פורום אוסטאופורוזיס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה חשובה
    פינקלשטיין צי
    19/03/2009

    לד"ר פייגנבאום שלום רב, ובוקר טוב. אני בת 50 פלוס . לפני ממעלה מ-20 שנה כאשר עשיתי בדיקת דם לבדיקה ההורמונים ע"י רופא נשים התגלה שאין לי איזון בין ההורמונים (כלומר הורמון אחד היה קצת גבהה ) ובעקבות זה נשלחתי להתיעצות במרפאה אינדוקרינית בבלינסון . אבל לא מצאו שום דבר מיוחד .ההוראה לרופא נשים היתה שאני אקבל גלולות למניעת הריון במינון נמוך ביותר. ואכן כך היהץ הבדיקות דם שעשו לי היו בסדר .אני עדיין מבייצת ויכול להיות שבגלל זה הרופא לא שוחח איתי על הנושא .כי כל שנה אני עושה בדיקות גניקולוגיות שונות. האם אני צריכה להסב את תצומת ליבו של הרופא הנשים על בעיה שהיתה או לא היתה מזמן, בהקשר למחלה הזאת? אם אין לנו במשפחה הסטוריה של המחלה הזו ,באיזה גיל כדי לעשות בדיקות בנושא זה? בתודה מראש ציפי .פיקלשטיין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה חשובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות אוסטיאופורוזיס

    ד''ר עמיאל פיגנבאום
    22/03/2009

    שלום ציפי
    בדיקות לאוסטיאופורוזיס כלומר בדיקת צפיפות עצם מומלץ לבצע החל מגיל חמשים למרות שיש לך עדיין מחזור ואז סבירות להופעת המחלה נמוכה יותר
    בברכה
    דר' פיגנבאום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת התריס ובריחת סידן
    שרה
    17/03/2009

    עברתי לפני חודשיים כריתה של בלוטת התריס, אני סובלת מבריחת סידן קשה א. האם יש קשר? ב. לאחרונה אני מרגישה נימול בכפות הידיים וכפות הרגליים, האם יש קשר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלוטת התריס ובריחת סידן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת התריס

    ד''ר עמיאל פיגנבאום
    18/03/2009

    שלום רב,
    בד"כ פעילות יתר או נטילת אלטרוקסין עלולה להחמיר את האוסטיאופורוזיס כמו כן אם עברת כריתה גם של בלוטות יותרת התריס האחראיות על משק הסידן בגוף.חוסר בבלוטות אלו עלול לגרום גם כן שינויים בתכולת הסידן בעצמות.בד"כ אין קשר בין כריתת בלוטת התריס ובריחת סידן מהעצמות,כמו כן יש לבצע בדיקת אי מ גי כדי לברר את סיבת הנימול בגוף.
    בברכה
    דר' פיגנבאום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לטיפול חודשי
    מוטי
    16/03/2009

    שלום אשתי מאובחנת באוסטאופורוזיס כשנתיים, מטופלת באקטונל שבועי, הוצע לה לעבור לאקטונל חודשי, רציתי לדעת מה הם יתרונות של של טיפול חודשי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר לטיפול חודשי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול חודשי באקטונל

    ד''ר עמיאל פיגנבאום
    18/03/2009

    שלום רב,
    אקטונל יעילותה במניעת שברים מופיעה כבר תוך מספר חודשים מתחילת הטיפול ובזה היא עדיפה על טיפולים אחרים. הטיפול החדשי משפר משמעותית את איכות החיים בכך שמונע את נטילת התרופה מספר פעמים בחודש.יעילות הטיפול החודשי הינו זהה לטיפול השבועי.
    בברכה
    דר' פיגנבאום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך

    מוטי
    19/03/2009

    תשובתך המפורט בנוגע ליתרונות עזרו לנו להחליט לעבור לנטילה החודשית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני עברתי החודש למינון החודשי

    כרמלה
    21/03/2009

    ולמען האמת, היתרון שמצאתי זה שהמינון ממש מקל על הנטילה, זה מוריד מהראש את הדאגה אם לקחתי או לא ומתי לקחתי. לגבי חסרונות, לשמחתי לא מצאתי, אין לי תופעות לוואי או תסמינים שליליים ולכן אני אישית ממליצה לאישתך לעבור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נחמד לדעת

    מוטי
    23/03/2009

    יש לאשתי תור לשבוע הבא ורק אז תקבל את הטיפול החודשי. נחמד לשמוע על זה. תודה על הודעתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחיר אקטונל חודשי

    גילה
    23/03/2009

    האם אקטונל חודשי יקר יותר מהאקטונל השבועי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגילה

    ד''ר ליאנה טריפטו שקולניק
    26/03/2009

    אותו מחיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיפוש רופא/ה מומחים לאוסטופורוזיס
    מיכל טאלר
    15/03/2009

    בוקר טוב לכולם. אימי בת 78 וסובלת ממחלת האוסטופורוזיס מזה כ - 7 שנים בערך. בחודשיים האחרונים הכאבים החמירו ואימי מחפשת נואשות רופא מומחה לצורך קבלת טיפול מתאים לכאבים וגם אבחון. ניסיתי לקבוע לה תור אצל פרופ' איש שלום בבי"ח אלישע אך לצערינו התור הכי קרוב רק במאי. אשמח אם מישהו מכם יוכל להמליץ לנו על רופא או רופאה שהוא מכיר באיזור חיפה או הקריות חוץ ממנה. הכאבים כבר בלתי נסבלים. אנא שלחו תשובה לאימייל שלי. תודה ויום טוב לכולם, מיכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מומחה לאוסטיאופורוזיס

    ד''ר עמיאל פיגנבאום
    18/03/2009

    שלום רב,
    כל רופא משפחה ורופא אנדוקרינולוג מטפל באוסטיאופורוזיס יתכן עקב הכאבים העזים ממנה אמך סובלת יש לשקול פניה למרפאת כאב באחד מבתי החולים בסביבתך
    בברכה
    דר' פיגנבאום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקטונל וגיל הפוריות
    אמא
    13/03/2009

    שלום רב, אני בת 35, סובלת מזה שנים מבעיות צפיפות עצם. יש לי שני ילדים, וכל פעם אחרי ההריון ה-PTH שלי משתגע.. כרגע אני מטופלת בסידן וויטמין D והרופאה שלי רוצה שאתחיל לקחת אקטונל במשך לפחות חצי שנה. עם זאת, היא לא יכלה להגיד לי מה ההשלכות של התרופה על נושא כניסה להריון, חוץ מזה שאסור לקחת אקטונל בהריון. לפיכך יש לי שתי שאלות: א. כמה זמן לפני כניסה להריון צריך להפסיק לקחת אקטונל. ב. האם בכלל כדאי לקחת את התרופה הזו בגיל הפוריות? (אם אין עם התרופה הזו ניסיון בגיל הפוריות - אני מעדיפה לא להיות "שפן הניסיונות" לצורך העניין...). - אולי עדיף לחכות עוד כמה שנים, עד שאהיה בטוחה שאני לא מתכננת עוד ילדים? תודה מראש על תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אקטונל וגיל הפוריות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ל"אמא"

    ד''ר ליאנה טריפטו שקולניק
    13/03/2009

    שלום רב
    שאלו זו מטרידה נשים לא מעטות ואנדוקרינולוגים לא מעטים. העובדות הן כאלה:
    1. הדאגה מפני מתן אקטונל ותרופות מסוגה בהריון נובעת ממחקרים בבעלי חיים, כאשר קבלו תרופות אלו בהריון, נגרמו בעיות אצל העוברים. לכן במשך רוב שנות קיומן של התרופות (כעשור פלוס) הן לא ניתנו לנשים בגיל הפוריות באופן גורף.
    2. התרופות נשארות בעצמות למספר שנים, גם לאחר הפסקתן - עוד סיבה לחשש
    3. יחד עם זאת, מצטבר מידע, ממקרים שנשים קבלו ב"טעות" בין ההריונות ואף ותחילת ההריון ובכל המקרים הללו - לא היה כל נזק לעובר. מדובר במידע בהקף קטן.
    4. מכל האמור לעיל - אין איסור מוחלט לקבל את הטיפול אלא כל מקרה נשקל לגופו ובכובד ראש. לרוב "שומרים" את הטיפול למקרים קשים של אוסטאופורוזיס עם שברים חוזרים.
    רפואה שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    אמא
    16/03/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזרקת פורטיאו
    גילה
    12/03/2009

    האם ניתן להזריק גם בישבן? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הזרקת פורטיאו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגילה

    ד''ר ליאנה טריפטו שקולניק
    13/03/2009

    שלום רב.
    לא לפי מיטב ידיעתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לטפל בצפיפות העצם אצלי? תודה ד"
    דורון
    11/03/2009

    בן 62, תוצאות בדיקת צפיפות עצם במכשיר PRODIGY בשיטת DEXA: עמוד שידרה – צפיפות ממוצעת של חוליות 2L-4L 1.051 % מהממוצע של שיא מסת עצם בצעירים/רות 85 T SCORE 1.6 מינוס % מהממוצע של גיל הנבדק 90 הצפיפות: אוסטאופניה בינונית הירך – צפיפות בצואר הירך ימין 1.007 שמאל 0.962 % מהממוצע של שיא מסת עצם בצעירים/רות ימין 94 שמאל 90 T SCORE ימין 0.5 מינוס שמאל 0.8 מינוס % מהממוצע של גיל הנבדק ימין 110 שמאל 105 T SCORE TOTAL HIP ימין 0.0 שמאל 0.4 מינוס הצפיפות: ימין ירידה גבולית שמאל ירידה גבולית אוסטאופניה: ערך בין 1 מינוס ל- 2.5 מינוס סטיית תקן. אוסטאופורוזיס: ערך T נמוך מ- 2.5 מינוס סטיית תקן. יש מקום למעקב ולבירור. מבקש הערכת מצבי ומה הלאה לברר/לטפל? תודה ד"ר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצתי אליך

    כרמלה
    11/03/2009

    כמובן שאף אחד לא דומה לנתונים של אף אחד, אבל לי היו תוצאות דומות לפני 7 חודשים ומאז התחלתי לקחת אקטונל ובשילוב עם תזונה בריאה וספורט קבוע אני מקווה לראות שיפור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך, ואמתין לדברי הד"ר.

    בראל
    12/03/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבראל

    ד''ר ליאנה טריפטו שקולניק
    13/03/2009

    שלום רב
    כמובן שאינטרנט אינו תחליף לבדיקת רופא אמיתית ואני מקווה שתגש להבדק.
    באופן כללי, אוסטאופוניה בגבר בגילך ללא שברים בעבר (חשוב גם סיפור משפחתי) , בעל משקל גוף תקין, ללא בעיות שווי משקל וללא נפילות - הטיפול הוא העשרת סידן (מאוכל או מתחליף), שמירה על רמת ויטמין D תקינה ופעילות גופנית. רפואה שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה ואוסטואופורוזיס
    פשוש
    10/03/2009

    אני מאובחן במחלת מעי דלקתית. מכל שיטות הטיפול שניסיתי כרגע מטופל בהצלחה על ידי שיטת טיפול אלטרנטיבית ובעקבות הטיפול המוצלח הורדתי את התרופות. כל בדיקות הדם שלי תוקנו ושופרו על ידי תזונה נטורופתית למעט פרט אחד : היפוקלציאוריה. צפיפות העצם ורמת הויטמין D תקינים. לאור ניסיון העבר המר במשך שנים עם כל מוצרי החלב (בדגש על המילה כל, ולא רק חלב ניגר) הורדתי אותם לחלוטין מהתפריט. אני נתקל באטימות מצד רופאים אנדוקרינולוגים שפגשתי שלא מבינים שבחרתי בדרך טבעית שאיננה כוללת מוצרי חלב ו/או כדורים מכל סוג. לדברי מספר נטורופתים ואף תזונאים קלינים שפגשתי לא ניתן להגיע לרמה שנקבע לי על ידי הרופא על ידי תזונה (בדרך טבעית כפי שבחרתי) לאור האילוצים (תזונה המתאימה למחלת המעי שלי ואילוצים אחרים כגון כמות הקלוריות למשל מאכילת פירות יבשים על מנת להגיע לכמות הנדרשת על ידי הרופא 1200 מ"ג ביום). הצעתי כלפי רופאי לשמור על השלד באמצעות הפעילות הגופנית נדחתה. שאלותי: א. האם אין תרבויות נוספות בגלובוס כגון למשל באפריקה ובמזרח הרחוק שאינם צורכים מוצרי חלב כלל ועדיין צפיפות העצם שלהם תקינה ? האם גם הם היו מקבלים (אילו היו נבדקים על ידי אנדוקרינולוג מערבי) כדורי סידן לבליעה או הנחיה להרבות במוצרי חלב (לפחות שלושה ביום !!!) ? ב. מה עלי לעשות ? מצד אחד, הצלחתי באמצעות התזונה הטבעית לתקן כמעט את כל הערכים ולהגיע להפוגה מבחינת המחלה הדלקתית שלי. הגסטרו מרוצה. אבל האנדוקרינולוג לא. אני מתכוון להמשיך בדרך הטבעית שלי אולם נוצר מצב שהרפואה המערבית רואה אותי כמטופל שמסרב לקבל את הטיפול המוצע לו (לא רוצה לקחת כדורים מכל סוג ולא לאכול מוצרי חלב). כמובן שאני רוצה להיות בריא. אולי תוכלו לייעץ לי בבקשה מנסיונכם ? ג. מבחינת הנטורופתיה המצב של ערכי הסידן הנמוכים שלי בבדיקת שתן (איסוף 24 שעות) כלל וכלל אינו בעייתי. הוא נובע מכך שכמות החלבון מן החי שאני צורך קטנה מה שגורר הפרשת סידן נמוכה בשתן וכן המזון שאני צורך איננו מתועש כלל (נחשב בסיסי). האם הטיעון הזה מתקבל על ידי הרופאה המערבית (אשמח אם תפרטו מדוע לא....) תודה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונה ואוסטואופורוזיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפשוש

    ד''ר ליאנה טריפטו שקולניק
    11/03/2009

    שלום רב.
    שאלות קשות אתה שואל.
    ראשית, מאזן הסידן בגוף מושפע מגורמים רבים (חלקם הזכרת) וכמות סידן נמוכה בשתן יתכן ומצביעה על כך שהגוף "חוסך" את הסידן , ע"י מניעת הפרשתו לשתן וזהו ביטוי למידה מסויימת של "גרעון" . האם נבדקה רמת PTH והאם היא תקינה? על איזה ערכי סידן, זרחן, ויטמין D וסידן בשתן אנחנו מדברים? האם ניסית מוצרי חלב סויה? האם ניסית מזונות עתירי סידן שאינם מוצרי חלב - שקדים, טופו, סומסום ומוצריו. ? אל תשכח שתרבויות שעליהן אתה מדבר הסתגלו משך דורות דורות לתזונה דלה במוצרי חלב ואילו אצלך , המערכת "רגישה" יותר. בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוסטואופרוזיס ומירנה
    סיסי
    10/03/2009

    שלום האם ידוע בספרות הרפואית על קשר בין שימוש במירנה להתפתחות אוסטאופורוזיס? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוסטואופרוזיס ומירנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסיסי

    ד''ר ליאנה טריפטו שקולניק
    13/03/2009

    שלום רב. האמת שאין מידע. בין היתר בגלל שהתרופה " צעירה" יחסית. כמו כן , רוב הנשים ממשיכות לבייץ ולייצר אסטרוגן בזמן שימוש במירנה, כך שבגדול אין סיבה להתפתחות אוסטאופורוזיס. בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סידן ואקטונל
    רינה ינקילבי
    09/03/2009

    שלום, האם יש חשיבות למתי במשך היום צריך לקחת את הסידן. נאמר לי שמפיקים את התועלת המירבית עם לוקחים אותו לפני השינה, אם כן זו בעיה כי לאכול לפני השינה זה משמין. אז מה הכי נכון וטוב לעשות? לגבי אקוטונל, האם יש פרק זמן מקסימלי שמותר לקחת אקטונל, נאמר לי ש 10 שנים זה המקסימום האם זה נכון ואם לא כמה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סידן ואקטונל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרינה

    ד''ר ליאנה טריפטו שקולניק
    11/03/2009

    שלום רב
    את הסידן מומלץ ליטול לאחר ארוחה שאינה חלבית ללא חשיבות לשעות היום. אם את נוטלת יותר מכדור אחד, מומלץ ליטול אותם לא יחד, אלא בשתי ארוחות נפרדות .
    לגבי האקטונל - נכון להיות ישנו מידע על כ 7 שנות טיפול. לגבי ההמשך - כל מקרה לגופו. רפואה שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר עוד שאלה על אקטונל

    כרמלה
    11/03/2009

    מדוע רשום בדף המצורף לתרופה שאסור לשכב חצי שעה אחרי שנוטלים אותה? אישית, אותי זה מבדר ואני לא רואה סיבה מדוע צריך לנהוג כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול חודשי

    שירה
    12/03/2009

    אני קבלתי מרשם לאקטונל חודשי אך טרם רכשתי רציתי לשאול אם באקטונל חודשי אסור לשכב גם חצי שעה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעל בר

    ד''ר ליאנה טריפטו שקולניק
    13/03/2009

    שלום רב
    הסיבה היא שכל התרופות מקבוצה זו קיים פוטנציאל פגיעה בוושת ואופן הלקיחה שתיארת אמור להפחית סיכון זה. רפואה שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעת הזרקת הפורטאו
    גילה
    09/03/2009

    התחלתי להזריק פורטאו. האחות המדריכה אמרה שיש להזריק את הפורטאו בבכל יום באותה השעה. האם זה משמעותי אם בסוף שבוע - לדוגמה - מזריקים כשעתיים יותר מאוחר.? האחות אמרה שבתור אחות היא לא יכולה לאמר לי משהו אחר ממה שאמרה. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שעת הזרקת הפורטאו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגילה

    ד''ר ליאנה טריפטו שקולניק
    09/03/2009

    שלום רב
    אין כוונה שתשני את חייך לטובת התרופה. בהחלט במסגרת הסביר את יכולה להיות גמישה עם השעות. בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת צפיפות עצם
    מרים
    06/03/2009

    אני מעתיקה שוב את הודעתי מלפני מספר ימים. משום מה אחרים זכו לתשובה ואני לא, כנראה המדובר הטעות. שלום. אני כיום בת 60. מידי שנתיים אני נוהגת לעשות בדיקה של צפיפות העצם. מבדיקה לבדיקה רואים הרעה בפרמטרים. בבדיקה שעשיתי ב- 2007 חלק מהמימצאים גבוליים וחלק מראים על אוסטופורוזיס. לפני שבועיים עשיתי שוב בדיקה והפעם יש הטבה במימצאים והם כולם גבוליים. האם הדבר יתכן? אני הבנתי שהמדובר בתהליך אירוורסבילי. האם עלי להטיל ספק במימצאי הבדיקה. שתי עובדות נוספות: נשלחתי לבדיקה ע"י רופאת המשפחה בעקבות גילוי סידן מעבר לנורמה בדם ובשתן. את הבדיקות הקודמות עשיתי במכון מור במקום מסויים ואת הנוכחית במכון מור במקום אחר. האם ייתכן ששני המכשירים יראו תוצאות שונות? בתודה מראש מרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת צפיפות עצם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למרים

    ד''ר ליאנה טריפטו שקולניק
    13/03/2009

    שלום רב
    אכן יש הבדל בין מכשירים שונים גם במסגרת אותו מכון וגם בין בדיקה לבדיקה על אותו מכשיר עד כדי 5 אחוז. לכן אנו לא בונים את כל " בניין" ההחלטות בנושא טיפול על תוצאת צפיפות עצם בלבד. אם ידוע על עודף סידן בדם ובשתן מומלץ להיות במעקב של אנדוקרינולוג. רפואה שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת צפיפות עצם חוזרת-תוצאות
    דליה
    04/03/2009

    הי אני נבדקתי שוב לצפיפות עצם, אחרי כשנה וחצי של טיפול באקטונל. תוצאות הבדיקה לא הראו על שיפור אך גם לא על החמרה. הרופא טוען כי התרופות לטיפול בצפ]יפות בהחלט לא חייבות להתבטא בתוצאות הבדיקה הזו אלא בכך שהן מונעות שברים. האם הדבר נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכן

    מרים
    04/03/2009

    הרופא צודק. מניעת שברים היא העניין המרכזי בעצם. לכן לא מסתכלים על תוצאות הבדיקה ועליה בצפיפות העצם אלא על מניעת שברים. אקטונל תרופה טובה שעוזרת למנוע אותם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקטונל

    ד''ר עמיאל פיגנבאום
    07/03/2009

    שלום רב,
    האקטונל משפר את הארכיטקטורה של מבנה העצם ולא רק את צפיפות העצם וכך התרופה מונעת הופעת שברים בעצמות.
    בברכה
    דר' פיגנבאום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את צריכה להיות מסופקת מהתוצאות

    כוכי
    08/03/2009

    והרופא שלך בהחלט צודק, האקטונל זאת תרופה טובה שמחזקת את העצם ומונעת ומפחיתה את הסיכוי לשברים נוספים. וזה שהבדיקות שלך הראו שאין הדרדרות - זה מצויין, זה מראה שהתרופה עובדת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צפיפות עצם
    מרים
    02/03/2009

    שלום. אני כיום בת 60. מידי שנתיים אני נוהגת לעשות בדיקה של צפיפות העצם. מבדיקה לבדיקה רואים הרעה בפרמטרים. בבדיקה שעשיתי ב- 2007 חלק מהמימצאים גבוליים וחלק מראים על אוסטופורוזיס. לפני שבועיים עשיתי שוב בדיקה והפעם יש הטבה במימצאים והם כולם גבוליים. האם הדבר יתכן? אני הבנתי שהמדובר בתהליך אירוורסבילי. האם עלי להטיל ספק במימצאי הבדיקה. שתי עובדות נוספות: נשלחתי לבדיקה ע"י רופאת המשפחה בעקבות גילוי סידן מעבר לנורמה בדם ובשתן. את הבדיקות הקודמות עשיתי במכון מור במקום מסויים ואת הנוכחית במכון מור במקום אחר. האם ייתכן ששני המכשירים יראו תוצאות שונות? בתודה מראש מרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צפיפות עצם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת צפיפות עצם

    ד''ר עמיאל פיגנבאום
    07/03/2009

    שלום מרים
    אכן המצב של בדיקת צפיפות העצם הינו אירברסיבילי
    התוצאה כביכול של שיפור בבדיקה מעיד על תופעה של אוסטיאוארטרוזיס המתבטאת בהסתיידויות במפרקים כמו כן רצוי לבצע את הבדיקות החוזרות באותו המכשיר באותו המכון כי קשה להשוות בדיקות המבוצעות במכונים שונים.
    דר' פיגנבאום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת צפיפות עצם
    קירגיז
    01/03/2009

    בן 61 ללא סכרת או בעיות הקשורות בסידן. האם יש גיל שבו מומלץ לבר לעבור בדיקת צפיפות עצם ראשונה ולו כדי לקבוע רמת ייחוס ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת צפיפות עצם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת צפיפות עצם

    ד''ר עמיאל פיגנבאום
    01/03/2009

    שלום רב
    מתי יש להתחיל במעקב בדיקת צפיפות עצם תלוי במצב הבריאותי ובגורמי הסיכון לאוסטיאופורוזיס האם יש מחלות רקע העשויות לגרום לבריחת סידן מהעצם כמו פעילות יתר של בלוטת התריס או בלוטת יותרת התריס האם יש אוסיטיאופורוזיס במשפחה מדרגת קרבה ראשונה.לנשים ללא גורמי סיכון מומלץ להתחיל את ביצוע המעקב עם סיום המחזור החדשי או לאחר גיל ששים בתדירות ממוצעת של אחת לשנתיים עד אחת לחמש שנים תלוי בתוצאות הבדיקה.
    דר' פיגנבאום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום