מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- usענת04/09/2008
לפני כשנתיים עברתי ניתוח לכריתת מיומה אתמול ביצעתי צילום us והתגלה בחלל הרחם מבנה אקוגני היכול להתאיםלפולים אנדרומיטראלי רציתי לשאול מה זה אומר? וכיצד מטפלים בזה? ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפ
פרופ' ראול אורביטו09/09/2008בסונר הועלה חשד למימצא תוך ריחמי, יכול להיות פוליפ או סתם עיבוי רירית
רצוי לחזור על סונר מיד לאחר תום וסת (במידה ובוצע במועד אחר)- ואם עדין קיים המימצא- יש לבצע היסטרוסקופיה לצורך איבחון ובמידת הצורך- גם טיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםמנאל03/09/2008
שלום היום עברתי צילום רחם והרופא אמרה לי שיש סתימה מסויימת בחצוצרה הימנית לא הבנתי כל כך מה היא אומרת אבל מה שהבנתי בסוף , שהיא פתחה את הסתימות. השאלות שלי: 1 - האם סתימה זו יכולה להשפיע על בלתי הצלחה להרות? 2 - האם יש לבצע צנטור במצבי או שלא צריך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרה- סתימה שנפתחה
פרופ' ראול אורביטו09/09/2008מדבריך אני מבין שה"חסימה" נפתחה בצילום רחם רגיל ולא צינטור.
אם כך, כנראה שאין בעיה- כיוון שעם העלאת הלחץ של הנוזל ברחם- הופיע מעבר בחצוצרה. מה שמעיד על התכווצות ריגעית של שריר החצוצרה שנפתח או פקק רירי שנשטף במהלך צילום.
אם בסיום הצילום החצוצרות עם מעבר ופיזור תקין- הווה אומר החצוצרות תקינות ואין צורך בצינטור
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםאתי03/09/2008
שלום, עשיתי צילום רחם וקיבלתי את התוצאה היה כתוב הדגמה תקינה של חללי הרחם ושתי החצוצרות עם מעבר חופשי דרכן לתוך חלל הבטן. לציין עיבוי קל של חלק דיסטלי של חצוצרה ימנית. לציין הטיה ניכרת של רחם ימינה. מומלץ US בטן לשלילת גורם לחץ חיצוני על הרחם. אני הבנתי שהחצוצרות אינן סתומות, אך לא הבנתי את נושא העיבוי, ההטיה, וכן US לשלילת גורם חיצוני על הרחם. האם תוכל להסביר לי? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיבוי
פרופ' ראול אורביטו09/09/2008נושא העיבוי יכול לרמז (לא בהכרח)- על הפרעה קלה במעבר בחצוצרה הנתונה
לגבי ההטיה של הרחם- יכול להיות וריאנט נורמלי או בעקבות מימצא אגני (כמו שרירן או ציסטה) שיכולים לדחוק את הרחם. אי לכך הומלץ אולטרסאונד, לשלילת מימצא כנ"ל- ואז ולמעשה וריאנט נורמלי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיומהנעמה01/09/2008
שלום, ביצעתי היום צילום רחם אצל ד"ר טוגנדרייך (שהיה מקצועי ועדין לעילא, ובהזדמנות זו - תודה על כך!). תוצאות הבדיקה יצאו תקינות לשמחתי הרבה. משהו אחד שרציתי לברר - בבדיקת ההפניה ציין הרופא כי ב-US נתגלתה מיומה תת רירית בת 15 מ"מ. בתוצאות צילום הרחם אין אזכור לממצא זה. מדוע? האם בהנחה וכל שאר הבדיקות תקינות (הורמונליות, ביוצים טבעיים, בדיקות זרע), יש צורך בבדיקות נוספות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיומה
פרופ' ראול אורביטו01/09/2008מיומה תת רירית בסונר- קשה לעיתים לאבחן בצילום רחם, אלא אם המיומה מספיק גדולה כדי לדחוק ולעוות את חלל הרחם.
מיומה בקוטר 15 ממ (שנחשבת קטנה), גם אם היא מעוותת את החלל, לא תמיד ניתן לאבחן זאת בצילום רחם- ולעיתים דרושה היסטרוסקופיה הן לאיבחון ובמידת הצורך- לטיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת באגן והשלכות על פוריות עתידיתנטע31/08/2008
רקע: בת 31 + 2 ילדים. הראשון טבעי וספונטני והשני הושג לאחר IVF ראשון בגין אי פוריות משנית. אובחנה בעית זרע קלה עד בינונית ואצלי הכל היה תקין (בוצע צילום רחם אצלך - תקין). מרבית הרופאים טענו שלמעשה אנחנו "לא מוסברים". טיפולי הזרעה ע"י השראת ביוץ שבוצעו לפני ה-IVF כשלו. נחשבת כמגיבה טובה לגונדוטרופינים וה-IVF הבודד שבוצע הניב יבול רב של עוברים טובים. התינוק שלי כיום בן 9 חודשים ואני עדיין מניקה. לפני שבועיים אושפזתי בגין חום גבוה, ספירה לבנה גבוהה ותחושה כללית רעה מאד עם כאבים עזים בבטן תחתונה. עשו לי ניתוח לפרוסקופיה (חשבו בתחילה שזה תוספתן) וגילו שככל הנראה מדובר ב-PID. בלפרוסקופיה נשאב מוגלה מרובה מהאגן והשחלות חצוצורת ורחם היו תקינים. אושפזתי למשך חמשה ימים נוספים לאחר הניתוח לקבלת אנטביוטיקה דרך הוריד. שאלותיי: 1. האם הפגיעה הפוטנציאלית בפוריות נובעת מנזק אפשרי לחצוצרות בלבד, או שייתכן גם פגיעה ברחם או בשחלות שישפיעו על סיכויי ההיקלטות? 2. במידה ויש הידבקויות סביב החצוצרות האם זה מוריד מסיכויי הצלחת ה-IVF? האם במידה ואברים אחרים נפגעו יש השפעה על סיכויי -IVF? 4. האם זה שמצאו בלפרוסקופיה שהכל תקין מעיד שלא תיהיה פגיעה או שיכולה להיות גם אחרי הניתוח? (החום נמשך לפחות עוד יממה לאחר הניתוח לתוך האשפוז)? 5. האם טראומה כזו יכולה לפגום בתפקוד השחלתי, דהיינו שלפתע בטיפול הבא אגלה שהתגובה השחלתית שונה ולא טובה? 6. האם הנך ממליץ לפני חזרה לטיפולים לבצע בכל מקרה צילום רחם / היסטרוסקופיה / לפרוסקופיה חוזרת או שאין צורך? אם כן, איזו בדיקה מה שציינתי מומלצת? 7. האם ניתן יהיה לאבחן לפני תחילת הטיפולים מה באמת מידת הנזק שנגרם לחצוצרות או לאברים אחרים ולשלול או לאושש בוודאות השפעות של ה-PID או שלעולם לא נדע? תודה מראש על עזרתך ותשובותיך שחשובות לי מאד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת באגן
פרופ' ראול אורביטו31/08/2008תודה על פניתך,
שאלותיך אמורות לידון בפורום פוריות ולא כאן, אך אנסה לסייע
לשאלותיך:
1)דלקת באגן, בד"כ פוגעת בחצוצרות- גורמת לבעיה מיכנית. נזק בשחלות\ רחם- פחות שכיח
2)אם החצוצרות נסתמות רחיקנית ומופיע הידרוסלפינגס- אז תיתכן גם ירידה בסיכוי להרות ב- IVF
לשאר שאלותיך- אחלימי מהאירוע, כשתחליטי להרות, תגיעי לרופא נשים מטפל להערכה, במסגרתה יש מקום לבצע צילום רחם (בשלב ראשון)- כדי לשלול בעיה מיכנית בעקבות PID
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלת המשך להבהרה
נטע01/09/2008תודה על תגובתך המהירה. אתה כותב ש"אם החצוצרות נסתמות רחיקנית ומופיע הידרוסלפינגס- אז תיתכן גם ירידה בסיכוי להרות ב- IVF". רציתי רק לשאול אם חלילה יימצא בעתיד שיש חסימה "רחיקנית - הידרוסלפינגס" האם זה משהו שניתן לתקנו ניתוחית(פתיחת החסימה או להסיר את החצוצרה הפגועה) ובכך להחזיר את סיכויי הצלחת ה-IVF למה שהיו טרם הפגיעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההידרוסלפינגס
פרופ' ראול אורביטו01/09/2008אכן- גם בר "תיקון" וגם דווח על עליה בשיעורי הריון לאחר כריתת החצוצרה הפגועה..
בארץ מקובל להפנות לכריתת חצוצרות לפרוסקופית לאחר 2-3 כשלונות בהפרית מבחנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך עזרה בפענוח הבדיקה - לדר' טוגנאביבית29/08/2008
נכון עברתי את צילום הרחם אצלך, הגעתי מאוד מפוחדת מסיפורים של נשים אחרות אבל אני חייבת לומר שהבדיקה לא הייתה כואבת כמו שחשבתי והיית מאוד עדין ומתחשב, תודה :) רציתי לשאול האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לשפר את הסיכויים להיריון טבעי. אנחנו מנסים כבר שנתיים וחוץ מבעיית החצוצרה השמאלית שהתגלתה בצילום הרחם הכל תקין ואם לא מה הסיכויים להיריון טבעי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך טיפול
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/08/2008במצב של חצוצרה אחת תקינה ובהעדר הפרעות נוספות (זרע תקין וביוץ תקין) יש מקום לנסות טיפול של "גרוי שחלתי מבוקר" (תרופות לעיצום הביוץ) משולב ב "הזרעה לתוך הרחם" (החדרת זרע שעבר טיפול מעבדתי מתאים לחלל הרחם בסמוך לביוץ)- לאחר 3 עד 6 ניסיונות כאלו אם לא מושג הריון יש לעבור ל "הפרייה חוץ גופית" (IVF ).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לטוגנדרייך-בעיה שנמשכת מהלידה השניהמלי נ.29/08/2008
שלום דר' טוגנדרייך. יש לי בעיה שנמשכת מהלידה השניה. הפרשות חומות בהירות ולעיתים ורודות, כשבוע לפני הווסת ובשבוע שאחרי הווסת. כלומר יוצא מצב שאני נקייה לגמרי כשבוע בלבד מתוך חודש. יש לי עבר של חיידק HPV. לכן, הרופא שלי, דר' בן חור, ביצע לי בדיקת פאפ-יצאה תקינה. ביצעתי בדיקת 24 זנים של HPV, גם היא יצאה תקינה. צוואר הרחם נקי ותקין. הגלולות בהן אני משתמשת הן מיקרוגינון. רירית הרחם שלי דקה- 3.4. הרופא שלי טוען שאלו הגלולות שהכי מתאימות לי, אך לדעתי הבעיה היא הורמונלית. אך לא ביצעתי בדיקות הורמונים. הרופא לא ראה צורך. יש לי גם כאבים ברחם בכל פעם שההפרשות מתחילות. הוא בדק אותי ואמר שהרחם תקין, וההפרשות לא נוראיות ואפשר לקיים כך יחסים. זה לא נראה לי הגיוני. לא מקיימים יחסים כשההפרשה אינה נקייה. טופלתי אצלך כבר בעבר, לפני 5 שנים (דרך דודה שלי-גב' בוני). נתת לי אבחנה מדוייקת ועברתי לדר' לוריא בהמלצתך להמשך טיפול. אך מאחר ואינך בכללית יותר, איני יודעת איך להשיגך. אני נואשת, אין רופא באזור שלי שיודע מה הבעיה שלי. אני מבקשת את תשובתך ואם אפשר לראות אותך לבדיקה זה יהיה מעולה. אנא חזור אלי בהקדם. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה ופתרונה
ד``ר דניאל טוגנדרייך29/08/2008
דר' בן חור מוכר לי אישית כרופא בעל שיעור קומה ידע ומקצועיות. דעתו מאד נחשבת בעיני.
הפורום בו פנית עוסק בחצוצרות חסומות,צנתור חצוצרות וצילום רחם הקשורים לתחום הפריון.
איני מסכים שהפורום ישמש אמצעי תקשור ויעוץ בנושאים החורגים מעיניינו.
בכבוד רב,
דר' דניאל טוגנדרייך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לטוגנדרייך
מלי נ.30/08/2008אני מתנצלת. לא שמתי לב לזה. אכפת לך אם אצלצל אליך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה035713488
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/08/2008בשעות עבודת המרפאה (א,ג,ה, אחה"צ)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח הבדיקהאביבית28/08/2008
שלום, עברתי צילום רחם והממצאים הם: חצוצרה ימנית תקינה. חצוצרה שמלאית: הדגמת המעבר והפיזור היצריכה הזרקה סלקטיבית בפתח החצוצרה. החצוצרה השמאלית מתרחבת בטרם פיזור. מה זה אומר?האם הייתה חסימה והיא נפתחה? ואם לא אני אמורה לעבור בדיקות נוספות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח הבדיקה
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/08/2008ככלל התשובות מנוסחות בצורה ברורה לרופאים ואנשי מקצוע ורופאך האישי ייטיב להסביר לך פנים מול פנים על משמעות הממצאים.
היות ואני כתבתי את התשובה ואני בצעתי את הבדיקה אפרט ואסביר למענך ולמען שאר המתעניינות.
צילום הרחם בודק בין השאר ובעיקר את תקינות המעברים בחצוצרות.
לעיתים החצוצרה חסומה "קרוב לרחם" ואינה מודגמת כלל או מודגמת בחלקה בלבד.
לעיתים החצוצרה חסומה בקצה השחלתי המרוחק מהרחם. במצב זה יש לחצוצרה נטייה להתרחב כבלון- מצב הנקרא "סקטוסלפינגס". קיימים מצבי ביניים בהם קיים מעבר בחצוצרה אבל נחוץ לחץ גבוה יחסית על מנת להדגימו. התרחבות החלק המרוחק (הקרוב לשחלה) בטרם פיזור חומר הניגוד יכול להעיד על "חסימה חלקית". של החצוצרה המתרחבת בטרם תאפשר לחומר הניגוד לעבור ולהתפזר.גם העובדה שהתעורר צורך ב "הזרקה סלקטיבית" כלומר החצוצרה לא הודגמה מלחתחילה והיה צורך "להשחיל" את הצנתר לפתח החצוצרה מצביעה על אפשרות של "חסימה חלקית".
למרות כל האמור לעיל יש מקום לאופטימיות שכן חצוצרה אחת נראתה תקינה לחלוטין וזה צריך להספיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כריתת חצוצרה- אובדת עצה....רונה27/08/2008
שלום רב לאחר שהתחלתי בטיפול שמרני במטוטרקסט ובטא התאפסה קיבלתי מחזור, אך הרופאים במחלקה, אמרו כי רואים ממצא בגודל 7 ס"מ, שנראה כמו קריש דם או המטומה באזור החצוצרה והמליצו להסיר את החצוצרה, שאלתי אם זה משנה, החצוצרה תוסר ואז הסיכוי להריון חוץ רחמי אינו מופחת לפי מה שאתה כותבים כאן, כרגע הממצא קייםף אבל יכול להיות שירד עם הזמן. אני בת 39, ורוצה להרות כמה שיותר מהר, מה כדאי לעשות? להמתין או להסיר את החצוצרה? מה יותר בטוח? גם הרופאים מתלבטים, אני חשבתי כי הסרת החצוצרה תמנע הריון בצד זה שוב (חוץ רחמי) אך הבנתי כי משאירים חלק מהחצוצרה כדי לא לפגוע ברירית הרחם, אז מה עליי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כריתת חצוצרה
פרופ' ראול אורביטו27/08/2008לצערי את לא נמצאת בפורום המתאים לקבל מענה לתשובתך
בנוסף, לא נראה לי אחראי מצד איזשהוא פורום לייעץ לך על בעייתך, שהינה נושא יחסית מורכב ושיכולות להיות עליו דיעות לגיטימיות שונות. וכל זאת מבלי להכנס לעובי הקורה.
מציע שתדייני עם רופאיך את הנושא, נסי להבין את השיקולים בעד ונגד ולקבל תשובות לשאלותיך, ואם עדין תתלבטי, גשי לייעוץ פרטני אצל אחד המומחים בתחום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרות פרוקסימליותטל27/08/2008
אני בת 29 אמא לילד בן 8 לאחר שנה וחצי של נסיונות להכנס להריון שוב הופננו לצילום רחם שבו התגלו שתי חצוצרות פרוקסימליות הרופא שלי הפנה אותנו ישירות לIVF השאלה היא האם צנטור של החצוצרות יכול לעזור להריון טבעי או כדי ללכת על ההפריה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימה פרוקסימלית דו צדדים.
ד``ר דניאל טוגנדרייך27/08/2008
חסימה פרוקסימלית דו צדדית ניתנת לפתיחה בצנתור בכ 85% מהמקרים.
שיעור ההיריונות אחרי פתיחת חצוצרות הוא גבוה.
אם אין בעיות נוספות כמו איכות הזרע כדאי לשקול צנתור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשיר26/08/2008
שלום רב, האם יש דרגות שונות של חסימת חצוצרות? האם ניתן להיכנס להריון למרות שהחצוצרות חסומות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימת חצוצרות
פרופ' ראול אורביטו26/08/2008יש חצוצרות פתוחות או חסומות במיקומים שונים. יתכן מעבר איטי- שיכול להעיד על אפשרות לחסימה.
כשחצוצרות חסומות- אין מפגש בין זרע לביצית- ויתכן הריון רק בהפרת מבחנה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהמיכל20/08/2008
שלום ביצעתי ביום רביעי שעבר 13/8 ציום רחם,באותו יום קיימתי יחסים ולמחרת בצהריים התחיל אצלי דימום,כיום אני עדיין מדממת(הפרשות חומות),האם מצב זה תקין? מתי זה עלול להסתיים. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך חרדה
מיכל20/08/2008הצילום הינו תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין מקום לחרדה
ד``ר דניאל טוגנדרייך20/08/2008אם אין כאבים וחם אין מקום לדאגה. קצת דימום יכול להיות קשור או לא קשור לבדיקה.
אם את דואגת כדאי לפנות לרופא המטפל ולהבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מיכל20/08/2008תודה רבה על התשובה המהירה. מתי להערכתך יגמר הדימום ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדמם
פרופ' ראול אורביטו21/08/2008דמם קל יכול להגרם מהפעולה ולהימשך מספר ימים.
בד"כ בכמות קטנה מווסת, הולך ופוחת ומשנה צבעו ואדום לחום\שחור.
בכל "התנהגות" אחרת של הדמם, או תופעות נלוות (חום\כאבים)- יש לפנות בהקדם למיון\ או לבדיקת רופא מטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרעה לאחר צילום רחםלאה20/08/2008
אני לאחר צילום רחם (תקין) ביום 10 של המחזור. האם לבצע הזרעה החודש או להמתין למחזור הבא? מה הסכנות מבחינת השפעת הקרינה וחומר הניגוד לביצית? האם מעקב זקיקים והזרעה עצמה סמוך לביצוע הצילום עלולים לגרום לזיהום ? תודה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזרעה
פרופ' ראול אורביטו20/08/2008לגבי שאלותיך בפתיח-אנא, ראי תשובתו של דר' טוגנדריך, לאלמה, ב- 25 למאי.
למעשה אין מניעה
מעקב זקיקים סמוך לביצוע הצילום- לא עלול לגרום לזיהום
לגבי הזרעה- זיהום מופיע כאחד הסיכונים (שאינן כה שכיחים) של הזרעה.
במידה והינך בסיכון, רצוי לקבל אנטיביוטיקה סביב ההזרעה
אנא, תתיעצי עם רופאך המטפל- לגבי הצורך באנטיביוטיקה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעקב זקיקים לפני צילום רחםמבולבלת19/08/2008
האם יש בעיה מבחינת "סטריליות" האיזור? פשוט אמורה לעשות ביום ג' הבא צילום אצלך ד"ר טוגנדרייך, ובאותו יום גם מעקב זקיקים - האם בעייתי? כ"כ, האם במקרה ידוע לך היכן ניתן לבצע מעקב זקיקים+דם באיזור המרפאה/רמת גן, כי אגיע מנתניה ואפספס את זה במרפאה שלי... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטריליות
פרופ' ראול אורביטו19/08/2008במהלך צילום רחם, צואר הרחם עובר חיטוי. כך, שתיאורטית אין בעיה עם סונר זקיקים לפני.
בכל מקרה, ניתן לבקש לבצע את הסונר ללא גל.
לגבי מעקב דם\ זקיקים, אנא צרי קשר עם הקופה המתאימה ותבררי היכן ומתי ניתן לבצע את הבדיקות הדרושות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיומה ושאלהנעמה17/08/2008
ד"ר שלום, בבדיקת US התגלתה אצלי מיומה בגודל 15 מ"מ שלוחצת על רירית הרחם, והופניתי לצילום רחם. שאלותי הן: 1- המליצו לי על ד"ר טוגנדרייך ורציתי לדעת איך מגיעים לבדיקה אצלו (אני מבוטחת מכבי, אך יש לי גם ביטוח רפואי פרטי ואין לי בעיה להשתמש בו). חשוב לי כמובן גם לקבוע את מועד ביצוע הבדיקה. 2- קראתי על מכשורים שונים לביצוע הבדיקה, בלון וכו'. כיצד אוכל לדעת באיזה מכשור משתמשים? 3- האם הממצא שהתגלה ב- US יכול להיות משהו אחר? תודה על העזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו18/08/2008פני טלפונית למס הטלפון המופיע ליד שמו של דר' טוגנדרייך ותוכלי לקבל פרטים איפה ואיך הוא מבצע את הצילום (בדכ, עם בלון)
לגבי המיומה, בד"כ האבחנה הסונוגרפית די מהימנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)