מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם ניתוח הוא המוצא היחיד?יעל18/05/2010
בתי בת שנה ו 10 חודשים סובלת כבר כמה חודשים מנזלת מוגלתית, בלילה נוחרת, נשימותיה דרך הפה נשמעות חזק וקשה לה לאכול.
כרגע חזתי מאף אוזן גרון שאמר חד משמעית שהפתרון הוא ניתוח לכריתת הפוליפ המוגדל שראה ומקשה עליה אשר בגללו יש הצטברות נוזלים באוזניים ובגללו הנזלת המתמשכת.
כמו כן אמר שהמנתח יחליט האם יש או אין צורך גם בכריתת אדנואידי או חלקם.
האם ניתוח הוא הפתרון היחד?
אין טיפול שמרני שיכול להקל ולפתור את הבעיה??
כמה הניתוח מסוכן?
תודה רבה, אני לחוצה מאוד ומפחדת ....
:-(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם ניתוח הוא המוצא היחיד?
ד``ר יהושע דנינו20/05/2010שלום יעל,
לפי התיאורים שאת מתארת ואם אכן הרופא ראה באמצעות סיבים אופטיים או בצילום חסימה משמעותית, אזי הטיפול היחידי המומלץ הוא ניתוח.
בניתוח זה יש סיכונים כמו בכל ניתוח של הרדמה ודימום, אך אם נוקטים בכל אמצעי הזהירות המקובלים הסיכונים הינם קטנים מאד.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזניים מלאות בשעווה - בעיה שחוזרתדנה15/05/2010
בתי בת החמש סבלה במהלך השנה וחצי האחרונות מספר פעמים מאוזניים סתומות משעווה, וריח לא טוב. לאחר מספר טיפולים של ניקוי האוזניים על ידי טיפות, הוחלט לנקות את האוזניים בשאיבה.
לאחר מכן התפתחה דלקת באוזניים שטופלה באנטיביוטיקה.
לאחר כארבעה חודשים מאז הניקוי, שוב האוזניים נסתמו ושוב חזר הריח המטריד ואיתו בעיית השמיעה.
היא נבדקה אצל מומחה אשר קבע כי יש לבצע ניקוי בהרדמה כללית (מעין טשטוש) ואכן היא עברה את התהליך באיכילוב ואחריו שמעה מצויין והריח נעלם.
נאמר לנו שבמידה והבעיה תחזור עלינו לשים לה טיפות אוזניים שנקראות CLEAN EARS.
כעת עברו כשלושה חודשים מאז הניקוי האחרון שעברה תחת הרדמה, ושוב, אינה שומעת טוב, האוזניים סתומות והריח החזק חזר.
הטיפות שאנו שמים לה באוזניים כפי שנאמר לנו, אינן עוזרות.
מה כדאי לעשות?
לחזור שוב אל אותו מומחה שביצע את הניקוי באיכילוב?
האם נורמלי שבכל שלושה ארבעה חודשים שוב ייסתמו האוזניים משעווה, והבעיה תחזור בכל פעם?
אודה לכם על תשובתכם בהקדם...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזניים מלאות.
ד``ר יצחק ענתבי17/05/2010דנה שלום רב.
אכן התופעה אינה סימפטית בלשון המעטה. אלא שבמכתבך לא ציינת ולו פעם אחת האם נילקח מישטח מהאוזן בעלת הריח הלא טוב.
במידה ואין תהליך דלקתי באוזניים, על פי נסיוני, שמן פראפין לאוזן הבעייתית, למשך מספר ימים, אחת למספר שבועות, יכול בהחלט להועיל, לבטח להפחית את תדירות הצורך בניקוי, עד לכדי מצב שבניקוי לא יהיה כלל צורך.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורתדינה15/05/2010
בת 29 לפני חודש החל לי סחרחרות בזמן שהסתובבתי במיטה לצד אחד וגם שניסיתי לקום ושרציתי לשכב רופא אף אוזן גרון הבחן זאת כסחרחרות תנוחתית שלח אותי לפיזיוטרפיה עשיתי 2 טיפולים והמצב נשאר אותו דבר ללא שינוי פרט לכך אני מרגישה במשך כל היום גם שאני יושבת ולא עושה כל פעילות שהכל זז, הריצפה ,לא יכולה להתמקד בטלויזה כאילו מישהו מנדנד אותי האם תופעה זו קשורה לסחרחרות התנוחתית ומה אפשר לעשות אם פיזיוטרפיה לא עוזרת רופא אף אוזן גרן אומר שאין טיפול אחר פרט לפיזיוטרפיה ושאני עלולה לסבול מכך כל החיים.
ממש מיואשת הפסקתי לעשות כל פעילות כולל עבודה (רק לציין שחודש לפני שזה החל נכנס בי מאחורה מכונית לא קרה לי דבר וגם לא כאב לי כלום פרט לכך שנתתי ברקס מאד חזק אולי זה קשור?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורות
ד``ר יצחק ענתבי17/05/2010מירי שלום רב.
בגלל גילך ובגלל בעייתך, חוששני שאינך מתאימה לפורום זה, ומאחר ותיאור המצב שלך יכול
לנבוע מיותר גורמים רפואיים (א.א.גרון, אורטופד, נוירולוג, עיניים), הייתי ממליץ שתפני לרופאים המייצגים במקצועות אלו, לבדיקה וטיפול.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםאלון15/05/2010
הגעתי אתמול לחדר מיון עם 36.7 מעלות חום. נאמר לי שאני חולה. האם יתכן? כיצד הייתי חולה? הרי הרגשתי בריא לגמרי וכשבאתי לחדר מיון אמרו לי שאני חולה. יש לציין שעכשיו שיחררו אותי והחום עלה ל38.5, הקאות התעלפויות וכו'. מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום והקאות
ד``ר יצחק ענתבי15/05/2010אלון שלום רב.
פורום זה עוסק רק בבעיות א.א.גרון בילדים.
ממליץ להפנות שאלתך לפורום פנימאים.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תאבוןגילי14/05/2010
שלום רב למומחים,
ברצוני לשאול בהקשר לנכדי בן 4 וחצי
כבר 3 שנים הוא מנוזל חורף קיץ לפעמים יש שיפור וחוזר חלילה
התאבון שלו ירוד לגמרי ללא מוכן לנסותשום אוכל חוץ ממתוקים בצורת ממתקים, מעדנים מתוקים וכוי
יש מצב ששקד שלישי זו העייה אולי בגלל הנזלת הוא חסר חוש טעם ץהייתי רוצה לקבל מכם
לאיזה כיוון לפנות .הוא נמוך כנראה ההתזונה הגרועה.
תודה מראש סבתא דואגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר תיאבון.
ד``ר יצחק ענתבי15/05/2010סבתא מודאגת שלום רב.
ממכתבך אני למד שבעיתו העיקרית של הנכד, היא ההפרעה בנשימה (ובבליעה), בגלל שקד שלישי מוגדל, מאחר ומרבית האוויר הנינשם עובר דרך הפה, קשה לו בעת ובעונה גם ללעוס, וגם לנשום.
ילדים אלו יעדיפו דברי מאכל רכים, שאינם מצריכים שהות ארוכה בפה, ללעיסה, אלא את אותם המאכלים ה"משחררים" את הפה לפעולת הנשימה.
אני ממליץ לפנות לרופא א.א.גרון כדי לבדוק את הצורך בכריתה של השקד השלישי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום נזופארינקסאורלי12/05/2010
בני בן שנתיים וחצי ונושם בכבדות שהוא עושה פעולות קלות.
עשינו צילום היום והתשובה הייתה שיש תפיחות ברקמות הרכות (האחוריות) של הנזופרינקס והיצרות תעלת האוויר. אנדואידים מוגדלים.
מה זה אומר?איך מקבלים את זה? האם זה עובר או מצריך טיפול?
תודה,
חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום נזופארינקס
ד``ר יצחק ענתבי13/05/2010חיה שלום רב.
ככל הנראה ילדך הופנה לצילום הנזופארינקס ביגלל קשיי נשימה, נזלות ונחירות. המימצא הרנטגני -שקד שלישי (אדנואיד) מוגדל,- מעיד על הגורם לכל זה, כדאי להוסיף ולבדוק גם את מצב השמיעה, כדי לוודא שהשקד השלישי לא גורם להפרעה גם באוזניים.
כדאי להחליט אם יש צורך בכריתה כירורגית או לא, ועל-כן יש לפנות לרופא א.א.גרון במרפאתך.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד קצת מקורר לנתח או לא?רונית11/05/2010
שלום רב,
בני בן השלוש אמור לעבור מחר ניתוח להקטנת שקדים, כריתת שקד שלישי וכפתור באוזן ימין.
מזה מס' ימים הוא מנוזל קצת ומשתעל מאוד. בצילום חזה שעשינו לא היום - הכל תקין.
אני יודעת שעדיף לנתח רק כשהמטופל בריא לחלוטין. אך אני מוכרחה לציין שהוא הרבה מאוד מקורר במהלך השנה ובמיוחד לאור 3 הסיבות שבגינן הוא בכלל צריך לעבור את הניתוח. אני מתלבטת מאוד. האם לחכות ולקוות שבתאריך הבא שייקבע הוא ירגיש טוב יותר? הרי אין לי ערובה לכך וגם איני יגכולה לתאם ניתוח בימים בהם אני רואה שהוא בריא.
אנא תשובתך המהירה.
תודה
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול וניתוח.
ד``ר יצחק ענתבי11/05/2010רונית שלום רב.
מומלץ לדחות את הניתוח, נכון, אף אחד לא ערב לכך שבתאריך הבא שייקבע לניתוח הילד יהיה בריא.
ברור ששקד שלישי מוגדל יגרום לנזלות בעוצמות משתנות, אלא שהשיעול המתואר במכתבך, לא יאפשר (על אף שצילום החזה תקין) -את ההרדמה מחשש לסיבוכים.
כדאי שבסמיכות למועד החדש לניתוח ( מספר ימים לפניו ), בנך יקבל טיפול מונע, שישפר את הנזלות , ההכנה הזו תביא לכך שבעיותיו הקיימות תפחתנה ממש לפני הניתוח.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב גרון שלא עוברורד11/05/2010
שלום,
אני סובלת כשבועיים וחצי מכאב גרון שלא עובר, יש לציין שאני בהריון (שבוע 27) והרופאה של ההריון אמרה שאולי זה נגרם מצרבות, לא ידוע לי על צרבות אף פעם לא היתה לי צרבת, אבל אולי שבגלל שביום הראשון קצת שרף לי הגרון בצורת "שריפה" אז ניסיתי : קיבלתי תרופות לצרבות, טאמס וזנידקס, 3 ימים אחרי, לא עוזר בכלל....רופא משפחה בדק, אמר שאין לי זיהום חיידקי, אין אודם בגרון ובאמת אולי זה מצרבות, אז באמת לא יודעת מה לעשות כי זה לא עובר...ספירת דם יחסית תקינה...מה זה יכול להיות????? הכאבים הם בעיקר בבליעה, יש קצת צרידות, אין חום, ולפעמים שיעולים, יש כחכוח....גם אם היו לי כאבי גרון בעבר אז הם עברו אחרי כמה ימים, וזו פעם ראשונה שזה לא עובר אחרי שבועיים וחצי!.
מודאגת
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר יצחק ענתבי11/05/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=115 id=link]אף אוזן גרון[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת תמידית אצל ילד בן 4.5אפרת10/05/2010
בני בן 4.5 עבר ניתוח הסרת שקד שלישי וכפתורים באוזניים לפני שנה ושלושה חודשים. הכפתורים הוצאו כבר אך לצערי לא נפתרה בעיית הנזלת והוא מנוזל כל הזמן. למעט, בבוקר כשקם. מה ניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת תמידית אצל ילד בן 4.5
ד``ר יהושע דנינו11/05/2010שלום אפרת,
לנזלת ישנן סיבות נוספות מעבר לשקד השלישי.
נזלות יכולות לקרות בעיקר כתוצאה מגירויים אלרגיים, מווירוסים, סינוסיטיס ועוד.
אני ממליץ להתייעץ עם מומחה א.א.ג שיחליט אם יש מקום לבירורים נוספים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת שקדים לבתי (בת 4)יניב שמואל10/05/2010
שלום רב
עקב נחירות חזקות של בתי המליצו לנו לגשת איתה לרופא אף אוזן גרון. אכן ביקרנו אצל שני רופאים, דר' פלוטקין בחיפה ודר' רענן כהן בנשר. הם הראו לנו את השקדים המנופחים וכן הראו לנו את השקד השלישית לא מנופחת. ההמלצה של שניהם היא לעשות ניתוח להוצאת השקדים.
אנחנו דיי רוצים לעשות את הניתוח אבל אנחנו קצת מתלבטים בשל העובדה ששני הרופים ציינו שזה דבר שיכול לעבור מאליו ככל שהילד גדל.
השאלה שלי היא, האם יש איזה מחקר בנושא או נתונים סטטיסטיים שמצביעים על אחוז הילדים שבעיית השקדים עברה מאליה? ( אני אישית מאמין בכמה שפחות התערבות)
אני מקווה שאני די ברור, אשמח גם לייעוץ טלפוני 0525029000 (אם זה מקובל)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצאת שקדים לילדה בת 4
ד``ר יהושע דנינו11/05/2010שלום יניב שמואל,
התיאור של מצב השקדים הוא חד משמעית מתאים לאינדיקציה של ניתוח להסרת השקדים. ברור שאם השקדים קטנים תוך שבועיים אזי יש לשקול מחדש את האינדיקציה.
באשר לאפשרות שהשקדים יכולים לקטון, זה יכול לקרות אך באותם אחוזים השקדים גם יכולים לגדול או להישאר אותו דבר. לכן, מקובל שאם השקדים גדולים מעל לתקופה קצרה יש אינדיקציה לניתוח על מנת למנוע את הסיבוכים הנגרמים כתוצאה מחסימת דרכי האוויר.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרידות, חום, שיעול, חרחורים לבניקרן10/05/2010
לבני בן השנה, יש צרידות בקול, חום 38.6, שיעול, וחרחורים בנשימה.
אין כחחלוון באצבעות או בשפתיים, הילד נראה תשוש, אך לא אפתי, אוכל ושותה כמעט כרגיל...
טיפול שהתחלתי- מסרב לאינהלציה, שמתי לו אדים קרים בחדר,+אקמול.
כמה דחוף אני צריכה להגיע איתו למוקד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרידות, חום, שיעול, חרחורים לבני
ד``ר יהושע דנינו11/05/2010שלום קרן,
התיאור שאת מתארת יכול להתאים למחלה ויראלית של דרכי הנשימה העליונות.
במידה והחום ממשיך והילד לא אוכל ולא שותה מספיק יש לפנות למוקד או למיון.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאאמירה10/05/2010
שלום בני בן חודש היה לו יומיים חום לאחר שהיה בקרבתנו גם אנחנו הינו חולים בשפעת, לקחנו אותו לרופאה שראתה מעט סימני דלקת באוזן שמאל..שאלנו "לשים לו טיפות?" ענתה שאין צורך מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליאיר
ד``ר יהושע דנינו11/05/2010שלום יאיר,
דלקת באוזן לילד בן חודש המלווה בחום זהו מצב שמחייב בדיקה בבית חולים ובדרך כלל במידה וזה נכון יש אינדיקציה לאישפוז לפי פרוטוקול של זיהום בתינוק עד גיל 3 חודשים.
אני ממליץ להיבדק אצל מומחה א.א.ג או בחדר מיון בבית חולים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות לריחותאלה10/05/2010
בשבועות האחרונים בני , בן ה- 7 סובל מאיזה שהיא רגישות לריחות. הוא מתעורר בבוקר ומייד מכסה את פיו בחולצה בטענה כי יש ריח לא נעים. אותו דבר גם במקומות אחרים כולל בחוץ. באותם בקרים הוא גם לא מסוגל לאכול שום דבר, עד הרמה של בחילות. הילד אמור ליטול ריטלין אך עקב אי אכילה מוחלטת מין הסתם גם לא מקבל את הכדור.
אציין כי שמתי לב על התופעה לאחר יום שרבי במיוחד, באותה תקופה סבל מסטרפטוקוקוס וטופל באנטיביוטיקה.
האם יש דרך לשלול בעיה פיזיולוגית? האם ייתכן ומדובר בתגובות פסיכולוגיות? מה מומלץ לעשות במקרים כאלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות לריחות
ד``ר יהושע דנינו11/05/2010שלום אלה,
רגישות לריחות היא דבר סובייקטיבי ולא ניתן למדידה או בדיקה אובייקטיבית.
על מנת לשלול בעיה פיזיולוגית אני ממליץ להיבדק אצל מומחה א.א.ג שיחליט האם יש צורך בבדיקות של מומחים נוספים.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאאמירה09/05/2010
צהריים טובים, בתי בת חודש וכמה ימים ביום שישי האחרון היה לה חום 38, ואתמול 38.3 ...היא היתה מעט ישנונית לקחנו אותה למרפאה באופן דחוף שם נאמר לנו שיש לה דלקת באוזן ימין ..אציין שהיא אוכלת, יש לה יציאות, מטילה שתן רגיל הרופא רשם לה דקס-אוטיכ, אוטידין שאלתי היא האם מותר וכדאי לשים לה את הטיפות? אני אגב שמתי , האם את הטיפות שמים רק באוזן עם הדלקת? כי למשל היינו היום אצל רופאת המשפחה והיא אומרת שיש מעט דלקת באוזן השנייה גם..
כ"כ האם דלקת אוזניים מהווה סיבה לחום ולישנוניות או שאתה ממליץ לאשפז ולהמשיך לחפש עוד סיבות? עוד אוסיף שאחרי מתן אקמולי היא חזרה להיות עירנית לחלוטין אודה על תשובתך..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לנועם
ד``ר יצחק ענתבי09/05/2010נועם שלום רב.
ברוב המקרים הדלקות בגיל זה (שהינן מאוד נדירות), מערבות את האוזן התיכונה בלבד, וטיפול בטיפות דקסוטיק, אינן יעילות כלל !
במקרים נדירים אלו כדאי להגיע לרופא א.א.גרון אך קודם לבצע בדיקת דם (ספירת דם), ולוודא
האם הגורם לחום הוא זיהום ויראלי או בקטריאלי,
אודם בתופיות יכול להגרם מהבכי, ולא מדלקת, ולכן האקמולי משפר את הרגשתה ותחושתה יותר
יותר מאשר הטיפול המקומי, שכאמור אינו כלל הכרחי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדיםמירי09/05/2010
שלום רב,
בתי בת שנתיים עם שקדים מוגדלים ושקד שלישי, נוחרת מאוד חזק בלילה, עם הפסקות נשימה מרובות (אחרי כל הפסקת נשימה היא כמעט מתעוררת ומחליפה צד), לא ביצענו בדיקה במכון שינה כי לאחר שעברנו את הבדיקה עם אחיה הגדול (הוא גם סבל מנחירות אבל הבעיה שלו נפתרה עם הזמן והוא לא נזקק לניתוח), אנחנו יכולים לומר בוודאות שלא ניתן לבצע את הבדיקה איתה, היא לא תתן לשים עליה את הציוד ולישון איתו כל הלילה מפאת מזגה החם, היא פשוט תבכה ותצעק כל הלילה. היא אינה נושמת מאף, היא מתנשמת בכבדות במשך כל היום, גם כשהיא אוכלת היא משתדלת לעשות הפסקות כדי לנשום (מהפה) כמו שצריך.
מבדיקה של 5 דקות אצל דר' ארי דירוא, הוא המליץ על כריתת שקדים. למרות ששאלתי על בדיקה במכון שינה, הוא טען כי לא ממש צריך...
אנחנו אובדי עצות כי באמת יהיה מאוד קשה לבצע את הבדיקה במכון השינה, האם אפשר לפעול בעצתו של הרופא ולתח על סמך פגישה של 5 דקות? בכללי, האם ניתן לקבוע אחרי בדיקה כה קצרה שהיא צריכה לעבור ניתוח?
תודה רבה, מירי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקות נשימה בשינה.
ד``ר יצחק ענתבי09/05/2010מירי שלום רב.
קראתי בעיון את מכתבך, מחד את מתארת מצב בו בדיקת השינה אינה אפשרית, ומאידך היית מצפה להחלטה על הניתוח על-סמך הבדיקה האוביקטיבית במעבדת בשינה.
ישנן שתי אפשרויות, האחת להקליט (בטייפ או וידאו) את השינה, (בבית), לבחור 10-15 דק'
מייצגות ולהראותן (או להשמיע) לרופא. האפשרות השניה שאת ובן-זוגך תעקבו מספר פעמים למשך עד 1/2 שעה, ותרשמו לעצמכם את זמן המעקב, מספר הפסקות השינה ומשכן.
נתונים אלו יכולים לסייע בידי הרופא בהחלטה הטיפולית.
יש לזכור שבמקרה של הפסקות נשימה בשינה (ומה שקרה בעבר לבן אינו בהכרח מה שיהיה גם במקרה של הבת)- ניתוח של השקד השלישי בלבד לא יפתור דבר.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם הלכתם לקבל חוות דעת נוספת?
יניב שמואל10/05/2010מירי שלום רב
אנחנו דיי דומים במקרים, אנחנו כן הלכנו לקבל עוד חוות דעת נוספת ושניהם המליצו על כריתת השקדים, כמו כן שניהם ציינו את העובדה שיש אפשרות שהדבר עובר מאליו, אבל אף אחד לא יכל לענות לי באיזה אחוזים הדבר עובר שההחלטה שלי תהיה יותר מדודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם הלכתם לקבל חוות דעת נוספת?
יניב שמואל10/05/2010מירי שלום רב
אנחנו דיי דומים במקרים, אנחנו כן הלכנו לקבל עוד חוות דעת נוספת ושניהם המליצו על כריתת השקדים, כמו כן שניהם ציינו את העובדה שיש אפשרות שהדבר עובר מאליו, אבל אף אחד לא יכל לענות לי באיזה אחוזים הדבר עובר שההחלטה שלי תהיה יותר מדודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
