מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פחד-בת שנה וחצי-עזרה בבקשה !!!!!ר21/05/2010
שלום !
בתי בת שנה וחצי ובשבועות באחרונים היא החלה לפחד מאריה בעקבות קטע שראתה בתכנית מצויירת בטלויזיה.
ביום - היא רגישה יותר, נוטה יותר לבכות וכל הזמן מחפשת אותי או בני משפחה אחרים (לרוב זה אותי וזה מלווה בקריאה חוזרת וחוזרת של "אמא" אפילו אם היא צמודה אליי היא מסתכלת עליי וממשיכה).
כשמגיע הערב - היא מפוחדת יותר, הופכת להיות שקטה יותר, שאני אומרת לה שעושים אמבטיה היא ישר אומרת "לא" (לפני כן היא מאוד אהבה אמבטיה ולא רצתה לצאת מהמים) אחרי האמבטיה היא לא רוצה בקבוק (למרות שהיא שותה אותו בסופו של דבר), כלומר היא חוששת מכל הפעילויות שמובילות לשינה כי היא אינה רוצה ללכת לישון לבד (היא הייתה הולכת לישון לבד במיטה ללא בעיות).
אני לא יודעת מה לעשות, אני ממש חרדה לשלומה כי היא מפוחדת ואני לא רוצה לעשות לה נזק ולהגדיל את החרדה מצד אחד ומצד שני אני גם לא רוצה שתפתח הרגל שאנחנו צריכים לשבת לידה בשביל שתירדם (דבר שאנו כרגע עושים גם באמצע הלילה).
בנוסף, אני בהריון בחודש 9 ואני לא יודעת איך להתמודד עם המצב ימשיך לאחר שאלד.
אני מאוד אשמח לייעוץ והכוונה בהקדם.
תודה !!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים ???? צריכה ייעוץ !
ר25/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב לטובת התינוקתאור21/05/2010
שלום,
התינוקת שלי בת 11 חודשים ויש לה מום מולד קטן בפי הטבעת שמחייב אותנו לעשות לה שני טיפולים כואבים פעמיים ביום (להחליף אופצייה של ניתוח)
היא בוכה המון עוד כשהיא רואה את המכשיר ומתחילה להלחץ לפעמים רק אם מורידים לה טיטול.
רציתי לדעת כמה מהטיפולים האלו היא תזכור (צפויים להמשך עוד כמה חודשים)
ואיך מסבירים לה שזה לטובתה כך שהיא תבין מצד אחד שההורים מכאיבים לה כי בסופו של דבר זו הברירה הפחות כואבת ושאנחנו מאוד אוהבים אותה
אבל אם אנשים אחרים עושים לה כואב זה לא לטובתה ולא מאהבה
מיד בסוף הטיפול היא חייכנית ולא שומרת טינה, ובכלל היא ילדה מקסימה שבוכה מעט מאוד
וזה עוזר לנו מצד אחד שהיא לא נשארת עצובה אבל מלחיץ שהיא תתרגל לקבל כאב מאנשים שמציגים את זה כ"לטובתה"
תודה,
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב לטובת התינוקת
אילנה וינר-ריבקה21/05/2010אור שלום רב
אני מבינה את מורכבות הדבר, לגרום לכאב לביתך הקטנה זה דבר קשה מאד עבורכם ההורים, גם כאשר אתם בטוחים ויודעים שמדובר לכאה לטובתה.
כדאי להתייחס לחוויתה של הילדה באופן מילולי, "חמודה, את בוכה וסובלת, אני יודע שכואב לך מאד מאד, לא נעים כשאבא/ אמא שם את ה"מכשיר" (או ניתן לתת לו שם כינוי)". כשהטיפול מסתיים ניתן להתייחס לתחושת ההקלה "היזה כיף שהטיפול נגמר! עכשיו נעים לך." אין טעם לנסות להסביר לה שאתם ההורים יכולים להכיאב לה ואחרים לא. אך אתם כן יכולים לספר לה שהיא לפעמים צריכה טיפולים שכואבים (לא אתם ההורים מכאיבים אותה, אלא הטיפול הוא זה שכואב) שיעשה אותה להרגיש טוב יותר.
הטיפול הכואב עלול לגרום לכם ההורים להרגיש אשמה וצער רב, אך ככל שתשדרו שאתם בטוחים בצורך הטיפול כך היא תבין באופן אינטויטיבי ולמרות שעדיין תסבול (אין בברירה), תוכל להבין מה עובר עליה ולהביע את הסבל באופן מלא ואוטנטי.
הרבה בריאות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לעבור לגן או להשאר אצל מטפלת ?לילך21/05/2010
שלום רב,
ביתי בת תשעה חודשים מטופלת אצל מטפלת מגיל שבעה חודשים.
אני לוקחת אותה לבית המטפלת מידי יום, למטפלת עוד ילד אחד בלבד כבן שנה וארבע, בנוסף בעלהשל המטפלת גם כן עוזר לה כן שיש לה יחס כמעט בלעדי. אני מאוד מרוצה מהחום והאהבה שהיא מקבלת ומרגישה טוב כשאני משאירה אותה שם. הבעייה היא שההרשמה לגן בעיצומה ואני מתלבטת אם לרשום אותה לגן בגיל שנה או להשאיר אותה אצל המטפלת ולחכות לגיל שנתיים.
אני יודעת שהיא מקבלת חום ואהבה אצל המטפלת אך מה לגבי הפעלות, וחברה, ילדים אחרים וכו'.
הבעיה הינה שיש צורך בהרשמה מוקדמת על מנת לשמור מקום. אשמח לקבל המלצה.
השיקול הכלכלי לא מהווה בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לילך
אילנה וינר-ריבקה21/05/2010ההחלטה שלך הינה אישית. בגיל של ביתך היחס האישי ו"ההפעלה" היחידנית יכולות להעניק לה מענה לכל צרכיה ההתפתחותיים והרגשיים.
במסגרת של גן, ביתך יכולה לקבל חוויות חברתיות ראשוניות עם תיווך של מטפלות, אך היא לא תקבל את היחס האישי.
בגיל של ביתך, החוויות החברתיות אינן כל כך משמעותיות, ניתן לקחת אותה לבית בני הדודים, לגינה הציבורית ולג'ימבורי על מנת לחשוף אותה לחברת ילדים.
ההחלטה היא שלך בלבד, לכל הורה העדפות משלו ושיקולים אישיים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מצליחה להשתלט על ילדה בת שנה וחצמרינה20/05/2010
שלום ישש לי ילדה בת שנהה וחצי שמשיגה כל מה שהיא רוצה על ידי בכי מכות אם היא לאמקבלת משהוא היא נישכבת על הריצפה ובוכה בלי הפסקה עד שהיא מקבלת את שלה או שהיא מכה אותי אני מרגישה שילדה קטנה מצליחה להשתלט עלי ולגרום לי בסוף לצעוק עליה משהוא שאני לא רוצה לעשות אני מנסה לדבר איתה ולהסביר לה ביפה אך לא הולך היא פשוט לא מקשיבה מה עושים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מצליחה להשתלת על הילדה
אילנה וינר-ריבקה21/05/2010מרינה שלום רב
זה נורמלי שילדים בגילה ירצו את הכל באופן מיידי ויבכו אם לא יקבלו.
בתקופה זאת על ההורים להיות חזקים ולא להשבר. כאשר הילדה מקבלת פעם אחרי פעם את מה שרצתה אחרי שבכתה והרביצה. מה היא מבינה מזה? שהיא תשיג את כל מה שרוצה.
צריך לשבור את המעגל הזה והדרך היחידה הינה להפסיק לתת לידלה את מה שהיא רוצה רק בגלל שקשה לשמוע את הבכי.
תנסו להרגיעה בדרכים אחרות, תתחברו לסבל שלה "חמודה את בוכה כי את עצובה ומתוסכלת בגלל שלא קיבלת את... חבקי אותי בואי אני אעזור לך להירגע..." אם היא מעדיפה להתרחק ולא אוהבת מגע ברגעי תסכול ובכי, תשארי לידה אל תעזבי אותה בוכה לבד עד שהיא תירגע. לעיתים ניתן ללחוש לה לפעמים "אני פה, אני איתך, זה יעבור..."
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרחן בן שנה וחצירויטל20/05/2010
היי
יהונתן שלי בן 18 חודשים ובתק' האחרונה הוא פשוט צורח.
יש לציין שהוא עדיין לא מדבר וכשמשהו לא מוצא חן בעיניו הוא פשוט צורח (אם זה שהוא מתעורר בלילה ומחליט שהוא רוצה ללכת לסלון ואני לא מסכימה ואם זה סתם פתאום) מה יכולה להיות הסיבה ואיך אני יכולה להפסיק את זה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה וחצי
אילנה וינר-ריבקה21/05/2010ילדים בגיל שנה וחצי לעיתים נראים מתוסכלים יותר, זקוקים לכל דבר עכשיו ומייד ואם לא מקבלים מתפרצים בבכי ומתקשים להירגע.
זאת תקופה שעל ההורים להיות אסרטיביים יותר, לנסות להיות גמישים במה שניתן אך לא לוותר על חוקים עקרוניים.
ככל שהילד יתחיל לדבר כך הוא יוכל להביע את עצמו בדרכים אחרות וגם ירגיש פחות מתוסכל כי יבינו אותו.
בכל אופן, אם עדיין בנך לא משמיע אף מילה, אולי כדאי להתייעץ עם איש מקצוע מתאים כגון קלינאית תקשורת מומחית בגיל הרך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רבמירב20/05/2010
אני אמא לתאומים בני שנה ושבעה חודשים ( מתוקן חודשיים פחות) שמתפתחים יפה
הבעיה שלי היא שבני בתקופה האחרונה מפחד מדברים שונים , הכל התחיל כשהוא נתקל בבובה שהססתרה בשמיכה בדמות עכביש שחורה ומאז כל חפץ שחור לא ברור או שעיר , עם "רגליים" מטריד אותו והוא שרוי בשערת רגשות עד שאני מעלימה אותו.. אנחנו לעיתים מנסים להסביר לו תוך משחק שזה נחמד בכלל ואנחנו מנשקים את החפץ תוך כדי עזרה מהתאומה שלו ולפעמים הוא מתרצה ושוכח...אך לרוב הוא ממש עקשן ולא ברור לי מה אני אורה לעשות...יש לציין שהוא ילד רגיש ששם לב לפרטים שנראים לי קטנים מידי..אני אפרט הוא מאוד אוהב את הדמויות של מיקי מאוס ופו הדוב יודע לבטא אותן ומזהה אותן בכל מקום בעיתונים בפירסומות על חולצות של ילדים בגינה וכו... הוא מגיב בשמחה מהולה בהיסטריה קלה וצורח פוו...וקיי..... עד שאנחנו מאשרים לו שראינו גםהאם זה תקין ההבחנה הזו?? בסה"כ הוא ילד מקסים ומתקשר..מיישיר מבט אוהב סיפורים מנשק מחבק מבין אותנו משחק יפה ..השאלה היא איך ניתן לעזור לו להתגבר על הפחד???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרה על אירוע מעורר רגשות
מיכל דביר קורן27/05/2010שלום מירב,
התגובה של בנך לאותה בובת עכביש נשמעת לי מותאמת לחלוטין לגילו: זה היה מבהיל ומאז הוא חוזר ומזכיר את זה. אני חושבת שהרעיון שלכם לנסות להרגיע ולהשתמש גם באחותו לשם כך הוא מצויין, ויחד עם זאת כדאי לנסות לעודד אותו על הדברים מהם הוא לא פוחד. תגובות בהלה מחפצים מסוימים מאוד שכיחות בגיל הזה - הרבה ילדים מפחדים מצעצועים מרעישים, נוסעים, מקפצים וכו'. המידה בה העיניין הזה צריך להדאיג אתכם קשור במידה זה זה מפריע לו לחיי היומיום: אם הוא מסוגל להמשיך ולשחק במגוון של חפצים כבעבר, מסוגל להתפנות לאכילה, שינה ומשחק כרגיל, מסוגל להתרגע ולא מוטרד במידה יוצאת דופן מהאפשרות שאותו חפץ "יגיח" פתאום, הרי שאין סיבה לדאגה. הרחיקי את הבובה הזו ממנו ואפשרי לו לחשק במה שמוצא חן בעיניו, יתכן כי הוא מפתח העדפות שונות מאלו של תאומתו וזה לגיטימי לחלוטין ואף רצוי בין תאומים.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 8 חודשיםאלינור18/05/2010
שלום רב
יש בפני שתי סוגיות שאני מתקשה להתמודד עימן.
האחת- בתי כיום בת שמונה וחצי חודשים, הולכת לישון בסביבות 20:30 בערב וקמה פעמיים בלילה על מנת לאכול. הייתה תקופה שבה היא היתה קמה פעם אחת וגם היה לילה או שניים שבהם כלל לא התעוררה, אך זה היה מזמן וזה לא חוזר על עצמו. אני קוראת בכל מקום שכדאי שמגיל חצי שנה התינוק יפסיק להתעורר בלילה לאכול אך אני לא יודעת איך לעשות זאת, היא פשוט לא מוכנה לקחת מים.....
היא כבר גדולה במשקל כך שמהבחינה הזו לא אמורה להיות בעיה (שוקלת כ- 10 קילו).
אשמח לעצתך בנושא.
השנייה- עד לפני כחודשיים היינו משכיבים אותה במיטה ב- 19:30 והיא הייתה נרדמת. לפני חודשיים החל שינוי (עקב כאבי שיניים שהיו במשך כשבוע) ומאז היא פשוט שוכבת במיטה ובוכה כל פעם שמנסים להרדים אותה, לוקח לנו כשעה,שעה וחצי להרדים אותה בלילה וכחצי שעה בשעות הבוקר. זה מתסכל אותנו ואותה.....מה עושים???
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אלינור
אודט בוקאי07/06/2010נשמע שבתך עוברת שינויים בדפוסי ההתנהגות שלה של אכילה ושינה בעקבות גדילתה והתפתחותה-מבחינת השינה-היא זקוקה לפחות שעות שינה מלפני חודש ומלפני חודשיים. שעות השינה גם הן זזות ולקראת גיל שנה ומעלה הפעוט מתחיל לוותר על שינה מפוזרת במשך היום ומקבץ את שעות השינה שלו בשינה אחת בצהריים. לא הייתי נאבקת בשימור הדפוסים הקודמים מאחר שנשמע שבתך נמצאת בסוג של מעבר מדפוסים קודמים לדפוסים חדשים.
לגבי האכלת לילה-כמו כל דבר הייתי מנסה להוריד את כמות האוכל בהדרגה-או שהייתי מכינה פחות מראש, או שהייתי מדללת בהתייעצות עם רופא/טיפת חלב-עד כמה לדלל את החלב. בנוסף, הייתי משקיעה את רוב "מאמצי ההזנה" בהזנה טובה במהלך היום-כעת במעבר למוצקים אפשר לשלב עוד מאכלים ועוד קלוריות. לפני השינה אולי כדאי להציע דייסה שתעזור לתחושת מלאות.
התייעצי עם תזונאית או אחות טיפת חלב-תמיד יש להם מה להציע מנסיונן הרב.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי בת שנה ושבועאור*17/05/2010
כמה שאלות :
באיזה גיל מבינים את משמעות "הלא". והאם זה בסדר גם לומר לה לא!
באיזה גיל מפסיקים לזרוק חפצים? כאשר אני נותנת לה את הצורות שמכניסים אותם לדלי ואני מראה לה גם את העיקרון (כבר המון פעמים) היא מעדיפה לזרוק בכדי לשמוע את הרעש וגם לפעמים מכניסה לפה לגרד את החניכיים.
לעיתים היא צורחת וזאת כאשר היא מתוסכלת ממשהו... או לחילופין כאשר רוצה משהו, אני מרבה לדבר איתה בזמן זה בכדי "להעלים" את הכעס ואת הצרחות...
למה יש את התופעה הזו ואיך ניתן כמה שיותר "לדכא" אותה? ומה לעשות בעת שהיא צועקת.
מתי יש כבר יותר עניין בצעצועים? עד כה היא מרבה לזרוק ולעשות רעש ו/או להכניס לפה ולגרד.
אציין שהיא ילדה פעילה, מוטוריקה מצויינת, מאוד רגועה מתקשרת יפה, אומרת מילים כבר ויודעת בדרכה לבקש את מה שהיא רוצה.
אודה למענה ותודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודה למענה
אור*18/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה אודה למענה
אור*20/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת שנה ושבוע
אילנה וינר-ריבקה21/05/2010מדבריך נדמה כי ביתך מתפתח היטב ומנתהגת כמו שמצפים בילדה בגילה.
היא זורקת חפצים כדי לשמוע את הרעש ויתכן גם כדי לבדוק גבולות
ילדים ביגלה בהחלט בודקים גבולות וזקוקים להם! לכן, את כמובן יכולה וצריכה להגיב באופן ברור ואסרטיבי ולהגיד "לא" כאשר המסר הלא מילולי הינו גם הוא ברור (לא לחייך כאשר אומרים "לא" או "אסור").
כאשר הזמן יחלוף היא תדע לשחק במשחקים אחרים, כרגע היא חוקרת אותם בדרכה, את יכולה להראות מה עוד ניתן לעשות עם כל משחק אך אל תצפי שהיא תעשה את כל מה שאת רוצה. יתכן והיא אוהבת להחליט ואם מכתיבים לה מה לעשות היא תעשה בדיוק את ההיפך.
תהני ממנה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחיתוליםקרן17/05/2010
בני בן השנתיים במקרים מסוימיים שיש לו פיפי/קקי אומר- בהתחלה שהצעתי סיר לפני חודשיים הוא הסכים שב והתחרט ומאז כול פעם שאני מציעה הוא מסרב.
כמובן שהצעתי הפתעות, הסברתי , שכנעתי אבל הוא לא רוצה.
הציעו לי לנסות פשוט להוריד את החיתול ולשים תחתונים והסביר לו שמהיום הוא גדול ושאין חיתול ושמכשיו שצריך לשירותיים שיבקש .
רציתי לדעת מה דעתכן בנושא? איך כדאי לקדם את עניין הגמילה מהחיתוליים?
אני מאד רוצה שבקיץ שזו הזדמנות טובה יותר לגמול אותו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מחיתולים
מיכל דביר קורן27/05/2010שלום קרן,
קיימות גישות רבות ושונות בעיניין גמילה מחיתולים, אך המשותפת לכולן היא שמדובר בתהליך משותף, של ההורה ושל הילד ונדרש שיתוף פעולה. מכיון שמדובר בשלב התפתחותי חשוב וחיוני אשר נוטה "להסתבך" במידה ומופיעים קשיים, חשוב מאוד שלא להפוך את הסיטוציה למלחיצה או תוקפנית אלא לנסות לזהות את התגובות הרגשיות של הילד ואת השלב בו הוא נמצא מבחינת הבנה, בשלות ויכולת להתמודד. האם בנך מסוגל להתריע שהוא עושה את צרכיו? האם מסוגל להוריד את מכנסיו לבד? אלו הם רק חלק מקריטריונים הנדרשים לשם השגת עצמאות בעשיית הצרכים. הקיץ הוא אומנם תקופה נוחה לגמילה בהרבה מובנים, בגלל האפשרות להתהלך עירומים או עם בגדים קלים ללא סכנת הצטננות, אולם לא כל הילדים מצליחים להתאים עצמם לעונות השנה....
חשוב מאוד לנסות להבין האם הוא אכן מסוגל לעמוד בדרישה הזו כעת ולעשות תהליך הדרגתי שכולל קודם היכרות/התיידדות עם סיר או ישבנון ורק לאחר מכן מעבר לשימוש בתחתונים. בעיקר חשוב ללוות אותו בתהליך ולא לצפות ממנו להסתגל מיידית. הכיני את עצמך ואת הסביבה לתקופת למידה הדרגתית.
אני מזמינה אותך לקרוא דיונים רבים וקודמים בפורום שלנו שעוסקים בנושא - יש הרבה!.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרה לעבודהאמאל'ה17/05/2010
שלום רב,
אשמח מאד על עזרתכן בנושא שמעסיק אותי בתקופה האחרונה.
בתי כיום בת 7 חודשים - מגיל חודש ממלמלת, אוחזת אחיזת צבת מגיל 4 חודשים, מגיל חצי שנה כבר אומרת "אמא" כשרוצה אוכל ובהרבה מאד היבטים מתקדמת לגילה.
הבעיה קשורה באופן שבו היא מגיבה ליציאה שלי מהבית. עד גיל 4 חודשים הייתי צמודה אליה עם עזרה של סבתות. בגיל 4 חודשים שכרתי מטפלת ויצאתי לעבודה למספר שעות. שמתי לב שכשאני חוזרת הביתה היא נראתה מכונסת בעצמה, לא יצרה איתי קשר עין וממש התעלמה ממני.
עד אז היא דווקא הראתה יכולת מאד גבוהה של תקשורת -"שרנו" יחד, בגיל 4 חודשים הגיבה לתינוקות בחוג וניסתה לגעת בהם ועוד.
חשוב לי לציין, שאני סומכת על המטפלת וכבר שללתי את האפשרות שהיא פוגעת בה או מתעללת בה.
בגלל הגיל הצעיר חשבתי שאולי היא פשוט לא ממש מבינה שיצאתי וחזרתי, ולכן לא מגיבה באופן מיוחד, אבל זה נראה לי קצת מוזר, ולכן והתחלתי לצאת לפחות שעות שחלקן בשעות שנת הצהריים שלה כדי לראות אם זה עוזר.
זה אכן עזר מעט, היא נראתה קצת פחות מכונסת ולפעמים קצת יותר הביעה שמחה כשחזרתי הביתה.
אבל עדיין בסופי שבוע היא נראתה הרבה יותר מאושרת ותקשורתית.
בימים האחרונים יצא לי להיות איתה ימים שלמים רצופים והתקשורת ביננו הייתה מדהימה - יצרה קשר עין הרבה יותר, נראתה שמחה, חייכה הרבה יותר, לפעמים פרצה בבכי כשיצאתי לרגע מהחדר.
אתמול יצאתי לכמה שעות והפעם היא נשארה עם הסבתות, ושוב כשחזרתי הביתה היא התעלמה ממני ונראתה בכלל מאד רצינית.
אני רוצה לציין, שגם כשהיא רצינית ומתעלמת, אפשר להצחיק אותה ולהפעיל אותה עם שירים קבועים שלנו, אבל מיוזמתה היא לא מחפשת את הקשר איתי.
ועוד דבר חשוב - בכל התקופה שהייתה מתעלמת ממני, היא תמיד שמחה לראות כשאבא חזר הביתה והגיבה אליו. בתקופה האחרונה, במיוחד בימים שהייתה מחוברת אליי, החלה להתעלם ממנו כשהוא חוזר.
רציתי לברר מה דעתכן, האם זה נראה לכן תקין? ומה אפשר לעשות? אני כבר מתוסכלת ומרגישה שאני פוגעת בילדה או בקשר ביננו כשאני יוצאת לעבודה, אבל חשוב לי מאד לחזור לעבודה ובשלב כלשהו גם ליותר שעות ביום.
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שוב שלום
אמאל'ה22/05/2010מחכה לתשובתכן, תודה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסתגלות לשינויים
מיכל דביר קורן07/06/2010שלום לאמאל'ה,
בתך מגיבה לשינוי שמתחולל סביבה: אימא לא פנויה אליה באותה מידה כבעבר, היה עליה להתרגל לדמות חדשה ולא מוכרת, והיא אף מבטאה כעס על שאת הולכת. העובדה שהיא מגיבה היא טבעית לחלוטין, מובנית ואף רצויה: הרי לא היית רוצה שהיא תהיה אדישה לנוכחות ולהיעדרות שלך לא כן? אז היינו הרבה יותר דואגים.....
