פורום רפואת תינוקות, טיפול בתינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול בדלקת ריאות שוב פעם הופיע חום
    יפה
    01/10/2011

    היי
    הילדה בת שנה לפני כ-10 ימים זיהו אצלה דלקת ריאות לאחר חום ממושך עשינו צילום ובדיקות דם ואכן יש דלקת ריאות
    טופלה 8CC פעמיים ביום במוקסיפן פורטה טיפול לעשרה ימים
    מאתמול לילדה שוב הופיע חום 38.8 -39
    אינני יודעת מה לעשות , האם לפנות למרמ או למוקד
    החום מלווה שיעול עם ליחה , בלילה היה סטרידו, בכלליות הצבע בפנים מאוד חיוור
    מה עליי לעשות
    אשמח לקבל תשובה בהקדם
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בדלקת ריאות שוב פעם הופיע חום - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    01/10/2011

    שלום רב.
    לא ציינת כמה שוקלת הילדה. אני מעריך שהיא סביב ה 10 ק"ג (בגיל שנה). בדלקות ריאה מקובל לטפל במוקסיפן 3 פעמים ביום, במינון מינימלי של 60 מ"ג לק"ג, אך רוב הרופאים יעדיפו מינון גבוה יותר של 80-90 מ"ג לק"ג. שזה אומר 800 מ"ג ליממה בילדה השוקלת 10 ק"ג, או 5.5-6 מ"ל 3 פעמים ביום. העדיפות היא לחלק את המינון ל 3 פעמים ביום בטיפול בדלקות ריאה (בעוד שבדלקות אזניים אכן מספיק פעמיים ביום).
    אני מניח שתחת הטיפול התרופתי החום פסק, והילדה הרגישה יותר טוב. הופעה מחודשת של חום לאחר 10 ימים יכולה להיות מסיבה אחרת, כמו מחלה ויראלית, ולא בהכרח הישנות של דלקת ריאות. יש לפנות לבדיקה אצל רופא הילדים כדי שיקשיב לריאות, יבחן את הלוע, ויראה האם יש מקור אחר לחום. כמובן שגם דלקת ריאות היא אופציה היכולה להסביר את הישנות החום... אך לא הסבירה ביותר.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרק
    אורטל
    30/09/2011

    שלום,
    הבן שלי בן 9 חודשים,אני נותנת לו פירות בבוקר ומרק בצהריים ומשלימה עם בקבוק.
    בהתחלה אהב יותר מרק,וכבר כמה ימים שלא רוצה לאכול מרק אוני לא יודעת למה,הוא אהב מרק מאוד..עם תוספת ובלי תוספת לא משנה,מרק אוהב ועכשיו לא,מה לעשות??לעשות לו הפסקה?הוא יחזור לאכול מרק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מרק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרק - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    01/10/2011

    ממליץ לעשות הפסקה קלה
    ולאחר מכן לחזור עם גיוון מסוים
    הוא יחזור לאכול מרק
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנא דחוף!
    קרן
    29/09/2011

    שלום, תינוקי בן 10 חודשים ושבוע. לפי המלצת רופא לוקח 11 טיפות ברזל. אני נמצאת בארה"ב וקניתי ברזל כאן שזה בעצם מולטיביטמין (כולל d) + ברזל. אני לא בטוחה כמה טיפות אני צריכה לתת לו והאם בנוסף לתת לו גם 2 טיפות של ויטמין d? תוכלו לעזור לי בבקשה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנא דחוף!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנא דחוף! - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    29/09/2011

    אם את בטיול ועומדת לחזור בקרוב תבררי זאת אצל הרופא המטפל לפי התכשירים בארץ
    אם את נמצאת קבוע בארצות הברית הרי קשה לומר בדיוק אם לא יודעים את הריכוזים של התכשיר ואת הסיבה למתן התרופה
    למשל האם כטיפול מונע או עקב מחסור בברזל. שאז המינונים שונים.
    לכן במיקרה זה תפני לרופא שם.
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    קרן
    29/09/2011

    אני לתקופה ארוכה פה, בגלל זה פניתי אליך, הוא קיבל מגיל 6 חודשים 10 טיפות ברזל כי הייה לא קצת חוסר ברזל, יש לך המלצה על כמה לתת בבקשה? ותוה על תגובה המהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    29/09/2011

    אנא פני לרופא שלך לקבלת הנחיות ברורות ומינונים
    שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשול,
    צליל
    29/09/2011

    חג שמח, ברצוני לברר בני בן השנה וחצי, בשבועיים האחרונים מרבה לשלשל, חולף לו יומיים ושוב קיבה מיימית, בגן אוכל רגיל שאינו בגן אני מכינה מרק עם אורז, תפוח אדמה גזר, שיעצור מעט את השלשול, הסבירו שלוותר על קישוא,מבחינת פירות נותנת בננה ותפוח,ומוותרת על אגס ,גם נותנת לו אורז טיפה דביק,( זה נקרא דייסת אורז?)מעבר לכך שיש לו הרבה רוק אני מבינה שהוא עדיין בשלבים של בקיעית שיניים, איך אני יכולה לעזור לו זה מצריך רופא? שכחתי לשאול, כדאי להכין לו דייסת אורז? ואיך מכינים?בתודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלשול,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשול, - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    01/10/2011

    טוהר שלום.
    כאשר ילד סובל משלשול מעל תקוה של שבועיים, מומלץ באמת לשנות כלכלה, ונראה לי שאת בסה"כ ניסית ועשית את המקסימום. יש הממליצים על מי אורז, על אורז עצמו, על דייסת אורז...יש הממליצים להפסיק חשיפה לחלב (לתת פורמולה ללא לקטוז או צמחית, אשר איננה מכילה את הלקטוז, שהוא הסוכר המצוי בחלב).
    אם היציאות הרכות-שלשוליות נמשכות, הייתי ממליץ לפנות לרופא הילדים כדי לשקול נטילת תרביות צואה לפרזיטים או לתת טיפול בפלאג'יל (אנטיביוטיקה) אשר יעילה נגד פרזיטים בצואה.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ד"ר
    שני
    28/09/2011

    בני בן שנה ועתיד לקבל את החיסון המשולש (חצבת חזרת אדמת) והמחומשת
    אני בנוסף בשבוע 17 להריוני.
    האם הילד עלול להדביק ועליי לשמור מרחק ממנו?
    תודה רבה ושנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום ד"ר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ד"ר - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    28/09/2011

    שני שלום,

    ההידבקות שמסוכנת לעוברך היא מאדמת ומאבעבועות רוח. החיסונים הם חיסון חי מוחלש, ולכן יש סיכוי שילדך ידבק, ובשל כך יש סיכוי/סיכון שגם את תדבקי. כחלק מבדיקות הדם המבוצעות בשליש ראשון של ההריון, נלקחת סרולוגיה לאדמת ואבעבועות רוח. אם הסרולוגיה שלך חיובית, סימן שאת כבר מחוסנת למחלות אלה, ולכן הסיכוי להדבקה חוזרת נמוך, ולא מהווה סיכון לעובר.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.בנוסף יקבל את המחומשת

    שני
    29/09/2011

    ממה עליי לדאוג מפני הדבקות מחיסון זה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.בנוסף יקבל את המחומשת - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    01/10/2011

    חיסוני המחומשת כוללים מחלות אשר אינן מהוות סיכון לעובר, ואין כוללים וירוסים מוחלשים (כמו שיש ב MMRV - חזרת-אדמת-חצבת-אבעבועות רוח). אין מה לדאוג מהדבקה לך או לעובר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בירור

    מירב
    04/10/2011

    שלום שוב
    ותודה על תשובתך
    אתמול ביצענו אולטרסאונד ולהלן הפיענוח:
    הודגמו רקמות רכות במבנה ואקוגניות שמורים.בבית החזה עליון משמאל מודגם מבנה,הנראה גרמי ובמקום ראשון מתאים לחיבור סטרנוקוסטלי בולט במקצת.מבנה דומה אך פחות בולט מודגם מצד ימני של סטרנום.
    ללא עדות להיתעבות עור או מסת רקמה רכה באזור הממצא הנמוש משמאל.
    קיים רושם שמדובר בווריאנט מבנה גרמי.
    המלצות:מומלץ מעקב קליני צמוד ו US ביקורת בעוד כחודש ימים או לפי שיקול של רופא המטפל

    אשמח לדעתך בנושא לאחר איבחון זה
    תודה שוב
    מירב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בירור - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    04/10/2011

    נראה שמדובר בוריאנט נורמלי... (לא כולנו בדיוק אותו דבר, ויש "וריאנטים" בין אדם לאדם). נראה לי שההמלצות למעקבה נכונות והגיוניות. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסימטריה בצלעות
    מירב
    28/09/2011

    שלום
    ביתי בת חודשיים. שמתי לב כבר לפני כחודש וחצי שיש לה בליטה קטנה בבית החזה.ייתכן שנולדה עם זה אבל אינני יודעת.רופא ילדים בדק ואמר שזה נראה לו עצם של צלע שניה משמאל שמעט בולטת.
    הוא שלח אותנו לעשות רנטגן.
    אנחנו חוששים מהצילום בגיל כה צעיר והתעקשנו קודם לקבל הפנייה לאולטרסאונד.
    הוא נתן לנו הפנייה ונעשה אותו שבוע הבא ואחכ כנראה שגם רנטגן.
    בכל מקרה - עד שבוע הבא אני מאד מאד חוששת ודואגת.
    מה זה יכול להיות?
    בדיקה גופנית שעשו לה - לב ,ריאות וכו נמצאה תקינה.
    כמו כן היא אוכלת יפה ועולה במשקל.חיונית צוחקת וכו..
    אשמח לקבל הערכה ממך
    תודה
    מירב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אסימטריה בצלעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסימטריה בצלעות - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    28/09/2011

    מירב שלום.

    לא ציינת את מהלך הלידה. האם הלידה היתה טראומתית? שימוש בואקום, או חילוץ קשה? משקל לידה גבוה אשר הקשה על הלידה? (יתכן שבר עם איחוי לאחר לידה טראומתית)
    אני חושב שהכלי הנכון לזיהוי של אסמטריה המיוחסת לעצם (צלע) הוא רנטגן ולא אולטרהסאונד. והחלטתו הראשונית של רופא הילדים שלכם היא הנכונה. יש וריאציות הנחשבות נורמליות, ונקווה שזה כל הסיפור. רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    מירב
    28/09/2011

    תודה רבה
    הלידה לא היתה טראומטית, ללא ואקום.רגילה.והמשקל היה יחסית נמוך - 2.760 קג
    מכיוון שקיבלנו הפנייה לאולטרסאונד אז נעשה זאת בכל מקרה ורק אחכ אם לא תהיה ברירה נעשה רנטגן.
    מה דעתך?שנה טובה ותודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    28/09/2011

    שלום מירב.
    אני חושש שאולטרהסאונד הוא הכלי הלא נכון לבירור. יש לו יתרונות ברורים - הוא לא גורם לקרינה! יש לו חיסרון עצום - הוא לא כלי הדמייתי טוב לפתולוגיות בעצם (רקמה שהיא קשה...) ויותר יעיל לרקמות רכות (איברים פנימיים, מוח, כליות, דרכי שתן, בטן, רחם/הריון).
    אני חושב שאתם רוצים "לחפש מתחת לפנס", למרות שאיבדתם את החפץ בפינה החשוכה, שם אין תאורה... הפנס שלכם הוא האולטרהסאונד... ואני מבין שאתם מעוניינים להימנע מחשיפה לקרינה. אבל אני חושב שזה לא יתן לכם תוצאות כלשהן. תעדכני אותנו כאן מה קרה בסוף, נלמד גם אנחנו.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צרחות כאב מתוך שינה
    סיגל
    27/09/2011

