מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פירכוס מתוך שינה פעם שניה אחרי שנהגאולה08/11/2008
בשנה שעברה 5/10/07 ביתי פירכסה בשעה 6:00 בבוקר היינו בבית חולים עברה EEG התרשים מתאים ROLANDIC SEIZURES ערכנו MRI - הדמייה התוצאה הייתה תקינה. היום 8/11/08 שנה ושבועיים אחרי שוב מתוך שינה בשעה 6:30 ביתי פירכסה יצא לה הרבה רוק מהפה אומנם רק הינו לידה וחיקנו שזה יגמר נתנו לה להמשיך לישון היא התעוררה אחרי שעה וחצי עם כאבי ראש נוראיים אנו בדרך לבית החולים אשמח לקבל מידע מה אני צריכה לעשות בכדי לדעת בדיוק מדוע זה קורה ואיך ניתן לדאוג לכך שזה לא יקרה שוב אובדת עיצות גאולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי08/11/2008לא כתבת מה גילה של בתך . מתוך הנחה שהאבחנה היא אכן אפילפסיה רולנדית מדובר באפילפסיה שפירה כלומר היא חולפת לאחר גיל ההתבגרות ואינה מסוכנת. יש צורך לקבל החלטה אם לתת טיפול תרופתי במקרה שלה. הטיפול לרוב עוזר ולא מסוכן לכן במקרה שיש התקף חוזר וממצא ב-EEG אנו ממליצים על טיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרכוס פעם שנייה
גאולה09/11/2008גילה של ביתי הוא 9 בינואר הקרוב מה שכן היא מתחילה לגלות סימני התפתחות כמו התחיל לצמוח לה שערות מתחת לבית השחי ויש לה מעט פצעי בגרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי11/11/2008לא נראה לי קשר עם סימני ההתבגרות הדבר החשוב הוא מה ממצאי ה EEG וההדמיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפילפסיה רולנדית
גלי01/12/2008היי אביבה בתי עברה התקף דומה בינואר שנה שעברה, והתקף חוזר גם ביום 8.11.08 ב-7 וחצי בבוקר אינני יודעת בדיוק מה לומר לך, אך אשמח לשוחח איתך, מאחר שגם אני מאד מוטרדת ומודאגת למרות שנאמר לנו שזו אפילפסיה שפירה. אם ברצונך לשוחח, אשמח 0546668092
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמדיה צמחיתגלית05/11/2008
שלום, האם כל תמיד הרמדיה הצמחית היתה פגומה או שרק לתקופה קצרה? אם כן, האם אפשר לדעת באיזו תקופה בערך (לפני כמה שנים היתה פגומה?) תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי08/11/2008בתקופה שבין מאי 2003 ועד 7.11.2003
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיקים לילד בן 7גלית05/11/2008
שלום רב, בנינו בן ה 7 החל לפני כחודשיים במצמוץ חזק בעניים (לפעמים גם האף מצטרף) לפני כשבוע החל גם הראש (כאילו צמרמורת) , בשנה שעברה השמיע נהימות מהפה כשבועיים (מ,מ, מ, )האם קשור לתסמונת הטוראט? האם ייתכן שהטיקים יחלפו כלא היו? ילד רגיל, שמח,חברותי ותלמיד טוב. אין הפרעת קשב ואין התקפי זעם. בתודה מראש, אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרך אגב גם בני הוזן תקופה מרמדיה
גלית05/11/2008צמחית-האם יש קשר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיקים
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב06/11/2008את מתארת טיקים מוטוריים וקוליים המופיעים מידי פעם .הטיפול בהם תלוי במידת האי נוחות שהם גורמים לילד עצמו ולא לסביבתו. טיקים נוטים להופיע ולהעלם או להחלש בד"כ אך לא ניתן להבטיח שלא יופיעו חדשים. כמובן שיש קשר בין טיקים לתסמונת טורט אבל עדין ילדך לא עומד בקריטריונים. אין ספק בעיני לפחות שאין כל קשר בין רמדיה צמחית להופעת טיקים..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לתשובתך המהירה
גלית06/11/2008תשובתך היתה מרגיעה מעט, האם אפשר לדעת איזה קריטריונים נוספים צריכים להתקיים כדי שתאובחן מחלת הטוראט. בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הקריטריונים הנוספים לתסמונת
גלית06/11/2008טוראט? כדי להסיר דאגה מליבי.....בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמ04/11/2008
שלום רב. האם ייתכן טיק קולי כשהפה סגור? והאם טיק קולי ניחשב לטיק סביבה יכולה לשמוע? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיק קולי
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב05/11/2008טיק קולי יכול להיות בפה סגור ובפה פתוח. הכינוי קולי הוא מכיוון שהוא יוצר קול ומופק על ידי מיתרי הקול או מרכיבים אחרים בחלל הפה והלוע היוצרים קולות וצלילים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאותל04/11/2008
בני בן 10 חודשים מקיא מזה 3 שבועות כפעם ביום בשעות אחה"צ בדר"כ. הקאות ללא שום קשר לאוכל מסויים ובדר:כ מלוות בשיעול לפני כן. יש לציין שהוא יורד במשקל רופא גסטרו הפנה אותנו בין היתר ליעוץ נוירולוגי, דבר שקצת הלחיץ אותנו - מה הסיבה מבחינה נוירולוגית שיכולה לגרום להקאות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב05/11/2008הקאות ללא סיבה חד משמעית של בעיית מעי יכולות להיות קשורות ליתר לחץ תוך גלגלתי שיש לו סיבות שונות וכן ממעורבות נוירולוגית נקודתית אחרת. חשוב שתבדקו על ידי נוירולוג וסביר שישלח אתכם להדמיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת טורטמ03/11/2008
שלום רב. האם תסמונת טורט יכולה להתפתח גם מגיל 15-16 ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טורט
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב03/11/2008על פי הגדרה לא כל כך אבל ברפואה הכל אפשרי האם קשור באיזשהו טיפול תרופתי? אם יש טיקים חדשים בגי כזה רצוי לראות נוירולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמ03/11/2008
שלום . האם טיקים קוליים כגון כחכוחי גרון או קולות פשוטים אחרים בנוסף לטיקים מוטוריים מצביעים על תסמונת טורט? למה הכוונה שמספיק טיק קולי אחד כדי לקבוע תסמונת טורט ? זה אומר שתהיה החמרה בטיקים הקוליים בעתיד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיק
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב03/11/2008הגדרת תסמונת טורט היא מגוון של טיקים מוטוריים וקוליים הנמשכים למעלה משנה והתחילו מתחת לגיל 10.העובדה שיש טיק קולי אחד לא אומר שהטיקים יחמירו. חלק גדול ממקרי הטורט ממש קלים ואינם דורשים טיפול תרופתי והטיקים עולים ויורדים בתדירותם וניתן לחיות איתם חיים מלאים גם ללא טיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיקיםמ31/10/2008
שלום רב. אני בן 16 וחצי ורציתי לשאול על טיקים. לפני לפני יותר משנה התחילו לי טיקים שכללו תזוזות בלתי רצוניות של רגל למשל או של אצבעות וכל מיני שרירים ברגליים שהייתי מרגיש בהם טיקים ,אני ציין גם שהייתי מרגיש התכווצויות בשרירים בכל מיני אזורים בגוף. זה היה במשך תקופה של כמה חודשים והבנתי שטיקים חולפים ואת האמת עד היום מדי פעם יש לי טיקים שלא מפריעים לי בכלל וזה בסדר. היום בערב התחילו לי הרבה טיקים יחסית אם זה בידיים באגן וברגליים ואיכשהו אני שוב מפחד מזה וגם אם אני ירגע זה תוקף ואני מרגיש שזה חזר שוב לפעמים אני אפילו חושב שיש לי טיקים בפנים וזה עוד יותר מלחיץ אותי. רציתי לדעת קצת יותר על טיקים. ומה את יכולה להמליץ לי ? זה משהו שיעבור? לפעמים אני חושב גם על תסמונת טורט ואני לא יודע אם זה שייך אלי. אני הודה לך על תשובתך תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיקים
מ01/11/2008שלום שוב. אני יציין שאני מרגיש טיקים גם בפנים זאת אומרת לא מצמוצים של ממש או עיוות בפנים אבל בוא נגיד ששמתי לב שקרה היום שמצמצתי והרגשתי שלא בשליטתי והרגשתי בהלה מסוימת שאני מרגיש בכל טיק וגם אני מרגיש נגיד איזה שריר שזז באף או תחושת טיק במצח ואפילו בסנטר . אם את מסתכלת על הכל את רואה פה צורך באבחון של נוירולוג והאם יש קשר לתסמונת טורט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CMVליהיא30/10/2008
שלום רב , במאי 2007 נכנסתי להריון ובחודש נובמבר 2007 -עברתי הפסקת הריון עקב הדבקה שדל העובר ב-CMV . לפני שבועיים וחצי ילדתי את בני ,בבדיקת השחרור התגלה כי יש לו מרפס בולט והופננו בבית החולים תל השומר לבדיקת אולטרסאונד לבדיקת הצטברות נוזלים. הבדיקה הראתה 3 מוקדים של דימום בדרגה 1 האופאה הרגיעה אותנו ואמרה שאין לכך שום השפעה וזה ייספג. היום עשינו אולטראסאונד חוזר - הממצאים 3 מוקדים בהם הדימום הפך לנוזל (המוקד הגדול בגודל 0.5 ס"מ ) והרופאה ראתה כלי דם זוהרים ואמרה שזה סימן לCMV . מיותר לציין שאני מודאגת מאוד,האם זה הגיוני ? תוצאות בדיקות CMV שבוע 4 להריון : CMV IGG : 231.5 CMV IGM :גבולי CMV IGM : POSITIVE CMV IGG AVIDITY : גדול מ45 % תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי01/11/2008מאד לא סביר שזהום משני ע"י CMV יגרם לפגיעה בעובר
כלי דם זוהרים זה ממצא שכיח גם בתינוקות בריאים ללא חשיבות קלינית לרוב
הממצא הדורש ברור הוא הממצא של אזורי דמם שהפכו לנוזל
לא ברור לי למה הכוונה האם מדובר בציסטות סביב החדרים זה דורש ברור ואף הדמיה נוספת אולי גם MRI
לגבי התשובות הסרולוגיות אני מציעה להתייעץ עם מומחה למחלות זיהומיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחן29/10/2008
אני בת 39. יש לנוירולוג שבדק אותי חשד למיאסטניה גרביס בגלל חולשה קשה בשרירי העיניים. בתוצאת בדיקת נוגדנים לאצטילכולין נרשם 0.2. רופא המשפחה אמר שזו תוצאה תקינה ( עוד לא חזרתי לנוירולוג). הגיוני? האם יש נוגדנים בכמות מועטה מסיבה אחרת שאינה מיאסניה? ושאלה שנייה: נשלחתי גם לבדיקת (EMG (single fiber. הבנתי שבהך הבדיקה יש החדרת מחטים וגירוי העצב. האם יש סכנה כלשהי בבדיקה זו? האם אירעו מקרים שנותר נזק כלשהו עצבי או לשרירים ?("טיקים" , הרדמות אזור או אחר?) האם הבדיקה כואבת?? עד כמה הבדיקה הזו מהימנה בקשר לאבחון מיאסטניה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיאסטניה
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב30/10/2008בדיקת SINGKLE FIBRE אינה מסוכנת ואמינה למדי לאבחנת מיאסטניה. יתר השאלות לנוירולוג מבוגרים בבקשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעקבות הכתבה בערוץ 2אופירה שור29/10/2008
ד"ר פתאל שלום. גם אני הייתי מודאגת אחרי הצפייה בכתבה בערוץ 2. בני בן 6 וחצי. הוא ינק עד גיל 9 חודשים ומגיל 4 חודשים שולבה גם רמדיה צמחית בתזונתו עד שהפכה לתזונה הבלעדית עד גיל שנה וחצי (אכל מעט מזון מוצק), זמן בו התפוצצה הפרשה. הרבה זמן הוא סובל מכאבים עזים בשוק הרגל, כאבים המופיעים בלילה, דבר הגורם להתעוררת ולבכי עז. כמו כן נופל פעמים רבות ורגליו "מעוטרות" בשריטות ופציעות. רופאת הילדים אמרה לנו בעבר שמדובר כנראה בכאבי צמיחה אך לאחר ששוחחתי איתה בעקבות הכתבה הציעה לפנות אליכם בבית חולים דנה לבירור. האם נראה לך רלוונטי לעניין התזונה ברמדיה ואילו בדיקות יש לבקש בהפנייה? תודה מראש. אופירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי01/11/2008לא אוכל להגיב ללא בדיקת הילד.
תוכלי לפנות למרפאה בבי"ח לבדיקה יסודית של הנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמדיה צמחיתאריאלה אביעד26/10/2008
אביבה שלום אנו מטופלים של קופת חולים מכבי ואני רוצה שבני יעבור בדיקה נוירולוגית (על פי המלצות) כמו שכתבתי מקודם. היום הוא בן 5 וחצי וניזון מרמדיה צמחית בגיל מוקדם. היכן עושים בדיקה כזאת וממי מקבלים הפניה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי27/10/2008לאריאלה שלום
אוכל לעזר אם תשלחי לי את המייל שלך ואפנה אותך לרופא מתאים באזור מגורייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכה על קצות האצבעותהילה26/10/2008
בתי בת שנה וחודש היא עדיין לא הולכת רק מסתובבת סביב השולחן,אני יציין שהיא ילדה חכמה מאוד מפותחת לגילה אך כל ההליכה שלה והעמידה שלה נעשית על קצות האצבעות! היא נבדקה היום ע"י נוירולוגית והיא הפנתה אותנו לעשות M R I היא טוענת שהיא רואה שהילדה מאוד מפותחת אבל מדאיג אותה שהיא מתוחה יותר ברגליים מהפעם האחרונה שהיא בדקה אותה לפני כשלושה חודשים ולכן היא רוצה לשלול tetehrd cord למרות שהיא חושבת שזה יכול להיות קיצור בגיד,רציתי לציין שהייתי אצל אורטופד (לא שמתמחה בילדים)והוא אמר שמבחינתו הכל תקין והוא הפנה אותי אליה (זה היה לפני 3 חודשים),אני מאוד חוששת ולא רגועה השאלה היא האם זה ממש נחוץ הM R I מכיוון שזה בהרדמה וזה מפחיד מאוד!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה על קצות אצבעות
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב26/10/2008אין זה סביר שבפורום ללא בדיקת הילדה תסתר הפניתה של נוירולוגית שבדקה אותה ולכן לא אוכל להמליץ לך כן או לא לבצע MRI הדרך היחידה לבדוק או לחזק את חשדה של הרופאה שבדקה היא בדיקה אצל נוירולוג נןסף אך לא המלצות על סמך תאור שלך כך שההחלטה בידיך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פניםמ26/10/2008
שלום ד'ר אביבה. שמתי לב היום שכשאני מחייך למראה נגיד אני רואה את הלחיים רועדות אולי כי אני נשאר עם החיוך הרבה זמן ואז זה גורם לרעידות הללו . אגב יש לי מדי פעם כבר תקופה של שבועיים כאבים בפנים יותר באזור הלחיים שחולפים להם . בקשר לרעידות זה יכול להיות בעיה כלשהי ? (זה לא קורה תמיד רק היום סתם שמתי לב לזה). תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי27/10/2008אני מציעה שתפנה לפורום של נוירולוגית מבוגרים שם יש התייחסות גם לכאבי פנים ולרעידות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. לגבי כתובת המייל
גילי27/10/2008אני גרה בגליל המערבי [email protected]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הייתכן שקשייה של בתי קשורים לרמדיה?גילי26/10/2008
שלום רב, בתי בת 6, עלתה לכתה א' השנה. מגיל חודשיים עד שהתפוצצה פרשת רמדיה כשהייתה בת שנה ורבע בערך הרמדיה הצמחית היתה תזונתה הבלעדית כמעט. היא בקושי אכלה מוצקים ורק לקראת גיל שנה היא אכלה פה ושם גרבר גזר או משהו דומה. נכון להיום היא מאובחנת עם ADHD (גם אני מאובחנת אז אולי קיבלה ממני) ועם קושי בויסות תחושתי (אפשר לומר שכל החושים מעורבים). רק לאחרונה הבנתי את הקשר בין הקושי שלה באכילה ממש מההתחלה, לבין הקושי בויסות התחושתי. למעשה מהלידה היא לה עיכוב התפתחותי מסויים ובגיל 6 שבועות כבר היתה בטיפול פיזיותרפי בשל טורטיקוליס ובעיות טונוס שרירים. היא התהפכה רק בגיל חצי שנה לצד אחד ורק בגיל 9 חודשים לשני הצדדים והחלה לזחול רק בגיל שנה. בגיל שנה וחצי בערך החלה לסבול מכאבי ברכיים הנמשכים עד היום והוגדרו ככאבי גדילה. יחד עם זאת אובחנה כילדה מחוננת בעלת יכולות ביטוי מעולות וקליטה ויזואלית יוצאת מן הכלל. נכון להיום הילדה בטיפול של תרפיה באומנות ורכיבה טיפולית, ואנו מתמודדים יום יום עם חוסר הסבלנות, התלונות והטענות כאילו הכל נגדה וכדי להכעיס אותה, הכעסים, התסכול, הבכי והלב נשבר. אנחנו רק רוצים שתהיה מאושרת. בעקבות הכתבה ביום שישי עלתה בי התהיה האם ייתכן שיש קשר לרמדיה הצמחית שהיתה מקור תזונתה בשנה הראשונה לחייה? והאם יש טעם לברר או שהתשובה לא תתן לי דבר? (אין לנו כסף לתביעות ועורכי דין. זו לא המטרה אלא יותר ההבנה של מה שעובר עליה כדי לענות בצורה טובה יותר על הצרכים שלה). אודה להתייחסותך גילי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי27/10/2008לגילי שלום
לא אוכל לחוות דעה רק על סמך התאור שלך היות וכפי שציינת הנושא מורכב מכיון שיש ספור משפחתי וגם הסטוריה רפואית של הילדה.
אוכל לעזר אם תשלחי לי את המייל שלך ואפנה אותך לרופא באזור מגורייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

