מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שיעול כבד ונזלת לבן שלושה חודשיםרוני11/10/2011
שלום רב,
הבן שלי בן שלושה חודשים ושבוע וסובל ומנזלת ומשיעול מאוד כבד שרק הולך ומתחזק. הייתי אצל רופאת הילדים והיא אמרה שהוא נקי מבחינת איברים פנימיים ונתנה לי לעשות לו שטיפות אף עם מי מלח- אני עושה, זה עוזר אבל הנזלת לא נעלמת!! רציתי לדעת אם יש תרופה או סירופ טבעי שיכולים להעביר לו את הנזלת והשיעול- האם מותר בכלל בגיל כזה לתת לו תרופה?
חשוב לי להוסיף כי הרופאה אמרה שכנראה לי לו סטרידו ונתנה לי כדור לתת לו רק במקרה והבצקת תפריע לו לנשום!!
איך אני יכולה להקל עליו? זה נורא מפריע לו בשינה ובאכילה!!
בתודה מראש!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול כבד ונזלת לבן שלושה חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן11/10/2011שלום רוני. לעיתים זה מתסכל לדעת שאין כל כך מה לעזור לילד שלנו, שסובל. נזלת אצל מבוגרים איננה ממש מחלה, והטיפול בה הוא קינוח האף. בתינוקות - זה קשה. יש צורך במי מלח לאף או באינהלציות של מי מלח, השכבה גבוהה. וסבלנות!!! בתרופות טבעיות או תרופות נגד שיעול/צינון וכד' יש תופעות לוואי והן אינן מומלצות בגיל הזה.
סטרידור הוא שיעול נבחני, אשר מי מלח לא יקלו עליו. הטיפול הראשוני בסטרידור הוא לחשוף את דרכי האויר לאויר קר (להחזיק את הילד מול מקרר/פריזר לכמה דקות), ואם אין שיפור - יש מקום לטיפול באינהלציה של בודיקורט, ורק אם אין שיפור - יש להשתמש בכדור בטנזול מומס במים. את ההוראות - יש לקבל מהרופאה המטפלת כמובן. רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
רוני11/10/2011תודה רבה על התגובה המהירה, האדיבה והממצה!!!
יש לי עוד שאלה קטנה- אני שמה לו במשך כל הלילה אדים קרים על יד העריסה שלו- האם זה בסדר? האם זה יכול לעזור לו לשיעול?
שוב תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה - תגובה
ד''ר אבישי קרן11/10/2011זה בסדר גמור. יכול לעזור (בטוח שלא יכול להזיק...). רפואה שלמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביספינול Aטליה10/10/2011
כדי להקפיא מנות של מזון מבושל לתינוק בן 4 חודשים קניתי קופסאות פלסטיק בעלות סגירה טובה. על סוג אחד מתוצרת OXO , היקרות יותר במידה רבה, חרוטה על גבי הפלסטיק עצמו כתובת, שמבטיחה שאינו מכיל BPS.
על הסוג השני, הזול יותר, תוצרת LOCK & LOCK לא חרוטה כתובת כזאת על הקופסה עצמה, אבל על העלון המצורף לכל קופסה כתוב בעברית: " ללא הכימיקל ביספינול A".
האם אפשר לסמוך על זה, ועד כמה מסוכן להקפיא מזון לתינוק בכלי שמכיל את הכימיקל? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביספינול A - תגובה
ד''ר אבישי קרן10/10/2011למיטב ידיעתי אין בעיה בלהקפיא את החלב במוצרים האלה. האם לסמוך על מה שכתוב על כל מוצר - אף פעם אי אפשר... ותמיד טוב לחשוד.
אני מפנה לאתר של משרד הבריאות מידע על החומר. אין מידע על נזק שחומר זה גורם בבני אדם (נזק הוכח בחיות מעבדה), והבעיה המרכזית היא הרתחה של נוזלים בבקבוקים אלה, ולא הקפאה. ניתן לקרוא עוד באתר של משרד הבריאות.
חפשי בגוגל את המילים "משרד הבריאות בריאות הציבור ביספינול".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובה מהירה
טליה11/10/2011וממצה. אכן קראתי שהבעייה היא בהרתחה בעיקר, אבל "שמעתי" עוד שמועות ( אלה שרצות ברשת כל הזמן הלוך ושוב) שבהקפאה משתחרר החומר הרעיל ובעיקר בתהליך ההפשרה. אין לי כמובן כלים להבין בדיוק מה זה אומר, אבל הצלחתי להיבהל כהוגן.
בכל אופן אמשיך לבדוק באתר שהפנית אליו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלאדבר :)
ד''ר אבישי קרן11/10/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בלעה זבוברחלי10/10/2011
בתי בת השלושה חודשים בלעה זבוב והוציאה אותו בקקי. האם יש סכנה כלשהי בבליעת זבוב? (אני לא בטוחה שכל חלקי הזבוב יצאו - לזבוב היו חסרות כנפיים).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בלעה זבוב - תגובה
ד''ר אבישי קרן10/10/2011אין כל בעיה. מה שנכנס למערכת העיכול יצא משום, בין אם ברגליו ובין אם בכנפיו...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי ריפלוקסמ09/10/2011
שלום
יש לי שאלה לגבי ריפלוקס.
לבני בכורי היה ריפלוקס והאבחון היה מובהק מכיוון שהוא פלט ללא הפסקה והרופא מיד אבחן ריפלוקס
בני השני נולד לפני כשלושה גבועות. הוא אומנם לא פולט אבל הוא בוכה במהלך היניקה, חשבתי שזה מכיוון שאין חלב ולכן הוא מתוסכל, אך יועצת הנקה אמרה שלא זו הבעיה. קראתי באינטרנט שי ריפלוקס שלא מבוטא בפליטות אלא שהאוכל "מטיל" לו בושט ולכן התינוק חש בצריבה ולכן בוכה.
שאלתי היא, אך ניתן לאבחן דבר כזה?
מצד שני הוא אוכל רק מצד אחד כל פעם ואם אני מעבירה לצד השני הוא בוכה, יכול להיות שהוא פשוט שבע ולכן בוכה? אך ניתן לבדוק דבר כזה
אודה לתשובה כי אני מאוד מבולבלת
תודה רבה
וגמר חתימה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי ריפלוקס - תגובה
ד''ר אבישי קרן09/10/2011האבחנה הראשנית היא קלינית, כלומר - אם יש פליטות, או אם הילד באי שקט כל הזמן, למרות שהוא אכל כמו שצריך... הטיפול הראשוני הוא שמרני, ולא דורש כל תרופה או שינוי בכלכלה (ודאי לא בילד יונק), וזה להקפיד על 2.5-3 שעות בין ארוחה לארוחה (גם בילד יונק), השכבה גבוהה (המיטה בזוית של 30-40 מעלות, הראש כמובן למעלה, לא להשתמש בכרית), ולהחזיק כ 30 דקות לאחר האוכל את הילד במצב מאונך.
אם דברים אלה לא עוזרים ניתן לעבור לטיפולים נוספים, כאשר בילד יונק זה אומר הוספת זנטאק (תרופה נגד החומציות).
אין צורך לרוץ לחפש דרכים פולשניות יותר לאבחנה (ויש דברים לאבחן, כמו בדיקת החומציות בושט בצנתר הנכנס לושט, צילומים של דברי העיכול בזמן אכילה ועודץ..) אשר אותם מבצעים במקרים חריגים.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בבקשה
מ09/10/2011תודה על התשובה. בכל זאת יש לי שאלה נוספת. הבן שלי לא פולט, והוא לא רגוע רק בזמן האוכל שרק אז הוא במצב של אי שקט ובכי היסטרי. האם ייתכן שמדובר בגזים או בתופעה אחרת ?
