מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בכי בגיל חצי שנהקרן29/06/2010
בני בן החצי שנה כמעט ולא יכול להעסיק את עצמו ורוב הזמן אם אני לא מרימה אותו, משחקת אותו , יוצאת איתו לטיול הוא פשוט בוכה . ניסיתי לשים אותו בעגלה, ברצפה, לול ולהיות לידו ולנסות לעשות דברים אחרים חוץ מלהתייחס רק עליו וזה בדר"כ לא הולך- רוב הזמן הוא צריך פשוט שיצמדו אליו וייתנו לו את כול תשומת הלב.
עד עכשיו השתדלתי לרצות אותו, מאחר ומאד קשה לי עם הבכי שלו ואגב זה ילד שני, יש לי בן גדול בן שנתיים וחודשיים שגם די התרגל להשתמש בבכי שלו כאמצעי לתגובה, הייתי בטוחה שאני אתחסן מעט עם הילד השני- אבל לא ממש.
אני ממש זקוקה לעזרה עוד חודשיים אני שמה אותו במעון עם 20 ילדים (לצערי, עקב אילוציים כלכליים) ואני ממש חוששת שיהיה לו קשה
זקוקה לעצה בדחיפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יכול להיות שדילגתן עלי ?
קרן04/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכי בגיל חצי שנה
אילנה וינר-ריבקה09/07/2010הכן לעיתים התינוקות הקטנים גוזלים מאיתנו אנרגיות מרובות ולפעמים אין לנו האמהות מספיק כוח כדי להעניק להם את מה שהם רוצים.
אולי בנוסף לצרכי התינוק יש לחצים אחרים שמוסיפים לעייפות ולקשיים שלך עם בנך.
יתכן והוא מרגיש את הלחצים האלה?
לכל ילד מזג אחודי ומיוחד, יתכן ובנך לא אוהב להיות לבדו, ואז עליכם ההורים להיות יציתיים ולשחק איתם, במשחקים שונים. בגילו משחק קוקו מתחיל ליהות רלוונטי, משקי דגדוגים, פרצופים ורעשים עם הפה, עיסוי יכול לספק לילד את הצורך לצמידות לאם ללא הרמתו על הידיים.
אני מאחלת לך הצלחה ושתהני מבנך. אם את לא רואה שיפור במצב, אני מציעה שתפני לפסיכולוג התפתחותי או לאחד המרכזים המתמחים בטיפול ביחסי הורה-ילד - אם תתני לנו את איזור מגוריך נוכל לכוון אותך לאן לפנות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכי בנסיעהפאני28/06/2010
שלום רב,
בני בן 9 חודשים ובאופן כללי אני יכולה להעיד עליו כבעל מזג לא שקט. התחיל את דרכו עם ריפלוקס שחלף לאחר מס' חודשים, אך אני לא יכולה לומר שהיו ויש לנו ימים רגועים איתו. מאז ומתמיד לא אהב נסיעות ברכב, למרות שלמיטב ידיעתי רוב הילדים אוהבים נסיעות ו/או נרדמים... חשבתי שהתופעה תחלוף ככל שיגדל, אך כל נסיעה מלווה בבכי. אי מגישה לו גירויים שונים תוןך כדי נסיעה, מנסה לשבת לידו או שלא, אך כל גירוי ממצה עצמו במהרה והוא באי שקט טורדני אשר הופך לעיתים לבכי מורט עצבים. האם נכון להציב גבולות לילד בגיל כזה? אם כן - אז איך? אי השקט שלו אינו מאפיין רק נסיעה אך במצב זה אני הכי חסרת אונים, בגלל הקושי להגיב ולאלתר פתרונות יצירתיים.
אודה מאוד להתייחסותכן,
פאי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי בנסיעה
אילנה וינר-ריבקה02/07/2010פאני שלום רב
לא מדובר בתחום הגבולות.
מתיאוריך אני מבינה כי לבנך רגישות יתרה לתנועות. יתכן והוא לא כל כך אוהב נדנוד בידיים, נדנדות ועגלות.
אם כך, לא מדובר בהצבת בגולות, אלא בחיפוש דרכים להקל עליו בנסיעות. אני צמיעה שתתייעצי עם מרפאה בעיסוק מומחית בגיל הרך (אין הרבה כאלו). אם תהיה מעוניינת, תגידי לנו מה איזור מגוריך ואבדוק האם אני מכירה מרפאה מומלצת קרובה אליכם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לילות עם בכיטלי27/06/2010
שלום רב,
קצת רקע לבעיה שנוצרה:
בני הוא בן 9 חודשים.
הרגלנו אותו להרדם לבד במיטתו. היתה תקופה שהוא היה ישן כל הלילה ברצף (או שמתעורר 1-2 פעמים. אז הייתי משכיבה אותו, מכסה בסדין והוא היה נרדם בלי שום בעייה).
לפני כ-3 שבועות הוא מאוד חלה בוירוס. היה מתאורר בליליות עם חום וכמובן הייתי מרימה אותו על הידיים, נותנת לטו תרופות ומרדימה על הידיים. הוא היה חולה יותר משבוע.
היום, ברוך השם הוא בריא, אך עכשיו הוא ממשיך להתעורר בלילות ובוכה (כנראה התרגל שאני מרימה אותו ומרדימה על הידיים).
המליצו לנו לתת לו לבכות לבדו כמה דקות ואז להכנס להרגיע אותו, להשקיב ולצאת שוב. וכך עד שירדם. השיטה אכן עובדת!
!!! השאלה היא - עד כמה זה בריא לפסיכולוגיית הילד. האם זה לא פוגע במערכת העצבים שלו?
תודה מראש, טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישנן יועצות שינה.
פאני28/06/2010אנחנו פנינו לאחת כזו ומאז לפחות בלילה די שקט...
את מוזמנת ליצור איתי קשר ואשמח לתת לך פרטים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעות בשרשור
פאני28/06/2010התכוונתי להגיב למיטל בנושא: בעיות שינה"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףהילה27/06/2010
ביתי בת שישה וחצי חודשים. מיום שהיא נולדה היא אוכלת מטרנה בגיל ארבעה חודשים התחלתי עם מרק ופירות בתוספת למטרנה (180 ML) לאחרונה הפסיקה לאכול מטרנה. בבוקר היא אוכלת בין 60ML ל120ML ארוחה שניה פירות ארוחה שלישית מרק ועד למחרת אוכלת אולי 120 ML
מה עושים במצב כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונת תינוקות
מיכל דביר קורן11/07/2010אני חושבת שכדאי לך להתייעץ עם אחות טיפת חלב ולקבל החלטות לגבי העשרת המזון שלה בהתאם לקצב הגדילה. לעיתים ממליצים להעשיר את המזון בתוספות עתירות-קלוריות (טחינה, אבוקדו, שמנת/חמאה וכו')
יחד עם זאת, ישנם תינוקות שמוותרים במהירות על ארוחת הלילה וזה דווקא הרגל חיובי....
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שינהמיטל26/06/2010
יש לנו ילד כבן 8 חודשים, מזה כחודש הוא פשוט לא מביא לעצמו להירדם.
הוא רגיל להירדם אצלנו בידיים בלבד, וגם מקשה על עצמו להירדם הוא יכול להיות עייף אחרי שלא ישן כמעט כל היום והוא פשוט לא ירדם.
גם אם הוא נרדם אצלנו בידיים כשאנחנו מעבירים אותו למיטה הוא מחפש את התנוחה הנכונה ופשוט מתעורר.
ניסנו להעביר אותו לשינה במיטה וזה גם לא עובד,הוא פשוט צורח ורוצה לחזור לידיים ולשחק, למרות שהעיניים שלו נעצמות מעייפות.
מה איפשר לעשות???
אנחנו רוצים לשנות גם את הרגל היידים ולהרגיל אותו להירדם במיטה לבד, איך עושים את זה?
תודה רבה. מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יצירת הרגלי שינה
מיכל דביר קורן11/07/2010שלום מיטל,
על מנת שבנך יצליח להירדם בכוחות עצמו, הוא קודם כל צריך שאתם תניחו אותו שם ותתנו לו את ההזדמנות לנסות את הרעיון החדש הזה. תינוק לא יכול ללמוד להירדם במיטה אם הוא נמצא על הידיים, נכון?
כדי שזה יקרה חשוב שלא להגיע למצב בו הוא עייף מידי, תינוקות עייפים לא מצליחים ללמוד כלום, ובוודאי לא מצליחים ללמוד הרגלים חדשים. בימים שהוא ישן פחות הוא בוודאי לא יצליח להיארדם כיוון שהוא כל כך סחוט ומותש עד שלא מצליח להתרגע. וכמו כל למידה, זה יהיה כרוך בניסיונות חוזרים, בכישלונות לצד הצלחות ובתהליך איטי וממושך, אבל אתם תצטרכו ללמוד לשאת את הבכי וההתנגדות שלו כי לא לומדים משהו חדש אם לא משנים הרגל קודם....
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 חודשים ולא רוצה לאכולהילה.ג26/06/2010
בני בן 7 חודשים ולא מוכן לאכול כלום. התחלתי לתת לו טעימות בערך בגיל 5.5 חודשים ומאז הוא פשוט לא רוצה כלום. הוא ממש סוגר לי את הפה כשאני מנסה להאכיל אותו. ניסיתי לתת לו לקחת ביד/ לקחת את הכפית בעצמו ולאלו הוא מגיב טוב יותר אבל עדיין לא ממש אוכל. האם יש סיבה להתעקש כרגע או לחכות לזמן שהוא קצת יותר משתף פעולה? (כרגע הוא יונק בלבד)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר למזון מוצק
מיכל דביר קורן11/07/2010שלום להילה ג.
המעבר למזון מוצק - כך קוראים לאוכל השונה מהנקה/תמ"ל, גם אם הוא טחון דק - הוא שלב התפתחותי חשוב ומרכזי עבור תינוקות ולא כולם צולחים אותו באותו אופן וקלות. ישנם תינוקות רבים שזקוקים להרבה הרבה זמן הסתגלות וזה בסדר גמור, לכל אחד זמן וקצב משלו. חשוב ביותר להיות סבלניים, להמשיך ולהציע מגוון של מזונות בכל יום וגם אם טועם טיפטיפה על קצה הלשון לא להתייאש ולהציע שוב למחרת. נסי לשנות את הסוגים (פעם בטטה, פעם בננה, פעם אבוקדו וכו), נסי להחליף מיקומים בבית, כלי הגשה וכפיות. יש תינוקות שפשוט מעדיפים לאכול בכפיות מתכת ואילו אחרים מעדיפים דווקא על הכרית ועוד ועוד "שגעונות" והעדפות (לא ליד הטלוויזיה!!! וגם לא על הספה משיקולי כתמים ויריקות....). השיטה של שתי כפיות: אחת לך ואחת בשבילו היא טריק ידוע ויעיל, ואפשר להתחלף מפעם לפעם....
בכל מקרה, אל תפסיקי לנסות, הראי לו שזה מספיק חשוב לך כדי שגם אם הוא לא אוכל אתם מקיימים את "הטקס" הזה מידי יום ביומו.
את יכולה להתייעץ גם עם אחות טיפת חלב, לפעמים יש להן עצות טובות בעיניין....
בהצלחה ובתאבון,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית התנהגות?אילנה25/06/2010
שלום לך ביתי בת 3 נכנסה למעון לפני 3 חודשים עם ילדים בני 3-4 ואני והיא מאד מרוצות.
מספטמבר עד מרץ שהתה במשפחתון קטן ועד אז היתה עימי בבית.
בשבוע לפני שעברה לגן החדש סיפרה לי הילדה כי המטפלת שמה אותה בלול בעונש ושהיא לא תינוקת . היא דיברה על כך 3 ימים ואחכ הוצאתי אותה כי לא נראה לי שזו דרך להתנהג לפעוטות.
בגן החדש התלהבה מאד ושמחה להשתתף בפעילויות השונות.(כיוון שז חדש לה)
אך לאחרונה מספרת לי הגננת שהילדה לפעמים ב"עולם שלה" מנותקת לגמרי אך מבחינה קוגניטיבית היא קולטת את כל אשר מתרחש מסביבה גם אם היא מתעסקת בדברים אחרים.וכשצריך לשיר את השיר היא מדקלמת בלי בעיות קולטת בפעם הראשונ ה כשהיא שומעת (היא מאד חכמה ובבית יש לה שפע של משחקים והיא סקרנית מאד,תמיד היתה מפותחת מאד לגילהודיברה מוקדם וידעה מספרים ואותיות כבר בגיל שנה ו 9 ועוד ..).כמו כן במפגש יומולדת לאחרונה היא החליטה שהיא רוקעת ברגליים כשכולם ישבו וכשהעירו לה היא שרה ללללל עד שהוציאו אותה.
זה התרחש כשהיו הברכות ביומולדת . כמו כן לאחרונה היא לא רוצה לגן כך היא אומרת בבוקר.
הגננת אומרת שחברתית הכל בסדר וגם קוגניטיבית אבל אולי היא מתנהגת כך כי מפריע לה משהו מבחינה רגשית ואולי בגלל מה שעברה בלול בגן הקודם ועכשיו זה יוצא
.אני חושבת שאם היתה בעיה בגן הקודם אז היא מיד היתה מופיעה וכי אוליי התחיל להיות לילדה משעמם בגן כיוון שהיא מאד חכמה והמשחקים אולי כבר לא מעניינים כמו בהתחלה.גם כשאנחנו הולכות לחברה אם לרגע משעמם לה ואין לה תעסוקה היא אומרת הביתה הביתה גם כשהיינו בקניון והמשחקים לא עבדו היא אמרה הביתה הביתה.
מה דעתך?
האם יש קשר לכך ששמו אותה בלול כשעשתה משהו לא מתאים ועכשיו זה מתפרץ למרות ששוחחה על כך 3 ימים איתי ויותר לא הלכה לשם או שמשעמם לה והיא אבדת עניין ועושה קונצים משיעמום?גם כשאמרנו לה לא לגעת במיחשב היא דווקא נגעה והסתכלה לנו בעיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות והסתגלות
מיכל דביר קורן11/07/2010שלום אילנה,
את מתארת מגוון רב של תגובות של בתך ואנסה להתייחס אליהן, אולם קשה לי להעריך מדברייך את התמונה במלואה, לשם כך נדרשת הערכה מעמיקה יותר, הכוללת מפגש עם בתך.
ובכל זאת, אני חושבת שקריאותיה 'הביתה הביתה', כמו גם הקושי להעסיק את עצמה, אינו משקף בעית התנהגות אלא קושי בקבלת השינוי: היא רגילה למשחקים הפועלים וברגע שזה לא כך, נלחצת ומבקשת לחזור הביתה, למקום המוכר והבטוח שלה. מבחינת התגובה לאיסור על הנגיעה במחשב, יתכן וזהו עיניין של קבלת גבולות - היא מנסה לבדוק האם תהיו עיקביים ותקיפים איתה באיסור שלכם, וזה נורמלי ומתאים לגיל.
אני מתקשה לחשוב שהשהות בלול - בהנחה והייתה פעם אחת כזאת - הייתה חוויה קשה כל כך עד שתשפיע על השתלבותה בגן החדש. בהנחה שמדובר בפעוטה מפותחת בהתאם לגילה, ובעלת יכולות תקשורתיות תקינות, סביר שחלק מהסירוב שלה לעקוב אחרי הוראות הגננת קשור בקושי לקבל עדיין את סדר היום המובנה במעון, השונה מזה שהיה לה במשפחתון. אם מדובר במעון שבו מגוון עשיר של גירויים ועפילויות המתאימים לגילה, אין סיבה שתשתעמם שם.
מעל הכל, אני ממליצה לך לחזור ולהעמיק בשיחה עם הגננת ולהבין ממנה מה מטריד אותה: למה היא מתכוונת כשאומרת "היא בעולם שלה"? על איזהסוג של בעיה רגשית היא חושבת? האם בתך מתעניינת בילדים אחרים ובצוות ויוצרת משחק הדיי ומשותף עימם? האם היא כבר מכירה את הילדים בשמותיהם ומחפשת איתם אינטראקציה?
אני מקווה שחלק מהדברים יעזרו לך לחשוב ואולי להבין יותר את מה שמטריד אתכם.
בהצלחה,
מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילהשרונה24/06/2010
שלום ,
ביתי בת שנה וחודש (נולדה פגית -בשבוע 32 ו-5 ימים) לאחרונה לא אוכלת כמו שצריך מעט מאוד ,מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלי אכילה אצל פגים
מיכל דביר קורן01/07/2010שלום שרונה,
מומלץ לפנות לשירות של מעקב רפואי דרך 'מעקב פגים' המיועד לתינוקות לאחר פגיה, עליך לבדוק עם רופא הילדים שלך, ועל פי מכתב השחרור מבית היולדות ומהפגיה, איפה את אמורה לקבל שירות זה ולהתייעץ לגביה. במרבית המקרים מדובר בצוות הכולל רופא ואחות וכן ייעוץ פרא-רפואי במידת הצורך הכולל גם דיאטנית, פיזיותארפיסטית וכדומה. הדברים אמורים גם אם שהתה בפגייה זמן קצר בלבד!
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגלי שינהגלית23/06/2010
שלום
אני אמא לתינוק בן 7 וחצי חודשים, בני נוהג ללטף את פני בזמן ההירדמות במיטה, הוא עושה זאת גם עם בעלי, שאלתי היא האם עלי להניאו מכך עקב החשש שהוא יפתח תלות בנו בזמן ההירדמות או שמעשה זה ימנע ממנו למצוא חפץ מעבר.
מגיל קטן הרגלנו אותו להירדם במיטתו עם מוצץ וטפיחות על הגב ובחודשיים האחרונים הוא מגשש עם ידו לעבר פנינו. חשוב לציין שהוא ישן במיטונת (מיטה הצמודה לשלנו) ושהוא מתעורר לפחות 4 פעמים בלילה כדי לינוק.
תודה גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלי שינה של תינוקות
מיכל דביר קורן03/07/2010שלום גלית,
המיטה בה בנך ישן אינה "מיטה משלו" אלא הרחבה למיטה שלכם, לכן הוא בעצם אינו נרדם בעצמו אלא בנוכחות שלכם. גם ההנקה התכופה אינה מאפשרת רכישת הרגלי שינה עצמאיים, שאינם תלויים בטפיחות שלכם או בליטוף הפנים. אני מניחה שההחלטה שלא להעביר אותו למיטה משלו קשורה לנושא ההנקה, אולםאם אתם רוצים ליצור שינוי בסדרי ההירדמות יתכן כי נכון יותר יהיה להפרידו מכם. מיטונת מיועדת לשבועות הראשונים שלאחר הלידה, עת שמעגלי השינה והעירות אינם מווסתים עדיין, התינוק תלוי מאוד באם המניקה והסדר זה מקל על הקימה אליו. אך האם בגיל שבעה חודשים הוא עדיין זקוק לארבע הנקות במהלך הלילה? חשוב לציין כי ישנם הורים רבים שרואים בשינה המשותפת, השיבטית, ערך חשוב ולכן יאפשרו זאת עד כמה שהתינוק יבקש, אולם אני מניחה לפי שאלתך שלא בזה מדובר: אני חוששת שמתפתח כאן קושי בשינה ומוטב לנסות לשנותו מוקדם ככול הניתן.
לפיכך, האם אתם מעוניינים לשנות את הרגלי השינה? האם את מעוניינת להפחית את הנקות הלילה? אם את רוצה שיפתח הרגלים חדשים, ובהם שימוש בחפצי מעבר והתרגעות נוספים, יהיה עליך לעשות כן....
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכה בשולחןמילה21/06/2010
יש לי בן , בן שנה וחודשיים שכל הזמן מכה עם הצעצועים על השולחן של הסלון, וכאשר אומרים לו אסור על כל דבר לאו דווקא על זה, צוחק, למרות שאנחנו לא צוחקים איתו, מה לעשות על מנת שיקח את דבריינו ברצינות ולא בצחוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובות כעס של תינוקות II
מיכל דביר קורן03/07/2010שלום מילה,
רפרטואר הביטוי הרגשי של תינוקות מאוד מצומצם ועליהם ללמוד, בתהליך של חינוך מה מותר ומה אסור. מדובר בתהליך ארוך הדורש חזרות רבות ונשנות ובדומה לתשובתי הקודמת בנושא, זה דיי דומה למבוגרים שלא מסוגלים להביע את עצמם בצורה מילולית או מווסתת בשעת כעס ותסכול ומכאן לקוח המושג "לדפוק על שולחנות"....
התגובה שלכם, כמו בכל מקרה של ביטוי רגשי בלתי מווסת, צריכה להיות של חינוך והצבת גבול על מנת לתת לו מילים לחוויה וכמו בכל עיניין של חינוך התהליך דורש חזרות רבות עד שיופנם: "אתה כועס אבל אסור לך לדפוק ככה" או "אתה נהנה לשמוע את הרעש הזה אבל אימא לא מרשה לדפוק על השולחן". בנוסף, את יכולה לתת לו לדפוק "איפה שמותר" כלומר, לתת לו צעצועים שימועדים לעיניין (כמו הך פטיש ועו)ד כדי שילמד להבחין מה כן ומה לא. הוא צוחק מכיון שבנתיים נהנה מעצם ההתייחסות שלכם, ילדים מעדיפים להכעיס את הוריהם על מנת לזכות בתשומת ליבם מאשר לא לקבל יחס בכלל.... בהדרגה, ולפי התגובות המתאימות שלכם, יוכל ללמוד מתי צוחקים ומתי לא.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת חפציםמלי21/06/2010
שלום
בני בן שנה וארבעה חודשים , מזה חודש כשלא מוצא חן בעיניו משהו הוא ישר מתחיל לזרוק כל מה שהוא רואה בעיניים. אני מסבירה לו ואומרת שאסור אבל הוא בשלו. למה הוא מתנהג ככה? בגלל שעדין לא יכול לדבר? ומה אפשר לעשות כדי שיפסיק להתנהג ככה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובות כעס של תינוקות
מיכל דביר קורן03/07/2010שלום ליאן,
התנהגות של השלכת חפצים היא ביטוי רגשי שמאפיינת מאוד תינוקות במצבי תסכול וכעס. זה דיי דומה למבוגרים שלא מסוגלים להביע את עצמם בצורה מילולית או מווסתת ומכאן לקוח המושג "להפוך שולחנות"....
התגובה שלכם, כמו בכל מקרה של ביטוי רגשי בלתי מווסת, צריכה להיות של חינוך והצבת גבול על מנת לתת לו מילים לחוויה וכמו בכל עיניין של חינוך התהליך דורש חזרות רבות עד שיופנם: "אתה כועס שלא הרמתי אותך עכשיו אבל אסור לך לזרוק את זה" . בנוסף, את יכולה לתת לו לכעוס "איפה שמותר" כלומר, לתת לו לזרוק את הצעצועים שלו שכן ניתנים להשלכה כמו חפצים רכים, כדורים ועוד כדי שילמד להבחין מה כן ומה לא.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מטיטולפנינה21/06/2010
שלום וברכה,
הילד שלי בן שנתיים ותשעה פיקח ונבון (בן בכור)
ניסיתי להוריד לו את הטיטול כמה פעמים והוא מתנגד לכך בכל תוקף
הוא רק בוכה שהוא רוצה ללבוש טיטול וזהו
הוא מאוד התרגש לקנות תחתונים וישבנון ולשבת על זה עם בגדים אבל הוא בשום אופן לא מסכים להוריד את הטיטול. ניסיתי בהסברים וסיפורים, בפרסים וכו' ושום דבר לא עוזר
הוא רק מדבר על זה שהוא רוצה לעשות בטיטול וזהו.
פעם אחת הוא הסכים להוריד אותו אבל אחרי זה הוא רק בכה שהוא רוצה ללבוש אותו חזרה
מבחינה שכלית וכל הבחינות האחרות הוא בשל לגמרי (להבנתי)
אגב - בגן שלו כמעט כולם גמולים
מה לעשות איתו? לחכות שהוא יבקש להוריד? אם הוא פוחד עכשיו מלהיות בלי טיטול השאלה היא אם בהמשך הוא לא יפחד יותר...
להוריד לו למרות שהוא לא רוצה איזה יום ולבלות איתו ככה?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מחיתולים
מיכל דביר קורן03/07/2010שלום פנינה,
תהליך הגמילה מחיתולים הוא בראש ובראשונה "תהליך" שבו עלך הילדים ללמוד את המיומנות החדשה המצופה מהם. זה לא קורה ברגע ונדרשת הבהרה ברורה מצד ההורים מה הוא מצופה ומסוגל לעשות, לצד ליווי צמוד בתהליך הכולל גם כישלונות והחמצות. זה חלק מהעיניין ויש להכין אותו לזה וגם להתכונן בעצמכם.
אם את מרגישה שהוא מסוגל לעניין הרי שעליך ליצור את האווירה המייטיבה בה תוכלי ללמד אותו ובהדרגה להעביר את האחריות אליו. יתכן ושהות משותפת בסופ"ש בלי בגדים תוכל לסייע לעיניין.
את מוזמנת לשוב ולקרוא לדיונים קודמים ורבים בפורום שלנו שעוסקים בנושא.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרות במקלחתאמא'לה20/06/2010
אני אמא לשני ילדים, בת שנתיים ובן שלושה חודשים.
בכמה שבועות האחרונים יש לנו בעיה חמורה עם בתי בנושא המקלחת. היא תמיד אהבה מאוד להתקלח, לשחק באמבטיה עם משחקים ולהשתולל עם הקצף. פתאום, בלי סיבה ברורה לי היא התחילה לסרב להיכנס למקלחת, כל הרחצה מלווה בצרחות שלה שהיא רוצה לצאת ו"מגבת מגבת". היא מסרבת לשבת , לחפוף. היא ממש ברעידות. אני מנסה לשחזר האם קרה משהו באמבטיה בתקופה שקדמה לתופעה הזו ואין שום דבר שנראה לי קשור.
כמובן, אני מחברת בין זה לבין הולדת האח שלה שאכן התקבל בצורה קשה באופן טבעי. כיום אין כמעט סימנים לכך למעט עניין המקלחת וחוסר סבלנות כללי, פתיל קצר יותר. במקביל היא בימים אלו מתחילה ללכת באופן עצמאי. התחילה ללכת מאוחר.
האם יש לכם עצה טובה איך לשפר את ענין המקלחת? אני מיואשת ומוטרדת מזה מאוד.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויי התנהגות
מיכל דביר קורן23/06/2010שלום לאמאל'ה
אני מסכימה איתך שיתכן ותגובותיה של בתך במקלחת קשורות אל הולדת אחיה, אולי למקחלת השונה שהוא זוכה לה בהשוואה לזו שלך, וכן לעובדה כי ה'פתיל הקצר' שהתפתח אצלה מפחית גם את מידת הסבלנות שיש לה לרחצה המחייבת את שיתוף הפעולה שלה. היא פחות רוצה 'לשבת' ומעוניינת לעשות דברים אחרים, אולי גם תנועתיים יותר. בנוסף, חשוב לזכור שמדובר בפעוטה בת שנתיים שכעת מתרגלת את העצמאות ואת הנפרדות שלה, ובאופן מותאם מעוניינת להשיג שליטה.
אני ממליצה לא להתעמת איתה בעיניין, לעשות מקלחות קצרות ככול הניתן, להיות עינייניים ברחצה ואולי לא לשמור את הרחצה לסוף הערב, אז היא גם עייפה ומותשת כבר, אלא לשעות בהן היא קצת יותר נינוחה ורגועה. ניתן גם להפריד בין הרחצה לבין חפיפת הראש שניתן לעשות בכיור או בישיבה- שעונה על המקלחת. המטרה היא להפחית עימות היכן שלא חייבים להתעמת איתה. כמובן שאי אפשר לוותר לה על מקלחת, אבל זה יכול להיות חוויה קצרצרה של 1-2 דק' ולא יותר עד שהיא עצמה תרצה שוב להנות מהעיניין. חשוב למצור הזדמנויות בהן מפנים זמן להיות 'רק איתה', בפרד מהתינוק (שהופך כעת ליותר אטרקטיבי ולכן ליותר מאיים) ולעשות איתה דברים שהיא אוהבת.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שהתינוקת נבהלתרונית אשטמקר20/06/2010
יש לי תינוקת בת 11 חודשים היא נבהלת שמשחקים איתה כלומר אם בעלי ישחק איתה ואחרי שניה הקור שלו קצת עולה או שהוא זז היא נהלת ובוכה בהסריה ולא רוצה ללכת אליו
וזה ככה גם עם החברים וילדים השאלה שלי האם אפשר לעשות משהו שלא תבהל מכל דבר?וובאיזה גיל הבהלה מפסיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תענו בבקשה
רונית אשטמקר21/06/2010תענו בבקשה ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכשהתינוקת נבהלת
אילנה וינר-ריבקה24/06/2010אמא יקרה שלום רב
יתכן ולביתך רגישות יתרה לגירויים. היא מגיבה בבהלה כאשר עצמת קול משתנה או כאשר מפתיעים אותה. היא לא נהנית מהפתעות.
כהורים אתם יכולים לעזור לה להתגבר על הבהלה, אתם יכולים להכין אותה לשינויים במשחק, תגידו לה, למרות שניראה כי היא לא מבינה עדיין, "חמודה עכשיו בואו נתופף חזק בתוף, את מוכנה?", ניתן להיגב לצלילים פתאומיים עוד לפני שהילדה מגיבה, למשל, כאשר נשמע הצלצול בדלת "מי זה? אולי אבא הגיע...". לשמור על רוגע ולא להבהל עם הילדה, לתת לילדה לבכות ולשקף לה את רגשותיה "מתוקה, נבהלת מאד מהבום של הבלון..." ולהמשיך במשחקים אחרים בלי לעשות עניין גדול מידי. אלו הדרכים שאני מציעה להשתמש בהן כדי לעזור לילדה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לישון עם ההוריםיסמין20/06/2010
שלום רב,
בתי בת השנתיים וחצי מסרבת לישון במיטת המעבר שלה וכך היה מן הזמן שהיא נולדה.
כל הניסיונות להשכיבה במיטתה - כשלו.
ההני בהריון בחודש השישי והמצב הפך כבר להיות קשה מאוד.
אני לא ישנה בלילות מכיוון שהיא תופסת את כל המיטה באלכסון ובזמן שהיא ישנה בועטת לי בבטן מאוד חזק (לא במתכוון כמובן...).
היא ילדה מקסימה ומאוד נבונה לגילה, מבינה כל מה שאומרים לה ויודע לבטא עצמה יפה מאוד.
כשאני ובעלי מעבירים אותה למיטתה לאחר שהיא נרדמת, לאחר מספר דקות היא מתעוררת ושוב עוברת למיטה שלנו וחוזר חלילה כל הלילה.
אני מותשת וזקוקה לעזרה בדחיפות.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה עם ההורים
מיכל דביר קורן01/07/2010שלום יסמין,
מדבריך נשמע שעשיתם ניסיונות רבים להוציא את בתך ממיטתכם וכל זה לא עזר, היא נשארה בעמדתה ואתם, כנראה, קיבלתם את זה. כעת זה כבר פחות נוח לכולם, ויהיה עוד פחות נוח לקראת הצטרפות התינוק החדש למשפחה. לכן, במידה ואתם אכן נחושים בעיניין ולא שוקלים שינה משפחתית משותפת כמו שמשפחות רבות דווקא בוחרות, אני חוששת שתאלצו להיות מאוד נוקשים וברורים בדרך ללמד אותה, גם אם המחיר יהיה לילות רבים של בכי ושל התנגדות. על מנת ללמוד לישון במיטתה היא צריכה להיכנס אליה ערה, לחוש שם בנעימים (מצעים, בובות, סיפור, טקס השכבה נעים וכו'), ובהדרגה עליכם להשאיר אותה שם יותר ויותר, תוך הכנה מילולית מתאימה לקראת השינוי. מומלץ גם להתחיל משנת צהרים או שינה בסופ"ש לפני הדרישה לשנת לילה מלאה.
אם תהיו נחושים בעיניין, היא תאלץ לקבל את זה, ולכן השאלה היא עד כמה זה אכן חשוב לכם ובאיזה מחיר, כי קל זה לא עומד להיות....
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
