מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות גנטיותמישיל03/06/2009
שלום,
אני בהריון בשבוע 8 אחרי טיפולי IVF. יש לי 2 עוברים באותו שק.
לפני ההריון ביצעתי בדיקות גנטיות במכון ייעוץ במכבי. אני ובעלי ממוצא ערבי והומלץ לי לעשות בדיקות ל- spinal muscular atrophy ו- תסמונת ה-x השביר ו- CF.
הכל נמצא תקין והסבירו לי שאין צורך שבן זוגי יבצע בדיקות בכלל.
האם ישנן בדיקות נוספות שרצוי שאני אבצע או בעלי גם לאור העובדה של ההריון מרובה עוברים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות גנטיות
ד''ר יעקב לברון07/06/2009כדאי שתפני לייעוץ גנטי דרך הקופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות גנטיותיעל31/05/2009
שלום,
ברצוני לברר בקשר לבדיקות גנטיות. אני ביצעתי בדיקות גנטיות והכל תקין אך מדאיג אותי דבר אחד לגיסי יש אפילפסיה ורציתי לשאול האם זה תורשתי? זה יכול לעבור חס וחלילה גם לילדים שלנו? הוא היחיד בין אחיו שיש לו אפילפסיה וכולם חוץ ממנו בריאים לחלוטין אני לא יודעת אם זה תורשתי או אירוע שנגרם כלומר נפילה וכו'.. בעלי לא אוהב לדבר על הנושא וזה לא מרגיע אותי בכלל.
האם יש איזשהו בדיקות שבעלי יכול לעשות כדי שאוכל להרגע ולהיות בטוחה שילדיי יהיו בריאים .??
תודה,
יעל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות גנטיות
ד''ר יעקב לברון02/06/2009קרוב לודאי שזה לא תורשתי. תניחי לבעלך בעניין זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשאות איקס שבירלימור31/05/2009
אני בת 30 בריאה(חוץ מצליאק) נשואה+ילד בן 3 בריא.
במהלך הריוני עם בני, גיליתי שאני נשאית תסמונת איקס שביר עם 59 חזרות.
מכיוון שהייתי בהריון, המתנתי פקעת עצבים לבדיקת מי השפיר על מנת לדעת בוודאות שבני אינו חולה במחלה, ואכן נולד לנו ילד בריא.
כיום, אני אחרי שתי הפלות לא מוסברות לאחר שהדופק של העובר נדם בשלבים של שבוע 10 להריונות.
לאחר שנחשפתי באינטרנט להליך PGD וקראתי הרבה בנושא אני רוצה לשאול- האם הליך שכזה אפשרי ומומלץ במקרה שלי? אני לא רוצה שההריון הבא שלי יהיה מלווה בפחדים וחששות גבוהים שמא העובר חולה ואז אצטרך לעבור המתה של העובר ולידה מוקדמת.
איך אני מתחילה הליך שכזה? האם אני עומדת בקריטריונים של משרד הבריאות/קופות החולים?
למי אני צריכה לפנות?
לימור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשאות איקס שביר
ד''ר יעקב לברון02/06/2009את בהחלט יכולה להעזר ב PGD. תפני למזכירות IVF בשיבא 5302882 או 5303048 ותבקשי תור למרפאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות גנטיות חדשותלילך27/05/2009
שלום. לפני שנתיים עברתי בדיקות גנטיות טרם כניסתי להריון. נבדקתי לכל המחלות המומלצות עבור אשכנזים (אני ובן זוגי אשכנזים). נמצאתי נשאית לקונקסין. כיום אני מתכננת הריון נוסף, ורציתי לדעת האם מאז שנבדקתי, כלומר בשנתיים האחרונות, התווספו בדיקות גנטיות חדשות שעלי לעבור? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות גנטיות חדשות
ד''ר יעקב לברון31/05/2009יש עשרות רבות של מחלות אותן ניתן לסקור לכן הכי טוב שתפני לייעוץ גנטי דרך הקופה שלך שם יעדכנו אותך בנושא.
דר' לברון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה צריך את הבדיקות הגנטיות?עדי21/05/2009
שלום,
אני בשבוע ה 11 להריוני, ועדיין מתלבטת (אם זה עדיין רלוונטי) אם לעשות את הבדיקות הגנטיות.
מעבר לזה שמגלים אם יש סיכוי כלשהו למחלות האם יש דרכי טיפול למחלות אלו במהלך ההריון?
אציין שחס וחלילה גם אם אגלה משהו לעולם לא אעשה הפלה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה צריך את הבדיקות הגנטיות?
ד''ר יעקב לברון24/05/2009אין כלל חובה לעשות את הבדיקות האלה במיוחד אם לא תשקלי הפסקת הריון. עושים אותן כי אפשר טכנית לתת את המידע.
דר' לברון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום לד"ר גאונהקרן20/05/2009
גם ד"ר לברון השיב לשאלתי אבל רציתי גם לשמוע את דעתך כגנטיקאית
עברתי דיקור מי שפיר ותוצאותיו תקינות.
התקשרו מבית החולים ושאלו אם אני מעוניינת לשמור תאים עד סוף ההריון. מבית החולים אמרו לי שהתאים יעברו תהליך בגידול בתרבית ואז יקפיאו אותם עד סוף ההריון והם יוכלו לשמש חומר להפקת DNA אם אצטרך אותו במהלך ההריון. למניעת דקור חוזר בעת הצורך)
1) האם תהליך זה שתארתי מקובל בשליחת חומר ל CGH?
2) מהם המיקרים בהם מומלץ לשמור תאים?
3) מהי אינדיקציה רפואית לפי הגנטיקאים לפיה מומלץ לשלוח לבדיקה ל CGH?
אני בת 38, שקיפות עורפית 2.5 ממ, סקירה מוקדמת תקינה.
בתודה ובברכה, קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה
קרן21/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקפאת תאיםקרן20/05/2009
שלום, עברתי דיקור מי שפיר ותוצאותיו תקינות.
התקשרו מבית החולים ושאלו אן אני מעוניינת לשמור תאים עד סוף ההריון. מבית החולים אמרו לי שהתאים יעברו תהליך בגידול בתרבית ואז יקפיאו אותם עד סוף ההריון והם יוכלו לשמש חומר להפקת DNA.
1) האם תהליך זה שתארתי מקובל בשליחת חומר ל CGH?
2) מהם המיקרים בהם מומלץ לשמור תאים?
3) מהי אינדיקציה רפואית לפי הגנטיקאים לפיה מומלץ לשלוח לבדיקה ל CGH?
בתודה ובברכה, קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקפאת תאים
ד''ר יעקב לברון20/05/2009ה CGH משמש לגילוי חסרים קטנים בגנום שאינם ניתנים לגילוי בקריוטיפ הרגיל. איני יודע מדוע הם מבקשים זאת. אולי בהקשר מחקרי. זכותך לשאול אותם.
דר' לברון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, הם שאלו אותי כי הם שואלים
קרן20/05/2009כל אחת שעוברת דיקור אם היא מעוניינת בשמירת תאים. (זה עולה לי 300 ש"ח)
הם הסבירו לי על התהליך ואמרו שאם יישאלו בהמשך ההריון שאלות הם יוכלו לבצע בדיקה על המי שפיר שלי שקיימים במקום לבצע דיקור חוזר. אני לא יודעת מה הסיכוי בכלל לדיקור חוזר ואיזה בעיות בכלל עלולות לצוץ שיחייבו בדיקות אחרות על המי שפיר (CGH)
תודה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר גאונהמיכל19/05/2009
שלום רב לך ד"ר גאונה,
אני מתעניינת לגבי תסמונות נדירות: וילאמס, די ג'ורג', פראדר ווילי , נונאן וכו'
מהם הסימנים הסונוגרפיים המחשידים לקיום תסמונות נדירות אלו (ואחרות)?
האם לעיתים לא קיימים כל סימנים ב us ובכל זאת הילוד יהיה חולה או בכל מקרה חייבים להופיע סימן אחד או מס' סימנים מחשידים ב us?
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ושאלה נוספת
מיכל19/05/2009האם בבדיקת מי שפיר רגילה (לא צ'יפ) תתכן תשובה תקינה לחלוטין גם בהימצאות תסמונות אלו?
ושוב תודה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה לקבלת תשובה , תודה
מיכל21/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
ד''ר גאונה אלטרסקו21/05/2009תלוי מה בודקים במי שפיר
אם בודקים רק כרומוזומים כן התשובה תהיה שהכרומוזומים תקינים בגלל שמשעושים זו בדיקה גסה של הכרומוזומים. עם עושים בדיקה יותק מדויקת CMA שכרגע מתבצעת בחו"ל יש סיכוי לתפוס חלק מהתסמונות אבל לא נונן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
ד''ר גאונה אלטרסקו21/05/2009נכון שכל אחד מהתסמונות שכתבתה יכולים להופיע בזמן הריון בלי שניתן לגלות ב אולטראסאונד. נונן בדרך כלל יש שקיפות עורפית מוגברת אבל לא תמיד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המוגלובין F ועודכואבת19/05/2009
שלום רב
הייתי שמחה לדעת האם התוצאות הבאות תקינות :
HEMOGLOBIN F 0.50 % ( 0.00- 2.00) (.*.......)
HEMOGLOBIN A2 3.00 % ( 1.70- 3.50) (......*..)
אני חצי רומניה חצי בולגריה
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המוגלובין F ועוד
ד''ר יעקב לברון20/05/2009כפי שאת רואה התוצאות הן בתחום הנורמה.
דר' לברון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לדר לברון"רוני18/05/2009
תסתכל בבקשה על השאלה שלי עם הכותרת שחכתי להוסיף" שמי רוני מחכה לתשובתך דחוף תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרוני המודאגת
ד''ר יעקב לברון20/05/2009אם את מאד מודאגת את יכולה לבצע בדיקת מי שפיר בסביבות שבוע 32 על מנת לקנות לעצמך שקט נפשי. איש לא יכול להבטיח לך על סמך בדיקות הסקר שאין לחלוטין סיכוי לבעיה.
דר' לברון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות סקר גנטיותלירון17/05/2009
שלום רב.
שלשום הייתי אצל רופא הנשים שלי וביקשתי ממנו הפניה לבדיקות גנטיות. הוא נראה מאוד לא מרוצה מהעניין ורק שאל אותי לגבי המוצא שלי ושל בעלי (אשכנזיה- עיראקי אלג'ירי) והוציא את פלט הבדיקות המומלצות ללא הסבר נוסף וכשהוא מסמן לי לעשות את cf, תסמונת x שביר, sma ו טיי זקס.
האם יש בדיקות נוספות שעלי לעשות עקב מוצאנו?
הזמנתי תור במכון דרך קופ"ח לבדיקות אלו, האם אני מגיעה ועושה וזהו? הבנתי שיש גם בדיקות שבעלי אמור לעשות..
אני לא מקבלת תשובות מרופא הנשים שלי ואקבע בימים הקרובים לרופא אחר אולם בינתיים אני בלחץ.
אודה לתשובות, אפילו חלקיות.
נ.ב- האם מומלץ לערוך בדיקות נוספות? הבנתי שיש בדיקות של אדמת ועוד שתי מחלות שרצוי לעשות טרם הכניסה להיריון.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות סקר גנטיות
ד''ר יעקב לברון20/05/2009את הבדיקות האלה עושים תמורת תשלום. את יכולה להתקשר למכון הגנטי בתל השומר 5303060 03 ותקבלי את המידע כולל עלויות.
דר' לברון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה לא עונו לשאלות שלי..רוני16/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
למה לא עונים
ד''ר גאונה אלטרסקו17/05/2009שלום
לפי משהבנת יש שני רופאים שמנהלים הפורום. את התחלת עם ד"ר לברון כך שאני לא ייודעת על מה מדובר ולא יכולה לענות לך. אני מקווה שהוא יענה לך היום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדינה16/05/2009
שלום, האם מחלת קוליטיס וסכרת הן מחלות גנטיות? האם ניתן לבדוק גנטית לעובר נשאות למחלות אלו? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר גאונה אלטרסקו16/05/2009שלום מדובר במחלות עם הורשה מולטיפקטוריאלית זאות אומרת חלק גנטי וחלק סביבתי. שתיהמחלות לא ניתנות לבדיקה בינתיים בגלל שלא קיים גן בירור שגורם לכל מחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני לא בדיוק מבינה ......רוני16/05/2009
תאריך מחזור אחרון 13/11/08 אני צריכה ללדת ב 20/8/09 עכשו אני בשבוע 26 אני יודעת שסןפרים לפי שבעות
אבל עם בעוד שבועים אני בשבוע 28 אז זה סוף חודש 7 !
ואז נשאר לי חודשים יוני יולי .. אז אייך המשוער שלי באוגוסט ..
למרות שאני בטוחה בתאריך המשוער כי הוא מדוייק לפי וסת אחרונה ..
*ועד יעשו שספרתי זה יצא לי טוב ...רק שהגעתי לשבוע הזה .. זה התבלבל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ני לא בדיוק מבינה ......
ד''ר יעקב לברון20/05/2009שבוע 28 -32 חודש 7
שבוע 32-36 חודש 8
שבוע 36-40 חודש 9
אני מקווה שזה ברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר גאנהמירה15/05/2009
שלום
אני כן הייתי ביעוץ גנטי בבלינסון שם אמרו לי שהתוצאות (גם שקיפות 2.5 וגם בסקירה מוקדמת 3.37 - בנורמה). רציתי גם לקבל את חוו"דעתך.
אז יש לי לדעתך מקום לברר נונאן או תסמונות אחרות? כי אמרת שהתוצאה בגבול עליון של הנורמה, מצד שני הצגת גם נתונים על שקיפות מוגברת לגבי נונאן ותסמנות אחרות אז אני לא מבינה מדברייך אם יש סיכון לנונאן/תסמנות אחרות במצבי? כן או לא ? .מה דעתך? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר גאונה אלטרסקו16/05/2009שלום
בשקיפות עורפית של 2.5 את לא בסיכון מוגבר לנונן ואין אינדיקציה רפאוית לבירור נונן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

