מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איבוד שליטה בזמן יחסי המיןאהרון29/08/2010
שלום,
בן 35, לפני עשר שנים התחילה אצלי תופעה מדאיגה. כשאני מגיע לגמירה (בעיקר בסקס) אני מאבד שליטה מוחלטת על כל הגוף שלי ל-2-3 שניות ויש לי רעידות בכל הגוף בעוצמה חזקה מאוד. בפעם הראשונה שזה קרה נפלתי נפילה חזקה על הפנים ללא שליטה, מאז לא מקיים יחסים בעמידה). כל הזמן יש אצלי חשש שמע יום אחד התופעה תפגע בי פיזית (לב או משהו כזה..). לא ידוע לי על בעיות מיוחדות בלב, פרט לאיוושה מלידה שידועה.
האם זו תופעה של אפילפסיה או שפשוט אני מתפרק בצורה טוטאלית ואני צריך פשוט להינות מזה.. לא יודע
אשמח לתגובה בעניין
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להיבדק אצל נירולוג
יוסי אונטרמן30/08/2010שלום רב,
כדי לקבוע אם מדובר באפילפסיה עליך להבדק אצל נירולוג. לא שמעתי על מקרה דומה אבל, רצוי שתיבדק אצל נירולוג.
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזררה דחופה!uncle28/08/2010
אני הדוד של איתן. הוא בן עשרים וסובל מאפילפסיה מגיל שלוש. מסיבות שונות הוא לא לוקח את התרופות שמאזנות אותו וכרגע הוא בטיפול נמרץ. הוא יצא מזה זה בטוח. אבל על מנת לתת לו מוטיבציה לחיים עם תרופות אני מחפש אנשים/ נשים בכל גיל שידגימו לו שניתן לחיות חיים מספקים גם עם תרופות מאזנות. הוריו אינם יכולים להכריח אותו לקחת תרופות ואם המוטיבציה לא תבוא מתוכו הוא יגמור. אודה לכל מי שיענה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקיחת תרופות
יסכה מוניקנדם-גבעון29/08/2010שלום
אכן אי אפשר להכריח אף אחד ליטול תרופות.
אני מציעה שתתקשר אלינו על מנת שנוכל לתת לך שם של בחור נהדר שיוכל לדבר עם האחיין שלך.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה לשתף אותכם בסיפור שלי אפילפסיהXOOO26/08/2010
חויתי התקף בגיל 11 עם אני לא טועה
התקף ראשון הייה בהכרה קמתי מהמיטה הראש היה מכווון לגוף התקרה משום שלא יכלתי להזיז אותו יד אחת נעזרת בקורת הדלת בשביל לא ליפול נשמעה חריקות מהגרון והעיניים התערפלו התגלגלו כלפי מעלה וזה הייה סיוט לאחר שהתקף נגמר ניסתי לצעוק לאמא שלי כאשר אני הייתי בחדרי בקומה השנייה ואמא הייתה בקומה הראשונה בסלון ושכניסתי לצעוק לאמא גילתי להפתעתי שאין לי קול...שזה עוד יותר הלחיץ..אז ירדתי בכוחות עצמי בזהירות שלא ליפול במדרגות מכייוןן שהרגשתי חלש עצבני ועייף לאמא שלי ולא הצלחתי לדבר יצא לי מילמולים ורוק ואמא שלי התחילה לפחד ואני לא ידעתי מה לעשות רציתי לרשום לה על דף וכ''ו ורק לאחר כמה דקות חזר הדיבור ואז אמא שלי שאלה אותי מה קרה והייתה היסטרית ואני אמרתי שיכול להיות שנתפס הצוואר כי לא ידעתי מה זה אפילאפסייה משום שיילד בן 11 לא יודע מה משמעות של זה וכ''ו ואז פשוט לא עשיתי עם זה כלום... וזה הייה התקף ראשון...
התקף שני קרה יומיים שלוש לא זוכר...
פשוט ישנתי עם אחי ובן דוד עם טלוזייה דלוקה לרגע אחת שנירדמתי אחי והבן דוד יצאו מהחדר ואז התחיל לי עוד התקף שבהתקף הזה איבדתי את ההכרה...ואני זוכר ממהתקף זה פירפור של הגוף חריקות חזקות מהגרון עיניים מתגלגלות כלפי מעלה וקצף וריר...ואז אחי תפס אותי בזמןן ההתקף הרים אותי עם כל הקושי של הפירפור קצף ריר גוף זז יש אנשים שפשוט היו מסתכלים עליי ולא היו יודעים מה לעשות אבל אחי הרים אותי ולקח אותי לאוטו ומשם לקופת חולים ומשם התברר שזה אפילאפסייה...
וכל ההיסטרייה שראו אותי ככה המשפחה לא הבינה מה קרה לי כולם היו בהלם
ואז הייתי מאוזן שנתיים
שבשנה וחצי לקחתי כדור אחד בבוקר וכדור אחד בערב ולאחר שנה וחצי הרופא המליץ (ניורולוג) שלאחר שנה וחצי לקחת בחצי שנה האחרונה כדור אחד בערב ולקוות שההתקפים לא יחזרו והיה לי התקף אחד שהייתי בהכרה התקף קצר של 30-45 שניות שהשפה זזה עד ששהתקף הפסיק והתקף הזה הייה בשנתיים שהייתי מאוזן לאחר שסיימתי לקחת שנתיים הפסקתי עם הכדורים וברוך ה' היום אני בין 21 לא חזר לי התקפים..
אבל עדיין יש לי לפעמים בעיקר בלילה תזוזות בלכי (לא התקף)
משו מוזר בלכי כניראה שהשריטה הזאת תישאר איתי עד סוף החיים ואין מה לעשות חייבים לחיות עם זה...
ואני חייב לציין שאני שותה ומעשן (נרגילה) וזה לא חוזר לי כאילו לאחר לילה של הרבה הרבה אלכוהול יש לי תזוזות בלכי כאלה ואז זה עובר..
ורציתי לשאול כאשר בן אדם מקבל התקף אפילאפסיה אפשר טיפול לעשות ניתוח מאשר תרופות ואז לסדר תמחלה הכלכך מטרידה הזאת?....
ויש לי חברה ואני מפחד לספר לה....
בקיצור חיים לא קלים עברו עליי
אשמח לתגובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לספר
יסכה מוניקנדם-גבעון29/08/2010שלום
אני שמחה מאוד לשמוע שכבר אין לך התקפים.
אם התזוזות בלכי מטרידות אותך אולי כדאי שתלך להתייעץ עם נוירולוג.
חשוב מאוד שתספר לחברה. בדרך כלל מי שמספר על דבר כזה כאל משהו ש"פשוט" קרה. כך זה גם מתקבל בצד השני.
אם זה הופך להיות משהו היסטרי ונוראי שאי אפשר להתמודד איתו אז כך גם בת הזוז עלולה להגיב.
ולגבי ניתוח- בדרך כלל מומלץ למי שלא מאוזן ויש לו הרבה מאוד התקפים.לא מתאים לכולם-תלוי במיקום ההתקפים במוח.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה..
XOOO30/08/2010התזוזות זה לא התקף שקורה...
זה פשוט הרגשה כאילו זה עומר לקרות ואז זה עובר לאחר זמן מסויים ובגלל שיש לי תהרגשה הזאת אני לא הולך לישון כי אני מפחד שעם יהיה התקף אני מחכה ומרגיש עד שזה יעבור ההרגשה הזאת וחוזר לשגרה זה פשוט כאילו אני צריך לחיות וכבר התרגלתי להיות ככה...
והתזוזות בלכי לפי דעתי נגרמות כי אני כבר איזה 11 שנה עם זה...
זה נראלי מחוסר שינה או שפשוט מאלכוהול ועישון...
ולא יודע אני עדיין מפחד לספר אולי בעתיד..
ובקשר ללכת לניורולוג אין לי כוח לכל זה אני נראלי מעדיף לחיות עם זה ככה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני כבר מיואשנבו26/08/2010
אני מפחד ללכת לישון מכון שכל שינה אני מרגיש כאילו אני הולך לחטוף התקף
חשוב לי לציין שהתקף כבר לא קיבלתי שנה וחצי אבל כל שינה שלי מלווה בסחרחורות וקשה לי להרדם ,
אני לפעמים קופץ ומעיר את עצמי ואני מרגיש את הלב דופק בעוצמה וקשה לי עם זה זה קורה לעיטים קרובות ב2 או 3 ימים האחרונים בבקשה אני מיואש אני רוצה לחזור לישון
מחר אני הולך לרופא משפחה וגם לבדיקות דם אבל אני רוצה לחזור לישון
כבר קשה לי,האם יכול להיות שיש ל י התקפי אפילפסיה בלילה אני מנסה להשאר ער אבל אני רוצה לישון אב ל אני מפחד לא לקום בבוקר,
אני ממש לחוץ וברצוני לפתור את זה ולא החזרתם לי תשובה
כל תקומה שלי משינה קשה לי מאוד לבלוע ואני ממש צריך את עזרתכם פגישה עם הנאורולג יש לי עוד חודש ומשהו
בבקשה תעזרו לי אני רוצה לחיות כרגיל!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי שינה
יסכה מוניקנדם-גבעון29/08/2010שלום נבו
אתה מתמודד עם קושי לא פשוט וכדאי לפגוש משהו פנים עם פנים על מנת לשוחח על הדברים.
נשמח שתיצור איתנו קשר טלפוני (ניתן להשאיר הודעה ונחזור ליך) ונתאם פגישה.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסחרחורות לפני שינה
איזבלה13/09/2010גם לי היו בסביבות גיל 20 + שני סוגי סחרחורת.. אחד כמו סיבובים על ציר אנכי.. ואחד כמו קרוסלה.. סבובים מהירים שלא נגמרים בסביבות שעה לפני הרדמות. זה קרה במיוחד כשהלכתי לישון והייתי עייפה מאוד.. ואני יודעת שבזמן ההוא גם התזונה שלי לא הייתה מי יודע מה. אבל באחת הפעמים ממש רציתי לישון.. להיות עירנית למחרת בעבודה.. עשיתי מעשה..(ההתקף התחיל ואני לא ניסיתי להרדם שוב) אמרתי "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד.. וההתקף לא חזר.. תאמינו או לא.. זה מה שקרה לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנוגע לסחרחורות עוד הודעהנבו24/08/2010
אז ככה חשוב לי לציין שכבר ירד לי החום אבל איני מרגיש טוב עדין ואני נרדמתי אבל כל פעם שנרדמתי זה נראה כאילו לא נרדמתי וקמתי על הפנים הרגשה נוראה והכל,
אני היום חוזר הביתה מה הסיכוים שיקרה לי שנית המקרה הזה?
אני רוצה לישון כרגיל וזה מדאיג אותי.
כיצד אוכל לדעת מה יקרה היום בלילה?
וכל פעם שאני קם אני מרגיש מאוד חלש,האם זה יכול להיות התקפים בזמן שינה?אם כן מה עליי לעשות
וכיצד אפשר למות מאפילפסיה?
אנא החזירו לי תשובה דחוף
וד''א חשוב לציין שאני בזמן האחרון[החודשים האחרונים]
אני במחשב מלא זמן בסביבות ה15 שעות,
האם זה קשור איכשהו?אנא החזירו לי תשובה בבקשה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורות
נבו25/08/2010בנוגע לההודעה אני מנסה ללישון אבל לא מצליח אני נרדם לכמה שניות ואז אני מעיר את עצמי בקפיצה והלב שלי דופק חזק שאני קם ואני בקושי מצליח לישון
בקשה תעזרו לי אני מתחינן אני חייב לישון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי בת השנה וחציימית רוזנבלט24/08/2010
שלום לכולם
בתי בת השנה וחצי סובלת מגיל 5 חודים וחצי מפירכוסי חום מורכבים בתדירות של אחד לחודש - חודש וחצי , שניים מהם היו ממושכים 30-35 דקות רובם 15 דק - לאחר נתינת ווליום בבית . מטופלת ע"י לומינל . ובכל זת סובלת מפירקוסים אך רק בעת חומים . לאחר בדיקה גנטית (נ.ב אביה סובל מאפילפסיה ומטופל תרופתי עד היום אך כבר מגיל 17 אין לו התקפים) נמצא לליה מוטציה בגן בשם SCN1A . ברצוני לשוחח . להתייעץ . עם הורים שילדיהם חוו את אותם דברים כמו של בתי .
אשמח אם תיצרו קשר איתי במייל הזה או בטלפון 0544430008 ימית
כמו כן לכל מי שיש פה תגובה לגבי מה שרשמתי אשמח לשמוע . לקרוא .
תודה לכולם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מומלץ להיות מטופלים אצל
יוסי אונטרמן24/08/2010אפליפטולוג- נירולוג שמומחה באפילפסיה אצל ילדים
קיימת התמחות שכזו, לא בארץ אך יש מספר נירולוגים שעברו התמחות שכזו בחו"ל
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורותנבו24/08/2010
שלום אני נבו אני בן 14 קיבלתי אפילפסיה לפני שנתיים בערך
היום בלילה ישנתי אצל סבתא שלי קיצר נרדמתי ואחר כך קמתי והרגשתי סחרחורות ומשהו קרה לעיינים שלי ראיתי שהכל מתהפך כזה ממש סחרור ומאז לא נרדמתי כי פחדתי,
אני לוקח דפלפט פעמיים אחד בבוקר אחד בערב
האם יש דרך לפתור את זה?
האם זה יקרה שנית?
מה לעשות?
אנא עזרו לי תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפילפסיה וסחרחורות
יוסי אונטרמן24/08/2010שלום נבו
חשוב להרדם בכל מקרה. פנה לנירולוג שמומחה באפילפסיה קבע תור וגש להיבדק. אני מניח שהוא ירגיע אותך ויבדוק את הרעיון לשנות את המינון של התרופה.
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפילפסיה בשעת שינהאא23/08/2010
אני בת 38, סובלת מאפילפסיה כ- 13 שנה ולוקחת מאז ועד היום טריל סי.אר. 300 מ"ג בבוקר ו- 300 מ"ג בערב. ללא הרעה במצב.
רציתי לדעת, אם שכחתי לקחת בשעת הערב את הכדור ולקחתי אותו כמה שעות לאחר שקמתי, האם יכול להופיע התקף אפילפסיה בשעת שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיף ליטול בזמן
יוסי אונטרמן24/08/2010אם שכחת את מעלה מעט את הסיכוי לחזרתם של ההתקפים. עדיף להקפיד על נטילת תרופות בזמן
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפילפסיהחדדווה20/08/2010
אחותי בת 48 התגלתה אצלה מח' אפליפסיה לפני מס' שנים. ההתקפים הם מרובים וכוללים אישפוזים רבים. ההתקפים הם חמורים פירכוסים קצף מהפה בריחת שתן. מטופלת בכדורים
במינון גבוה. לאחר כל התקפה היא מאבדת את הזיכרון עד שאחרי מס' ימים מתחילה להיזכר.יש לה גם התקפים קטנים במהלך הלילה. סובלת גם מדיכאון ולאחרונה קיבלה הפנייה לטיפול אצל פסיכיאטר. רצית לשאול מס' דברים: האם יש קשר בין האפליפסיה לדיכאון? מה אפשר לעשות ע"מ למנוע את ההתקפים . איך פותרים את בעיית הזיכרון?
תודה מראש.חדווה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפילפסיה לא נשלטת תרופתית
יסכה מוניקנדם-גבעון22/08/2010שלום חדווה
ההתקפים שאת מתארת נפוצים מאוד. הם לא נחשבים חמורים אך התדירות הגבוהה היא הבעיתית.
האם היא מטופלת באחד ממרכזי האפילפסיה בבתי החולים כדוגמת איכילוב, תה"ש, רמב"ם?
חשוב מאוד שהיא תראה אפליפטולוג שהוא נוירולוג שמתמחה באפילפסיה באופן ספציפי.
כמו כן ניתן לשאול את הרופא האם ניתוח ראש, קוצב ואגוס או דיאטה קטוגנית מתאימים עבורה.
דבר נוסף- תופעה נפוצה אצל חלק מהנשים היא שיש יותר פרכוסים סביב המחזור. במידה וכן כדאי לשקול עם הרופא העלאת מינון סביב אותם ימים.
במידה ויש לך שאלות נוספות את מוזמנת לפנות גם טלפונית.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקף אפליפסי
חדווה22/08/2010שלום רב
ברצוני להודות על התשובה שנשלחה אלי. שאלה נוספת שברצוני לשאול מדוע לאחר התקף אפליפטי אחותי סובלת מס' ימים מאובדן זיכרון , שמתבטא בדברים יומיומיים. לאחר מס' ימים הזיכרון חוזר אליה , אבל גם לא לכל הדברים. האם אפשר לטפל בנושא הזה.
תודה על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבדן זכרון לאחר התקף
יוסי אונטרמן24/08/2010שלום חדוה
לתשובה רצוי לשאול אפליטלולוג- נירולוג שעבר התמחות בתחום האפילפסיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערעור לביטוח לאומיגלי15/08/2010
קיבלתי רק 19% נכות.מההתרגשות בבדיקה,לא אמרתי את הדברים שקרו ואת כל מצבי הנפשי.
איך אוכל לתקן זאת?ומה הרצוי לרשום להם בערעור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערעור
יסכה מוניקנדם-גבעון15/08/2010שלום עדי
את צריכה לרשום ערעור על כך שלא התייחסו לבעיות שיש לך ולפרט.
האם יש תיעוד מרופאים על בעיות אלה?
אם לא, יהיה קצת קשה להוכיח שאכן יש לך קשיים והם לא יתחשבו בזה.
את צריכה שכל דבר יהיה מתועד ולהביא את זה בפני הועדה.
כמו כן- אם יש לך קשיים נוספים כמו לקויות למידה וכו'- כדאי גם את זה לצרף.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספי מזוןאיילת13/08/2010
שלום, אני יחסית חדשה בתחום ורציתי לשאול אם יש בעייה לשלב תוספי מזון כמו אצידופולוס או מיץ אלוורה (עוזר לי מאוד בהפחתת נפיחות בטנית) עם תרופות אנטי-אפילפטיות? אני לוקחת טרילפטין. בתודה מראש, איילת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספי מזון
יסכה מוניקנדם-גבעון15/08/2010שלום איילת
אנחנו לא גוף רפואוי- שאלה של רופא מומחה תוכלי לשאול באתר שלנו.
אך מנסיון בתחום ראיתי תשובות של רופאים שציינו שאין עם כך כל בעיה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רישיון נהיגהדוד12/08/2010
שלום,
הסיפור שלי הוא כזה : אני חוויתי שני התקפים בשינה במהלך הטירונות שלי בצבא,פעם ראשונה בחיים.
כמובן שהכל דווח למשרד הרישוי ולהפתעתי הרבה, הם לא פנו אליי עד חצי שנה מאז ההתקף האחרון שלי.
לאחר מכן נדרשתי לשים את הרישיון שלי ב"הקפאה" ושלחו לי טופס למלא עם הצהרת עורך דין וטופס שמולא ע''י הנוירולוג.
השאלות שלי הן כאלה : קודם כל, מוזר לי שחצי שנה לקח למשרד הרישוי לשלוח לי את טופס ולטפל בעניין הזה ומעניין אותי אם זה קשור לכך שההתקפים היו בשינה.
דבר שני, ביצעתי את כל הבדיקות הנחוצות... וביצעתי EEG פעמיים, פעם אחרונה ממש סמוך לטופס שהם שלחו- כל הבדיקות יצאו תקינות. אני לוקח מינון נמוך מאוד של תרופות (200 מ''ג ביום), וכאמור מאז ההתקף האחרון עברו מעל לשמונה חודשים.
מאז שהרישיון בהקפאה ושלחתי את הטופס עברו כמעט חודשיים ואמורה להגיע תשובה עכשיו.
השאלה שלי היא מה הסבירות שתהיה התשובה, כי אני יודע שזה אמור להיות שנה בד''כ , אבל בהתחשב בכל מה שאמרתי מקודם+ההתנהלות שלהם בנושא, זה נראה לי קצת מקרה יוצא מן הכלל.
אשמח לתשובה, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רשיון נהיגה
יסכה מוניקנדם-גבעון15/08/2010שלום דוד
לצערי המקרה שלך לא ייחודי.
למרב"ד לוקח הרבה מאוד זמן להגיב לפניות או לתת תשובות. העניין של השינה נפוץ וגם במקרה הזה מקפיאים את הרשיון לשנה. יש אולי סיכוי שיקפיאו לך לחצי שנה בלבד, אך לא הייתי "בונה" על זה.
הייתי מציעה להמתין בסבלנות לתשובתם.
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערעור..
דוד15/08/2010ואכן היום הגיעה התשובה, שאומרת שעליי לחכות עד ינואר ( כלומר , שנה מאז ההתקף האחרון).
זו שדיברה איתי אמרה שכבר נקבעה ועדה לתחילת ינואר, מה שאומר לפי נסיונה שהרישיון ככל הנראה יחזור . אך הדבר לא ממש מנחם אותי.
ברצוני לשאול האם לערעור שלי יש סיכוי אמיתי? האם יש תקדים של מישהו שהצליח לזכות בערעור בנושא?
כי באמת שאין לי 1000 ש''ח (מחיר הערעור) לזרוק לפח, אך עדיין אני חושב שבאמת באמת אני כשיר לנהיגה כרגע וכל הבדיקות והנתונים מוכיחים זאת, מה גם שכמו שאמרתי ההתקפים היו בשינה.
אשמח לתשובה, תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערעור
יסכה מוניקנדם-גבעון16/08/2010שלום דוד
התקנות קובעות כי יש להמתין שנה מאז ההתקף האחרון. קשה לי מאוד להאמין שהערעור שלך יתקבל. אני לא רואה שיש במקרה שלך ארוע ייחודי שיכול להסביר למה אצלך המצב יהיה שונה.
מה גם שכפי שכבר הבנת, הבירוקרטיה כאן לוקחת זמן ולכן עד שידונו בערעור וכו' - זה כבר יהיה פרק זמן לא משמעותי מאשר לחכות לועדה בינואר.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפילפסיהענת12/08/2010
שלום,
האם אפילפסיה אצל גבר עוברת בתורשה לילדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אצל הרוב לא
יוסי אונטרמן12/08/2010כדי לדעת צריך ברור אישי שמתיחס להסטוריה המשפחתית, לסוג האפילפסיה ועוד. רצוי להתחיל באפליפטולוג המטפל
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רישיון נהיגהאמירה11/08/2010
לפני כעשרה חודשים חוויתי פרכוס ראשוני ויחיד, לאחר חבלת ראש שהייתה כעשרה חודשים לפני כן.
כמובן שרישיוני נשלל לשנה. באוקטובר הקרוב אוכל לבקש את החזרת רישיון הנהיגה. שאלותיי הן:
1. האם ידוע לך כמה זמן לו לוקח תהליך זה?
2. האם עליי לעבור שוב בדיקת EEG?
3. האם ישנו כיסוי שאסבול מפרכוס נוספים? והאם הדבר הוא לכל החיים?
תודה,
אמירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רשיון ועוד
יוסי אונטרמן12/08/2010שלום אמירה
ראשית יש סיכוי שההתקפים יחזרו, אולם מאחר ואת כבר 10 חודשים מאוזנת מצבך מבטיח יחסית.
שנית, תהליך חידוש הרשיון עלול לקחת שלושה חודשים
שלישית, את צריכה להגיש לועדה את כל תוצאות הבדיקות הרפואיות שעברת, יכול בהחלט להיות שתתבקשי להמציא לועדה תרשים e.e.g חדש
זה נתון לשיקול דעתם המקצועית
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפילפסיהאורטל08/08/2010
שלום.
אני נפגשת עם מישהו כמה זמן, ורציתי לדעת איך לספר לו שיש לי אפילפסיה בלי שזה ישמע מפחיד.
(לא היו לי התקפים כבר 7 שנים בערך )
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לספר
יוסי אונטרמן08/08/2010שלום רב
ראשית אני סבור שאת עושה את הדבר הנכון בלספר
שנית, חשוב התזמון למצוא את הזמן האינטימי ובמקום שהשיחה לא תופרע.
שלישית, את בשקט יכולה לספר שהדבר שייך לעבר ושאפילפסיה ברובה המכריע אינה תורשתית.
רביעית שרבים וטובים כמו חברי כנסת , זמרים, אנשי טלויזיה וסורפים, ציירים, ועוד היתה להם אפילפסיה והם המשיכו לתפקד.
חמישית, מדובר באחוז אחד באוכלוסייה כך שאפילפסיה נפוצה יותר ממה שאנשים נוטים לחשוב.
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפילפסיה
אורטל08/08/2010יוסי תודה.
אבל רציתי לדעת איך להגדיר את האפילפסיה בתור מחלה, בעייה שהיתה לי בעבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחלה או בעיה
יסכה מוניקנדם-גבעון09/08/2010איך שנראה לך הכי נכון.
אנחנו בד"כ מציגים את האפילפסיה כ"בעיה נוירולוגית", שהרי גם כשהיו לך התקפים לא היית ממש "חולה".
לא ישבת בבית והיית עם חום או נטולת יכולת לתפקד.
את יכולה לאמר שזה כמו אסטמה שמצריכה טיפול רפואי בזמן התקף.
או אפילו כמו קוצר ראייה שמחייב משקפיים אבל לא משפיע על כל יכולת התפקוד.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

