פורום אף אוזן גרון ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כאבי אוזניים לילדה בת 5
    אסתר
    25/03/2010

    שלום רב !!!!
    ביתי כיום בת 5 בהיותה תינוקת ועד גיל שנתיים וחצי -שלוש סבלה המון מדלקות אוזניים
    חוזרות ואפילו הומלץ על ניתוח כפתורים ואז הייתה הפוגה של שנתיים בערך ......
    אך לצערי לפני חודשיים בערך הייתה לה שוב דלקת אוזניים קיבלה אנטיביוטיקה לשבוע וחצי
    עבר לה ואז כעבור שבוע וחצי שוב כאבי אוזניים........
    שתי שאלות:
    האם חזרנו אחורה לנטילת אנטיביוטיקה באופן קבוע או שמא היא לא משפיעה כבר ???
    האם יתכן שמקבלים דלקת אוזניים בעקבות רעש ???
    מתי זה אמור להיפסק (פעם טענה הרופאה שהצינורית לא מפותחת ועד גיל 5 היא מתפתחת
    מה קורה אצל ביתי????
    אנא תשובתך לשאלותיי .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי אוזניים לילדה בת 5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי אוזניים לילדה בת 5

    ד``ר יהושע דנינו
    29/03/2010

    שלום דליה,
    מדובר בדלקת אוזניים שהייתה לפני חודשיים ולאחר סיום נטילת האנטיביוטיקה הופיעו כאבי אוזניים. ראשית יש לבדוק את האוזניים על ידי רופא א.א.ג שכן לא כל תלונה של כאבי אוזניים מעידה על דלקת אוזניים. כאבי אוזניים יכולים להגרם מסיבות שלא קשורות לדלקת באוזן כגון דלקת גרון או שיניים, נזלת ועוד.
    רעש אינו יכול לגרום לדלקת אוזניים.
    דלקות אוזניים יכולות להיות גם בגיל מבוגר אך הן פחות שכיחות.
    לכן אני ממליץ לך לפנות למומחה א.א.ג על מנת לאבחן את מקור הכאבים ולטפל בהם בהתאם.
    כל טוב, בהצלחה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי אוזניים לילדה בת 5
    אסתר
    25/03/2010

    שלום רב !!!!
    ביתי כיום בת 5 בהיותה תינוקת ועד גיל שנתיים וחצי -שלוש סבלה המון מדלקות אוזניים
    חוזרות ואפילו הומלץ על ניתוח כפתורים ואז הייתה הפוגה של שנתיים בערך ......
    אך לצערי לפני חודשיים בערך הייתה לה שוב דלקת אוזניים קיבלה אנטיביוטיקה לשבוע וחצי
    עבר לה ואז כעבור שבוע וחצי שוב כאבי אוזניים........
    שתי שאלות:
    האם חזרנו אחורה לנטילת אנטיביוטיקה באופן קבוע או שמא היא לא משפיעה כבר ???
    האם יתכן שמקבלים דלקת אוזניים בעקבות רעש ???
    מתי זה אמור להיפסק (פעם טענה הרופאה שהצינורית לא מפותחת ועד גיל 5 היא מתפתחת
    מה קורה אצל ביתי????
    אנא תשובתך לשאלותיי .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי אוזניים לילדה בת 5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי אוזניים לילדה בת 5

    ד``ר יהושע דנינו
    29/03/2010

    שלום דליה,
    ראי תשובתי אלייך בשאלתך הקודמת
    כל טוב, בהצלחה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים ושקד שלישי גיל שנה ו7
    לילך
    25/03/2010

    שלום רב!!
    הילד מיועד לניתוח בסוף החודש,
    הוא נחנק הרבה פעמים בלילה ומפסיק לנשום, אין לו היסטוריה של דלקות גרון,
    השקדים 2-3+ והתגלה שקד שלישי מוגדל לאחר צילום, הילד נושם ביום יום נשימה כמו אף סתום ואפילו אנשים שלא מכירים אותו שואלים למה הוא נושם ככה(לא היו מעולם התקפי אסתמה, סטרידור או נשמת) סובל מנזלת לעיתים קרובות,
    הרופא החליט לנתח גם שקדים וגם שקד שלישי בגלל התלונות שלנו(ההורים) על כך שנחנק בלילה ומפסיק לנשום, מזה כשבועיים הילד הפסיק לנחור וללא הפסקות נשימה והתחנקויות, אך הייתה כבר בעבר תקופה שזה פסק לחודשיים וחזר האם זה נפוץ שזה בא והולך? והאם כדאי לנתח ואם כן רק שקד שלישי או גם שקדים?
    אשמח לתשובתך המהירה,
    תודה וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים ושקד שלישי

    ד``ר יהושע דנינו
    28/03/2010

    שלום לילך,
    הגדלה של השקדים והשקד השלישי יכולה לגרום להפרעה בנשימה ולתסמונת דום נשימה בשינה. במידה וזו קיימת זו אינדיקציה מוחלטת להסרת השקדים והשקד השלישי בניתוח.
    ברור שילדכם צריך לעבור ניתוח של הסרת השקד השלישי, נשאלת השאלה האם צריך להסיר גם את השקדים? התשובה לשאלה תמצא בבדיקה אשר תוכיח האם יש הפסקות נשימה משמעותיות.
    הבדיקה הדרושה היא בדיקת מעבדת שינה שלאחריה ניתן יהיה לקבל החלטה מושכלת מבחינה רפואית.
    כל טוב, בהצלחה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח להסרת שקדים בבן 2.9
    הדס
    24/03/2010

    שלום רב,
    בני בן 2.9 שנים. נשימותיו בשינה כבדות,לעתים נוחר (בעיקר כשמצונן), ישן לילה שלם למעט קימה אחת. בזמן ערות מצליח לנשום רק דרך האף.לא סבל מעולם מדלקות אוזניים אם כי בחורף שעבר והראשון שלו בגן סבל הרבה מדלקות עיניים. דיבורו אינו מובן דיו, ישנו קושי בהגיית עיצורים גרוניים ובקיצור הברות במלים בנות 3 הברות ומעלה, עניין ההגייה מייצר תסכול שכן התפתחות השפה ויכולות התקשורת תקינות וקיים פער בין השניים. ממצאי בדיקת שמיעה מורים על ירידה בשמיעה של 25db. לא הופננו למעבדת שינה. ביקרנו אצל שני רופאים בטווח של חצי שנה ביניהם. הראשון (בסביבות גיל שנתיים) לא המליץ על ניתוח ושלח אותנו לנשום הרבה אוויר ים ואילו והשני (אצלו ביקרנו לאחרונה) זיהה שקדים מוגדלים (4+) והמליץ על צריבת שקדים, אדנואיד וניקוז נוזלים מהאוזניים.להלן שאלותיי:
    1. האם מתוך כל הנתונים שהיצגתי יש בידך אפשרות להעריך האם המצב מצדיק ניתוח
    2. האם יש צורך להערכתך ללכת למעבדת שינה?
    3. בהנחה שההתוויה היחידה לניתוח היא עיכוב בהתפתחות דיבור האם יש לנו דרך לדעת או להעריך שאכן מצב מערכת א.א.ג הנה הגורם/אחד הגורמים לכך
    4. אשמח אם תוכל להבהיר מה הם ההבדלים בין צריבה להסרה של שקדים והאם הספרות הרפואית נוטה להעדיף שיטה אחת מהשתיים
    5. האם ניקוז נוזלים מהאוזניים הוא שם נרדף ל"ניתוח כפתורים" או שמא מדובר בפרוצדורה אחרת?
    6. אילו שיקולים חשובים לקחתם בבחירת מנתח (במידה ונבצע, נעשה זאת באופן פרטי)
    תודה רבה מראש על תשומת הלב והסבלנות,
    איחולי חג שמח
    הדס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח להסרת שקדים בבן 2.9

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקדים וניתוח.

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/03/2010

    הדס שלום רב.
    תיאור השינה, העדר דלקות אוזניים, וליקוי קל בשמיעה (25 ד.ב.), אינם מצריכים ניתוח לכריתת השקדים, וככל הנראה גם לא צינוריות איוורור לאוזניים.
    שקדים מוגדלים (ונניח שגודלם 4 +), אינם מחייבים את כריתתם רק מעצם היותם כאלה, הכריתה תתחייב במקרים בהם יש דלקות שקדים חוזרות, או בהפרעה משמעותית בעקומת הגדילה, או כשיש הפסקות נשימה בבשינה בחומרה בינונית ומעלה.
    המלצותיי:
    1, אין צורך לנתח את השקדים, יש כן צורך לבדוק מה מצב השקד השלישי!
    2, מעבדת השינה לאור התיאור המפורט במכתבך, אינה הכרחית.
    3, יש לבדוק מול קלינאית תקשורת את שיפור ההיגוי והדיבור.
    4, ההבדל בין סוגי הניתוח, אינו כה משמעותי ביחוד לגבי ילדים.
    5, ניתוח כפתורים בהבדל מדיקור התופית לאיוורור, הוא בכך שבזמן שיש צינורית האוזן ממשיכה באיוורורה, בעוד שבדיקור לאיוורור האוזן, הנקב המבוצע ניסגר לאחר יום-יומיים, והאוזן שוב אינה מאווררת.
    6, השיקול היחיד בבחירת המנתח, הוא מקצועיותו !
    איחולי בריאות שלמה, וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים או צריבת שקדים
    אסתי
    24/03/2010

    שלום רב
    הבת שלי בת 5 בחצי וסובלת מנחירות ונשימות כבדות מאז שהיא קטנה
    עשינו בדיקה במעבדה שינה ויצא שישלה 36 הפסקות נשימה קלות ב7 שעות שינה.
    הרופא שלנו ממליץ על ניתוח או צריבה שקדים מכיוון שאיו לה יותר מ2 או 3 דלקות גרון בשנה.היא ישנה טוב ולא מתעוררת בלילות וגם לא קמה אייפה.
    אנחנו מאוד מפחדים לנתח אותה.
    האם זה אכרחי לנתח או לצרוב??
    לא יכול להיות שאם הגיל זה ישתפר???
    מה הסיכונים של ניתוח שקדים ומה הסיכונים בצריבת שקדים???
    מתי התקופה הכי מומלצת לעבןר ניתוח??
    ואם חייבים לנתח מי המומחה בארץ לניתוחים כאלה.

    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/03/2010

    אסתי שלום רב.
    נחירות ונשימות כבדות בשינה לא ייפתרו ע"י ניתוח שקדים !
    בדיקת השינה שהבת ביצעה, מצביעה על הפסקות נשימה בחומרה קלה ביותר,
    משני נתונים אלה, את מבינה שאין כלל צורך בניתוח השקדים.
    אני כן ממליץ לבדוק את השקד השלישי (אדנואיד), ועל פי גודלו, והשפעתו על היצרות בנתיב האוויר
    בלוע האף, להחליט אם יש צורך בכריתתו.
    הגיל גם הוא, במידה מאוד קלה, מהווה גורם שיש להתחשב בו.
    לאור הנאמר כאן לא אתייחס לשאלותייך לגבי ניתוחי השקדים.
    איחולי בריאות שלמה, וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוזניים וחום
    עןפר
    24/03/2010

    לבת שלי (בת שנה וחצי) יש דלקות אוזניים חוזרות המלוות בחום בסביבות 39C מאז דצמבר. כל פעם שזה קורה היא מקבלת מוקסיוויט (4.5 מ"ל פעמיים ביום) ופעם אחת קיבלה גם אוגמנטין (לא זוכר את המינון). במקביל אנו שמים לה טיפות אוזניים (דזורן). בתקופות שבין הדלקות החום שלה יורד אך לא מתחת ל- 37C.
    אשמח לקבל עזרה מכם.

    בברכה, עופר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוזניים וחום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות אוזניים

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/03/2010

    עופר שלום רב.
    מהנאמר במכתבך מ 4 חודשים לבתך דלקות אוזניים חוזרות דהיינו אחת למספר שבועות דלקת ?!
    אם אכן כך הדבר, ומאחר וטיפול אנטיביוטי מועיל לימים בו הוא ניתן, (ומעט אח"כ), אני ממליץ לשקול מתן אנטיביוטי ממושך יותר, (מונע), רק לאחר וידוא הצלחה בטיפול אנטיביוטי מלא.
    בתהליך דלקתי מן הסוג הזה, אין כל צורך בטיפות לאוזן.
    מובן מאליו שאם גם לאחר טיפול מונע, לא תחול רגיעה בדלקות, יהיה צורך לשקול איוורור האוזן ע"י
    ניתוח כפתורים.
    איחולי בריאות שלמה, וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזלת
    רוני
    23/03/2010

    שלום רב,
    בני בן 5, לאחרונה במשך כשבועיים היה מנוזל נזלת צהובה וקצת ירוקה עם ריח. חשבתי ללכת לרופא אבל בינתיים טיפטפתי מים עם מלח והנזלת פסקה אולם האף נשאר סתום.

    האם בזה שהנזלת פסקה הנושא טופל או שצריך ללכת בכל זאת לרופא. (אציין שבבוקר תמיד הוא משתעל כנראה מהליחה שהצברה במישך הלילה).
    תודה, רוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נזלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזלת

    ד``ר יהושע דנינו
    23/03/2010

    שלום רוני
    התיאור יכול להתאים להגדלת שקד שליש.
    מי מלח מקילים אך לא מרפאים.
    לכן ממליץ להבדק ע"י רופא מומחה לא.א.ג
    כל טב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי מוגדל
    לולי
    22/03/2010

    שלום, בני בן 4.7 שנים מנוזלקבוע ויש לו ריח של דלקת. פנינו לרופא משפחה ששלח לצילום. התוצאה: שקד שלישי מוגדל. הבנתי שהפתרון היחיד הוא ניתוח.אם לא-נכון אנא ידע אותי, מה עוד?.
    ולשאלות:
    1) מהם הסיכונים שבניתוח?
    2) אנחנו מבוטחים במכבי ויש לנו מגן זהב-האם אפשר להגיע אליך לייעוץ? איך עושים זאת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שקד שלישי מוגדל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי.

    ד``ר יצחק ענתבי
    22/03/2010

    לילי שלום רב.
    בין היתר השקד השלישי יכול לגרום לנזלות, אלא שכדאי להבדק ע"י רופא א.א.גרון לשלול גורם אחר
    לנזלות בעלות הריח הלא טוב.
    לגבי הניתוח מדובר בניתוח פשוט וקל המבוצע בהרדמה כללית, הסיבוכים בו הינם נדירים ביותר.
    הדימום יכול להופיע אחת למאות רבות של ניתוחים.
    לגבי הייעוץ הרפואי למגן זהב, כדאי להתקשר לטלפונים של ד"ר דנינו ו/או שלי, ולבדוק מה הן האפשרויות. הטלפונים, מופיעים בכל מענה לשאלה בפורום.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים + שקד שלישי
    וקס סימה
    21/03/2010

    שמי סימה ונכדתי בת ה- 4.5 שנים נוחרת חזק מאוד. מבדיקה של רופא א.א.ג. וצילום מתברר שיש לה שקדים מאוד מוגדלים ושקד שלישי מוגדל. הוצא לנו ע"י הרופא לבצע ניתו בשיטת קובליישן.
    שאלתי היא מה טיבה של השיטת? מה הסיכוי שהשקדים שמוסרים בגיל כה צעיר יגדלו מחדש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח שקדים + שקד שלישי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים + שקד שלישי

    ד``ר יהושע דנינו
    21/03/2010

    שלום סימה
    שקדים לא גדלים,שקד שלישי יכול לגדול בכ5-10% מהמקרים.
    קובלישיןזו שיטה הנעזרת באלקטרודה החותכת בעזרת גלי רדיו.בשיטה זו יש פחות כאבים אך שאר סיבוכים אפשריים, דומה.
    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים,,
    מירב
    21/03/2010

    בני בן השנה וחמישה חודשים סובל כ 5 חודשים מנחירות קשות ומחלות חוזרות במהלך החורף
    לאחר יעוץ אצשל ד"ר דירוא נראה כי אין כל מנוס מניתוח הסרת שקדים ופוליפ וכרגע נשלחנו
    למעבדת שינה על מנת לקבוע את דחיפות הניתוח
    יש לי מספר שאלות מאחר ואני חרדה מאוד מהמחשבה על ניתוח
    א. האם צריך צילום של השקד השלישי כמו שנראהשרבים עושים כאן?? לא התבקשנו ולכן אני מוטרדת איך ידעו האם להוריד גם אותו??
    ב. כמה קריטי הגיל ?? האם מדובר בסכנה יתרה שעדיף לדחות אותה לגיל שנתיים ומעלה??
    ג.הוסבר לי שבגילאים האלה קטנטנים לפעמים מיצרים קצת בעיות נשימה לאחר הניתוח...דבר המצריך השגחה בטיפול נמרץ...האם זה מסכן יותר את הילד??

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח שקדים,,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים

    ד``ר יהושע דנינו
    21/03/2010

    שלום מירב
    א.לא,בניתוח בודקים אותו,ומחליטים על הסרתו.
    ב.לא דוחים אם יש אינדקציה לניתוח.
    ג.בד"כ לא,אלא אם ישהפסקות נשימה משמעותיות.
    כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי אוזניים
    מאיה
    21/03/2010

    בת 17.5 בריאה, למעט בעיות שקדים כרוניות מאז ילדותי.
    לפני שבוע קיבלתי רפאפן עקב כאב גרון קשה מאוד [אני רגילה לכאבי גרון אך כאב כזה חוויתי לדעתי רק פעם אחת בחיי לפי מה שזכור לי..]. קצת לפני שסימתי את האניביוטיקה לגרון החלו כאבים באוזן. ביומיים הראשונים אוזן כאבה רק כשגעתי בה- ממש נגיעה קלה מסביב לאוזן גרמה לי לכאב רב, וכך נימנעתי מלגעת באוזן. יום לאחר מיכן קמתי בלילה בגלל כאב בלתי נסבל! נראה לי הכאב הכי חזק שחוויתי בחיי!! הכאב היה עם הקרנה ללסת ולפה- לא יכולתי לפתוח את הפה. בנוסף הכאב החמיר בשכיבה -לא יכולתי לשכב במיטה במצב מאוזן,בישיבה הכאב גם כן בלתי נסבל אבל אם אני לא מזיזה את הראש אז יש רגיעה במיקצת. אני כבר יומיים ללא שינה! היום קיבלתי מהרופא מוקסיפן וטיפות אוזניים ואין הקלה במצב!! אופטלגין בקושי עוזר ונורופן מרגיע מעט את הכאב לשעה מקסימום..
    הרופא אמר לי לחזור מחר אם יש החמרה בכאב, בינתיים אני מאוד דואגת. האם תסמינים אלה מוכרים ומצביעים על תופעה כלשהי??
    תודה על ההתיחסותתתת!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי אוזניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי אוזניים

    ד``ר יהושע דנינו
    21/03/2010

    שלום ליאה
    כאבי אוזניים יכולים להיות מוקרנים משיניים,לוע גרון,ועוד..
    התאור של, לא יכולתי לפתוח את הפה,יכול להיות קשור לדלקת סביב השקד או מורסה סביבו, שגם הם יכולים לגרום לכאבי אוזניים.
    לכן מומלץ לפנות למומחה לא.א.ג שיאבחן ויחליט על הטיפול,או לעיתים ישלח לאישפוז
    כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה
    ליהי
    18/03/2010

    שלום, אני מנסה למצא תרגום למילים הבאות אשמח אם תצליחו לתרגם
    eustachian- tonsils בשפה אחרת tubal- tonsil

    וגם-
    Hasopharyngeal

    תודה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה

    ד``ר יצחק ענתבי
    18/03/2010

    ליהי שלום רב.
    eustachian - tube, = חצוצרה ע"ש אוסטקיו (המקשרת בין האוזן התיכונה ללוע.
    tonsilles, = שקדים פלטינים (השניים הניראים עם פתיחת הפה)
    nasopharyngs, = לוע האף, (שם נימצא השקד השלישי).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כשאומרים TTH למה מתכוונים?

    ליהי
    18/03/2010

    האם TTH היא מחלה בפני עצמה עם תסמינים זהים לשקד שלישי מוגדל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TTH

    ד``ר יצחק ענתבי
    20/03/2010

    ליהי שלום רב.
    המוסג המבוקש על-ידך אינו בהיכרח קשור לשקדים ולשקד השלישי
    האותיות הנ"ל הן קיצור של מושג רפואי Tension-Type Headaches, כלומר כאבי ראש
    עקב מתח.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    ליהי
    22/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת ברה לתינוקת- המשך
    נוגה
    18/03/2010

    שלום רב,
    רציתי לשאול האם ישנן תופעות לוואי לבדיקת ברה לתינוקת בת שנה - לאו העובדה שיש לטשטש אותה. ושאלה נוספת- האם יש מניעה מספר חודשים אחרי הבדיקה לטוס עם הילדה לחו"ל. לתשובתכם אודה.
    בברכת חג שמח וכשר,
    נוגה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת ברה לתינוקת- המשך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת BERA

    ד``ר יצחק ענתבי
    18/03/2010

    נוגה שלום רב.
    בבדיקת ה BERA ניתן תכשיר להרגעה (בד"כ טריכלונם), שאינו גורם לתופעות לוואי מאוחרות.
    אין כל מניעה מלטוס גם שעות לאחר הבדיקה.
    איחולי בריאות שלמה, חג שמח, וטיסה נעימה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שבועיים וחצי שמחרחר לפעמים
    תומר רווה
    17/03/2010

    שלום ותודה מראש על העזרה,

    בני בן השבועיים וחצי מחרחר לפעמים או שאפו סתום, אינני יודע בדיוק.
    הוא אינו מנוזל וה"חירחורים" או ה"שריקות" אינם מלווים אותו לאורך כל שעות היום אלא
    יותר לקראת הערב.
    רופאת ילדים שראתה אותו אמרה שמצבו טוב, אבל באותה העת נשימתו היתה רגילה.
    האם כדאי לנקוט במהלך כלשהו בכל-זאת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חירחורים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    18/03/2010

    תומר שלום רב.
    דרכי הנשימה העליונות והתחתונות בגיל זה הינם צרים ביותר, ויש מספר לא מועט של גורמים היכולים לגרום לחירחורים.
    מומלץ בהחלט לבדוק את האף והלוע ע"י רופא א.א.גרון, ולבדוק את דרכי הנשימה התחתונות ע"י רופא ריאות ילדים.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה לאחר ניתוח להסרת אדנואיד
    קרן
    16/03/2010

    שלום רב,

    בתי בת ה-5 עברה באוגוסט האחרון ניתוח להסרת אדנואיד. זאת, בעקבות זמן ממשוך של חוסר יכולת נשימה בשינה, הפסקות נשימה, דיבור "מאנפף" ופה פתוח רוב הזמן. הוחלט אז שלא להסיר השרדים מאח ולא היו מוגדלים באופן חריג (הרופא העריך את גודלם כ-2 מתוך 4)

    מיד לאחר הניתוח חל שיפור משמעותי מאוד באיכות השינה שלה, מס' הפעמים שהילדה היתה חולה ירד משמעותית והיא אף העלתה במשקל כ-3.5 ק"ג ב-4 חודשים.

    בחודש האחרון, לאחר הצטננות לא חריפה במיוחד שוב חזרו "נחירות" בשינה, מתקשה לנשום עם האף בשינה, השינה רועשת מאוד. הסתכלתי בפה - השקדים מוגדלים מאוד (ואף נושקים כשהיא אומרת אאאאאאא), אבל לא אדומים.

    בבוקר, כשהיא מתעוררת, נחיר אחד סתום לחלוטין, אך משתחרר מאוחר יותר. במהלך היום הילדה ערנית, אין סימני צינון או נזלת כלשהם, שומרת על פה סגור ולא נראה כי מתקשה בנשימה.

    אודה לך אם תוכל לחוות את דעתך כיצד ניתן לסייע לה (אולי טיפות אף כלשהן או טיפול אחר) והאם מוכרת תופעה של גדילה מחדושת של אדנואיד זמן קצר כ"כ אחרי הניתוח (קצת מעל חצי שנה).

    בתודה מראש וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה לאחר ניתוח להסרת אדנואיד

    ד``ר יהושע דנינו
    17/03/2010

    שלום קרן
    הבעיה של בתך היא הגדלת השקדים ולא גדילה מחודשת של אדנואיד.
    ממליץ לפנות למומחה א.א.ג שיקבע אם ההפרעה זמנית או דורשת ניתוח.
    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום