מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ריטלין ואפילפסיהשרון31/01/2009
בני בן העשר סובל מאפילפסיה חלקית מורכבת, עדיין לא מאוזן. התחלנו טיפול בריטלין לאחר קביעה חד משמעית להפרעת קשב וריכוז. מה דעתך על השילוב בין ריטלין לילד אפילפטי לא מאוזן? יכול להיות שלא תהיה בעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין ופילפסיה.
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב02/02/2009למרות שהספרות חלוקה בנושא אני נוטה שלא להתחיל ריטלין בנוכחות אפילפסיה לא מאוזנת כיוון שאם תהיה החמרה בהתקפים לא נוכל לדעת אם תוספת הריטלין הינה הגורם לכך אלא אם כן יש בסיס ברור למעקב.
לעתים אין ברירה וההפרעה התפקודית מאוד קשה וצריך לתת ריטלין אבל אז צריך לעקוב שלא השתנה דבר במהלך המחלה האפילפטית כמו כן צריך לבדוק האם התרופות שאותן מקבל לטיפול בפרכוסים יכולות להיות גורם המחריף את הפרעת הריכוז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך למיאסטניה גרביסשי31/01/2009
תודה רבה על הענותך המהירה! הסימנים שמסרתי כולם נכונים. העפעף הצונח לא תמיד נראה לעין לעיתים העיניים נראות אותו דבר אך כשאני יוצאת עם בתי לשמש העין באופן אוטומטית נסגרת מעט (העין הבסדר נסגרת גם מעט אך פחות). לא שמתי לב אם יש החמרה של הסימנים יותר מאוחר אך שמתי לב שבתי מתעוררת הרבה פעמים העפעף נראה מעט שמוט (לסבא של בעלי הייתה עין אחת מעט עצומה האם יש קשר ?!) בלי שום קשר לעיכוב בהליכה הילדה מרימה את ראשה יפה מאוד היא יכולה לשבת ולראות למשל טלביזיה די הרבה זמן מבלי להתעייף משרירי הצוואר. דרך אגב אם זה מסייע לך באבחנה אני זו מההודעה לע עיכוב בהליכה מתאריך 19.01 בקשר לקשיים בבליעה חשבתי שיש לה אולי כאב גרון שכן הרבה פעמים מנוזלת והייתה דלקת באוזניים. זה בעיקר קורה כשהיא אוכלת פיסת אוכל מעט גדולה. כשואכלת גרבר, או מעדן אין לה שום קושי. היא זוחלת מהר מאוד אך לא מטפסת עדיין על מדרגות אך מטפסת על מכשולים על הרצפה. אתמול פשוט קראתי באינטרנט על עפעף צונח ונחשפתי למחלה הנ"ל ומרגע ההוא אני פשוט בחרדות עצומות אנחו מטופלים אצל נוירולוג העליתי בפניו את העפעף הצונח אבל אז עדיין לא היה נראה שום קושי בבליעה והוא לא נראה מוטרד. הוא אמר שטונוס השרירים שלה תקין אם כי מופחת מעט בברך שמאל האם זה מעודד? תודה רבה לך וסליחה על המכתב הארוך אני פוחדת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיאסטניה גראביס
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב02/02/2009גבירתי היקרה . את צריכה להבין שלפורום יש מטרות מוגבלות של לתת אינפורמציה ראשונית ולכוון ולא להיות רופאים מטפלים או מאבחנים. אם את מודאגת את צריכה לקבוע תור לנוירולוג ילדים לצורך בדיקתה של בתך והחלטות לגבי בירור נוסף. איני יכולה להמשיך ולתת תשובות לשאלותיך כי זה מתחיל להיות לא אחראי.
בכל בית חולים גדול באזור המרכז והצפון יש מרפאה נוירולוגית ילדים בקשימ רופא הילדים הפניה ויש להניח שיראו אותכם בטווח הקרוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסטמיה גרביסשי30/01/2009
בתי בת שנה ושבעה חודשים. כשהייתה בת כמה חודשים שמתי לב לפזילה קלב בעין ושהעפעף מעט צונח (בעין אחת). זה מחמיר בזמן חשיפה לשמש וכשהיא עייפה. היינו אצל רופא עיניים שטען כי אינו רואה פזילה (גשר אף רחב) וכי העפעף אינו מכסה את ציר הראייה אך אמר כי אם אינני רגועה יפנה אותנו לבדיקה מעמיקה יותר בביה"ח. מכיוון שבתי עדיין אינה הולכת גם לא סביב רהיטים אך נעמדת בעזרתם, אני מאוד מודאגת שכן שמעתי על המחלה הנ"ל, בתי מריירת המון, בעלת גמישות יתר, אך נוירולוג שבדק אותה אמר כי טונוס השרירים שלה תקין מעט מופחת בברך שמאל. היא לא אוכלת הרבה אוכלת קצת מכל דבר שוקלת רק 9 ק"ג אך לפני כמה זמן שמתי לב שלפעמים בזמן בליעה היא מעין מתאמצת, עוצמת את עיניה. האם יכול להיות שיש לה מחלה כזו? איזה עוד סימפטומיים צריכים להתקיים. תודה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיאסטניה גראביס
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב31/01/2009קודם כל שם המחלה הוא מיאסטניה גראביס.
צניחת עפעף בודד קבועה מגיל צעיר נדיר ביותר שתייצג את המחלה אבל אם התאורים שאת מוסרת הם אכן נכונים ולא נובעים מחרדה שלך וחיפוש אחר סימנים אחרי שקראת באתרים השונים הילדה צריכה להבדק על ידי נוירולוג ילדים .סמנים נוספים הם התעייפות במשך היום כלומר החרפה של הסימנים בשעות המאוחרות של היום והעלמותם או היותם קלים בהרבה בשעות הבוקר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועות לא רצוניותמיכל27/01/2009
בני בן 5 סובל מספר שנים מתנועות לא נשלטות בידיים וברגלים מספר רב של פעמים ביום. הוא מסובב את כפות ידיו בתנועות מעגליות ובחלק מהמקרים אף מרים את כפות רגליו ולאחרוה אף החל להוציא קולות מהפה באתו זמן. הוא עושה זאת מספר רב של פעמים ביום והסיבות לכך הן רבות - התרגשות מדבר מסויים, פחד, התלהבות ועוד... האם זה נחשב לתסמונת טורט? חשוב לציין שחוץ ממה שתיארתי מדובר בילד רגיל לחלוטין - מתפקד בהתאם לגילו, ללא התפרצויות של אלימות או כעס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנועות לא רצוניות
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב27/01/2009לא מדובר בטורט. אלא בתנועות סטראוטיפיות של הילד התקין. תלוי גיל ומשתפר בד"כ עם הזמן אכן קשור בהתרגשות ומצבי מתח אין כל כך דרך לטפל וילמד בהדרגה לבלום עצמו .אין צורך להלחיץ אותו בעניין. ורוב הסיכויים שתוך מספר שנים יחלוף או יתמתן בהרבה. חלק מהילדים יכולים לפתח טיקים בהמשך אך ממש לא הרוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטומה מלידהמאיה26/01/2009
שלום, אני ילדתי ב 8/1/09 ובני נולד עם המטומה בשני צידי הראש עכשיו אמרו בטיפת חלב שהגולד שלה זה 5 על 3 ואמרו שהראש גדל והמשקל שלו 3470 עכשיו הוא בן 18 ימים. בבית חולים אמרו לי שזה בגלל שהוא היה יותר מידי זמן בתעלה עם הראש למטה. הייתי רוצה לדעת יותר על ההמטומה הזו הבעיה שאומרים לי שאין לי מה לדאוג וזה מדאיג יותר אז בבקשה הסבירו לי יותר למה היא יכולה לגרום בעתד ממה באמת היא נגרמת ומה זה בכלל המטומה הייתי רוצה לדעת יותר פרטים מפורטים על ההמטומה הזו? היכן אפשר לקרוא עליה בצורה מפורטת? תודה מראש מאיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטומה
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב27/01/2009המטומה היא דימום פנימי (מתחת לעור ) ומדובר בהצטברות דם תחת העור (בין העור לעצם הגולגולת( דבר השכיח בלידות ממושכות יחסית. אין קשר בינה לבין המוח ואינה יכולה להיות קשורה ישירות לשום נזק נוירולוגי. אמורה ברוב המקרים להספג עם הזמן ולהעלם ולא להשאיר כל סימן. איני יודעת איפה קוראים על כך אני מערכיה שבאתרים הקשורים בגניקולוגיה ולידה לא באתרים הקשורים לנוירולוגיה ל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דפלפט כרונואמא25/01/2009
מזה כחצי שנה אנו משתמשים בדפלפט כרונו התחלנו במינון נמוך של 1750 מחולק לפעמיים ביום בהתחלה הרמה גבוהה קרוב ל-90 והיו פחות פירכוסים אבל היו עדיין , אחרי תקופה חזרו הפירכוסים לתדירות גבוהה יותר מדדנו רמת תרופה והיא ירדה ל-70 ואז הוספנו מינון , "הסיפור" הזה היה חזר על עצמו שלוש פעמים וכל פעם הוספנו מינון . כרגע אנחנו שותים 1250 מ"ג בוקר ו1250 מ"ג ערב לדפלפט הוספנו למיקטל זה כבר שבועיים . שאלותי הם: מדוע רמת הדפלפט יורדת? אנחנו כרגע על מינון מאוד גבוה מי מבטיח לי שהרמה לא תרד שוב? האם הלמיקטל יעזור לשמור את הרמה ? אני מבינה ששניהם "עובדים" על אותה פעולה משובשת שם במוח שגורמת לפירכוס תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דפלפט כרונו
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב26/01/2009האמת שדי מפתיע שהרמה יורדת בד"כ בדפלפט היא נשמרת לאורך זמן ואין צורך לרדוף אחריה. למיקטל מביא לעליית רמת דפלפט וחיזוק השפעתו כך שהשילוב הדיוני כל זמן שאין התקפים. בנוכחות מינונים כאלה של דפלפט הייתי בודקת רמת קרניטין בדם ומוסיפה אם נמוך (תבקשי מהרופא) כמובן שאם המגמה היתה ירידה צריך לבדוק שוב רמות לאחר חודש של המינון הנוכחי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התכווצויות ופתיחת פה בעת התרגשותסונה25/01/2009
שלום רב, הילדה שלי בת ה 2.4 הינה ילדה בריאה באופן כללי. לפני כמה חודשים התחילה להגיב בצורה מוזרה לגירויים חיוביים בכך שהיא מכווצת ידיים, פותחת פה, ומאיצה בנשימתה. הייתי אצל רופאת הילדים שלה והיא קבעה שזו היא תופעה שתחלוף מעצמה מכיוון שהיא נעצרת כאשר אני מדברת איתה, או בעמצה תוך פחות מ 10 שניות. לפי מה שקראתי בתגובות באתר הסקתי שמדובר בתנועות סטריוטיפיות. מאחר והילדה מבריקה ביותר, פעילה וחברתית.. שאלתי האם כדאי לבצע בדיקות נוירלוגיות בשלב זה? והאם ה"תנועות סטריוטיפיות" יכולות להתפתח לליקוי או מחלה? תודה, סונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ככיווץ פה
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב26/01/2009אכן מה שאת מתארת (וצריך לזכור שמדובר בתיאור ולא בלראות את הילדה וסרט וידאו המדגים את התופעה) נשמע סביר שמדובר בהתנהגות סטראוטיפית הקשורה בהתרגשות תופעה לא נדירה וקורית גם בילדים תקינים לרוב רגישים במיוחד בעיני. יכולה לחלוף אך גם להשאר לאורך זמן עם שינויים קלים. אין צורך בבדיקות אך אם ימשך לאורך זמן רצוי שחד פעמית תראה על ידי נוירולוג כדי לאשר את ההשערה אין גם דרך יעילה לטפל בהתנהגות זו ותצטרכו להתרגל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיווןautk,24/01/2009
שלום,אני פונה לגבי אחייני ,אני מעט מודאגת לגביו ואבהיר שאני מספרת את העניין כדודה ,אני לא האמא שלו ולא חיה איתו.מה שאני רואה ,מזה שנתיים (הילד בן5) הילד מגיע למצבים (כפעם בשעה) כאילו לא מוצא עצמו,לא יודע מה לעשות עם עצמו או איך לעבור ממצב למצב ואז מתחיל בריצה למרחק קצר הלוך ושוב תוך נפנוף ידיים,מבט לרצפה ונראה שמאד מכונס ומרוכז בעצמו. זה נראה כמו טיק עדין,אולי,תנועה סטריאוטיפית,לא ברור..רק כשקוראים לו ומציעים לו משהו לעשות עם עצמו ,הוא מפסיק. כאילו צריך שיתנו לו פתרון כי הוא לא יודע מה לעשות עם עצמו. בהתחלה התעלמו מהריצות, היום מבקשים שיפסיק/מחבקים/מבקשים שיקפוץ/במקם זה ,או שייגש למקום אחר. כאמור הוא בן 5 הוא פג שנולד בשבוע 28 ואין לו בעיות מיוחדות או בכלל. הוא מאד ריגשי ורגשן,מאד עסוק במחשב וטלויזיה. אחותי (אימו) הלכה לליווי התפתחותי אמרו שהכל בסדר והחלו טיפול שאינני בקיאה בפרטיו -אך הריצות ממשיכות. היא חושבת על מושגים כמו ויסות חושי וכו'. אני חשה שהוא עובד עם הראש והדמיון ,ולא ממש מחובר לגוף שלו,ומתקשה להעסיק עצמו .מה דעתך, האם יש לך כיוון חשיבה והפנייה לאחר קריאת התיאור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיוון
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב26/01/2009שוב בהתייחס לתאור שלך סביר שאין מדובר בהפ]רעה נוירולוגית קשה אלא אכן בויסות חושי או קשיי ויסות התנהגותי אחרים. ניתן להתיעץ עם פסיכולוג ילדים ולעתים ריפוי בעיסוק המכוון לויסות חושי יכול להועיל. נקווה שתופעה חולפת שתתרסן. אם לא יש להפגש חד פעמית אצל נוירולוג ילדים כדי לבדוק אפשרויות אחרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לעיכוב בהליכהשי24/01/2009
תודה על תשובתך. רציתי לשאול בבקשה שאלה. בבדיקה אצל הנוירולוג הממצאים: עדיין הנתהגות ביישנית, נטייה להסתגר עד כדי שמנסה "להרדם" כאשר מרגישה מאויימת. יש MIRROR MOVMENTS, מובהקים. אין ספסטיות או אטקסיה הקשר שלה עם אמה הינו תקין. בשלב זה אין צורך בבירור נוירולוגי שאלתי: מה זה "מירור מובמנטס מובהקים? והאם ישנו רמז לפיגור שכלי או שיתוק מוחיןתודה.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב בהליכה
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב24/01/2009תנועות ראי הינן סצן לאי בשלות והרבה קיימים מתקיימות כחלק מהתקין בגיל ילדתך.
אין קשר ביניהן לפיגור אלא יותר לקשים במוטוריקה עדינה. את לא מתארת תמונה של שיתוק מוחין אבל כפי שכתבתי פעם קודמת רק במעקב מסודר תקבלי תשובות על כל שאלותיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחילות לאחר מתן של זרונטיןשירי22/01/2009
ביתי מקבלת זרונטין במינון של 1CC X2ביום וכבר בשלב זה התחילו בחילות ניתן להעלות לה את המינון מידי כמה ימים במינון יותר קטן מאשר 1CCX2 שתסבול מכמה שפחות תופעות לוואי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרונטין
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב23/01/2009אכן זרונטין יכול לגרום לבחילה.
תמיד שווה לנסות להעלות תרופות באופן איטי כדי להקטין עוצמת תופעת לוואי אלא אם כן מופיעה תופעה אלקגית כמו פריחה או שינוי בתמונת הדם או הפרעה בתפקדוי כבד שלאחר הופעתה אינן מושפעות מקצב העליה במינון. כמו כן בד"כ מתן תרופה עם האוכל מקטין בחילות אז תנסי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שני ילדים בעלי פני תינוקרינת21/01/2009
פגשתי במסגרת העבודה שלי בחינוך המיוחד שני ילדים בגילאים שונים אחד בן 8 ואחד בן 13, הם לא קרובים ואין ביניהם שום קשר אך שניים נראים אותו הדבר ואותם המאפיינים יש לשניהם. שניהם מאופניים בראש בצורת אליפסה, לשניהם יש פני תינוק, ולשניהם יש אי שקט מוטורי בגוף הם זזים כל הזמן הם מטלטים את הידיים ואת הגוף, שניהם מבחינה פיסית גבוהים עם כרס, הם לא יכולים לעמוד שנייה ישר הם לא ממקדים את הראייה וצריך להגיד להם כמה פעמים את ההוראות כי הם "מעופפים". ילד בן ה8 מאובחן כPDD והילד בין ה13 מאובחן כלקוי למידה. מה שרציתי לשאול הוא האם יכול להיות שיש להם איזו תסמונות אשר לא אבחנו? כמו דאונים אשר לכולם יש את המאפינים אשר מאפיינים את כולם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פני תינוק
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב21/01/2009התאור שלך נשמע מעניין ומאוד אמין. אפשר לנסות להציע למשפחות אם עדיין לא נבדקו לכיוון זה לפנות לאותה מרפאה נוירוגנטית (אפשרי בשיבא או בוולפסון ואז אולי נוכל להגיע לאבחנה רפאננשמע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- NF1 ופירכוסמיטל21/01/2009
שלום רב, בני בן שנה ו-5 חודשים. נמצא במעקב לגבי חשד ל- NF1 .אין לו קריטריונים מלבד 4 כתמי קפה בחלב גדולים הנמצאים לרוחב הצלעות מצד שמאל לפי דרמטום.(אנו נמצאים במעקב אחת לשנה של רופא עור, עיניים, u.s בטן-עד כה הכל תקין) בנוסף, לפני כ-3 חודשים היה לו פירכוס שהתלווה לחום גבוה, אך מכיוון שהפירכוס היה רק ביד שמאל,נשלחנו ל- EEG שיצא לא תקין:" פעילות אפילפטיפורמית שמקורה כנראה במוקד פרונטלי ימני", נשלחנו ל-MRI שתודה לאל יצא תקין. הילד מתפתח יפה מאד מכל הבחינות- מוטורית, שפתית, תקשורתית. מאז לא היו פירכוסים נוספים ונאמר לי שייתכן וה- EEG יצא לא תקין מכיוון שהיה יחסית קרוב להתקף- שבועיים וחצי הפרש. מה דעתך?מה צריך לעשות הלאה? האם ייתכן ויש קשר בין הפירכוס ל-NF1? ואיך נדע בודאות האם יש או אין אפילפסיה ו- NF1? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר NF1 ופרכוס
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב21/01/2009קודם כל על פי ההגדרה לבנך אין אפילפסיה כי היה לו פרכוס בודד ולצורך אבחנת אפילפסיה צריך לפחות שני פרכוסים .תמונת ה-EEG הלא תקינה היא בעלת משמעות לדעתי אינה קשורה בעובדה שהיה סמוך לפרכוס אם אכן זהו הממצא אלא מרמזת על איזשהי נטיה לפרכוסים חוזרים שכרגע אים לך הרבה מה לעשות לגביה.
הקשר ל-NF1 לא ברור אך לא ניתן לשלול שישינו אם אין הפרעה בMRI וכמו כן עדיין לא עומד בקריטריונים לאבחנה זו1 NF גם כן. אז בינתיים תרגעי. תשארי במעקב נוירולוגי ונקווה לטוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב בהליכהשי19/01/2009
שלום. בעוד כשבוע ימלאו לבתי שנה ושבעה חודשים, אנו מטופלים אצל נוירולוג מכיוון שנולדה עם היקף ראש קטן (31.5 ס"מ) היום 43 ס" מ. הילדה מטופלת גם בפיזיוטרפיה עקב איחור מוטורי כיום זוחלת על 6 במהירות, ונעמדת בכוחות עצמה אך עדיין איננה הולכת גם לא בתמיכה. מימדי גופה קטנים מעט והיא לא אכלנית גדולה שוקלת 9 ק"ג (עברה בדיקות דם לגדילה שהיו תקינות). אומרת מעל 15 מילים אם כי חלקן נאמרות מעט במשובש (למשל אבא אומרת בא, לימון אומרת מון וכו') היא מוחה כפיים, עושה קו- קו עושה שלום וכו'. עברה אבחון פסיכולוגי בגיל 14 חודשים שם נקבע שמתנהגת כמו בת 13 חודשים ואמרו לי שזה בסדר אפילו שיש פער של חודש. בפיזיוטרפיה אמרו שסובלת מגמישות יתר. הנוירולוג קבע שטונוס השרירים תקין אם כי מופחת מעט בברך שמאל. יש לבתי פחד מזרים והיא נצמדת אליי ומכסה את עיניה בכל פעם שאדם זר מתקרב אליה. מידי פעם היא מנדנדת את הגו קדימה ואחורה בעת שירים אך לא רק. שללנו אוטיזם (ברוך השם). השאלה איך אדע אם בתי סובלת מפיגור כלשהו והאם היא תלך בעתיד? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב בהליכה
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב21/01/2009קשה מאוד לענות על שאלתך מבלי לראות את הילדה. לשאלה הספציפית אם תלך נראה לי שאם כרגע נעמדת וזוחלת סביר שתגיע להליכה בשנה הקרובה אבל אתה מתארת גם קשיים אחרים הם כבר דורשים הסתכלותישירה אחרת אסתכן בניחושים לא מקצועיים .כרגע האדם היחיד שיכול לענות על שאלות אלה הינו הנוירולוג המטפל בה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריזיוםנירה18/01/2009
שלום ביתי בת 12.5 משקל 55 עם אפילפסיה GME מגיל 9 התחילה טיפול בפריזיום 10 מ"ג רק בערב בשילוב של למיקטל תוך כמה זמן אמור הפריזיום לעזור לרעידות בידיים. היא מקבלת כבר 5 ימים ואין שיפור האם המינון מספיק לה . האם יש סיכוי להחלמה מאפילפסיה כזאת. תודה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריזיום
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב18/01/2009האם מדובר בקפיצות בוקר או רעידות ידים. אם מדובר ברעד בידים הוא נגרם על ידי המליקטל ופריזיום לא אמור להשפיע עליו. אם מדובר בקפיצות של בוקר אז אולי אבל לא תמיד ולעתים למיקטל למרות שמגן מפרכוסים כלליים מגביר את הקפיצות ואז אם הבעיה מתמשכת צריך לחשוב על תרופות אחרות כגון : קפרה, טופמקס ואפילו דפלפט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרכוסים לילד בן 5 חודשיםנטלי14/01/2009
שלום רב! ילד שלי בן 5 חודשים,בד"כ בריא,כשבוע מצונן ללא חום (נוזלת ושיעול קל) לפני כמה ימים היה ארוע ראשון של פרכוס חלקי באמבטיה,למחורת היה עוד הפעם לפני שינה,מייד פנינו למיון, עשו CT,יצא תקין. כשהשתחררנו מבית חולים כבר 3 פעמים היו התקפי פרכוס חלקי - ללא תנועות ברגליים וידיים,רק תנועות מוזרות של עיניים,ירידה בטונוס וזה מתמשך כמה דקות.אנחנו עברנו בדיקת EGG ובבדיקה התגלה מוקד, עשינו בדיקת M.R.ו יצא תקין,אבל לפי תוצאה מוח צעיר מגודל של גולגולת (לפי גודל ראש באחוזון 95% וזה היה תמיד,גם כש הייתי בהריון אמרו שראש גדול.)חשוב לציין שלכל הבני משפחה יש ראש גדול...בנתיים התחלנו טיפול מונע פרקוסים : TEGRETOL,התחלנו שלשום מ2CC פעמיים ביום,אתמול 4 CCפעמיים ביום ,והיום צריכים 6 CC פעמיים ביום.משיחות עם הרופא התרשמנו שהוא לא כל כך מרוצה מבדיקת EEG,אני דיברתי עם כמה חברים שיש להם ילדים,ברוב המקרים שהיו פרכוסים ילדים היו חולים(וירוס) אבל ללא חום.האם יש מצב של "פרכוס וירלי?האם טיפול בTEGRETOL חייבים להמשיך גם כאשר ולא מצאו משהו חריג בבדיקת MRI?אני חוששת מטיפול ממושך בתרופה :ילד נראה מאוד תשוש,ללא עניין,דווקא בתקופה שהוא צריך להתפתח יום-יום .ואם יש משמעות שבMRI ראו שמוח צעיר מגודל של ראש?ילד עד עכשיו מתפתח יפה מאוד. אשמח מאוד לקבל ממך חוות דת.אני לא מורידה שום כבוד מהרופא המטפל ,אבל עדיין הייתי רוצה לקבל עוד חוות דת של המומחה. בברכה נטלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרכוסים
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב14/01/2009קודם כל הישנוניות היא בגלל העליה בטגרטול וסביר שיסתגל.
לגבי הקשר לוירוס למרות שלא היה חום המצב יותר שכיח עם וירוסים הגורמים לשלשולים אבל בכל אופן הפרכוסים הופיעו סביב מחלה כך שאם יתייצב עכשיו מהר יהעיה מקום לחשוב על אפשרות להפסקה (ירידה בתרופה בשלב מוקדם יחסית ואין צורך בשנה במיוחד אם EEG יהיה תקין או קרוב לו ולא יהיה אףפרכוס קליני
איני יכולה להתייחס לתאור ה-MRI מבלי לראותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

