מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פסוריאזיסלילך12/08/2009
פסוריאזיס היא מחלה גנטית עד כמה שיידוע לי, האם היא תוקפת יותר בעלי עור בהיר (אשכנזים)?
בעלי חולה במחלה האם יש דרך לאתר אותה בבדיקות טרום הריון גם אצלי? זה בהכרח יעבור לעובר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסוריאזיס
ד''ר יעקב לברון16/08/2009עדיין לא ניתן לאתר נשאות לכזה מצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות לפני לידהסו אלן09/08/2009
שלום רב.
אני ואשתי מעוניינים להיכנס להריון ראשון ולהביא ילד/ה לעולם.
מכיוון ששנינו אשכנזים (רומנים), שמענו שמומלץ לערוך כמה בדיקות גנטיות, כדי לא להיות מופתעים לרעה אחרי הלידה.
אילו בדיקות גנטיות הן חובה עבורנו ואילו לא? על מה כדאי לשים את הדגש ומה לא הכרחי?
תודה על העזרה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר לברון? ד"ר אלטרסקו? מישהו???
סו אלן10/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות לפני לידה
ד''ר יעקב לברון16/08/2009אתם צריכים לפנות לייעוץ גנטי במסגרת הקופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרחלי09/08/2009
שלום רב,
לי ולבעלי יש שתי בנות ואנו רוצים בן. מתי אפשר לבצע בישראל בחירת מין הילוד? כמו כן, האם ידוע לכם על המצב בארצות אחרות?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחירת מין הילוד
ד''ר יעקב לברון16/08/2009ניתן לפנות לועדה במשרד הבריאות רק אם יש 4 ילדים מאותו מין. אין ודאות לקבלת היתר. בכל מקרה זה עולה כסף. יש מדינות בהן זה מותר צריך לנסוע על מנת לעבור את הטיפול שם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבחירת מין הילוד
ד''ר יעקב לברון28/08/2009את יכולה לקבל מידע באתר ivf4you
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלות נדירותג'ני30/07/2009
שלום רב !
יש לי שאלה אחת יל לי ילד בן 9 ש סובל מבעיות נפשיות ואיקוב לוא גדול בהיתפתחות. מה ש מדעיג אותי לאחרונה זה הגובעה שלו שמעתי שיש מחלה כזו . הוא גדל כל שנה ב 7-10 ס"מ ו מישקלו לא עולה . היום הוא שוקל 29 ק"ג וגובעה 145 שנה שעברה הגובהה שלו היה 132 והוא שקל 31 ק"ג. העם זה נורמליַ
תודה מראש ג'ני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלות נדירות
ד''ר יעקב לברון16/08/2009תפני ליועץ גנטי בקופת חולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טאי זקסטלי29/07/2009
שלום,
אנו מתגוררים בחו"ל וחושבים להיכנס להריון. אני ביצעתי את בדיקות הסקר הגנטיות שהיה עלי לעבור בזמן חופשתי בישראל ויצא שהכל תקין. אני תוהה אם בן זוגי צריך לעבור בדיקה לטאי זקס למרות שאין מקרים כאלו במשפחתו (בן זוגי הינו ממוצא פולני, סורי ואני ממוצא תימני, תוניסאי). אשמח לתשובתכם האם עליו לעבור את הבדיקה ואם כן האם יש אפשרות לשלוח את בדיקת הדם לארץ באמצעות דואר מהיר וכו'.. כי במקום שבו אנו שוהים ככל הנראה לא מבצעים את הבדיקה הזו.
תודה מראש,
טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טאי זקס
ד''ר יעקב לברון16/08/2009אם את לא נשאית לטיי זקס הוא לא צריך לעבור את הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- X שבירמירי28/07/2009
שלום
אני בת 32,יש לי X שביר 59 חזרות. בהריון הראשון עברתי גרידה עקב טרנר(התגלה בסיסי שליה), בהריון ה2 ילדתי בת בריאה (גם לה יש 59 חזרות), עכשיו היתי בהריון 3 והיה לי הפסקת דופק (העובר מתאים לשבוע 5) בשבוע 7
יש לי הרגשה שבהריון 1 ו 3 היו לי בנים ואני פשוט לא מצליחה ללדת בנים.
האם יש קשר? האם הכול קשור לX שביר? האם יש לי בכלל סיכוי לעוד הריון תקין? והאם ניתן לבצע עוד בדיקות גנטיות?בעלי בדק את הY - הוא תקין
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר X שביר
ד''ר יעקב לברון16/08/2009למסקנות האלה אין בסיס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתסמונת X שביר
משי13/09/2009עברתי בדיקת בדיקה גנטית. קיבלתי תשובה על רוב הבדיקות,
רק בדיקת ה X שביר טרם נתקבלה.
שאלתי כמה זמן הבדיקה עורכת.?
האם בדיקה בזמן לקיחת זריקות קלקסאן 200 מ"ג ליום יכולות לשנות תוצאות של בדיקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות גנטיות של תורמת ביציתטולי24/07/2009
שלום!
תורמת הביצית (מחו"ל) שלנו עברה בדיקה גנטית של X שביר.
מצ"ב תוצאות הבדיקה.
מה משמעותה הבדיקה? האם עלינו לבדוק משהו אצל בעלי? האם הטכניקה בה ביצעו את הבדיקה הינה מקובלת כיום או שמיושנת?
תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות גנטיות של תורמת ביצית
ד''ר יעקב לברון16/08/2009אין סיכון מוגבר בכל מקרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרובי משפחהיניב23/07/2009
שלום רב
ברצוני לדעת האם יש סיכון גנטי לילדים של קרובי משפחה מדרגה 2 ,אנחנו בני דודים מדרגה שניה (אמא שלי ואבא שלה בני דודים) ,רציתי לדעת אם נתחתן, האם יש סיכון לילד ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרובי משפחה
ד''ר יעקב לברון16/08/2009הסיכון המוגבר הוא קטן אך כדאי שתפנו ליועץ גנטי בקופ"ח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרנרשואלת23/07/2009
שלום, לפני ימים ספורים עברתי גרידה בשבוע 24 להריון, זאת בעקבות ממצא במי שפיר של מוזאיקה טרנר 46XX עם 45X, בשיעור 35%-%50. שאלות רבות מציקות לי, ואודה על מענה:
1) מה גורם לכך?
2) האם הביצית והזרע שלנו היו תקינים?
3) כל הבדיקות היו תקינות (שקיפות, חלבון עוברי, סקירה מוקדמת וסקירה מאוחרת)- האם זה מצביע שלתינוקת (אם הייתי ממשיכה את ההריון והיא היתה נולדת) היו בעיות "קלות" בלבד?
4) מציינת שלאחר שבועיים וחצי ממועד דיקור מי שפיר קיבלנו הודעה מהמעבדה שהתוצאה הראשונית תקינה ותשובה סופית תישלח בדואר. לדאבוני, התשובה הסופית היתה לא תקינה (ומן הסתם לא נשלחה בדואר) - האם יתכן טעות במעבדה,טעות בתוצאה , שהרי על סמך מה קיבלנו תוצאת ביניים תקינה? (נאמר לי מהמעבדה שאת תוצאת הביניים מוסרים לאחר בדיקת 90% מהתאים)?
5) אני בת 41 ובעלי 47 בקירוב. האם יש סיכון בהריון עתידי - הכוונה לסיכון להישנות המקרה או תסמונת אחרת? יש לנו 2 תינוקות בריאים לחלוטין בבית (ברוך השם)
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרנר
ד''ר יעקב לברון16/08/2009אתם צריכים לפנות לייעוץ גנטי מסודר בקופ"ח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיי זקסזהבית18/07/2009
שלום, בעלי עשה בדיקת טיי זקס לפני 9 שנים ולא נמצא נשא. האם עליו לחזור שוב על הבדיקה בהריון הנוכחי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיי זקס
ד''ר גאונה אלטרסקו19/07/2009שלום
אם יש לך מסמך כתוב שהוא לא נשא אין צורך לחזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלותזהבית18/07/2009
שלום
1) ביצעתי בדיקת X שביר לפני 9 שנים ואיני נמצאתי נשאית. האם עלי לבצע את הבדיקה שוב בהריון הנוכחי?
2) בעלי ביצע בדיקה ל SMA ואינו נשא. האם כדאי שגם אני אבצע את הבדיקה או שלא צריך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2 שאלות
ד''ר גאונה אלטרסקו19/07/2009שלום
התשובה לשתי השאלות הנוספות היא לא אין צורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר גאונה
זהבית27/07/2009שלום לך ותודה על התשובה
לגבי SMA - בטופס הבדיקה שבעלי עשה רשום כי לא התגלו מוטציות הקשורות לSMA אך עוד רשום כי אמינות הבדיקה 94% .(הבדיקה בוצעה בבלינסון) תשובתך עדיין נישארת שלי לא מומלץ להיבדק?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טאי זקסטלי18/07/2009
שלום,
אני חצי תוניסאית וחצי תימניה בן זוגי חצי פולני וחצי סורי האם עליו לעבור בדיקת טאי זקס???
תודה מראש,
תהילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טאי זקס
ד''ר גאונה אלטרסקו19/07/2009שלום
לא אתם לא צריכים טי זקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם תסמונת דאון היא גנטית?ענבל16/07/2009
יש לי ידיד שיוצא עם בחורה שיש לה אח עם תסמונת דאון.
הוא חושש שזה גנטי ועלול לעבור גם לילדיו, ולכן הוא מתלבט אם להנשא לבחורה.
האם הוא צריך להתעלם מזה או שזה מוצדק?
תודה מראש
ענבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם תסמונת דאון היא גנטית?
ד''ר גאונה אלטרסקו19/07/2009שלום
צריך לראות הבדיקה של הקריוטיפ של האח עם תסמונת דאון. אם מדובר בטריזומיה חושפית 47 XY עם 3 קרומוזומי 21) אין מה לדאוג. אם אין בדיקה של האח אז האחות צריכה לבצע קריוטיפ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא נצפה כיס מרה בעוברטל14/07/2009
שלום,
בהריון שלישי, (בת 39). לאחר שבבדיקת סיסי שליה הכל נמצא תקין, בסקירה מוקדמת (שבוע 16) לא נצפה כיס מרה, לאחר שבוע בנסיון חוזר שוב לא נצפה (שלשום). כרגע שבוע 17. היום בבדיקה (פרטית) אצל פרופ' מייזנר מבילינסון, נקבע כי לא הודגם בוודאות כיס המרה אם כי ברגע מסויים נצפתה סטרוקטורה דומה.
כעת עלינו לחפש בדחיפות יעוץ גנטי ולשלוח מי שפיר לבדיקת אנזימי כבד לצרפת ואולי גם לבילינסון.
מאד מאד מודאגת,
מה דעתך, ומה המשמעות של כל זה ?......
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא נצפה כיס מרה בעובר
ד''ר גאונה אלטרסקו15/07/2009שלום
כל משכתבת זה נכון
אם לא נמצא כיס מרה יש לבצע בדיקת מי שפיר ולשלח את זה לבדיקה בצרפת בנוסף לעשות בדיקה של נשאות לציסטיק פיברוסיס וכרומוזומים במי שפיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טאי-זקסדניאל14/07/2009
שלום רב
אני בשבוע 6 + 5 ימים. ההריון הגיע מוקדם מהצפוי (באופו משמח) כך שלא הספקנו לעשות בדיקות גנטיות לפני ההריון.
אני עשיתי שלשום בדיקות. אתמול נסענו לתה"ש ע"מ שבעלי יעשה בדיקוצ גם כן. ביקשנו כי הוא יעשה בדיקת טייזקס מכיוון שתוצאות הבדיקות שלי אמורות להגיע עד 8 שבועות (כשאהיה בשבוע 14), כך שאם חלילה יתגלה משהו אזי לא נספיק לקבל את תוצאות הבדיקה של בעלי.
עם זאת, הם לא היו מוכנים לתת לנו לעשות את הבדיקה מכיוון שלשאלתה עניתי לה שאני עשיתי את הבדיקה (אנו שייכים לקופות חולים שונות). לאחר התעקשות היא אמרה לי שאם אני רוצה אז אדרש לשלם עבור הבדיקה כ600 ש"ח. האם יש צדק בדבריה? האם לא חיוני ששנינו נעבור את הבדיקה?
בנוסף, שמעתי כי בדיקת טיי-זקס של אישה בהריון אינה תקינה. האם זה נכון?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טאי-זקס
ד''ר גאונה אלטרסקו15/07/2009שלום
כל מה שנאמר לך נכון לצערי. משרד הבריאות מממן טי זקס בחינם רק לאחד מבני הזוג. טי זקס לוקח רק חודש לא 8 שבועות. מה שלוקח 8 שבועות זה X שביר ולפעמים SMA* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. והבהרה אחרונה בבקשה-
דניאל15/07/2009האם הבדיקה טובה גם אצל נשים שבשלב הריון? אמרו לי שמהימנות הבדיקה יורדת אם האישה בהריון.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצצצצהההה
דניאל19/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