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בבקשה - תגובה
ד''ר אבישי קרן10/10/2011יכול להיות חוסר השקט נובע מסיבות אחרות. אם האי -שקט הוא רק בזמן האוכל,יתכן שהוא מתקשה בגלל היצרות חסימה בשל הפרשות של דרכי האויר (הרבה פעמים נזלת אצל תינוקות מפריעה להםפ לאכול) או שמקבל פחות חלב ממה שצריך (Vאם הוא עצבני כבר מתחילת האכילה או רק בסופה?, האם הוא עולה במשקל?), ויתכן גם בשל קוליק (כאבי בטן של תינוקות).
סימנים שמכוונים לרפלוקס הם עליה מהירה במשקל, ילד שאוכל פחות מכל 3 שעות ( הרושם של ההורים זה שהוא מבקש לאכול כל פחות מ 3 שעות, בפועל הוא בוכה כי יש לו כאבים בשל צריבה בושט), פליטות.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזעה בראש בת 4.5 חודשיםדין07/10/2011
שלום וברכה,
ביתי בת 4.5 חודשים .
עד לפני שבועיים הייתה על הנקה מלאה אך בשל חזרתי לעבודה אנו משלבים לה גם סימילאק.
לפני כשבועיים גם הוספנו לויטמין D טיפול ברזל לפי המלצת אחות טיפת חלב .
משקל לידה: 3375 משקל נוכחי :6200
היום לפתע שמנו לב שהיא מזיעה בראש ואיננו בטוחים אם זה היה בזמן שאכלה מן הבקבוק.
בכל מקרה זה קרה פעמיים בהפרש של כ-שעתיים.
במה המדובר? האם יתכן שיש בעיה רפואית?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזעה בראש בת 4.5 חודשים - תגובה
פרופ' יצחק לוי08/10/2011תופעה נורמלית ושכיחה
אין מה לדאוג
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה מתעוררת בבכיטלי05/10/2011
שלום,
בתי בת 13 חודשים.
כבר הייתה תקופה ארוכה יחסית שישנה טוב מאוד בלילה.
בחודש וחצי האחרון יצאו לה שיניים חדשות בבת אחת (אחת מהן תוחנת גדולה בצד) וזה גרם לה לחוסר תאבון מוחלט במשך כמה שבועות. כתוצאה מזה היא התחילה להתעורר בלילה רעבה. חזרתי שוב לתת בקבוק בלילות, כי ידעתי שהיא רעבה.
כבר עברו שבועיים מאז שחזר לה התאבון ואני רואה את השיניים החדשות שבקעו, אבל שנת הלילה שלה השתבשה לגמרי.
היא מתעוררת המון פעמים בלילה בבכי ורוצה שארים אותה. על הידיים היא נרגעת וכשאני שמה אותה בחזרה במיטה היא שוב בוכה או שמתחילה לבכות זמן קצר אחרי שהחזרתי למיטה.
חשדתי שאולי יוצאות עוד שיניים וזה כואב לה או שאולי יש לה גזים (כי אני מרגישה אותם יוצאים כשהיא בוכה אצלי על הידיים), אז ניסיתי פעמיים לתת לה נובימול לפני השינה או באמצע הלילה, כדי לבדוק אם זה יגרום לה לישון יותר רגוע.
היה נדמה שהיא באמת הייתה יותר רגועה בשש שעות הבאות לאחר מתן נובימול. עדיין היו התעוררויות, אם כי פחות בכמות ופחות היסטריות מבדרך כלל.
האם מותר לי לתת לה לפעמים תרופה נגד כאבים לפני השינה או כשהיא מאוד בוכה?
אולי יש משהו שמומלץ יותר מנובימול?
אני פשוט לא בטוחה מה הסיבה לבכי וככה יש לי אפשרות לעקוב כמה פעמים האם יש שינויי או שיפור באיכות השינה והאם הבכי באמת נובע מכאב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה מתעוררת בבכי - תגובה
ד''ר אבישי קרן05/10/2011טלי שלום.
אפשר לפעמים לתת משהו להרגיע כאב, גם אם לא מזהים ממש את המקור. קל יותר לתת טיג'ל לשיניים או אוטידין (טיפות) לאזניים - מתוך הנחה שהשיניים או האזניים הם המקור לכאב. אם לא - אז אפשר אקמול/נובימול.
במקרה של המשכות הכאבים האלה יום יום - כדאי לפנות לבדיקת רופא, אולי ימצא משהו שלא חשבת עליו? אבל שניתן למצוא בבדיקה פיזיקלית.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין סטרס לשילשולים בגן.מיכל05/10/2011
שלום, ביתי בת כמעט 11 חודשים. התחילה גן לראשונה לפני כחודש. שבוע אחרי תחילת הגן החלה לשלשל לסירוגין כל מס' ימים, (שלחתי תרבית צואה ובנתיים עד היום הפסיקו השלשולים. היום התקבלה תשובה שיש לה סלמונלה בצואה. הרופאה הרגיעה אותי ואמרה שזה לא רציני, ופשוט צריך לעקוב.) בנתיים לפני שלושה ימים הצטננה ועד היום משתעלת מאד ומצוננת (כצפוי מגן בחודשים הראשונים..) בגן היום התקשרו ואמרו שיש לה חום-38.3, ואינה אוכלת כלום ומשלשלת "מים". לקחתי אותה הבייתה בדאגה, ומאז כבר הספיקה לאכול בננה, ו- 60 מ"ל תחליף חלב (בד"כ אוכלת מ"ל 150-180), צואה תקינה (רכה אבל עם תוכן וממש לא נוזלית), והטמפ- 37.3. המצב רוח נראה בסדר גמור בבית. לסיכום- בבית הכל בסדר (חוץ מהצינון), ובגן פחות.
ואחרי ההקדמה הארוכה רציתי לדעת- האם יכול להיות שהילדה מגיבה בצורה פיזית לסטרס כתוצאה מהגן החדש? כבר קרה בימים האחרונים שהגננת אמרה שאכלה מעט מאד בגן, ובבית אכלה יפה מאד. לא נראה לי שהגננות משקרות לגבי הסימפטומים אבל אולי מגזימות מאד? איך להתייחס למצב הזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקשר בין סטרס לשילשולים בגן. - תגובה
ד''ר אבישי קרן05/10/2011לשאלה "האם יכול להיות" התשובה תמיד תהיה "כן" :)
האם נראה לי שהילדה שלך משלשלת בגלל סטרס? - לא.
ואיך להתמודד עם הגננות? - אני חושש שזו שאלה לפורום אחר (אם כי, כאבא לחמישה ילדים יש לי גם מה לענות בנושא הזה... אך לא בפורום הזה).
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שיניים-כמה זמן זה לוקח??????רמית05/10/2011
שלום
לבני בן 5 החודשים בקעו שתי שיניים תחתונות,הימים לא קלים ומלווים באי שקט והרבה צרחות....
האם הכאב אמור לעבור אחרי בקיעת השן? או שהחניכיים ממשיכות לכאוב גם אחרי...
אני יודעת שהתינוק עלול לחוש כאב לפני בקיעת השן,האם גם אחרי? וכמה זמן אמור לעבור עד שנעבור את זה?
ישנה הפסקה בין צמיחת התחתונות לעליונות בדר"כ ? או שיש לצפות להמשך חגיגות העשור?
תודה מראש וברכת שנה טובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקיעת שיניים-כמה זמן זה לוקח?????? - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/10/2011בדרך כלל לאחר הבקיעה האי שקט משתפר,
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליפות בקרקפתאמא מודאגת05/10/2011
שלום רב
בני בן 3 חודשים . עד לפני חודש היו לו קילופים באיזור הגבות, מאחורי האוזניים ובקרקפת. הקילופים מאחורי האוזניים ובגבות נעלמו, אך עדיין יש לו מן קליפות קשות בעור הקרקפת.
