מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלות קצרותאיזה14/07/2008
שלום ותודה מראש על זמנכם.. 1. מה יכול לגרום לחסימה בחצוצרה או חוסר מעבר אם לא היו בעבר ניתוחים,לידות,הפלות, PID 2. האם צילום עצמו לא יכול לגרום לחסימה לאחר מכן? 3. בנושא אחר- כאשר ביוץ טבעי מתרחש 3 מחזורים ברצף באותה שחלה (בצד השני תמיד זקיקים קטנים) אם זה בד"כ אומר ששחלה השניה לא מתפקדת או שזה יכול להיות צירוף מקרים ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההערה
איזה15/07/2008בשליחה הכל זז לי לפיסקה אחת.... במקור זה היה יותר מסודר סליחה ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה יכול לגרום לחסימה בחצוצרה
פרופ' ראול אורביטו15/07/2008כל תהליך אגני, גם כזה שאינו מורגש (אסימפטומטי), ולפעמים "סתם" פקק רירי.
צילום רחם לא אמור לגרום לחסימה- אלא לפתוח
קרוב לודאי צירוף מיקרים- תמשיכי לעקוב
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם- שאלהtinki14/07/2008
שלום רב, מעבר לעניין האי- נעימות שמשתנה מאחת לשניה, רציתי לדעת האם יש איזושהיא סכנה הכרוכה בביצוע צילום רחם? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם
פרופ' ראול אורביטו14/07/2008מצורף הפירוט- כפי שמצוי בטופס ההסכמה מדעת, ושאת אמורה לחתום עליו לפני הצילום.
לציין ולהדגיש שהסיכוי לסיבוכים הינו קטן מאוד (אחוזים בודדים, ולסיבוכים ה"רציניים" עוד פחות)
"צילום רחם נעשה לצורך אבחון פגמים ברחם ובחצוצרות במקרים בהם קיים ליקוי פוריות דהיינו, אי
יכולת להרות או לשמור על ההריון. לצורך ביצוע הבדיקה נעשה שימוש במכשיר התופס ומקבע את צוואר הרחם. דרך צוואר הרחם מוחדרת צינורית שדרכה מזריקים חומר ניגוד רדיוגרפי המכיל יוד. לאחר מכן נעשה שיקוף רנטגן ומספר צילומי רנטגן.
בעת ביצוע הבדיקה העיקרית צפוי בדרך כלל כאב באגן ובבטן (עקב התכווצות הרחם) שנמשך בדרך כלל זמן קצר לאחר ביצוע הפעולה, וכן יתכן שיופיע דמם נרתיקי בכמות לא משמעותית.
כמו כן, יתכנו הסיכונים והסיבוכים ההבאים לרבות: זיהום, התלקחות מחודשת של דלקות אגן כרוניות,
תגובה אלרגית בדרגות שונות לחומר הניגוד, ובמקרים נדירים ניקוב הרחם. כמו כן, במקרים נדירים של זיהום קשה או ניקוב הרחם במהלך הבדיקה יתכן ויתעורר הצורך לנקוט בפעולות תיקון לצורך הצלת חיים או למניעת נזק גופני, לרבות פעולות כירורגיות שלא ניתן לצפותם לפני הבדיקה בודאות או במלואם, לרבות הצורך, לעיתים רחוקות,לכרות את הרחם".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ' אורביטו תודה ועוד שאלה בבקשה-
tinki14/07/2008האם חסימה בחצוצרות נגרמת כתוצאה ממשהו כגון נטילת הורמונים, או דלקות, או שיכולה לקרות לכל אחת בכל שלב ללא קשר לדבר אחר? האם אין שום תחושות גופניות שיכולות להעיד על בעיה בחצוצרות (כאב בבטן?)?, לקחתי עד לפני חודשיים איקקלומין+אסטרופם( במשך 3 מחזורים) ומאז הפעם האחרונה לא קיבלתי וסת אך גם אין הריון... האם ייתכן קשר לחצוצרות וצילום רחם הוא מחויב במקרה כזה? ( היה לי כבר הריון + לידה תקינים לפני כשלוש שנים.) שוב תודה רבה :-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחסימת חצוצרות
פרופ' ראול אורביטו14/07/2008חסימת חצוצרות יכולה לנבוע מתהליך כלשהו, בעיקר דלקתי באיברי האגן, כשבמהלך ריפוי הרקמות "מצטלקות" וגורמות לחסימה של החצוצרות, שכיח יותר דלקת בחצוצרות (pelvic inflammatory disease ) שגורם לחסימת חלל החצוצרה. נטילת הורמונים לא אמורה לגרום לחסימת חצוצרות. בד"כ החסימה "לא מורגשת", למעט מיקרים בהם היא מלווה בתהליך דלקתי אגני, ואז יתכנו כאבים.
הטיפול שקיבלת לא אמור לגרום לחסימה. לגבי צורך בצילום רחם- כפי שכבר תיארנו באתר- הצילום מהוה חלק מבירור אי- פיריון ולגיטימי לבצע אותו בכל שלב משלבי הבירור\ טיפול פוריות, עפ"י שיקול דעתו של הרופא המטפל ובהתאם לבעיות המוצגות ע"י הזוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלנה12/07/2008
שלום רב, כמה אחוזים בערך מהנשים הלא פוריות לא פוריות בגלל חסימת חצוצרות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיבות לאי פוריות
פרופ' ראול אורביטו14/07/2008מקובל ש בכ- 40% מהמקרים הסיבה לאי פוריות הינה באשה, ב- 40% נוספים בגבר ובכ- 20% מסיבה לא ידועה או סיבות אחרות. את הסיבות לאי-פוריות שמקורן באישה ניתן באופן גס לחלק לסיבות הורמונאליות (הפרעת ביוץ) וסיבות מכאניות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם.אריאלה דגן09/07/2008
אני שואלת בשם בתי בת השלושים וחמש שתעבור מחר צילום רחם, והשאלה היא האם יש מניעה לקחת כדור הרגעה לפני הצלום, כגון לוריואן. בתודה מראש אריאלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורי הרגעה לפני צילום רחם.
ד``ר דניאל טוגנדרייך09/07/2008מיותר אבל מותר.
ובתנאי שלא תנהג אחרי נטילת הכדור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות ליודנועה08/07/2008
שלום רב, איך אוכל לדעת אם יש לי רגישות כלשהי ליוד עוד לפני שאני מבצעת את הבדיקה, כיוון ששמעתי שמשתמשים בבדיקה ביוד, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות ליוד
ד``ר דניאל טוגנדרייך09/07/2008ניתן לדעת על רגישות לחומר מסויים רק אם נחשפנו איליו ופתחנו תגובה אלרגית.
אם בוצעה בעבר בדיקה בה השתמשו בחומר ניגוד המכיל יוד והופיע פריחה או סימן אחר
לתגובה אלרגית הרי שהאדם "מסומן" כרגיש ליוד.
אם אין סיפור עבר של רגישות לתכשירי יוד ניתן לבצע הבדיקה.
כמובן שאנו ערוכים באתר הבדיקה לטפל בתופעות של רגישות אם מופיעות כאלו וזה די נדיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות לפרוסקופיה ושאלה בבקשה!a05/07/2008
לד"ר שלום, (היא בת 27 ואני בן 28). אשתי עברה ניתוח לפרוסקופיה עקב צילום לא תקין שבו נמצא שהרחם תקין ונדגם אך החצוצרות לא הודגמו.לכן פנינו ללפרוסקופיה לאבחן את מוקד הבעיה. לאחר הניתוח לפרוסקופיה וצפייה ב"סרט הניתוח" נמצאו כמה ממצאים.להלן: -2 חצוצרות חסומות עקב זיהום בעבר. -מספר אינפקציות/מוקדי זיהום שטופלו ע"י צריבה בגז.(ראינו בסרט גם כן.)(לפי הבנתי מדברי הד"ר). -חצוצרה ימנית חסומה ויותר מדי נפגעה מהזיהום ואי אפשר לשקמה מרוב הפגיעה(הד"ר הזרים יוד להדגימה אך הנוזל לא זרם כמצופה)לפי הסרט רואים את הפעולה אך רואים שהד"ר עזב אותה לאחר הכשלון בהדגמה. -חצוצרה שמאלית נפתחה לאחר שהד"ר הסיר זיהום וחסימה אך לדבריו לא ברור אם החצוצרה מתפקדת/תתפקד כראוי לאחר הפתיחה,אע"פ כן הוא נתן לנו סיכוי קל להריון ומסר לנו שאם אכן יתרחש הריון יש לפנות אליו בהקדם על מנת לבדוק שהתעבורה/התהליך מתרחש בצורה תקינה. יש לציין שוב שהביוץ והרחם תקינים לגמריי ולא נפגעו מהזיהום "שהיה בעבר". מצטער אם הכתיבה לא מקצועית וברורה דיה אך זה מה שיש ביכולתי להעביר על גבי הפורום כאן. אשמח לשמוע עצתך וניתוחך לממצאי הלפרוסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפתרון לחצוצרות "חולות" הוא הפרייהי
ד``ר דניאל טוגנדרייך07/07/2008לפי התאור מדובר בנזק ממשי לשתי החצוצרות שתוקן חלקית באחת החצוצרות.
הרופא המנתח נתן סיכוי קלוש להריון ספונטני. איני ממליץ להמתין זמן רב מדי. 3 עד 6 מחזורים מהניתוח אם לא הושג הריון מומלץ לפנות לטיפול בהפרייה חוץ גופית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קטנה נוספת ברשותך
a08/07/2008כשאתה אומר חצוצרות חולות למה כוונתך? הרי חצוצרה אחת (שמאלית)נפתחה והודגמה בהצלחה אם כך הדבר מה עלול לגרום לחצוצרה לא לתפקד. הרי המעבר נפתח.הלא כן? ובהנחה שלאחר 6 חודשים של אי הצלחה בהריון טבעי\ספונטני מה מידת הסיכוי בהתחשב בגילנו 27-28.? האם בכדי לעקוף החצוצרות אפשר פשוט לקחת את הזרע ישירות לרחם בהזרקה?משום שהביוץ אצלה תקין והאם תהליך זה נקרא הזרעה או הפרייה חוץ גופנית? IVF?? בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחצוצרות אינם צינורות פשוטים
ד``ר דניאל טוגנדרייך09/07/2008הדגמת המעבר בחצוצרה עדיין אינה הוכחה לתקינותה.
דופנה הפנימי של החצוצרה מרופד תאים להם אברונים בצורת "מקרוני" הבולטים לחלל החצוצרה ולוקחים חלק בתהליך "ההסעה" של הביצית המופרית מאתר ההפרייה לרחם.
זיהומים ודלקות באגן עלולים לגרום נזק למבנה המיקרוסקופי העדין של דופן החצוצרה ולמרות שניתן לפעמים להדגים מעבר של נוזל בחצוצרה עדיין תפקודה יכול להיות לא תקין ולא לאפשר הריון תקין.
הזרעה אינה מבטלת הצורך החצוצרות מתפקדות.
הפרייה חוץ גופית (IVF ) הוא טיפול שיכול להצליח ללא תלות בחצוצרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאותה בעיה
אורלי09/02/2009היי יש לי בדיוק את אותה הבעיה עם החצוצרות וכרגע אני נמצאית לפני הפרייה ראשונה טופלתי אצל רופאים בארה"ב שלא נתנו סיכוי להריון טבעי והמליצו לא ל"בזבז" את הזמן. אשמח לשוחח איתכם באימייל [email protected] בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה
פרופ' ראול אורביטו10/02/2009אםאכן טרם הרית או מנסה להרות "עם אותה" בעיה, אזי אין ספק שהפתרון הוא IVF
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הממצאים האלה יכולים להשפיע על הכניסה להריון?ד``ר דניאל טוגנדרייך03/07/2008
שלום,
אני אחרי שני ניתוחים קיסריים, לא מצליחה במשך שנתיים להרות שוב.
עשיתי השבוע צילום רחם שהיה תקין לדברי הרופאה המבצעת, אבל יש לי שאלות עד שאגיע לרופא שלי...
היא אמרה שצוואר הרחם גדול - שאולי יש שם שרירן, ושהחצוצרות משוכות למעלה.
האם הממצאים האלה יכולים להשפיע על הכניסה להריון?
האם מקובל לתת אנטיביוטיקה מניעתית לאחר הצילום (דוקסילן)? ואם היא גורמת לי להרגיש לא כל כך טוב, זה נורא להפסיק אותה אחרי שלושה ימים (מתוך חמש)?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרירן
פרופ' ראול אורביטו03/07/2008לגבי שאלתך הראשונה, מציע שתתאפקי עד הפגישה עם רופאך המטפל, שיידון בשאלותיך לאחר בדיקה וביצוע אולטרסאונד (שמאבחן שרירנים טוב יותר מצילום רחם)
לגבי אנטיביוטיקה מניעתית- מקובל.
לגבי תופעות הלואי, בעיקר כאבי בטן- הם ידועות, לכן מומלץ לקחת את הכדור לשתות אחרי הבליעה לפחות כוס אחת מלאה. אם התופעות מחמירות- הפסיקי טיפול וגשי לבדיקה.
אם נותרות- נסי לרדת לכדור אחד ביום- אם אין שיפור הפסיקי ופני לבדיקת רופא מטפל.
ללא קשר- "לא נורא" אם תפסיקי אחרי 3 ימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאליה03/07/2008
שלום רב, נתנו לי הוראה להתחיל בלקיחת גלולות לאחר טיפול כושל (IVF) של שאיבת 2 ביציות בלבד. מאחר והמחזור הגיע 9 ימים מהשאיבה, האם ניתן להסיק מכך שהתרחש ביוץ מוקדם ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר IVF
פרופ' ראול אורביטו03/07/2008אנא הפני שאלתך לפורום הפריה חוץ- גופית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימה בחצוצרה אחתקרן30/06/2008
שלום רב, היום עברתי צילום רחם והתגלה שיש לי חצוצרה אחת סתומה. האם אוכל להיכנס להיריון ? איך מטפלים בבעיה ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרה סתומה
פרופ' ראול אורביטו03/07/2008ניתן להיכנס להריון עם חצוצרה אחת פתוחה
הטיפול בבעיה, אם בכלל, תלוי במיקום החסימה.
אם החסימה קריבנית ניתן להציע צינטור חצוצרות לפתיחת הסתימה
אם החסימה רחיקנית, אזי "ממשיכים בטיפולי פוריות" לסוגיהם
מציע שתפני לרופא מטפל עם תוצאות הצילום לדיון להמשך הנחיות לבירור\ טיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינתור חצוצורות או הפריה?? דחוף!!TOOTI29/06/2008
שלום, אני בת 30 אמא לילד בן 10. (מבן זוג קודם) בעלי הנוכחי נבדק ואובחן ע"י אורולוג כתקין לחלוטין. הגניקולוגית שלי שלחה אותי לצילום רחם שם איבחנו אצלי סתימה פרוקסימלית דו צדדית שלא נפתחה במהלך הצילום. הצילום עצמו גרם לי לכאבי תופת ודימום. הרופא שביצע את הבדיקה אמר שיש לי כרגע 2 אופציות 1.לנסות לצנתר לפחות חצוצרה אחת. הוא גם ציין שלא בטוח שזה יהיה אפשרי ושהכאב הוא כמו בצילום הרחם. ו2. הפריה חוץ גופית. שכחתי לציין שיש לי מחזור סדיר ושאני יודעת בודאות שאני מבייצת. (אני בד"כ סובלת בביוץ מכאבים חזקים.) והבנתי שיש לי סיכויי הצלחה טובים כבר בהפריה ראשונה. מבולבלת... מה לעשות? הצינתור מפחיד אותי ממש!!!!!! מצד שני..??? ממש לא יודעת מה לחשוב אשמח לשמוע עצתכם צינתור או הפריה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצעה
חסוי30/06/2008גם לי יש חצוצרות סתומות ושאלתי הרבה בנות עם ניסיון וכולם אמרו לי שעדיף לנסות וללכת על צינתור ב14 יש לי צינתור אני יעדכן אותך וקצת אופטימיות- אחת סיפרה לי שהיא עברה צינתור והוא הצליח גם החשק המיני גבר היום היא בחודש שלישי ואצל אחת זה לא הצליח. בהפריה השניה היא הצליחה היא בחודש שני מקווה שעזרתי בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם תודה...
tooti28/09/2008היי חסוי ותודה על ההצעה, לדאבוני אני רק עכשיו ראיתי אותה. ולפי מה שהבנתי את כבר עשית את הצינטור.... אז מה את יכולה לחדש לי???? בבקשה תשובה מהירה אני ממש משתגעת.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצינטור או הפריה
פרופ' ראול אורביטו03/07/2008כפי שכבר פירטנו בפורום בעבר, האינדיקציה העיקרית לצינטור חצוצרות היא חסימה קריבנית דו-צדדית של החצוצרות.
כאשר נצפית חסימה כזו בצילום- יש מקום להפנות לצינטור על מנת לנסות לפתור את הבעיה.
כמובן, שישנן גישות ש"מדלגות" על הצינטור ומפנות ישירות להפריה חוץ-גופית.
אינני יודע באיזו שיטה ביצעת את הצילום, אם נעשה עם בלון, אזי הצינטור קצת יותר כואב,
ואם נעשה ב"שיטה הישנה", אז כנראה פחות.
מציע שתפני לרופא מטפל, שיפנה אותך לרופא המצנטר בקופ"ח שלך, ואז תדונו ותוכלי לקבל החלטה לגבי המשך הטיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצינתור חצוצורות או הפריה??
פרופ' ראול אורביטו01/10/2008אכן שתי האופציות קיימות ורלבנטיות
אינני יודע היכן ובאיזו שיטה ביצעו את הצינטור, אולם לאור גילך (הצעיר) וההיסטוריה הפריונית, נראה לי שכדאי להתעקש על צינטור, כיוון שבמידה ויצליח אזי סיכוייך להרות באופן טבעי הינם טובים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים 10 ימים אחרי צילום רחם
לי05/11/2010עברתי צילום רחם לפני 10 ימים ומאז יש לי כל הזמן (בעוצמות משתנות) כאבים דמוי דקירות בבטן התחתונה.
למעט הפרשות קלות ביום הצילום לא דיממתי והצילום יצא תקין.
האם זה הגיוני שעדיין כואב לי או שעליי לגשת לרופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לאחר צילום רחםפיצפיצ26/06/2008
שלום, ביום שלישי האחרון עשיתי אצלך צילום רחם אשר עבר בשלום (תודה רבה) מאז יש לי קצת הפרשות חומות, התכווצויות בבטן וכאבי בצד אחד של האגן האם זה תקין ? מתי זה יעבור ? שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם לי יש אותן תופעות
עינת26/06/2008גם אני עשיתי ביום שלישי אצל דר' טוגנרייך הבדעקה עצמה הייתה לא נעימה בכלל. אבל שיצאתי ממנו הכל היה בסדר . פתאום באותו יום בערב פתאום היו לי התכווציות בבטן עד כדי כך שלא יכולתי לזוז וגם לא הלכתי לעודה בגלל זה . כבר חלפו יומיים ועדיין כואבת לי הבטן . מעניין מתי זה יעבור. את חושבת שצריך לפנות לגינקולוג או שזה קורה לכולם ופשוט לחכות שזה יעבור??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני עשיתי
ענת22/06/2010צילום רחם אצל דר' שלומי כהן וזה עבר בצורה קלה ועימה, ניראה לי שהרגישות של הרופא בזמן הבדיקה מאוד חשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטפשה
דיצה23/06/2010אז מה, את מציעה שאעבור את הבדיקה בשנית אצל שלומי כהן? זה יעביר את המיחושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי בטן
פרופ' ראול אורביטו23/06/2010כאב בטן והפרשה חומה שכיחים לאחר צילום
אם מתגבר, לא פוחת, מופיע דמם אדום או חום- יש לפנות לבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרשות לאחר צילום רחם
שירן29/10/2010אני משתתפת בשירשור הזה,
עברתי צילום רחם ביום שלישי האחרון. שלא כמו עמיתתי לשירשור ירד לי המון דם(הכל יחסי) אבל הדימום/ הפרשות חומות אינן פוסקות זהו היום ה4!!!!!! האם זה נורמלי?
בהקשר להתכווצויות נראה לי שזה בסדר, אני לא יודעת מה איתך אבל אני היתי כל כך לחוצה שאין לי ספק שמשהו נתפס שם ועקב זה נוצר הכאב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרשות לאחר צילום רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך29/10/2010הצטרפת 4 חודשים אחרי???
הפרשות חומות בד"כ ביטאוי לדימום ישן. יכול להמשך כ 10 ימים.
כאבים - אם נמשכים יש לפנות לרופא נשים ולהיבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי בטן
פרופ' ראול אורביטו26/06/2008כפי שכבר תיארנו בעבר בפורום
כאבי בטן יתכנו לאחר צילום רחם, במיוחד אלה הדומים לכאבי וסת, לאור מילוי חלל הרחם בנוזל.
במידה והכאב מתגבר, מופיעות תופעות אחרות כמו דמם, בחילות, הקאות או, ובמיוחד חום! יש לפנות בדחיפות לבדיקה.
שימי לב לעוצמת ומיקום הכאב, במידה ויופיעו התופעות לעיל, הכאב מתפשט ולא נראה שפוחת, אזי עליך לגשת מיד לבדיקה
לגבי ההפרשות החומות, בד"כ מהוות עדות לדמם ישן. כלומר דמם קל שקרה תוך כדי הבדיקה ואת השרידים רואים למשך מספר ימים אח"כ.
אולם, כמו לגבי כאב הבטן, במידה והדמם הופך אדום, מתגבר בכמות של וסת או יותר, או מלווה בתופעות נוספות, פני בהקדם לבדיקת רופא הנשים המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות לאחר צילום רחם
ד``ר דניאל טוגנדרייך27/06/2008
הפרשה חומה -ביטוי לדם "ישן" המופרש מהנרתיק יכול להמשך עד כשבוע מהבדיקה ואין לתופעה משמעות רפואית.
התכוצויות המדמות כאבי ווסת גם הן תופעת לוואי שכיחה הנגרמת ממילוי הרחם בנוזל בזמן הבדיקה.
כאבי אגן הנמשכים מעבר ליום הבדיקה מחייבים בדיקה אצל רופא נשים ע"מ לשלול מצבים רפואיים המחייבים טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתכווצויות
פרופ' ראול אורביטו23/06/2010אמור לפחות עם ההתרחקות מהצילום- יכול להימשך מס' ימים
אם מתגבר, דמם אדום או הופעת חום- יש לפנות למיון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות לאחר צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו29/10/2010שכיח, אמור לחלוף ולפחות בעוצמה ככל שמתרחקים מהצילום
אם נותר, מתגבר , מופיע דמם אדום או חום- יש לפנות למוקד לבדיקה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה דר דניאל
אלעד25/12/2013תודה רבה לך על יחס אישי ודאגה אפילו שאלו היו 15 דקות אני מקבלת כאבים יותר חזק מכולם
תודה רבה שדאגת והתקשרת ישירות לאחיות שיגיעו לטפל בי באותו הרגע
בהערכה רבה תודה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גילוי בעיה בחצוצרותתמי23/06/2008
שלום, באיזה שלב ניתן לבדוק את נושא החצוצרות, כלומר אם יש קשיים להיכנס להריון במשך למעלה משנה האם בודקים זאת קודם כל, האם זה חלק מהפרוצדורה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם-מתי?
פרופ' ראול אורביטו23/06/2008צילום רחם מהוה חלק מבירור אי-פיריון.
הצילום מבוצע בשלבי הבירור הראשונים, במיוחד כאשר קיים חשד לבעיה מיכנית (חצוצרתית).
בעבר, היה מקובל להתחיל טיפולי פוריות (בכדורים) ללא צילום, ורק לפני מעבר לטיפול בזריקות (גונדוטרופינים), המטופלות היו נשלחות לביצוע צילום רחם.
כך, שלגיטימי לבצע צילום רחם בכל אחד מהשלבים, החל מלפני תחילת טיפול ואפילו עד ובמהלך טיפולי הפריה חוץ-גופית, נתון לשיקול דעתו של הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי שני חצוצרות סתומותחסוי20/06/2008
רציתי לדעת מה הטיפול המומלץ?
גיליתי את זה בצילום רחם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי שני חצוצרות סתומות
פרופ' ראול אורביטו20/06/2008השאלה האם החסימה קריבנית (פרוקסימלית) או אחרת (כלומר, מדגימים קטע מהחצוצרה)
במיקרה האחרת- ניתן להפנות ללפרוסקופיה, או מה שיותר מקובל לאחרונה בארץ ובעולם- להפנות ישירות לטיפולי הפריה חוץ-גופית.
לגבי חסימה קריבנית: האינדיקציה העיקרית לצינטור חצוצרות היא חסימה קריבנית דו-צדדית של החצוצרות. כאשר נצפית חסימה כזו בצילום- יש מקום להפנות לצינטור על מנת לנסות לפתור את הבעיה.כמובן, שגם כאן, ישנן גישות ש"מדלגות" על הצינטור ומפנות ישירות להפריה חוץ-גופית.
מציע שתפני לרופא מטפל ותדוני איתו על האפשרות ועל המלצותיו, בהתאם למימצאים הספציפיים בצילום הרחם שלך!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הסיכוי שיהיה לי ילד?
חסוי21/06/2008קראתי על נשים במצב שלי ולפי מה שהבנתי הסיכוי הוא קטן להכנס להריון
יש אפשרות להכנס להריון במצבי גם בלי הפריה ועם בהפריה מה הסיכוי שזה יצליח בהפריה הראשונה לפי הרופאים הביוץ שלי בסדר גמור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הסיכוי שיהיה לי ילד?
פרופ' ראול אורביטו21/06/2008הסיכוי להכנס להריון עם חצוצרות "סתומות" שואף לאפסץ
במידה וניתן יהיה לפתוח אותם- סיכוייך להרות מתקרבים לנורמה.
בנוכחות חצוצרות סתומות, הסיכויים להרות בהפריה חוץ-גופית בגיל צעיר מ-35 שנים, עומד סביב 30% למחזור טיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםפיצפיצ18/06/2008
שלום,
אני אבצע בשבוע הבא צילום רחם אצלך ויש לי כמה שאלות קטנות ברשותך,
הרופא שלי המליץ לי לקחת 2 אדוויל כחצי שעה לפני הצילום, האם זה מספיק לדעתך או שכדאי לי לקחת משהו להרגעה ? נראה לי שאני אהיה יותר בלחץ מאשר אדאג שיכאב לי
האם תוך כדי הצילום אתה מסביר מה אתה עושה ? אני אראה משהו על מסך ?
מה קורה עם היוד שמוזרם לרחם, האם הוא יוצא אח"כ או נספג ?
אני קצת בלחץ, נראה לי שהלחץ העיקרי שלי הוא מה יקרה אם ימצאו משהו שהוא לא בסדר,
תודה מראש ויום טוב
זהר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה מצילום רחם
ד``ר דניאל טוגנדרייך18/06/2008בד"כ הכאב שנגרם בבדיקה נסבל גם ללא משכחי כאבים. אם את חשה בצורך התרופה שהמליץ רופאך מתאימה. בזמן הבדיקה את יכולה לשוחח ולשאול שאלות אני אענה.בכל שלב בבדיקה אם את חשה אי נוחות או כאב את יכולה לבקש לחדול מהמשך הבדיקה ובקשתך תכובד.
הנוזל המוחדר לרחם והמכיל יוד מתפנה מהרחם דרך צוואר הרחם לנרתיק והחוצה לכן גם כדאי להשתמש בפד סופג בשעתיים שאחרי הבדיקה.
אם בזמן הבדיקה לא תצליחי לראות את שמודגם על מסך המכשיר תוכלי לבקש CD של הבדיקה
הצריבה תעשה לבקשתך ותוכלי לצפות בתקליטור בבית במחשב. (זה נכון רק לנבדקות במכון של מכבי ובבית חולים אסותא ת"א, בכללית טרם הותקן מכשיר הצריבה ל CD ).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התייחסותך, נרגעתי מאוד
פיצפיצ19/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה נורמאלי שיש כאבים ממש חזקים?
עינת26/06/2008לאחר שעשיתי את צילום הרחם אצל דר' טונגרייך בהתחלה לא היו כאבים בכלל אך לקראת הערב התחילו לי כאבים עזים ומאז עברו כבר יומיים ועדיין לא חלפו הכאבים . רק רציתי לדעת אם זו תופעה שכיחה או שמא אני צריכה לדאוג ולפנות לרופא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטין מה לדאוג
חסוי20/06/2008זהר חמודה אין לך מה לדאוג בקשר לבדיקה
הבדיקה רק נשמעת מפחידה וכואבת אני לא ישקר לך זה קצת כואב אבל לא משהו בלתי נסבל עברתי את הבדיקה רק לפני יומיים אפילו לא לקחתי כדורים נגד כאבים
ובקשר לתוצאה לדעתי עדיף לדעת עם חלילה יש בעיה ולטפל בא מאשר לא לדעת בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוצה גם לעדכן :-))
פיצפיצ25/06/2008עברתי אתמול את צילום הרחם אצל ד"ר טוגנדרייך, הוא היה נחמד ועדין מה שהקל את הבדיקה. הבדיקה ממש לא כואבת, היו לי רק קצת לחצים בבטן שנכנס החומר וזהו - יצאתי מחוייכך והרגעתי גם את אלו שהיו בתור אחרי. והתוצאות תקינות שיהיה בהצלחה לכולן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוצה גם לעדכן :-))
פיצפיצ25/06/2008עברתי אתמול את צילום הרחם אצל ד"ר טוגנדרייך, הוא היה נחמד ועדין מה שהקל את הבדיקה. הבדיקה ממש לא כואבת, היו לי רק קצת לחצים בבטן שנכנס החומר וזהו - יצאתי מחוייכך והרגעתי גם את אלו שהיו בתור אחרי. והתוצאות תקינות שיהיה בהצלחה לכולן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך להודעה ותשובה מאתמולטטי17/06/2008
תודה על תשובתך - אבל נדמה לי שלא הסברתי את המצב טוב ונוצר רושם שאני שואלת שאלה כללית מדי ,אז אני אנסה לדייק
אני מנסה להרות כמעט שנה וקיימת בעית זרע קלילה אצל בעלי-הכל תקין פחות או יותר רק נפח נמוך-1 מ"ל ,אצלי בדיקות מעקב זקיקים ופרופיל הורמונלי - הכל תקין, עכשיו אני הופניתי ע"י רופא לעשות צילום רחם כדי לשלול חצוצרות חסומות.
אז השאלה שלי היא האם יתכן שדלקת במעי הגס (קוליטיס) הייתה יכולה לגרום לי חסימה או בעיה מכנית כלשהי בחצוצרות
או שאלו מערכות שונות ואין כל השפעה למרות שמקום הבעייתי במעי הוא בחלק התחתון הימיני בבטן?
המון תודה על זמנך וסליחה על שאלה החוזרת , תשובתך חשובה לי כדי להחליט האם לגשת לצילום הרחם בהקדם או לנסות הריון ספונטני עוד כמה חודשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוליטיס וחצוצרות סתומות.
ד``ר דניאל טוגנדרייך17/06/2008
בירור תקינות המעבר בחצוצרות הוא חלק מובנה בבירור הסיבות להפרעות בפריון.
באופן בסיסי אם יש או הושג ביוץ, הזרע בתחום "הפורה" ואין הסבר אחר לכשלון ההתעברות , יש לשקול צילום רחם וחצוצרות.
מחלת הקוליטיס אינה פוגעת ברחם או בחצוצרות אלא במעי. סיבוכי הקוליטיס עלולים לערב גם אברים אחרים בבטן ובהם החצוצרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ' ראול אורביטו17/06/2008לכן, מומלץ שתבצעי צילום רחם.
במידה ותקין, לאור משך אי הפריון ונפח זרע ירוד, רצוי להתחיל בטיפולי פוריות המשלבים השבחת זרע\הזרעות עם תרופות משרות ביוץ
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



