מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כניסה לגןלירון12/06/2010
שלום רב,
אני אמא לילד בן שנה ו-4 חודשים, שמגיל 10 חודשים נמצא במשפחתון ביתי עם עוד 3 בנות קטנות ממנו. בהיותו הבן היחיד והגדול מכולן שם הוא לא זוכה לשום התנגדות כשהוא לוקח להן צעצועים, למשל, ובכלל כל התקשורת איתן מאוד נעימה ועדינה, בעיקר נשיקות ופלירטוטים :)
בספטמבר הוא אמור להיכנס לגן חדש, לקבוצה של 20 ילדים בגילאי שנה וחצי עד שנתיים וחצי. אני קצת חוששת מהשינוי הזה, וחשבתי אולי להכניס אותו כבר עכשיו (לאחר את מועד הכניסה אני לא יכולה). ההיגיון הוא שעכשיו הוא יכנס לקבוצה של 9 קטנטנים באותו גן, ששניים מתוכם ימשיכו איתו אח"כ לקבוצה שלו בספטמבר. ככה המעבר לקבוצה גדולה יהיה יותר הדרגתי, מ-4 ל-9 ורק אח"כ ל-20, ולא פתאום מ-4 ל-20, וגם הוא יוכל להתרגל לגן החדש לפני הבלגן של ספטמבר, בו כולם יבכו ויהיה עומס על המטפלות. עם זאת, מאחר ועכשיו הוא יכנס לקבוצה אחרת מזו של ספטמבר, המטפלות יתחלפו, וגם החדר, וגם רוב הילדים... וכמובן שאני חוששת מדחיפות, מכות ומחלות...
אני כבר ממש מבולבלת מהעניין הזה, כל יום מחליטה משהו אחר! אשמח מאוד לשמוע את דעתכן!
תודה רבה וסליחה על האורך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה תענו לי!!!
לירון16/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני זקוקה לתשובה!!!!
לירון17/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכניסה לגן
אילנה וינר-ריבקה18/06/2010תמיד בתחילת שנת הלימודים ישנה תקופת הסתגלות בה הגננת והמטפלות מלוות את הילד ואת ההורים להתחלה החדשה. בנוסף, בנך יהיה גדול יותר ובשל יותר ממה שהוא נראה היום. אני ממליצה להשאיר אותו עד סוף השנה במסגרת שהוא נמצא, לעשות פרי\דה מסודרת מהמטפלת ומהחברות מהמשפחתון ולפני תחילת השנה הבאה באסיפת הורים הייתי שואלת ובודקת היטב כיצד נוהגים לעשות את תהליך ההסתגלות, מה מצופה מההורים בשבוע - שבועיים הראשונים ועוד. בדרך כלל הכניסה הינה הדרגתית וההורים מלווים את הילדים בימים הראשונים על פי הצורך של הילד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררות בבכישני12/06/2010
מדוע מתפתח מנהג של קימה מהמיטה בבכי ?
בכול שינה : בוקר,צהריים לילה
בתי מתעוררת בבכי היסטרי.
אני מגיעה אליה ישר שהיא מתעוררת
זה לא נובע ממקרה שהיא בכתה ולא ניגשו אליה
זה פשוט דרך ההתעוררות שלה
כאשר מרימים אותה הכול בסדר.
איך משנים דפוס התנהגות זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובתכם
שני16/06/2010נראה לי ששכתן אותן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה - בת שנהשני12/06/2010
בתי בת שנה עד לפני כחודש ישנה במיטה לידנו במיטה לפני חודש העברנ ו אותה לחדר משלה.
הקושי העיקרי איתו אני מתמודדת היא עם סגאת ההשכבה.
היא פשוט לא מפסיקה לצרוח מהרגע שאני מניחה אותה במיטה,
נעמדת , תופסת בסורגים וצורחת.
אני מנגד אומרת לה שאמא פה , שעכשיו אנחנו הולכים לישון , יושבת לצידה
מלטפת מחבקת אך הילדה בשלה . אני מורידה אותה מעמידה לשכיבה והיא צורחת
ונעמדת שוב. הלב שלי מתכווץ. אני מרגישה כאילו אני מתעללת בילדה שלי.
הרי ברור לי שאם אני ירים אותה ויניח אותה במיטה שלי היא תוך שניה תפסיק לבכות
ולהירדם (מנסיון) אני פשוט מתקשה לנוכח העובדה שכול השכבה גורר אחריה רבע שעה
של בכי ותחנונים של הנסיכה שלי. זהו המחיר של שימת גבולות ?
האם אין נזק בדרך זו ?
אשמח לעצה.
תודה
+ האם אני שוגה כאשר אני מאפשרת לה בשינת צהריים ביום שישי לישון איתי במיטה ?
זה מבלבל אותה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רכישת הרגלי שינה
מיכל דביר קורן23/06/2010שלום שני,
מדברייך אני מבינה שבתך ישנה עד כה במיטה סמוכה לשלכם, אך לא במיטתכם, ואילו החידוש הוא במעבר לחדר נפרד, לא כן? אם כך, איך היא הייתה נרדמת קודם לכן? האם גם כן בבכי ובהתנגדות להשכבה, או שמא הייתם מאפשרים הירדמות איתכם ובהמשך מעבירים אותה? בכל מקרה, המצב היום הוא שעליכם לעזור לה ללמוד להירדם בכוחות עצמה במיטתה, ועל מנת שתצליח לעשות זאת יש לתת לה הזדמנות לעשות כך. אם תהיי איתה ותציעי לה חלופות כמו הירדמות על הידיים או במיטה שלכם, היא לא תוכל ללמוד שיש ביכולתה להרגיע את עצמה ושאתם סומכים עליה שהיא תוכל לעשות זאת. יתכן שהתהליך יהיה כרוך בבכי ובהתנגדות - זה הרי לא קל ללמוד משהו חדש - אולם הרווח של כולכם לטווח הארוך משמעותי הרבה יותר. אני מניחה שאם תהיי משוכנעת שזה לטובתה (והורים אחרים אולי יחשבו אחרת), יהיה לך קל יותר לעבור את זה יחד איתה מבלי לחשוש שאת מזיקה לה.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה לא עונים בפורום הזה??רוני כ.11/06/2010
ש לי ילדה בת שנתיים ו8 חודשים.
לאחרונה החלו איתה מאבקים סביב עניין הלבוש,
היא מתעקשת כל בוקר ללבוש שימלה חגיגית לגן ולא עוזר כאשר אני מנסה להסביר לה ששימלה חגיגית לא לובשים לגן כי תתלכלך ותהרס.
גם כאשר בגד שהיא רוצה נמצא בכביסה היא מתחילה לבכות ולצעוק שרוצה ללבוש אותו.
איך עלי להתנהג ולהתמודד עם כך על מנת לא ליהיכנס לקונפליקט איתה?
בנסוף, העניין גוזל זמן רב בשעות הבוקר ולעיתים אנו ממהרים לעבודה ולגן.
אודה על ייעוץ ועזרה בנושא,
רוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת שנתיים ושמונה חודשים
אילנה וינר-ריבקה12/06/2010שלום רב
לא תוכלי למנוע קונפליקטים וימותים עם ביתך. היא נמצאת בגיל שילדים מראים את רצונותם באופן ברור ולעיתים קיים ניגוד רצונות ואינטרסים. לא משנה לביתך שעכשיו ממהרים לעבודה...
יחד עם זאת ניתן ללוות אותה ואת התסכול שלה בכך שלא תלך לגן עם שמלה... מבחינתה זאת טרגדיה אמיתית ואין לזלזל בה אלה דווקא לתמוך ולהגיד שאת מבינה אותה, את הסבל שלה ואת התסכול וכי בארוחת שישי היא תוכל ללבוש את השמלה.
אולי תתחילו את הבוקר מוקדם יותר על מנת להקל על הלחץ הזמנים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה ממוצץירדן10/06/2010
מתי כדאי לגמול ממוצץ?
ביתי בת ה-3 קשורה למוצץ שלה ואנו מנסים להקטין את השימוש בו לשינה ולמצבים קיצוניים באמצע היום (הרגעה ממכה וכו'). היא מודעת לנושא וכשמבקשים ממנה לשים את המוצץ בתיק היא מבקשת עוד קצת ואני רואה שהיא ממשיכה למצוץ בחוזקה ולהגניב עוד מספר מציצות לפני שהיא מחזירה אותו לתיק (כמו גמילה מסיגריות שלוקחים רק עוד 2 שכטות...).
לא תכננתי להתחיל גמילה ממוצץ והיא עדיין לא מוכנה לוותר עליוץ התחלתי לספר לה שכשהיא תגדל לא יהיה לה מוצץ כמו שלמבוגרים אין מוצץ והיא לא מוכנה לשמוע על זה... היא הודיעה לי שהיא לא רוצה להיות גדולה.
בכל מקרה השיננית שלנו אמרה שבערך בגיל 3 כדאי לגמול ממוצץ כי זה מתחיל לשנות את צורת החניכיים ויכול ליצור נזק בלתי הפיך למבנה הפה.
מה לעשות?
אני מנסה להוציא לה אותו לאחר שהיא נרדמת וחצי שעה אחר כך אני מוצאת אותה שוב עם המוצץ... אם אני מעלימה אותו.. היא מתעוררת ומבקשת שנביא לה מוצץ כי היא לא מוצאת ואתו כך שברור שהיא צריכה אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה ממוצץ
אילנה וינר-ריבקה11/06/2010כדאי לעשות את הגמילה בשיתוף ביתך, לא לעשות מניפולציות. כדאי שהיא תהיה אקטיבית בתהליך. למרות שאתם מחליטים עבורה במקרה זה. כדאי לעשות טקס פרידה ולפניו, להכין אותה לקראת הגמילה. לאחר שטקס אין יותר מוצץ ואתם ההורים יצטרכו להרגיל אותה להירגע בדרכים אחרות. אל תשמרו מוצצים למקרי חרום.
תעשו את הגמילה כאשר אתם ההורים מוכנים ופנויים להכיל את הילדה. אםפ האתם עובדים קשה ועייפים יתכן ולא יהיה לכם כוח להרגיע את הילדה ולרוצו לקנות מוצץ נוסף או לאבדו סבלנות ותכעסו עליה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת דעתניתמיקה10/06/2010
שלום,
יש לי בת בגיל שנה וחצי. מאוד קשה להתנהל איתה. היא הולכת למשפחתון אז בבוקר היא לא מוכנה להיכנס לכיסא ובוכה ואחרי הגן היא שוב לא מוכנה להיכנס לכיסא באוטווהכל מלווה בבכ וצרחותי. אין שום אפשרות לנסות וללכת איתה לטייל בעגלה כי היא ממש לא מוכנה לשבת בעגלה. היא בוכה ומתפתלת ולא נרגעת. מהרגע שהיא נכנסת הביתה היא מוציאה את כל האוכל מהארונות ואם אני לוקחת ממנה משהו היא צורחת. היא כמעט ולא מעסיקה את עצמה לבד. כל הזמן נדבקת אלי ועלכל דבר שאני אוסרת (ואין הרבה) היא צורחת . לאחרונה היא גם לא מוכנה לשבת בכיסא האוכל שלה בבית ורוצה לשבת בסלון. אני לא יודעת איך להתמודד עם הצרחות שלה על כל נושא!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת דעתנית
אילנה וינר-ריבקה11/06/2010בהחלט ניתן להבין אותך. בגיל שנה וחצי ילדים מגלים את עצמאותם ואת היכולת להחליט החלטות שונות מאלו שההורים קובעים או מציעים. זאת תקופה שהילד בהתנהגותו אומר "אני קובע את החוקים, אתם לא תחתיבו לי מה לעשות!". לכן מצד אחד, יש לשמור על החוקים העקרוניים בבית ולא לוותר לילדה בדברים שאסורים מבחינתכם. מצד שני כדאי להתגמש בתחומים בהם החוקים לא הכרחיים, למשל, בבחירת משחקים, בבחירת מאכלים כאשר הדבר ניתן לביצוע.
תקופה זאת עלולה להיות קשה עבור ההורים ולגזור אנרגיות. בכל זאת, כדאי לנשום עמוק, לשמור על הסבלנות ולא להיכנס לתחרות עם הילד ומאבקי כוחות. מה שאסור אסור, לא מתווכחים עם הילד, אומרים לו לא וזהו. מה שניתן לפשרה, ניתן לפתוח לילד אך כדאי לשמור על שתי אופציות ולא לפתוח לדיונים ארוכים, להציע 2 אופציות לבחירה ואם גם כך קשה לילד להחליט מה הוא רוצה, ניתן לשקף לו שכרגע הוא לא יודע מה הוא רוצה ושאת מבינה אותו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולדת אחמיכלי09/06/2010
שלום!
אתחיל ואציין שאני נעזרת רבות בפורום והתשובות שלכן עוזרות לי מאוד.
בני הגדול אורי כבר בן שנה וחצי :) (איך הזמן טס...). הוא ילד שמח מאוד, חברותי, הולך מצוין ובעל אוצר מילים גדול מאוד (מעל 100 לדעתי).
לפני כשבועיים נולד לנו שחר, תינוק מקסים ועדיין יחסית שקט (אני מניחה שזה צפוי להשתנות...).
מאז ששחר נולד, ההתנהגות של אורי הולכת ומתדרדרת:
1. הוא נראה מאוד עצוב. הוא כמעט לא צוחק ומחייך וזה מאוד לא אופייני לו.
2. הוא בוכה המון, גם בתגובה לדברים קטנים (אמא לא מרשה עוד עוגייה) וגם בתגובה לתשומת לב שאני נותנת לשחר (אני מניקה אותו, אני מחזיקה אותו בידיים וכו').
3. ההתנהגות שלו בגן מאוד השתנתה: הגננת אומרת שהוא רגיש, בוכה המון, לא רוצה לשחק בכל, מתפרץ בבכי באמצע השינה.
חשוב לי לציין שני דברים:
1. אני ובעלי מקדישים לו לא מעט זמן לבד. אחרי הצהריים שחר ישן יחסית הרבה ואז אנחנו רק איתו.
2. מצב הרוח של אורי הולך ומדרדר עם כל יום שעובר.
יש לי כמה שאלות:
1. האם אלו תגובות תקינות? נורמליות?
2. כמה זמן זה צפוי לקחת עד שהמצב ישתפר?
3. מה אפשר לעשות כדי להקל עליו?
תודה רבה!
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה, עדיין רלוונטי...
מיכלי17/06/2010תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההולדת אח
אילנה וינר-ריבקה18/06/2010מיכל שלום רב
אני מבינה את דאגותיך בקשר לאורי, הוא נעשה עצוב אחרי לידת אחיו למרות שאתם מנסים להעביר אליו מסר שהדברים לא השתנו כל כך והוא ימשיך לקבל האבה ותשומת לב מכם, ההורים.
בתקופה זאת, לאחר לידת אח קטן, הבכור עלול להרגיש ובצדק שאיבד את מקומו בעולם של הילד היחיד להוריו. הוא באמת מאבד את מקום זה ולא ברור לו מה צפוי בהמשך. בתקופה זאת הילד חווה געגוע מהתקופה שנשארת אחורה, מרגיש עצוב ומקנא, פתאום הוא מחלק את שני ההורים, בעיקר את אימא, עם אח קטן, שברגע שבוכה מייד רצים אליו ומגיבים לצרכיו. ובמקביל ההורים מצפים לפעמים שהבכור התנהג כילד גדול, שלא יבכה ולא יתפנק יותר מידי, כי אין זמן ואין מספיק ידיים לשתיים והקטו וזה שתלוי במבוגר.
ילד בן שנה וחצי בלי קשר ללידה של אח, עלול להראות מצוקה רגשית נורמטיבית בשל חרדת פרידה שמגיעה ששיאה הגיל זה.
לכן, מה שיש לי לומר לך ולאבא: אין דרך למנוע תסכולים ועצב אצל בנכם הבכור. הוא באמת סובל גם כשמקבל את האהבה שלכם. הסבל שלו קשור לדברים שאתם ההורים לא יכולים כל כך לשלוט. אז תפקידכם החשוב הינו לשקף לילד מה הוא מרגיש ולתת לו אישור להרגיש ככה. אתם יכולים להגיד לו "אני רואה שאתה קצת עצוב, אולי לפעמים אתה קצת עצוב וכועס שיש לך אח חדש, הוא בוכה, הוא צריך את אימא כל הזמן. אימא פה, אני תמיד האהוב אותך, אחבק אותכה כשתיה עצוב".
מזל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 11.5, נושכתטל09/06/2010
שלום, ביתי בת 11.5 חודשים, מתוקה, חברותית מאוד, מבינה הכל, בקיצור, טפו, טפו, הכל תקין.
בחודש האחרון לערך, היא התחילה לנשוך. היא עושה את זה בעיקר כשיש אנשים נוספים בבית (חברים, סבא סבתא). זה נראה שהיא עושה את זה לצורך משיכת תשומת לב. אני מגיבה בנחרצות: אומרת לא תקיף ואף מרחיקה אותה ממני. זה רק מדרבן אותה יותר: היא מחייכת אליי חיוך ממזרי וממשיכה...
מה ניתן לעשות? האם להמשיך עם הלא? האם לנסות להסית את תשומת ליבה מהעניין? האם להתעלם? האם זה נורמלי?
אציין שבמשפחתון שלה אין תלונות על זה שהיא נושכת. כמו כן אציין שיוצאות לה שיניים (יש לה כבר 4) והיא די סובלת מזה
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשיכות
רביד09/06/2010שלום טל,
נשיכות הרבה פעמים הן צורך של הילד להתבטא, כאשר הוא לא יודע לעשות זאת במילים עדין.
עלייך להיות ברורה לחלוטין במסר שזה אסור, וזה לא נעים (ללא חיוכים וצחוק) ולנסות להבין באלו מצבים זה קורה, האם יש דברים מסויימים שמעוררים תגובה כזו? תנסי להבחין מתי זה קורה, באילו מקרים וליד מי? האם היא מנסה לומר לך משהו בכך?
אני התנסתי באותו המצב עם בני שהרהב לנשוך בגן, והבנו לאחר תהליך שהוא מנסה להביע את עצמו או תוסכל ואין לו את הכלים כיצד להתמודד.
האם יתכן שזה המצב?
בכל מקרה בהצלחה, אני יודעת שזה לא פשוט המצב.
רביד חכמון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה
טל10/06/2010קודם כל תודה.
אבל לא נראה לי שזה מתסכול כי היא עושה את זה דווקא כשכיף לנו ואנחנו משחקות ביחד. זה יכול להיותצ יחד עם חיבוקים שלנו אבל בעיקר כאשר יש אנשים נוספים בסביבה. זה סוג של תשומת לב נראה לי ואם אני מגיבה לזה (ואני מגיבה מאוד בתקיפות), היא בעצם משיגה את תשומת הלב, לא? כשאני אומרת לה לא! היא נותנת לי מבט שובב וחיוך מאוזן לאוזן וגם כשאני מרחיקה אותה ממני, היא חוזרת ומנסה לנשוך שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשיכות
אילנה וינר-ריבקה11/06/2010את מגיבה נכון, תמשיכי עם ה"לא" האסרטיבי ואל תחייכי חזרה כאשר היא חייכת. כדאי בנוסף לתת לה חפצים שהיא יכולה לחקור עם הפה ולנשוך. כדאי להציע לה מייד כאשר היא נושכת ולהגיד "זה בסדר לנשוך".
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 7 חודשיםרעות09/06/2010
יש לי תינוקת בת 7 חודשים וכשהיא מתעצבנת היא מותחת את הידיים והרגליים חזק וצועקת
אני מסבירה לה שלא צריך לצעוק וכמובן מרימה אותה על הידיים והיא מפסיקה
אני חייבת לציין ששנינו הורים מאוד רגועים והיא בת יחידה כך שאין צעקות בבית גם לא מילדים אחרים
1.איך אני גורמת לה להבין שלא צריך לצעוק
2. מה לעשות כאשר זה קורה? האם באמת כול פעם להרים אותה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 7 חודשים
אילנה וינר-ריבקה11/06/2010אמא שלום
1 - בגיל 7 חודשים ביתך לא תבין שעליה לצעוק בעצמה פחותה
2- כדאי לנסות דרכים אחרות לפני שמרימים אותה על הידיים, לנסות להבין מה עובר עליה, האם צומחות שיניים, האם היא רוצה משהו ולא מגיעה אליו, האם היא יותר מידי זמן במקום אחד וזקוקה לשינוי כדי לא להשתעמם?
האם ביתך מותחת מבחינה התפתחותית? האם תמיד הגיבה בצורה שתיארת או הדבר החל לאחרונה?
אשמח לעזור בהמשך
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לקבל תשובה...
רעות13/06/2010אשמח לקבל תשובה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שואלת שוב, בכי היסטרי מכולם חוץ מאמליאת08/06/2010
שלום,
יש לי תינוקת מקסימה ראשונה בת חמישה חודשים. נולדה קצת לפני הזמן ובחורף ולכן בחודשיים הראשונים כמעט ולא יצאנו מהבית, כך שהייתה בעיקר איתי ועם בעלי. מגיל שלושה חודשים דווקא יצאנו הרבה, היא הייתה בחוג התפתחות וראתה ילדים ואנשים אחרים ושמחה על האינטראקציה, אבל לאחרונה, לפני כחודש החלה לבכות בכי היסטרי בכל פעם שאדם אחר (חוץ ממני ובעלי) לוקח אותה על הידיים, כולל מהסבא והסבתא. הבכי נפסק רק כאשר היא חוזרת לידיים שלי. הדבר המוזר הוא שלפני כשבוע הגיעה מטפלת ודווקא ממנה היא לא בוכה כלל.
מה אפשר לעשות במצב כזה? איך מרגילים תינוקת לא לבכות אצל אחרים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי היסטרי
אילנה וינר-ריבקה11/06/2010אמא שלום רב
יתכן וביתך מתחילה (מאד מגדם יחסית) להראות סימנים של חרדת זרים. דבר נורמטיבי ותקין.
כדאי שהיא תשאר עם סבתא בלעדיך כדי שתיצור קשר אינטימי יותר עם סבתא. עם אנשים שאין לה מספיק קשר, אין טעם לנסות לשכנע את ביתך, אפילו אני ממליצה שתתנו לביתך זמן על הידיים שלך במקומות עם אנשים זרים ורק לאחר שהיא מגלה עניין בסביבה להעביר אותה לרצפה או לידיים אחרות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת שנה ותשעה חודשים הולכת לגןרינת08/06/2010
שלום
אני נורא מתלבטת ולא יודעת מה לעשות, יש לי ילדה ושמה עדי, בת שנה ותשעה חודשים.
ראיתי בשבילה גן נראה טוב, גננת שהיא בעל הגן נחמדה. עדי אמורה להיכנס לגן ממש עכשיו, אין לי הרבה ברירות אני עתידה ללדת עד סוף יולי, ולא רוצה להכניסה בספטמבר.
רוב הילדים בקבוצה שלה הם מעל שנתיים ועד שלוש, הכי קטן שנתיים, כמובן שזה אמור להשתנות בספטמבר. הגננת מאוד מאוד מקפידה על גבולות בגן, אפילו מתפארת בזה. מהתרשמותי זה א,ב אצלה. אציין כי היא עושה זאת בדרכי נועם. אפילו כשהגישו לילדים אוכל הם ישבו בכיסא וחיכו עד שלכולם יהיה ועד שהיא תאמר להם בתיאבון, האם זה טוב???? זה נראה קצת כמו רובוטים?
זה הגן הראשון שהבחנתי כי הילדים ממש ממושמעים, יושבים בריכוז יפה, לכל אחד יש את המקום שלו, ובכלל באוכל, שזה שעה שרוב הילדים כבר עייפים.
עדידוש היא ילדה טמפרמנטית מאוד מתקשה לשבת יותר מ 7 דקות וזה גם לאחרונה. מגיל 0 היא הייתה כזאת, סקרנית שובבה ומאוד חכמה, בעגלה תמיד התקשתה לשבת וגם באוכל, מחפשת תמיד שישתוללו איתה, לא יודעת להעסיק את עצמה לבד , לא יושבת לבד ומשחקת- אולי כמה דקות, לא יותר מ3. מתקשה בלהירדם.
שאלתי היא האם הגן מתאים לה, האם אפשר בכלל לצפות מילדה בגיל הזה ועוד אחת כמו עדי לשבת בריכוז, רובם שם גדולים וכן מסוגלים, הפחד שלי הוא שזה רק יתסכל אותה, מבקשים\ מנסים ללמד אותה משהו שהיא בכלל לא מסוגלת, או שזה באמת משהוא שאני אולי תרמתי לו והיא כן מסוגלת?! שאלתי את הגננת מה היא תעשה במקרה והיא לא תרצה לשבת, היא ענתה לי כי היא תושיב אותה על הברכיים...והיא תשב ויש תכנים מעניינים וכדומה. מהיכרותי את עדי לא נראה לי שזה ילך לה.
אני כבר מיואשת מחפשת גן כבר קרוב לחצי שנה, מה לעשות האם אני צריכה להמשיך לחפש, המסגרת הזאת לא מתאימה לה - יותר מדי עם גבולות, או שהגננת צודקת?
לעזרתך אודה.
רינת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טמפרמנט
רביד09/06/2010הי רינת,
יש לקחת בחשבון המון שיקולים לפני שבוחרים גן, אבל את יודעת הכי טוב מה נכון לך כאמא ובעיקר לעדי שלך. תיארת ילדה עם שמחת חיים עם טמפרמט פעיל, ילדה שרגילה להשתולל ולהנות ופחות רגילה לשבת ולהעסיק את עצמה לבד או להקשיב לגבולות מאוד ברורים.
אולי כדאי לבדוק עוד אופציות עבורה, באיזה אזור אתם מתגוררים?
אין ספק שבכל גן שלא תבחרי תידרש ממך ומעדי יחד תקופת הסתגלות למסגרת, בה עדי תבחן הן את הגננת ואת חבריה לקבוצה והן אותך כאמא.
את מעלה המון ספקות לגבי הגן הספציפי הנ"ל ולדעתי ברגע שיש ספק אין ספק - כלומר כניראה זה לא מה שמתאים עבור ביתך. אבל ההחלטה היא שלך כמובן!
מעבר לשאלת הגן, יש המון טיפים כיצד להקל על הילדה להתעסק במשחק לבדה, או ללכת לישון בכייף (הכל קשור יחד).
בכל מקרה שיהיה הרבה בהצלחה,
רביד חכמון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרינת שלום רב
אילנה וינר-ריבקה11/06/2010אני מבינה שאין לך ברירה אלא להכניס את הילדה לגן. לפי דבריך הגן נראה בסדר מבחינת הגננת והסביבה. יחד עם זאת, לא ניראה לי זמן מתאים להכניסה למסגרת דווקא עכשיו, לקראת הלידה של האח. מדובר בשני אירועיים משמעותיים ועלולים לגרום למשברים אצל ביתך ואם יש אופציה אחרת כגון לקבל עזרה מבני משפחה עד ספטמבר, עדיף, ללא ספק.
שיהיה בהצלחה.
ולידה קלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה רק את אמאשירה08/06/2010
שלום, התינוק שלי בן חודשיים והוא לא מוכן להיות עם אף אחד אחר חוץ ממני, רק לאחרונה הוא מסכים להיות עם אבא שלו קצת, בנוסף הוא רוצה כל הזמן על הידיים. אני מרגישה שהוא בוחן אותי, אני שמה אותו על הטרמפולינה או באוניברסיטה אז הוא צורח וצורח עד שאני לא יכולה יותר ומרימה אותו ואז ישר הוא שותק. מה אני יכולה לעשות כדי להרגיל אותו לאנשים אחרים וגם איך להרגיל אותו לשחק גם לבד, בלעדיי, בלי ידיים. אני כבר ממש מיואשת, אין לי שניה לנשום- בנוסף אני מניקה אז הוא גם כל הזמן רוצה ציצי.
תודה, שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן חודשיים
אילנה וינר-ריבקה11/06/2010בגיל חודשיים תינוקות יכולים ללכת לבני משחה אחרים כאשר האמא מוכנה להעביר אותו לידיים אחרים. אין עדיין חרדת זרים. בחודשים הראשונים לחיי התינוק לעיתים אימהות מתקשות לתת לאחרים לטפל בילד, להחזיק אותם בידיים ומתקשות במיוחד כאשר התינוק בוכה. אין כמו ידיים של אימא, התינוק מזהה את הריח ואת הקול שלה ואוהב להיות בידייה ולעיתים רק אימא תוכל להרגיע את התינוק, כאשר יש לה אקסלוסיביות בהנקה. האם בנך עולה במשקל באופן תקין? האם ישן במהלך היום ומספר שעות בלילה? עד כמה האבא רוצה קשר עם התינוק ועד כמה את מאפשרת לו לנסות להרגיע אותו? עד כמה האבא מסוגל להיות עם התינוק בוכה הידיים? האם כאשר הוא בוכה, האב מייד מעביר אותו לידיים שלך?
תעני לשאלות אלו ואני אנסה לעזור.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד גמול משתין בכוונהאביטל08/06/2010
שלום!
בני הקטן בן השנתיים וחודשיים נגמל לחלוטין (חוץ מהלילה) מחיתולים.
יש לציין שתהליך הגמילה היה יחסית מהיר והיתה נכונות גבוהה מצד הילד לשתף פעולה.
בשבועיים האחרונים בני משתין בכוונה כאשר אני כועסת עליו או אומרת לו "לא".
ניסיתי לא להתייחס ולתת לו לנקות לבד את השתן, אך זה עדיין לא עוזר.
מה לעשות??
כמו כן, בני הגדול בן ה - 4 גמול כבר שנה אך עדיין משתין בלילה (עם חיתול בלילה).
תודהמראש,
אביטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פספוסים בתהליך הגמילה
מיכל דביר קורן17/06/2010שלום אביטל,
מהתיאור לך אני חושבת שבנך הצעיר מגיב בהשתנה נוכח הכעס שלך לא בגלל שהוא עושה 'דווקא' אלא שבגלל הלחץ בו הוא שרוי, הוא מאבד שליטה על הסוגרים ובעצם משתין מבהלה. נהדר שהוא נגמל מוקדם, אבל זה לא אומר שאסור לו לפספס, החמצות הן חלק מהליך הגמילה הטבעי של ילדים ועליך להיות סבלנית לעניין ובוודאי לא לתת לו לנקות לבד!, זה לא הוגן להעמיד אותו במצב לחץ כזה בנוסף על תחושת האשמה שהוא בוודאי מרגיש.
לגבי בן הארבע, אם הוא עדיין זקוק לחיתול בלילה ומסכים לעיניין, ניתן לאפשר את זה. ישנם ילדים שלאורך זמן רב עדיין משתמשים בחיתול לזמן שינה. יחד עם זאת ניתן לסייע לו על ידי הפחתת השתייה לקראת שינה ולקיחתו לשירותים מתוך שינה (למשל, לפני שאת הולכת לישון, בוודאי שעתיים-שלוש אחריו).
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורס אנגלית לתינוקותעדי06/06/2010
1.בעלי ואני לא דוברי אנגלית אבל כן חשוב לי שהוא ירכוש את השפה.
האם זה מתאים לתינוק בן 8 חוד' בערך למרות שאנו עדיין לא יודעים באמת את יכולתו המילולית.
יש את הקורסים של הלן דורון האם אתן מכירות? ממליצות?
2. לגבי טלוויזיה ..אני דיי נגד טלוויזיה אבל לפעמים חוששת שאולי אני מחסירה ממנו איזשהו גירוי חשוב, איזשהם כישורים שאולי הטלוויזיה נותנת. מה דעתכן?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפות זרות וטלויזיה לתינוקות
מיכל דביר קורן17/06/2010שלום עדי,
איני מכירה את הקורסים של הלן דורון ואני מניחה שבנושא לימוד השפות תמצאי עמדות ודעות שונות מצד אנשי מקצוע.
בתחום התפתחות הילד מקובל לומר כי ילדים יכולים לרכוש שפות בצורה מצויינת אם אין להם בעיות שפתיות והתפתחותיות אחרות. אולם ילדים שסובלים מקשיים שפתיים עשויים רק להתבלבל ולהיפגע מכך. מכיון שאצל תינוקות צעירים לא ניתן לדעת האם יש בעיות כאלה, מוטב שלא לבלבל את הילדים בשפות נוספות על אלו שהם שומעים בבית באופן טבעי, כיון שזו הדרך שלהם ללמוד ולהכיר את העולם, לחוש בטחון בו. אם מדובר בשפת אם השונה מהשפה בסביבתו של הילד, הרי שיש לעיניין ערך רגשי נוסף, אולם מכיון שלא זה העניין, אני מציעה שתמתינו בסבלנות ותנו לילדכם חשיפה הדרגתית מותאמת.
לגבי טלוויזיה. צפיה בטלוויזיה אינה מומלצת לתינוקות. יתר על כן, במדינות מערביות מסוימות ממליצים למנוע צפיה בטלוויזיה עד גיל שנתיים, בגילאים 2-5 להגביל לחצי שעה ביום וגם לאחר מכן להגביל את שעות הצפייה של ילדים. בישראל אומנם אין חוקים רישמיים כאלה, אבל את יכולה לעשות זאת בעצמך..... לגבי תינוקות צפייה ממושכת בטלויזיה הינה גירוי מזיק ואין שום כישורים שהוא יכול ללמוד רק כך. יש מספיק ספרים, קלטות אודיו, צעצועים ובעיקר אינטראקציה חברתית אנושית מהם יכול ללמוד. סמכי על הנטיות של עצמך....
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהלה אצל תינוקת בת 11 חודשיםעינת06/06/2010
שלום רב, בתי בת 11 חודשים נוטה להבהל המון מרעשים שונים.
צליל תזכורת בפלאפון שלי מבהיל אותה באופן קיצוני.
אפילו כשאני פונה אליה כאשר היא שקועה במשחק לעיתים היא נבהלת.
הבהלה מתבטאת בזריקת הגוף (כאשר היא עומדת עמידת שש ), תנועות מהירות עם הידיים והרגליים ובכי היסטרי קצר מאוד.
האם יש מה לעשות כדי להקל עליה?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לקבל תשובה
שירן10/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהלה
אילנה וינר-ריבקה11/06/2010אמא יקרה שלום רב
ביתך רגישה לרעשים, דבר שהוא נפוץ ונורמטיבי. ישנם תינוקות שנולדים עם רגישות יתרה לרעשים. כנראה ביתך נמצאת בקבוצה זאת. האם היא סובלת מרגישויות אחרות (למגע לטעמים או מרכמים)?
כדאי להכין את ביתך לפני רעשים כאשר הדבר מתאפשר (כלומר, לא להפתיע אותה), \ניתן להגיד, עכשיו אנחנו מדליקים את שואב האבק, תקשיבי, הוא עושה רעש כשזה "רווווווווווווווווווווווווווווווווווווםםםםםםםםםם". כאשר ביתך נבהלת במרעש פתאומי ולא צפוי, ככל שאת נשארת רגועה ומסבירה לביתך שכרגע היא נבהלה כי שמעה רעש לא נעים או מוזר היא תירגע מהר יותר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
