מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חירחוריםנטלי18/10/2011
שלום, ד"ר,
תודה על התשובה לגבי צחצוח שיניים - ילדה בת 10 חודשים.
עוד שאלה, בבקשה. יש לה חירחורים בעיקר, כשהיא זוחלת ממש מהר. כשהיינו אצל רופא לפני שבוע וחצי בגלל חום ושלשולים, אמרתי לגבי חרחורים (שהתחילו לפני) היא אמרה שלא שומעת משהו בריאות.
מה זה יכול להיות? האם יכול להיגרם כתוצאה מכך שאת הארוחה האחרונה אוכלת בשכיבה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חירחורים - תגובה
ד''ר אבישי קרן18/10/2011שלום מרינה.
זו אכן אפשרות שיש חרחורים כאשר אוכלים ארוחה בשכיבה (ואז חלק מהאוכל זולג לכיוון הריאות), יכול להוביל לשיעול, ולחרחורים. מאידך, העובדה שזה מופיע דוקא אחרי מאמץ - דורשת בדיקה אצל רופא שוב. במיוחד כדי להאזין ללב (שאין אוושה).
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח רע מהפה - תינוקת 10 ח'- תוספתנטלי18/10/2011
שלום,
בהמשך להודעה קודמת - יש לה גם פצעונים לבנים סביב הפה - אני חושבת בגלל שאריות סימילאק שהיא אוכלת מאוחר בערב (נרדמת תוך כדי האוכל, בעיקר, ואני לא מנגבת...).
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח רע מהפה - תינוקת 10 ח'- תוספת - תגובה
ד''ר אבישי קרן18/10/2011שלום רב מרינה.
צחצוח שיניים בגיל הזה ע"י מברשת עדינה, בלי משחה. בע-ד-י-נ-ו-ת.
רצוי לא להרדים עם בקבוק. כלומר, שתיית החלב מהבקבוק בזמן עירות מלאה, לא בשכיבה. ואח"כ ניתן לנקות חיצונית את הפה. אין להתרגש מהפצעים על הפה.
בברכה,
ד"ר אבישי קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח רע מהפה - תינוקת בת 10 חודשיםנטלי18/10/2011
שלום,
בתי בת 10 חודשים,
שמתי לב שיש לה ריח רע מהפה. בעיקר, בבוקר, כנראה. הרתי את המוצץ שהיא מצצה - יש ריח רע, אפילו מזכיר ריח של פטרייה? יש לה 4 שיניים.האם ואיך מומלץ לנקות את השיניים והפה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח רע מהפה - תינוקת בת 10 חודשים - תגובה
פרופ' יצחק לוי21/10/2011תופעה רגילה ונורמלית אחרי שנת לילה
לשקול להחליף המוצץ
איני מכיר דרך טובה בגיל הזה לחיטוי הפה כמו במבוגרים
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלותתמר17/10/2011
שלום דר' וחג שמח. בתי בת שנה וחצי, כבר מספר חודשים יש לה בקרקפת פצעונים וקשקשת שמגרדים לה מאוד. רופא אחד אמר שזו פטריה ונלקחה תרבית (עדיין אין תוצאות), רופאה אחרת אמרה שזו ממש לא פטריה אלא אסתמה של העור ומהגירודים נוצר זיהום. נתנה משחת סליקרן ושמפו אקסרה, ובנוסף אזניל לשלושה ימים מאחר ובלוטות הלימפה שלה בצוואר נפוחות ולטענתה חייבים אנטיביוטיקה. שאלותיי: 1. מה דעתך על הטיפול שניתן? האם באמת חובה אנטיביוטיקה דרך הפה או שניתן להסתפק במשחה אנטיביוטית? 2. נראה היה לי שהיא "לא סגורה על עצמה" לגבי המינון של האזניל - הילדה שוקלת 9.3 ק"ג, המינון שניתן: 5CC פעמיים ביום למשך שלושה ימים, האם זה לא יותר מידי? תודה רבה רבה לך מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר שאלות - תגובה
ד''ר אבישי קרן17/10/2011שלום תמר.
כדי לדעת מהם הנגעים העורים - יש צורך לראות אותם. לעיתים די בטיפול אנטיביוטי מקומי, לעיתים יש צורך בשמפו אנטיפטרייתי ושמפו נגד סבוראה. במצבי קשים במיוחד, בהם יש רושם לזיהום משמעותי, ניתן לתת טיפול אנטיביוטי. אני הייתי בוחר אנטיביוטיקה בשם צפורל שמתאימה יותר לזיהומי עור, ולא אזניל.
בנוגע למינון של אזניל - לילדה השוקלת 10 ק"ג יש לתת 2.5 מ"ל למנה. 3 מנות בימים עוקבים.
רפואה שלמה.
ד"ר אבישי קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוקטור יקר תודה רבה לך ועוד דבר
תמר17/10/2011וואו אני ממש מודה לך, הארת את עיניי. לגבי מינון האזניל, הסתכלתי שוב במירשם כדי להיות בטוחה ואכן כתוב שם - פעמיים ביום 5 מ"ל למשך שלושה ימים, אני מבינה מדברייך שצריך רק פעם ביום 2.5 מ"ל למשך שלושה ימים?? אני בשוק! מזל שהתייעצתי איתך. תודה רבה לך, יישר כוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוקטור יקר תודה רבה לך ועוד דבר - תגובה
ד''ר אבישי קרן18/10/2011עלאדבר :)
יש אפשרות לתת גם 2.5 מ"ל פעם אחת ביום ל 5 ימים. רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסרבת לאכול תמ"לרות16/10/2011
שלום. בתי בת 7 חודשים ומסרבת לאכול תמ"ל. עד היום אכלה בגן מטרנה ובימים האחרונים מסרבת בתוקף לקבל בקבוק. החלפתי תמ"ל והחלפתי סוגי בקבוק (מטרנה סימילאק עוד איזה סוג שלא זוכרת את שמו, טומי טיפפי אבנט מאמ...) והיא פשוט מסרבת בתוקף. היא אוכלת רק מוצקים (היום אכלה חביתה, גרבר פירות, פסטה ושניצל). היא שותה מים בצורה יפה מבקבוק. מה לעשות? איך לגרום לה לחזור למטרנה? איך אדע שהיא אוכלת ומקבלת את כל מה שהיא צריכה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסרבת לאכול תמ"ל - תגובה
ד''ר אבישי קרן16/10/2011שלום רב.
נשמע שבתך אוכלת מוצקים מסוגים שונים, מגוונים: ירקות, פירות, ביצים, עוף, חלבונים... נראה לי שאת לא צריכה לריב איתה דוקא על התמ"ל. תציעי לה, ואם היא דוחה את זה - לא נורא. לא לדחוף בכוח.
מהבקבוק היא יכולה לשתות מים. סביב גיל 10 חודשים ניתן לחשוף למוצרי חלב (לא חלב ניגר, אלא יוגורטים וכד')... כך שלא נראה לי שהיא מפסידה יותר מדי.
בהצלחה!
ד"ר אבישי קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבת ילודיםג'ני16/10/2011
שלום רב!
בתי נולדה לפני 4 ימים.
בשחרור מבי"ח לפני יומיים רבת הבילירובין הייתה 10.
נאמר לנו לבצע בדיקה חוזרת לאחר כמה ימים.
מחר אנחנו רוצים לבצע את הבדיקה באמצעות מכשיר מיוחד (כדי לא לדקור), אך בעלי התייעץ עם רופאת ילדים שאמרה לו ש-10 זה לא נורא, וגם אם יעלה ויהיה 13 למשל אז לא עושים עם זה שום דבר.
האמנם? האם לוותר על הבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת ילודים - תגובה
ד''ר אבישי קרן16/10/2011שלום רב.
צהבת בילודים היא לרוב מסיבה פיזיולוגית. זה נכון שגם בבילירובין 13 אין צורך בטיפול, רק במעקב. בערך של בילירובין מעל 17 (בילדים עם גורמי סיכון, כפגות, אי התאמה בסוג דם התינוק לאם, ועוד...) או בערכים מעל 19 (בכל שאר הילדים, ללא גורמי סיכון) יש צורך לטפל בפוטותרפיה.
הדרך המהימנה (היחידה, נכון להיום) לזהות את הרמה המדוייקת של הבילירובין היא בדקירה. כל שיטה אחרת שאיננה חודרנית - איננה אמינה. כמובן אם הערך בשיטה הלא חודרנית של הבילירובין הוא 5, אז האי-אימנות של הבדיקה יכולה לפספס את הערך האמיתי שהוא 9... (לדוגמא), ואז אין משמעות לפספוס. לעומת זאת, אם בבדיקה הלא-חודרנית הערך הוא 13, זה יכול לפספס את הערך האמיתי שהוא 17, אשר דורש טיפול ובירור.
יש צורך לבצע מעקב לפי מראה הילדה, ובהחלטה עם רופא הילדים. נכון ש 10 לא נורא, וגם אם יעלה ויהיה 13 זה לא נורא. אבל אם זה עלה ל 19? עלול להיות נורא. הדרך לברר היא ע"י בדיקת דם.
מזל טוב ובהצלחה. (ו... הזהרו מקיצורי דרך ומ"עקיפה של פרוטוקולים"... זה מתכון לפספוס וטעויות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופשן שימוש מכשיר אדים קריםקובי16/10/2011
שלום,
רציתי לדעת בבקשה כיצד יש להשתמש במכשיר אדים קרים.
האם האדים עצמם צריכים להגיע ממש לפנים של התינוק או שמספיק להפעיל את מכשיר האדים במרחק של מטר מבלי שהאדים יגיעו לפני התינוק אלא רק יימצאו בחדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אופשן שימוש מכשיר אדים קרים - תגובה
ד''ר אבישי קרן16/10/2011קובי, שלום רב.
יש להפעיל את המכשיר בחדר. לא צריך מול פני התינוק.
בברכה,
ד"ר אבישי קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון שפעת לתינוק בן חצי שנהג'ני15/10/2011
שלום רב,
רציתי לדעת האם מומלץ, לעיקר לקראת החורף?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון שפעת לתינוק בן חצי שנה - תגובה
פרופ' יצחק לוי15/10/2011בהחלט מומלץ לתינוקות מעל 6 חדשים להתחסן לשפעת
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות אצל תינוקתמאיה עובדיה15/10/2011
בתי, לילך, בת 6.5 חודשים. חוסנה לפני 3 ימים ברוטה, צהבת ומחומש. מאתמול בלילה מקיאה. כיום אוכלת פירות, מרק ירקות עם עוף ובקבוק. בנוסף מקבלת טעימות מסוגי מזון נוספים. מה ניתן לתת ללילך לאכול בימים הקרובים? איזה אוכל פחות יגרום לגירויים והקאות ובוא בזמן ייתן את התזונה הנדרשת לתינוק.
בתודה מראש
מאיה מעובדיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות אצל תינוקת - תגובה
פרופ' יצחק לוי15/10/2011רצוי לתת לה לאכול את האוכל שהיא הכי אוהבת ורגילה אליו
וגם זאת בכמויות קטנות ובהדרגה על מנת שלא תקיא
ואחר כך לחזור בהדרגה לתזונה הרגילה שלה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום ממושך אצל תינוקת- דחוףרעות14/10/2011
שלום.
יש לי תינוקת בת 5 חודשים. במשך שלושת השבועות האחרונים יש לה לסירוגין חום מלווה באי שקט. מופיע חום בסביבות 38.5 למשך יום יומיים ונעלם למשך 3-4 ימים וחוזר חלילה. כך נמשך העניין למעלה משלושה שבועות. ספירת דם ובדיקת שתן נמצאו תקינות. בבדיקת רופא לא נמצא דבר נוסף. הרופא טוען שזה כנראה וירוסים שונים שנטפלים אליה...
נשמע לי קצת מוזר שכ"כ הרבה פעם נדבקה בוירוס במשך תקופה זו, מה גם שאף אחד סביבה לא חלה בתקופה זו.
אני כבר מודאגת ולא יודעת מה לעשות. האם זה יכול להיות התחלה של שיניים? האם המצב לא דורש בירור מעמיק? ואם כן, איזה בדיקות עליי לדרוש?
אשמח לתשובה בהקדם.
שבת שלום וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום ממושך אצל תינוקת- דחוף - תגובה
ד''ר אבישי קרן14/10/2011שלום רעות.
אני מסכים עם הרופא המטפל שנראה שהתינוקת שלך סובלת מרצף מחלות ויראליות אחת אחרי השניה. היא נמצאת במעון או במשפחתון? די בכך שאתם שולחים אותה לשם לאחר שהיא החלימה ממחלה ראשונה, כדי שהיא תדבק מהנזלת/שלשול/חום של ילד אחר במעון. ולא תמיד אנחנו יודעים באמת שאין חולים בגן. לצערנו הרבה הורים שלוחים את ילדיהם למעון חולים (לאחר שנתנו להם אקמול/נורופן), ולא מדווחים לגננת על כך ששלחו ילד חולה. והוא מהווה מקור להדבקה. לאור ספירת דם ושתן תקינים - הייתי ממשיך מעקב בלבד, ללא בירור נוסף. (אני מבין שכל המחלות הללו עברו ללא כל טיפול אנטבייוטי, דבר המחזק את האבחנה של הרופא שלך).
לגבי שיניים - קרוב לודאי שהם לא המקור לחום. רפואה שלמה ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אבל...
רעות14/10/2011תודה על תשובתך המהירה. הילדה נמצאת אצל אימי כך שאני יודעת אם היא נחשפת למישהו חולה. האם זה משנה את תשובתך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אבל... - תגובה
ד''ר אבישי קרן14/10/2011היי... לא לגרמי משנה את התשובה שלי (בחיוך אני מצטט את המשפט "אל תבלבלי אותי עם עובדות..."). ילדים נדבקים מכל מה שבסביבה שלהם... וגם אם בקרבה של סבתא בריאה, בהחלט יכול להיות שזו סבתא שצבטה בלחי קודם לכן את הנכד החולה, או שכנה מנוזלת... מה שחשוב זה שמחלות החום חלפו ללא טיפול (מחלות חיידקתיות נוטות לא לחלוף, ולא לעשות הפסקות למספר ימים ולשוב ולהופיע). והעובדה שיש הפסקות של 24 שעות ומעלה בין מחלת חום אחת לשניה מלמדת על כך שיש הבראה שלמה בין מחלת חום אחת לשניה.
דבר שני - יש מושג שנקרא "כשל חיסוני" ויש ילדים אשר סובלים ממחלות בגלל שיש להם בעיה חיסונית. בד"כ המחלות האלה לא קלות, אינן חולפות ללא טיפול, גורמות לפגיעה נוספת בהתפתות הנורמלית של הילד (שבירה של עקומות גדילה, גובה ומשקל), ויש לרוב איזה סיפור משפחתי של מחלות בילדים נוספים. לכן נראה לי הגיוני שהרופא שלכם מכליל את המחלות עד כה ב"אוסף מחלות ויראליות". עוד תורם למחשבה זו התצוגה של חמלות ויראליות, כנזלת, שיעול (שאינו מערב ריאות בד"כ), הפרשות מהעיניים, שלשול, פריחות וכד', שהן מאפיינות מחלות ויראליות. כמובן, אין לזלזל בוירוסים, אך מצד שני - אין צורך להתעמק יותר מדי בבירור שלא מניב פירות. רפואה שלמה. וחג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת ואף סתוםשגית14/10/2011
שלום
הבן שלי בן כמעט חודש
ויש לו נזלת, הוא מתקשה לנשום טוב ומחרחר
האם אני צריכה ללכת לרופא? האם הוא חולה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת ואף סתום - תגובה
ד''ר אבישי קרן14/10/2011אם אין חום, והסיפור הוא נזלת בלבד - ניתן להיעזר במי מלח לאף ותו לא. בשל גילו המאוד צעיר - רצוי לפנות לבדיקת רופא, רק כדי לשמוע אותו אומר את אותו דבר. כששומעים פעמיים, משום מה, זה מרגיע יותר :).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילשוליםמיכל13/10/2011
בני בן שנה .סובל משלשולים מעל לשבוע? תינוק פעיל וחיוני ללא חום.יוצאות לו שיניים .
מה יכולה להיות הסיבה והאם זה לגיטימי שלשולים מעל לשבוע?מה עליי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילשולים - תגובה
ד''ר אבישי קרן14/10/2011שלום מיכל. רוב השלשולים נובעים ממחלות ויראליות (וירוס רוטה הכי נפוץ). הטיפול - לדאוג שהילד לא יתייבש, לשתות הרבה. אם יש דם בצואה או שזה נמשך מעבר לשבועיים - יש לפנות לבדיקת רופא, לשקול שינוי בכלכלה.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות ירוקותליאת12/10/2011
שלום רב.
בני בן 3.5 חודשים. לפני כשבועיים ניסינו לתת לו תחליף חלב של סימילק אדוונס וכמה שעות לאחר שהוא שתה את התחליף התחילו לו כאבי בטן והיציאות שלו הפכו ירוקות עם חתיכות (סליחה על התיאור) הפסקנו את מתן התחליף לאחר כמה ימים (הנחנו ששינו צבע היציאה הוא בגלל שינוי בתזונה וכאבי הבטן אופייניים לגיל) והוא חזר לתחליף סימילק רגיל (שהוא קיבל לפני האדוונס ולא היו תופעות) הבעיה היא שגם עכשיו אחרי שבועיים היציאות שלו עדיין ירוקות (לעיתים אף נוזליות ו/או עם חתיכות- שוב סליחה על התיאור) כאבי הבטן כמעט ונעלמו. מה זה יכול להיות?
יש לציין שבני יונק ומקבל תחליף פעם ביום.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאות ירוקות - תגובה
ד''ר אבישי קרן12/10/2011ליאת שלום. נראה לי שאין משמעות לצבע הירוק. יציאות שנחשבות בעייתיות הן בצבע שחור או לבן, או דמיות. כל צבע באמצע - מותר. ממליץ להראות לרופא הילדים, כדי שיתרשם שאין כל בעיה. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גודש רציני באףקונצי11/10/2011
הגוזל שלנו בן שנה ושבעה חודשים והתחיל השנה סוף סוף גן.
כמו הרוב, גם הוא כבר "זכה" במחלות: ברונכיט, איזו דלקת בעין ונזלת עם שיעול שהופכים לכרוניים.
בשבוע האחרון נוצר אצלו גודש רציני באף שמקשה עליו מאוד את הנשימה בלילה, והוא מתעורר המון משנתו בבכי.
אפילו אני, כשאני מקשיבה לנשימתו, משתנקת בתוכי כהזדהות...
שאלתי היא: האם ניתן לתת לו את הטיפול של אפלפי (של טיפטיפות)? אני יודעת מניסיון של אחרים שזה מאוד מועיל לילדים שהם קצת גדולים יותר (מעל גיל שנתיים וחצי).
אז שוב, האם טיפות אלו יכולות להתאים לילד בן שנה ושבעה חודשים?
אודה לתגובה.
חג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גודש רציני באף - תגובה
ד''ר אבישי קרן12/10/2011שלום רב.
אני בד"כ ממליץ על טיפול במי מלח (או בשפריצר, או דרך אינהלציה) עד יעבור זעם... ולשאלתך - ניתן להשתמש באפלפי החל מגיל שנה, במרשם רופא. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום אצל תינוקת בת שנה ושלושה חודשיםעידית11/10/2011
שלום ד"ר,
בתי בת שנה ושלושה חודשים. התחילה ללכת למעון לפני חודש ומאז סובלת מחום שבא והולך, נזלת ושיעול חריף שמתגבר בלילה עד שהיא כמעט מקיאה.
כבר קיבלה פעמיים מוקסיפן 250 מ"ל פעם בגלל דלקת גרון/אוזניים חריפה וכשבוע לאחר מכן בגלל לויקוציטים גבוהים (18,000).
לפעמים מפתחת חום גבוה של 40.7 ובד"כ שיש לה חום גם מקיאה. התיאבון שלה פחת אבל חוץ מזה היא בסדר גמור, עירנית ושמחה ושכחתי לציין שגם סובלת מדלקות עיניים חוזרות ונשנות.
עשינו כבר בדיקות שתן, דם וצילום ריאות והכל תקין.
מה עליי לעשות? האם רק לתת אקמול כשיש חום? אני די מיואשת מפסידה המון ימי עבודה וגם הילדה מאוד סובלת.
כמו כן האם מומלץ לחסן נגד שפעת?
תודה, עידית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום אצל תינוקת בת שנה ושלושה חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן11/10/2011שלום רב, עידית.
בכמה מילים על המחלות שסבלה מהם עד כה:
דלקת גרול בגילה, קרוב לודאי חלק ממחלה ויראלית (ולא חיידקית, אינו דורש טיפול אנטיביוטי).
דלקת אזניים חריפה - הגישה כיום היא "טיפול מושהה" אשר בו נותנים טיפול להקלה על הסימפטומים (טיפות נגד כאבים, אקמול) למשך 2-3 ימים תוך כדי מעקב קליני, ורק אם אין שיפור - טיפול במוקסיפן.
לויקוציטים גבוהיים - במהלך מחלת חום דורש בירור אשר כולל תרבית שתן, תרבית דם וצילום חזה, במטרה לחפש מקור זיהומי (זאת כמובן בהנחה שהבדיקה הפיזיקלית תקינה ואין ממצא המסביר את החום בבדיקה פיזיקלית). טיפול במוקסיפן ל 3 ימים (או מנה אחת של רוצפין דרך הוריד) - עד קבלת תשובות תרביות שליליות.
כאשר הילדה סובלת מחום - יש לראות בעיקר את מצב הרוח שלה וההתנהגות שלה. אין צורך להוריד חום אוטומטית רק בגלל שיש חום. יש יתרון ברור לחום בזמן מחלות ויראליות/חיידקיות, אשר מקצר את משך המחלה ועוזר לגוף להילחם עם המזהמים. הטיפול הוא רק כאשר הילדה סובלת מכך והיא מתנהגת כחולה. אבל אם יש חום והילדה נראית טוב - אין צורך בטיפול. ובנוגע למחלות ויראלית, בד"כ, צריך זמן וסבלנות (גם של ההורה וגם של הרופא) תוך כדי מעקב אחר מצב כללי של הילד/ה עד חלוף המחלה ללא כל טיפול.
בנוגע לחיסון שפעת - ההמלצות הן לחסן כל ילד מעל גיל חצי שנה (ולא משנה אם הילד עם מחלות רקע או בריא לחלוטין).
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)