פורום אף אוזן גרון ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מעבדת שינה וניתוח לילד בן 3
    מכלה
    11/04/2010

    שלום רב:

    מקווה שתוכלו לעזור לי. בני בן השלוש כמעט, סובל מעיכוב התפתחותי ומטופל במכון להתפתחות הילד. לבן שלי יש גם הפרעת שינה, הוא מתורר לגמרי פעמים או שלוש במהלך הלילה, וגם השינה שלו לא רגוע בכלל, הוא זז אמון תוך כדי ו גם נוחר חזק כאשר נושם מהאף רוב הזמן, לדעתי לא יודע לפתוח את הפה כדי לנשום. אני מרגישה שקורה המון פעמים במהלך הלילה שהוא מפסיק לנשום ואז פתאום מגיע למצב של כמעט יתוררות. מסתובב סביב עצמות נוחר חזר וחוזר לשון, מצב כזה חוזר על עצמו פעמים רבות בכול לילה. מהלך היום(למרות ההיפרקטיביות שלו) אני מרגישה שהילד עייף ועצבני. נהגתי ללכת לרופא ולהסביר שהילד שלי יושן אבל לא נח.
    לאחרונה נבדק שוב פעם על ידי מנהל מכון ל התפתחות הילד שמצא שיש צורך במעבדת שינה. אבל קופת חולים הסבירו שרק רופא אף אוזן גרון יכול להמליץ על בדיקה זו. כאשר יגענו לבדיקה אצל רופא אף אוזן גרון הוא הסתכל אל תוך האף של בני ו קבע שיש צורך בניתוח. הוא טעןן שהאדנוידים הוא לא ראה, אבל סביר להניח שהם מוגדלים כי הוא כן ראה פוליפים ומשם הצורך לניתוח. נתן לי את המסמכים המתאימים וביקש לעשות צילום ואת התוצאה לקחת לא אליו אלא ישירות לרופה כירורגית בבית חולים. הוא סירב לשלוח אותנו למעבדת שינה כמו שאני רציתי ויתעלם מהמלצות של מנהל מכון להתפתחות הילד. אני רוצה לבצע מעבדת שינה כדי לדעת כמה חמורה החסימה והאים זה מצדיק את הסיכון של הניתוח. כמו כן בגלל שלילד שלי יש עכוב התפתחותי הבנתי שחסימות חמורות יכולים לגרום ונזקים בלתי הפיכים במוח בגלל חוזר הספקת חמצן בלילה. חשוב לי לדעת עם זה משקרה לבן לי ובכך אולי למנוע שנים של בדיקות וחיפוס אחרי תסמונת כזה או אחר הגורם לעיכוב התפתחותי.והנה עכשיו השאלות שלי :
    1- האים יש מספיק סיבות לשלוח את הילד שלי למעבדת שנה? איך אוכל לשכנע את הרופא לעשות זאות?
    2- האים רופא פרטי יכול לתת לי הפנייה למעבדת שינה האים זה יכובד בקופת חולים ?
    3- האים קיימות מעבדות שנה פרטיות שלא דורשות הפניהה של רופא לבצע את הבדיקה?
    4- הילד שלי נמצא בתת תזונה , מאוד רזה, בקושי אוכל כלום, האים זה גורם סיכון לסיבוכים בניתוח ?
    5- הילד סובל מאלרגיות חזקות רבות ומאסמה כרונית. אני יודעת שבעבר לא היו מנתחים ילדים כאלה. יש המלצות של משרד הבריאות בנוגעה לזה ?

    מצטערת על האורך, אנחנו ממש דואגים בבקשה תעזור לנו לשפוח קצת אור על הנושא.
    תודה רבה. מכלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבדת שינה וניתוח לילד בן 3

    ד``ר יהושע דנינו
    11/04/2010

    שלום מכלה,
    תשובות לשאלותייך:
    1. ההחלטה על צורך בבדיקת מעבדת שינה היא על פי בדיקת מומחה א.א.ג הבודק את הילד. בדרך כלל כאשר רופא מחליט לא לשלוח למעבדת שינה זה אומר שהאבחנה ברורה והבדיקה מיותרת.
    2. רופא פרטי יכול לתת הפניה למעבדת שינה במידה והיא מוצדקת. במידה והיא אכן מוצדקת קופת החולים תכבד את ההמלצה.
    3. כן. קיימת אפשרות לקיים את הבדיקה באופן פרטי.
    4. משקלו של הילד לא מפריע לניתוח, אלא להיפך. משקל הילד הוא אחת האינדיקציות לניתוח ובדרך כלל לאחר הניתוח עולה משקל הילד.
    5. ניתן לנתח גם ילדים עם אסטמה ואלרגיות, יש ליידע את המרדים בכל האינפורמציה הקיימת.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בצקות בריריות האף לבת שנתיים
    קרן
    10/04/2010

    הי ד"ר
    בשלושת השבועות האחרונים ביתי בת השנתיים עם אף סתום , טופלה באנהלציות (מוגדרת כסובלת באטסמת תינוקות) ללא הטבהה. במהלך כל התקופה נחירות בלילות. הייתי עימה אצל רופא הילדים שטען כי כנראה מקוררת (לא בדק את האף) עם חשד לשקד שלישי .
    היום בבוקר לאחר מעין הפסקות נשימה בלילהבגלל הנחירות, הלכנו למוקד הרופאה שהיתה במוקד זיהתה בצקות בריריות האף (חייבת לציין כי יש לביתי אלרגיה אביבית בעיניים) עם רושם לאלרגיה. נשלחנו לצילום רנטגן להלן ממצאים: "תפיחות ברקמות הרכות (האחוריות) של הנזופרינקס והיצרות תעלת האוויר. הרופאה טוענת כי כמו שחשדה זו אלרגיה ללא פוליפ. קיבלנו טיפול של אריוס 2.5 מ"ל פעם ביום לפני שינה ל-30 יום כמו כן למשך שבוע טיפות אף פעמיים ביום טיפה בכל נחיר.
    אני טסה היום חזרה הביתה איננו גרים בארץ.
    אשמח אם תוכל לומר לי מה עליי לעשות. האם יש צורך במעקב כלשהו, האם עליי לדאוג, זהו ממצא מסוכן?
    כמו כן מה דעתך על הטיפול?
    (כל פעם שהיתה מצוננת עשיתי שטיפות של סלין ושאבתי את הנזלת, מה שהתברר כלא טוב בכלל, וכמובן שלא יחזור על עצמו לעולם.)
    תוך כמה זמן אמורה להיות הטבה ? האם הבצקות נעלמות לחלוטין?

    אשמח לתשובתך

    מודאגת מאוד
    תודה מראש קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בצקות בריריות האף לבת שנתיים

    ד``ר יהושע דנינו
    11/04/2010

    שלום קרן,
    לפי הצילום שבוצע לילדה יש לה הגדלה של השקד השלישי וזו הסיבה השכיחה להפרעות בנשימה דרך האף אצל ילדים בגיל של ביתך.
    האבחון של הגדלה של הריריות באף צריך להיעשות על ידי מומחה א.א.ג.
    אני ממליץ לך לפנות למומחה א.א.ג שיבדוק את הילדה, יסתכל על הצילום וימליץ על הטיפול המתאים.
    הטיפול שהילדה קיבלה יכול להתאים לתפיחות של הריריות באף, אך לא זו הבעיה העיקרית של הילדה, כפי שיסביר לך מומחה א.א.ג שיבדוק את הילדה.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת אוזן תיכונה
    אנונימית
    09/04/2010

    שלום רב
    אודה על התייחסותכם לטיפול בטיפות DEXOTIC כטיפול לדלקת אוזן תיכונה חדה בילד כבן שנתיים ללא היסטוריה של דלקות חוזרות או ניתוחי אאג ("כפתורים" וכו'). האם טיפול זה מתאים ? או האם יש צורך בטיפול באנטיביוטיקה דרך הפה ? האם ניתן להשגיח במידה והחום אינו עולה על 38.5 וחולף עצמונית והילד סה"כ מרגיש טוב ומראה סימני שיפור ? מה הסיכוי שיחלוף לבד והאם יש סכנה כלשהיא בהשגחה ללא טיפול אנטיביוטי כלל בהנחה שהילד משתפר (סיכון של פגיעה בכליות ובלב בעתיד כמו שעלול לקרות בדלקות גרון כפי שהבנו) וכו
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת אוזן תיכונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת אוזניים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    09/04/2010

    לגב' האנונימית שלום רב.
    בדלקת אוזן תיכונה, איני נוהג לתת טיפול מקומי - דקסוטיק- מהטעם שהתהליך הדלקתי מיקומו מעבר האחד של התופית, בעוד הטיפות מגיעות לעבר האחר שת התופית.
    במענה הקודם (מלפני דקות בודדות), ציינתי שלא בכל דלקת אוזן חריפה (חדה), יש הכרח בטיפול אנטיביוטי. ובעיקר כאשר החום והכאב אינם גבוהים, הטיפול אמור להיות מכוון לגורמים לדלקת.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות אוזניים חוזרות לבן שנה
    אביבית
    08/04/2010

    שלום רב,
    בני בן השנה סובל מדלקות אוזניים חוזרות כ-5 חודשים. במשך תקופה זו הוא טופל 5-6 פעמים באנטיביוטיקה (מוקסיוויט) וזאת ללא הקלה. הוא סיים את הטיפול האחרון ביום שלישי האחרון והיום הרופאה שלו איבחנה נוזלים באוזניים.
    באופן כללי - הילד מנוזל כחצי שנה, מאז שנכנס לגן. הוא די קשה עם אוכל, לא אוכל הרבה ולפיכך די רזה. בנוסף הוא נוחר בלילה בד"כ.
    שאלותיי הן להלן:
    מה ניתן לעשות עם דלקות האוזניים הללו? הפחד שלי הוא מפגיעה בשמיעה וכן הילד סובל... האם יש טעם לנסות אנטיביוטיקה אחרת?
    הרופאה של הילד הפנתה אותנו לא.א.ג לבדיקת פוליפים. מה זה פוליפים? מה הטיפול בפוליפים?
    האם ייתכן שהילד סובל מאלרגיה כלשהי שלא ידוע לנו עליה והיא מקור הצרות?
    לגבי חיי היום יום - האם לקלח את הילד עם צמר גפן באוזניים?
    האם לא להכניסו לבריכות?
    אמרו לי שדלקות אוזניים שכאלו לא מדבקות. האם זה נכון?
    המון המון תודה,
    אביבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין...

    אביבית
    08/04/2010

    בפעמיים האחרונות לא היה לילד חום או איזשהו כאב. א.א.ג איבחן אודם ונפיחות בעור התוף ורשם אנטיביוטיקה.
    לגבי השמיעה של הילד - האם ישנה בדיקה לגיל וכזה (שנה)? באופן כללי הילד מגיב לגירויים וניכר שהוא שומע אך לא ידוע לי באיזו רמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמיעה

    ד``ר יצחק ענתבי
    09/04/2010

    אביבית שלום רב.
    כן ניתן לבצע בדיקת שמיעה (בכל גיל), הבדיקה המומלצת בגיל זה היא בדיקת BERA-סף שמיעה,
    וניתן לבצעה במכונים המיועדים לכך, אין ספק שרופא א.א.גרון יוכל להפנות את ילדך לבדיקה זו.
    כדאי יהיה לבצעה כשאין דלקת.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות אוזניים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    09/04/2010

    אביבית שלום רב.
    לא בכל דלקת אוזניים תיכונה, הכרחי לקחת אנטיביוטיקה, כי בחלק מהמקרים בהם החום לא גבוהה, (אם בכלל), או כאשר אין כאב, ניתן לקחת טיפול מסייע, וסימפטומטי ובדרך כלל הדלקת חולפת. יש לחשוב תחילה על הגורם לדלקות, בחלקן הגדול הן נגרמות בגלל גודש במערכת הנשימה העליונה, ועל-כן יש לכוון את הטיפול להפחתת הגודש. (הנזלות, אותן את מזכירה).
    במצבים כרוניים כאשר הטיפול האנטיביוטי מועיל רק לתקופה בה הוא ניתן, יש לשקול מתן אנטיביוטיקה מונעת, כהמשך ישיר למינון אנטיביוטי מלא.
    אין ספק שבמצב של דלקת יש ליקוי שמיעה זמני, מהסוג ההולכתי (בהבדל מליקוי השמיעה העצבי),
    ובחלוף הדלקת השמיעה שוב משתפרת.
    ביחס לגורם אלרגי אפשרי, יש מקום לבירור אלרגולוג ילדים.
    הפוליפים, אינם אלא השקד השלישי או האדנואיד, ויש להם חלק (במידה והם גדולים),בהפרעה
    בניקוז הנוזלים מהאוזן התיכונה אל הלוע. היה והטיפולים המוזכרים מעלה לא יועילו, יהיה מקום גם לשקול התערבות ניתוחית לכריתת השקד השלישי.
    ביום יום אין כל צורך למנוע ממים להכנס לאוזן החיצונית, (כל עוד אין נקב בתופית כתוצאה מהדלקת, והסימן לכך: הפרשות מוגלתיות מהאוזן ). מתשובתי זו ברור שלא צריך להמנע
    מכניסה לבריכה. הדלקות אינן מדבקות
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!!!

    אביבית
    09/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עידכון ושמיעת חוו"ד
    גל
    07/04/2010

    אנחנו היינו אמורים להתנתח בשקדים עוד מס' ימים (בן 7 וחצי שאובחו כסובל מדום נשימה בשינה לפני כשלושה חודשים).
    בשבועיים האחרונים חל שיפור ניכר והילד ישן בצורה רגועה. הלכתי לאא.ג מומחה להתייעצות (כפי שהצעת לי לפני מס' ימים בפורום), והוא אמר שאם יש שיפור כדי שנמתין כי לנתח תמיד אפשר, ועוד כחודשיים אם ימשך השיפור נעשה מעבדת שינה נוספת ונעריך את המצב. לדעתו לא יקרה דבר אם נמתין ולא נתח עכשיו ומייד.
    המעבדה נערכה בינואר האחרון - שיא החורף וככל הנראה שהילד גם היה מצונן בבדיקה - אזי יצא 119 ארועים, מתוכם 49 אפנאות - ב 6:15 שעות שינה נטו, משמע כ - 8 או קצת פחות בשעה. במעבדה הגדירו את זה כדרגה קשה. הרופא טוען שזה בינוני + - מה דעתך?
    וגם אמר אתמול שהשקדים לא מוגדלים מאד מאד (אמר שראה גדולים בהרבה מאלו). לטענתו אם בחודשי האביב והקיץ יחול שיפור ואין נחירות ושינה יחסית שקטה אז אולי עדיף רק לעקוב ולא לנתח. אם המצב יחזור לקדמותו והשיפור הוא רק זמני, אז נבצע את הניתוח.
    אני נוטה לקבל את הצעתו. רציתי לשמוע דעתך בנושא.
    אגב בהזדמנות זו אשמח לשמוע מה זה היפו אפנאות? ומה זה היפו ונטילציה חסימתית (מה שגם הופיע בבדיקה )
    תודה מראש על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עידכון ושמיעת חוו"ד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בפסקות נשימה בשינה

    ד``ר יצחק ענתבי
    08/04/2010

    לאמא השואלת שלום רב.
    אני בהחלט מסכים שלאור השיפור בשינה של ילדך, אין בשלב זה צורך בניתוח, אעיז ואומר שהסיכוי לניתוח בעתיד, הוא קטן ביותר.
    המילה היפו, בלועזית מעידה על מעט, פחות, קצר, נמוך... כלומר אפנאות (הפסקות נשימה), קצרות, וירידה חסימתית באיוורור.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה באוזן שמאל
    תום לוי
    07/04/2010

    שלום יש לי בעיה קטנה באוזן שמאל
    בחודש האחרון התחלתי להרגיש שאני שומע קצת פחות טוב באוזן שמאל
    למשל אם אני ישן על צד שמאל אז כשאני קם אני שומע פחות טוב ואז אני צריך לגרד באוזן שמאל איזה 2 דקות וזה מסתדר...

    מה זה ואיך מטפלים בזה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה באוזן שמאל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דונג באוזן

    ד``ר יצחק ענתבי
    08/04/2010

    תום שלום רב.
    מדובר, על פי תאורך, בשעווה (דונג) שנימצאת בחלק החיצוני יותר של תעלת השמע, במצב שכיבה על האוזן, נוצרת שיכבה ה"סותמת" את הכניסה לתעלה, וגורמת לאטימות, משיכה של האפרכסת לאחור, או ניקוי קל של השעווה, יפתח את החסימה, ועל-כן מומלץ לפנות לרופא א.א.גרון
    לנקות בצורה יסודית את האוזן, ולהשתחרר מתחושת הסתימה.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה בשמיעת תינוקת
    רוני
    06/04/2010

    שלום רב,

    אחותי ילדה לפני 3 שבועות (היא לא גרה בארץ)

    אתמול קרה לה משהו מצער ומאז היא במצוקה מאחר והיא לא יודעת האם שמיעתה של ביתה נפגעה בשל כך.

    היא הכינה חביתה, ולא הספיקה (כנראה בגלל הנקה או משהו אחר) לגשת לכבות את האש והחביתה נשרפה וגרמה להפעלה של ההזעקת עשן בבית.
    האזעקה היתה כל כך חזקה בדציבלים איומים והקטנטונת נראתה בשוק.
    היא לא בכתה ועל פניו עושה רושם שהיא מתנהגת כרגיל, אבל הרעש היה אדיר ומבהיל
    ואחותי חוששת לשמיעה של התינוקת עכשיו - זה ממש מדיר שינה מעיניה!

    האם רעש כל כך חזק (זה נמשך משהו כמו 3 דקות) יכול באמת לפגוע בשמיעת תינוקת כל כך קטנה? נדמה לי שקראתי שיש להם עדיין מי שפיר באוזניים כדי להגן עליהם מדברים כאלה - האם זה נכון?

    את עזרתכם בבקשה
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעה בשמיעת תינוקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמיעה בתינוקות

    ד``ר יצחק ענתבי
    06/04/2010

    רוני שלום רב.
    שלושה מרכיבים משפיעים בחשיפה לרעש על הנזק השמיעתי, עוצמת הרעש, (גם בהתייחס למרחק ממקור הרעש), משך החשיפה לרעש, וזמני "המנוחה" בין חשיפה אחת לשניה.
    נזק יכול להיגרם בשמיעה במצב בו יש חשיפה לעוצמה של 120 ד.ב. למשך 15 דקות (ללא הפסקה). מאחר ואני מאמין שעוצמות האזעקה אינה מגיעה ל 120 ד.ב. ומאחר והחשיפה היתה רק ל 3 ד', אני משוכנע שלא ניגרם כל נזק שמיעה לבתך.
    עם הלידה האוזן התיכונה הינה מאווררת ואינה מכילה מי שפיר.
    אם בכל זאת,יש חשש וצל של ספק, ניתן לבצע בדיקת BERA, לסף השמיעה אצל התינוקת.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרשות רוק לילד
    גיא
    05/04/2010

    שלום,
    הילד שלנו כיום בן שנתיים וחצי, מאז שהוא נולד, הוא מפריש רוק דרך הפה, בכמות שנראית לנו חריגה מאוד בהשוואה לילדים אחרים. עד כה, רופאת המשפחה אמרה שזה סביר וצפוי לעבור עד גיל שנה וחצי או שנתיים, אולם כפי הנראה הנושא רק הולך ומתגבר, דבר אשר מוביל להחלפה של 3-4 חולצות ביום בגלל הרטיבות.
    אשמח לדעת האם יש מה לעשות ? האם יש ממה לדאוג ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרשות רוק לילד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרשות רוק לילד

    ד``ר יהושע דנינו
    05/04/2010

    שלום גיא,
    הפרשת הרוק מהפה נובעת מחוסר בשלות של מנגנון הבליעה אצל הילד, דבר שיכול להשתפר בדרך כלל בין גיל 2-3 שנים. במידה ואין שיפור כזה, יש לפנות לקלינאי תקשורת המתמחה בהפרעות בליעה של ילדים אשר תאבחן ותטפל בהתאם.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך על ניתוח שקדים לבני
    גל
    05/04/2010


    איזה נזקים בלתי הפיכים נגרמים מנשימה דרך הפה? למה זה בעצם גורם?
    ועוד קטנה - איך אפשר לדעת אחרי הניתוח אם יש דימום כי הבנתישלעיתים הדימום פנימי ויורד אל הקיבה ולא רואים, מה הדרכים להמינע ככל האפשר מהסיבוכים? או שזה "אני והמזל שלי...?"
    ואחרון חביב - שבוע וחצי האחרונים הוא כמעט ואינו נוחר לעומת מה שהיה בחודשים האחרונים אפשר לומר שכמעט ולא שומעים קול נחירה או הפסקת נשימה, פשוט שקט.. שאני לא רגילה אליו.
    האם יתכן שהוא מתגבר לבד או שזה עלול לחזור? הניתוח עוד שבוע? יש טעם בדחייתו ובמעבדת שינה נוספת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומוסיפה

    גל
    05/04/2010

    שעבר מעבדת שינה לפני כ חודשיים וחצי ובה נקבע בשורה תחתונה כי סובל מדום נשימה בשינה בדרגה קשה.
    ובכל זאת מזה כשבוע אינו נוחר והשינה שקטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה נוספת לניתוח שקדים

    ד``ר יהושע דנינו
    05/04/2010

    שלום רב,
    כמובן שאם קיים שיפור כפי שאת מתארת יש גם צורך לבדוק את הילד פעם נוספת אצל מומחה א.א.ג ולראות האם יש שינוי גם בגודל השקדים, לפי קביעת המומחה לקבל החלטה אם יש או אין צורך בניתוח.
    לשאלתך לגבי הדימום שלאחר הניתוח, הדימום נראה בבירור כאשר פותחים את הפה גם אם הוא יורד פנימה.
    לשאלתך מהם הנזקים הבלתי הפיכים - אלו נגרמים למבנה הלסתות ומבנה השיניים והמנשך. כמו כן יכולים להגרם נזקים בלב ועליה של לחץ הדם.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום מהאף
    אלימך
    05/04/2010

    לחברי הפורום שלום רב,
    ילד בן 5 סובל מדימומים חוזרים מהאף.
    רופא א.א.ג כבר צרב פעם אחת, ואמר שזה לא יעזור, ויהיו דימומים
    ממקומות אחרים .
    שאלתי היא אז מה אפשר כן לעשות , כדי לעזור לילד ולהרגיע את האמא.
    לתשובתכם אודה
    חג שמח
    אלימלך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דימום מהאף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום באף.

    ד``ר יצחק ענתבי
    05/04/2010

    אלימלך שלום רב.
    משונה מאוד לקרוא שהרופא המטפל, צופה שהטיפול לא יעזור.
    דימומים באף הינם שכיחים בגילאים אלו והסיבות לכך שונות. לפני שאתייחס לטיפול, כדאי ללמד את הילד לא לחטט באף, ואם מציק לו דבר מה באף, ניתן למרוח משחה שומנית.
    הטיפול: לרוב צריבה כימית בארגנטום ניטריקום ובעקבותיה טיפול מקומי (אני משתמש בהיקומיצין 2.5%) - ל 3 שב' , הינה מאוד יעילה לבין מספר חודשים עד לתמיד!
    אופציה אחרת היא צריבה חשמלית המבוצעת בהרדמה כללית, וגם כאן, לאחריה טיפול מריחה מקומית.
    לבסוף במקרים מאוד קיצוניים, יש לשקול ניתוח של רירית המציחה בצד המדמם.
    בתקווה שלא תגיעו לשלב הקיצוני השלישי, איחולי בריאות שלמה וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים לבן 7 וחצי
    גל
    03/04/2010

    נשלח למכון שינה עקב נחירות ונמצא כסובל מדום נשימה בשינה בדרגת חומרה קשה. בסביבות 50 הפסקות נשימה בלילה.
    אני צריכה לגשת בימים הקרובים לרופא ששלח. ומבקשת לשמוע ממך חוו"ד נוסף. האם יש אלטרנטיבה אחרת מלבד ניתוח שקדים? האם יךדים יכולים לקבל מכשיר CPAP במקום ניתוח?
    עלי לציין שעבר בעבר ניתוח פוליפים וכפתואים לפני כ - 4 שנים. ליקוי השמיעה עבר. הנחירות רק החמירו.
    האם מצב זה של דום נשימה מסכן חיים בהיעדר הניתוח?
    אני מאד חוששת מהניתוח, בגלל ההרדמה ובעיק בגלל סיכון לדימומים.
    אשמח לשמוע חוות דעתך. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח שקדים לבן 7 וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים לבן 7 וחצי

    ד``ר יהושע דנינו
    03/04/2010

    שלום אמא,
    הפסקות נשימה בשינה אצל ילדים נגרמות לרוב על ידי הגדלת השקדים והאדנואידים (שקד שלישי).
    לאחר תוצאות מעבדת השינה יש לפנות למומחה א.א.ג שיבדוק את גודל השקדים ובמידה והם אכן גדולים במידה שחוסמת את מעבר האוויר הטיפול המומלץ והמקובל הוא הסרת השקדים בניתוח.
    לא מקובל להתאים מכשיר CPAP במקרים האלו משום שגם לאחר הפסקת השימוש במכשיר זה תשאר החסימה, ובינתיים יגרמו לילד נזקים בלתי הפיכים כתוצאה מחסימת דרכי הנשימה שיגרמו לילד לנשום במשך רוב שעות היום עם פה פתוח.
    במקרה של בנך בניתוח יש לבדוק האם השקד השלישי גדל מאז הניתוח הקודם ובמידה שכן להסיר גם אותו.
    באשר לחששות שלך מההרדמה, מכיון שהילד עבר הרדמה אחת בהצלחה, הסיכויים לסיבוכים בהרדמה נוספת הם נמוכים מאד
    כל טוב, בהצלחה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת הבהרה נוספת בבקשה...

    אמא
    03/04/2010

    לידיעה - איזה נזקים בלתי הפיכיםנגרמים מנשימה דרך הפה? למה זה בעצם גורם?
    ועודקטנה - איך אפשר לדעת אחרי הניתוח אם יש דימום כי הבנתישלעיתים הדימום פנימי ויורד אל הקיבה ולא רואים, מה הדרכים להמינע ככל האפשר מהסיבוכים? או שזה "אני והמזל שלי...?"

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליקוי שמיעה אצל ילדה בת 7
    קרן
    01/04/2010

    שלום רב,
    עברנו סדרת בדיקות אצל רופא, התוצאות הן:
    בדיקת שמיעה : ליקוי שמיעה דו צדדי מעורב, מימין 50/35 דב' משמאל 50/30 דב'.SRT בשתי האוזניים 45 דב'. בדיקה נוספת לאחר חצי שנה ללא שינוי בתוצאות.
    בדיקת BERA: מימין סף 30 דב' ו-40 דב' בקליק בהולכת עצם 35 דב' ו-40 בקליק בהולכת אוויר. משמאל 20 דב' ו-35 דב' בהולכת עצם, 35 דב' ו-40 דב בקליק בהולכת אוויר.
    CT אוזניים תקין. עצמות שמע נראות תקינות. US כליות תקין. בדיקת עיניים תקינה. אוזניים מאווררות.
    ההמלצה שקיבלנו היא שיקום שמיעה על ידי זוג מכשירי שמיעה.
    הייתי שמחה לשמוע את דעתך הן לגבי הבדיקות והן לגבי ההמלצה.

    תודה רבה,
    קרן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ליקוי שמיעה אצל ילדה בת 7

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליקוי שמיעה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    02/04/2010

    קרן שלום רב.
    בדיקות השמיעה ובדיקת ה- BERA, מצביעות על ליקוי שמיעה בינוני ומעלה, מהסוג העצבי.
    סוג זה של ליקוי בשמיעה, אינו בר תיקון ע"י תרופה או ניתוח.
    גילה של בתך מחייב שיפור מיידי של השמיעה אשר יאפשר התפתחות קונגניטיבית תקינה.
    מומלץ בחום להשתמש במכשירי שמיעה, על אף ההפרעה האסטטית (ביחוד אצל ילדים בגיל
    זה).
    יש לזכור שלאחר רכישת המכשירים, חובה לבצע בדיקת שמיעה - (במקום אובייקטיבי) - עם המכשירים, כדי לראות ולבדוק את יעילותם, ואולי יהיה צורך בכיוונון בתדרים מסויימים.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמבטיה לתינוקת
    חנה
    01/04/2010

    שלום :)

    כאשר אני עושה אמבטיה לבתי בת ה-3 וחצי חודשים- האוזניים תמיד נמצאות בתוך המים- זה כך מהלידה... האם אני מזיקה לה? עדיף לשמור את האוזניים מחוץ למים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמבטיה לתינוקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמבטיה לתינוק.

    ד``ר יצחק ענתבי
    01/04/2010

    חנה שלום רב.
    אין כל סיבה להימנע ממים באמבטיה, גם אם הם ייכנסו לאוזניים, כאשר אנחנו בתשובותינו מדברים על מים באוזניים, כגורמים לליקוי שמיעה או לדלקות, הכוונה היא לנוזל המיוצר על ידי האוזן וכל זה באוזן התיכונה!
    המים במקלחת ניכנסים לעומת זאת, לאוזן החיצונית, ואין כל סיכוי שיגיעו לאוזן התיכונה, כי ההפרדה בין שני החלקים האלו באוזן היא מוחלטת, ע"י עור התוף.
    איחולי בריאות שלמה, וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים לאחר כריתת שקדים
    מודאגת
    31/03/2010

    שלום רב,

    בני (בן 8) עבר צינוריות, כריתת שקדים ואדנואיד לפני 4 ימים ומאז סובל מאוד מכאבי אזניים.
    על פניו נראה כי מאז הניתוח אין ירידה בעצמת הכאבים אלא דוקא עליה בעצמתם.
    הוא שותה ואוכל. אין דימום כלל. אבל "חי" ממשכך כאבים אחד למשנהו. אקמולי-נורופן לסירוגין.
    כשכואב לו, הוא שם ידיים על האזניים ומתנועע. הוא ממש ממש סובל.
    עד מתי????
    האם יש צורך בביקורת? האם יתכן סיבוך כלשהו באוזן???

    תודה רבה על התשובות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים לאחר כריתת שקדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי אוזניים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    31/03/2010

    אמא מודאגת שלום רב.
    ניתוח משולב זה כרוך בכאב, שיכול להמשך 104 ימים, משכו ועוצמתו של הכאב, מישתנים, בהתאם למהלך הניתוח, לטכניקה הניתוחית, ולגיל המנותח.
    מאחר ואת מציינת שבנך מצליח כן לאכול ולשתות, אני מניח שהבעיה אינה בשקדים, אלא באוזניו,
    (על אף שידוע שכאב באיזור השקדים, מקרין לאוזניים).
    חובה, לכן, לפנות למנתח ולבדוק את מצב האוזניים, ואת הסיבה לכאב, ובהתאם למימצא לטפל.
    איחולי החלמה ובריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הניתוח עוד 3 ימים אפשר תשובה?
    לילך
    28/03/2010

    שלום רב!!
    הילד מיועד לניתוח בסוף החודש,
    הוא נחנק הרבה פעמים בלילה ומפסיק לנשום, אין לו היסטוריה של דלקות גרון,
    השקדים 2-3+ והתגלה שקד שלישי מוגדל לאחר צילום, הילד נושם ביום יום נשימה כמו אף סתום ואפילו אנשים שלא מכירים אותו שואלים למה הוא נושם ככה(לא היו מעולם התקפי אסתמה, סטרידור או נשמת) סובל מנזלת לעיתים קרובות,
    הרופא החליט לנתח גם שקדים וגם שקד שלישי בגלל התלונות שלנו(ההורים) על כך שנחנק בלילה ומפסיק לנשום, מזה כשבועיים הילד הפסיק לנחור וללא הפסקות נשימה והתחנקויות, אך הייתה כבר בעבר תקופה שזה פסק לחודשיים וחזר האם זה נפוץ שזה בא והולך? והאם כדאי לנתח ואם כן רק שקד שלישי או גם שקדים?
    אשמח לתשובתך המהירה,
    תודה וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הניתוח בעוד שלושה ימים

    ד``ר יהושע דנינו
    28/03/2010

    שלום לילך,
    ראי תשובתי אליך משאלה קודמת.
    כל טוב, בהצלחה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום