פורום אף אוזן גרון ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אזהרה לניתוח המחיצה והקונכיות באף!
    גיל ב.
    16/04/2010

    שלום רב לכולם!

    הבוקר כמו כל יום מאז הניתוח שעברתי לפני יותר מ-4 שנים, התעוררתי עם יובש בגרון, בפה ובאף והתסכול הרגיל: "למה עשיתי את הניתוח הזה?!" והחלטתי שהגיע הזמן להזהיר עוד אנשים מפני הניתוח הזה בכמה פורומים.. אני חושב שהרופאים והמנתחים לא מודעים למה שקורה למטופלים אחרי הניתוח! המנתחים שומעים את הדיווח הראשוני שאכן אפשר לנשום טוב יותר, אבל אני לא חושב שהחולים מדווחים לאחר מכן! מתוך אי נעימות, בושה או תסכול!

    לא רק שהשיפור בנשימה אחרי הניתוח הינו יחסית קטן, ושמעתי מקרים מאנשים שהאף פשוט שוב נסגר וחזר להציק להם.. אני גם לא חושב ששווה ומצדיק לעבור את הניתוח הבלתי הפיך הזה:
    בכל עונת הקיץ, האף יבש באופן תמידי ודורש לחלוח בלתי פוסק.. בכל עונת החורף בגלל שאין הגנה מהקונכיות, האוויר הקר מגיע הישר לגרון. בנוסף לזה, כל זיהום אוויר, ריח של סיגריות וכו' הינו חריף יותר משום שאין הגנה באף! הסרת הקונכיות אומרת פחות נזלת שתפקידה להגן עלינו מפני חיידקים וזיהומים! וכאמור, כל בוקר קמים עם אף, גרון ופה יבשים שמתייבשים יותר במשך היום, והצורך לשתות גובר כי הגרון מתייבש יותר מהר.

    הרופאים לא מספיק מודעים או מזהירים את החולים מכך!! המנתח שלי רק אמר לי שזה פותח את האף ואנשום טוב יותר! למרות שידעתי בעצמי שיש תפקיד חשוב לקונכיות האף! זאת הסיבה שאסור לנו לעולם להתעלם מהידע האישי שלנו, ולעולם לא להתעלם מתחושת הבטן והאינטואיציה שלנו! כי אכן היו לי חששות רבות ולבטים לגבי הניתוח הזה.

    עוד עצה- לעולם אל תרוצו לעבור ניתוח שתצטרכו לחיות איתו לשארית חייכם! אני צריך לסבול ולהיות מודע לתחושת האף המציקה 24 שעות ביממה!! נכן שהוא הציק לי גם לפני כן, אך מי יודע האם הקונכיות המנופחות, לא היו מתוצאה של אלרגיה או בעייה זמנית שניתנת לתיקון, על ידי רפואה משלימה או חומרים טבעיים אחרים? באותה תקופה גם עברתי בחנות חיות, וזאת עוד אפשרות שלא נלקחה בחשבון. לפי דעתי גם זיהום אוויר של מכוניות, וסיגריות עלול לגרום לתופעה הזאת. אז אל תרוצו ישר לניתוח בלתי הפיך! כי תתחרטו על זה בדיוק כמוני! והכעס והתסכול הינם גדולים!

    לפחות אם אדם אחד יימנע מלעשות ניתוח בזכותי, כבר לפחות משהו טוב אחד יצא מהסבל שאני עברתי ועדיין עובר. אני מאחל לכולכם לדאוג טוב לגוף שלכם ולא לעשות ניתוחים לחינם! לא תמיד הבטחות הרופאים מתגשמות.. ובדרך כלל יש פתרונות אחרים טובים יותר! אני מקווה שתלמדו מהניסיון שלי ושהעצות שלי כאן יביאו למישהו תועלת בעתיד. לקחו לי שנים רק להתגבר על הכעס והתסכול של הטעות שכביכול אני עשיתי.. כי בידי היתה הבחירה.. אבל חוסר ידע וחוסר אמונה בעצמי היתה הסיבה, וחשוב שכולנו נבין זאת, שהאחריות לבריאות של גופנו היא שלנו! ואסור שאף רופא או ידע רפואי יחליף את מה שאנו מאמינים לנכון.. קחו אחריות על עצמכם והיו זהירים במיוחד כלפי ניתוחים!

    שיהיו לכם חיים נפלאים ובריאים!
    גיל :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוחי אף.

    ד``ר יצחק ענתבי
    17/04/2010

    גיל שלום רב,

    קראתי בעיון את מכתבך ממנו נובעות כעס,תסכול ואכזבה מתוצאות הניתוח אותו ביצעת.
    לצערי פנית אל פורום א.א.גרון ילדים, והגילאים בהם אנו דנים וממליצים, לא מבוצעים ניתוחי אף!
    ואף על שפורום זה לא עוסק בכך, כרופא א.א.גרון מנתח, אענה לך בקצרה.
    באף ניתוח אין הצלחה של 100%, בניתוחים של המחיצה והכונכות יש אי הצלחה של כ - 20%.
    ועוד כ 3% של סיבוכים (בעיקר בכריתת הריריות - כונכות).
    ומסיפורך אני למד שהכריתה היתה מוגזמת, ונוצר מצב של מעבר יתר של אוויר דרך האף, שאכן
    לא מצליח לקבל את הלחות הדרושה, והסינון המבוקש. עד למצב הקרוי אטרופיק-ריניטיס.
    אלא שבצד השני של המאזניים קיים ה % הגבוה עם הצלחה ניתוחית, וכל אלו נהנים משך שנים מנשימה יעילה, ואף פתוח.
    לא אוכל להיות סניגור של כל הרופאים, אבל בכל שיקול והסבר לניתוח הרופא לוקח בחשבון את סיכויי ההצלחה, ואת הסיבוכים האפשריים, ומסביר למנותח, ועל הסבר זה המנותח חותם על
    הסכמה מדעת לניתוח.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לתשובתך דלקת אוזנים לתינוק בן
    אפרת
    16/04/2010

    תודה על התשובה המהירה רק האם בנוסף לאנטיביטיקה לדלקת האם עלי לבקש תכשיר גם לנזלת או שהאנטיביטיקה תשפיע גם על זה, ובנוסף נגמרו לי הטיפות של הדקס אוטיק האם לבקש מהרופא מרשם חדש או שעקב זאת שהתחיל אנטיביטיקה אין צורף תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה על דלקת אוזניים לתינוק

    ד``ר יהושע דנינו
    17/04/2010

    שלום אפרת,
    בגיל של בנך מומלץ להשתמש בספרי של מי מלח במידה ויש נזלת. את הספרי ניתן לרכוש גם ללא מרשם. הטיפות דקסאוטיק נחוצות רק במידה ויש הפרשה בתעלה ובמידה והדלקת היא של אוזן תיכונה ללא יציאת מוגלה לתעלה אין צורך בטיפות.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש לנזק כתוצאה מהתאמת אטמים
    ורדית
    15/04/2010

    שלום רב,
    בני בן ה- 3.5 לאחר ניתוח כפתורים.
    לפני מספר ימים במכון לקחו לו מידות להתאמת אטמים.
    במהלך המדידה, בזמן שהוציאו את החומר מהאוזן שלו, לאחר שהתייבש, הוא זעק מכאב.
    אותה אחת שעשתה את המדידה נבהלה, לרגע חשבה שחלק מהספוגית נשארה בתוך האוזן, ואני חשבתי שהיא הזיזה/הוציאה את הכפתור. היא הציצה לתוך האוזן עם המכשיר ואמרה שהאוזן נקיה והכפתור במקום.
    הבן שלי, שבד"כ לא מתלונן, אמר שמאד כאב לו, ובכה זמן ממושך.
    באוזן השניה היא היתה זהירה יותר, ולא הכאיבה לו.
    מאז אותו יום נראה לנו ששוב חלה ירידה בשמיעה של הבן.
    האם יכול להיות שהיא גרמה לו נזק?? בעור התוף, או בכפתור??


    תודה
    ורדית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש לנזק כתוצאה מהתאמת אטמים

    ד``ר יהושע דנינו
    16/04/2010

    שלום ורדית
    בדרך כלל מומלץ לקחת מידה מהאוזן לכפתור לפני הניתוח,אך לא צריך להיגרם נזק אם לוקחים מידה אחרי.הוצאת החומר המתייבש מהאוזן יכולה להיות מלווה בשינוי פתאומי של לחץ או רעש או כאב קל משיפשוף של החומר בתעלה.
    במקרה של בנך ,בגלל החשש ממליץ להיבדק אצל מומחה א.א.ג, לוודא שלא נגרם נזק ושהכל תקין.
    כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כפתורים כתוצאה מנוזלים?
    כנרת רובין
    15/04/2010

    שלום רב,
    בני בן השנתיים וחודשיים (תאום) סובל מירידה בשמיעה (לדברי הרופא ירידה קלה) עשינו בדיקה במכון שמיעה ונראה ירידה של 25-30 באוזן שמאל ו- 35-40 באוזן ימין.
    הנושא עלה לאור העובדה שמדבר פחות טוב מאחיו התאום ונראה שאינו שומע ברור.
    הרופא מודאג היות ובאוזן ימין לא נמצאו נוזלים ובכל זאת יש ירידה בשמיעה.
    לגבי אוזן שמאל ממליץ כפתור היות ומדובר בזמן ממושך (בדיקת שמיעה ראשונה היתה בספטמבר).
    האם הפרוצדורה מסוכנת?
    אילו סיבוכים עלולים להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כפתורים כתוצאה מנוזלים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כפתורים כתוצאה מנוזלים?

    ד``ר יהושע דנינו
    16/04/2010

    שלום כנרת
    ניתוח כפתור בד"כ פשוט קצר וקל,סיבוכים נדירים מלבד הפרשה שיכולה להיות ב-10% מהמקרים.
    שיפור השמיעה מיידי,השיפור בדיבור לוקח קצת זמן.
    כדאי לבצע את הניתוח אם מומחה א.א.ג ממליץ.
    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מומחה אף אוזן גרון

    כנרת רובין
    06/05/2010

    ד"ר מודה על תשובתך מקרב לב,
    לצערי ניגשנו לרופא שלא היה החלטי בתשובותיו ועוד יותר בלבל אותי,
    היות שמדובר בתקופה ארוכה יחסית הייתי מעדיפה כבר לתת פתרון לבעית הנוזלים.
    1. אבקש לקבל המלצה על מומחה א.א.ג. שנוכל לגשת אליו באופן פרטי, אם ניתן בירושלים או במרכז (אנו ממודיעין).
    2. האם כל יום שעובר עם נוזלים באוזניים הוא קריטי? הרופא אמר "העצמות באוזנים יושבות בתוך מרק וכל יום יכול לגרום לנזק" - זה מאוד הפחיד אותי, האם אכן כך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מומחה אף אוזן גרון

    ד``ר יהושע דנינו
    06/05/2010

    שלום כנרת
    אנו לא נוהגים בפורום זה להמליץ על רופא זה או אחר.
    אך מומלץ לעיין באתרי מחלקות א.א.ג ולבחור שם את הרופא המומחה המתאים.
    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת אוזניים לתינוק בן 1/2 שנה
    אפרת
    15/04/2010

    שלום בני בן 1/2 שנה והרופאת משפחה אבחנה אצלו דלקת אוזניים נתנה לו טיפות ואמרה שבמידה ויתפתח חום להתחיל אנטיביוטיקה , אתמול חום 8.8 ו 9.4 והתחלנו טיפול אנטיביוטי , בנוסף הוא גם מצונן האם לבקש תרופה נוספת לנזלת או שהאנטיביוטיקה תשפיע גם על זה.. דלקת אוזניים היא מצב שכיח אצלו ממה יכולות להיות הסיבות: האם הוצאת התינוק בלילה כשיש רוח או שנכנסים מים כתוצאה מחפיפת הראש?

    תודה רבה לתשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת אוזניים לתינוק בן חצי שנה

    ד``ר יהושע דנינו
    16/04/2010

    שלום אפרת,
    דלקת אוזניים לא נגרמת על ידי רוח או מים בזמן חפיפת ראש.
    היא נגרמת על ידי חיידקים המגיעים עם הנזלת ותפקוד לקוי של התעלה שבין האוזן לגרון.גם האכלה בשכיבה יכולה לגרום לדלקת.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר שאלות
    קובי
    14/04/2010

    בני בן ה-5 חודשים מחרחר בנשימה מהלידה. בהמלצת רופא ריאות הוא עבר ברונכוסקופיה.
    להלן הממצאים:
    1) נזופטרינקס לא תקינים: אדנואידים מוגדלים חוסמים 90%.
    2)לרינקס: לרינגומלציה בינונית.
    3)קנה: בשליש התחתון של הקנה לחץ קל פולסטיבי קרוב לודאי הגורם INNOMINATE ARTERY

    כל השאר נורמלי ותקין.
    קיבל טיפות דטמוצין לשבועיים דרך האף.
    הבנתי שלבעיה במיתרי הקול מחכים וזה מסתדר עם הזמן.
    אותי מטרידה הבעיה של האנדואידים. האם זהו רגיל בגיל הזה לטפל בבעיה זו? למיטב הבנתי (הלא רפואית) זה דורש התערבות כירורגית.
    איך מקובל לטפל בבעיות אלו והאם ניתן למנוע התערבות כירורגית בגיל כה צעיר?
    תוכל לתת הסבר קצר על בעיה מס 3 והאם יש מקום לדאגה?

    סליחה על האריכות ותודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מספר שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר תשובות לשאלות

    ד``ר יהושע דנינו
    16/04/2010

    שלום קובי,
    בדרך כלל אדנואידים מוגדלים החוסמים משמעותית את הנזופרינקס מופיעים אחרי גיל 6-8 חודשים ולכן הגיל המקובל לניתוח הוא לאחר הופעתם, במידה ויש הפרעה משמעותית בנשימה דרך האף.
    אני ממליץ להראות את הבדיקה למומחה א.א.ג שיחליט על הטיפול באדנואידים לעתים מומלץ לתת לילד סטירואידים.
    באשר ללחץ הנגרם על הקנה בשליש התחתון יש להתייעץ עם קרדיולוג ילדים במידה ורופא ריאות ילדים חושב שהלחץ משמעותי.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת סטורציה
    לימור דורון
    14/04/2010

    שלום רב,

    לבן שלי, בן שנה ו-9 חודשים גילו שקד שלישי מוגדל, הוא נוחר בלילה ובשיא החורף גם היו לו הפסקות נשימה. נשלחתי לעשות בדיקת סטורציה ובבדיקה נמצא כי ישנן בממוצע כ- 8 הפסקות נשימה בשעה. עשינו גם בדיקת שמיעה שיצאה תקינה סה"כ בגבול הנורמה התחתון, נמצא כי יש קצת חסימה באוורור.
    האם ניתן לסמוך על בדיקת הסטורציה הביתית? עד כמה אמינה בדיקה זו?האם כדאי ללכת למעבדת שינה?
    ישנם גם שקדים מוגדלים. האם כדאי להוריד את השקד השלישי בגיל צעיר זה וגם את השקדים???

    אודה מאד על תשובתך.

    תודה מראש,

    לימור דורון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת סטורציה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה וסטורציה

    ד``ר יצחק ענתבי
    14/04/2010

    לימור שלום רב.
    אחלק את תשובתי לנחירות ולהפסקות הנשימה.
    הנחירות לרוב ניגרמות משקד שלישי מוגדל, המיצר את נתיב האוויר באיזור לוע האף, ואין להם קשר עם דום בנשימה בשינה, במידה והנחירות הינן בכל עונות השנה (כך הבנתי ממכתבך), יש מקום לשקול את הסרתו.
    דום הנשימה ובעקבות כך הירידה בריכוז החמצן בדם, ניגרמים ביגלל ההפסקות בנשימה, והינן קשורות באופן ישיר, לשקדים.
    מאחר ובמכתבך את מציינת שתופעה זו קיימת בשיא החורף, (כחודשיים בשנה בלבד), וגם אם מדובר
    בהפסקות משמעותיות, אינני ממליץ לנתח את השקדים, מהסיבה שאם בשנה אחת המערכת מפריעה חודשיים, בשנה שלאחריה היא תפריע עו פחות......
    הבדיקה המבוצעת בבית היא מספיק אמינה, ומאחר וסיכום תשובתי שאין מה למהר לכרות את השקדים, אין בבדיקה במעבדת שינה כל צורך
    אחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק מרבה להוציא לשון
    יעל
    14/04/2010

    יש לי תינוק בן 4 חודשים שבחודש האחרון יורק הרבה ומוציא כמעט כל הזמן את הלשון בחוץ( פרט כמובן באכילה ושינה )
    יש לציין שהוא גם פולט הרבה מאוד אחרי האוכל ( בקשת ) אבל עולה בסדר במשקל.
    האם זה תקין או שזה מצביע על מחלה כלשהיא ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק מרבה להוציא לשון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשון.

    ד``ר יצחק ענתבי
    14/04/2010

    יעל שלום רב.
    הרוק הניפלט מהפה אינו אלא ריור, והוא קשור בהפרעה כל שהיא בפעולות הבליעה, בגיל זה לא מומלץ לבצע דבר, אלא לעקוב.
    הלשון שבחוץ, יכולה לצביע ממבנה גדול שלה, ואם בשינה הפה סגור, גם כאן לא מדובר בבעיה המצריכה טיפול כל שהוא.
    אני ממליץ לפנות לרופא א.א.גרון לבדיקה.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובה מהירה ומוסיפה
    גל
    13/04/2010

    האם מניסיונך בבית החולים, אפשר לבקש להשאיר את הילד לאשפוז במחלקה עוד 2 - 3 לילות להשגחה גם אם אין סיבה חריגה לאחר הניתוח?
    רשמת לי כל כל טיפת דם אפילו ברוק מצריכה מיון - האם לגשת לבית החולים בו אני מנתחת או לזה שקרוב הביתה - מרחק הנסיעה הוא כ - 20 דק' עד 45 תלוי בפקקים?
    ושוב מניסיונך - האם נושא הדימום אכן נדיר יחסית? או שזה דבר שקורה לעיתים קרובות יותר (גם אם מסתבך בצורה קלה?)
    הניתוח מחר ולכן אני כל כך חרדה.
    תודה בכל מקרה על התשובות המשכילות והרציניות שאתה מעניק פה בפורום ועל הסבלנות.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת לתשובה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    13/04/2010

    גל שלום רב.
    כלל לא מומלץ להשאר מעבר ללילה אחד בביה"ח, וזאת בתנאי שביום שלאחר הניתוח הילד יבדק ע"י המחלקה המנתחת, יוודאו שאיזור הניתוח רגוע, ושהוא מצליח להזין את עצמו, ובעיקר לשתות, במצב זה אין סיבה להישאר בביה"ח שהרי לא מדובר במלון, אלא באיזור מזוהם ולא שקט.
    מסיבות טכניות, ובאי ידיעה מהו מקום מגריכם, אינני יודע מה הפרוצדורה הטובה במקרה של חשש לדימום, תמיד מומלץ להבדק ע"י המחלקה המנתחת, ורק במקרה בו יש לכם חשש גדול שלא מדובר בסיבוך קל ותחושתך שאולי 40 דקות הן ארוכות עד לטיפול בו, יש לפנות לבי"ח קרוב יותר.
    רוק עם דם מחייה "אצבע על הדופק" במצב זה ניתן לבדוק את הפה ולהחליט אם לפנות למיון, או לא.
    סיבוך הדימום הוא מאוד נדיר, אלא שכשהוא מופיע זה 100%. ועל כן הזהירות.
    שוב בהצלחה והחלמה מהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת שמיעה לתינוקת בת 8 חודשים
    שיר ג
    13/04/2010

    שלום,
    בתי נולדה בשבוע ה-34 להריון במשקל 2.6 ק"ג והיום כבר בת 8 חודשים וחצי (ושוקלת בסביבות ה-9 ק"ג).
    בדו"ח השחרור מהפגיה התבקשנו לקחת אותה לבדיקת שמיעה בגיל 7 חודשים, וקבעו לנו תור לגיל 7 חודשים מתוקן.

    אתמול היינו בבדיקה, והתוצאות היו מאוד מאכזבות.
    היה נראה שהיא בקושי הגיבה לצלילים שהושמעו לה, למרות שבבית היה נראה שהיא שומעת מצויין...

    מתוצאות הבדיקה:
    noise makers - התקבלו תגובות של הפנית ראש לא עקבית, יותר לשמאל והרמת מבט לקולות צעצועים בעוצמה חזקה.
    VDL SF - התקבלו תגובות של הפנית ראש יותר לשמאל ועצירת פעילות לקולות דיבור ושירה בעוצמה של 30-35 dB, לשני הצדדים.
    הבדיקה בוצעה דרך רמקולים ולכן לא ניתן להפריד בין האוזניים.
    רתיעה קלה ב-85dB.


    הפנו אותנו לרופא א.א.ג. ולבדיקת שמיעה חוזרת.
    מה המשמעות של תוצאות הבדיקה הללו?
    האם יש רופא א.א.ג. שמתמחה בתינוקות, או שצריך ללכת לרופא א.א.ג. "רגיל"?
    הסבירו לנו שצריך לבדוק נוזלים באוזניים, ולכן חשוב ללכת לרופא א.א.ג. בהקדם.
    האם רופא ילדים רגיל גם יכול לבדוק נוזלים באוזניים? (תור לרופא א.א.ג. זה שבוע-שבועיים לפחות, ורופא ילדים רגיל אני יכולה לראות עוד היום).

    אשמח לתגובה וגם קצת הסברים...

    תודה,
    שיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת שמיעה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    13/04/2010

    שיר שלום רב.
    ליקוי השמיעה של בתך נובע ככל הניראה מנוזלים באוזן התיכונה, תחושתך והרושם שלך שהילדה שומעת מצוין, היא חשובה בשיקול הצורך בטיפול.
    בגיל זה מאוד מומלץ, במקרה של ספק במצב השמיעה, לבצע בדיקת BERA, בה ניתן לבדוק את מצב השמיעה המדוייקת גם את המרכיב העצבי וגם את ההולכתי.
    הבדיקה אינה מסובכת ואינה מצריכה כל שיתוף פעולה של הניבדק.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזלת כרונית
    חנן
    12/04/2010

    שלום.
    בתי בת 18 סובלת מזה מספר שנים מנזלת כרונית במשך תקופות ארוכות עם הפסקות ביניהם .
    הנזלת מקשה עליה לנשום מהאף .
    היא קיבלה את כל התרופות ודבר לא עזר .
    עברה בדיקות לאלרגיה ולא נמצא רגישות כלשהי .
    הנזלת סמיכה והיא כל הזמן קיימת ולא קשור להתקררות .
    עברה בדיקה במערות האף כולל צילומים בחלל האף והכול תקין ולמרות זאת היא סובלת מנזלת .
    הומלץ על טיפול במי מלח שלא עזר .
    כיצד לדעתך ניתן לעזור לה .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נזלת כרונית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזלת

    ד``ר יצחק ענתבי
    13/04/2010

    שרה שלום רב.
    אתייחס בקצרה לשאלתך שאינה קשורה לפורום הילדים.
    אין ספק שמצב הנזלות הממושכות מפריע ביותר בחיי היום-יום, ומאחר וטיפולים ובדיקות אלרגיה לא נתנו עד כה מענה לסבלה, אני ממליץ בחום לבצע CT סינוסים, ולבדוק מול רופא א.א.גרון
    אם יש צורך בטיפול כירורגי.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלמה מניתוח שקדים
    גל
    12/04/2010

    אשמח לשמוע ממך תובנות כיצד אני יכולה להקל על בני לאחר ניתוח שקדים שמתוכנן לעוד מס' ימים.
    (ניתוח הכרחי מאד - עקב דום נשימה בשינה בדרגה חמורה) ילד ב ן 8.
    מתמקדת בעיקר: איזו תזונה לתת - האם מותר רק רק לחלוטין , גלידות, מעדנים? מתי לשלב תזונה פושרת?
    מתי תזונה רגילה? האם לתת רק אקמול האם ניתן נורופן? מתי מומלץ לחזור לבית הספר? מתי מומלץ לחזור לפעילות גופנית (משתתף בחוג ספורט ) ולשיעורי התעמלות בבי"ס? האם לישון לידו בלילה? עד מתי השגחה צפופה?
    בקיצור אשמח לשמוע מה המלצותיך לפי השקפתך בנושא זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החלמה מניתוח שקדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התאוששות מניתוח שקדים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    12/04/2010

    גל שלום רב.
    מאחר ועובדת הניתוח הינה מוגמרת, כדאי אכן לעבור אותו בדרך הקלה האפשרית
    העיקר לדעתי הוא בהפחתת הכאב לאחר הניתוח, ולצורך זה מומלץ תכשירים נוגדי כאב אחת ל 4-5 שעות, באופן קבוע, ל 3 הימים הראשונים אחר הניתוח, פחות מומלץ הוא הנורפן, כל האחרים יותר
    מומלצים.
    ברגע שיש פחות כאב, הילד יסכים להכניס דברי מאכל ללוע, והעדיפות הראשונה, לדברים רכים וקרים.
    גלידות ומעדנים הם אידאליים לאחר הניתוח.
    כך לגבי השתיה שתהיה קרה, ויש לדאוג לשתיה לא מוגזת.
    לתזונה פחות רכה עד לתזונה רגילה, ניתן לעבור בהדרגה וכל זה על פי ההתאוששות וההרגשה של בנך.
    חזרה לביה"ס אפשרית לאחר ימים בודדים, וגם כאן על פי ההתאוששות, השתתפות בפעילות גופנית מומלצת רק לאחר כשבוע ימים, גם זאת בהתייחס להתאוששות.
    אני ממליץ בחום שב - 3 - הימים הראשונים לניתוח הבן יהיה אתכם בחדר ההורים בלילות.
    חשוב מאוד לזכור שכל חשד לדימום (קרישי דם במקום השקדים, לשון מחופה בדם, או רוק ונזלת
    עם כתמי דם, או חיוורון הולך ומתגבר)- מחייבים פניה מהירה למיון ולרופא מנתח (בכל שעות היממה)
    וגם אם לפעמים יהיה מדובר ב"אזעקת - שווא", כדאי לפנות ולו בשביל השקט הנפשי שלך.
    בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדנואיד
    אמא מודאגת
    11/04/2010

    שלום רב.

    בתי בת 3.
    מזה כ - 8 חודשים חלתה הרבה: זיהומים בדרכי נשימה עליונות ואוטיטיס מדיה פעמיים שחלפה תוך כדי טיפול אנטיביוטי . מזה כ - 4 חודשים סובלת מנוזלים באוזניים והיום נבדקה ע"H אאג שאמר כי אוזן ימין נקיה לחלוטין וזה שיפור משמעותי. אני הגעתי היום שוב לאור התחושה שלי כי הילדונת נושמת בעיקר נשימת פה ונוחרת בלילה וגם זה לא לאורך כל הלילה. ישנם רגעים די שקטים וישנן נחרות. לאחר בדיקה מהירה ישר אמר כי השקד השלישי גדול מאוד וכי אין ספק כי יש צורך באדנואידקטומי.
    בנוסף הפנה אותנו למעבדת שינה ואמר כי השקדים גבוליים בגודלם ואינו רוצה למהר להחליט בעניין זה.
    שאלותיי:

    1. האם הסרת השקד השלישי תביא להקלה בנחרות ובאי הנוחות בשינה (היא לא מתעוררת בלילה אגב)?
    2. האם שקדים מוגדלים שמביאים לכדי חסימה משמעותית בדרכי האוויר ניתנים לאבחנה מיידית? כי הנחתי שאם אינו בטוח אז כנראה שזה לא מרכז הבעיה..האם?
    3. אם אחליט לבצע רק אדנואידקטומי ולא טונסילקטומי האם יש מצב שבו הרופא יסרב לביצע את הניתוח? כלומר או הכל או כלום? או שאין קשר בין השניים וזכותי להחליט על הרדמה כללית נוספת בעתיד?

    אשמח לתשובתך.
    ענבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אדנואיד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדנואיד

    ד``ר יהושע דנינו
    11/04/2010

    שלום רב,
    תשובות לשאלותייך:
    1. כן. הסרת השקד השלישי תביא להקלה.
    2. הגדלה של השקדים יכולה להיות בדרגות שונות ואם ההגדלה היא גבולית יש מקום לבדיקה במעבדת שינה, כפי שהמליץ הרופא, כדי להחליט על הצורך בהסרת השקד השלישי והשקדים.
    3. בדרך כלל מקובל להיענות לרצון ההורים רק יש להזהיר את ההורה שאם מסירים רק את השקד השלישי קרוב לוודאי שהילד יזדקק לניתוח נוסף של הסרת השקדים (מובן במידה והם גדולים משמעותית)
    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטות נפוחות אצל בן שנתיים וחצי
    אסתי
    11/04/2010

    שלום רב,
    לפני כ-5 ימים הבחנתי בבלוטות נפוחות בשני צידי צווארו של בני בן השנתיים וחצי (הנפיחות בצד שמאל גדולה יותר מהנפיחות בצד ימין). ילדי נראה בריא לגמרי, פעיל, ללא חום, אוכל כרגיל. בדר"כ ילדי בריא ואינו סובל ממחלות כלשהן. הופניתי לביצוע בדיקות דם ובחרתי לרשום כאן את התוצאות שחרגו מטווח הנורמה::
    WBC-Leucocytes - 20.4
    MCH-Mean Cell Hemoglobin- 25.9
    Platelets-60
    Neutrophils % confirm-24
    Lymphocytes % confirm-19
    Atypical Lymphocytes-52
    Throat Cultureונמצא שלילי Strep. A
    כל שאר התוצאות עמדו בטווח הנורמה.
    הרופאה אמרה כי הבדיקות מצביעות על דלקת ונתנה לו סירופ MOXIVIT שלוש פעמים ביום 5CC, למשך שבוע וכך החל מיום רביעי ילדי שותה את התרופה.
    אני פונה אליך כיוון שאני חרדה מאוד כיוון שחמישה ימים אחרי -הבלוטות עדיין באותו גודל ללא ירידה בנפיחות. מתי הנפיחות אמורה לרדת? האם יכול להיות מצב שלא מדובר בדלקת ויכול להתגלות דבר אחר חמור יותר? אגש אל הרופאה בשנית להמשך מעקב בסיום התרופה אך כעת הנני חרדה מאוד ואשמח לקבל חוות דעת נוספת
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטות נפוחות אצל בן שנתיים וחצי

    ד``ר יהושע דנינו
    11/04/2010

    שלום אסתי,
    בלוטות בואר אצל ילדים בגיל של בנך הן דבר שכיח, הן נגרמות כתוצאה מזיהום במערכת הראש צוואר המתנקז לבלוטות וגורם להגדלה שלהן. הבלוטות נשארות מוגדלות גם זמן מסוים לאחר שהזיהום חולף ולכן אין צורך להיות מודאגת בשלב זה.
    מומלץ לחזור לביקורת למומחה א.א.ג לאחר שתסיימו את הטיפול האנטיביוטי כדי שיבדוק את מערכת א.א.ג וכן את מצב הבלוטות.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בשמיעה (?) אצל ילדה בת 3
    מיטל
    11/04/2010

    שלום,
    בתי בת 3 ושלושה חודשים. היא ילדה נבונה המבינה היטב את הנאמר לה וורבלית מאוד. בשבועות האחרונים מרבה לשאול "מה?" כשפונים אליה. כמו כן, היא לא נראית חולה אך מדי פעם אומרת שאחת מאוזניה כואבת.
    כיצד אפשר לברר אם אכן מדובר בירידה בשמיעה? מה הטיפול? עד כמה הוא דחוף (אנחנו נוסעים מחר לחו"ל למשך שבועיים).
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בשמיעה אצל ילדה בת 3

    ד``ר יהושע דנינו
    11/04/2010

    שלום מיטל,
    אבחון של דלקת או נוזלים באוזניים צריך להיעשות על ידי מומחה א.א.ג ובמידת הצורך הוא ימליץ על בדיקת שמיעה אם אין דלקת, ובמידה ויש דלקת הוא ימליץ לבצע את הבדיקה זמן מסוים לאחר שהדלקת תחלוף. 
    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום