פורום אפילפסיה - תמיכה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אפילפסיה ורישיון נהיגה
    חגי
    02/08/2009

    שלום וערב טוב.
    לפני כחודשיים אובחנתי, לאחר סריית התקפים חריפה, כחולה אפילפסיה. אני בן 35 כיום, ורציתי לדעת האם יש סיכון כלשהוא בנהיגה לחולי אפילפסיה? האם יש סיכוי שישללו לי את רישיון הנהיגה בשל המחלה?

    תודה לעוזרים, זה חשוב לי מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפילפסיה ורישיון נהיגה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהחלט ישללו אבל.........

    יוסי אונטרמן
    03/08/2009

    שלום חגי

    יש סיכון בנהיגה כאשר יש סיכוי להתקפי אפילפסיה אלא אם כן ההתקפים שלך הם רק בשינה

    החוק אומר שעליך לדווח, סביר מאד שישללו לך את הרשיון. לאחר כשנה ללא התקפים יש סיכוי שיחדשו לך את הרישיון

    ראה באתר של אי"ל- אגודה ישראלית לאפילפסיה מידע רב יותר בנוגע לנהיגה ואפילפסיה

    בהצלחה
    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין מי שידווח עליך

    אפרים
    05/08/2009

    אין מי שידווח עליך, זה די פרוץ הקטע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החוק מחייב רופאים לדווח

    יוסי אונטרמן
    05/08/2009

    נתקלתי באנשים שדווח עליהם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מענין לשמוע מנסיונם של אחרים

    אפרים
    05/08/2009

    בכל אופן מעולם לא פנו אלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרופא עסוק מדי, אין לו זמן לדווח

    ח. קראוס
    18/08/2009

    איך הרופא יכול לדעת אם החולה הוא בעל רישיון נהיגה או לא? וחוץ מזה, לא נראה לי שלרופא המתמחה באפילפסיה (ומי כמוכם יודעים זאת) יש מספיק זמן פנוי כדי להתעסק בדיווחים לשרד ממשלתי כזה או אחר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חדשה בתחום
    רונית
    01/08/2009

    שלום רב,

    אחי בן 37 חולה אפילפסיה מגיל 13 ונמצא במעקב בית החולים.
    לאחרונה במהלך חודש וחצי קיבל 2 התקפים שלאחרון הייתי עדה.
    יש לציין כי מקבל כדורים (לא זכור לי שמם כרגע) ומקפיד לקחתם.
    עד כה כל ההתקפים היו סביב התעוררות או לפנות בוקר ואילו האחרונים היו בשעות הלילה בזמן ערות (22:30) ליד המשפחה.
    נשארנו עם הרבה סימני שאלה ו בית החולים שעושה "more of the same" למרות שיש שינויים בהתקפים בתדירות וביטויים.
    כחדשה בתחום וחסרת ניסיון אבל מאוד רוצה לעזור לאחי, פונה אליכם (ולכל מי שיכול) להמליץ על רופא בתחום שנוכל להתייעץ איתו באופן פרטי וכל המלצה או כיוון מתקבלים בברכה.
    רונית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חדשה בתחום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה התקשרי ל 02 5000283

    יוסי אונטרמן
    02/08/2009

    ובקשי לדבר עם יוסי אם לא אהיה זמין ניתן להשאיר הודעה

    ניתן גם להתקשר ליורי 03-5739090

    ומירי 04-8527163

    גם שם ניתן להשאיר הודה ונחזור אליך

    בהצלחה
    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיקטל ו-3 כתמים אדומים מגרדים
    בבקשה עזרה!
    24/07/2009

    ביתי בת 7 , אובחנה כאפילפטית, ניסינו המון תרופות
    כרגע אנו על קפרה + דפלפט +למיקטל בעלייה איטית איטית כדי להחליף דפלפט.
    אתמול אחרי ביקור בבריכה צצו 3 כתמים אדומים (בשתי הרגליים ביחד )שנראים כעקיצות יתוש. בתחליה גרדו עכשיו כבר לא. אני מתה מפחד כי למיקטל היא היחדה שאיזנה עד כה. (בנתיים, טפו טפו טפו) מה לעשות?
    אני חייבת לומר שאנו כבר זמן רב ללא שום תופעות לוואי חודש ועדיין במינון נמון 10 מ"ג...
    אני מקווה שלא יגידו שזה בגלל הלמיקטל. האם יש דרך לדעת אם מדובר ביתוש אכזרי שפגע רק ברגל.. או שמה מדובר בתופעת לוואי המפורסמת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    יוסי אונטרמן
    25/07/2009

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=141 id=link]אפילפסיה ילדים[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפולים פרא רפואיים
    אמא
    21/07/2009

    בתי בת השנתיים לאחר קרניוטומיה עקב גנגליוגליומה שגרמה לפרכוסים. מטופלת תרופתית . התרופות גורמות לה לאי שקט והיפראקטיביות והיא אינה מסוגלת לשבת לשחק כמעט בשום דבר. כל היום רצה ומתהלכת. הנוירולוגית המדהימה שלנו (באמת מדהימה- ד"ר בן זאב מתה"ש), אומרת שאין לבצע שינוי תרופתי עד לכשנתיים אחרי הניתוח וכי תופעות לוואי אלה ידועות כנגרמות מן התרופות שהיא נוטלת. שאלתי היא כזאת: האם מנסיונכם, למרות התרופות והשפעתן האובייקטיבית, תפקודה יכול להשתנות כתוצאה מטיפולים פרא רפואיים כגון רפוי בעיסוק, טיפול רגשי וכו'?
    תודה רבה. דנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפולים פרא רפואיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפולים פארא רפואיים

    יוסי אונטרמן
    21/07/2009

    שלום דנה

    לצערי אני לא מכיר ילדים בגיל הזה שטיפולים פארא רפואיים עזרו להם להפחית את ההתקפים

    אם תפעלי בכיוון ( רפואה סינית או כל טיפול אחר ) אני ממליץ לידע ולהתיעץ גם עם דר' בן זאב

    בצלחה

    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוסי שלום- הבהרה לשאלה

    אמא
    23/07/2009

    השאלה הייתה האם טיפולים פרא רפואיים יכולים להפחית את תופעות הלוואי של התרופות שהן בעיות קשב ואימפולסיביות ולא אם הם יכולים להפחית את ההתקפים. מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להערכתי בשוליים כן

    יוסי אונטרמן
    24/07/2009

    שלום

    אני מעריך שבשוליים כן. אני מבסס זאת על דיווח שקיבלתי בנושא מאמא לפני מספר שנים ולצערי לא רשמתי את פרטיה

    גם אם זה לא מוכח מדעית מספיק להורה שזה יהיה יעלי בשביל הילד שלו
    חשוב לזכור שיש תופעות לוואי שחולפות מעצמן לאחר שבוכיעיים שלושה

    בהצלחה ואם יהיו תוצאות אשמח לשמוע

    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתי בת ה-7
    בבקשה עזרה!
    18/07/2009

    ביתי בת ה-7 ילדה שהיתה כה מבריקה עד שבקשו להקפיצה ישירות מהגן לבה"ס , אך מאז גיל 6 ו-3 חודשים שהתגלתה המחלה הארורה, היא מגלה עייפות בלתי פוסקת , חוסר רכוז חוסר רצון לכתוב או להעתיק ועוד. זו הפחותה בצרותינו, מחלתה לא מאוזנת והיא מפרכסת פרכוסים מטורפים עד אובדן נשימה פעם בחודש חודשיים למרות שלל התרופות. דיאטה לא הצליחה, וניתוח היא לא מתאימה.
    אני חד הורית ומרגישה על סף התפרקות חרדות מטורפות , דפיקות לב חוסר יכולת לתפקד בעבודה ושנאה לבתי חולים , תרופות וכל מה שקשור בכך!
    לצערי למחלה נלווים ניתוקים קטנים שגורמים מעידה ופציעה כרגע היא בגבס. נשברה הרגל.
    אני מניידת אותה ממקום למקום על הגב.
    לא יכולה בריכה , לא קיטנה , ולא בילוי
    אני מרגישה כעס על כל העולם על אי הצדק שנפל עלינו.
    פרנסתי בסכנה, חיים אישיים אין לי ובעיקר דכאון עמוק.
    אני דואגת לעתיד הילדה. גם בריאותית וגם לימודית. היא הפסיקה לתפקד בבה"ס
    ובתעודה שלה כתוב: עלייך להתרכז יותר!
    התרגזתי. איך להתרכז אם היא בבליל וסערה כזו?
    ומצד שני גם לי יש כעס סמוי עליה... היא השתנתה לגמרי.
    אני אבודה . מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביתי בת ה-7

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הושטת יד

    יוסי אונטרמן
    19/07/2009

    שלום רב

    נשמח לסייע, לא פלא שזו הרגשתך

    פני לאי"ל-אגודה ישראלית לאפילפסיה בטלפון הקרוב למקום מגורייך ובקשי להיפגש עם העובד הסוציאלי של הסניף

    בירושלים- יוסי 02-5000283
    בחיפה מירי 04-8527163
    בת"א יורי 03-5739090

    אני מאמין שתוכלי לקבל סיוע

    בהצלחה

    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמאס לי יקרה

    אמא
    21/07/2009

    אני כל כך מזדהה איתך. את לא לבד. זה כל כך קשה, רק התרופות גורמות לילדים לשינויים רבים שהם כל כך מתסכלים. אתה מרגיש ששדדו ממך את הילד שלך. אין לי מה להגיד לך פרט לזה שאת לא לבד, חיזקי ואימצי, ואולי בעזרת השם כמו שזה בא כך זה יעבור. אני איתך יקירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימודי וטרינריה
    לימור
    13/07/2009

    שלום, אני חולת אפילפסיה כבר 9 שנים, בשנה האחרונה חזרתי להשתמש בלמיקטל לאחר 4 שנים שקטות- ההתקפים חזרו. רציתי אם עקב המחלה אוכל ללמוד ולעסוק בוטרינריה? נאמר לי שיש איזשהו חוק שלפיו חולי אפילפסיה לא יכולים לעסוק במשפטים, רפואה, וכל עבודה ממשלתית...
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לימודי וטרינריה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין חוק שכזה !

    יוסי אונטרמן
    14/07/2009

    שלום לימור

    אין חוק כזה. לעומת זאת יכול להיות מצב בו לפני עבודה מעשית בתחום יבקשו ממך לדחות את העבודה המעשית למצב בו תהיי מאוזנת

    בארץלפחות לא קיים חוק שכזה

    בהצלחה

    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השהיית רשיון נהיגה
    רחלי
    09/07/2009

    האם התקף אחד בזמן שינה לאחר 5 שנים ללא התקפים (שהיו רק בשינה) יכול להשהות אחזקת רישיון ולכמה זמן ומה הסיכוי שיתרחש אחד כזה נוסף בהתאם להפסקה הארוכה (בעצם מהזמן בו אובחנה המחלה ותחילת נטילת הכדורים)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השהיית רשיון נהיגה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השהיית רשיון נהיגה

    יוסי אונטרמן
    09/07/2009

    למיטב ידיעתי לא ישהו לך את רשיון הנהיגה על פי תאור המצה שתארת

    לגבי הסיכוי לחזרה של התקף נוסף אינני יודע

    בהצלחה
    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    רחלי
    12/07/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפילפסיה
    אביבית
    01/07/2009

    שלום
    אני חולת אפילפסיה כבר 10 שנים טופלתי כבר ע"י 5 סוגים של כדורים ואין שום שינוי אפילו לא קטן במצב.
    רציתי לדעת אם יש טיפוליים טבעיים שיכולים לעזור למצב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפילפסיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול אלטרנטיבי

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    01/07/2009

    אביבית שלום

    ראשית, אנא בדקי שאת מטופלת אצל מומחה לאפילפסיה. לא כל נוירולוג (גם אם הוא מצוין), מומחה לאפילפסיה.
    כמו כן, באם מצבך קשה ניתן לשקול השתלת קוצב ואגוס, או ניתוח ראש- כדי לשקול ולהתייעץ עם הרופא המטפל. פרטים נוספים נמצאים באתר שלנו.
    שנית, אנחנו לא מכירים מחקרים שמראים שטיפול אלטרנטיבי מסייע, יחד עם זאת יש מספר מטפלים שפנו אלינו ומציעים את השירותים שלהם. אם את מעוניינת תוכלי להתקשר ולקבל את מספרי הטלפון שלהם.

    כל טוב!
    יסכה
    02-5000283

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפלפסיה
    אודיה
    26/06/2009

    שלום לכם
    הסיפור שלי הוא כזה: אני בת 19 ולאחרונה השתחררתי מהצבא על 24 רפואי.
    התגייסתי עם פרופיל 64 בשל אסטמה.
    באחד הימים שפטו אותי על משהו שלא עשיתי ורותקתי לבסיס למשך 14 ימים.
    הדבר הוציא אותי מדעתי כי ידעתי שלא עשיתי כלום. ביום השני לריתוק קיבלתי פתאום התקף ופונתי לבית חולים.
    בדיקות שביצעתי העלו כי מדובר באפלפסיה, הפרופיל הורד ל 24 ושוחררתי מהצבא. בשמונת החודשים לשרות, עד שחרורי, שימשתי בתפקיד פקידותי.
    שאלתי האם יתכן שיש קשר בין התפרצות האפלפסיה לבין שרותי הצבאי ובמיוחד לריתוק??
    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפלפסיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שירות צבאי

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    26/06/2009

    שלום אודיה

    השאלה שלך חשובה אך קשה מאוד לתת עליה תשובה ברורה.
    הרבה פעמים אנחנו רואים שהאפילפסיה מתפרצת אצל אנשים בזמן הצבא (היא יכולה להופיע בכל גיל). כנראה שיש משהו בלחץ ובחוסר השינה שמעודד את ההתפרצות. יחד עם זאת ככל הנראה האפילפסיה היתה קיימת כבר קודם אך רק עכשיו התפרצה. זאת אומרת שלא הצבא גרם לעצם קיום האפילפסיה אלא רק להופעת ההתקפים.
    כמו כן יכול להיות שזה גם סתם היה "מקרה".

    בהצלחה באזרחות
    יסכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפילפסיה כתוצאה מגידול במוח
    קטי
    23/06/2009

    שלום!
    לפני שלושה חודשים סבתא שלי, בת 75, איבדה הכרה והתחילה לפרכס מבלי לחזור להכרה. אחרי בדיקת CT בבית חולים הסתבר, שקיים גידול meningioma שהביא לפרכוסים. אחרי ייצוב המצב ע"י epanutin נעשה ניתוח לקריתת הגידול. מאז עברה שיקום והייתה מטופלת בתרופה זו. במשך כחודש היו לה בעיות זכרון לטווח קצר, בעיות בהתמצאות בזמן ובמקום, קושי בדיבור. אחרי כחודשיים כמעט חזרה לפעילות נורמלית (צריך לציין שהיא מתגוררת בהוסטל לבד, היא אישה עצמאית מאוד).
    לא ברור אם נטלה בקפדנות ולא שכחה נטילת התרופות או אולי התרגשות יתר שעברה כתוצאה מאי-הבנה לגבי החזר אמבולנס הביא אותה להתקף נוסף שהיה ב4.06 . היא אושפזה בבית חולים ושוחררה אחרי כמה ימים, למרות שלא הייתה בהתמצאות מלאה במתרחש (צוות בית חולים ידעה על כך שהיא מתגוררת לבד, אבל לא המליץ שיקום או פתרון אחר). באותו יום היא נטלה מנת יתר של תרופה ויום למחורת התאשפזנו עם רמת דנטואין של 28.
    לפני כמה ימים היא השתחחררה בבית חולים שם הוחלט להחליף תרופה לטגרטול.
    שוב הופיעו לה בעיות זכרון והתמצאות בזמן ומקום. היא בינתיים לא מסוגלת ליטול תרופות בצורה עצמאית. לקראת ערב היא מתחילה לשאול אותה שאלה כל כמה דקות ולא מסוגלת לזכור את התשובה.
    האם מצב זה אמור לעבור עם הזמן. אם כן - מהו טווח הזמן הסביר? האם ניתן לשפר את המצב? האם מטפלת מטעם ביטוח לאומי יכולה לעזור במצב זה או שכדאי שהיא תהייה עם קרובי משפחה? בתה עובדת שמשרות ואני עובדת ויש לי ילדים קטנים, כך שאין באפשרותינו לעזור לה במשך היום. האם יש תקווה שמצב השתפר או צריך לחפש פתרונות של השגחה?
    תודה רבה. אני מקווה שהייתי ברורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול צמוד

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    24/06/2009

    קטי שלום

    לפני שאני עונה, חשוב לי להבהיר שאייני רופאה אך עם נסיון רב בתחום. המצב שאת מתארת אכן מורכב.
    לא ברור עד כמה הקשיים שאת מתארת נובעים רק מהאפילפסיה והתרופות ומה נובע מהגידול או מהזדקנות נורמטיבית שיכול להיות שהועצה בגלל הניתוח או התרופות.
    בכל מקרה מצבים כאלה בדרך כלל שכיחים אצל מבוגרים בגיל זה. כך גם תופעת הלואי של השכחה שבדרך כלל משתפרת עם הזמן. יחד עם זאת, הרבה פעמים אנו רואים קשיים זכרון במי שנוטל תרופות לאפילפסיה, אם כי לא ברמה שאת מתארת.
    אני מניחה שצריך לתת לה זמן להסתגל לתרופה- כשלושה שבועות-חודש. אם המצב לא משתנה הייתי בודקת את האפשרות מול ביטוח לאומי לקבל מימון למטפלת צמודה- לעניות דעתי אין הכרח שיהיה משהו דוקא מהמשפחה במיוחד אם מדובר בתקופה ארוכה.
    כמו כן במקביל הייתי בודקת אם יש אפשרות לקבל מהקופה או פרטי (אם אתם יכולים) אבחון וטיפול של קלינאית תקשורת או מרפא בעיסוק שמאוד יכולים לעזור בנושא של הזכרון, הדיבור וההסתגלות למצב.

    בהצלחה! ואם יש עוד שאלות אל תהססי לפנות
    יסכה
    אי"ל- אגודה ישראלית לאפילפסיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    קטי
    24/06/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TOPAMAX
    טלי
    16/06/2009

    ערב טוב,
    החל מהחודש הבא קופ"ח מחליפה את ה TOPAMAX בתרופה הגינרית ( חליפית) ולכן אני נאלץ לרכוש אותה.
    כיום אני מאוזן בצורה טובה מאוד וחושש להחליף את ה TOPAMAX . שאלתי היא: האם מישהו יודע כיצד ניתן להשיג/ לרכוש את ה TOPAMAX המקורי?
    והאם יש מישהו כאן שהשתמש ב TOPAMAX וכיום החליף לתרופה החלופית ויכול לספר לי על תופעות לוואי או על שינוי במצב הבריאותי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    TOPAMAX

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טופומקס משווקת בארץ ע"י

    יוסי אונטרמן
    17/06/2009

    חברה בשם ינסן צילאג

    הם יושבים במתחם שפיים

    אני די בטוח שהם יוכלו להנחות אותך לגבי רכישה של טופומקס

    מצד שני אולי כדאי להתיעץ עם הנירולוג לגבי ההחלפה של התרופה

    בהצלחה

    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמירה בצבא לחולה אפילפסיה
    אנונימית
    11/06/2009

    שלום
    הבת שלי משרתת בצבא, היא ידועה כחולת אפילפסיה מגיל שנה, מאוזנת ע"י למיקטל.
    היא 4 שנים ללא התקפים.
    בצבא יש לה פטור: שמירה עם בן זוג, לא לשמור במגדל, שינה של 7 שעות רצופות בלילה,

    כששומרת נותנים לה שמירה מ1 בצהריים עד שעה 7 בערב , בעמידה , ובשמש.
    או שנותנים לה משעה 7 בערב עד 11 בלילה שזה בסדר, אך יום למחרת משעה 7 בבוקר עד 11.30
    כך ש-6 שעות שינה יש לה ולא 7 , אם נקח בחשבון התארגנות לפני השינה, והתארגנות בקימה.
    והשמירה גם בשמש.
    היא חוזרת עם סחרחורות, כאבי ראש, פשוט מעולפת, ואינה מסוגלת לתפקד,

    האם נראה לכם שזה תקין ?
    לי ידוע שחולה אפילפסיה צריך למעט להיות בשמש, וזה מה שתמיד היא עשתה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא תקין ודרך לשפר

    יוסי אונטרמן
    14/06/2009

    שלום רב

    באופן הפשוט ביותר, צה"ל יפעל על פי המלצות הנירולוג הראשי בצה"ל. למפקדים אין מושג מה צריך לעשות. רצוי לפנות לתל השומר יש שם רופאה שהיא מטפלת מטעם צה:ל באפילפסיה ולפנות אליה טלפונית כמה שיותר מהר. אני מניח שהיא תרצה לראות מסמכים שרצוי להכין מראש.



    4. טלפונים ומרפאות שחשוב להכיר

    מרפ"א מרכז (צריפין) מרפאה נוירולוגית: טל אזרחי - 03-9571557 טל מטכ"לי - 0303-1557 זימון תורים: טל אזרחי – 03-9576366. טל' מטכ"לי - 0303-6636.



    מרפ"א צפון (בי"ח 10 בחיפה): טל' אזרחי- 04-8300300 טל מטכ"לי 0469-4300



    מרפ"א דרום (מחנה נתן בבאר שבע) : טל' אזרחי – 08-6298118-9 טל' מטכ"לי 0753-3118/9



    בהצלחה

    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף אפילפסיה ראשון
    עדי
    09/06/2009

    שלום,

    אני בת 24,ולפני שבעה חודשים חוויתי התקף של פרכוסים, אובדן הכרה, נשיכת לשון, ובריחת שתן. במיון אבחנו את ההתקף כהתקף אפילפסיה. לאחר מכן התייעצתי עם שני נוירולוגים, ובעצתם התחלתי לקחת למיקטל (50 מ"ג , פעמיים ביום, כיוון שעם 100 מ"ג לא הסתדרתי).
    עד היום לא היה עוד התקף, ובנוסף התוצאות של כל הבדיקות היו תקינות (EEG,MRI)
    לגבי נהיגה- מאז ההתקף לא נהגתי, האם זה בטוח לחזור לנהוג היום?
    מה הסיכוי שזה היה התקף חד פעמי ואינני חולה במחלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקף אפילפסיה ראשון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רשיון נהיגה

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    09/06/2009

    שלום עדי

    בד"כ אנו לא מגדירים אפילפסיה אחרי התקף אחד אלא אחרי שניים. יחד עם זאת לפי התיאור שלך נשמע שבהחלט מדובר בהתקף אפילפסיה. כמו"כ הרבה פעמים מסתבר בדיעבד שהיו התקפים קטנים או מסוג אחר שלא ידענו לאמר עליהם שהם התקפי אפילפסיה ורק בדיעבד הרופא מאבחן שאכן כך היה. ייתכן שכך היה המצב אצלך. אם זה לא היה המצב אז קשה באמת להגדיר או לדעת מה יהיה בעתיד אלא אם כן יהיה עוד התקף.
    לגבי רשיון נהיגה- לצערי את חייבת לדווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים על ההתקף ותצטרכי לחכות שנה שלמה מההתקף האחרון עד שתוכלי לקבל את הרשיון חזרה. זה תהליך ארוך ומעצבן אבל אין ברירה. אם את לא מדווחת וחלילה קורה משהו אז את לא מבוטחת וזה לא כדאי.

    אם יש עוד שאלות- אל תהססי.
    יסכה- אי"ל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    עדי
    10/06/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא מודאגת
    שרה
    09/06/2009

    שלום!
    אני בת 30 חולת אפיליפסיה JME מזה 10 שנים
    מטופלת בלמיקטל 200
    אני אמא לבת 9 חודשים עד כה מתפתחת יפה אבל באיטיות אבל ללא עיכוב עד כה
    האם ישנן אימהות חולות אפיליפסיה שיכולות להרגיע אותי מבחינת התפתחות ילדיהם ( קוגניגטיבית מוטורית ורכישת שפה)
    אני כאילו כל הזמן עוקבת אחר ההתפתחות שלה וכל הזמן מלווה בפחד שחס וחלילה התרופה שנטלתי בזמן היריון השפיעה עליה בכל המישורים
    אשמח לשמוע ולהירגע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא מודאגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר להתעודד

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    09/06/2009

    שלום רב

    ככל הידוע לנו לא צריכה להיות בעיה מיוחדת בעקבות השימוש בתרופה.

    אשמח להעביר אליך שם של אמא למספר ילדים בריאים שתשמח לשוחח איתך.
    אנא התקשרי אלינו והשאירי את הפרטים שלך ונוכל להעביר לך את שמה.

    תרגישי טוב
    יסכה
    02-5000283

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף נוראי של צחוק ובכי חסרי שליטה
    גיגי
    20/05/2009

    שלום רב
    אני בת 31 בריאה בד"רכ ונוטלת 3 שנים כדור רסיטל 20 מ"ג ביום עקב דיכאון.
    שלשום קרה לי דבר מוזר ומפחיד במיוחד.בעת שיחה עם ילדיי הקטנים הרגשתי חולשה ורצון עז לישון,פתאום היתגלגלו לי העיניים והתחלתי לצחוק צחוק מטורף ללא כל סיבה שנימשך כ- רבע שעה,הצחוק היה מלווה ברעידות בגוף,הצחוק היה קולני וללא גבולות עם הנפות ידים ללא שליטה.כשילדיי הבינו שמאמא לא עושה "סתם" ולהבינו שמשהו לא בסדר איתי הם התחילו לבכות מרוב פחד,ובראותי אותם בוכים פתאום הצחוק ההיסטרי שלי היתחלף לבכי קולוני מעוות,וכל הגוף שלי רעד,הבכי הרקיע שחקים והיה מטורף לגמרי ונשמשך כרבע שעה.לאחר מכן התחלתי להירגע ולחזור לעצמי,חשתי מטושטשת מאוד שטפתי פנים וההתקף התחיל שוב רק שהפעם זה התחיל בבכי של 20 דקות ללא שליטה והסתיים בצחוק מתגלגת שלא אופייני לי .
    לאחר מכן בהדרגה חזרתי לעצמי ורק רציתי לישון.
    רופאת המשפחה קבעה לי תור בדחיפות לנוירולוג.ויש לי שבוע הבא סידרת בדיקות לעבור.
    אבל עד אז ברצוני לשאול:
    האם יכול להיות שמה שקרה לי זה התקף אפילפסיה?האם בספרות המקצועית קיים תופעה של התקף אפילפטי של צחוק ובכי מתפרצים?
    אודה לכם אם תתנו לי כל פיסת מידע לגבי המקרה הנ"ל.
    נ.ב
    אני ממש פוחדת שלא יקרה לי שוב,ילדיי בטראומה מכך,ואני פוחדת לצאת מהבית.
    אודה לכם על תשובותכים
    גיגי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים לשאלתי.-התקף צחוק ובכי

    גיגי
    22/05/2009

    מחכה לתשובה מרופא בפורום וגם אשמח לשמוע מהגושלים שחוו תופעה דומה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשרי

    יוסי אונטרמן
    24/05/2009

    למיטב ידיעתי התקף אפילפסיה יכול לבוא לידי ביטוי גם בצורה שתארת. הדבר דורש ברור רציני אצל נירולוג שמומחה באפילפסיה - אפליפטולוג למבוגרים. רצוי לבדוק גם אם הדיכאון שתארת אינו קשור לאפילפסיה.

    המשיבים כאן אינם רופאים כך שבנושאים רפואיים גרידא אנחנו זהירים שבעתיים

    בהצלחה

    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום