מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלום רבעדן29/11/2008
אני בת 25 כבר 8 חודשים מנסה להרות עשיתי צילום חצוצרות ורחם. ובתשובה יצאה שחצוצרה אחת חסומה (ביגלל שהיה לי פעמיים pid) דיברתי עם הרופה הוא הימליץ לי לבצע לפרוסקופיה היסטרוסקופיה.בשביל לראות מה המצב החצוצרות,ואם צריך טיפול אז נטפל אבל גם אמר שאחרי הניתוח לא בטוח שזה היפתח.ושגם אם הייה הריון אז רוב הסיכויים שהוא הייה מחוץ לרחם. ומזה אני נורא לחוצה וחוששת שאני בחיים לא אוכל להרות.עכשיו השאלה שלי היא כזאת האים כדי לי לבצע את הניתוח הזה והאים יש אפשרות שזה היפתח? או שאני יכולה להרות רגיל גם עם חצוצרה אחת?או שאין לי סיכוי להרות בדרך הטיבעית?תענו לי בבקשה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרה חסומה
פרופ' ראול אורביטו29/11/2008בנוכחות חצוצרה חסומה יתכנו מס' אפשרויות טיפולויות\ להרות:
1) אם החסימה קריבנית- ניתן לנסות לפתוח את החסימה ע"י צינטור חצוצרות
2) אם החסימה רחיקנית- יש מס' אפשרויות
א)ניתוח כפי שרופאך המליץ- גם יכול לאבחן כולל בעיות תוך בטניות נוספות ולעיתים לטפל
ב)במידה והצד השני פתוח- להתעלם ולהמשיך בטיפולי פוריות (השראת ביוץ עם\ללא הזרעה או הפריה חוץ-גופית)
לגבי סיכוייך להרות טבעי- אם הזרע תקין, ישנה אפשרות כזאת אם כי בסיכויים נמוכים מאשר המצב הנורמלי.
מציע שתפני לרופא מטפל שמכיר היטב את בעיתך ותדוני איתו על הנושא והאופציות הטיפוליות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהטליה27/11/2008
יש לי שרירן ברחם בגודל 33*26 בקיר הימני של הרחם. מהן האופציות הניתוחיות שעומדות לרשותי ? אני בת 33 אחרי לידת תאומות בקיסרי. (חשוב לציין כי פוגם באיכות חיי ואני לא יכולה לסבול את זה יותר) תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהי הפגיעה.
ד``ר דניאל טוגנדרייך27/11/2008ראשית יש לוודא שהתסמינים המפריעים לאיכות חייך אכן מקורם בשרירן.
קיימות מספר חלופות לטיפול בשרירני הרחם. בחירת הטיפול צריכה להתחשב בתכניות הילודה של האישה. אם אין תכניות להריונות נוספים 1 -ניתן לכרות את הרחם טיפול זה הוא סופי ומונע הישנות המצב של שרירני רחם. 2 -לכרות את השרירן/נים - יפתורר את התסמינים הנובעים מהשרירן אבל אין ערובה שלא "יצמחו" שרירנים חדשים.3 - FUS ראשי תיבות של Focused Ultrasound טיפול העושה שימוש באנרגיה אולטראסונית המכוונת לשרירן תחת בקרה של הדמייה ,גורמת לשרירן לעבור "הרס רקמתי" ולהעלם או להתכווץ. לא נהוג להציע טיפול זה לנשים המתכננות הריון כי לא ברורה השפעתו על הפוריות. 4 -"אמבוליזציה" של כלי הדם המזינים השרירן - טיפול הנעשה תחת שיקוף מזהים את כלי הדם המזינים השרירן וסותמים אותם. בד"כ זה גורם להצטמקות השרירן.
אם השרירן ממוקם ממש מתחת לרירית הרחם ובולט לחלל הרחם ניתן לכרות אותו בהיסטרוסקופיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבקש לעשות את הצילום עם טשטוש?חגית24/11/2008
אולי תוכלו לענות לי איפה ניתן לעשות צילום רחם באופן פרטי באזור חיפה-קריות?
כמה זה יכול לעלות?
האם כשעושים באופן פרטי אפשר לבקש לעשות את הצילום עם טשטוש?
והאם אפשר לקבוע תור מהיום למחר אם זה באופן פרטי?
אני מפחדת מצילום רחם וכנראה שאצטרך לעשות אותו ורוצה לחסוך לעצמי סבל וכאב
תודה על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו24/11/2008צילום לא נעשה בהרדמה- אך תוכלי ליטול נר\כדור נגד כאבים לפני
לגבי היכן וכמה עולה צילום רחם בחיפה- מציע שתתייעצי עם רופא הנשים המטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם לאחר PIDשרה24/11/2008
לפני חצי שנה התגלתה אצלי כלמידיה שטופלה בדוקסילין, ב 19.8 הגעתי למיון עקב כאבי בטן בלתי נסבלים ושם גילו כי יש לי דלקת ברחם ובחצוצרות קיבלתי אנטיביוטיקה דרך הפה . לפני חודש עשיתי משטח של PAP וכלמידיה ויצא תקין . אני רוצה לעבור צילום רחם האם אני יכולה לעבור עקב הדלקת שהייתה לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר "רוצה" לעבור צילום רחם.
ד``ר דניאל טוגנדרייך24/11/2008צילום רחם וחצוצרות היא בדיקה הנעשית מסיבה רפואית בלבד בד"כ במסגרת בירור פריון ואך ורק ע"פ הפנייה של רופא נשים מומחה.
אם אמנם קיימת סיבה ורופא נשים הפנה אותך לבדיקה כדאי שתטלי "טיפול מונע" בדוקסילין או אנטיביוטיקה אחרת כפי שימליץ רופא הנשים שלך (לפני ואחרי הבדיקה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהנטע24/11/2008
האם במקרה של הידרוספלפינגס ניתוח להסרת החצוצרות מחזיר את סיכויי הצלחת ה-IVF לאותן שיעורים כמו במקרים שבהם יש בעיה מכנית רגילה? אם כן, מדוע מקבל להמליץ על מספר טיפולי IVF לפני הניתוח ורק לאחר מס' כשלונות ממליצים על הורדת החצוצורות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הידרוסלפינגס
פרופ' ראול אורביטו24/11/2008לאחר ניתוח להסרת הידרוסלפינגס- שיעורי ההריון ב- IVF מתקרבים לאלה בנשים עם הפרעה מיכנית.
לגיטימי לשלוח להסרת הידרוסלפינגס לפני או לאחר 2-3 מחזורי IVF
לכל אחת מהבחירות יש יתרונות וחסרונות.
בעוד שיתכנו הריונות בנוכחות הידרוסלפינגס- אם כי בשיעור נמוך יותר, לניתוח יש סיכונים (לא גבוהים. בנוסף לסיבוכי לפרוסקופיה (בכלל), יש לעיתים (לא שכיחות) מצב שנפגעת תגובת השחלה לטיפולי פוריות לאחר הניתוח.
כך, שכפי שהתחלתי, בסופו של דבר התיזמון נתון לדיון בין המטופלת לרופא המטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך
נטע27/11/2008ראשית, תודה על התשובה המהירה והמחכימה. שנית, האם ניתן לסמוך על כך ששללו הידרוסלפינגס (כזה שמפריע לקליטת עוברים ב-IVF) ב-US, או שכדאי לעבור צילום רחם מחדש על מנת לשלול הידרוסלפינגס בודאות. הסבר לשאלה - אני באוכלוסיית IVF ממילא בשל סיבה אחרת. בזמן מאז צילום הרחם הקודם שנעשה לפני סבב IVF ולידה תקינה, היתה אפיזודה של PID חריף עם אשפוז, ועל כן הומלץ לי לשלול הידרו לפני חזרה לטיפולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהIVF
פרופ' ראול אורביטו28/11/2008תיאורטית, הידרוסלפינגס משמעותי שמפריעה ל- IVF הינו זה המזוהה ע"י אולטרסאונד.
במידה ולא קיים כזה, ומימלא את מיועדת ל- IVF, לא נראה לי שיש מקום לצילום רחם.
בכל אופן, במידה ואכן נשלחת לצילום- אנא בררי עם הרופא המטפל מה היו השיקולים לכך (יתרונות\חסרונות)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעתךסיוון23/11/2008
בת 32. לאחר ניתוחים קודמים להסרת ציסטות מן השחלות בצעירותי (לפרוטומיה לאחר לפרוסקופיה כושלת) התגלה בצילום רחם הידרוסלפינגס דו צדדי. הוניתי לIVF ואחרי 4 ניסיונות (הריון כימי אחד) הומלץ לי לעבור כריתה דו צדדית. אכן עברתי לפרוסקופיה דו"צ והמנתח הסיר את "רוב החצוצרה" לא פירט אבל הדגיש שזה אותו דבר כמו להוציא הכל. ממה שאני קוראת אני דווקא מבינה שזה מגביר את הסיכוי להריון חוץ רחמי - האם אני טועה? האם יש דרך להימנע מזה? האם ידוע לך שיש עיכוב בקבלת ווסת לאחר כריתה כזו? האם סיכויי ההשרשה עלו משמעותית מתוך הנחה שהבעיה אצלנו היתה מכנית בלבד והוסרו החצוצרות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ושכחתי עוד שאלה
סיוון23/11/2008האם העובדה שעוד לפני הסרת החצוצרות היה הריון כימי אמורה לעודד אותנו ולהעיד על זה שהמערכת פועלת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד
פרופ' ראול אורביטו23/11/2008זה שהיה הריון כימי- אכן סימן שהמערכת "עובדת"- וזה מעודד.
יותר מעודד זו עובדת כריתת ההידרוסלפינגס- שהיא אמורה לשפר את סיכויי ההשרשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמלחיץ
סיוון30/11/2008והאם נורמלי שלאור כל המופרט לעיל המחזור מאחר בלמעלה משבוע? מה יכולה להיות הסיבה בהנחה והמחזורים שלי היו סדירים טרם הניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיחור
פרופ' ראול אורביטו30/11/2008מצב של איחור בוסת יתכן ולא אמור להלחיץ
לעיתים הביוץ מתעכב או "מתפספס"
כדי לאמת זאת עליך לפנות לרופא מטפל לצורך בדיקה והפניה לבדיקת הורמונלית (לנוכחות ביוץ)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום
פרופ' ראול אורביטו23/11/2008-הריון מחוץ לרחם שכיח יותר בנוכחות בעיה מיכנית בכלל וגם ב- IVF. גם אילו היו כורתים את החצוצרה "במלואה" - לא ניתן למנוע לחלוטין הריון מחוץ לרחם.
-יתכן עיכוב, אך אם נמשך- ראוי שתיוועצי עם רופאך המטפל על מנת לבחון את הסיבה לעיכוב
-לאחר הסרת חצוצרות עם הידרוסלפינגס- קיימת עליה משמעותית בשיעור ההריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרה נפוחהליזה22/11/2008
שלום, לאחרונה הרגשתי שבאיזור החצוצרות בצד שמאל יש בליטה גדולה יותר מבצד ימין. האם זה אומר שיש לי חצוצרה אחת נפוחה? אם כן ממה זה נובע והאם זה מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ניתן "לחוש" בחצוצרה.
ד``ר דניאל טוגנדרייך22/11/2008החצוצרות הן איברים תוך בטניים. מחלות של החצוצרות (זיהום,דלקת,הריון חוץ רחמי...)יכולות לגרום כאבי בטן ותחושות גופניות נוספות. נפיחות ממוקדת בבטן תחתונה או במפשעות לא סביר שקשורה לחצוצרות או לבעיה גניקולוגית כלשהי. כדאי שתיבדקי ע"י רופא המשפחה שיכון אותך למומחה מתאים לפי הממצאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעתrony21/11/2008
אני ובן זוגי מנסים להכנס להריון שנתיים.אני בת 34 ובן זוגי תכף 35 בשנה האחרונה בליווי רופא המאתר ביוץ מדוייק. עברנו 3 הזרעות ללא הצלחה וגם עברתי לאחרונה לפרוסקופיה ובה נמצא שיש לי חצוצרה אחת תקינה והשניה דבוקה לאגן ולא מתפקדת אבל היא לא דלקתית . הרופא המליץ לי על עוד 3 מחזורי הזרעות בתוספת של הורמון לחיזוק הביציות ורק אז לעבור להפריות במידה וצריך שאר הממצאים אצלנו תקינים .רחם, ביוץ סדיר ,זרע,עד עכשיו לא קיבלתי שום תרופות והורמונים. שאלתי היא מה לעשות?האם יש טעם להמשיך ולנסות באופן טבעי או לעבור להפריות ומה הסיכויים שלי תודה רוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה הסיכויים שלי?
ד``ר דניאל טוגנדרייך21/11/2008בנוכחות חצוצרה אחת מתפקדת,זרע תקין וביוץ תקין הסיכויים להריון טובים. משזה לא התרחש ספונטנית יש מקום לטיפול בגרוי שחלתי מבוקר עדיף בשילוב עם הזרעה לרחם. רוב הנשים המתעברות בטיפול זה ,מתעברות בשלושת המחזורים הראשונים עם תוספת מסויימת בשלושה מחזורים נוספים. סביר לכן לנסות בין 3 ל 6 מחזורי השראת ביוץ משולב בהזרעות לרחם ואם לא משיגים הריון לפנות לטיפול IVF .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה...ועוד שאלה קטנה
רוני21/11/2008תודה שענית לי כ"כ מהר כי אנחנו בדיוק בשלב ההתלבטות על המשך הטיפול(את הלפרוסקופיה עברתי ביום א האחרון ורק היום הפנמתי את ההבחנה) אני עדיין מנסה להבין מבחינת הסיכויים מה עדיף כי מה שעומד מבחינתי על הפרק הוא הגיל שבהפריות הופך להיות מאד רלוונטי והרי אני בת 34 תודה רוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה עדיף?
ד``ר דניאל טוגנדרייך22/11/2008ההחלטה לא נמצאת אך ורק בידייך. אמנם IVF טיפול המניב תוצאות באחוזים גבוהים מאד אבל זה טיפול המצריך פעולות עם פוטנציאל לסיבוכים כולל הרדמה ושאיבת ביציות וכן חשיפה לתרופות שונות. אם ניתן להשיג הריון בטיפולים פחות "קשים" ועם פוטנציאל יותר קטן לסיבוכים אז כדאי לנסות גם אם זה מאריך מעט ההמתנה לתוצאה הסופית (היריון). גם לקופת החולים האחראית על הטיפול והמממנת אותו יש כללים הקובעים מתי היגיע הזמן לוותר על טיפולים "רגילים" ולפנות ל IVF
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאילה
ציפי23/11/2008יש לי שאילה לגבי חצוצרות עשיתי בדית רחם וחצוצרה אחת באמת בצורת קשת וחצוצרה שניה ממש שפיצית האם זה מראה על משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמראה
פרופ' ראול אורביטו23/11/2008תלוי
ראוי שתגשי עם הצילום לרופא נשים מטפל כדי לפענח את הצילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלותחגית21/11/2008
אני בת 31 בעלי בן 30. מנסים כשנה וחודשיים להיכנס להריון.לפני חצי שנה הלכנו למומחה פוריות ולאחר כמה בדיקות מצאו שפרופיל הורמונאלי שלי תקין מלבד ההורמון שמפרישה בלוטת האדרנל שהוא מעט גבוה ולא מצריך טיפול(בעיה שזכורה לי עוד מימי נערותיי לאחר שעשיתי ברור של שעירות יתר) ואילו הספירת זרע של בעלי נמוכה,(עשינו שלוש בדיקות זרע והספירה נעה בין 5 מיליון ל13 מיליון) ולטענתו של מומחה הפוריות אנחנו יכולים להיכנס להריון לבד ללא עזרה זה פשוט עלול לקחת מעט זמן. לאחר חצי שנה של ניסיונות פנינו למומחה פוריות אחר במטרה להתחיל טיפולי פוריות. גם הרופא הזה טען את אותה טענה ולכן חושב שמעקב זקיקים, השבחת זרע ולבסוף במועד הביוץ הזרעה, יספיקו כדי להשיג את המטרה. אנחנו כבר אחרי הזרעה אחת שנכשלה. כששאלתי את הרופא לגבי צילום רחם, הרופא ענה שהוא שולח לצילום כזה לפני הזרעות בעזרת טיפול הורמונאלי ושכרגע לדעתו אין סיבה לעשות את זה כי לא עברתי דלקות באגן, ניתוחים בבטן, לידות והפלות בעבר. עליי לציין כי המחזור שלי הוא סדיר פחות או יותר בין 30-33 יום. אני יודעת שהשחלה השמאלית שלי יותר פעילה מהימנית, השחלה הימנית יותר קטנה ו"נחבאת" (לפעמים מתקשים לאתר אותה באולטראסאונד, אבל היא שם). לאחר הכישלון של ההזרעה הראשונה נכנסתי למין מרה שחורה, אכזבה ועצב....עדיין חושבת שמשהו אצלי לא בסדר, ואולי אני בכל זאת צריכה צילום רחם ושחבל על הזמן ושכל טיפול נוסף שאעשה יהיה סתם. עליי לציין שאני מטופלת אצל אחד ממומחי הפריון הטובים והידועים ואני סומכת עליו כמעט בעיניים עצומות....אבל עדיין המחשבות והפחדים והחששות משתלטים... לכן שאלותי הן: 1. מאיזה סיבות שולחים לצילום רחם? 2.האם באמת כשלא היו לי שום דלקות באגן ולא ניתוחים ולא לידות והפלות וכו'...אז מיותר לשלוח לצילום כזה? 3. מהם הסימנים לדעת שמשהו בחצוצרות לא תקין? אם המחזור הוא סדיר זה סימן שהחצוצרות תקינות? 4. האם פרופיל הורמונאלי גם יכול להעיד על "תקלה" בחצוצרות? מודה מראש לתשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול פריון- צילום רחם מתי?
ד``ר דניאל טוגנדרייך21/11/2008
כשקיים הסבר לתת פוריות בבדיקות הזרע (ספירה נמוכה) וללא הפרעה בביוץ ,סביר לטפל בהזרעות לרחם (לאחר השבחה) ותוך כדי תזמון הביוץ. אם לא משיגים הריון בזמן סביר (מקובל כ 3 הזרעות בזמן ביוץ) יש להשלים הבירור ולשלול בעיה נוספת כמו חסימה חצוצרתית.
טיפול ל"הגברת הביוץ" ע"י מתן תרופות לגרוי השחלות מקובל אף הוא ע"מ לשפר הסיכוי להריון -אם הזרעות ללא טיפול מקדים לא צלחו. ראוי שבטרם ינתן טיפול כזה יבוצע צילום רחם וחצוצרות ע"מ לשלול חסימה חצוצרתית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםתמרי20/11/2008
שלום, האם צילום רחם הוא הליך הכרוך בכאב רב? האם אפשר ללכת אחר"כ ליום עבודה רגיל, או שצריך לנוח? תודה. תמרי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
פרופ' ראול אורביטו24/11/2008הכאב אינדבידואלי וכרוך בסף הכאב של המטופלת
רוב המטופלות מדווחות על אי- נוחות
ניתן לקחת משכך כאבים לפני (למשל נר נקסין- אם אין רגישות)
במידה ואת שייכת לרוב- שחש אי נוחות, אז אין מניעה ללכת לעבודה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאילהציפי19/11/2008
שוב אני שואלת יש ממה לחשוש להריון שוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר .
פרופ' ראול אורביטו20/11/2008כפי שציינתי, גשי עם הצילום והמימצאים לרופא נשים מטפל\ מומחה פוריות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהציפי19/11/2008
אני האמת שלא מבינה יש לכך טיפול לתשובה שרשמתי קודם בבדיקת רחם? האם הטיפול בזה זה הפריה ?והאם יש חשש לאי כניסת הריון? אני ממש בלחץ והאם יש ממה להיות בלחץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו19/11/2008כפי שדר' טוגנדרייך ציין, עליך לפנות לרופא מומחה לפוריות על מנת לדון בתוצאות הצילום ולהחליט על אסטרטגיה איבחונית\ טיפולית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאילהציפי19/11/2008
הייתי היום בצילום רחם ויש לי שאלות לגבי הצילום רשמו לי הודגם פגם מילוי קבוע באזור קרן הימני פרט לכך: הדגמה תקינה של חללי הרחם ושתי החצוצרות בחלקים הפרוקבימלים. חלק הדיסטלי משמאל מעובה עם פיזור ציפקי דל לאחר זמן מה חלק דיסטלי מימין מעט מעובה עם פיזור ציפקי עשירץ מה זה אומר? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגם מילוי,חצוצרות מעובות, פיזור דל.
ד``ר דניאל טוגנדרייך19/11/2008פגם מילוי הנצפה בצילום רחם מצריך בד"כ קורלציה היסטרוסקופית (היסטרוסקופיה היא בדיקה בה מסתכלים לתוך חלל הרחם באמצעות מכשיר אופטי מחובר למצלמה). מפגמי מילוי קטנים ניתן לפעמים להתעלם ולהמנע מלברר טיבם שכן משמעותם הרפואית זניחה.
חצוצרות מעובות ופיזור דל של חומר הניגוד בחלל הבטן יכול לשקף "קושי" במעבר הנוזל (חומר הניגוד)- בחצוצרה היכול להגרם מחסימה חלקית של החצוצרה/ות.
כמובן מומלץ שתפני עם התוצאות למומחה הפריון ע"מ שייעץ לך על המשך הבירור והטיפול המומלצים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי היסטרוסקופיהאור18/11/2008
שלום, לפני כשנה עברתי הריון חוץ-רחמי ובעקבותיו כריתת חצוצרה שמאל בניתוח לפרוסקופיה. בדו"ח הניתוח לא הוזכרה חצוצרה ימין. בעקבות רצון להכנס להריון, עברתי צילום רחם ובו לא הודגמה קרן ימין וחצוצרה ימין. בבדיקת היסטרוסקופיה לא נראה פתח ימין בצוואר הרחם (רק פתח שמאל). הרופא המטפל המליץ לי על אוטרסאונד תלת-מימד ועל לפרוסקופיה אבחנתית. הרופא ציין שיש לי רחם אחורית. עלי לציין שהמחזור שלי תקין. שאלותי הן: 1. האם יתכן שלא קיימת אצלי חצוצרה ימין (מלידה)? 2. איזה יתרון יש לאולטראסאונד תלת מימד על היסרוסקופיה בעניין הזה? 3. האם כדאי לבצע את ניתוח הלפרוסקופיה? (אני חוששת לאור הקושי הנפשי שהתלווה לניתוח כריתת החצוצרה (ניתוח חרום). אודה לכם על התייחסותכם. אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היסטרוסקופיה
פרופ' ראול אורביטו19/11/20081. לא סביר- ואם היה - קרוב לודאי שהיה מתועד בדו"ח הניתוח
2. מראה את דופן הרחם ומימצאים תוך ביטניים
3. לא ברור מדוע לא נצפתה פתח החצוצרה הימנית- האם בגלל הידבקויות? תבקשי מהרופא המטפל לבחון את האפשרות של ביצוע צינטור\ פיום החצוצרה? כמו- כן, יש לבחון את האפשרות למעבר ישיר ל- IVF עפ"נ הלפרוסקופיה החוזרת- נושא שצריך לידון עם רופאך המטפל!!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.
אור20/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשה צהובה אחרי צילום רחםמיטל18/11/2008
לפני כמה ימים עברתי צילום רחם ובשלושת הימים האחרונים יש לי הפרשה צהובה . ביומיים האחרונים זאת הייתה הפרשה צמיגית צהובה והנחתי שיש לי ביוץ אבל היום ההפרשה ממש צהובה ולא צמיגית וההפרשה היא רבה. מה זה יכול להיות? האם זה בעקבות צילום הרחם ואם כן האם זה נורמלי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשה
פרופ' ראול אורביטו19/11/2008לא נראה לי שההפרשה קשורה לצילום
אנא גשי לרופאא מטפל לבדיקה, וטיפול בהתאם
יתכן דלקת בנרתיק מסיבה אחרת??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפני הצילום לא היו לי הפרשות כאלה
מיטל19/11/2008זה הגיע רק כמה ימים אחרי הצילום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרשות
פרופ' ראול אורביטו19/11/2008עדין, לא נראה לי שקשור לצילום
ממליץ לפנות לבדיקת רופא מטפל על מנת לבחון את אופי ההפרשות והצורך בטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