עד עכשיו גירדתי לו את הקליפות ידנית עם האצבע כשהקרקפת יבשה ,כשאמי ראתה שאני עושה זאת היא אמרה לי שאסור לקלף את העור.
יש לי מספר שאלות
1. אני מאד מודאגת ומפחדת שאכן גרמתי לו איזשהו נזק , האם יכול להיות?
2. ממה נובעים הקילופים?
3. מהם דרכי הטיפול ?
תודה רבה על המענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליפות בקרקפת - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/10/2011תופעה מוכרת,
לשמן את הקרקפת עם שמן לתינוק או וזלין כשעה לפני הרחצה, להשאיר על הקרקפת
ולאחר החפיפה להוריד עם סירוק בעדינות
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העפת ידיים ללא שליטה בלילהליאת05/10/2011
שלום,
יש לי תינוקת מדהימה בת כמעט 3 חודשים. עדיין לא שולטת על הידיים או מחזיקה דברים או מושיטה ידיים לכיוון חפצים.
אבל מה שבעיקר מטריד אותי זה חוסר השליטה בידיים שלה לפני שהיא נרדמת וכשהיא מתחילה את שלב ההתעוררות בבוקר (לפני שהיא פוקחת סופית את העיניים).
נראה כאילו לידיים יש חיים משלהן :), היא ממש לא שולטת בהן והידיים מתעופפות לכל כיוון והיא מטיחה אותן במזרן הרבה.
זה סביר בשלב הזה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העפת ידיים ללא שליטה בלילה - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/10/2011אם בדיקתה תקינה על ידי הרופא המטפל ובטיפת חלב
אין כל סיבה לדאגה
זהו דפוס התעוררות משינה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעפת ידיים ללא שליטה בלילה
ליאת05/10/2011הרגעת אותי ! :)
באיזה גיל נפנופי הידיים אמורים להיעלם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעפת ידיים ללא שליטה בלילה - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/10/2011זה אינדיבידואלי וקשה לצפות מראש
בכל מיקרה זה יעלם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך...היקף ראש קטןנורית יגר04/10/2011
תודה על התשובה המהירה.
ביתר עקומות הגדילה אין כאלו הפרשים:
לידה היקף ראש 34.5 אורך 50 משקל 3385
חודש 36.5 54 4140
חודשיים- 38 ס"מ 58 4990
4 חודשים: 40 ס"מ 63 6285
7 חודשים: 41.5 ס"מ 67 7500
על מה זה יכול להעיד? פיגור שכלי? או שלא ניתן לדעת עד שעושים את ההדמיה?
תןדה.
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך...היקף ראש קטן - תגובה
ד''ר אבישי קרן05/10/2011האבחנה המבדלת של מיקרוצפליה היא גדולה מאוד (מאוד!). אי אפשר לתת אבחנה בלי הדמיה ובדיקות מעבדה.
מה שכן חשוב זה לעשות את כל הבירור כמה שיותר מהר, כי יש מחלות שזיהוי מוקדם מאפשר טיפול בזמן.
עוד אוסיף (וכתבתי כך קודם) שהתפתחות נוירולוגית תקינה עד כה - היא סמן טוב!
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
נורית יגר05/10/2011שוב תודה
אני רוצה לדעת איזה בדיקות דם צריך לעשות.
אני יודעת שבהריון עברתי בדיקות לזיהומים והכול יצא תקין.
קבעתי תור לרופא נוירולוג האם הוא יעשה את האולטרסאונד על המקום ( הרופו הוא ד"ר יהודה ברק). ואם לא איך עלי לקבוע תור לאולטרסאונד.
שוב תודה.
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר אבישי קרן05/10/2011נורית, שלום.
את הבירור, כולל ההפניה לנוירולוג, כולל הפניה לסונר מוח, כולל בדיקות המעבדה - יבצע רופא הילדים שלך.
אני חושב שאת צריכה לפנות אליו עם ההפניה מטיפת חלב, כדי שהוא ירכז את הבירור אצלו. אל תרכזי את הבירור אצלך. את אמא של הילד, ולא רופאה שלו.
הצעד החשוב הבא הוא לסמוך על רופא הילדים שלך, ולדסקס איתו את עומק הבירור.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היקף ראש קטן אצל בני בן ה-7 חודשיםנורית יגר04/10/2011
שלום,
היום הייתי בטיפת חלב ונאמר לי כי היקף ראש ילדי קטן מדי ויש לגשת לרופאת משפחה.
להלן הניתונים:
לידה היקף ראש 34.5
חודש 36.5
חודשיים- 38 ס"מ
4 חודשים: 40 ס"מ
7 חודשים: 41.5 ס"מ
מבחינה התפתחותית הוא מאד מפותח זוחל על שש יושב, מתיישב, נעמד הולך על הצד כשהוא מחזיק בספה. מבחינת הברות גם אומר ומשלב הברות.
המרפס עדיין פתוח אבל אני לא יודעת כמה לא מאד פתוח על פי הרגשתי נשאר ממש מעט.
מה עליי לעשות האם זה מסוכן?
תודה
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היקף ראש קטן אצל בני בן ה-7 חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/10/2011נורית שלום.
היקךף הראש של תינוק אמור לגדול בקצב של 2 ס"מ לחודש ב 3 חודשים הראשונים, ואז 1 ס"מ עבור כל חודש ב 3 חודשים הבאים, ואז 0.5 ס"מ לכל חודש ב 6 חודשים הבאים, עד גיל שנה.
בגיל 7 חודשים היקף הראש צריך להיות +2+2+2+1+1+1+0.5 ס"מ יותר מהלידה. כלומר: 34.5 + 9.5 = 44 ס"מ.
לא ציינת את שאר העקומות גדילה (גובה, משקל) - האם גם שם יש "שבירה של עקומות", או לא?
יש צורך לבצע הדמייה של הראש (אולטרהסאונד כל עוד מפרס פתוח), ולהיבדק ע"י נוירולוג ילדים/ התפתחות הילד. לפי המלצתם יבוצע בירור מעבדתי (לרוב הבירור הזה נרחב) במטרה לבדוק אם יש בעיה מטבולית /אנדוקרינית/גנטית/זיהומית/מבנית/נוירולוגית וכו'... המסבירים את המצב. המצב הנקרא "מיקרוצפליה" מכיל בתוכו מגוון רחב של אבנחות אפשריות, ולכן הבירור לזה הוא גדול ונרחב. העובדה שעד כה ההתפתחות הנוירולוגית תקינה - היא כמובן לטובתו.
שיהיה הצלחה רבה ובשורות טובות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קקי ירוקאור04/10/2011
שלום,
אני אמא לתינוק בן חמשה חודשים ושבוע. עליה במשקל והתפתחות תקינים.
הילד ניזון ממטרנה ומקבל תוספות של פירות, ירקות, קצת בשר עוף.
לאחרונה היציאות שלו יותר סמיכות בעלות צבע ירקרק וריח. האם זה תקין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קקי ירוק - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/10/2011שלום אור. נשמע שאין כל בעיה. היציאות משתנות כאשר מוסיפים כלכלה מוצקה. אם הצואה לא דמית, לא שחורה ולא לבנה - אין מה לדאוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פילטות מרובות לאחר האכלת ניאוקייטענת04/10/2011
שלום רב,
בני בן החודשיים וחצי הקיא ופלט המון מרגע לידתו,בנוסף לכל הוא סבל מצרחות שאינן פוסקות בממוצע 10 שעות ביממה.
בהתחלה הסמכתי לו סימילאק עם כף קורנפלור למנוע פליטות,עזר אל עדיין המשיך לצרוח.
בהמלצת רופא הילדים עברנו לאינפאמיל AR,אך עשה עצירות קשה לכן הפסקנו.
בני הגיע למצב של אפתיות,דם בצואה,ולא אכל 15 שעות.
אושפז במיון שם אובחן לאי סיבולת לחלב,וגופו אינו יכול לפרק את חלבון החלב.
הומלץ לעבור לנוטרמיגן-הילד סירב בתוקף.
כעת נותנים לו ניאוקייט.כאבי הבטן שלו(אובחן כסובל מקוליק,ריפלוקס,ובעיה בפירוק החלבון)
פחתו ב-80% שזה מדהים,פתאום גיליתי ילד אחר,שמגיב לי,מחייך ויוצר קשר.
אך הבעיה עם הניאוקייט(על אף מחירו) שבני פולט המון!
אני מסמיכה לו עם כף "הריונית" של קורנפלור אך מייד כאשר עושה גרפס פולט המון פליטה סמיכה.
ולאחר מכן פולט פליטות מימיות מאוד מסיום ההאכלה עד שעתיים וחצי בממוצע לאחר סיום האכלה.(מה שנותן לו חצי שעה בלבד ללא פליטטות עד להאכלה הבאה).
בהרבה מצבים הוא כמעט נחנק לי כאשר שוכב על הגב.
אני נוקטת את האמצעים הבאים: שמה אותו על סלקל,מניחה אותו לישון על כרית ועוקבת אחריו כל הזמן גם כאשר ישן.
המון פעמים אני מרימה אותן כאשר הוא נחנק,כי בעצם הוא מגיע למצב של שכיבה ופתאום עולים לו פליטות מאוד מימיות והוא נחנק ומשתעל.
ההסכמה לא עוזרת לי ואני מפחדת שלילד שלי יחזרו הצרבות ושח"ו יחנק.
מה ניתן לעשות?
בבקשה תעזור לי.
חשבתי שהגעתי לדרך המלך לאחר חודשיים וחצי של סבל בלתי פוסק של בני.
רק אחרי שנלחמתי שיגלו מה יש לו והתעקשתי שזה לא גזים הבינו שהוא סובל מאוד.
רופא הילדים אמר שאם הייתי ממשיכה בכלכלת הסימילאק בני יכל לקבל ח"ו מצב של שוק ואפילו לא עלינו מוות.
בבקשה תעזרו לי איך למנוע את הפליטות שקורות בכל האכלה מרגע סיום הבקבוק ועד שעתיים וחצי ולפעמים גם שלוש לאחר ההאכלה.\תודה רבה מראש!
גמר חתימה טובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פילטות מרובות לאחר האכלת ניאוקייט - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/10/2011שלום רב.
הילד שלך סובל מכמה בעיות. האחת רפלוקס - שהטיפול המומלץ בה הוא הסמכת כלכלה, השכבה גבוהה (לא על כרית!!! אלא בזוית של 30-40 מעלות, כשאר כל הגוף באותה זוית, עדיף לשים את רגלי המיטה על 2 ספרים, כך שכל המיטה באלכסון). , כלכלת אנפמיל AR (שהבנתי שלא היתה טובה לכם). ניתן להוסיף זנטאק/לוסק כתרופות נוגדות חומציות, זה לא מונע את הרפלוקס, אך כן מונע את אי השקט המתלווה לעליית האוכל. במקרים קיצוניים, יש ילדים המגיעים לניתוח אשר "סוגר" את החלק התחתון של הושט, כך שאוכל לא יעלה למעלה. זהו מצב קיצוני, שבד"כ מבוצע כאשר הילד סובל מדלקות ריאה חוזרות או שאינו עולה במשקל בשל הרפלוקס.
הבעיה השניה היא רגישות לחלבון חלב פרה. אני לא יודע כיצד נתקבלה אבחנה זו... האם רק בשל הקאות? האם היו שלשולים מיממים כל הזמן? בד"כ ההחלטה היא קלינית. ההמלצות במקרה זה הן באמת חלבון פרה מפורק (נוטרמיגן) או ממש מפורק (נאוקייט, מפורק עד לרמת חומצות האמינו). אבל זה אוכל שכן עולה במעלה הושט, ולא מגן מפני רפלוקס.
הדברים שאת יכולה לעשות:
לאחר האוכל - להחזיק למשך חצי שעה בעמידה (מצב מאונך), לא להניח על ערסל (כי הישיבה הזו דוקא מעלה את לחץ הסרעפת על בקיבה, ומחמירה רפלוקס), אלא להשכיב על הבטן (!!!) בעירנות. ועדיף אח"כ בשכבה גבוהה בזוית של 30-40 מעלות (לא על כרית). כו"כ, הסמכת כלכלה בקונפלור, ולשקול טיפול בזנטאק/לוסק. יש אפשרות גם להשתמש בגביסקון (יעיל נגד עליה מהקיבה לושט). בהצלחה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים בעור תינוקת- אשמח לעזרה דחופהקרן01/10/2011
שלום רב,
בתי בת 9 חודשים. נתגלו פצעים בעור לפני כשבועיים. רופא ילדים חשד שזהו חיידק (סטפילוקוק) ונתן אנטיביוטיקה לשבוע צפוויט 250 מ"ג. המצב הוחמר - נוספו פצעים במקומות שונים בעור (התחיל רק ברגליים ולאחר שבוע הטיפול נוספו בפנים, מאחורי האוזן, על הלחיים, בידיים וכו'..). חשוב לציין כי הפצע מאחורי האוזן היה נפוח מאוד. הרופא שלה לא היה והייתי אצל רופאה מחליפה שנתנה אוגמנטין 400 לחמישה ימים. הנפיחות מהפצע מאחורי האוזן ירדה אולם הפצעים לא נעלמים וכל כמה שעות נוספים חדשים
האם המצב דחוף ודורש פניה למיון? (שבת) או שאוכל לגשת מחר בבוקר לרופא ?
עוד אציין כי היא משלשלת בחריפות ואיני יודעת גם מה לעשות בנושא זה... איבר המין שלה והישבן אדומים להחריד על גבול הכוויה....
האם יש תזונה מומלצת במצב זה ?
מודה מראש
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים בעור תינוקת- אשמח לעזרה דחופה - תגובה
ד''ר אבישי קרן01/10/2011קרן שלום. קשה לתת תשובה על פריחה בלי לראות אותה. אם אכן מדובר בזיהום עורי משמעותי, אזי הטיפול בצפורל ואוגמנטין הינם טיפולים מתאימים. אך אם הזיהום איננו על רקע זיהומי חיידקי (סטפילוקוק או סטרפטקוק) קרוב לודאי שזה לא יגיב לטיפול באנטיביוטיקה. יתכן כי זו פריחה ויראלית, אשר תחלוף עצמונית ללא טיפול, או דלקתית על רקע של אסטמה של העור - אז יועיל טיפול במשחות סטרואידליות. אם רופא הילדים לא נתן את המענה, יתכן שיש מקום לבדיקת רופא עור ילדים.
בנוגע לישבן - אני ממליץ בד"כ לחשוף את הישבן לאויר (להשכיב את הילדה על מגבת, אותה היא תלכלך ביציאות במקרה הכי נורא...), וכן למרוח משחה המכילה אבץ בריכוז של 40%. (יש כמה סוגים, לשאול את הרוקח). אם אין שיפור - יש מקום למשחות המכילות תרופות אנטי-פטרייתיות (ניתן להשיג ללא מרשם רופא, בייבי אגיסטן), או עם סטרואידים/אנטיביוטיקה - במרשם רופא בלבד.
אם הילדה ללא חום, ועירנית ופעילה, ניתן לחכות לבדיקת רופא ביום א'.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)