מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חימום חלב אם במחמם בקבוקיםדניאל14/05/2010
שלום רב,
ילדתי לא מזמן (בתי בת שבועיים), אני שואבת חלב וגם מניקה.
ברצוני לשאול ראשית האם ניתן לחמם חלב אם במחמם בקבוקים?
שנית, האם ניתן להשאיר את הבקבוק (כשבתוכו חלב אם!) בתוך מחמם הבקבוקים לאורך כמה שעות, (לדוגמא במהלך הלילה, התינוקת ישנה וברצוני להשאיר לה את הבקבוק במחמם כדי שכשתקום תאכל ישר מהבקבוק)?
תודה מראש!
דניאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדניאל
אודט בוקאי26/05/2010צר לי אך אנחנו לא מתמחות בנושא. ממליצה לך לפנות לטיפת חלב או לדיאטנית או ליצרניות אבקות החלב.
מזל טוב!
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות התנהגותמיואשת14/05/2010
שלום, יש לי תינוק בן שנה וחודשיים, קודם אני רוצה לציין שהוא ילד מקסים,שמח, וטוב, ובכלל לא בכיין! אבל יש 2 דברים איתו שאני פשוט לא מצליחה לפתור בשום מצב .
1. יובל החל מהיום שנולד קילחתי אותו באמבטית פעוטות שעומדת על סטנד+דפני בפנים. מהיום הראשון ועד היום הוא אהב מים לשחק להשפיריץ, הוא לא נלחץ כאשר המים נכנסים לעיניים והכל בסדר. הוא גדל ורציתי להעביר אותו עם כסא לאמבטיה שלנו הגדולה, הוא לא מוכן בשום פנים ואופן, הוא נכנס להיסטריה לא הגיונית, ניסיתי את כל הדרכים, איתי ,עם אחיו, עם מוזיקה, עם בועות, צעצועים, הבעיה היא שהוא מתחיל להשתולל וזה כבר נהיה מסוכן הוא מצליח לצאת מהכסא, הוא נלחם , משהו שעוד לא נתקלתי, כל ערב לפני שאני מקלחת אותו אני מנסה את האמבטיה הגדולה וזה לא עובד, ובשנייה שאני מכניסה אותו לאמבטיה שלו, החיוך חוזר! מה עושים?
2. יובל התחיל ללכת לפני חודש וחצי, והוא הולך יציב מאוד שאנחנו יורדים לגינה הוא איננו מוכן יותר בעגלה, ורוצה לרדת, כמובן שזה הגיוני וטוב, אבל שאני מנסה לנעול לו נעליים ההיסטריה מהאמבטיה חוזרת ובגדול, הוא רק רואה זוג נעליים ומתחיל לפרוץ בבכי מפחיד, אני רק רוצה לציין שבחיים לא הייתה לו טראומה מסויימת מאמבטיה או מנעליים(לא הכנסתי למים חמים או קרים כי הוא בכלל לא הסכים להכנס לאמבטיה, ונעליים אף פעם לא באמת הצלחתי לנעול לו) ועוד דבר קניתי נעליים מאוד גמישות של נמרוד המיועדות לצעד ראשון, הנעל רכה וטובה כך שגם זו לא הסיבה,
אני ממש מיואשת ואין לי שום רעיונות יותר, בבקשה חזרו אליי אם אולי אור בקצה המנהרה...
בתודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי הסתגלות?
אודט בוקאי26/05/2010שלום ל"מיואשת"
קודם כל, חשוב לי להחליף את התואר "בעיות התנהגות" באמירה יותר נורמטיבית קשיי הסתגלות, וגם זה בסימן שאלה, מאחר שנשמע שבנך אינו מתנגד במודע לדברים שציינת, אלא מגלה מצוקה מסיבה כלשהי. בנוסף, מדובר בשתי התנהגויות ספציפיות ולא בהתנגדות גורפת או קשיי הסתגלות כוללים. נשמע שהמכנה המשותף לשני הקשיים הוא קושי להיות מוגבל במרחב-הכיסא הוא סוג של הסגר וכך גם הנעל.
בנך עדיין צעיר והרגליו עשויים להשתנות, כנראה שצריך לתת לו יותר זמן להתרגל, בטח לנעליים שרק החל לנעול לפני חודש וחצי..
מבחינת האמבטיה, הייתי עוזבת לגמרי את הכסא ומקלחת אותו באמבטיה הגדולה על גבי שטיח מונע החלקה ומקצרת כמה שיותר את השהות באמבטיה כי בכל זאת הוא לא יציב עדיין. מבחינת נעליים, זה יותר מורכב כי אי אפשר להמנע מנעילת נעליים על גבי רצפה חמה או מבחינה בטיחותית כשנמצאים מחוץ לבית ועלול להפצע. ככל שניתן כן הייתי מאפשרת לו ללכת יחף, זה גם יותר נכון ברוב המקרים להתפתחות של כף הרגל. במקרים אחרים, תצטרכי להסביר/להדגים לו שהחלופה לאי נעילת נעליים היא העגלה, ויתכן שהצורך להיות חופשי בהליכה במרחב יעשה את שלו.
עוד הייתי מנסה להרגיל אותו לנעול נעליים כך סתם בבית, לא במצב של מתח או לחץ של זמן, רק למשך זמן קצר ביותר, וגם זה תוך כדי הסחת דעתו מתהליך נעילת הנעליים, לצפייה בטלויזיה, קריאה בספר/אכילה..הסבירי לו שזה באמת דבר חדש ואת מבינה שכמו לכל דבר חדש גם לנעליים לוקח זמן להתרגל..אולי כדאי לעשות סוג של משחק בנעילת נעליים, בנוכחות פעוט נוסף בבית שגם הוא ינעל ויחלוץ. כל רעיון יצירתי וגישה משחקית יכולים לתרום להורדת המתח.
הייתי מציעה לך לשים לב אם ישנן התנהגויות נוספות שקשורות במגע או במרחב שמייצרות עבורו קושי .
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיסכול מתסכלמירב14/05/2010
בני בן שנה וחמישה חודשים מפותח ומקסים. הבעיה היא שכל הזמן הוא מתעצבן אם לא הולך לו משהו או אם מרימים אותו כשצריך ללכת (אני תמיד מסבירה לו בקצרה לפני מה הולך לקרות). אי אפשר לשבת איתו בשום מקום כי כל הזמן רוצה ללכת או לרוץ מפרק והורס מה שרואה וגם נדיר שיושב בשקט בכיסא האוכל שלו, רוצה לאכול רק בהליכה. יוצאות לו שיניים. האם זה קשור לחוסר הרוגע והשקט שלו? אף פעם לא הה תינוק רגוע, תמיד היה "נמרץ". מה עלינו לעשות? כיצד לנהוג? המצב נהיה קשה לאחרונה, אי אפשר ללכת לשום מקום מבלי שיהיו צרחות או תיסכולים מצידו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר שקט בגיל שנה וחצי
אודט בוקאי26/05/2010שלום מרב
לא ציינת אם בנך משולב במסגרת כלשהי וכיצד הוא מתנהג שם, או אם עבר לאחרונה שינויים משמעותיים בחייו, שיכולים להסביר חלק מהקושי.
על פניו, עולה שאלה של קשיי וויסות, לא ברור על איזה בסיס-תחושתי/רגשי. בקיעת שיניים אינה יכולה להסביר חוסר שקט תמידי כמו שאת מתארת(היה גם תינוק לא רגוע). קושי במעברים, צורך תמידי בתנועה ותגובות עוצמתיות כמו הרס ופירוק, מאפיינים פעוטות עם קשיי וויסות=קשיים בהתסגלות לתנאים משתנים, קושי לשאת תסכול, תגובות אימפולסיביות וכו'.
אני יכולה להציע שני דברים-אם בנך לא נמצא במסגרת-בראש ובראשונה חשוב לשלבו בהקדם האפשרי-סדר יום והצבת גבולות לילדים חסרי שקט הם מאוד מארגנים ומרגיעים. שנית, הייתי ממליצה לך לפנות להערכה התפתחותית, על מנת לאתר את מקור חוסר השקט. המומלץ ביותר לגילאים אלו הוא מכון להתפתחות הילד שם יש צוות רב מקצועי כולל רופא התפתחותי, מרפאה בעיסוק שתוכל לתת את הדעת על הנושא התחושתי ועוד.
אשמח להפנות אותך למכון מתאים בהתאם למקום מגוריכם וקופת החולים לה אתם משתייכים.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מירב29/05/2010בני נמצא במסגרת וזה אכן עושה לו טוב. לפני שבוע עברנו לגור עם אמי לתקופה של שלושה שבועות ובעלי נסע לעניני עבודה. ייתכן כי זה הגביר את חוסר השקט? באופן כללי הוא תמיד היה נמרץ ואקטיבי, ורוצה לחקור ולגעת בכל דבר. ממה קשיי ויסות נגרמים? האם זה יכול להיות משהו בקשר שלי איתו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשיי וויסות
אודט בוקאי07/06/2010שלום שוב,
קשיים בוויסות תחושתי הינם מולדים ואין להם קשר לקשר עם ההורה. עם זאת, כאשר ילד סובל מקשיים תחושתיים וההורה אינו מודע למשמעותם ואינו נותן להם מענה-בהחלט יכול להתפתח קושי בקשר, באופן עקיף. לכן קיימת חשיבות רבה להתערבות מוקדמת ככל שניתן. תוכלי לקרוא עוד בנושא הוויסות באתר "חושים" שמנהלת אותו מרפאה בעיסוק בשם שרון שני-גונן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרידה נכונה בגןמנדולינה14/05/2010
שלום רב,
בתי בת 1 שנה וחמישה חודשים והשבוע התחלתי בתהליך קליטה בגן . הילדה נבונה בעלת אוצר מילים גדול יחסית לגילה , מתהלכת ,ומסוגלת לדרוש דברים בסיסיים כמו בקבוק ומאכלים שונים כשהיא רעבה , ואף כבר קוראת לאנשי הצוות בשמם .. בקבוצה 7 ילדים סה"כ על 3 אנשי צוות חמים ומחבקים
אנו מקפידים כהורים על תהליך קליטה הדרגתי, אנו נשארים קרוב לשעה בבוקר ומשחקים עימה ( פעם אני פעם בן הזוג ) נפרדים , מנשקים ולא נעלמים ומעבירים במלל מסר ברור שאנו הולכים ומי יבוא כל יום לאסוף . נכון לעכשיו מקסימום השעות שהקטנטונת בגן הוא כמעט 4 שעות ; אנו ביום ה 8 עכשיו וכרגע איני מעוניינת כי היא תמשיך לשנת צהריים בגן כי זה מורכב יותר אז עושים שמיניות באוויר ונעזרים בסביבתה הקרובה סבים סבתות . קודם הסתגלות ואחכ שנת צהריים.
הפרידה בבוקר מעט קשה ויש בכי ( נורמלי כמובן ) ; למיטב הבנתי , עלי להיות ברורה כאשר אני יוצאת ולא לזגזג ( ללכת לחזור ) . כשהיא בוכה , מייד הגננת באה אוספת ומחבקת ומרגיעה אבל אני יוצאת עדיין וילדתי בוכה , היא לא בפניקה אבל בכל זאת בוכה
מהגן מדווחים לי שתוך כמה דקות היא חדלה מלבכות וחוזרת לשחק .
וכעת יש לי ספקות באשר לאיך נהגתי עד עכשיו : האם ללכת בכל זאת או האם להשאר , להרגיע ולהפרד שוב ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרידה נכונה
אילנה וינר-ריבקה14/05/2010אמא שלום רב
אין טעם להישאר ואין טעם לחזור ולנסות להרגיע את ביתך. דבר זה רק יבלבל את הילדה והפרידה תהיה אין סופית.
בהתחלה, הילדים עלולים קצת לבכות ואין דרך למנוע את הסבל מהילדים. וגם מעצמכם, ההורים.
אתם ההורים גם נמצאים בתקופת הסתגלות וצריכים להתרגל לשיגרה החדשה, לעוסדה שלביתך יהיה עולם רק משלה (הגן) ושזרים (גננות) יטפלו בה.
תמשיכי בדרכך, נשמע מדבריך שאתם עושים את התהליך באופן נכון, הדרגי אך בכל זאת ברור.
זה בכלל לא פשוט להשאיר את ביתך בוכה, אבל אם הגננת אומרת שהיא אחר כך משחקת ומשחה במהלך היום, אין ברירה אלא להאמין לה. בעוד שבועיים-שלושה, תבדקי כיצד ביתך כאשר אתם מגיעים לגן לקחת אותה. אם היא רגועה ונינוחה, הכל בסדר, ואפשר יהיה להניח שהיא התרגלה לגן.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון גיל שנה מחומשת דחףיונית מטרסו14/05/2010
בתי עשתה אתמול את הזריקה בבקור ,בערב עלה החום ,בכתה במשך חצי שעה
יש לה נזלת , קמה בבוקר היה לה דופק מאוד חזק שתתה מטרנה ,ונרדמה
השאלה
1] מעושים למצב הכללי בקשר לחיסון ??
2] הילדה ישנה ויש דופק גבוהה??
3] להשאיר אותה לישון האם זה חלק להתגבר על החיסון ??
עשיתי לה רק מחומשת אתמול האחות רצתה לעשות לה גם mmr שזה לגיל וחצי ,נכון??
ואם כדי בכלל לעשות את החיסון הזה ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון
אילנה וינר-ריבקה14/05/2010לצערי אין לנו כלים לענות על שאלותיך.
אתם צריכים להפנות לאחות טיפת חלב או למוקד טלפוני של קופת חולים על מנת לקבל תשובה מדוייקת לגבי חיסונים.
תחום מומחיותינו הינו פסיכולוגיה של הגיל הרך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בהתנהגות !r13/05/2010
היי !
אני אמא לילדה מקסימה בת שנה וחצי שעד לפני מס' ימים לא הייתה כל בעיה עם נושא השינה אצלה, כלומר היא הייתה הולכת לישון במיטתה מבלי שנצטרך להרדימה, וכשהיתה מתעוררת באמצע הלילה לבקש מים או מוצץ היא הייתה חוזרת לישון כרגיל לאחר שמילאנו אחר בקשתה.
לפני מס' לילות חל שינוי, כשהיא התעוררה באמצע הלילה ולא הפסיקה לבכות ולקרוא לי בכל פעם שעזבתי את החדר (לאחר שנרגעה) - אני חושבת שאולי בפעם הזאת לא שמעתי אותה מיד שקראה לי וייתכן שנוצר אצלה פחד שבעקבותיו היא מתנהגת שונה : בלילות האחרונים היא לא מוכנה להירדם לבד וכמה דקות לאחר שאני אומרת לה לילה טוב היא ישר מתחילה לבכות ולא מפסיקה לקרוא לי, שאני ניגשת אליה היא מבקשת שארים אותה ואקח אותה איתי למיטה (אם אני עושה זאת היא נרגעת), ניסיתי גם ללכת ולחזור לאחר כמה דקות אבל היא לא נרגעת ובנוסף היא למדה לרדת מהמיטה, כך שאי אפשר להשאירה לבד במצב של בכי כי היא עלולה ליפול.
חשוב לי להדגיש שבצהריים היא נרדמת לבד במיטה שלה ובנוסף, באמצע הלילה שהיא מתעוררת למוצץ או למים לאחר שאני ממלאת אחר בקשתה היא ממשיכה לישון כרגיל.
בנוסף, ההתנהגות שלה ביום פגיעה יותר, והיא נוטה להיעלב מהר ולא מפסיקה לבכות וכל הזמן קוראת "אמא".
אני לא יודעת איך להתנהג במצבים אלו, בראש ובראשונה אני לא רוצה שהילדה תפחד.
מצד אחד, אני לא רוצה לפתח לה הרגל שצריך להרדים אותה, אך מצד שני אני לא רוצה להעצים אצלה את הפחד.
בנוסף, אני בהריון (חודש 9 )ואני מפחדת שכשאני אלד ולא אהיה בבית מס' ימים המצב יחריף ותתפתח אצלה חרדה (דבר שאולי כבר עכשיו יש לה).
אני ממש אובדת עצות ואשמח לעזרה בהקדם !
תודה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה+עדכון חשוב
r14/05/2010ההתנהגות עליה דיברתי (שהילדה לא רוצה שאצא מהחדר עד שהיא נרדמת) עברה גם לצהריים.
בבקשה תגובתכם המהירה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינויים בהרגלי השינה
אודט בוקאי26/05/2010שלום r
לפי תיאורייך קשה לדעת מהי הסיבה לשינוי בהרגלי השינה הטובים של בתך, ודאי שלא לילה אחד שבו אולי קראה לך מספר פעמים ולא נענתה. בשורה התחתונה מדובר בלמידה על בסיס התנהגותי, ומקרה יחיד וגם לא כל כך טראומטי בסופו של דבר, לא יכול לייצר שינוי כל כך משמעותי ולאורך זמן-הרי אחרי לילה זה כן נגשת אליה כשקראה לך, כך שהייתה אמורה להופיע דעיכה של החרדה עד לחזרה למצב הקודם.
אני מאמינה יותר כי הבהלה שנוצרה אצלך ואולי רגשות האשם מאותו המקרה היחיד, גרמו לך להגיב ברגישות יתר לבתך, ומאז היא התחילה "להאמין" כי באמת משהו לא טוב קרה ואם את נדרכת להגיע אליה במהרה בכל בכי קל שלה בלילה, סימן שאת מצילה אותה ממשהו לא טוב שקורה בשינה. זה כשלעצמו מחזק אותה להמשיך ולקרוא לך. ללא ספק, גם הלידה המתקרבת מעוררת אצלך דאגה רבה , מה יהיה כשתלדי ולא תוכלי להיות זמינה אליה כפי שהיית רוצה או כפי שהיא צריכה.
בנוסף לכל אלו, בתך נכנסת לשלב של חרדת נטישה שהוא שלב התפתחותי נורמלי לחלוטין. היכולת של הפעוט להתמודד עם חרדה זו תלויה במידה רבה ביכולת ההורה לשאת חרדה זו מבלי להבהל.
שני דברים חשובים
1. לנסות ולהוריד את רמת הדריכות שלך לכל קריאה שלה אלייך. לאפשר לה מידה של בכי ותסכול שהיא יכולה לעמוד בהם וללמוד ששום דבר נורא לא קורה לה . אפשר לעכב את ההגעה הפיזית שלך אליה ולדבר אליה עד שאת מגיעה-כך שתדע שאת נוכחת גם אם לא רואה אותך
2. להתחיל להרגיל את אביה לגשת אליה, ולראות גם בו כמענה אפשרי ומרגיע. בכל מקרה הוא יצטרך בקרוב לקחת על עצמו תפקידים רבים שהיו שייכים לך.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ר27/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדיםהילה13/05/2010
ביתי בת 9 חודשים החלה לפחד מכל מיני דברים למשל: בלונים, כדור פיזיו, מגלשה
מה שלא היה בעבר (לפני חודש בערך) האם נורמלי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים
אילנה וינר-ריבקה14/05/2010הילה שלום רב
היכן פחדים עלולים להתחיל בגיל של ביתך ודבר זה נורמלי.
כדאי להעניק לה מצד אחד אמפטיה והבנת הפחד ומצד שני לא להילחץ כדי לא לבהיל אותה עוד יותר. במקרים של בכי מפחד, תתרחקו מהמקום ותתייחסו לביתך באופן מילולי, כאשר את מנסה לשקף את רגשותיה של ביתך: "חמודה את נבהלת מאד מהבלונים. אולי חשבת שהם יכולים להתפוצץ. אני אשמור על הבלונים כדי שהם לא יתפוצצו".
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם להעיר לגננות?עינב13/05/2010
שלום!
יש לי התלבטות רצינית!
ישנם כל מיני דברים בגן שמציקים לי ואני רוצה להעיר לגננות/למנהלת הגן, אך בעלי לא מוכן כי מפחד שהגננות לא יתייחסו יפה לבתנו.
לדוג': אתמול בבוקר הגעתי לגן ובתי ביקשה לשתות, ניגשתי למגש כוסות (אלו כוסות של הגן שרשום על כל כוס את שם הילד) לקחתי את הכוס של בתי והייתי מזועזעת מהמראה, הכוס הייתה מטונפת ברמה מזעזעת, לכלוכים גדולים, דביקים ויבשים, ממש שחורה מלכלוך.
הערתי למטפלת והיא אמרה שיישטפו ונתנה לי כוס חד פעמית לילדה. אחה"צ שבאתי להוציא את הילדה מהגן היא שוב ביקשה מים, אני מרימה את הכוס שלה, והכוס עדיין מטונפת ואף היו בה מים, מה שהראה כי במשך היום נתנו לה לשתות מהכוס. שאלתי את המטפלת השנייה מדוע לא רחצו את הכוס אחרי שכבר הערתי ולמה נתנו לה לשתות מהכוס, היא כעסה ואמרה שהכוסות עוברות מדיח בכל יום, שאלתי אותה אם היא מוכנה לשתות מכוס כזו , כי הרי הכוס עברה מדיח היא התעלמה. מנהלת הגן לא הייתה בגן, הוצאתי את הילדה מהגן והלכתי.
זהו לא גן פרטי כך שהאיום כי הילדה לא תוחזר לגן לא ממש מעניין אף אחד...
רציתי היום לבוא ולהתלונן אך בעלי מפחד שיתנכרו לילדה אם אני אתלונן.. אך אני לא מסוגלת לעבור על זה בשתיקה...
מעבר לזה יש עוד כמה דוגמאות שממש צורמות לעין... מה לעשות???? איך להעיר? הרי שמעירים למטפלות הן לא עושות כלום, ולהתלונן אצל מנהלת הגן זו כבר "הלשנה".
אשמח לרעיונות.
רק לציין, אני ממש לא אמא היסטרית וסטרילית שמתלוננת על כל דבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם להעיר לגננות?
אילנה וינר-ריבקה14/05/2010קודם כל, כדאי להשיר קו עם בעלך ולקבל החלטה משותפת.
בעיניי להישאר עם התלונות "בבטן" לא ממש יעזור לך.
כאשר תוכלו להגיד למנהלת הגן ששמתם לב שהכוס הייתה מלוכלכת, זאת הזדמנות לה לבדוק מה קורה, האם המדיח לא עובד, האם ככה נהוג, האם המטפלת עשתה טעות?
בכל אופן את לא תתני הזדמנות לגן לשנות את הגישה אם לא לפתחי את הנושא מול האחראית.
לא כדאי לפתוח נושאים אלה עם סייעות מכיוון שהן לא אחריאות הגן, עובדות (לרוב) קשה ולא מתפקידן לדבר עם ההורים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדגל12/05/2010
שלום רב
יש לי ילדה בת שנה וחצי מבחינה מוטרית הכל עושה לאט עדין לא הולכת , מבחנה קוגנטיבית אומרת רק אבא והשאר מקשקשת. היא בסהכ ילדה מאוד שובבה ומבינה הרבה דברים.
השאלה שלי היא כזו אני הולכת איתה לגן הציבורי ויש שם הרבה ילדים בגילי היא נוטה להידבק אלי אוחזת את החולצה שלי וכמעט שלא משחררת אותי. כשאני אומרת לה בואי נלך להתגלש במגלשה היא לעיתים באה אבל ברגע שמגיע ילד אחר היא כאילו במנוסה רוצה לברוח ממנו ולהגיע אלי.
גם שאני נותנת לה אוכל ואחנו יושבות אם מגיע ילד אחר בגילה היא פתאום לא נינוחה ונדבקת אלי.
עוד דבר מוזר זה שאמא שלי הייתה עם הילדה המון המון זמן מאז שהיא נולדה עזרה לי לטפל בא והילדה ממש אהבה אותה ולא רצתה לבוא אלי אפילו אבל בכמה חודשים אחרונים היא לא ממש שמחה שהיא רואה את אמא שלי ומעדיפה אותי ומבקשת על הידים כאילו מישהו זר בערך נכנס. והיא ממש אהבה אותה.
אני רוצה לציין שהילדה לא במסגרת אלא איתי בבית ואני לוקחת אותה תמיד לגן ציבורי שם יש ילדים בגילה אבל היא די מתרקחת מהילדים ובלחץ מהם. וגם שאמא שלי באה היא לא ממש מתלהבת כמו בעבר להיות איתה, למרות שאם אני צריכה לצאת אני משאירה אותה איתה ואין בעיה רק שהיא רואה אותי.
אני רוצה להכניס אותה בספטמבר לגן בו יהיו 26 ילדים ואני קצת חוששת , מה עלי לעשות כדי שהיא תתקרב לילידים אחרים ולא כביכול תפחד מהם ותידבק אלי.
הילדה ממש נדבקת אלי ואוחזת בחולצה שלי
תודה שירי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר .
גל14/05/2010מקפיצה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עונים
גל16/05/2010אשמח לקבל תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחבל שלא עונים
גל18/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח מאוד אם יתחייסו לשאלתי למה לא
גל22/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחד
אילנה וינר-ריבקה22/05/2010שירי שלום רב
אני כבר עניתי על שאלתך אך כנראה הייתה תקלה במערכת וההודעה נמחקה. מוזר ואני אבדוק למה תשובתי לא נקלתה בעבר.
בקשר לביתך, את מספרת שהיא בת שנה וחצי וטרם הולכת ובתחושה שלך קיים קצב התפתחותי איטי.
בגילה ילדים רבים מעדיפים לשחק עם אנשים מוכרים בלבד - זה בסר, נורמלי ואין סיבה לדאגה. אל תלחיצי אותה, לא כדאי לבקש ממנה שתתקרב לילדים שאינה מכירה.
אבל, מכיוון שאת מתארת חשש לאיחור בהתפתחות אני ממליצה שתפני דרך רופא הילדים להתפתחות הילד הקרוב אליכם על מנת לבדוק האם הילדה זקוקה לפייותרפיה, האם הכל בסדר מבחינה התפתחותית.
בקשר לכניסה לגן, כדאי לשקול ביחד עם צוות התפתחות הילד. זה מפני שאם לילדה איחור התפתחותי אז אולי יש טעם לחשוב על מסגרת קטנה יותר, בה מטפלת תוכל לעשות איתה תרגילים של פיזיותרפיה למשל.
כדאי לבקש מהרופא בדיקות שמיעה וראיה בנוסף להפנייה להתפתחות הילד.
ככל שתאתרו קשיים מוקדם יותר כך תוכלו לעזור לילדה במידה ויש צורך לכך באופן יעיל יותר
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מטיטולים...אפרת12/05/2010
שלום! ביתי יקירתי כבר בת 3 פלוס... חודשיים! ילדה מדהימה לכל בדיעות, חכמה, פיקחית, פילפלית קטנה, פשוט אוצר! 0וזה כמובן בקיצור) לא מוכנה להוריד טיטולים... מודיעה באופן רשמי לכל מי שרוצה לשמוע, סבתות, גננת וכו... אני אוריד טיטול כשאחליטֹבמילים האלה. היא ילדה נבונה ומבינה, פעמים רבות נמצאת ללא טיטול בבית אך ברגע שיש קקי או פיי היא רוצה טיטול... אני מנסה לאמר לה בעדינות שהיא גדולה, שתנסה, כמובן ללא לחץ! אך היא בשלה!!! קראנו סיפורים, יש חברים ואת כל האביזרים הנדרשים... אך בכל זאת היא לא רוצה! אני לא בעד ללחוץ! אך אני שואלת עד מתי כדי?? מתי אצטרך לאמר לה שאין טיטולים וזהו... אם בכלל!!! אשמח לכיוון מחשבה וביצוע. תודה רבה רבה לכן!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי???? תודה רבה מראש.
אפרת20/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מטיטולים
אילנה וינר-ריבקה21/05/2010שלום רב
יש מספר גישות שונות המתייחסות לתהליך המעבר לשירותים.
עמדתי המקצועית הינה כזאת - ההורה הוא צריך להעביר מסר ברור לילד שהגיע הזמן להתחיל בשימוש בשירותים. אין יותר חיתולים. לא צריך לומר זאת באגרסיביות. להיפך, יש לשמור על אמפטיה והבנה כלפי הילד. אך כמו שהורים מחליטים להכניס את הילד לגן (וזה לא תמיד נחמד ונעים לו בהתחלה), כך ההורה מחליט על הגמילה.
אתם יכולים לתמוך בילדה, ללוות אותה לשירותים, לרחם אם צריך ולהעניק חום ואהבה וסבלנות בפספוסים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאילנה וינר-ריבקה. ראשית תודה!
אפרת23/05/2010אז כמו שכתבתי תודה על התשובה.
אני ממשיכה את שאלתי ואומרת שהיא ממש לא מעוניינת! היא אומרת: אמא, טיטול... וכו. עדיין לקחת את ההחלטה ולהתמודד איתה? זא כרגע לא לתת לה אפשרות בחירה??? כי אני באמת חוששת שזה לא יגיע מימה בחודשים הקרושבים ואז אופס השנה עברה והיא צריכה להכנס לגן עירייה ובכל זאת אצטרך לקבוע לה. אז אולי באמת עדיף עכשיו??? שיש צוות מקסים בפעוטון שלה שאני בטוחה שלווה אותה בדרך הטובה ביותר. אז אמרתי את התשובה??? להתחיל ביום מיוחד?שבת? בבית? אשמח לטיפים ותודה רבה שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מטיטולים-המלצה.
אפרת31/05/2010שוב אני ועברו שבועיים בערך מאז שכתבתי... אני רוצה לעודד את כל האימהות שהגישה שלהן היא הבנת הילד ובחירתו בחלק מתהליכי התפתחותו ובניהם גמילה מטיטול...
ביתי יקירתי יום אחד ועודני בליבי חושבת מה יהיה החליטה על דעת עצמה להפסיק טיטולים ורצתה תחתונים!!!! כן כן! תמיד האמנתי בה וידעתי שכשזה יבוא זה יבוא! אל תלחצו מהסביבה - לכו עם הלב שלכם! עם האמונה בילד!!! לילד יש יכולות ורצונות משלו ואם אתם סומכים עליו הוא יודע ומבין!!! תנו לו את הביטחון וזה יבוא!!!! האמינו בו!!! לאורך כל הדרך!! בהצלחה לכולן!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צעקות ועוד...אלי10/05/2010
ביתי בת שנה וחצי.
לפני כחודשיים שמרתי על אחיין שלי עקב אישפוז אימו.. אלו היו 3 ימים מלאי צעקות,צווחות,יללות ובכי של הילד.. מאז ביתי לא מפסיקה לצעוק.. כשהיא שמחה,כשהיא משחקת ,כשהיא עייפה .. נראה שכל הזמן היא צועקת.. אי אפשר ללכת איתה לאף מקום.. אנשים כבר מתלוננים.. נרתעים ממנה..
היא הייתה צועקת גם לפני כן פעמים נדירות אבל עכשיו זה בלתי נסבל ואנחנו מיואשים כבר.. הלכנו לרופא לבדוק אולי בעיות שמיעה אך הרופאה טענה שאם הבדיקה בטיפת חלב יצאה תקינה אז היא שומעת טוב..
בנוסף נראה שיש לה התקפות זעם.. פתאום זורקת ומעיפה הכל , לפעמים מכה ....
אנחנו אומרים לה אנחנו לא צוקים/מכים... ונראה שכלום לא עוזר...
צריכים את עזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וויסות רגשי
אודט בוקאי22/05/2010שלום אלי
הביקור הלא צפוי והלא שפוט של אחיינך יתכן והשפיע על בתך, עם זאת, הייתי מצפה לתהליך התאוששות מצד בתך בעוצמת תגובותיה במרחק של חודשיים מאותו אירוע. לכן, אני נוטה לייחס את עוצמות תגובותיה הרגשיות-גם ברגשותיה החיוביים וגם השליליים לקושי בוויסות רגשי. לא ציינת אם בתך מבקרת במסגרת גנית וכיצד היא מתנהגת שם. כיצד היית מגדירה את ההתפתחות שלה בתחומים השונים עד כה? מבחינה שפתית, מוטורית, חברתית ותקשרותית?
אני הייתי מציעה לפנות איתה לייעוץ התפתחותי על מנת לברר את מקור הקושי בוויסות הרגשות-לעתים תמונה זו מופיעה יחד עם רגישות תחושתית, לרעש, למגע, לתנועה, לטעמים ומרקמים.
שווה לבדוק לעומק על מנת למנוע מצבים בהם בתך גורמת לסביבתה בגיל כה מוקדם להרתע ממנה.
אשמח להפנות לכתובת מתאימה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי זעם אצל ילדה בת שנה וארבענעה10/05/2010
שלום
אני צריכה את עזרתכן דחוףףףףף
הבת שלי בת שנה ו 4 חודשים אני ואבא שלה פרודים מזה כ 9 חודשים הקטנה מתגוררת איתי ורואה את אביה פעם בשבוע ל 4 שעות
השבוע היא לא ראתה אותו שניהם היו חולים .
בימים האחרונים יש לה התפרצויות של זעם צעקות לא מוסברות עצבים פנימיים מאוד גדולים ממש כמו לבן אדם בוגר , בכי מעצבים ולפעמים היא מכה אותי או את אמא שלי שאצלה אני גרה
יש לציין שהיו הרבה צעקות וריבים בבית כשגרנו אני ובעלי , וכמעט כל שיחה נגמרת בצעקות שהיא עדה להם
אין לי ספק שעובר על הילדה שלי משבר היא מאוד מאוד חכמה מבינה הכל מהר מאוד מאוד מאוד קשורה אליי ולא עוזבת אותי וכשאני רוצה ללכת לרגע היא בוכה ואז מנסים להשיח את דעתה עם משחק או משהו
אני עובדת עצות היא לפעמים גם משתוללת עם הגוף וזורקת את הראש ואת עצמה לאחור זה לא חדש רק עכשיו זה נהייה בתדירות גבוהה יותר
מה עליי לעשות
כואב לי ועצוב לי שהיא צריכה לעבור טראומה שכזאת
איך עליי להגן עליה ולעזור לה חוץ מפינוקים אהבה ומגע שאני תמיד נותנת לה וממלאת אותה בזה
תודה רבה על התשובה
נעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא תענו לי לשאלה דחוףףףףףףףףףףף
נעה16/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה בבקשה דחוףףף תענו לי !
נעה20/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקפי זעם אצל ילדה בת שנה וארבעה ח'
אילנה וינר-ריבקה21/05/2010נעה שלום רב
אני מבינה שאת כעת מודאגת מאד וחסרת אונים כאשר את רואה את ביתך מביעה סבל רב דרך התקפי זעם, עצבים, תגובות תוקפניות כלפיך וכלפי הסבתא.
אז קודם כל, כדאי לדעת שילדים בגילה עלולים להראות יותר ויותר התקפי זעם ובכי ולעיתים קרובות זקוקים לנו המבוגרים על מנת לווסת את עצמם ולהירגע.
ילדים בגילה חשופים לתסכולים רבים הקשורים להתפתחותם הטבעית. הם רוצים לעשות הרבה יותר ממה שהם עושים, מבינים ומתקשרים אך האוצר המילים עדיין מצומצם ולעיתים לא מבינים אותם כי ההגיה לא בשלה, הם רוצים לעשות הרבה דברים אך שומעים הרבה "לא, אסור!" במהלך כל היום.
כך שחלק מעצמת ההתקפי הזעם קשורים לתהליך התפתחותי נורמלי.
חשוב שתגיבי בתמיכה וסבלנות אך יש להגביר ולאסור התנהגויות מסויימות, כגון אסור שהיא תרביץ לך ולסבתא. מותר שהיא תבכה ותביע את עצביה בדרכים אחרות.
ברגעים אלה, לא כדאי לשאול שאלות כגון "למה את בוכה?" שאלות אלו עלולות לגרום ללחץ נוסף כי הילדים לרוב אינם יודעים את הסיבה ובגילה, גם אם יודעים לא יכולים להביע את עצמם ונעשים עוד יותר מתוסכלים.
במצב המשפחתי המורכב אני ממליצה שתלכו (ההורים) ליעוץ מקצועי מתאים על מנת לעזור לבתכם לסבול פחות או לפחות תעזרו לה לעבד את כל החוויות הקשות הכרוכות לפירוד הוריה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה אילנה עזרת לי מאוד !!!!
נעה23/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק שלא רוצה לישוןרועי10/05/2010
היי,
תינוק בן 8 חודשים שלא מוכן לישון בלילה. מגיל 3 שבועות הוא כבר לא מתעורר אלא כדי לאכול, מגיל 5 חודשים ישן לילה שלם ואין לו בעיות שינה בצהריים. בשבועיים האחרונים ברגע ששמים אותו במיטה בלילה (בערך 8, אחרי טקס שינה של 30-40 דקות) הוא מתעורר ברגע שהרא שנוגע במיטה ולא מסכים לישון עד 10-11 בלילה. ניסינו להתעלם, ניסינו להרגיע וללכת ואפילו הוצאנו אותו שישחק וניסינו להחזיר אבל זה לא עוזר.
מה לעשות?
תודה
רועי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק שלא רוצה לישון
אילנה וינר-ריבקה14/05/2010רועי שלום רב
בנך הגיע לגיל בו הרבה ילדים מתחילים כבר להראות סימנים למצוקה בפרידות בכלל ובמעבר לשינה בפרט. הם מבינים שיותר מרחקים ותחושת זמן ומתחילים להתגעגע. זאת ההתחלה של תופעה בה הילד מבין שהוא נפרד מהוריו, שיש לו רצונות משלו ורוצה לקבוע את המתרחש בסביבה. לעיתים קרובות שיבושים בשינה צפויים בתקופה זאת. לעיתים זאת תקופה שהשיניים הראשונות צומחות דבר שגם עלול לשבש את השינה.
עצה - באופן יומיומי ושיטתי תנסו להרדים את התינוק בחדר שלו, בלי להוציא אותו מהמיטה. לעיתים ההורים כל כך לחוצים שכל לילה מנסים שיטה אחרת. כדאי להתמיד באותה שיטה כל לילה במשך תקופה ארוכה. לפני שמשכיבים אותו, תחזרו כל יום לאותן פעולות , למשל " אמבטיה, בקבוק אחרון ולהשכיב במיטה", כדאי להשאיר את התינוק במיטתו, לנשק או לשיר, או הלגיד לו "לילה טוב" ולסמוך שהוא ירדם. הביטחון שההורה מעביר לילד שהוא ידע להירדם עוזר לתהליך ויותר סיכוי שהתינוק ילמד להירדם לבדו. אם הוא בוכה ולא מצליח להירגע, תחזרו לחדר, נשקו אותו פעם שנייה תגידו לו שוב לילה טוב ותצאו מהחדר, עד שהוא סוף סוף ירדם.
ככל שמנסים שיטות שונות כל לילה הדבר לא מעיל, אלה מפריע ומבלבל את התינוק.
בברכה ולילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה להגיד על אבא?שני09/05/2010
יש לי תינוק בן שנה ותשעה חודשים. אני אם חד הורית. בן זוגי הוא אינו ישראלי וחי באירופה. לאחרונה היו לנו מריבות והוא כבר לא לבקר אותנו כבר חצי שנה ואינו מתעניין בילד.
ועם זאת אינני רוצה לנכר את הילד מאביו. אני מעוניינת שידע מי הוא ומהו מוצאו.
איך לעשות זאת? מה להגיד לילדי ? האם זהו הגיל שצריך להתחיל? כי הוא הוגה את המילה "אבא" כי שמע את אחיינים שלי אומרים זאת וזה ממש מכאיב לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות עם אב נעדר
אודט בוקאי22/05/2010שלום שני
את מציבה שאלה גדולה מאוד לגבי התפקיד שלך כהורה במצב בו נוכחות ההורה השני עומדת באי וודאות-מה עושים מול "שאלותיו" של הילד לגבי אביו-האם לשקף לו את המציאות "אביך לא בא לבקר ולא מתעניין" או לטפח בו תקוות-יש לך אבא וכרגע הוא לא נמצא-ומה הטעם בכך אם לא נראה באופק שהוא אכן יהיה נוכח בחייו. אני חושבת שהשאלה היא לא האם לנכר או לא לנכר את הילד מהאב, אלא איך לעזור לו בתהליך שדומה לסוג של אבל, על אב שהיה וכעת איננו נוכח בחייו.
לכן לדעתי כן חשוב שתאפשרי לבנך "לדבר" את געגועיו לאביו, גם אם לא תוכלי ממש לספק לו תשובות-למה אביו לא בא יותר, האם הוא יחזור לבקר. תוכלי לעשות זאת על ידי כך שתאפשרי לו לעיין בתמונות שלו עם אביו או בתמונות של אביו, תוך כדי ניסיון מצדך לשקף לו את הרגש שאת מתרשמת שבנך חש-געגוע, בלבול, כעס... בכל פעם שבנך יזכיר את המילה אבא, בהנחה שהוא אכן מתכוון לאביו ולא אומר זאת כמילה כללית, תוכלי לנסות לעזור לו במילים שלך לבטא את מה שיתכן והוא מנסה לבטא-איפה אבא, מתי יבוא.. תוכלי לענות לו קונקרטית שאבא חי בארץ אחרת רחוקה ואת לא יודעת גם מתי יבוא, שאביו לא נמצא איתו עכשיו כי הוא לא יכול להשאר, הבית שלו במקום אחר. מה שיכול לרכך מעט את הפגיעות הוא הדיבור על התמונות שלו עם אביו-כאן אבא עשה איתך כך וכך, אבא מאוד נהנה להיות איתך/לשחק איתך, אבא אוהב/חושב עליך(אם את מאמינה בכך) אבל הבית שלו במקום אחר..
חשוב לא לטפח בו תקוות שאבא יבוא לבקר אם אינך משוכנעת בכך. בנך יוכל להתמודד עם אביו הנעדר כככל שתאפשרי לו לעבד את הגעגוע/בלבול/כעס שהוא חווה ביחס לאביו וככל שתעזרי לו להתייחס להעדרות כאל עובדה "נייטרלית" ולא כאל אמירה כלפי בנו-לא רצה אותך/לא אהב אותך.
בברכה,אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 חודשים - שאלותמיכל09/05/2010
שלום, הצלחנו לגמול את התינוקי בין 00 ל6בבוקר. אך הוא עדיין מתעורר כל לילה ב4:30 הזמן בו קם לארוחה.
בשלושה ימים אחרונים בנוסף ליקיצה בסביבות 4:30 הוא מתעורר ב2 עד 3 ופשוט מיילל, בוכה. נרגע בידיים אך כשמחזירים אותו למיטה או יושבים הוא מתחיל שוב. ולכן אחרי הרבה ניסיונות של הרגעה מושם בעגלה שם ישן מעולה (ולכן לא נראה לי שמדובר ברעב).
מה יכול לגרום לו באמצע הלילה להתעורר ככה ולבכות ולא להסכים לחזור למיטה? האם זה שהוא נרדם בעגלה יכול לגרום לכך שיתרגל לישון שם ולא במיטה? מה אפשר לעשות? זה די מתיש בשבילו וכמובן בשבילנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מיכל
אודט בוקאי17/05/2010אכן רופאים ממליצים החל מגיל חצי שנה לגמול תינוקות מאכילת לילה וכפי ששמתם לב, הסיבה לבכי אינה בהכרח רעב(חשוב לציין שיש שממליצים לתת ארוחה אחרונה לפני שנת לילה-ארוחה מזינה יותר-דייסה וכו') וברוב המקרים-לא ניתן לדעת מהי הסיבה מכיוון שיש מגוון-כאבי שיניים, קור/חום/חיתול רטוב/כאב בטן/אוזניים/נזלת מציקה וכו'.. או סתם הרגל של יקציה בשעה מסוימת (כל תינוק ואדם בוגר מתעורר בסוף מחזור שינה-ההבדלים הם ביכולת לחזור ולהרדם)-זכר להתעוררות הקודמת של הגוף לאכילה שכעת כבר לא נחוצה.. אז כדי ששעת היקיצה לא תתקבע-השתדלו להמנע מפעולות שמעירות "סופית"-הרמה על הידיים, הוצאה מהמיטה/מהחדר/הדלקת אור/דיבור בקול רם והעברה לאזור שינה אחר-מיטה שלכם או עגלה. כעת אולי העגלה היא מפלט, אבל הזהרו מלייצר הרגל שקשה יהיה להפטר ממנו. זיכרו שתינוקכם בסך הכל בן חצי שנה וקצת\ דפוסי השינה והעירות שלו עוד בהתהוות-התפקיד שלכם הוא להמנע מלקבע דפוסים ככל שניתן. התייחסו לימים אלו כאל שלב בהתפתחות שיעבור-חלקו משמרות ביניכם על מנת לצבור כוחות..נסו להרגיע על ידי בקבוק מיים/מוצץ/ליטופים ומילים מרגיעות ושקטות.
לא ציינת מהם דפוסי השינה של בנכם במהלך היום ואני מניחה שהם מניחים את הדעת, כך שרוב הסיכויים שעם הזמן גם בלילה יווצרו הרגלים טובים וכי מדובר בתינוק מווסת בסך הכל.
בהצללחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
