חצי שעה)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רטט בטרמפולינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים????????

    מיכל
    25/10/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רטט בטרמפולינה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    26/10/2011

    מיכל שלום.
    לא ידוע לי על נזק מפעולת הרטט של הטרמפולינה, וגם לא לתקופה ממושכת. אך נראה לי שבגיל זה, לאחר שהיא נרדמת, רצוי להשכיבה על הגב, על גבי מישור ישר (ולא עקום, כבטרמפולינה), בעיקר בכדי לשמור על דרכי אויר פתוחות (ולא מוצרות, בשל כיפוף הצוואר).
    בברכה, ד"ר אבישי קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה מומלץ
    שרון
    22/10/2011

    התינוקת שלי (שנה ו-3 חודשים) מתמודדת עם דלקת עיניים וירלית כבר כשבוע, לאחר טיפול אצל רופאת הילדים הופננו לרופא עיניים שהחליף טיפות ל- maxitrol מאז יום רביעי כל שעתיים (מלבד זמן שינה). רופא העיניים די זעם על הטיפול הראשוני של רופאת הילדים. על כל פנים מצבה השתפר ועדין לא נראית 100%. ניכרת צרידות, שיעול, נזלת ובאופן כללי אינה במיטבה. אני חוששת שנוצר סיבוך, ורוצה לדעת היות ומצב העיניים השתפר לאיזה רופא מומחה (אם בכלל) רצוי ללכת על מנת לוודא שמצבה אכן משתפר - עיניים? אף אוזן גרון? רופאת ילדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה מומלץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה מומלץ - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    22/10/2011

    שרון, שלום רב.
    לפי תיאורך, התינוקת שלך סובלת ממחלה ויראלית הכוללת נזלת, שיעול, הפרשות מהעיניים. הרבה פעמים מתלווה לתלונות אלה גם חום, שלשול, פריחה.
    הטיפול בעיקרו הוא תמיכתי, דהיינו טיפות עיניים סטריליות (לא בהכרח אנטיביוטיות), מי מלח לאף, שתיה מורבה, מורידי חום לפי הצורך. וזמן וסבלנות.
    לרופאי העיניים יש "כלי נשק" נוסף נגד דלקות העיניים, שאיננו כלול בין כלי הנשק של רופא הילדים, וזה טיפות סטרואידליות לעיניים (שזה הטיפול שניתן לך בסופו של דבר). היכולת לתת סטרואידים לעיניים היא רק לאחר בדיקה מקיפה של העיניים ע"י רופא עיניים (במטרה לשלול זיהום הרפטי בעיניים).
    במרפאה שלי רוב מוחלט של הילדים הסובלים מדלקות עיניים מסתדרים בסופו של דבר ללא צורך בטיפול בטיפות סטרואידליות. לרובם המחלה עוברת תוך מספר ימים עם טיפול בטיפות עיניים סטריליות (לייטירס) ולעיתים אנטיביוטיות (טרוצידין, פנימקסין). במקרים חריגים, כאשר יש רושם שהדלקת מחמירה ללא כל שיפור במשך מספר ימים, יש מקום להפנות לרופא עיניים, אשר יוסיף את הטיפול בסטרואידים.
    לגבי המשך טיפול ומעקב - אצל רופא הילדים.
    החלמה מהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשול אצל תינוק
    רנית
    22/10/2011

    שלום,
    אבקש לדעת מה עלול לגרום לשלשול מתמשך (כשבועיים) אצל תינוק בן כחודשיים וחצי.
    תחילה חשבתי שמדובר בחלב המטרנה ואז העברתי אותו למטרנה צימחית, אח"כ בבדיקת רופא משפחה נראה שהילד בסדר, אז חשבתי אולי להעבירו ממטרנה לסימילאק אבל כלום לא עוזר והילד ממשיך לשלשל (לעיתים ממש מימי ולעיים רירי).
    לציין כי הילד עירני וחיוני.
    אשמח לקבל המלצה כיצד לטפל בו.
    רנית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלשול אצל תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשול אצל תינוק - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    22/10/2011

    הייתי בודק תרבית בצואה וכן צואה לחמרים מחזרים לראות אם אין חסר סבילות ללקטוז.
    זאת בשלב ראשון.
    הייתי מראה זאת לרופא ילדים כדי שיתרשם בעצמו האם מדובר באמת בשלשול.
    הייתי שוקל עם רופא הילדים לגבי סוג הפורמולה.
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הלבשת תינוקות
    מישהי
    22/10/2011

    היי לכולם.
    אני ממש חסרת אונים. התינוקת שלי בת חודש ויומיים ואני ממש לא יודעת צאיך להלביש אותה מבחינת חום וקור... בינתיים שמה לה שתי חולצות ארוכות ומכנס בבית. בחוץ יש רוח אז מכסה אותה גם בשמכה. אני מפחדת שאני מגזימה. אני כל הזמן פוחדת שקר לה הראי בבטן 37 מעלות...היום בבוקר היה בבית 21 מעלות ועם שתי חולצות ומכנס האף שלה והידיים היו קרים והיא התעטשה.... כיצד אני צריכה לנהוג? איך להלביש? איך יודעים שקר לה? חלילה שלא תצטנן אבל מצד שני שלא תהיה היפוכונדרית...בבקשה תעזרו, אני גם בסרטים מהחורף הקרב...
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הלבשת תינוקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הלבשת תינוקות - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    22/10/2011

    הכי חשוב ללכת לפי ההגיון,
    כלל בסיסי הוא לשמור על חום החדר מעל 22 מעלות בעיקר בחורף,
    כעת עונת ביניים- 2 שכבות בבית נשמע הגיוני, כשיוצאים וקריר עוד כיסוי ולהקפיד על כיסוי הראש בגלל שטחו הגדול יחסית והאפשרות לאבד חום דרכו.
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה ועוד...

    מישהי
    24/10/2011

    אבל איך יודעים אם קר לה?
    בנוסף אני גם הצטננתי עכשיו ואני נורא פוחדת להדביק אותה. לא יודעת אילו תרופות לקחת... רופא משפחה רשם לי רוקסט אבל באלון לצרכן רשום שאסור בהנקה. יש לי שעול יבש, כאב גרון ובית החזה ונעלם לי הקול. מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות אוכל
    לבנת
    21/10/2011

    ערב טוב ושבת שלום,

    יש לי שאלה..
    אם אני מכינה אוכל בכמות של 120 מ"ל מים ואחרי שהוספתי את התמ"ל הכמות נהייתה 140 מ"ל זה נקרא שהיא אוכלת 120 מ"ל או 140 מ"ל?
    וכמה תינוקת בת חודשיים ששוקלת 4 קילו אמורה לאכול בהאכלה וכל כמה שעות?

    תודה מראש,
    לבנת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמות אוכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות אוכל - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    22/10/2011

    בהחלט 140 ולא 120.
    הכמות אינדיבידואלית ולא כדאי להכנס למדידות.
    אם אוכלת 140 לארוחה זה מצוין,
    אם עולה במשקל כ-200-250 בשבוע ושבעה לאחר הארוחות אז הכל בסדר
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן ועצירות
    חגית
    21/10/2011

    שלום, בתי בת ארבעה וחצי חודשים ובכל אכילה שלה היא בוכה, מתפתלת ואינה מסיימת את המנה שלה. יש לציין שמרגע שסיימתי את ההנקה בגיל 3 חודשים היציאות שלה הם פעם ביומיים- שלושה. בשבועיים האחרונים המצב החמיר כאשר היא מסרבת לסיים את האוכל ובוכה המון... יציאות פעם בחמישה ימים והבטן שלה ממש קשה. כשהיינו אצל הרופא נאמר לנו שהיא פשוט ילדה שסובלת מעצירות והיא הציעה לתת לה קצת מיץ עגבניות שסונן ואו להשרות שזיפים יבשים במים רותחים ולתת לה את המים. בתחילה עם העגבניות זה קצת שחרר אבל עכשיו היא לא מגיבה לכך ורק בוכה. האם יש סיבה לדאוג ואולי לבדוק יותר לעומק? זה נורמלי שהיא שוקלת כ-7 קילו ואוכלת רק 4 פעמים ביום מנה של 180 ועכשיו גם את זה היא לא מסיימת?
    אשמח לתשובה...
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן ועצירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן ועצירות - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/10/2011

    חגית שלום.
    ילד בריא אמור להכפיל את משקלו בגיל 5 חודשים בערך. היא כבר 7 ק"ג, אם נולדה 3.5 ק"ג, אז קצב העליה במשקל שלה הוא תקין לחלוטין. היציאות בגיל הינקות משתנות, בתחילה היציאות מאוד נוזליות, כאשר רוב הכלכלה היא נוזלית, ועם הזמן, כאשר מוסיפים מוצקים לאוכל - היציאות נעשות מוצקות יותר. לתינוק "מותר" לתת בין 7 -8 יציאות ביום (וזה לא יחשב שלשול) ועד יציאה אחת בשבוע (וזה לא יחשב עצירות). ביתך נמצאת איפשהו באמצע, וזה תקין. ניתן להקל על מרקם היציאות בשיטות שהרופאה שלכם המליצה. את מי השזיפים אני ממליץ לתת לא בנפרד (כשתיה בנוסף על הפורמולה) אלא לערבב את הפורמולה בנוזלי מי השזיפים, כך היא לא "תתמלא" משתיה דלת קלוריות, ותוכל לאכול את הקלריות הנדרשות לה בפורמולה, כאשר את המים הרגילים יחילפו מי השזיפים.
    הדרך לדעת אם היא אוכלת מספיק ואם זה נורמלי זה ע"י מעקב מסודר בטיפת חלב, ולראות שהיא עולה היטב בעקומת הגדילה שלה. לא הייתי עומד עם מחשבון לידה ובודק אם אכלה 180 מ"ל X4 ביום (וזה כולל לילה?) ואם לא - אז "לדחוף" עוד אוכל... צריך להתאזר בסבלנות ולעקוב בצורה מסודרת בטיפת חלב אחר המשקל. אם היא תראה סימנים של שבירת עקומות גדילה, אז יש מקום לדבר על איך להעשיר את אותה כלכלה שהיא כן מוכנה לאכול, מבחינה קלורית. (יש דרכים של דחיסת קלוריות לאותה כמות נוזלים שהיא שותה, כמובן, ביעוץ מסודר של רופא ילדים!).
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדמומיות בישבן
    ניר
    20/10/2011

    שלום,
    בתי בת 9 חודשים, לפני כשלושה חודשים החלה לאכול פירות וירקות, לאחרונה - ממש בשבועיים האחרונים, החלה אדמומיות באזור הישבן שמאוד שורפת וכואבת לה בזמן היציאה ולאחריה. אנחנו מטפלים בה באנוטיול שהומלצה ע"י רופא הילדים אבל עדין אין שיפור.
    הילדה ממש סובלת ושאלתי היא מה עוד ניתן לעשות.
    האם יתכן וזו תגובה אלרגית (חשוב לציין שהאדמומיות היא רק באזור הישבן והמפשעה) ?
    האם ישנו טיפול נוסף המומלץ לנסות ?
    האם זו תופעה שכיחה וחולפת ?

    לתשובות מוקדמות אודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אדמומיות בישבן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדמומיות בישבן - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    20/10/2011

    ניר שלום.
    אדמומיות באיזור הישבן היא תופעה שכיחה מאוד, וקורית בשל מגע ישיר בין ההפרשות, באיזור אטום (הטיטול) לעור הגוף. הטיפול הכי הכי טוב הוא להשאיר את המקום כמה שיותר זמן חשוף, כך שאין מגע ישיר עם הפרשות, והאיזור מאוורר... כמובן שזה קשה לישום, אבל בהחלט אפשרי להשאיר את התינוקת בחדר עם טמפרטורה נעימה, לישון ללא טיטול על מגבת.
    לפני שיאשימו אותי בעידוד נודיזם... אציין אפשרויות נוספות לטיפול, והן משחות המכילות אבץ בריכוז גבוה (אפשר לברר בבית המרקחת, על תכשירים עם אבץ 40%), ובמקרה שזה לא עוזר, לפנות לרופא הילדים, אשר יכול לתת מרשם למשחות אנטיפטריתיות, אנטיביוטיות וסטרואידליות (בצירופים השונים, הכל קיים), לפי החומרה של הפריחה, ומראה הפריחה.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נקודות אדומות על הידיים והרגליים
    מאיה
    20/10/2011

    שלום,

    בשבוע האחרון יש לבת שלי (כמעו בת שנה) כתמים/ נקודות אדומות בידיים וברגליים וזה הולך ובא? ממה זה יכול לנבוע, לא שיניתי את אבקת הכביסה, את האוכל שהיא אוכלת ?

    תודה,
    מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נקודות אדומות על הידיים והרגליים - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    20/10/2011

    ייתכן ומדובר באלרגיה כלשהיא אשר לרוב אין מוצאים את מקורה.
    אם לא יחלוף מציע להבדק בשאלה של אלרגיה או וירוס הגורם לסוג זה של פריחה-אנטרווירוס.
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמ"ל צמחי
    שלי
    19/10/2011

    שלום,

    אני אמא לתינוק בן חמישה וחצי חודשים. קיבל הנקה מלאה עד עכשיו, עקב החזרה לעבודה התחלתי לתת תמל והתגלה שהוא אלרגי לחלב פרה (עשינו טסטים בעור).

    היום אני נותנת תמ"ל צמחי, אולם אני מאד חוששת ומבולבלת מקריאת חומר באינטרנט לגבי אזהרות שימוש בתחליף מבוסס על סויה.

    מה דעתך? האם כדאי לנסות לעבור לנוטרומיגן?

    תודה,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תמ"ל צמחי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמ"ל צמחי - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    20/10/2011

    במידה ואין תופעות לא רצויות ואלרגיה לתמ"ל הצמחי אין צורך לעבור לנוטרמיגן.
    המידע באינטרנט לרוב אינו מקצועי ובכל מקרה אין הוראה במצבים כאלו לעבור לנוטרמיגן.
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה נוספת

    שלי
    20/10/2011

    תודה רבה על התשובה המהירה!

    אשמח אם תוכל לפרט את ענין הדעות החלוקות וגם מה הכוונה לתת רק אם אין אופציה אחרת? תמיד יש - הרי יש תמל מבוסס חלב מפורק לא? ואם זה עלול להיות מזיק אז איזו מין הנחייה משונה זן לתת רק אם חייבים? או שזה מזיק או שלא. לא?
    אשמח למעט יותר בהירות.

    אמא מודאגת לתינוק אלרגי לחלב שהתמל שלו הוא סויה בשלב זה.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בתאבון אצל תינוקת בת חודשיים
    לבנת
    19/10/2011

    שלום רב,
    תינוקת בת חודשיים לאחר 2 ניתוחי לב בעקבות מום מולד (tga)
    מקבלת קלקסן עקב קריש דם שהיה (התפרק) וזנטקס 3 מ"ג עקב ריפלוקס קל
    אוכלת מטרנה מועשרת בפוליקוז ובקורנפלור, אוכלת כל 3-4 שעות בין 100 ל-140 CC, שוקלת 4 קילו (עלייה איטית במשקל).
    בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית בתאבון, היא אוכלת בכל האכלה 40-80 CC ובלילה לא קמה לאכול וממשיכה לישון 7 שעות רצוף.
    ללא חום, ללא הקאות (לפעמים קצת פליטות), עירנית במשך היום, פעילה ועם מצב רוח טוב.
    קצת מנוזלת ועם ליחה, בימים האחרונים הופיעה קצת פריחה באיזור הצוואר והעורף (נראה לי שבגלל שכשהיא אוכלת נוזל לה אוכל לשם).

    מה הסיבה לירידה בתאבון? האם היא מפתחת משהו? יכול להיות שיניים בגיל כל כך צעיר? האם אני צריכה להיות מודאגת?

    אשמח לתשובה,
    תודה וחג שמח
    לבנת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בתאבון אצל תינוקת בת חודשיים - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    20/10/2011

    קרוב לוודאי שהירידה בתיאבון זמנית עקב הצינון הנזלת והשיעול,
    במידה ואינו משתפר הייתי פונה לבדיקה והערכה של הקרדיולוג שלה
    תודה
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פטריה בשפתיים של תינוקת
    אני
    19/10/2011

    לפני מס' ימים ראיתי כי בשפתיים של ביתי הופיעו כמו סימנים לבנים
    בשטיפת הפנים והפה חלק קטן התקלף ואז נשאר אדום
    לקחנו אותה לרופא עור שהמליץ למרוח לה 3 פעמים ביום דקטרין ג'ל
    ואתחלנו אתמול מרחנו לה בבוקר ובצהריים (אחרי אוכל כמו שהוא אמר)
    ופתאום אתמול בערב אני שמה לב כי צד אחד של השפה העליונה התנפח אז לא מרחנו לה גם בערב
    חיכיתי להיום בבוקר והיום היא קמה עדיין עם נפוח אבל הרבה פחות

    קראתי בתופעות לוואי כי אם יש נפיחות במקום מסויים יש לגשת לרופא אבל בגלל שהנפיחות קצת ירדה הבוקר לא רציתי להיות היסטרית ולרוץ לרופא אני אציין גם כי הלבן שהיה בשפתיים נעלם

    אשמח לדעת מה לעשות , כן ללכת לרופא , מדוע השפה התנפחה האם זה נורמאלי ואפשר להמשיך בטיפול ....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פטריה בשפתיים של תינוקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פטריה בשפתיים של תינוקת - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    20/10/2011

    נפיחות בשפתיים יכולה להגרם על ידי סיבות רבות שהשכיחה בהן היא עקיצות.
    לא הייתי ממהר לתלות זאת בדקטרין ג'ל אשר בדרך כלל אינו גורם לבעיות אלו,
    בכל מיקרה אם הפטריה נעלמה ניתן להפסיק הטיפול.
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת שנחשפה להרפס שפתיים
    חלי
    18/10/2011

    שלום,
    התינוקת שלי, יונקת בת ארבע חודשים נחשפה במגע (נשיקות ומגע ידיים) ממשהי שאינה אני (האמא) וגיליתי שיש לה על השפה פצע הרפס ,בשלב הלבן.
    אשמח לדעת אם היא סיכנה את הילדה שלי, ואם כן מה עלי לעשות ולאילו סימנים לשים לב.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת שנחשפה להרפס שפתיים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    18/10/2011

    חלי שלום.
    ברגע שיש חשיפה להרפס - יש סיכוי להדבקה. הרפס הוא וירוס, אשר בד"כ גורם למחלה עורית בלבד (שלפוחיות) אשר מתפרצות בזמני סטרס בעיקר. לעיתים יש תחלואה משמעותית יותר מהרפס (במקרים נדירים, ובעיקר בילדים עם כשל חיסוני).
    תקופת הדגירה של הוירוס היא בין יממה ל 12 ימים, ותופיע בהמשך כמחלה ויראלית פשוטה (פצעים בפה/חיך/ חום).
    בשלב זה אין לך מה לעשות. אם היתה הדבקה - אז היתה הדבקה, ואין דרך למנוע.
    לעתיד, רצוי להימנע ממגע של ריריות כאשר יש מישהו הסובל מהרפס. אנשים הסובלים מהרפס - יודעים שיש להם את הנגע העורי ואמורים להזהר.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    חלי
    19/10/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום