מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהפזית22/10/2008
שלום רב, חברה שלי עומדת לעבור צינתור חצוצרות. רציתי לדעת, מהם הסיבוכים האפשריים בצינתור חצוצרות, ומהי בערך ההסתברות שיקרו? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיבוכים מצנתור חצוצרות.
ד``ר דניאל טוגנדרייך22/10/2008צנתור חצוצרות היא פרוצדורה "הכוללת" בתוכה צילום רחם רגיל +תוספת - הצנתור.
לכן כל סיבוכי צילום הרחם יתכנו גם בצנתור (תגובות אלרגיות לחומרי הניגוד,התלקחות זיהום אגני,התנקבות הרחם ) רב הסיבוכים נדירים למדי. בצנתור בנוסף לצילום הרגיל מכניסים צנתר לפתח החצוצרה וזה מוסיף את הסיכון להתנקבות החצוצרה(נדיר ביותר) בנוסף לסיבוכים שהוזכרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום רחם- איך, מתי.. ועוד
פרופ' ראול אורביטו22/10/2008מדובר בבדיקת הדמייה המתבצעת באמצעות מכשיר שיקוף.
הנבדקת עוברת שיקוף של האגן (בו ממוקמים הרחם והחצוצרות)
הגניקולוג המבצע מזרים לרחם חומר ניגוד על מנת שניתן יהיה לראות
את הרחם והחצוצרות בשיקוף. (ללא חומר הניגוד הרחם והחצוצרות "שקופים" ולא יודגמו בשיקוף).
מטרת הבדיקה בעיקר לוודא מעבר תקין בחצוצרות. באופן משני מתקבל מידע גם על תקינות
מבנה הרחם.
יש לבצע הבדיקה בעיתוי כזה שאנחנו בטוחים שהאישה לא מעוברת.
לא ניתן לבצע בזמן הווסת ממש.
אם הבדיקה בוצעה בטרם הביוץ אין מניעה ולנסות להתעבר בסמוך ואחרי הצילום.
לגבי סיבוכים, מצורף הפירוט- כפי שמצוי בטופס ההסכמה מדעת, ושאת אמורה לחתום עליו לפני הצילום.
לציין ולהדגיש שהסיכוי לסיבוכים הינו קטן מאוד (אחוזים בודדים, ולסיבוכים ה"רציניים" עוד פחות)
"צילום רחם נעשה לצורך אבחון פגמים ברחם ובחצוצרות במקרים בהם קיים ליקוי פוריות דהיינו, אי
יכולת להרות או לשמור על ההריון. לצורך ביצוע הבדיקה נעשה שימוש במכשיר התופס ומקבע את צוואר הרחם. דרך צוואר הרחם מוחדרת צינורית שדרכה מזריקים חומר ניגוד רדיוגרפי המכיל יוד. לאחר מכן נעשה שיקוף רנטגן ומספר צילומי רנטגן.
בעת ביצוע הבדיקה העיקרית צפוי בדרך כלל כאב באגן ובבטן (עקב התכווצות הרחם) שנמשך בדרך כלל זמן קצר לאחר ביצוע הפעולה, וכן יתכן שיופיע דמם נרתיקי בכמות לא משמעותית.
כמו כן, יתכנו הסיכונים והסיבוכים ההבאים לרבות: זיהום, התלקחות מחודשת של דלקות אגן כרוניות,
תגובה אלרגית בדרגות שונות לחומר הניגוד, ובמקרים נדירים ניקוב הרחם. כמו כן, במקרים נדירים של זיהום קשה או ניקוב הרחם במהלך הבדיקה יתכן ויתעורר הצורך לנקוט בפעולות תיקון לצורך הצלת חיים או למניעת נזק גופני, לרבות פעולות כירורגיות שלא ניתן לצפותם לפני הבדיקה בודאות או במלואם, לרבות הצורך, לעיתים רחוקות,לכרות את הרחם".
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מידע חשוב לרב-חשוב ביותרסיגל17/10/2008
בפניתי לרב נתבקשתי לשאול האם במהלך בדיקת צוואר הרחם : 1.יש שימוש בקוגלצאנג? 2. מהו עובי הצינורית המוחדרת. האם פחות מ4 מ"מ? 3. האם מקור הדם הוא מצוואר הרחם או מהרחם? אני מצטערת מאוד שאני שוב פונה בעניין משום שזה חשוב ביותר ואת התשובות המהימנות רק הרופא המבצע יכול לתת. אני אשמח אם תוכלו לענות לי בהקדם האפשרי. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' ראול אורביטו17/10/2008אם את מצפה לתשובה מדויקת ומהירה בנוגע לבדיקתך ע"י דר' טוגנדרייך, אנא פני לדר' טוגנדרייך בדרכים המקובלות ולא דרך האתר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות צילום רחםאור16/10/2008
שלום, ביצעתי צילום רחם במסגרת קופ"ח מכבי אצל ד"ר טוגנדרייך. התוצאות הן: חצוצרה שמאל לא הודגמה מאחר שנכרתה בלפרוסקופיה (עקב הריון חוץ-רחמי) וקרן ימין לא הודגמה מסיבה לא ברורה. חשד להדבקויות התופסות קרן ימין. נאמר לי שכנראה אצטרך לעבור היסטורוסקופיה. האם מדובר בתהליך ניתוחי? מה הסיכויים להכנס להריון באופן טבעי? תודה על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היסטרוסקופיה
פרופ' ראול אורביטו16/10/2008היסטרוסקופיה הינה תהליך בו מוחדרת מצלמה לרחם על מנת לבחון את החלל מבפנים- ולתהות על הסיבה לאי הדגמת הקרן הימנית. ההיסטרוסקופיה האבחנתית הינה פעולה דומה "מבחינת אי הנוחות" לצילום רחם.
לגבי הסיכויים להריון טבעי: אם אין חצוצרה מצד אחד והצד השני לא מודגם (סתום)- הסיכויים הינם פרקטית- אפס! (באופן טיבעי)
על מנת להרות ובסיכויים גבוהים, תידרשי לטיפולי הפריה חוץ-גופית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום אחרי צילום הרחם-ד" גונדרייךסיגל16/10/2008
שלום לך! היום בבוקר עשיתי אצלך צילום רחם.עדיין יש לי כאבים ודימום כמו במחזור.לשמחתי התוצאה תקינה. לפני תחילת הבדיקה שאלתי אותך האם הדימום מקורו ברחם או בצואר הרחם משום שאני שומרת נידה וענית שאתם משתדלים לא לגעת ברחם. עכשיון אחרי הטיפול-רציתי לדעת אם הדם שיוצא כרגע הוא מטמא(מהרחם)?אני רוצה לציין שבמהלך הבדיקה אמרת לי שבחצוצרה השמאלית אין זרימה מלאה ולכן נדרשת התערבות ואף צויין בפענוח אינטורזציה (מונח לא ברור). בסוף הבדיקה ציינת שאדמם.אך שכחתי לשאול מהו מקורו של הדימום. אשמח לקבל תשובה -תשובתך היא המכריעה לעניין הנידה וחשוב לי מאוד לקבלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שגית
פרופ' ראול אורביטו16/10/2008לגבי שאלתך- דמם שמקורו מהרחם מטמא. בצילום רחם יתכן דמם שמקורו בצואר הרחם או מהרחם.
הדרך לוודא את המקור- הינה ע"י בדיקה גינקולוגית והסתכלות על צואר הרחם.
ולצורך הענין- עליך להגיע לבדיקת רופא נשים מטפל.
אגב- במידה והדמם חזק\ מופיעים כאבים או חום- יש לפנות למיון.
לידיעתך לידיעת כלל ההפונות לפורום.
הפורום מיועד לכלל הציבור ואינו דרך לתקשר עם דר' טוגנדרייך באופן אישי.
מטרת הפורום הינה לענות על שאלות כלליות וספציפיות לגבי מטופלות אנונימיות- ולא בא להחליף טיפול פרטני של דר' טוגנדרייך או רופא אחר.
במידה וברצונך לתקשר ספציפית עם דר' טוגנדרייך- אנא צרי קשר בטלפון המיועד לכך ושגם מופיע בפורום!
מרפאת דר' טוגנדרייך: רח' בן גוריון 183 גבעתיים 050-5621467
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדימום
סיגל16/10/2008תודה על התייחסותך. אך קיים קושי לקבוע תור לגניקולוג וזה לוקח זמן (בעיקר בתקופה זו של החגים)ובנוסף האם לאחר מס' ימים הגניקולוג יוכל לקבוע מהו מקור הדם?לכן פניתי לד"ר טוגנרייך שביצע את הבדיקה.זוהי בעיה עבורי. בנוסף, רציתי לדעת כמה ימים יכול להמשך הדימום ?(מהי התגובה הנורמלית?) תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדימום
סיגל16/10/2008תודה על התייחסותך. אך קיים קושי לקבוע תור לגניקולוג וזה לוקח זמן (בעיקר בתקופה זו של החגים)ובנוסף האם לאחר מס' ימים הגניקולוג יוכל לקבוע מהו מקור הדם?לכן פניתי לד"ר טוגנרייך שביצע את הבדיקה.זוהי בעיה עבורי. בנוסף, רציתי לדעת כמה ימים יכול להמשך הדימום ?(מהי התגובה הנורמלית?) תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדמם
פרופ' ראול אורביטו17/10/2008דמם אמור לחלוף תוך מס' ימים, לפחות בכמות ולשנות צבע מבהיר לכהה.
כל תופעה של דמם אדום ומתגבר (כמו-וסת ויותר)- דורש פניה למיון
כמו-כן, כל בעיה נלווית- חום, כאבים חריגים- דורשת פניה לבדיקה (מיון)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצטרף לדעתו של פרופסור אורבייטו+ד``ר דניאל טוגנדרייך14/10/2008
קביעת "צוואר רחם רחב" נקבעת יחסית לצינור המשמש להזרקת חומר הניגוד שקוטרו ידוע. אין התאמה מלאה בין מראה צוואר הרחם בצילום רחם לבין תפקודו או מצב של "אי ספיקה" המחייב תפר צווארי. גם אם יתעורר צורך בתפר צווארי מדובר בניתוח פשוט יחסית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה רבה
ד14/10/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות צילום רחם-ד"ר טוגנרייךד14/10/2008
שלום, עשיתי אצלך אתמול צילום רחם(זאת שכמעט התעלפה)ונאמר לי שהכל תקין. בתוצאה באתר מכבי ראיתי להפתעתי שנכתב כי צוואר הרחם רחב.... מאז אני לא מצליחה להרגע ויש לי פגישה עם הרופא רק ביום ה' בבקשה אם תוכל לעזור: 1.מה זה אומר? האם מצב שיצריך תפירה בזמן הריון? 2.לפני שנה וחצי עברתי הפלה בחודש שלישי שלאחריו ביצעתי צילום רחם בו צוואר הרחם היה תקין לאחריו נכנסתי להריון חוץ רחמי נכרתה חצוצרה שמאל ולפני חצי שנה ביצעתי היסטרוסקופיה שגם בה צוואר הרחם נצפה תקין.מאז חצי שנה מנסה להכנס להריון ע"י הזרעות, האם המצב הזה יכול היה להגרם בגלל ההזרעות המרובות והאולטרסאונדים למעקב ביוץ?שהרי לא היה לי את זה קודם? 3.בהנחה שבהיסטרוסקופיה צוואר הרחם אכן תקין,יש מקום לטעות צילום הנוכחי? 4.זה מצב הפיך?יש מה לעשות בנידון? תודה וסליחה על ריבוי השאלות,אני ממש בהיסטריה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואר רחם רחב
פרופ' ראול אורביטו14/10/2008אין קשר בין מה שעברת מצילום רחם קודם ועד לנוכחי לאי ספיקה צוארית. צואר רחב- זה מה שנצפה ע"י הרופא המבצע, והרופא המטפל אמור להתייחס לכך במסגרת ההיסטוריה הרפואית של המטופלת. עפ"י מה שתיארת- אין לך סיפור של איס"ק צוארית ולכן גם לא צורך בתפירת צואר הרחם בהריון.
כמו כן, צואר רחב- השאלה עד כמה?
מציע שתפני לרופא מטפל עם הצילום- שיבחן את רוחב הצואר ואז תדיינו את נושא הצואר והאם יש צורך בתפירה- שזה הטיפול בצואר רחם רחב הגורם לאיס"ק צוארית ופתיחה (לידה מוקדמת).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ד14/10/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות צילום רחםאפרת12/10/2008
שלום אשמח לעזרה בהבנת תוצאות צילום הרחם "דפנות הרחם תקינות... חצוצרה ימנית מעבר חופשי ותקין... חצוצרה שמאלית - מעבר איטי של החומר הניגודי תודה אפרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח
פרופ' ראול אורביטו12/10/2008סה"כ תקין. קיים מעבר איטי משמאל שיכול לנבוע מבעיה טכנית כמו התכווצות מקומית של שריר החצוצרה.יתכן גם חסימה חלקית חד צדדית.
מציע שתפני עם הצילום (דיסק)- לרופא מטפל על מנת לנסות ולדלות יותר מידע. כמו-כן להמשיך ולתכנן את המשך טיפולי הפוריות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות צילום רחםזוהר10/10/2008
שלום רב! להלן תוצאות צילום רחם שעברתי: לאחר הזרקת חומר ניגודי הודגמו: צואר במבנה תקין. רחם עם פגם מילוי בתכו. חצוצרה חמנית הודגמה עם מעבר ופיזור קל. חצוצרה שמאלית הודגמה עם מעבר ופיזור תקינים. אשמח לדעת מה המצאים אומרים, האם הכל תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח
פרופ' ראול אורביטו10/10/2008קיים מימצא בחלל הרחם- שיתכן וידרוש בירור נוסף ע"י היסטרוסקופיה.
לגבי החצוצרות- שתיהן פתוחות עם מעבר חומר ניגוד, כאשר בצד אחד קיים פיזור קל.
המשמעות של פיזור קל- שיתכן וישנן הדבקויות סביב החצוצרה, או פשוט בעיה טכנית בצילום.
מציע, שתגשי לרופא מטפל עם הצילום (הדיסק)- כדי לדון על צורך באמצעי איבחון נוספים וכמובן המשך טיפולי פוריות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמהי היסטרוסקופיה?
זוהר11/10/2008והאם זה אותו תהליך כמו צילום רחם? היו לי כאבים רבים וקשים במהלך הצילום ולא הייתי רוצה לעבור אותו שוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיסטרוסקופיה
פרופ' ראול אורביטו11/10/2008פרוצדורה דומה לצילום רחם, אולם במקום להחדיר לרחם צנטר ולהזליף חומר ניגוד תחת שיקוף, בהיסטרוסקופיה מחדירים לרחם מצלמה שבאמצעותה ניתן לקבל תמונה פנורמית של חלל הרחם מבפנים- ובכך לזהות פתולוגיות תוך ריחמיות.
מבחינת כאבים- להערכתי דומה לצילום רחם.
