מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נזלת כרונית ובעיות נשימהדליה27/04/2010
ילדתי בת 8 חודשים, סובלת מנזלת באופן קבוע החל מגיל שבועיים.
בשלושת החודשים האחרונים (כלומר החל מגיל 5 חודשים), התחילו גם בעיות נשימה, ומאז מטופלת לסירוגין בבטנזול, אינהלציות בודיקורט וונטולין, נזוקורט ובחודש האחרון התחלנו גם משאף בודיקורט.
הבעיות חוזרות על עצמן בערך של שבועיים - שלושה: יש החמרה בסתימה של האף, מתחילים שיעולים, שהולכים ומתגברים ואז מופיעות בעיות הנשימה. מטפלים בסטרואידים השונים עד לרגיעה, שמחזיקה מעמד כ 3-4 ימים, ו"סבב" חדש מתחיל.
אציין כי לא אובחנה כסובלת מאסטמה (אין שיעולים בזמן שינה עמוקה). נראה כי הטיפול המונע ע"י המשאף לא משנה דבר.
בכל טיפול בבעיות הנשימה, הרגשתי היא שרק כאשר מצרפים אנטיביוטיקה לטיפול, מתחילה להיות הטבה.
הרופאים המטפלים נמנעים מלשלוח אותה לצילום לבדיקת בעיה של שקד שלישי מאחר ובכל מקרה לא מנתחים בגיל כזה.
איזה עוד גורמים יכולים להיות לבעיה, ואיך ניתן לטפל בהם בגיל כה צעיר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת כרונית ובעיות נשימה
ד``ר יהושע דנינו27/04/2010שלום דליה,
הסיבות השכיחות לנזלת בגיל של ביתך הן אלרגיה של דרכי הנשימה העליונות שהחלק המשמעותי בהם הן ריריות האף.
סיבה אפשרית בגיל זה הינה הגדלה של השקד השלישי.
לכן, מומלץ בשלב ראשון לתת תרופות אנטי-אלרגיות וספרי לאף ובמידה והם לא עוזרים יש לבדוק את השקד השלישי על ידי צילום או על ידי בדיקת פייבר-אופטיק, כלומר סיבים אופטיים.
במקרים מסוימים ניתן לנתח גם בגיל של ביתך את השקד השלישי (במידה והוא חוסם באופן משמעותי).
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח אנדוסקופי לסינוסים עם בלוןשון27/04/2010
ד"ר שלום
בני בן ה13 צפוי לעבור ניתוח אנדוסקופי לבעיית סינוסים חוזרת,
הרופא ציין "FESS".
קראתי על כך, וראיתי כי בעולם תופסת תאוצה של גישה הדוגלת בשמירה על המוקוזה הטבעית ועל הרקמה הרירית של הסינוסים, ולכן נעשה שימוש בבלון סינופלסטי.
מה דעתך על הליך זה ?
מי בארץ יכול לטפל בשיטה זו ?
בתודה מראש,
שון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה ?
שון09/05/2010האם אחד הרופאים יכול לסייע בבקשה ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסינופלסטי
ד``ר יצחק ענתבי10/05/2010שון שלום רב.
הניתוח בעזרת הבלון מטרתו לשמר את האנטומיה והפיזיולוגיה של הסינוסים והאף, תוך כדי שאיפה עקרית להרחבת פתחי הסינוסים.
יחסית מדובר בפרוצדורה חדשה, והניסיון קצר מכדי להצביע על הצלחות ממושכות.
מנהל יחידת א.א.גרון -ד"ר ברוורמן יצחק, מבצע את הניתוחים האלה, ואפשר להתקשר אליו
לביה"ח לקביעת הצורך וחוות דעת נוספת על הפרוצדורה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית שמיעהנילי26/04/2010
בתי בת 8 שבועות, בבית החולים עברה את בדיקת סינון שמיעה והיא הייתה תקינה. לאחרונה נראה כי היא לא שומעת כיוון שאינה מגיבה כלל לרעשים ואף לא לרעשים בעוצמה חזקה.
האם הבדיקה המתקיימת בבית החולים מהימנה ? האם ניתן לחזור על הבדיקה באופן עצמאי?
האם יש מכונים פרטיים בו עורכים בדיקה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמיעה
ד``ר יצחק ענתבי27/04/2010נילי שלום רב.
מאחר שבתך עברה בהצלחה את בדיקת סינון השמיעה בביה"ח ההנחה היא (אם אינה כלולה בקבוצת סיכון לליקוי שמיעה), - ששמיעתה העצבית תקינה.
סביר שהימצאות מרכיב הולכתי (שעווה, נוזלים), גורמים למחסור בתגובות התינוקת לרעשים.
יש לפנות לבדיקת האוזניים ע"י מומחה א.א.גרון, ואם החשש עדיין קיים, כדאי להפנות
לבדיקת BERA - אבחנתי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיעת עור התוףזהבית26/04/2010
שלום רב,
בתי בת ה- 6 סובלת מהיותה תינוקת מבעיות רפואיות באוזניים. היא עברה בגיל 2 וחצי ניתוח של שקדים, פוליפים וכפתורים באוזניים. תוך חצי שנה נפל כפתור אחד והשני נשאר תקוע גרם לדלקת מתחתו והוסר ע"י ניתוחון קטן. הייתי אצל הרופא היום לביקורת בעיקר בכדי לקבל הפניה לבדיקת שמיעה מכיוון שיש לילדה קושי וירבלי ולאחר בדיקה הרופא אמר שהאוזניים שלה עם נוזלים (דיי באופן תמידי) ושיש באוזן אחת שקיעת עור התוף הוא שלח אותי לבדיקת שמיעה ולאחר מכן הוא יחליט באיזה אופן ימשיך לטפל בה. כעיקרון הוא דיבר על ניתוח כפצורים שוב. הבעיה שלי היא שהניתוח הכפתורים הראשון לא היה הצלחה גדולה וגרם לילדה לסיבוכים נוספים. אשמח לקבל פרטים נוספים בעניין זה - מה זה אומר?? אולי ישנה דרך נוספת לטיפול בשקיעת עור התוף? לא הייתי רוצה להעביר אותה שוב את ניתוח כשמראש אין לו אחוזי הצלחה גדולים.
בכבור רב,
זהבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עור תוף שקוע
ד``ר יצחק ענתבי27/04/2010זהבית שלום רב.
אתחיל דווקא עם הסיפא במכתבך: ההצלחה הניתוחית בהכנסת צינוריות היא מאוד גבוהה, ויתכן שבתך נפלה בצד ה - % הנמוך של כשלון.
הבעיתיות של שקיעת תופית יכולה להיות מאוד משמעותית בטיווחי זמן ארוכים, ולהביא לידי יצירת אוזן תיכונה כרונית - כולסטאטומה.
ייתכן ולפני ההחלטה על ניתוח חוזר לצינוריות, (ד"א יש צינוריות ארוכות טווח), יהיה צורך בבדיקת CT או MRI של האוזניים לשלול כולסטאטומה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לנשימהדן26/04/2010
זו שאלה מוזרה, אך אנא התייחסו ברצינות: כשצורחים מתוך שינה, (זה קורה לי מדי פעם), כיצד יתכן הדבר נשימתית? הרי בשינה אני מניח שסף הנשימה שלנו נמוך אז מניין לנו האוויר לצעוק משפטים ארוכים כלכך? לא יתכן שאנו עושים הפסקה בין המילים, זה נראה לי מוזר. תודה על התייחסות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשימה
ד``ר יצחק ענתבי27/04/2010אלון שלום רב.
הנחת היסוד שלך שבשינה סף הנשימה נמוך אינה נכונה, ועל כן יש אפשרות להוציא קולות
בשינה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות אוזניים חוזרותחסוי26/04/2010
שלום רב!
בתי בת ה-4 סובלת מדלקות אוזניים מגיל שנה בערך אך בשנה האחרונה הם החמירו וניצפו תמיד נוזלים. כמוכן האוזניים רגישות לרעש חזק עד כידי בכי לפעמים. רופאת א.א.ג שלחה אותנו לעבור בדיקת שמיעה ורנטגן. בבדיקת שמיעה אמרו שהיא שומעת טוב. וברנטגן רשמו כך: תפיחות ברקמות הרכות (האחוריות) של הנזופרינקס והיצרות תעלת האוויר. אדנואידים מוגדלים.
מה זה אומר? והאם הדבר מצריך ניתוח?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות אוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי27/04/2010מילי שלום רב.
הדלקות באוזניים שהתגברו לאחרונה, מקורן ככל הניראה בהפרעה באיוורור של האוזן התיכונה, והמימצא הרנטגני של שקד שלישי מוגדל, יכול להסביר את הגורם למצב.
נושא הדלקות באוזניים מחייב טיפול תחילה תרופתי, אח"כ טיפול הכולל מתן אנטיביוטיקה ממושכת, ורק אם לא יהיה בכך פתרון לבעיה, יהיה מקום לשקול התערבות כירורגית.
את הנוזלים באוזניים אפשר בהצלחה חלקית ולא לטווח זמן ארוך, להפחית בעזרת האיר-פופר, אלא שבכך לא יינתן פיתרון לשקד השלישי המוגדל והמיצר את נתיב האוויר בנזופרינקס.
לסיכום, עצתי היא לטפל בטיפול אנטיביוטי + מונע, ועל פי הצורך לעבור לניתוח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרידותחסוי26/04/2010
שלום, אתמול הלכתי לרופאת א.א.ג בשל צרידות מסוימת במיתרי הקול. הרופאה בדקה אותי ואמרה לי שיש קצת נפחיות במיתרי הקול ונתנה לי את המרשם הבא :
FLIXOTIDE DISK 250MCG INH 250MCG
ואמרה לי לשאוף בבוקר ובערב..
מה הדבר הזה עושה? והאם יש תופעות לוואי?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרידות
ד``ר יצחק ענתבי27/04/2010חסוי שלום רב.
נפיחות או התעבות, או בצקת במיתרי הקול מקורם משימוש לא נכון במיתרים, דבר הגורם לכך שבשעת הוצאת קול (פונציה), בורח אוויר רב והתוצאה מכך קול צרוד.
השימוש במשאף נועד לזרז את הירידה של אותה נפיחות, ותופעות הלוואי בשימוש קצר הינן חסרות
מששמעות קלינית.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח ומסיבת יום הולדתמכלה25/04/2010
שלום רב:
בני בן ה3 צריך לעבור מחר ניתוח כריתת אדנואידים, שקדים וגם כפתורים, בעצם עושים את הכול ביחד. מה שקורה בעוד שבוע בידיוק אנו תכננו לחגוג לו יום הולדת. תכננתי מסיבה משפחתית אם מעט אורחים וליצן שיגיע לעשות שמח לילד. כרגע בעלי מאוד חושש מהקירבה מהניתוח למסיבה, הוא חושב שזה יכול להזיק לילד שאחרי ניתוח ו עלינו לבטל את החגיגה. היום שאלתי את רופא שלו והוא אמר שאם לא יהיו סיבוכים בניתוח אין בעייה לחגוג אחרי שבוע, למרות שכמובן אף אחד לא יכול להבטיח שלא יהיו כאלה(חס וחלילה)
רציתי לשמוע מה דעתך לגבי זה. אני דווקה בעד לחגוג זה יעזור להשיח את דעתו של הילד, אבל האבא מוטרד. האים זה יכול להיות מסוכן לדעתך? האים מוזיקה חזקה(כזאות שמשמעים בימי הולדת) יכולה לגרום לצרות אחרי ניתוח כזה?
אסמח לתשובה מהירה, תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יום הולדת.
ד``ר יצחק ענתבי25/04/2010מכלה שלום רב.
כמו שאת רואה הכותרת הראשית שלי היא "יום הולדת", כי אירוע כזה והכנות כאלו אינן מצדיקות את הסיכון ולו הקל ביותר שהניתוח יוכל להעיב על החגיגה.
בד"כ ילד לאחר 3-4 ימי ניתוחים מרגיש טוב וחוזר לפעילות, אך יש מקרים בהם ההתאוששות מהניתוח יכולה להיות ארוכה יותר ובדיוק ביגלל זה כדאי לדעתי לדחות את הניתוח.
ובכך לא יהיה כל סיכוי שבעלך ידאג, ו / או שבנך ואת תסבלו ביגלל שעדיין הילד לא התאושש מהניתוח.
אז שיהיה במזל טוב, ואח"כ בהצלחה בניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח Tonsillectomy+Adenoidectomyקרול22/04/2010
שלום, ילדי בן שנתיים ועשרה חודשים אמור לעבור ניתוח בעוד שבועיים.
ברצוני לציין שעשינו צילום ובדיקת מעבדה בגיל 10 חודשים, בצילום ראו אדנואיד מוגדל ובמעבדת שינה נתק נשימתי ברמה קלה.
הייתי עם הילד בגיל שנה שוב בבדיקת רופא באיכילוב ושם נאמר לי שאני צריכה לנתח גם אדנואיד וגם שקדים, בגלל הפחד מהניתוח וציפייה לשיפור לא ניתחתי.
בספטמבר האחרון הילד נכנס לגן בפעם הראשונה והיה מקורר מאוד, מה שגרם לבעיות נשימה לא קלות.
ניגשתי שוב לבדיקת א.א.ג באיכילוב ונאמר לי שוב לנתח אדנואיד ושקדים, בלי צילום נוסף או בדיקת מעבדה נוספת.
האם אני צריכה לבצע בדיקות נוספות הכרחיות לפני הניתוח?הילד לא סובל בכלל מנזלות אבל כשיש נזלת היא מריחה נורא. מה משמעות הריח?דלקת?
הבעיה היחידה שלי היא שהילד ישן לא טוב (נוחר,פה פתוח.)
אשמח לתגובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה , האם הכרחי לעשות גם שקדים?
קרול22/04/2010משום מה נראה לי שיש דרישה לעשות שקדים, כי אחרת יש עדיין בעיות בנשימה.
ובכלל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח כן/לא
ד``ר יצחק ענתבי22/04/2010קרול שלום רב.
באופן כללי יש שלוש התוויות חד-משמעיות, המצדיקות כריתת שקדים. האחת דלקות שקדים חוזרות, (ספר הפעמים תלוי בגיל), השניה סיפור ועדות לדום נשימה בשינה בחומרה בינונית ומעלה,
והשלישית , עקומת הגדילה הרבה מתחת לממוצע.
לאחר הקדמה זו, ועקב מצב של דום נשימה קל בגיל 10 ח' אין מה למהר, ולפני החלטה על ניתוח שקדים מומלץ בחום לבדוק שוב את מצב השינה ואת חומרת דום הנשימה (אם בכלל קיים).
כל זה מתייחס לשקדים ולא לשקד השלישי. באשר אליו, אין ספק שכריתתו תעזור בנשימה ובהשארת הפה סגור בשינה. לפני כריתת השקד השלישי, מבחינה מדיקוליגלית מומלץ לעשות
צילום חוזר.
אם יוחלט בכל זאת שאחד מהקריטריונים לכריתת השקדים קיים, ויוחלט על כריתת השקדים,
באותה ההזדמנות כדאי יהיה לכרות גם את השקד השלישי, ורק במקרה זה מיותר לבצע צילום חוזר.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת לשון ורוק אצל תינוקתקרן21/04/2010
בתי בת החודשיים מיום היולדה מוציאה לעיתים את הלשון ומגלגלת אותה ולעיתים מוציאה רוק בזמן שהשפתיים סגורות . האם זה יכול להעיד על משהו יש צורך לקחת אותה לרופא מסוים ? רופא ילדים טוען שזה יחלוף עם הזמן ועשינו בדיקת דם לודא שתפיקוד בלוטת התריס מתפקדת כראוי והיא תקינה הערכים בדיוק בסוגריים .
נא עזרתך , תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשון וריור
ד``ר יצחק ענתבי22/04/2010קרן שלום רב.
אכן צודק רופא הילדים ובד"כ במצבים כאלה - (שאינם קבועים), של הוצאת לשון או ריור יתר, התופעות הינן זמניות וחולפות מעצמן.
ממכתבך אין לדעת באם במצב שינה הלשון בחוץ או עם מוצץ בפה. ועל-כן במידה והלשון הינה בפה
ככל הניראה לא מדובר בהגדלת יתר של הלשון.
הריור הוא פונקציה של הפרעות, לרוב זמניות, בפעילות וסינרון של שרירי הבליעה, ואם תופעה זו תימשך ניתן לתת לה פתרון.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעש באוזניים לבן שלוש אחרי הורדת כפרונה21/04/2010
לפורום הנכבד ויעיל שלום רב, לבני בן השלוש הרופא הוריד לו כפתורים לאחר שחלפו עשרה חודשים מניתוח כפתורים וכריתת שקדים,מאז עבר שבוע ובני טוען כי יש לו זבוב באוזן... וזה ממש מטריד אותו ,זה מופיע לו מידי פעם וחולף,האם הדבר טיעי?
תודה מראש על עזרתכם ואדיבותכם: רונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעש באוזן
ד``ר יצחק ענתבי21/04/2010רונה שלום רב.
הרעש שבנך מרגיש לסרוגין באוזן ממנה הוצאה הצינורית יכול לנבוע ממספר גורמים, ייתכן ועדיין יש נקב באיזור בו הייתה הצינורית, ייתכן ויש נוזל באוזן התיכונה, ייתכן וגוף זר (גם שערה) באוזן החיצונית....
על כן מומלץ לפנות למומחה א.א.גרון כדי לבדוק מי מהגורמים האלה או אחרים מביאים להפרעה
באוזן. ולשקול גם ביצוע בדיקת שמיעה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בבלוטת הלימפהיניב21/04/2010
הבן שלי בן שנה ושמונה חודשים,בד"כ בריא.
התנפחה אצלו בלוטת הלימפה בצד ימין ושלחו אותנו לעשות US ראש צוואר וממצאי הבדיקה הם:
"מימין סמוך לבלוטת הרוק מודגמת בלוטת לימפה בגודל 2.37 *1.28 ס"מ
בלוטת לימפה בממדים זהים גם בצד שמאל.
בשני הצדדים מודגמים קבצים של בלוטות לימפה פארג'וגולריות ברוחב כ- 0.6 ס"מ,
מרקמן היפואקוגניים.
לסיכום: לימפאדנופטיה צווארי דו צדדית"
האם תוכל להסביר לי על נתוני הממצאים הנ"ל,והאם יש לבצע משהו בדחיפות?
או משהו נוסף שצריך לבצע?
בתודה מראש יניב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות צוואריות
ד``ר יצחק ענתבי21/04/2010יניב שלות רב.
בלוטות בצוואר בגודל המתואר הינן מאוד שכיחות בגיל זה, על פי בדיקת האולטראסאונד ניתן לקבוע אם מדובר בבלוטות תגובתיות, או חלילה בחשד לתהליך גידולי. הבלוטות האחרות לאורך הוריד הג'וגולארי אינן משמעותיות גם בגודלן.
על פי התיאור במכתבך אין מדובר בבלוטות חשודות ולכן, כל מה שיש לעשות אינו דחוף, וכדאי לעקוב אחת למספר שבועות עד חודשים, בדינמיקה וההתפתחות ועל פי זה להחליט על צורך בדיקור אבחנתי במחט עדינה, אם בכלל.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אירוסןסגס18/04/2010
רציתי לשאול לגבי טיפות אוזניים אירוסן איך זה והאם כדי להשתמש בזה נגד דלקת באוזניים
אודה לכם אם תענו לשאלה שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפות אירוסן
ד``ר יהושע דנינו19/04/2010שלום רב,
טיפות אירוסן הן טיפול אלטרנטיבי לדלקות אוזניים, ומדובר בטיפות צמחיות.
אני ממליץ לך לכן לפנות לפורום לרפואה משלימה, שם תקבל מידע באשר לטיפות.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיידק סטרפטוקוקוסרותי18/04/2010
שלום שמי רותי.
בני שהוא בן 4 ו8 חודשים הוא סבל מדלקת גרון ועשו לו משטח גרון והתגלה החיידק סטרפטוקוקוס הוא קיבל 10 ימים אוגמנטין עשינו לו משטח גרון לאחר מספר ימים והחיידק שוב הופיע,הרופאת ילדים טוענת שהחיידק מזן הזה לא מסוכן ובני לאחר כשלושה שבועות שוב התלונן על כאבי גרון ושוב עשו לו משטח גרון ושוב הופיע החיידק סטרפטוקוקוס שוב הרופאה נתנה לו עוד 10 ימים אוגמנטין ולאחר משטח גרון של מספר ימים החיידק הופיעה שזה לא עבר הוא לא קיבל שום טיפול והילד לאחר יומיים-שלושה הפסיק להתלונן על כאבי גרון והרופאה טענה שלא צריך שום טיפול לאחר כחודש הילד התלונן על כאבי גרון ושוב פעם במשטח הגרון הופיע והרופאה נתנה לילד רפאפן במשך 10 ימים לפני מספר ימים עשיתי לו משטח גרון לראות אם הכל בסדר ועדיין החיידק לא עבר יש לציין שהדלקת הגרון הראשונה הופיעה לפני כשלושה חודשים הרופאה טוענת שהחיידק לא מקבוצה A ושזה לא מסוכן ואין צורך בטיפול יש לציין שהילד סבל מתקופת החורף עד היום שלושה פעמים מברונכית וסובל הרבה מנזלת.
יש לציין שהילד עד היום לא סבל מדלקת גרון עקב החיידק
ועוד יש לציין שהילד סובל משקדים מוגדלים ואף-אוזן-גרון טוען שאין לנתח במצב הזה מכיוון שיש מעבר לקני הנשימה.
שאלות:
א. האם קשור המצב הרפואי שלו לחיידק הזה?
ב. האם זה לא מסוכן שזה לא עבר?והאם יש תרופה לזה?
בתודה רותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיידק סטרפטוקוקוס
ד``ר יהושע דנינו18/04/2010שלום רותי,
ישנם סוגים רבים של חיידקי סטרפטוקוקוס ולא כולם גורמים למחלה. בנוסף ישנם מקרים שבהם קיים חיידק סטרפטוקוקוס גם ללא מחלה, אלו הם הנשאים של החיידק. במקרה של נשא, החיידק אינו מסוכן ואין צורך לטפל אלא אם בבדיקה הרופא רואה סימנים של מחלה אקטיבית. לכן, הטיפול בדלקת צריך להעשות אך ורק לפי בדיקת רופא מומחה ולכן אני ממליץ לך לפנות למומחה א.א.ג.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה,עוד שאלה בבקשה.
רותי19/04/2010שכחתי לציין הילד תוך כדי שינה לוקח נשימות עמוקות גם נוחר האם זה קשור לשקדים או קשור לילד שהוא קצת מלא גוף.
עוד שאלה,
בקשר לחיידק אספרמטוקוקוס האם זה יעבור לו לבד ללא טיפול או שזה ישאר לו בגוף ומידי פעם הילד מתלונן על כאבי גרון ומה הטיפול אם יש דלקת והאם זה קשור לחיידק הקיים שהוא לא מקבוצת A.
אודה לך על תשובתך בנידון ועל עזרתך.
בתודה רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה של: רותי
ד``ר יהושע דנינו20/04/2010שלום רותי
שקדים גדולים יכולים לגרום לכך,לכן המלצתי להתיעץ עם מומחה לא.א.ג שיבדוק את הילד.
באשר לחידק,אין לו משמעות משום שקביעת המצב הדלקתי צריכה להיות לפיהבדיקה הקלינית ולא לפי המשטח.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באוזנייםלאה17/04/2010
בני בן 2.10 חודשים כבר תקופה ארוכה (8 חודשים עם נוזלים באוזניים וירידה בשמיעה 35-40). גם הדיבור השתבש.
הרופא נתן HISTAFED לייבוש הנוזלים.
האם התרופה הזו יכולה לעזור, מה היא עושה והאם אחרי שיסיים לקחת הנוזלים יחזרו?
תודה
לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים באוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי17/04/2010לאה שלום רב.
לצערי מצב הליקוי בשמיעה מידי ממושך, והתוצאות כבר מתבטאות בשיבושי ההיגוי.
הטיפול בהיסטפד או בכל אנטיהיסטמיני אחר לא ישפרו את המצב.
מומלץ - על כן - לשקול התערבות ניתוחית להכנסת כפתורים לאוזניים ולבדוק, לאחר צילום
לוע האף, את הצורך גם בכריתת השקד השלישי
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפתרון אחר
יצחק24/04/2010קיים מכשיר אשר מיובא מארצות הברית ואשר תפקידו לטפל בבעית הנוזלים באוזן התיכונה מיגורם
והחזרת השמיעה למצב הנורמטיבי בדרך קלה ,פשוטה ושאינה פולשנית .
במילים אחרות המכשיר בא למנוע את ניתוח הכפתורים הפולשני.
המכשיר נקרא : איירפופר או באנגלית : EARPOPPER פיתוח המכשיר בארצות הברית מומן על ידי
ה-N.I.H שזה רשות הבריאות האמריקאית (גוף פדרלי של ממשלת ארצות הברית).המכשיר פותח
עבור קהילת הילדים אך כיום השימוש בו הוא נחלת כולם כולל מבוגרים.
ניתן למצוא אימפורמציה רבה נוספת באינטרנט תחת הערך : איירפופר.
בברכה : יצחק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
