מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נזלת כרוניתארקדי07/03/2010
שלום ,אני ארקדי בן22,מגיל 16 אני סובל מנזלת כרונית ,וקושי בנשימה,שהגתי לגיל 22עברתי ניתוח אף מורכב שכולל הורדת פוליפים בנחיריים ,ישור מחצית האף,וניתוח קוסמטי ,כול זה בהרדמה אחד,בניתוח אחד,אחרי הניתוח אני נושם הרבה יותר טוב עבל הנזת לא ניפסקת,מה לעשות???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת כרונית
ד``ר יהושע דנינו07/03/2010שלום ארקדי,
מאחר ומדובר בפורום א.א.ג המיועד לילדים, אני ממליץ לך לפנות לפורום המתאים המיועד למבוגרים,
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כריתת שקדים - קובליישן מול...מנסה לא לטעות07/03/2010
שלום רב לרופאי הפורום,
לבני בן ה-9 דום נשימה בדרגת חומרה קשה (כ-130 הפסקות נשימה ב-8 שעות של 13-17 שניות).
שקדים מוגדלים 2-3+ . אף נזלת כרונית. אדנואיד קטן יחסית (עבר כריתה בגיל 3).
אין ספק כי צריך ניתוח כריתת שקדים!
השאלה היא רק כמה($) ואיך.
מחיפוש חומר ברשת ראיתי כי ישנן מס' שיטות.
ביחוד התרשמתי מעבודת השיווק הטובה של טכנוקר עם שיטת הקובליישן.
שיטה זו אינה בסל הבריאות ולכן ניתן לעשותה רק באופן פרטי.
לצערי דוקא קופ"ח כללית אינה משתתפת במימון הניתוח אלא רק באופן זניח דרך המושלם.
קופות אחרות שדיברתי איתן משתתפות ברוב העלויות. ביחוד אלו שהיו נגרמות להן בכל מקרה (כמו אשפוז).
בניתוחים אמרו לי כי ניתן לעשות את הניתוח דרך המושלם שיטה של חיתוך.
לא הבנתי מה זאת אומרת.
כל שיטה אחרת למעט קובלישן היא חיתוך?
מה עם סכין חשמלית? מה עם PIT?
דיברתי עם שני רופאים שנראים לי טובים.
* האחד מנתח בקובליישן ולכן יעלה לי יקר מאוד.
* השני מנתח בסכין כמו פעם. שיטה שאינה "יבשה".
השני טען כי אין שיטה טובה יותר מאחרות באופן חד משמעי, ולכן רצוי כי מנתח ינתח בשיטה שהוא הכי טוב ומנוסה בה.
מ ה ד ע ת כ ם ?
אני אובדת עצות ולא יודעת באיזו שיטה לבחור.
בברכה,
אמא שמנסה לעשות את הטוב ביותר עבור ילדיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגב - מדובר בכריתה מלאה
מנסה לא לטעות07/03/2010השאלה שלי היא בעיקר רפואית ולא פיננסית,
אם כי אני מנסה גם להבין מהי שיטת "חיתוך" כפי שנאמר לי במחלקת ניתוחים של מושלם בכללית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח שקדים
ד``ר יהושע דנינו07/03/2010שלום לאמא,
שיטת חיתוך השקדים היא השיטה הקלאסית להסרת השקדים. שיטת הקובליישן הנעשית בעזרת אלקטרודה היא חדשה יחסית ויתרונה העיקרי נוגע למבוגרים שחשים בה פחות כאב. שאר הסיבוכים דומים בשתי השיטות.
מומלץ לתת לכירורג להחליט מהי השיטה המתאימה והוא ודאי יבחר את השיטה שבה יש לו נסיון עתיר בניתוח. אינני משוכנע שמחקר באינטרנט יכול לתת תמונת מצב מלאה לגבי כל ההבחנות בין שיטות ניתוח. באופן אישי אני ממליץ לך למצוא רופא שאת סומכת על דעתו ולאפשר לו לעשות את ההחלטות הרפואיות.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר דנינו - יצירת קשר
מנסה לא לטעות08/03/2010ד"ר דנינו,
תודה רבה על התשובה.
כיצד אוכל להגיע אליך? היכן ניתן להשיג אותך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדיםענת07/03/2010
לאחר מספר חוות דעת, בני בן השנתים וחצי הולך לניתוח שקדים.
אנו מתלבטים בין ניתוח רגיל: כריתה מלאה של השקדים. או כריתה של 90% של השקדים.
האם השיטה שכורתים רק חלק מהשקד אכן מומלצת יותר? המ הייתרונות והחסרונות של שיטה זו.
תודה ענת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים
ד``ר יהושע דנינו07/03/2010שלום ענת,
להסרה חלקית של השקדים יש יתרון של שמירת חלק קטן מהשקדים, אך החסרונות הם של סכנה מוגברת יותר של דימום ובמקרה שיש דלקות אלו ימשכו גם לאחר ההסרה החלקית של השקדים.
השיטה היא חדשה ועדיין ישנן חילוקי דעות מקצועיים-רפואיים ביחס אליה, ולכן הדעה המקובלת בחלק גדול מהמקרים היא שלא מומלץ לבצע זאת ולהעדיף את השיטה הקלאסית.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ת שקדים בשיטת אלקטרודה (קובליישן)נגה07/03/2010
האם יש סכנות לשיטה ?
בתי בת שנתיים , ומדובר על הסרה חלקית.
בברכה ותודה
נגה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים בשיטת קובליישן
ד``ר יהושע דנינו07/03/2010שלום נגה,
לשיטה אותו אחוז של סיבוכים כמו לשיטה הקלאסית. כאשר מבוצע קובליישן אצל מבוגרים יש פחות כאבים.
אולי זה המקום לציין שכל פעילות כירורגית עלולה להיות מלווה בסיכונים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מטרידהדביר06/03/2010
שלום רב
במשך חודש שלם יש לי מתיחות וכאבים כמו של עצב וכמו מתיחה בלשון מתחת.
זה לא היה פעם אחת ולא פעמיים .זה חוזר על עצמו וזה מתחיל להלחיץ
אני לא יודע אם מדובר במחלה או שזה אולי מעיד על משהו אחר.
כי אני לא רופא.הרופא משפחה אמר לי שהוא לא יודע על מה אני מדבר ושאלך לרופא אף אוזן גרון.
שקבעתי תור ליום חמישי.האם ידוע על התופעה הזו ? האם יש טעם לבדוק זאת או שזה משהו שולי ?
בתודה אוראיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה מטרידה
ד``ר יהושע דנינו07/03/2010שלום אוריאן,
מאחר ומדובר בפורום המיועד לא.א.ג ילדים, אני מפנה אותך לפורום א.א.ג המיועד למבוגרים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני ניתוח שקדיםנגה06/03/2010
שלום רב ,
בתי בת שנתיים , לאחר איבחון של א.א.ג: ניתוח שקדים אדנואידים וכפתורים עקב דלקות אוזניים מרובות ונשימה קשה מאד (עקב האדנואיד והשקדים המוגדלים).
שלוש שאלות בבקשה:
1.האם במצב כזה ,מומלץ לבצע כריתה חלקית של השקדים באמצעות אלקטרודה(כדי להמנע מויתור לחלוטין על השקדים ולפתור את עניין חסימת האוויר?)
2.האם האלקטרודה והלייזר (לעניין השקדים) הן פרוצדורות זהות , או טכניקות אחרות לגמרי?
3.האם בגלל נזלת יש לדחות את הניתוח המשולש (כאמור כפתורים , אדנואידים ושקדים)?
בתודה מאד מראש
נעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפני ניתוח שקדים
ד``ר יהושע דנינו07/03/2010שלום נגה
תשובות לשאלותייך:
1. ניתן לבצע הסרה חלקית של השקדים באמצעות אלקטרודת קובליישן, אין נסיון רב בארץ בנושא ויכולים להיות סיבוכים (דימום) מעבר להסרה רגילה השקדים.
2. בארץ לא מבצעים את הניתוח בעזרת לייזר (אין לו יתרון), הלייזר גורם לכוויה טרמית והכאבים מרובים יותר. טכניקת הלייזר שונה מהקובליישן.
3. במידה והנזלת היא חדשה ומלווה בחום ויש לראות בה כמחלה חדשה, אזי מומלץ לדחות את הניתוח. במידה והנזלת היא הנזלת הקבועה הקיימת בגלל השקד השלישי אין לדחות את הניתוח.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רבמאיה04/03/2010
בתי בת שנה ותשעה חודשים. לאחרונה קרו שני מקרים שמטרידים אותי ורציתי לדעת האם יש להם משמעות. בתי נכחה במשך רבע שעה בחדר בו קדחו עם מקדחה (שעושה רעש חזק במיוחד, לא הקטנות) . מקרה אחר היה במסיבת פורים בה השמיעו מוסיקה בווליום מחריש אוזניים.ממש כמו לעמוד צמוד לרמקול במועדון, בלי להגזים. לאחר 20 דקות נכנסתי לחדר הרועש וראיתי שבעלי ממש עומד איתה צמוד לרמקול מתוך חוסר מודעות. יצאנו משם. יש לציין שהאוזניים נסתמו לי לחצי שעה רק מדקה אחת בחדר הרועש. האם שמיעתה נפגעה מעט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליקוי בשמיעה.
ד``ר יצחק ענתבי04/03/2010גל שלום רב.
לאור החשיפה הממושכת לרעש שאיני יודע את עוצמתו בדציבלים, מומלץ לפנות לרופא א.א.גרון
לבדיקת האוזניים, תחילה, ולבדיקת שמיעה לוודא מהו מצב השמיעה של בתך.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מאיה04/03/2010גם אם לא רואים שינוי בהתנהגות שלה?
אני יכולה גם לשאול באיזו דרך בודקים שמיעה אצל רופא אף אוזן גרון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד``ר יצחק ענתבי04/03/2010גל שלום רב.
את בדיקת השמיעה כדאי לבצע גם אם לא חל שינוי בהתנהגות הבת.
בדיקת הרופא נועדה לבדוק את מצב תעלות השמע, התופיות, והאוזן התיכונה, ובגיל זה ניתן כן לבצע בדיקות שמיעה, במקרים בהם לא יהיה ברור לבודק השמיעה ולרופא אם תוצאות השמיעה אמינות, ניתן להרחיב לבדיקת פוטנציאלים שמיעתיים ( BERA ).
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מים באוזניים.נירית02/03/2010
ערב טוב,
בני בן השמונה חודשים סובל מדלקות הולכות וחוזרות באוזניים. הוא טופל כבר בכמה סוגי אנטיביוטיקה (מוקסיוויט, אוגמנטין, זינט) כמו כן נעשה לו ניקור נוזלים ע"י רופא אאג.
חשבתי לנסות טיפול אלטרנטיבי, שאלתי היא:
1. האם אתה מאמין שטיפול אלטרנטיבי יכול לעזור?
2. ואם כן על איזה טיפול אתה ממליץ? הומואופתיה, דיקור או משהו אחר?
בברכה, דורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות אוזנים
ד``ר יהושע דנינו03/03/2010שלום דורית
לא מכיר ואין לי נסיון בטיפולים אלטרנטיבים שעוזרים.
מקובל לתת מניעה ,ומידת צורך לשקול בהמשך כפתורים.
כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת ונשימה כבדהאילן01/03/2010
לבני בן ה-9 יש אסטמה מגיל שנה.
היום הוא מטופל בבריקלין ובודיקורט רק בזמן התקפה/שיעול טורדני.
הילד שוחה פעמיים בשבוע בבריכת מלח מזה כ- 3 שנים וללא הטבה משמעותית בנושא האסטמה.
בשנה האחרונה התווספו לאסטמה נזלת קבועה(שקופה,ירוקה וצהובה-תלוי בעונות השנה),
בנוסף הוא נושם בצורה "כבדה"(הוא נושם בצורה כזאת שאפשר לחשוב שרץ "מרתון")ביום ובלילה.
כשהוא צוחק מתחיל שיעול שנמשך מס' דקות.
הוא עבר בדיקת שמיעה שנמצאה תקינה.
רופא א.א.ג שבדק אותו המליץ על בדיקה במרפאת אלרגיה.
מה אתה ממליץ?
תודה.
אילן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת ונשימה כבדה
ד``ר יהושע דנינו02/03/2010שלום אילן,
הבעיה העיקרית של בנך קשורה למחלה בדרכי הנשימה. זו יכולה להיות מלווה גם בנזלות אלרגיות. ממליץ לפנות לרופא ריאות ילדים ובמידת הצורך הוא יחליט אם יש להפנות את הילד גם לייעוץ אלרגי.
בהצלחה וכל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדים או תרסיס אףשוקי01/03/2010
רופא א.א.ג שבדק את בתי בת השנתיים קבע שעליה לעבור ניתוח להוצאת שקדים+אינדאואיד בשל גודלם וכן להכנסת כפתורים בשל נוזלים באזניים וירידה בשמיעה. רופא המשפחה שלנו ממליץ לא להוציא את השקדים בגלל שעם הזמן גודלם היחסי יתאזן. כטיפול חליפי הוא נתן תרסיס אף סטרונאז AQ. האם הטיפול בתרסיס יעיל? האם כדאי לחכות עם ביצוע הניתוח למרות קביעת רופא א.א.ג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים או תרסיס אף
ד``ר יהושע דנינו02/03/2010תרסיס לאף אינו עוזר להקטנת השקדים. מהספרות ידוע שתרסיס זה יכול בכמויות גדולות לתרום להקטנה מסוימת של האדנואיד, אך מכיוון שמדובר כאן גם בהגדלה של השקדים הטיפול המומלץ הוא ניתוחי בלבד.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהטניה01/03/2010
שלום לרופאים!
בת שלי בת ה-3 היתה חולה בחודש וחצי אחרונים-קודםדלקת ריאות ולאחר שבוע שייסמנו עם אנטיביוטיקה חלתה עם דלקת באוזן-שוב טיפול אנטיביוטי. כל המחלות היו מלוות בנזלת (לא חריפה אך טרדנית ביותר) לאחר היעלמות סימני הנוזלת שמת ילב כי בתי עדיין לא יכולה לנשום לרווחה (חשוב לציין כי עניין הזה מטריד אותי יותר מאשר אותה). היא נחרה בלילה, ללא עצירות נשימה וכשסמתי אוטריוין -קצת נרגע. פנינו לרופא אף אוזן גרוןולאחר בדיקה הוא נתן לה סירוף "אריוס".
לאחר כמעט שבועיים טיפול אני לא רואה שזה עוזר. אני מאווווד מוטרדת מהעניין ושאלתי היא על מה יכול להעיד אף שכאילו "סתום" אך אין בו נזלת?
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אף סתום
ד``ר יהושע דנינו02/03/2010שלום טניה,
בגיל של ביתך הסיבה השכיחה ביותר לאף סתום הינה הגדלה של השקד השלישי. ניתן לאבחן זאת ע"י צילום ובדיקה של רופא אא"ג מומחה.
במידה ואכן מדובר בשקד שלישי מוגדל יש צורך להסירו.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגבי דלקת פטרייתית של אוזן חיצוניתלילי28/02/2010
ערב טוב ד"ר,
האם דלקת פטרייתית נפוצה יותר בקיץ בגלל הלחות הרב ששורר או שאין השפעה של תנאי מזג האויר החיצוניים,
תודה מראש על ההתייחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת פטרייתית של האוזן החיצונית
ד``ר יהושע דנינו02/03/2010דלקת פטרייתית נפוצה יותר בקיץ בגלל החשיפה למים, וכן הלחות שכמובן יכולה לתרום להיווצרותה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מטרידהאתי27/02/2010
שלום רב, היום הינו עם ביתי בת השנה אצל רופא א.א.ג בעקבות תלונות על אוזן שמאל....מזה שבועיים לא רגועה לא אוכלת וישנה רגישות בצד שמאל....הנל שאב לה שעווה משני האוזניים ולאחר בדיקת אוזן שמאל ראה בה מוגלה...ברצוני לציין כי היא איננה סובלת מחום רק חוסר שקט...
אשמח לדעת האם קיים הבדל בין מוגלה לבין המצאות נוזלים באוזניים-ביתי הבכורה סובלת מנוזלים ומקבלת אנטביויקה רק בעת חום לכן אינני מבינה את ההבדל?ממה נוצרת מוגלה? ומדוע לא שואבים אותה??
מה ניתן לעשותכדי למנוע השנות דלת שכזו בהמשך????
בברכת יום טוב אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת / אנטיביוטיקה.
ד``ר יצחק ענתבי27/02/2010אתי שלום רב.
האבחנה של הרופא, לאחר הסרת השעווה היא דלקת באוזן שמאל, ועל כן החליט להתחיל בטיפול אנטיביוטי. (גם אם אין חום). מה שלי מפריע זה שהכאב הוא משבועיים, ותהליכים דלקתיים בתקופה כה ארוכה, יכולים לחלוף מעצמם-מחד, או להחמיר ולהתפרץ-מאידך.
ההבדל בין מוגלה לנוזל באוזניים, הוא באיכות הנוזל ומרכיביו ובעיקר בריכוזהחיידקים שבו.
את הנוזלים כמו את המוגלה, שואבים רק במקרים בודדים, (כאשר יש חשש מסיבוכי הדלקת),
ושאיבה זו כרוכה ביצירת נקב בעור התוף !
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדיםשושי25/02/2010
הבת שלי בת 9 שנים וארבעה חודשים. היא סובלת מסטרקפטוקוק לפחות 7 פעמים בשנים האחרונות. היא מקבלת לרוב מוקסיפן. פעם קיבלה אמנזיל ופעם זינט. אנו שוקלים כעת, לאחר בדיקת רופא א.א.ג., לערוך ניתוח שקדים. מה הסיכוי שהחיידק יחזור לאחר טיפול אנטיביוטי מונע ומה הסיכוי שיחזור לאחר ניתוח שקדים? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח וסטרפטוקוקים
ד``ר יצחק ענתבי25/02/2010שושי שלום רב.
סטרפטוקוקוס הוא חיידק שבמקרים רבים (כ-30%),קיים בלוע, ללא סימני דלקת אחרים (חום כאב
וכו'..), ובמקרים אלו אין צורך בטיפול (אנטיביוטי או כירורגי).
אני מניח שההחלטה על הניתוח לא נבעה ממישטחים חיוביים, אלא מתהליכים דלקתיים בשקדים.
אם הנחה זו נכונה, הסבירות שהדלקות ייפסקו הינה מאוד גבוהה.
אם הניתוח מיועד להפסיק את התשובות החיוביות במשטחים, לא ניתן להבטיח (בלשון המעטה)
שכך יהיה.
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבני צמחו השקדים שובדליה23/02/2010
שלום,
בני נותח בגיל שנתיים -הוצאת שקדים+אינדאואיד+כפתורים באוזניים , והיום שנה וחצי לאחר מכן השקדים גדלו שוב והרופא טוען שהם גדולים מאד ויש לכרות אותם שוב.
בנוסף גדל כנראה הפוליפ ויש מים באוזן שהכפתור יצא ממנה ראשון.
כיצד יתכן שהשקדים גדלים שוב לאחר כריתה מלאה שלהם (הניתוח נעשה בהרדמה מלאה בבית חולים ציבורי ע"י מנתח אחד מהמובילים בארץ).
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים פעם נוספת.
ד``ר יצחק ענתבי23/02/2010דליה שלום רב.
בכריתה של השקד השלישי בגיל שנתיים, רקמת השקד השלישי יכולה לגדול ולצמוח מחדש, ומה שנכון לשקד השלישי, אינו נכון לשקדים הפלטינים, כאשר בכריתה מלאה שלהם אינם אמורים
לשוב ולצמוח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