לציין, ש ניתן לבצע פעולה זו גם תחת הרדמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה לצילום רחםלחוצה07/10/2008
לד"ר דניאל טוגנדרייך קודם כול תודה רבה על הטיפול עשיתי אצלך אתמול צילום רחם תודה על העדינות והסבר. רציתי לדעת מה זה אומר "מימין סקטוסלפינגס ללא מעבר ללא פיזור" אני יודעת שצד שמאל פתוח השאלה שלי היא האם ניתן להרות במצב הזה? והאם ממולצץ ניתוח לפתיחה החצוצרה? אני מנסה להרות כמעט שנתיים תודה וגמר חתימה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקטוסלפינגס
פרופ' ראול אורביטו07/10/2008הכוונה שהחצוצרה מימין חסומה רחיקנית- לא ניתן לפתוח בצינטור.
כיוון שחצוצרה שמאל פתוחה, עדין את יכולה להרות ללא צורך בהפריה, אם כי הסיכויים פחותים יותר בהשוואה לאשה עם 2 חצוצרות פתוחות.
עליך לפנות לרופא נשים לצורך התחלת או המשך טיפולי פוריות לאור משך אי הפריון והחסימה החד צדדית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היסטרוסקופיהשי06/10/2008
ד"ר שלום אני אמורה לעבור היסטרוסקופיה (אבחנתית וניתוחית) מאחר וגילו באולטרא סאונד פוליפ בגודל 1 ס"מ רציתי לדעת האם אפשר להסיר פוליפ בהיסטרוסקופיה בהרדמה מקומית בלבד? אני מפחדת מהרדמה כללית תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היסטרוסקופיה
פרופ' ראול אורביטו07/10/2008לעיתים ניתן
תלוי בגודל הפוליפ, במיכשור ובמיומנות המבצע
רצוי שתיוועצי קודם עם המנתח
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםאא05/10/2008
עשיתי צילום רחם לפני שנה וחצי ואמרו לי שהחצוצרות סתומות ושאני צריכה הפרייה מאוד חששתי מהטיפול מאחר והצילום רחם כאב נורא. פניתי לרופא אחר והוא הפנה אותי ואת בעלי לבצע את כל הבדיקות מחדש כולל צילום הרחם מאחר והוא טוען כי הצילום לא ברור וצריך לבצע שוב. בוא הפנה אותי לרופא שמבצע את הצילום בצורה פחות כואבת משהו עם בלון או משהו כזה וזה אמור להיות יותר קל. רציתי לדעת האם אתה מכיר את הבדיקה הזו ואיל קוראים לה תודה רבה:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם -קטטר עם בלון
ד``ר דניאל טוגנדרייך06/10/2008
קיימים מספר אביזרים רפואיים המשמשים לביצוע צילום רחם וחצוצרות.
אחת השיטות עושה שימוש בקטטר עם בלון המתנפח בצוואר הרחם או
בגוף הרחם ומאפשר החדרת חומר ניגוד לרחם ולחצוצרות.
על מנת להפחית את תחושת הכאב את יכולה להשתמש בתכשיר נגד
כאב אותו ניתן ליטול בסמוך ולפני הבדיקה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם השיטה בשימוש קטטר עם בלון פחות
אא06/10/2008האם השיטה בשימוש קטטר עם בלון פחות כןאבת משאר השיטות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקטטר או בלון
פרופ' ראול אורביטו07/10/2008עושה רושם שכן, אולם שוב תלוי במבנה הצואר\ רחם, שיתוף הפעולה וסף כאב של המטופלת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי צנתור - לדר' טוגנדרייךרונית04/10/2008
דר' טוגנדרייך שלום רב ושנה טובה. לפני כיומיים עברתי אצלך צנתור ופתיחה מוצלחת של חצוצרה. אז קודם כל תודה על היחס והמקצועיות. שכחתי לשאול האם וממתי מותר לי לקיים יחסי מין? האם אין בעיה אם אכנס להיון החודש?(אני אמורה לבייץ תוך יומיים שלשה).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסי מין אחרי צנתור מוצלח
ד``ר דניאל טוגנדרייך04/10/2008אין מניעה רפואית לקיים יחסי מין אחרי צנתור חצוצרות שעבר ללא סיבוכים.
תוספת הסיכוי להריון אחרי צנתור גבוהה במשך 6 החודשים העוקבים ודועכת לאחר מכן.
הריון סמוך ואחרי צנתור אינו בסיכון יתר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםשרי26/09/2008
עליי לעבור צילום רחם אך הבעיה היא שאני רגישה ליוד וכמעט איבדתי את חיי לפני 5 שנים כשקיבלתי את החומר התנפחתי וקיבלתי מכות חשמל כך שכשאני שומעת יוד אני היסטריי,שמעתי שאפשר לעשות אקווסט אבל שלא כל הרופאים יודעים לפענח בדיקה זו וגם שהיא כבר לא נפוצה והרבה פחות יעילה מה עושים במקום אקווסט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות ליוד
פרופ' ראול אורביטו27/09/2008ניתן לבצע צילום לאחר הכנה מתאימה ברגישים- עליך להיוועץ עם הרופא המבצע לפני הבדיקה
אלטרנטיבות - אקוויסט, אולם לא בשימוש בארץ , או לחליפין- הידרוסונוגרפיה- שאמינה מבחינת האינפורמציה לגבי הרחם ופחות לגבי החצוצרות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות צילום רחםמוני26/09/2008
שלום אני קיבלתי תשובה לצילום רחם שביצעתי בשלישי לספטמבר ואני רוצה הסבר מה התוצאות אומרות: 1- תעלת צוואר תקינה וסדירה 2- חלל רחם סדיר ותקין 3- מעבר חופשי של חומר ניגוד דרך שתי החצוצורות לחלל הבטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח
פרופ' ראול אורביטו27/09/2008התשובה- צילום תקין
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלמידיהציפי24/09/2008
שלום רב, לפני כחודש אובחנה אצלי כלמידיה, לאחר שנה של כאבי בטן תחתונים וכאב בצידי האגן (לא חזקים מדיי אך מטרידים, באים והולכים). אציין כי כאבי הבטן החלו לאחר שהתחלתי לצאת עם בן זוג, לפני כשנה. פעמיים ביקשתי מהרופא בקופ"ח כללית בדיקה לכלמידיה בשל כאבי הבטן התחתונה אך הוא טען שאין צורך ופעמיים הפנה אותי לצילום רחם. כעת אני על אנטיביוטיקה מסוג דוקסילין 100. הכאבים בבטן התחתונה ובעיקר בצידי הגוף הולכים וכמעט נעלמים. מה שמטריד אותי זה הנזק שיכול היה להיווצר. אשמח לדעת קצת סטטיסטיקות לגבי אחוז נפגעות החצוצרות מכלמידיה. כשדיברתי עם הרופאה שלי היא אמרה לי שאם יש נזק, לא ניתן לאמוד אותו כעת, ושארצה להיכנס להריון, נחצה את הגשר. תשובה זו לא מספקת אותי. הבנתי שניתן לעשות צילום רחם בו ניתן לראות אם החצוצרות חסומות. האם אתה ממליץ לי לעשות ניתוח כזה? תודה מראש, עינת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלמידיה
פרופ' ראול אורביטו27/09/2008אחד הסיבוכים של דלקות באגן הוא- חסימה של החצוצרות. השכיחות הינה באחוזים בודדים לאחר התקף ראשון ועולה ככל שמספר ההתקפים עולה.
בשלב זה, לא הייתי ממליץ על בירור פריון אלא, מעקב רופא נשים שגרתי כולל סונר ופאפ
כשתחליטי להיכנס להריון, תחזרי לרופא נשים ואז בהתאם לגילך, ובדיות בסיסיות תצטרכן לשקול את מועד\ תיזמון צילום הרחם. כמובן, שבמקרה שלך יש לבצע את הצילום מוקדם יותר בהשוואה לאוכלוסיה הכללית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



