מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נשאית טייזקסיעל17/01/2010
שלום רב,
אני יהודיה אשכנזיה ונמצאתי נשאית לטייזקס. אני מתכננת להרות מזרע של תורם מחו"ל, שמוצאו גרמני-דני. אם לא ניתן לבדוק את התורם לנשאות - האם הסיכון הוא כזה שמצריך לוותר על התרומה? המון תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשאית טייזקס
ד''ר לינה באסל19/01/2010המחלה נדירה מאוד בקרב אירופאים. אין סיבה לוותר על התרומה.
ניתן לבצע בדיקה לעובר במהך ההריון - תוכלי לקבל פרטים במסגרת יעוץ גנטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות חלבון עובריאן17/01/2010
דר באסל שלום,
בהמשך להודעתי הקודמת , לאחר קריאה יותר מעמיקה על בדיקת חלבון עוברי הבנתי שחשוב גם לבדוק כל ערך בנפרד ולכן אודה לעיונך :
Afp 47.90 ng\ml 1.09 mom
Hcg 15.30 iu\ml 0.66 mom
Ue3 2.27 ng\ml 0.57 mom
הסיכונים : הסיכון המשולב לתסמונת דאון לפי הגיל והבדיקות 1:3698
הסיכון לתסמונת דאון לפי גילך בלבד 1:1149
האם כל אחד מהערכים תקין ? מקריאתי אודות הבדיקה הבנתי שככל שue3 נמוך יותר כך גדל הסיכון לתסמונת דאון וטריזומיה 18, לפי התוצאות אני רואה שאצלי ערך זה בנורמה אך עדיין עולה השאלה האם לא קצת נמוך ?
לציין כי בדיקת סקר ביוכימי בשבוע 13 יצאה תקינה לחלוטין . כך גם השקיפות העורפית ובדיקת סקר מוקדמת
אודה לתשובתך , משום מה בדיקות אלה קצת מלחיצות אותי .
אודה לתשובתך ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לשאלתי
אן17/01/2010דר באסל שלום
שאלתי אותך את השאלה ב12/01 וקבלתי מענה על השאלה הראשונה בה לא פרטתי את כל הערכים אלא רק את התוצאות הסופיות וקבלתי ממך מענה כי התוצאות תקינות ,
מאז גם קבלתי תשובה של הרופא שלי כי כל הערכים תקינים ואני רגועה כעט .
אולם אודה לך בכל אופן אם תעייני בתוצאות המורכבות של הבדיקות כמומחית גנטית
סליחה על השאלה הכפולה , אך אודה מאוד לתשובתך
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות סיסי שליהבילבי17/01/2010
שלום
אני ובעלי נשאים לקונקסין.
ביום שני שעבר ביצעתי סיסי שליה.
אני ממש לחוצה לגבי התוצאות כי ההריון הקודם הסתיים בהפסקת הריון בשבוע 19 בגלל תוצאה חיובית בעובר לאחר מי שפיר.
אמרו לי שהתשובה מתקבלת לאחר 10 ימים עד שבועיים.
מה הסיכוי שיש כבר תוצאה ופשוט לא מודיעים לי?
באיזו שיטה בודקים אם יש מוטציה בגן ? (יש לי תואר שני בביולוגיה)
תוך כמה זמן מודיעים על תוצאה חיובית??
עשיתי את הבדיקה בביה"ח רמב"ם בחיפה.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות סיסי שליה
ד''ר לינה באסל17/01/2010את צריכה לברר עם המעבדה ברמב"ם, כל מעבדה מבצעת בדיקות מסוג גה בשיטה אחרת. לרב גם חוזרים על הבדיקה פעמיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין אגני כליות לvsd שריריחסוי16/01/2010
קראתי רבות על הקשר החלש בין אגני כליות לתסמונת דאון, ובין vsd inlet לבין התסמונת.