    ביתי בת ארבעה וחצי חודשים וישנה בסביבות 10-11 שעות בלילה ללא צורך באוכל (מגיל מוקדם יחסית היא ישנה ברצף, בהתחלה 5 שעות ולאט לאט יותר ויותר). המשקל שלה תקין. מה שמטריד אותי הוא שבמהלך הלילה היא פורצת בבכי של כאב (פתאומי, חד, ממש זעקות) זה קורה פעמיים שלוש במהלך הלילה, ויוצא לי לשמוע שיש לה גזים קצת אחרי הבכי, אז אני מניחה שזה כאב בטן. האם יש משהו שניתן לעשות כדי לעזור לה? האם יש צורך בבדיקות? אופן ההרגעה ברב המקרים כולל רק לתת לה מוצץ וללטף לה את הראש. היא נרגעת וממשיכה לישון (היא לא ממש מתעוררת). לעיתים אם היא התעוררה אני לוקחת אותה על הידיים לכמה דקות עד שהיא נרגעת ומחזירה אותה למיטה. אציין שהיא מקבלת הנקה בלבד. כואב לי לשמוע את הזעקות שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צרחות כאב מתוך שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צרחות כאב מתוך שינה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    28/09/2011

    שלום רב. קשה לדעת ממה הצעקות האלה בלילה, אך נראה שאת מתמודדת איתן טוב מאוד. מפתיע אותי שבגילה היא מצליחה לישון כל כך הרבה שעות... האם היא יונקת הרבה במהלך היום? ושומרת על עלייה תקינה במשקל?
    מתיאורך את המקרה אני לא מוצא משהו שמצביע על בעיה. כדאי לפנות לבדיקת רופא ילדים, רק כדי שיראה שאין ממה לדאוג.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סיגל
    05/10/2011

    כן היא יונקת לא מעט במהלך היום. אמרו לי שבגילה האכלה צריכה להיות כל 4 שעות אבל היא אוכלת כל שעתיים וחצי שלוש. כשהתייעצתי עם מישהי מוסמכת אמרו שזה בסדר, מה דעתך? אני מניחה שזה גם קשור לזה שהיא לא אוכלת בלילה. היא על הנקה בלבד והיא באחוזון 50%-75% מבחינת משקל (צ'בונה טיפה :) ).
    האם נושא הגזים אמור לעבור? (היא עכשיו 5 חודשים ועדיין בוכה מתוך שינה ואז אני שומעת גזים...). האם כדאי לתת לה את טיפות הברזל לא לפני השינה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    05/10/2011

    שלום רב.
    אני לא הייתי ממליץ על אכילה כל שעתיים וחצי, לעיתים עומס על הקיבה יכול להוביל לעליית אוכל במעלה הושט - ולגרום לכאבים (אולי זה מה שמטריד אותה בלילה?). אין קשר לזמן מתן הברזל להופעת הגזים, ולכן את יכולה לתת מתי שנוח לך. הופעת הגזים זה לא ממש מחלה, וכמובן שזה עובר עם הזמן. אין מה לדאוג.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצעונים
    מישהי
    26/09/2011

    שלום,
    בתי בת שבוע וחצי יש לה פצעונים אדומים קטנים על הצוואר , סנטר ומתחת לאף
    אני חושבת שזה כתוצאה מזיעה,או אפילו מאוכל שנוזל לה על הצוואר.
    אני שוטפת לה את האיזור במים וסבון, ומפזרת על המקום טלק(מייבש לה קצת את הפצעים)
    האם זה בסדר?
    ומהם הפצעים האלה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פצעונים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצעונים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    26/09/2011

    מישהי, מזל טוב.
    הפריחה שאת מתארת נפוצה מאוד בתינוקות, נקראת "אקנה של ילודים" (אקנה-נאונטרום), והיא מופיעה בפנים, צוואר, ונראית כמו "חצ'קונים". ניקיון לא בהכרח יעלים אותם, כי הם נובעים מהורמונים שיש לתינוקת (הורמונים שעברו אליה ממך). הם נעלמים בסופו של דבר בעצמם, כאשר רמת ההורמונים פוחתת בהדרגה (ככל שהתינוקת גדלה), ואין צורך לטפל בהם.
    לעיתים יש תינוקות עם פריחה אדומה בקפלי הצוואר, בשל רטיבות שמצטברת שם. יש לנגב היטב את האיזור לאחר רחצה, ואפשר לשים טלק או פסטה (בייבי פסטה של הישבן) כדי לשמור על המקום יבש.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות באכילה
    נירית
    25/09/2011

    הבן שלי הוא בן 5 חודשים ושוקל 9 ק"ג. לאחרונה הוא אוכל הרבה פחות מהכמות המומלצת למשקלו. בעוד שהוא אמור לאכול משהו כמו 1350 ליום לפי משקלו, בפועל הוא אוכל 800-1000. האם יש סיבה לדאגה? יש לציין כי החיתולים שלו במהלך היום מלאים ועד כה הוא עולה במשקל בצורה תקינה. כמו כן, לא נראה כי הוא חולה במשהו, משום שהוא במצב רוח טוב במהלך היום. אני מנסה לשכנע אותו לאכול יותר אך ללא הצלחה. האם כדאי להתעקש יותר? בנוסף, בשבועות האחרונים הוא מתעורר כמה פעמים בלילה בבכי, דבר שלא היה בעבר. האם יכול להיות שזה קשור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות באכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות באכילה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    26/09/2011

    שלום נירית.
    הבן שלך בן 5 חודשים, ושוקל כמו ילד בן 10 חודשים... אין מה לדאוג שהוא אוכל פחות ממה שאת מעריכה שהוא צריך לאכול. אין לי ספק שהוא אוכל כמו שצריך (או אפילו מעבר למה שהוא צריך)..
    בגיל 5 חודשים ילד אמור להכפיל את משקל הלידה (אני מניח שהוא לא נולד 4.5 ק"ג... ), ובגיל שנה להגיע למשקל של בערך 10 ק"ג (+/- קילו לכל כיוון).
    אני ממליץ לפנות לרופא הילדים ולבדוק האם הכמויות שהוא אוכל והזמנים שהוא אוכלת את ארוחותיו תקינים. ההמלצות הן ארוחה כל 4-5 שעות, ולא לפני כן. במקרה שהוא פולט או מתעורר בבכי בלילה, יתכן שזה משום שאוכל עולה במעלה הושט, ומטריד אותו (רפלוקס קיבתי ושטי), ויש פתרונות שניתן להציע בנושא זה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סנטר כפול
    מירב
    23/09/2011

    שלום
    ביתי בת חודשיים. היא שוקלת 4 קילו וחצי ונמצאת באחוזון בסביבות 30. היא עולה במשקל מאד יפה ואינה שמנה כלל.אך יש לה סנטר כפול דיי מטורף. זה נראה שרוב השומן מצטבר לה שם..
    האם זה משהו שיעבור ברגע שהצוואר יגדל והשומן יתפזר או שניתן להסיק שלעד יהיה לה סנטר כפול גדול?
    היא יונקת בלבד - יש לציין.אולי זה קשור?
    בכל מקרה - אני מוטרדת..
    תודה
    מירב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סנטר כפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סנטר כפול - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    24/09/2011

    אין כל סיבה לדאגה
    סנטר כפול בגיל חודשיים לא אומר כלום לגבי העתיד
    תודה
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול ועוד דברים לתינוקת בת שנה ואר
    אורלי
    23/09/2011

    ילדתי בת השנה וארבעה חודשים מאז כניסתה לגן לפני כשלושה שבועות,נזלת כרונית,קיבה רכה מאד לפעמים עד מימית,שיעול טורדני שקדם לו ליחה מרובה,ופצעים סביב לפה,ועניים המפרישות הפרשה צהובה.
    הטיפול שקיבלנו,לקיבה פרוביוטיקה לילדים באבקה, לשיעול את הבריקלין מה שמדאיג אותי שלא מצויין שזו תרופה לילדים???לפצעים סביב לפה אפלומיצין אשר מכילה קורטיקוסטראיד האם נכון לתת לתינוקת בת שנה וארבע חומר כזה????וטיפות עניים פוסיתלמיקהלהפרשה...
    אודה להתייחסות ולתגובה אני מאד מודאגת!
    בברכה אורלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול ועוד דברים לתינוקת בת שנה ואר - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    23/09/2011

    אורלי שלום.
    התיאור של ילדתך הוא כמחלה ויראלית (הייתי מנחש אדנו-וירוס לפי הקליניקה) שכוללת שלשול, פריחה, הפרשות מהעיניים, נזלת. לעיתים זה מופיע עם חום ודלקת גרון....
    בד"כ מחלות אלה עוברות לבד ללא כל טיפול.
    עם זאת... יש מקום לשיקול דעת של רופא במקרה של צפצופים בהאזנה לריאות - יש מקום לטפל במרחיבי סימפונות (בריקלין, שזו תרופה שמשתמשים בה ילדים רבים בארץ ובעולם, כולל תינוקות). פרוביוטיקה איננה נחשבת תרופה, אך יעילותה (בכלליות) הוכחה באירועים של שלשול ממושך.
    אפולטמיצין היא אכן משחה סטרואידית + אנטיביוטיקה, שניתן למרוח על הפנים. אני חושב שאין הכרח בנגעים עוריים ויראלית, אך שוב, דרושה בדיקת רופא לפני החלטה שכזו.
    והפרשות מהעיניים - מספק טיפות סטריליות כדי להקל על המצב.
    אין לי ספק שיש ילדים שעוברים את כל המהלך הזה גם ללא כל טיפול, בצורה יפה מאוד... ויש ילדים שנזקקים לטיפול זה לצורך הקלה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים?
    טלי
    23/09/2011

    שלום רב! בני בן חודש וחצי, יונק בלבד. בכל לילה מתעורר בסביבות 4 לפנות בוקר ובמשך שלוש שעות כמעט לוחץ ולוחץ עד שמגיעה יציאה (נוזלית וכתומה). לוחץ ממש כמו בעצירות. אנחנו נותנים לו סימיקול כל היום לפני כל ארוחה, (התחלנו כי היה גם מתפתל וצורח), אך התופעה לא נעלמת. האם התופעה נחשבת "גזים", האם להמשיך עם הסימיקול? כיצד ניתן לעזור לו?תודה רבה ושנה טובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גזים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים? - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    23/09/2011

    גזים זה גזים.. אי אפשר לפספס. מה שיש לילד שלך זה תהליך לימוד של קורדינציית השרירים של קצה מערכת העיכול. מצד אחד מערכת העיכול לוחצת כדי להוציא את הצואה ממנה החוצה, ומצד שני תינוקך לוחץ עם שרירי הרקטום, ולא מאפשר ליציאה לצאת החוצה. תהליך לימוד ההרפיה של שרירי הרקטום יחד עם תהליך של פריסטלטיקה תקינה של מערכת העיכול - דורש לימוד... וזמן.
    ניתן לעזור לו ע"י מסאג' וכיפוף רגליים. לא ע"H הכנסת מדחום לישבן. ועם הזמן - יצליח לעשות זאת לבד.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו...

    טלי
    23/09/2011

    תודה רבה! אבל... לא כל היום זה קורה, רק בשעה מסוימת וקבועה בלילה, וזה כן מלווה בגזים - לכן חשבנו שזה גזים... האם לדעתך להפסיק את הטיפול בסימיקול? תודה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו... - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    23/09/2011

    אם הסימקול לא עוזר - אז אין טעם להשתמש בו. תנסו לעזור בדברים הטבעיים שאין להם פוטנציאל להזיק, והרבה סבלנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן נמר על עץ

    שרון
    04/10/2011

    זה כשהבטן שעונה על היד אפשר לנענע קלות. מנשא עירסול ניסית? גם כן יעיל מאוד (זה מזכיר להם תנוחת עובר כמו בבטן של אמא) ומאוד מרגיע.
    לגבי הגרפווטר עשיתי בדיקות מקיפות והוא לא מכיל סוכר וגם הרופאת ילדים שלנו המליצה לי עליו ואני ממש סומכת עליה בקטע הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בינתיים קראתי רק דברים

    שרי
    25/09/2011

    לא ממש טובים על הגפוואטר (שהוא מכיל סוכר וזה לא מומלץ או משהו כזה..). מכירה תכשירים אחרים שיכולים לעזור לגזים?
    נמר על עץ זה כשהבטן שעונה על היד?

    תודה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעימות-בת 4.5 חודשים
    דין
    22/09/2011

    שלום וברכה ,

    בגיל 4 חודשים הייתי בטיפת חלב עם ביתי והאחות אמרה שיש להתחיל עם הטעימות.
    מה זה אומר למעשה: מלבד מוצרי חלב ודבש מה לתת לטעום ? באיזו צורה באיזה אופן ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טעימות-בת 4.5 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעימות-בת 4.5 חודשים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    23/09/2011

    ההמלצות כיום הן להתחיל טעימות ב"חלון ההזדמנויות" של גיל 4-7 חודשים. כולל חשיפה לירקות, פירות (כל פעם פרי או ירק אחד, מרוסק, וכפית אחת, או שתיים... ועם הזמן עולים בכמות). כמו"כ לדגנים (דייסות עם דגנים שונים, בהמשך בסקווטים רכים, הרך של הלחם... וכד'). מוצרי חלב כיום ניתן לחשוף בגיל מוקדם יותר, בארץ - 9 חודשים, בחו"ל (ארה"ב) ממליצים בספרות כבר בגיל 6 חודשים (אנחנו טיפה איטיים). חלב ניגר ודבש - לאחר גיל שנה.
    כמובן כל הטעימות הללו בשלב הראשון באות בנוסף לאוכל, ולא במקום ארוחה. מדובר בכפית אחת בהתחלה, ועליה הדרגתית, עד שזה נחשב לארוחה.
    כאשר הכמות מספקת ושוות ערך לארוחה, יש מקום להתחיל להוסיף שתייה של מים כנוזלים, ולא להסתפק בפורמולה החלבית.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריח מסריח מאבקת המטרנה
    ליאם
    21/09/2011

    שלום :
    היום נתתי לביתי בת החודש וחצי מטרנה כ 50 CC
    כאשר חזרתי למטבח להכין כמות נוספת הרחתי את האבקה
    והיה לה ריח מזעזע! פתחתי דוגמית של מטרנה שקיבלתי והריח לא היה כ"כ דומיננטי כמו שבקופסא.
    לרוב ביתי אוכלת מנת מטרנה אחת ביום ושאר היום היא יונקת.
    האם עלי לדאוג ולהובילה לבית החולים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריח מסריח מאבקת המטרנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריח מסריח מאבקת המטרנה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    23/09/2011

    ליאם שלום.
    אם אין לביתך כל תלונות (הקאה, שלשול, חום, אפאטיות, שינוי בהתנהגות...) - אז אין מה לדאוג, ולא לרוץ לבית חולים.
    תיידעי את מטרנה על הקופסא הזו (מספר הטלפון מופיע על הקופסאות) להתייעצות. המלצתי היא כמובן לא לאכול מאותה קופסא עד שנציג של מטרנה יבוא לבודקה (ואני מניח שגם יקח את הדוגמא למעבדות החברה...).
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות בנסיעה
    שואלת שאלה
    21/09/2011

    שלום רב!
    בתי בת 11.5 חודשים.במהלך 3 החודשים האחרונים היו פעמים ספורות בהן הקיאה במהלך הנסיעה באוטו.בפעם-פעמיים הראשונות חשבנו שזה בגלל שלא עבר "מספיק" זמן ממועד הארוחה האחרונה שלה לפני הנסיעה ועד לנסיעה עצמה,, אבל אז זה גם קרה שעתיים אחרי..
    היום,לאחר מעל חודשיים שבהם לא קרה הדבר, היא הקיאה שוב במהלך הנסיעה.יש לציין כי לפני כן בכתה מאוד,ולאחר מכן הקיאה,אם כי לא כמות גדולה.
    לאחר מכן התנהגה כרגיל (מלבד קצת עייפות).
    *מה יכולה להיות הסיבה להקאות? כמובן שלא נוהגים בפראות ובלימות פתע
    *האם עלי להיות מודאגת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הקאות בנסיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות בנסיעה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/09/2011

    שלום רב.
    אין מה לדאוג... התגובה הזו דומה ל"מחלת ים"... וכמו שיש אנשים שמרגישים רע בסירה, יש ילדים שזה קורה להם בנסיעה... זה לא קשור לנסיעה פראית, או לטלטלות רבות. זה עובר מעצמו לעיתים בגיל מבוגר יותר,
    לילדים גדולים יותר ניתן לעזור ע"י מציצת לימון בנסיעה, להריח ריח נעים (בושם), חלון פתוח, לנסוע עם כיוון הנסיעה... בתינוקות - קצת קשה יותר. אבל עדיין - אין מקום לדאגה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום