מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- cyclic vomitingאורלי05/10/2008
שלום רב לכם, האם תוכלו לייעץ על ארגון, מוסד, אנשי מקצוע אשר מומחים בבעיה זו עבור נערה בגיל 12 שנים. מדובר בתופעה של הקאות חוזרות ונשנות שמופיעות בצירוף עם התקפי זעם. הנערה אף סובלת מפיגור שכלי קל. בתודה מראש אורלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר [email protected]
ד''ר גאונה אלטרסקו28/10/2008כדאי מאוד להגיע אם הילדה ליעוץ גנטי לאחד מהמכונים בארץ הן מבחינת אבחנה ומסגרת.
ד"ר גאונה אלטרסקו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאמא05/10/2008
איך מבדילים בין נפילה אפילפטית לבין נפילה ממעידה או סיבוב של הרגל ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר [email protected]
ד''ר גאונה אלטרסקו28/10/2008כדאי לפנות לפורום של ניורולוגיה ולא של גנטיקה כדאי לקבל תשובה נכונה
ד"ר גאונה אלטרסקו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרמי05/10/2008
שלום רב, מהי מחלה גנטית, מהי מחלה תורשתית, ומה ההבדל ביניהן? תודה רבה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גנטי ותורשתי
ד''ר דורית לב05/10/2008כל שינוי אשר קורה ברמה של ה DNA או הכרומוסום הוא גנטי, אבל לא כל שינוי כזה הוא תורשתי.
תורשתי הוא שינוי שמועבר לצאצאים ע"י הוריהם.
למשל: תסמונת דאון היא גנטית אבל לא תורשתית כי מדובר בתקלה שקורית ברמת הכרומוסומים בהריון ספציפי אבל זה לא שינוי שמעבר ע"י אחד ההורים.לכן, סכון החזרה הוא נמוך מאדץ
מחלות כמו ציסטיק פיברוזיס, טיי זקס תסמונת ה X השביר הן תורשתיות ובמקרים כאלה מדובר על סכון להישנות
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה[email protected]
ד''ר גאונה אלטרסקו28/10/2008מחלה גנטית נגרמת כתוצאה של שינוי בחומר הגנטי שלנו. דוגמה אחד זה תסמונת דאון מחלה שיש בא תוספת של אחד הכרומוזומים (לכל אחד יש 46 כרומוזומים ובתסמונת דאון יש 47). זה לא אומר שזה עובר בתורשה. מחלה גנטית תורשתית זה מחלה שנגרמת כתוצאה של שינוי בחומר הגנטי שעוברת לצאצאים עם סיכונים שונים בכל הריון תלוי בסוג המחלה. בחלק הסיכון לכל הריון הוא 50%, בחלק 25% ובחלק פחות
ד"ר אלטרסקו גאונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעד בידיים לתינוקאמא23/09/2008
שלום לבני בן 7 חודשים בימים אחרונים הופיע רעד בידיים בזמן שמחזיק חפץ כלשהו. רעד הופיע לאחר שהחלים ממחלה ויראלית, לאחר חום 39. האם יש קשר בין הדברים? אני רוצה לציין שבני מטופל בפיזיוטרפיה עקב טונוס גבוה שהיה לו עד גיל 4 חודשים. הוא טופס יפה את הצעצועים מעביר מיד ליד,מסתובב סביב עצמו על הבטן וממלמל, מנסה לשבת מהשכיבה על הגב אבל איננו זוחל ולא מתהפך (רק מהגב לצד). האם הרעד יחלוף מעצמו או שיש צורך בבדיקה נוספת? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר [email protected]
ד''ר גאונה אלטרסקו28/10/2008אני חושבת שאם עברו מעל 4-5 ימים מעז החום הגבוע ועדיין יש לתינוק רעד בידים כדאי לפנות לרופא ילדים
ד"ר גאונה אלטרסקו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום... שאלה די כלליתאני22/09/2008
שלום לרופאות מנהול הפורום יש לי שאלה שקצת לא ברור איך הגעתי אליה אבל אני בכל זאת אודה לכן מאוד אם תוכלו לענות לי עליה. האם יש איזשהי חומצת אמינו ו\או הורמון שאחראי על ייצור נוראדרנלין? בתודה רבה מראש....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר [email protected]
ד''ר גאונה אלטרסקו28/10/2008נוראדרנלין בעצמו הוא הורמון
ד"ר גאונה אלטרסקו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנסה שוב לגבי הגמילה......אור20/09/2008
בני בן ה-6 אשר לוקה בפיגור קל .עדיין אינו גמול. בדקנו את המצב הפיזיולוגי ונמצא תקין. בגן קיבלו אותו כך והחליפו לו מעת לעת ,אך עתה, משעלה לכיתה א בבית ספר לחינוך מיוחד , לא מקבלם את התופעה וביקשו שאטפל בכלך מיד. בכל פעם שאני לוקחת אותו לשירותים ,הוא לא עושה כלום ומשהוא עוזב ,בורח לו בתחתונים. אני ממש אובדת עיצות ומבקשת עיצה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר [email protected]
ד''ר גאונה אלטרסקו28/10/2008אם שאלת במכון להתפתחות הילד? בדרך כלל הם יכולים לתת עצה טובה. לפעמים ילד עם איחור התפתחותי מאוד קשה לגמול
ד"ר אלטרסקו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK29/10/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=233 id=link]התפתחות הילד[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקטט גבוהרותי17/09/2008
בני בן השנה בעל התפתחות מוטורית אטית (רק עכשיו התחיל לזחול), משקל נמוך (פחות מ-5%) והיפוטוניה בגפיים העליונות כנראה. עקב כך נשלחנו לבדוק בין השאר לקטט וקרניטין. לקטט=5.1 (גבול עליון 2.4) אצילקרניטין=תקין (בטעות בדקו את זה ולא קרניטין טוטאל) נאמר לנו שלקטט קשה לקחת בזהירות תוך שמירה על תנאי קירור, ויתכן שבמעבר מקופ"ח לבי"ח התנאים לא נשמרו ולכן יש ספק בתוצאה. אני לא רוצה להכאיב לתינוק שלי שוב. האם כדאי לעשות שוב לקטט וקרניטין, ואיך אדע שאז התוצאה ללקטט כן מהימנה? איך נראה ומתנהג תינוק שסובל מרמות לא תקינות של השניים? (לא נראה לי סביר שלילדי יש בעיות כ"כ רציניות, בעיקר חוסר תיאבון) תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר [email protected]
ד''ר גאונה אלטרסקו28/10/2008זה נכון שעל בדיקות כמו לקטט או אמוניה או קרניטין יש צורך לחזור יותר מפעם אחד כדאי להגיע לאבחנה. ערכים לא תקינים יכולים להעיד על בעיה מטבולית ואם כן יש צורך בבירור אצל מכון מטבטלי
ד"ר גאונה אלטרסקו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרינת15/09/2008
שלום רב, האם חולי סיסטיק פיברוזיס זקוקים לטיפול פיזיותרפי באופן קבוע כל החיים?! תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CF
ד''ר דורית לב19/09/2008חולים אלה זקוקים למעקב וטפול כל החיים.
ניתן לפנות למומחים ברפואת ראות לשאלות ספציפיות יותר
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא סוכרתיתחסוי31/08/2008
שלום רב, הנני חולת סכרת מגיל 14 מטופלת באינסולין נשואה ואם לתאומות בנות 3 האם קיים דבר כזה חיסון נגד סכרת נעורים ואם לא איך אפשר למנוע סכרת אצל ילדים שהוריהם סכרתיים תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת
ד''ר דורית לב01/09/2008כדאי להפנות את השאלה לאנדוקרינולוג ילדים המומחה בסוכרת
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מי שפירגל31/08/2008
האם היא בודקת גם מחלות ניורולוגיות? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי שפיר
ד''ר דורית לב31/08/2008בדיקת מי שפיר בודקת קודם כל את הכרומוסומים (מספר, מבנה ) .
כמו כן ניתן לבדוק מחלות רבות אשר בהן ידועים הגנים.
אם מדובר במחלה נוירולוןגית ספציפית שבה ידוע הגן ניתן יהיה לבדוק זאת במי השפיר לאחר יעוץ גנטי, כי זה לא נעשה באופן שגרתי.
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשאות טרנר
מרתה04/11/2008אם לאם יש מוזייקה, האם היא נשאית לטרנר, ומה סיכויי הבת לטרנר לעומת כלל האוכלוסיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשמחה27/08/2008
שלום, האם בדיקת EMG ידיים מאבחנת במדויק איזו חוליה לוחצת על עצב? אם מאבחנים בה לחץ באזור הצוואר - האם ייתכן שהבעיה היא בגב ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר EMG
פרופ' טלי שגיא31/08/2008EMG יכול לזהות איזו חוליה לוחצת על חוט השדרה.
בברכה
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיונית24/08/2008
שלום, מזה כשלושה שבועות יש לי תחושה של עקצוצים ונימלולים בצד הימיני של הפנים. תחושה זו התפשטה גם לצד שמאל של הפנים ותחושה של צריבות בעין ימין. כמו כן יש לי טעם מר בפה (כמו אחרי כויית חום בלשון). ביצעתי בדיקת C.T ודופלר צוואר שתוצאתם תקינה. בנוסף, ביצעתי בדיקות דם שונות שיצאו תקינות ברובם מלבד ערכי קרישה גבוהים. אני נורא מודאגת, האם אתם יכולים לומר לי מה אומרים כל הסימפטומים האלה?מה זה יכול להיות??? ואולי תוכלו לכוון אותי לבדיקות נוספות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקצוצים
פרופ' טלי שגיא31/08/2008צריך לבצע גם MRI ולאחר מכן לחזור לנוירולוג שלך.
בברכה
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיגור לא מאובחןסופי20/08/2008
בני עם פיגור ברמה קשה ואינו מאובחן , למה התכוונת אם הייתה פגיעה ניכרת לפני איבחון לנוקס גסטו? אם היה פיגור לפני האיבחון זה רק מחזק את האבחנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיגור קשה
פרופ' טלי שגיא31/08/2008ילדים עם פיגור יכולים לפתח תסמונת לנוקס גסטו אך גם ילדים ללא פיגור יכולים לפתח תסמונת זו (לעיתים רחוקות) ואז יפתחו פיגור שכלי.
מומלץ לפנות לברור נוירוגנטי-מטבולי כי יש התקדמות מתמדת ביכולת האבחנה.
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד וטחול מוגדליםיוני17/08/2008
שלום, בני נולד עם כבד וטחול מוגדלים, יש חשד למחלת גושה כי שנינו אשכנזים למרות שלא לשנינו יד את הגן, מהי המחלה והאם היא מסכנת חיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגדלת כבד וטחול
ד''ר דורית לב17/08/2008אם שניכם לא נשאים לגושה קרוב לודאי שלא מדובר בגושה. ישנן עוד סבות להגדלת כבד וטחול ויש להשלים את הברור בכוונים שונים.
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיקיםאלין13/08/2008
בתי היא תאומה בת 5. לפני כ-10 חודשים החלו להופיע אצלה טיקים לא רצוניים כדוגמת: משיכת אף, משיכת בגד תחתון באזור הפות. בעת לחץ או התרגשות התנהגות זו הופכת לתכופה יותר. אוסיף כי השנה עברה על בתי שנה קשה מאד בגן הילדים כאשר הופרדה מאחותה. חברתית היא היתה סגורה והשתנתה לבל היכר. רופא המשפחה שלנו ביקש מאיתנו לחכות עד עתה והיום הפנה אותנו לנוירולוג ילדים. האם תיאור זה נשמע כתסמונת טורט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיקים
פרופ' טלי שגיא15/08/2008תסמונת טורט מוגדרת כאשר הטיקים הם גם תנועתיים וגם קוליים ונמשכים מעל שנה. לכן ביתך עדיין לא עומדת בהגדרת תסמונת טורט.
בברכה
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