בשבוע ה-22 לערך התגלה חשד להרחבת אגני הכליות (4 ממ מול 6 ממ) , עשינו בדיקה מכוונת לכליות בשבוע ה-29 וראו שימין 5.4 ממ ושמאל 5.2 ממ.
בהמשך גם עשינו אקו לב עוברי ושם זיהו vsd שרירי בצבע שאינו נראה גדול,
יש לציין שאנחנו הולכים לבדיקת מי שפיר (+FISH), אבל הימים שלפני (וגם עד התוצאות) קשים ...
רצינו לדעת האם שני הממצאים הללו מגדילים את הסיכוי לילד עם בעיה גנטית, והאם העובדה שהכליות בסופו של דבר בגודל נורמלי, אינן שוללת את ההמצא הנ"ל ובעצם משאירות אותנו עם ממצא בודד...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקשר בין אגני כליות לvsd שרירי
ד''ר לינה באסל16/01/2010רב הסיכויים כ העובר תקין לחלוטין, הסיכון לבעיה כרומוזומלית או תסמונת גנטית קיים אך לא גבוה. מומלץ לשקול גם ביצוע FISH לתסמונת VCFS או צ'יפ גנטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת fish לvcfs
חסוי16/01/20101) האם ברגע שאני אומר פיש בהכרח יבדקו גם את הסיכוי ל-vcfs?
2) מדוע הפנית אותי דווקא לבדיקה הזו? האם יש משהו בתסמינים שמעיד על כך?
3) האם אוכל לקבל מאמרים בנושא?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת fish לvcfs
ד''ר לינה באסל16/01/20101) לא
2) דרוש הסבר במסגרת יעוץ גנטי
3) יש מאות מעמרים בנושא זה, אין צורך לקרוא אותם, תגשי לעיוץ גנטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמי פיגמנטציהענת15/01/2010
שלום
בני התינוק אובחן ב pigmentation mosacism, הופנינו לבדיקת קריוטיפ וכן לייעוץ גנטי.
איך נקראת תסמונת זו בעברית, ואיפה ניתן למצוא חומר בעברית לגבי התסמונת?
לשם מה צריך בדיקת קריוטיפ?
האם זה גנטי?
אם אפשר קצת אינפורמציה ממך לגבי תסמונת זו. (עד שאמצא באינטרנט).
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמי פיגמנטציה
ד''ר לינה באסל16/01/2010איך נקראת תסמונת זו בעברית, ואיפה ניתן למצוא חומר בעברית לגבי התסמונת? מוזאיקה זה פסיפס, אין שם מדוייק בעברית
לשם מה צריך בדיקת קריוטיפ? לשלול שינויי כרוזומומלי באיזור של שינויי באיזורים עם שינוי בפיגמטציה
האם זה גנטי? לא
אם אפשר קצת אינפורמציה ממך לגבי תסמונת זו. (עד שאמצא באינטרנט).
לרב אין לזה משמעות לגבי הבריאות, זה רק שינויי בכמות הפגמנט מלנין בעור
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינויי פיגמנציה -המשך - לדר' לינה
ענת17/01/2010שלום,
מודה לך על תשובתך.
יש לי עוד מספר שאלות:
1. אמרת ש"בדיקת קריוטיפ בודקת כדי לשלול שינוי כרומוזומלי באיזור של שינוי הפיגמנטציה", אך
מה קורה במידה וכן יש שינוי על מה זה מעיד ומשליך?
אנחנו חצי אשכנזים וחצי עירקים-מצריים וצבע עורו של הילד הוא בהיר.
2. האם הצבע יכול להתכהות בעתיד גם ללא חשיפה לשמש?
3. האם יכולים להתווסף עוד כתמים בהמשך החיים?
4. הופנינו גם לבדיקת נוירולוג ילדים ואמרת ש"לרוב אין לתסמנות זו משמעות לגבי הבריאות" אז
לשם מה אנו אמורים לראות גם נוירולוג ילדים?
5. איזה כרומוזום חסר בתסמונת זו?
6. האם יש טיפול לתסמונת זו מבחינת כתמים וכו'?
אודה לך על תשובה מהירה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ענת17/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינויי פיגמנציה -המשך - לדר' לינה
ד''ר לינה באסל19/01/2010תקבלי הסבר מפורט במסגרת יעוץ גנטי, לא בפורום זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתמי פיגמנטציה
ד''ר לינה באסל19/01/2010איך נקראת תסמונת זו בעברית, ואיפה ניתן למצוא חומר בעברית לגבי התסמונת? מוזאיקה זה פסיפס, אין שם מדוייק בעברית
לשם מה צריך בדיקת קריוטיפ? לשלול שינויי כרוזומומלי באיזור של שינויי באיזורים עם שינוי בפיגמטציה
האם זה גנטי? לא
אם אפשר קצת אינפורמציה ממך לגבי תסמונת זו. (עד שאמצא באינטרנט).
לרב אין לזה משמעות לגבי הבריאות, זה רק שינויי בכמות הפגמנט מלנין בעור
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עונים???
ענת19/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהמיטל14/01/2010
שלום רב אני בת 26 ללא ילדים לאחר שני הפלות רצופות נשלחנו אני ובעלי לבצע בדיקת קריוטיפ בסורוקה עקב הפלות חוזרות התשובה של בעלי תקינה ושלי יצא כך:
נוסחת הקריוטיפ: 46XX
אך בסיכום תוצאות נרשם לי כי נמצא תא אחד עם טריזומיה X מתוך 30 מיטוזות שנבדקו ורשמו לשקול אפשרות של FISH בתאים שלא עברו תירבות הבדיקה בתשלום .
1.שאלתי היא האם אתה ממליץ לעשות?
2.תוך כמה זמן יש תשובה של הבדיקה הזו זהחשוב לי מאוד לדעת תוך כמה זמן התשובה ל FISH
תודה והמשך יום טב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה
ד''ר לינה באסל16/01/2010אני לא ממליצה לבצע את הבדיקה, אין לממצא קשר להפלות או לבריאות שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
מיטל16/01/2010לא הבנתי אם זה לא משפיע על הפלות או על הבריאות אז זה יכול להשפיע או להעביר מום לילידים עתידים מה בעצם משמעות הבדיקה??????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
ד''ר לינה באסל16/01/2010יש משמעות במידה ו מוצאים שחלוף כרומוזומלי או שינויי במספר כרומוזומים במספר תאים, לא בתא אחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץ גנטי תורלילך14/01/2010
במשך ללבטים שלי לגבי מי שפיר נשלחתי ליעוץ גנטי, אבל ממש קשה לקבוע תור ומועד מי השפיר קרב ובא! מה עושים? אם מטרת היעוץ היא אולי שכלול התוצאות האם בשביל זה צריך לקבוע תור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: לילך
ד''ר לינה באסל16/01/2010ת יכולה לפנות ליעוץ גנטי דרך ביטוח מושלם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטרת היעוץ הגנטילילך14/01/2010
לאור חילוקי דעות לא פשוטים יש ביני לבין בן זוגי לגבי מי שפיר
יעץ לי הרופא לפנות ליעוץ גנטי, צרפתי כאן את תוצאות הבדיקות.
שאלה : אני בת 34 ו-10 חודשים כרגע שבוע 19 מה מטרת היעוץ הגנטי כי הרי הסיכוי לתסמונת דאון עולה עם הגיל...האם הוא גם קשור לגנטיקה או רק לחלוקת התאים?
גיל הריון לחישוב סיכון : 12.4
NT NUCHAL 0.99
NT NUCHAL 1.1 mm
PAPP A 0.63 MoM
PAPP - A 1422 mIU/L
free bete HGC 2.23 Mom
free beta hgc 81 ng/ml
גיל 34 10 חודשים
סיכון לפי גיל 1/400
סיכון לתסמונת דאון - לפי גיל+שקיפות+בדיקות דם 1/740
סיכון לטריזומה 18 1/20000
1.04 MoM (AFP) חלבון עוברי
( 43.35 ng/ml)
1.04 MoM (HCG) גונדוטרופין שילייתי
( 21.73 U/ml)
0.90 MoM (uE3) אסטריול
( 1.39 ng/ml)
הערכות וסיכונים:
הסיכון הסטטיסטי ללידת תינוק עם תסמונת דאון מחושב לפי גילך בלבד: 1: 359
הסיכון ללידת תינוק עם תסמונת דאון המחושב לפי גילך בשילוב עם תוצאות הבדיקות הוא: 1: 1040
סריקה מוקדמת פרטית יצאה תקינה
בכל אופן אחרי הסריקה המוקדמת הייתי אצל הרופא שנית לבדוק מיקום השילייה הוא לקח מדדים נוספים:
שבוע 18
עצם הירך שבוע 19+5
קוטר ראש 19+1
היקף הבטן 19+2
אז מה ההמלצות אנחנו ממש חוששים.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטרת היעוץ הגנטי
ד''ר לינה באסל16/01/2010הגיל שלך כבר נלקח בחשבון בחישוב של הסיכון לתסמונת דאון. מטרת היעוץ היא להסביר איזה בעיות בדיקת חלבון עוברי לא מגלה, מהיא המשמעות של התשובה של סקר ביוכימי ולתת לך כלים להחליט האם לבצע או לא לבצע בדיקת מי שפיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשאות למחלת בלוםאני13/01/2010
שלום,
בבדיקות גנטיות בטרם הריון נמצא כי אני נשאית למחלת בלום.
הבנתי את השלכות הנשאות להריון אך לא הבנתי מה המשמעות למי שנושא את המחלה.
איך התסמונת באה לידי ביטוי אצל נשאים?
האם היא יכולה להתפרץ?
האם ספירת דם לא תקינה מעידה על משהו בהקשר זה?
אודה מאוד לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשאות למחלת בלום
ד''ר לינה באסל16/01/2010אין משמעות לנשאות - את בריאה, המחלה לא יכולה להתפרץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות חלבון עובריאן12/01/2010
שלום רב ,
קבלתי את תוצאות חלבון עוברי שביצעתי בשבוע ה17. אני בת 27.7
התוצאות : הסיכון לתסמונת דאון לפי גיל ובדיקות :1:3698
הסיכון לתסמונת דאון לפי גיל בלבד : 1:1149
האם התוצאה תקינה ?
האם הערכים בבדיקה זו הם אותם הערכים כמו בבדיקת סקר ביוכימי שביצעתי בשבוע 13 ? כי שם התשובה לבי גיל+ בדיקות יצאה 1:20000?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות חלבון עוברי
ד''ר לינה באסל12/01/2010מדובר בתוצאה תקינה.
ניתן לחשב סיכון משוכלל של שתי הבדיקות - במסגרת פגישה עם יועץ גנטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקה
אן12/01/2010האם יש צורך ??
האם לא מספיק לדעת כי 2 התוצאות תקינות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקה
ד''ר לינה באסל12/01/2010מספיק, אך במידה ואת רוצה להבין יותר לגבי מידת הסיכון ניתן לעשות זאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות
אן12/01/2010אמת שמספיק לי לדעת שהתשובה תקינה .פשוט התעניינתי לדעת האם בשתי הבדיקות נבדקים אותם פרמטרים או שכל בדיקה מתבססת על פרמטרים שונים ולכן 2 הבדיקות מראות יחסים שונים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות
אן12/01/2010אמת שמספיק לי לדעת שהתשובה תקינה .פשוט התעניינתי לדעת האם בשתי הבדיקות נבדקים אותם פרמטרים או שכל בדיקה מתבססת על פרמטרים שונים ולכן 2 הבדיקות מראות יחסים שונים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות
ד''ר לינה באסל12/01/2010נבדקים פרמטרים שונים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש צורך בבדיקת מי שפיר?מיטל11/01/2010
שלום,אני בת 33,הריון שלישי עם תאומים שבוע 21.
קיבלתי תוצאה של בדיקת חלבון עוברי והשכלול יצא גבוה מאוד 1:114 כאשר A.F.P=1.26
בבדיקת השקיפות עורפית עובר אחד 0.9 מ"מ CRL=4.49 ועובר שני 0.9 מ"מ CRL=4.68 (ללא בדיקת דם רק אולטראסאונד)למה להתייחס כל אחד אומר לי משהו אחר,הרופא המטפל ממליץ על בדיקת מי שפיר וטוען שהתוצאה גבוהה וחריגה מאוד,לעומתו היועץ הגנטי טוען שאין הצדקה לדיקור מי שפיר וטוען שאין להתייחס לתוצאת השכלול אלא לחלבון העוברי בלבד שעדיין בנורמה.
מבקשת את דעתך הנוספת בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש צורך בבדיקת מי שפיר?
ד''ר לינה באסל11/01/2010אין תשובה חד משמעית במצה זה. בדיקת שקיפות עורפית אמינה הרבה יותר מחלבון עוברי (במיוחד בתאומים). יחד עם זאת, רק בבדיקת מי שפיר ניתן לגלות בעיה כרומוזומלית באמינות מלאה. את יכולה לא לבצע בדיקת מי שפיר במידה ואת מוכנה לקחת סיכון קטן לבעיה כרומוזומלית בעוברים. חשוב מאוד לעבור יעוץ גנטי ולקבל הסבר על בדיקות מי שפיר ובדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות גנטיות בזמן היריוןסיון10/01/2010
שלום,
לפני כשנה ערכתי את כל הבדיקות הגנטיות המומלצות לאשכנזים (כ-16 בדיקות)
ונמצאתי נשאית ל-CF ולדיסאוטונומיה משפחתית.
אחותי שעשתה את הבדיקה במקביל אלי נמצאה גם נשאית לCF.
הריתי מתרומת זרע. התורם נבדק ל-X שביר, CF ודיסאוטונומיה.
כיום אני בהיריון בשבוע 13 ושאלותי:
1. האם יש לבצע בדיקות עובר/גנטיות במהלך ההיריון מאחר ואני נשאית?
אני לא בטוחה שאני אעשה מי שפיר . בדיקות אחרות לזיהוי המחלה בעקבות הנשאות שלי?
התיעצות עם מומחה לגנטיקה?
2. שמעתי שיש בדיקה חדשה "גלקטומיה". האם מומלץ לבצעה בהיריון בשלב זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות גנטיות בזמן היריון
ד''ר לינה באסל10/01/2010סיכון ל-CF בעובר נמוך, אך ניתן לבצע בדיקה לרוצוף של הגן ל-CF לתורם או לעובר.
ניתן לבצע בדיקה לגלקטוזמיה (לך).
מומלץ יעוץ גנטי - לאחר היעוץ תוכלי להחליט האם את מעוניינת בביצוע בדיקות אלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיבורמטוזיסענת09/01/2010
שלום,
1.ברצוני לדעת לגבי השלכות של פיברומטוזיס בתינוק בן חודשיים?
יש כתמים פיגמנטיים עם שוליים מטושטשים בצוואר בטן ורגליים וכן בעין אחת יש נודולה לא בצורת עיגולים אלא בצורה ישרה (מעין קווים / פסים)
2. האם יש טיפול למחלה?
3. האם יכולה להיות נסיגה בהתפתחות?
4. האם המחלה יכולה להיות במצב סטטי ולא להחמיר
5. האם במחלה זו צריך להיות כל הזמן עם יד על הדופק?
אודה לתשובה המהירה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוירופיברומטוזיס NF1
פרופ' אוהד בירק10/01/2010מדובר במחלה שכיחה יחסית: כ-1:1000 מהאוכולסיה. מרבית המקרים הינם קלים וחלק ניכר (אם כי לא כולם) עוברים את כל מהלך החיים ללא סיבוכים. בכל מקרה דרוש מעקב. אין טיפול ספציפי - אך יש טיפול לסיבוכים אם מופיעים. מומלץ איבחון מדויק והסבר מפורט וכן יעוץ לגבי הריונות עתידיים שלכם - בפגישת יעוץ גנטי מסודרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקותאסנת07/01/2010
שלום רב,
אני בשבוע ה17 להריוני , שקיפות עורפית+ בדיקת סקירת מערכות מוקדמת תקינות .
ביצעתי גם בדיקת דםלסינון מ וקדם לאיתור תסמונת דאון .( מצ"ב הקובץבקישור)
ברצוני לשאול האם כל אחד מהפרמטרים תקין(papa a,free beta hcg,nt) ? והאם תוצאות הבדיקות לחישוב סיכון לתסמונת דאון וטריזומיה 18 תקינות ?
אודה תשובתך
תודה רבה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות
ד''ר לינה באסל07/01/2010שלום,
לא ניתן לראות את התוצאות (איכות לא טובה של הסריקה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות ב דיקות
אסנת08/01/2010האם עכשיו ניתן לראות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות ב דיקות
ד''ר לינה באסל08/01/2010לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות
בת חן08/01/2010שלום , אני בשוע 17 להריון . שקיפות עורפית ובדיקת סקירת מערכות תקינות . עשיתי גם בדיקת דם סקר ביוכימי ולהלן התוצאות:
papa a :1.88 mom
free beta hcg : 0.52 mom
( החישוב מתבסס על מדידת CRL 67.0 mm )
בדיקת שיפות עורפית (NT) :
nt: 0.96 mom
( החישוב מתבסס על מדידת CRL 67.0 mm )
חישוב הסיכון לתסמונת דאון :
הסיכון המשוקלל לפי גיל בלבד הינו :1:1200
הסיכון המשוקלל המסתמך על גיל האשה , הבדיקות הביוכימיות והשקיפות העורפית NT הינו נמוך מ-1:20000
חישוב הסיכון לטריזומיה 18 :
על פי גיל האשה , הבדיקות הביוכימיות ,והשקיפות העורפית NT הינו : קטן מ:1:300
בברצוני לברר האם הערכים papa a,free beta,nt תקינים בפני עצמם ? והאם תוצאות הבדיקות לאיתור תסמונת דאון וטריזומיה 18 תקינות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות
בת חן08/01/2010ברצוני רק לציין כי הבדיקה נעשתה בשבוע 13 היום אני בשבוע 17 .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות
ד''ר לינה באסל08/01/2010התוצאות תקינות לחלוטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה המהיר :)
בת חן08/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת קליינפלטרמיכלי07/01/2010
בני בן 29 עקב ירידה בליבידו ופוטנציה הופנה לבדיקות.
התגלתה תסמונת קליינפלטר.
חוסר בטסטוסטרון.
בדיקת זרע ראשונה – ללא אף תא זרע בכל השדות
US אשכים – אשכים היפוטרופים ווריקוצלה בהמיסקרוטום השמאלי.
התחיל לפני מספר ימים בטיפול של זריקת טסטוסטרון בשלב זה כל 28 יום
לראות איך הגוף מגיב.
עדיין לא קיבלנו שום ייעוץ גנטי. עלי לציין שבני כרגע רווק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמונת קליינפלטר
ד''ר לינה באסל07/01/2010לא כתבת את השאלה.
מומלץ יעוץ גטי לצורך קבלת הסבר מפורט לגבי תסמונת קליינפלטר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהייעוץ גנטי
מיכלי07/01/2010שאלתי במצב כמו שלו האם יש סיכוי לעשות ביופסיה של אשכים למצוא אי אלו זרעונים על מנת שיוכל להקפיאם ולהשמש בהם בעתיד.
ואם תוכלו לייעץ לי מה עושים במצב הזה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהייעוץ גנטי
ד''ר לינה באסל07/01/2010זאת שאלה לרופא נשים מומחה לפוריות הגבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