ועדיין, הפרידה ממך והיכולת שלה ללמוד להתסתגל בלעדייך הינם 'שיעור' חשוב מאוד להפתחות שלה והיא רוכשת כך 'ציוד' חשוב וחיוני לחיים - היכולת להתמודד בתנאים אחרים, להתגמש על פי מציאות משתנה ועוד. בהנחה שאכן היא נמצאת בסביבה מייטיבה ומטפחת, יציאתך לעבודה וההתרחקות ממנה חשובה וחיונית עבור שתיכן. גם היא, לצד הכעס, תדע להנות מהחזרה שלך ולשתף אותך בקורותיה (בהתאם לרמה ההתפתחותית הגדלה של כמובן), וכן תוכל להתחזק מהעובדה שהיא התגברה והתמודדה, הצליחה להסתמך יותר על עצמה.
גם עבור מבוגרים סופי שבוע משפחתיים הם" דלק" להמשך השבוע....
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת מסגרת - אמא מודאגתעדי16/05/2010
שלום,
בתי כעת בת שנה וחצי ומזה 4 חודשים נמצאת במעון פרטי, כעת עקב אילוצים אני אמורה לרשום אותה למעון אחר - חדש.
ברור לי שזוהי אינה ההחלטה האידיאלית עבורה אך חשוב לציין שאני פועלת מחוסר ברירה ומאילוצים כאלו ואחרים. שאלתי היא כזו: האם להעבירה למסגרת חדשה כעבור 4 חודשים ייחשב לדבר אשר 'לא ייעשה' ? או שצריך לשקול עניין לגופו והדבר יכול להיות אפשרי בהנחה שתהיה לה הסתגלות מהירה וקלה בגן ? במידה ואין ברירה, האם יש דרכים להקל על החלפת המסגרות?
אשמח לקבל תשובת מומחית / מומחה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי מסגרת מאילוצים
אודט בוקאי27/05/2010שלום עדי
אם הסיבה לשינוי המסגרת קשורה לחוסר שביעות רצון שלך מהמסגרת הנוכחית-חשוב שתגדירי לעצמך מחדש מה הציפיות שלך ממסגרת, על מנת שלא יווצר מצב דומה בעתיד ,שעלול לייצר בעצמו קשיי הסתגלות. אם מדובר בשינוי מקום מגורים/תנאי עבודה וכו'..נראה שאין מנוס ואין מרחב אמיתי לשיקול דעת.
במקרה זה, חשוב שתתבצע פרידה משמעותית של בתך מהמעון ומהצוות והילדים, גם אם נראה שמדובר בתקופה קצרה. זאת על מנת שבתך לא תחווה את הפרידה כמבלבלת או לא נעימה. פרידה טובה היא בסיס טוב להסתגלות טובה. לגבי היכולת לנבא את הסתגלותה במסגרת החדשה-תלוי מאוד בהסתגלות שהציגה עד כה, ואולי אפילו יהיה יותר קל כי היא כבר הפנימה את הרעיון שאמא לא איתה כשהיא במעון. בנוסף, היכולת שלה להסתגל טוב תלויה במידת האמון שתייצרי במסגרת החדשה, ובמידה בה את שלמה עם החלטתך-עם הידיעה שלא הייתה לך ממש ברירה אלא לעבור מסגרת.
חשוב שהמסגרת שתבחר, תהיה כזו שתאפשר שהייה לטוח ארוך ככל שניתן-כך שלא תצטרכו לחפש מסגרת חדשה בתקופה הקרובה(ספטמבר).
ולסיום, אם לבתך ולך היו חוויות טובות במעון הנוכחי-צלמו את המקום את הצוות והילדים ועיינו מדי פעם בתמונות על מנת שבתך תוכל להמשיך ולהעבד את הפרידה דרך התמונות-הגעגועים, השאלות לאן נעלמו האנשים בתמונה וכו'..
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק צורח בלילהמלי16/05/2010
בני, בן 6 חודשים כמעט, מתעורר בערך כל שעתיים בלילה ופעם אחת בלילה גם לא חוזר לישון כשאני מנסה להרדים אותו במשך כשעתיים כאשר רוב הזמן הוא צורח. עד לפני שבוע הייתי נותנת לו בקבוק כל התעוררות ולפני שבוע הפסקתי, לפעמים אני נותנת לו מים אבל בכל מקרה שום דבר לא ממש עוזר. גם בקבוק של תחליף חלב לא עזר.
הילד יונק במשך היום ומקבל תוספת של תחליף חלב אחרי כל ארוחה. הוא אוכל כל 4 שעות במשך היום וישן בצורה די מסודרת בשבוע האחרון שהתחלתי ליישם לו שיגרה של אוכל, פעילות ושינה. בלילה הפסקתי להניק מזמן כדי לראות כמה הוא אוכל ולנסות להוריד את זה. מסתבר שהוא לא ממש צריך את האוכל בלילה כי גם כשאני נותנת בקבוק הוא לא באמת אוכל ארוחה, אולי חצי.
כשהוא מתעורר וצורח, לעיתים רחוקות אני נכנעת ונותנת ציצי וככה הוא נרדם מהר.
המצב נמשך כבר כחודשיים.
בהתחלה היה צורח מגזים וכשנגמרו הגזים היו כמה לילות ספורים סבירים שהוא רק אכל ונרדם והחזיק 5,6 ואפילו 7 שעות בלי לאכול, רק על החלב שלי בסביבות גיל חודשיים שלושה ואחרי זה התחיל המצב המתואר לעיל.
מה עושים? אני ובעלי כבר בחוסר שינה נוראי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מלי
אודט בוקאי07/06/2010ראשית הייתי ממליצה לך לפנות ליועצת הנקה. מספר דברים שאני יכולה להוסיף לגבי האכילה-
1. נשמע שבנך משתשמש בהנקה כמקור הרגעות-האם ניסיתם להרגיל אותו למוצץ?
2. בנך נמצא בשלב מעבר בין אוכל נוזלי לאוכל מוצק(טחון). כדאי להתייעץ עם טיפת חלב כיצד להתחיל בשילוב המזונות הטחונים יחד עם הנקה.
באופן כללי אני חושבת שהכיוון שאת הולכת אליו הוא נכון-לקבוע לו סדר יום גם במשך היום וגם במשך הלילה-פחות ארוחות בלילה. ללא ספק אוכל הוא התנייה להתעוררויות בלילה, מאחר שההאכלה מלווה גם במגע ובערסול וכך הגוף רושם את ההתעוררות ומצפה לה ביום שאחרי.
אם בנך מגיב בעוצמות של בכי וצרחות גם במהלך היום בכל מיני מצבים של תסכול או עייפות ואם באופן כללי יש לו קושי להסתגל למעברים ולמצבים חדשים, צורך רב במגע או בתנועה-הייתי פונה לייעוץ של מרפאה בעיסוק אשר מתמחה בתחום של וויסות תחושתי.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר חדרr15/05/2010
שלום ,
עד לפני חודש בערך בתי בת השנה וחצי ישנה בחדר איתי (היא נרדמה לבד ובמיטתה מבלי שאצטרך להיות בחדר), אך אז עברתי לחדר אחר, בהתחלה הדבר עבר חלק אך בשבוע האחרון היא לא מוכנה להירדם לבד בחדר, אין לה בעיה להיות במיטתה אך שיש עוד מישהו בחדר, במידה ואני יוצאת מהחדר לפני שנרדמה היא בוכה וצועקת (וזה נראה כאילו היא ממש מפחדת ממשהו) , בנוסף, ההתנהגות שלה ביום קצת יותר עצבנית ופגיעה.
אני לא יודעת איך להתנהג במצב החדש.
אשמח לייעוץ בהקדם !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצטרפת לשאלה
אלי16/05/2010ראשית, רוצה מאוד להודות על הייעוץ הקודם בנושא סרבנות טיטלים, כ"כ התרגלתי להפעלות ולשיתוף הפעוטה שאני כמעט מתאכזבת שכבר מחליפים טיטול בשקט על הגב..
אלה בת שנה וחודשיים, נרדמת במיטתה , לאחר שעתיים קמה, אביה מרגיע אותה ואחר כך שאנחנו במיטה היא מובאת אחר כבוד למיטתנו ושם מבלה על הציצי עד הבוקר. עד עכשיו נהנו כולנו, אבל נראה שהיא נעשית רודנית יותר ויותר לא נותנת למוציצי שלה אפילו להחליף תנוחה. הוחלט בשבועות להעביר אותה לחדר משלה ולפתוח בגמילה
אך,
ראשית , אני מלאת לבטים, האם הילדה צריכה לשלם על טעויות שלנו(שהכנסנו אותה מלכתחילה) והאם היא תתרגם את המעבר כהגלייה ממיטתנוץ
שנית, התחילו פחדים חדשים, גם במשפחתון וגם הסבתות מדווחות שכל פעם שיש רעש מהדלת/ חוץ הילדה נכנסת להיסטריה.
שלישית, כבר שבוע שלם! שהילדה הולכת לישון לבד! במיטתה (מיטת תינוק) שבחדרינו, כלומר אימא או אבא נותנים נשיקה ויוצאים מהחדר והיא מרדימה את עצמה, האם מעבר עכשיו לא יהרוס את ההצלחה המסחררת הזו .
רביעית, האם אני מחפשת תירוצים למה להשאיר את ביתי במיטתי.
אודה לכן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא עונים כי אף אחד לא היה פה !!!
יונית מטרסו20/05/2010חברים יקרים
יש תאריך ושעה מתי שנכס רופא או מומחה לענות לכם
ותסתכלו שכולם בחופשה
הרבה בריאות
ויש הרבה חומר לקריאה מאינטרנט על כל נושא שתחפשו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום r
אודט בוקאי07/06/2010התנהגותה של בתך אופיינית לרוב הפעוטות בגילה ומבטאת תחילה של חרדת נטישה-שלב שמתחיל בגיל שנה וחצי ויכול להמשך גם עד גיל שנתיים וחצי. בתך מתחילה להכיר בעובדה שאת נפרדת ממנה וכי את פועלת על פי רצונותייך-הולכת ובאה באופן עצמאי. עד כה תפיסתה אותך הייתה כבלתי נפרדת ממך והיא חיה בסוג של אשליה כי את נשלטת על ידי רצונותיה וצרכיה, בגדול. לכן כאשר את מתרחקת ממנה כיום, בייחוד בשעת ההשכבה בה ההזדקקות לך היא רבה וגם על בסיס הרגל שהושתת עד כה-היא חשה חרדה כי היא מאבדת את יכולת השליטה שלה בך .
הייתי מציעה לא להבהל מהבכי שלה-זה שלב הכרחי בהתפתחות ובהבנה שלה את הקשר ביניכן. עם זאת הייתי מגלה סבלנות לצורך שלה בך ומייצרת טקס פרידה קבוע והדרגתי, בו אתם מבצעות שורה של פעולות רוטיניות לפני השינה-נפרדות מהבובה, מהתמונה, מעמעמים את האורות, מנמיכים את טון הדיבור וכו'. הייתי מסבירה לה שאמא פה גם אם היא לא רואה אותך, ושאת ממשיכה לשמור עליה גם מהסלון וכו'. חוזרת על המילים עכשיו לילה עכשיו ישנים, אני סומכת עלייך שתצליחי להרדם לבד, אני אעזור לך בהתחלה וכו'. מדובר בתהליך למידה לכל דבר ואם תתמידי בו-בתך תסתגל לשינוי בהדרגה.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא ל3 ילדים -משמעתגילי15/05/2010
שלום
אני לא יודעת למי לפנות , יש לי ילדה בת 6 וילדה בת 4 וחצי ןתינוק בן 9 חודשים
הבת השנייה בת 4 וחצי בורח לה פיפי לפחות פעמיים ביום וצריכים להזכיר לה ,והיא משבשת מילים לדוגמא המילה לשון היא אומרת שלון מתנהגת כמו ילדה בת שנתיים ולא מקשיבה אני צריכה לצרוח עליה ולאיים אליה בעונשים אז היא מקשיבה ואחותה הגדולה מצטרפת לחגיגה והבית בעצבים ומתח וניסתי כל מיני שיטות חיבוקים, ליטופים הסברים אך זה לטווח קצר הגעתי למצב של אין לי כח.
למי אני יכולה לפנות לעזרה וייעוץ ?
תודה -גילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקוד הורי תחת עומס
אודט בוקאי27/05/2010שלום גילי
לגדל שלושה ילדים בפערים יחסית קטנים-משימה לא פשוטה לכל הורה. העומס מייצר לחץ רב בבית ומקשה על יכולת הענות ההורה לצרכיו של הילד. עולה שאלה לגבי ההרטבה של בתך בת הארבע-האם מדובר בתגובה רגשית ללחץ בבית, או שהיא בעצם מעולם לא ממש נגמלה (הגדרה של גמילה היא תקופה של כחודשיים ללא פספוסים). שיבושי ההיגוי של שלון במקום לשון הם עדיין מקובלים בגיל זה, השאלה היא באיזה תדירות הם מופיעים והאם שאר מרכיבי השפה תקינים.
הייתי ממליצה לך לפנות בהקדם לייעוץ פסיכולוגי, עם עדיפות לפסיכולוג התפתחותי שיתן את הדעת על התפתחותה של בתך האמצעית.
אשמח להפנות אותך לכתובת ציבורית או פרטית, בהתאם למקום מגורייך.
בכל מקרה-נדרש שיתוף פעולה מלא של האב, בייעוץ בפרט ובהתנהלות בבית בכלל-שניים הם כוח.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםאלון15/05/2010
אני חי לבד והבאתי ילד מבחנה הביתה. הוא היה אז ממש קטן וחיכיתי שיאמר את מילותיו הראשונות. להפתעתי הוא אמר:"וייטנאם". יש לציין שמעולם לא היו ויכוחים פוליטיים בבית גם לא בימי קנדי. אם כי לאחר מכן (כשגדל בשנתיים מאז) העלה טיעונים נכונים מדוע הכוחות היו צריכים להשאר בוייטנאם. מה קורה פה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אורן
אודט בוקאי26/05/2010האמת ,שגם אני שואלת את עצמי מה קורה פה והאם אתה מצפה להתייחסות רצינית/מקצועית. אם כן, ציין מה גיל הילד ומהן השאלות שלך לגביו, מעבר לאמירות פוליטיות שמקורן בעולם המבוגרים ולא בעולם הילדים שפורום זה עוסק בו.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
