פורום הורים לתינוקות, הורים לפעוטות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פעוט שמתנהג כקורבן
    לאה
    26/07/2009

    שלום

    בני בן שנתיים. ילד עדין באופיו וחברותי עד מאוד. תמיד פונה לילדים בחיבוק, עם המון אהבה וחיוך ומנסה ליצור עמם קשר. הוא קטן מימדים ומשקל עד מאוד (לא באחוזון 3). אני רואה שילדים מרביצים לו (סביב גילו) הוא עומד במקום בהלם (אפילו לא בוכה) ולא מגיב. קל מאוד לדחוף אותו בשל משקלו הנמוך. אם לוקחים לו צעצוע - הוא כן בוכה אצל ההורים ולא מנסה לקחת בחזרה את אשר לקחו לו וגם כשאנו מנחים אותו שיקח מה ששלו, הוא חסר ביטחון, מפסיק לבכות, עומד ומסתכל על החפץ אצל הילד האחר ולא מסוגל לקחת. עד כה לא ראיתי איזה בעיה רצינית, אבל אתמול ילדה בת גילו דחפה אותו בבריכה של הפעוטות והוא לא הגיב. אחרי שנפל על הטוסיק , היא תפסה אותו בראש והכניסה אותו מתחת למיים - ממש הטביעה אותו גם אם לא התכוונה. בני לא בכה, לא צעק והכי גרוע לא התגונן כלל לצורך הישרדות. הוא כאילו היה בהלם. בעלי הלך לטפל בו ואני צווחתי עם הילדה שתתרחק ממנו. שאלתי, האם זו התנהגות תקינה לגילו, האם לא היה צריך להתגונן (אני כבר לא מדברת על להחזיר בחזרה), אלא להציל את עצמו? למה הוא עומד בהלם, פסיבי כמו קורבן ולא מגן על עצמו? האם האישיות שלו כך התעצבה ומה יהיה בגיל קצת יותר מבוגר או אפילו עכשיו כשלא נהיה לידו ונוכל להציל אותו במצב מסכן חיים?
    אחרי המקרה הזה חזרנו הביתה מאוד מודאגים ואנו מרגישים שצריך לפעול ולעשות משהו כדי לחשל אותו, השאלה מה?

    תודה מראש
    לאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוט שמתנהג כקורבן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות חברתית

    מיכל דביר קורן
    12/08/2009

    לאה שלום,
    ראשית אומר כי מתוך הסיטואציה שתארת אני הרבה יותר מודאגת מהתנהגותה של הילדה בבריכה מאשר מהתנהגותו שלך בנך! כפי שהתרשמת, הוא כנראה נדהם מהתנהגותה התוקפנית שאינה מוכרת לו, ולא הגיב. בגילו, פעוטות רק מתחילים לרכוש מיומנויות חברתיות באינטראקציה עם בני גילם, וקיימים הבדלים הקשורים במזג ובדפוסי התמודדות: לא כל הפעוטות 'יחזירו', כמו שלא כל המבוגרים יעשו זאת (ואגב, מה אתם, ההורים, הייתם עושים?...). ישנם ילדים שמגיבים חזרה בתוקפנות, ישנם שעומדים חסרי אונים או מתחילים לבכות וישנם שפונים להורים לשם קבלת עזרה.
    שאלת איך לעזור לו להתחשל...ובכן, אני מניחה שיהיה נכון יותר ללמד אותו לנסות להימנע מסיטואציות כאלה מאשר להחזיר באלימות, לא? ובכל מקרה, היו בטוחים שהוא עוד פעמים רבות יאלץ להתמודד עם מצבים חברתיים מורכבים ולא בכולם אתם תהיו, אבל בוודאי "תציידו" אותו בכלים (למשל, תפיסה עצמית חיובית, בטחון בהתנהגויותיו) שיעזרו לו לשאת את המציאות או את הרגשות שעולים בעקבותיה.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי שקט
    דנה
    24/07/2009

    שלום,

    בני בן שבועיים, הוא נולד 2.5 קילו , ירד ל 2.350 וכרגע הוא 2.710
    עד לפני כמה ימים אכל וישן טוב (שינה של בערך שעתיים בכל פעם).
    לפני יומיים החל חוסר שקט, הוא בוכה רוב הזמן, הדרך היחידה להרגיע אותו זה לתת לו לינוק 2-3 דקות,ואז הוא נשאר בידיים ויכול לישון רצוף אפילו שעה. אבל שמניחים אותו בעגלה או עריסה הוא מתעורר תוך 10 דקות בבכי , ושוב חוזר המעגל של היניקה...
    מה זה יכול להיות?איך זה שבידיים ( ביניקה של דקה שתיים ואז נשאר התנוחה ) הוא יכול להיות רגוע ושקט ואיך שמניחים אותו הוא צורח ובוכה?
    תינוק רוצה רק ציצי?רוצה פשוט חום? לעיתים נראה שזה גזים,אך גזים 24 שעות?
    בנוסף הוא כל הזמן רוצה לינוק, או שכך זה נראה.

    הייינו אצל רופאת ילדים לאחר יומיים מעייפים כאלו , ולאחר בדיקה נאמר לנו שהכל תקין ובמיוחד לאור הממצאים שעלה יפה במשקל.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אי שקט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בא לעולם

    מיכל דביר קורן
    27/07/2009

    שלום לדנה וראשית כל מזל טוב !!!!
    או אולי ברוכה הבאה למעגל ההורים המותשים והעייפים.....
    בימים ובשבועות הראשונים לחייו של התינוק, הוא עסוק בניסיונות לויסות ולגיבוש כל המערכות הגופניות שלו שתפקודן בעולם שונה כל כך בהשוואה לחיים בתוך הרחם. עליו להסתגל לטמפרטורה, לאור, לקולות, לריחות ולתנועות של העולם החדש שזה עתה נולד אליו, ומדובר במשימה מורכבת ביותר עבור מערכת עצבים ראשונית ובלתי בשלה כפי שיש לו (וזה לא הוא - כל התינוקות כאלה....)
    העובדה שבנך מצליח לינוק היא הישג לכשעצמו, וטוב שכך, ואני רוצה לעודד אותך להמשיך לעשות זאת ולא לחשוש שרק כך הוא ירגע. יתכן והוא מעדיף את תנוחת ההנקה כיון שמדובר בתנוחה מערסלת ומרגיעה, מעניקה חום וביטחון, וכך משיג שוב את הקרבה אלייך (והרי אותך הוא מכיר כבר תשעה חודשים נכון?). סביר שהוא לא צריך את הפטמה בתוך הפה לשם כך, אלא רק את המגע הגופני, ואת זה אפשר להשיג גם על ידי מנשא מתאים או אפילו (!) עם אבא או סבתא.....
    בגילו הצעיר זה עדיין לא גזים, אלא רק בלבול מוחלט של יום/לילה, חושך/אור, רעב/שובע, עייפות ועירנות ובתור הורים אתם בוודאי תצללו איתו למעגל הזה לתקופת-מה, עד שהכל יתחיל להתארגן לקראת תהליך משותף ומופלא!!!
    היי שמחה בעובדה שהוא עלה במשקל ונסי לנוח, לאכול ולשתות ככול שאת יכולה כדי להמשיך לעזור לו לשאת את הקושי שבימים האלה. מומלץ מאוד להיעזר בכל חברה או מכרה שרוצה לבוא לבקר כדי לנוח מעט....
    שוב מזל טוב ובהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפחדה ילד בן 3.5
    אורית
    24/07/2009

    שלום רב

    אני גורשה חצי שנה יש לי ילד בן 3.5 אביו מאיים ומפחיד את הילד באומרו משפטים כמו:"אני לא יחזור יותר" או "אתה לא תראה אותי יותר" כדי שהילד יעשה דברים שהוא לא רוצה,גם בשביל שהאב יקבל נשיקה וחיבוק ,את הילד זה מפחיד מאוד הוא בוכה ועושה מתוך פחד את מה שאביו אומר.לאב לא מעניין גישה אחרת או את הנזקים שהוא עושה.רציתי לדעת מה ההשפעה לילד מכך ומה אני יכולה לומר או לעשות לילד כדי להקטין נזקים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפחדה ילד בן 3.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש באיומים אצל הורים גרושים

    מיכל דביר קורן
    27/07/2009

    שלום אורית,
    לצערי אני נאלצת להסכים איתך: המשפטים שבעלך-לשעבר אומר לבנכם עשויים להפחיד אותו ולגרום נזק ליחסים ביניהם ולאופן בו בנך יחוש כלפיו ואף כלפי עצמו. שימוש באיומים בוודאי אינו הדרך להשגת שיתוף הפעולה של ילדים - גם אם מדובר במשהו חיובי כמו הרצון לחבקם ולנשקם - וזה הופך מורכב יותר כאשר בני הזוג אינם חיים יחד ואינם חולקים גישה חינוכית אחת.
    אני ממליצה לך להמשיך לנסות לדבר עם אביו בכל דרך שנראית לך בעיניין הזה, אך חשוב לנסות להסדיר את המפגשים שלהם באופן שלא יהיה תלוי במה שבנך יעשה או לא יעשה במהלך הפגישה. חשוב ליצור הסדרי ראייה מוגדרים וברורים, בהם לבנך ולאביו יהיה זמן קצוב של שהות משותפת בלעדייך באופן קבוע, ושבנך יחוש בטחון ברצון של אביו להיפגש איתו, גם אם מדובר במפגש קצר בלבד. חשוב לנסות לתווך ולהסביר לבנך את הכוונות של אביו - "אבא רוצה לבלות איתך", "לאבא חשוב הזמן שלכם יחד" וכדומה, על מנת לעודד את הקשר ביניהם, ובמקביל להקפיד שהמפגשים יתקיימו במועדם הקבוע והמתוכנן, לכך כולם יכולים להתכונן ולצפות.
    האם תהליך הגירושין שלכם כלל התערבות או ייעוץ מצד לשכת הרווחה? אם כן, חשוב ליידע את פקידת הסעד בעיניין או להתייעץ בתחנה לייעוץ נישואין.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מטיטולים-שני שלבים?
    אורית
    24/07/2009

    שלום רב,

    ביתי הבכורה בת 3 , ומאחר וזו הפעם הראשונה בנסיוני בגמילה מטיטולים, אני מבולבלת מאוד, וחוששת לעשות טעויות.

    התחלנו בגמילה ביום, ותוך זמן קצר יחסית היא עושה צרכים באסלה. גם בגן מדווחים שאפילו בצהריים היא קמה יבשה.
    הבעיה היא בלילה: כל לילה היא מרטיבה. לעיתים היא לא מרגישה ולפעמים מתוך שינה, היא אומרת בתסכול רב: "אמא עשיתי פיפי".

    האם יש להוריד את הטיטול בבת אחת, גם ביום וגם בלילה, או לחלק לשני שלבים? בגן אמרו ישר להוריד. אם אין להפריד בין שני השלבים, איך להמשיך על מנת לגמול גם בלילה? אני חוששת שאולי מהר מידי הורדנו את הטיטול בלילה.

    תודה מראש על הייעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מטיטולים-שני שלבים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה ביום ובלילה

    מיכל דביר קורן
    27/07/2009

    שלום לאורית,
    יתכן והעיניין שוני במחלוקת בין אנשי מקצוע, אבל אשתף אותך בעמדתי ואת תאלצי להחליט...
    לדעתי מדובר בשני תהליכים שונים לחלוטין ועל כן נפרדים לגמריי!!! ישנם ילדים שאצלם בין הגמילה בזמן עירות לגמילה בשינה עוברים חודשים רבים (ואפילו שנה שלמה) וזה נורמלי לחלוטין. למרות שישנם ילדים שמפסיקים להשתמש בטיטולים בבבת-אחת, היכולת של פעוט לשלוט על הצרכים בלילה מוגבלת מאוד ואני חושבת שזה לא הוגן לצפות ממנה לעשות את זה בתחילת הדרך. היא זקוקה להרבה מאוד זמן של התנסות במהלך היום בתרגום התחושה הגופנית של פיפי לשם קימה בלילה, ולכך בדיוק נועדה האפשרות להמשיך להשתמש בטיטולים. זה בעיני גם מסר 'קל' יותר עבור קטנטנים: "כשאנחנו ערים אנחנו יכולים לשים לב ולהספיק לרוץ לשירותים, אבל בלילה זה קשה לזכור כי לפעמים ישנים עמוק". בזמן תקופת 'ההכשרה' לגמילה בלילה ישנם הרבה ילדים שזקוקים לסיוע מההורים - על ההורה לקחת אותם לשירותים בעודם ישנים או להעיר אותם לשם כך.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסייה?
    יוסי
    23/07/2009

    שלום,
    מבקש לקבל אינפורמציה מה הסיבות שיכולים להביא לילד בן שלש וחצי להתחיל שוב לעשות צרכיו
    במכנסיו לאחר שנגמח בגיל צעיר{קקי}
    סיבות פסיכולוגיות,גופניות ואחרות
    מה הפתרון ואם זה יחלוף לבד
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגרסייה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיגה בהרגלי ניקיון

    מיכל דביר קורן
    26/07/2009

    יוסי שלום,
    הסיבות לנסיגה בהרגלי ניקיון אצל פעוטות וילדים עשויים להיות רבים ומגוונים מאוד.
    גמילה היא הישג התפתחותי משמעותי, אשר דורש התכווננות רבה מצד הילד, תוך "גיוס" של מערכות רבות - גופניות, רגשיות, קוגניטיביות והתפתחותיות. זה עשוי להשתבש כאשר הילדים מוטרדים, דואגים, חוששים, מפחדים, מתוחים וכדומה, ולעיתים משקף קושי ביחסים במשפחה או מצוקה כלשהי.
    זה לרוב לא חולף לבד ולכן דורש התייחסות טיפולית של איש מקצוע.
    יחד עם זאת, אצל ילדים צעירים, מתחת לגיל 4-5, לא מקובל להגדיר נסיגה זמנית כהפרעה, וחשוב להבין לעומק כיצד התנהל תהליך הגמילה הראשוני, להכיר את המערכת המשפחתית ואת האירועים שהילד חווה לאחרונה.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוביוטיקה לתינוק בן שבועיים וחצי
    moran_el
    23/07/2009

    התינוק שלי קיבל אנטיביוטיקה דרך הוריד ואחכ דרך הפה בגלל זיהום שהתפתח לו בפטמה.
    האנטיביוטיקה- צפורל.
    רופאת הילדים המליצה לתת פרוביוטיקה לאחר האנטיביוטיקה כדי לחזק את החיידקים הטובים שנפגעו.
    אני מניקה ויודעת שחלק מהחיידקים הטובים חוזרים אליו בהנקה.
    האם לתת את הפרוביוטיקה? אני רוצה להמנע ממתן תרופות כי הוא ככ קטן וכבר מקבל המון סוגים של חומרים לא טבעיים לצערי...
    אשמח לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה לתינוק

    מיכל דביר קורן
    26/07/2009

    אני חושבת שתוכלי לקבל תשובות טובות ומוסמכות יותר בפורום של רפואת ילדים או בפורום הנקה.
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלישת שיער בן שנתיים ושלושה חודשים
    הדר
    22/07/2009

    שלום
    בני החל לתלוש שיערו בגיל 8 חודשים סתחילה התעלמתי אחכ הסברתי ולבסופ גם כעסתי עליו שעשה זאת איפושהוא לקראת גיל שנה וכמה חודשים זה הפסיק
    כמה חודשים לפני גיל שנתיים החל שוב לתלוש בידיעה שזה משהו לא נכון משמע היה עושה זאת בחשאי
    כשראיתי ניסיתי להתעלם עד כמה שזה אפשרי
    שזה הגיע לידי ממש דילול רציני בצד אחד של הראש סיפרתי אותו
    כל הזמן הוא ניסה כמה פעמים בודדות לתלוש אבל השיערה היתה קצרה ולכן לא נחל הצלחה
    עכשיו הוא כבר ממש תולש את השיער והרבה הוא עושה זאת בידיעה ואפילו אומר לעצמו שזה לא טוב לעשות וממשיך
    לפעמים סתם כי הוא רוצה יחס והרבה לפני השינה
    לאחרונה ניסיתי בעת ההשכבה לתת לו את הדובי שיחבק בכל פעם שהוא מנסה להגיע לשיערות
    מה עוד אני יכולה לעשות
    אני מפחדת שזה כבר יהיה כפייתי
    אודה לתשובה מהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלישת שיער אצל פעוטות

    מיכל דביר קורן
    26/07/2009

    הדר שלום,
    תלישת שיער או, בשפה מקצועית - טריכוטילומניה, הינה תופעה פסיכולוגית המוכרת אצל ילדים ומבוגרים כאחד ומיוחסת להפרעות חרדה. אצל תינוקות ופעוטות הנוהג לרוב מתחיל להתפתח בניסיונותיהם להרגעה עצמית, כמו למשל סביב ההרדמות. העיסוק בשיער נעים ומרגיע, הם לומדים כך להרגיע את עצמם ולהפחית את המתח ובהמשך העיסוק הופך לתלישה של שיער: אקט שבו הכאב הופך למרגיע ומנחם. חלקם גם לועסים את השיער שהם תולשים ולעיתים תלישת השיער גורמת להתקרחות באיזורים ספציפיים.
    מכיון שמדובר באקט של הרגעה ו-ויסות עצמי חשוב לדעת כיצד בנך מווסת את רגשותיו או נרגע באופן כללי: איזה מזג יש לו, האם מצליח להתנחם גם בדרכים אחרות, כיצד נפסקו הרגלים אחרים שלו (למשל, האם משתמש במוצץ לצד מציצת האצבע?) וכדומה. לעיתים ההפרעה מייצגת קשיים התפתחותיים או רגשיים נוספים, ואצל ילדים גדולים יותר מקובל לטפל בתופעה בטיפולים התנהגותיים, לפעמים גם בליווי טיפול תרופתי. לעיתים הפתרון הוא פסיכותרפיה נרחבת יותר כיוון שתלישת השיער הינה סימפטום של קושי גדול יותר הקשור ביחסים ובקשר שלו עם ההורים (עיניין היחס והקרבה שציינת).
    אומנם אצל פעוטות צעירים חלק מהשיטות אינן רלוונטיות עדיין, ולמרות שלפעמים הנוהג פוסק מעצמו בהחלט ניתן לקבל ייעוץ והדרכה שיתמקדו בניסיון להחלפת שיטת ההרגעה-העצמית הזו באחרות באופן הדרגתי שמותאם לפעוט ולהוריו. אפשר בתור התחלה לנסות לסייע לו להתרגע בזמן תלישת השיער - בדיוק כפי שעשית עם הדובי שלו, וכן בליטופים, בשיער של בובות, בבגדים נעימים וכדומה. הפתרון של קיצוץ השיער הוא אכן אופציה אבל צריך להכין אותו לקראת זה ולעזור לו ליצור חלופות קודם לכן כדי שהעדר השיער - בהנחה שזו דרך הנחמה היחידה - לא ישאיר אותו "לבדו"....
    וכמובן שאם השיטות ה"בייתיות" לא עוזרות תוך פרק זמן קצר יש לפנות לעזרה מקצועית כי זה אכן עשוי להפוך לכפייתי.
    בהצלחה,
    מיכל



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעורבות הורים בגן ילדים
    רחל
    22/07/2009

    שלום רציתי לשמוע דעות בעד ונגד נוכחות יומיומית מתחלפת של הורים בגן הילדים של ילדיהם כאיש צוות לצד ובצל גננת מובילה קבועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעורבות הורים בגן ילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רחל

    אודט בוקאי
    03/08/2009

    אשמח אם תוכלי לפרט את ההקשר בו נשאלת השאלה. בעקרון אני רואה בעיקר מניעים נגד נוכחות הורית קבועה בגן הילדים, לצד הגננת.
    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחיל לנשוך הפסיק לינוק
    רינת
    22/07/2009

    בס"ד
    שלום
    בני בן 11 חודשים היה יונק הרבה ונרדם לרב עם הנקה בנוסף לאוכל רגיל .
    לאחרונה בקעו שניו הראשונות -שתיים למטה ואחת למעלה.
    מאז אתמול הוא התחיל לנשוך כל פעם ועכשיו גם מסרב בכלל לינוק (גם בלילה).
    הוא ישן והתעורר בבכי כמה פעמים אך נרדם חזרה בטפיחות בבוקר לא רצה לינוק אבל אכל בתאבון אוכל רגיל. אני לא מבינה את התופעה האם לא יחזור לינוק? ומה לעשות עם החלב שלי ואיך להרדים אותו? בנתיים שאבתי והקפאתי אבל לא בטוחה אם לתת לו בבקבוק והוא אף פעם גם לא שתה תחליף. בקיצור אני קצת מופתעת ומאוכזבת מהשינוי ואשמח לעצה תודה רינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התחיל לנשוך הפסיק לינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רינת

    אודט בוקאי
    03/08/2009

    גמילה אידיאלית מהנקה נחשבת כגמילה בה שני הצדדים בשלים להפסקה. במקרה שלכם יש סימנים לכך שבנך בשל לגמילה לפנייך וכי עלייך להתמודד כעת גם פיזית וגם נפשית עם עובדה זו. לשאלתך-מה לעשות עם החלב שלך-אני ממליצה לך לפנות למומחית לייעוץ הנקה בנושא. לגבי המשך ההזנה של בנך- בעצם מדובר בניסוי וטעייה-כל תינוק הוא בעל העדפות שונות. יש שיעדיפו לאכול חלב שאוב מבקבוק ויש שיסתפקו בתחליף. אחרים יוותרו בכלל על החלב וזה הזמן להתייעץ עם אחות טיפת חלב או דיאטנית להרכבת תפריט לאוכל מוצק לגילאי שנה.
    מבחינה נפשית, את נאלצת להתמודד מול סוגיה שתחזור על עצמה בהורות-מה קורה כאשר הילד מוכן לעבור לשלב ההתפתחותי הבא וההורה מתקשה להפנים את קצב הגדילה. טוב ששמת לב לסימנים שבנך משדר לך, כל עוד תלכי בקצב שלו, שלא תמיד עולה בקנה אחד עם הציפיות והמשאלות שלך, כך תוכלי לעזור לו לעבור לשלב ההתפתחותי הבא בהצלחה!
    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מטיטולים
    רועי וענת
    22/07/2009

    שלום רב,

    אני ואישתי מנסים לגמול את ביתנו בת השנתיים ו-7 חודשים

    לצערי הילדה מתאפקת ארוכות ולא מסכימה לעשות פיפי או קקי בשירותים/סיר

    עלי לציין שהילדה הראתה נכונות להגמל ואוהבת לשים תחתונים אבל גם מתאפקץ

    עד שמבקשת לשים טיטו חזרה

    השאלה שלי מה עושים ????

    אני ואישתי מתכננים בשבועים של חופש שיש לנו באוגוסט לעשות גמילה לילדה

    ולא לשים טיטול כלל ,האם זה יעיל או שיגרום לילדה לטראומה ?

    אשמח לתשובות כי אנחנו מתחיחים לדאוג :(

    תודה רועי וענת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מטיטולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם אנחנו באותה בעיה

    רחל
    22/07/2009

    בני בן שלוש הראה את כל סימני המוכנות לגמילה שולט בהחלט פיזית בסוגרים ובאמת שיתף פעולה בהתחלה והלך לשירותים אבל מזה זמן מסרב לעשות פיפי בשרותים מתאפק וממש צריך לשכנע אותו וזה לא תמיד עוזר איך ממשיכים הלאה משלב כזה נותנים לו להחליט מתי לעשות ?והאם זה בסדר מבחינה גופנית להתאפק הרבה זמן ?מחזירים לחיתול? נותנים לו אופציה לבחור בין חיתול לבלי?אשמח להדרכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרחל,

    מיכל דביר קורן
    26/07/2009

    ילדים נוטים להתאפק במהלך הגמילה ממגוון סיבות: לעיתים כיון שהם חוששים להיפרד מהפיפי והקקי שלהם במרחק מהגוף (הרי התרגלו לשאת אותם בטיטול), לעיתים בגלל שמנסים להימנע מלהפסיק את המשחק באמצע או להפסיד משהו ולעיתים כיון שהם מסרבים לקחת חלק בתהליך קבלת האחריות על תוצרי גופם (ויש עוד סיבות).
    אם את מרגישה שבנך כיום מסוגל לעמוד בדרישה לגמילה, את צריכה לעזור לו לעשות זאת, והוא לא יוכל ללמוד אם המסר יהיה 'אם אתה לא רוצה אז קח טיטול'. בנך כנראה זקוק לעזרה ולהנחייה צמודה ממך לגבי מתי, איך ואיפה עושים את הצרכים וחשוב מאוד לתמוך בו בתהליך. עליו לדעת שאת סומכת עליו שהוא יצליח בכך וחלק מהילדים מאוד נעלבים כשמציעים לה להחזיר את הטיטול - הם מרגישים שזו הבעת אי-אמון ביכולתם ואז נסוגים יותר.
    בתהליך הגמילה חשוב לייצור אווירה תומכת ומקבלת, הכוללת בעיקר סבלנות רבה לפיספוסים ולהחמצות שבוודאי יהיו, וליצור הנאה מהשהות בשירותים.
    אני מזמינה אותך לקרוא דיונים קודמים בפורום שלנו העוסקים בגמילה.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקפצה

    רועי וענת
    24/07/2009

    הקפצה ...

    אשמח בבקשה לתשובה

    זה מאד חשוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהליכי פרידה מטיטולים

    מיכל דביר קורן
    26/07/2009

    לרועי וענת שלום,
    אני מניחה שלהחלטתכם לגמול את בתכם קדמה התבוננות על יכולותיה ההתפתחותיות המעידות שהיא אכן מוכנה לכך מבחינה פיזיולוגית (למשל יכולה לשבת יציב, להוריד את תחתוניה) וקוגניטיבית (הבנת הרצף של תהליך עשיית הצרכים ותהליך הניקיון, יכולת שפתית להודיע על ההזדקקות לסיוע).
    לא ציינתם כיצד היא הביעה התעניינות בעיניין, אבל העובדה שהיא מסכימה ללבוש תחתונים עדיין לא מספיקה: יתכן ובעיניה מדובר באביזר אופנה אטרקטיבי ותו לא.... על מנת שזה אכן יצליח נדרשת השקעה מצידכם ללמד אותה לתרגם את התחושה הפיזיולוגית שהיא מרגישה (הלחץ הגופני) אל האפשרות להתרוקן במקום המיועד לכך: בסיר או באסלה. "השקעה" כלומר עידוד לעשיית הצרכים בכל פרק זמן סביר - פשוט לקחת אותה לשירותים ולעודד אותה להשתמש בהם. בעיקר נדרשת מוכנות מצדכם לפיספוסים ולהחמצות שבוודאי יהיו. כדאי אומנם לשאול אותה מפעם לפעם האם צריכה לעשות, אבל לא כל הזמן - תחילה אולי תתלהב אבל זה במהירות יימאס לה ולא תרצה להפסיק את עיסוקיה - לכן מוטב יותר להודיע לה שהולכים לעשות ולא להפוך את זה "לאפשרות".
    הרעיון לנצל את החופשה שלכם לשם כך הוא רעיון מוצלח, אם כי עשוי יחייב אתכם להיצמד לשגרת-יום קבועה פחות או יותר בתוך הבית, ללא נסיעות ארוכות או לבילוי במקומות בהם אין שירותים סבירים.
    חשוב מאוד גם ליידע את המסגרת החינוכית שבה היא נמצאת לשם ליווי ולשם הערכת היכולת שלה לעשות זאת גם שם. שימו לב: אם היא צפויה להתחיל מסגרת גנית חדשה בספטמבר התהליך עשוי להשתבש בגלל קשיי הקליטה אז קחו זאת בחשבון....
    אפשר וכדאי להיעזר בתקופה זו גם בספרים וקלטות שעוסקים בנושא ואתם מוזמנים לקרוא עוד על תחילת גמילה בפורום שלנו.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן לבן שנתיים
    רונית
    20/07/2009

    שלום רב ,בני בספטמבר יהיה בן שנתיים וחודשיים .עד עתה הוא שהה איתי בבית והוא מאד מפותח קוגניטיבית (יודע צבעים צורות מספרים אותיות אברי גוף התמצאות במרחב מדבר משפטים מגיל שנה וחצי ועד..)מבחינה רגשית בעל בטחון עצמי ומאד חברותי.
    לאחר חיפושים רבים מאד מצאתי גן עם גננת מקצועית מאד, עדינה ובעלת נסיון של 20 שנה.
    הגן עשיר במשחקים אך קטן ובקבוצת הגיל שלו הוא יהיה עם 24 ילדים בני שנתיים ושמונה עד שלוש בממוצע.
    בקבוצת הגיל שלו תהיה גננת +2 סייעות.
    חשבתי שהוא יתרם אם ישהה עם ילדים בוגרים ממנו כי הוא מאד מפותח קוגניטיבית האם זה בסדר טווח גילאים זה ? האם זה בסדר שיהיה עם 24 ילדים ? זה לא יותר מידי אחרי החממה הביתית?

    ממש התקשתי למצוא מסגרת איכותית. בצפון זו כמות הילדים בד"כ .

    יש לי אפשרות אולי להשאיר אותו שנה נוספת איתי בבית כשפעמיים בשבוע סבתא תשמור עלייו 4 שעות מה עדיף?
    אציין שאני גננת במקצועי ומאד משקיעה בו.
    אשמח לתשובה מפורטת .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גן לבן שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אורנה

    אודט בוקאי
    29/07/2009

    בנך אכן מרשים מאוד בהתפתחותו וניכר כי את משקיעה רבות בהעשרתו ובחיזור בטחונו העצמי.
    גיל שנתיים הוא גיל מצויין להשתלב במסגרת חוץ ביתית, בייחוד עם בסיס כל כך טוב כמו שאת מתארת. בנך ייתרם מאוד משהות בחברת ילדים במסגרת גנית המספקת פעילויות שלא ניתן לספק במסגרת הבית, בייחוד בתחום הלמידה חברתית. מאחר שאת מתארת כי בנך מפותח מעבר לגילו באופן משדמעותי גם קוגניטיבית וגם מבחינה רגשית, נראה כי הוא יוכל להשתלב יפה בחברת ילדים גדולים ממנו. היחס שאת מתארת בין מספר הילדים ומספר המבוגרים בגן הוא אמנם לא אידיאלי אך שכיח ביותר, לא רק בצפון. מאחר ומדובר בגננת מנוסה ובגן ותיק, אני מניחה כי היא התמודדה לא מעט בשילוב ילדים שהיו עד גיל שנתיים בבית וכי למרות כמות הילדים, ילדך יחוש בבטחון במסגרת, בשל היותה "מכונה משומנת" שכוללת כללים ברורים ותפקידים ברורים לכל אחד מאנשי הצוות. צפי לחודש הסתגלות בו תהיינה עליות וירידות, בתקווה שליווי של גננת מקצועית כפי שתארת יעזור לך לא פחות מאשר לבנך,לעבור את השלב ההתפתחותי המשמעותי בחיי בנך בבטחון.
    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 240ילדים - נראה לי המון.

    גלי מלניק
    30/07/2009

    בני עכשיו הלך לגן ( לפני חודש וחצי) והוא היום בן שנה ושלושה חודשים. בקבוצה שלו יש 7 ילדים ומטפלת אחת. בקבוצה הגדולה יותר ישנם כ 18 ילדים ואיתם יש גננת ו2 מטפולות. לי זה נראה יותר מדי 24 ילדים , גם אם יש מספיק מטפלות. זו מסגרת גדולה מדי לטעמי, בעוד ששנתיים הילד היה רק עם אמא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות הסטרית אצל תינוק
    תפארת
    20/07/2009

    בני בן שנה וארבעה חודשים והוא ילדי השלישי. הוא עדיין אינו מדבר אך מתקשר יפה ללא מילים. הוא פעיל ושמח בשעות היום. אולם הוא מרבה להתעורר באמצע הלילה בצרחות ואינו מוכן לחזור לישון. כשמנסים להחזירו למיטה הוא משתולל ונע בחוסר מנוחה במיטה מצד לצד תוך הטחת ראשו במיטה (כמו אחוז אמוק). מה יכולה להיות הסיבה? האם מומלץ לבצע בירור כלשהו? ראוי לציין שגם בשעות היום קשה הרבה פעמים להרדימו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות הסטרית אצל תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום תפארת

    אודט בוקאי
    29/07/2009

    לגבי השינה-חשוב להבין מתי התחילו הקשיים בהרדמות וביקיצות המרובות במהלך הלילה. כיצד נהגת להרדים את בנך עד כה? השכבה במיטה, בעגלה, על ידיים, בחדרכם/בחדרו וכו'..מעבר לכך, מי משגיח עליו במהלך היום? האם הוא מפגין אותם קשיים מול אנשים שונים/מקומות שונים בהם הוא נרדם?
    הטחת ראש במיטה כפי שאת מתארת יכולה לבטא תסכול רב מסיבות שונות-ממתי החלה? לעתים יכולה להיות קשורה לתת רגישות תחושתית במגע. בכל מקרה, לפני הכל מומלץ לפנות לבדיקת רופא הילדים ולוודא שמבחינה רפואית הכל תקין (שלילה של דלקות אוזניים/נוזלים באוזניים/תולעים בפי הטבעת וכו').
    לגבי התפתחות השפה, למה כוונתך שבנך אינו מדבר-האם גם אינו מתבטא בהברות חלקיות של מילים (למשל-"בא" עבור אבא "מא" עבור אמא וכו'..)? בגיל זה אמור להיות אוצר מילים בסיסי של עשר עד עשרים מילים, גם אם לא ברורות בהיגוי או מבוטאות כהברות חלקיות. כיצד את מתרשמת מיכולת השמיעה של בנך? רצוי לעקוב אחר נושא השפה ואם אוצר המילים אינו מתפתח (בגיל שנה וחצי אוצר המילים מתרחב באופן משמעותי) בהתאם, מומלץ לפנות לקלינאית תקשורת למעקב.

    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיתוי כניסה ובחירת גן ילדים
    דנה
    20/07/2009

    שלום,
    בתי בת שנתיים . נמצאת מגיל 10 חדשים עם מטפלת בביתנו .
    אני שוקלת להכניס אותה בספטמבר למסגרת של גן .
    ישנם 2 גנים שעומדים על הפרק :
    בגן הראשון 14 ילדים בגילאי שנתיים עד שלוש עם 2 מטפלות + 5 תינוקות עם מטפלת נוספת
    בגן השני 14 ילדים מגיל חצי שנה ועד שנתיים וחצי עם 2 מטפלות סה"כ .

    האם העובדה שבגן השני אין הפרדה בין קבוצות גילאי הילדים יכולה להוות בעיה ? אולי יתרון ?
    האם זה ריאלי ש 2 מטפלות יוכלו בו זמנית לדאוג גם לבוגרים וגם להיענות לצרכי התינוקות ?

    אני מלאת חששות לקראת הכנסתה לגן ואני מתחילה לתהות אם בכלל הצעד הזה כדאי בשלב זה .
    בהנחה שהשיקול אינו כלכלי ובתי נפגשת כמעט בכל יום עם ילדים בפארק השכונתי אחה"צ , אולי יהיה נכון להשאירה שנה או חצי שנה נוספת בבית עם המטפלת ? האם בגיל זה ישנה חשיבות להכנסתה לגן בתחילת שנה יחד עם שאר הילדים שמתאקלמים ?
    במידה ואחליט לא להכניסה השנה לגן ,האם השארתה בבית עד גיל שלוש ואז הכנסתה לגן עיריה תקשה עליה ? האם תחסר לה חברת הילדים? ההתמודדות החברתית ?
    בתי ילדה חברותית אך לוקח לה קצת זמן להפתח בחברת אנשים זרים .

    סליחה על בלבול המוח ותודה מראש ..


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום nl

    אודט בוקאי
    29/07/2009

    גיל שנתיים הוא עיתוי מצויין לדעתי להכנסת ילד למסגרת וטוב שיכולת לאפשר לבתך להיות עד עתה ביחס של אחד על אחד. בהנחה שמדובר בילדה עם התפתחות תקינה,בתך צברה בסיס טוב מבחינה שפתית ומוטורית-היא מסוגלת לבטא את רצונותיה באופן בסיסי והיא עצמאית מבחינת התנהלותה המוטורית.
    הכנסת ילד בגיל שלוש לגן עיריה היא מעבר קשה ולא הדרגתי, בייחוד עבור ילד שמעולם לא השתלב במסגרת כלשהי-משפחתון או מעון. גן עיריה מתאפיין בכמות גדולה של ילדים ויחס קטן של מטפלות לילד.
    ישנם ילדים רבים שלוקח להם זמן להתפתח בחברת זרים-ככל שהם יחשפו בהדרגה לזרים, כך יוכלו לצבור בטחון ביכולותיהם להסתדר ללא נוכחות דמות הורית קרובה.המנעות מחשיפה לזרים בגלל נטיה לקצב הסתגלות איטי, אינה משרתת את הילד בסופו של דבר אלא מחזקת יותר את הדפוסים הלא מסתגלים.

    לגבי שתי המסגרות שציינת כאפשרויות-אני מסכימה איתך שטיפול בתינוקות גוזל תשומת לב מרובה מהצוות ובכך מאפשר פחות להתפנות לצרכי הילדים הבוגרים יותר כקבוצה ולהכרות טובה יותר עם כל אחד וצרכיו. עבור בתך זה במיוחד חשוב, מאחר ועל פי תיאורייך היא תזדקק לזמן היכרות ממושך יותר. מצד שני, מאחר ואת מתארת את בתך כבעלת קצב איטי בהתרגלות לאחר, יתכן כי היותה הגדולה בקבוצה יחזק את בטחונה ואת תחושת היכולת שלה אל מול הילדים הקטנים ממנה.

    לכן בשורה התחתונה-חשוב ללכת ולראות כיצד כל מסגרת מתפקדת בפועל ולנסות להתרשם ממקצועיותם של אנשי הצוות בכל מסגרת. כאשר הצוות מקצועי ומיומן, הנתונים הלכאורה "יבשים"(מספר ילדים, טווח גילאים) מקבלים פחות חשיבות.
    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מעשיית צואה
    ליאת
    20/07/2009

    בני בן שנתיים. לפני כחודש וחצי התחלנו תהליך של גמילה מחיתולים כיוון שהראה נכונות והתעניינות בנושא. בזמן זה הוא שהה בבית ללא חיתול (לפעמים ערום או עם תחתונים, לבקשתו) ולגן הלך עם חיתול. כאשר פיתח שליטה טובה במתן שתן שלחנו אותו לגן עם תחתונים אך אז גילינו שישנה בעייה עם הצואה. כאשר חש כי יש לו קקי הוא מבקש להוריד את התחתונים וממש מתייסר וניכר כי הוא מפחד. עוד לפני שיוצא משהו הוא מבקש לשטוף. כך יוצא שעושה קקי באמבטיה אך מנסה לשלוא ולא מוציא בחופשיות וגם זה תוך ייסורים (לאו דווקא של כאב כי הצואה רכה ועוד לא פיתח עצירות). יש לציין כי אני לא לוחצת עליו בנושא. כשאני רואה שמתייסר אני מספרת לו שזה טבעי וזה חשוב לשחרר שלא תכאב הבטן וכו' ואומרת שיכול לעשות היכן שרוצה אך הוא ממש מפחד. ניסיתי להציע לו חיתול אך הוא לא רוצה מלבד פעם אחת שהסכים ועשה. אני רוצה להמנע מבעיית עצירות והגברת החרדה.
    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מעשיית צואה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ליאת

    אודט בוקאי
    28/07/2009

    בנך מגיב בדרך אופיינית ביותר לפעוטות שנגמלים, כאשר הגמילה ממתן שתן קלה יותר מאשר הגמילה מצואה, מסיבות שונות. לכן, לא הייתי קוראת להסתייגותו מעשיית צואה בגן "בעייה" , כדבר ראשון. הוא מסתייג וזה המקום להראות לו את הדרך ולהקרין לו בטחון בדרך. הוא אוטוטו שם וזקוק לבטחון שלכם שהוא יצליח-הוא מסמן באופן מפורש לפני שצריך לעשות צרכיו וזה נהדר. חזקו אותו על כך ולכו איתו לשירותים "כי זה מה שעושים כשמרגישים לחץ בבטן". אל תבלבלו אותו באמירה שהוא יכול לעשות היכן שרוצה(באמבטיה/בחיתול) כי זו התחלה שגויה של למידה. לכו איתו לשבת בשירותים-סיר או ישבנון-מה שיבחר, על מנת " להתרגל" לעשות קקי בשירותים. הקקי לא יוצא במהירות כמו הפיפי ולכן יושבים ומתרגלים. חשוב לחזק אותו על עצם הישיבה, לאו דווקא אם עשה צרכים או לא. השתדלו להעביר את הזמן בנועם (לא יותר מכמה דקות).אם יוצא לו לעשות באמבטיה בטעות, חשוב שתאמרו שלא עושים קקי באמבטיה אלא בשירותים, חבל שזה קרה אבל מחר תנסו שוב ואתם תעזרו לו להצליח ולהתרגל.
    שיתוף הגן בעמדה שלכם לגבי הגמילה הוא חשוב ביותר להצלחת התהליך.
    ממליצה בחום על האתר של דפנה תייר, שדוגלת בשיטה סמכותית לגמילה.
    בהצלחה

    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף
    אוקסנה
    20/07/2009

    יש לי שאילה. כשילד שלי משחק עם כל דבר שהוא קשיח הוא תמיד דופק בעוצמה רבה. לי הסבירו שזה אמור להיגמר. בבקשה תעזרו לי מה לעשות. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן כמה הוא??

    מיכל דביר קורן
    20/07/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך (אין עדיין תשובה)

    אוקסנה
    21/07/2009

    שלום. ילד בן 3. לא היה בגן. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר לקבל תשובה? זה דחוף לי. תודה

    אוקסנה
    22/07/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני צריכה דחוף, בבקשה. תודה.

    אוקסנה
    30/07/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וויסות כוח בגיל הרך

    אודט בוקאי
    03/08/2009

    שלום אוקסנה
    שימוש בכוח מופרז במשחק עם חפצים יכול לרמז על קשיים בוויסות כוח. מומלץ לפנות למרפאה בעיסוק לייעוץ. אשמח להפנות אותך לאיש מקצוע באזור מגורייך.
    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום