מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בכי ללא הפסקהבטי31/08/2009
שלום אנחנו זוג בני שלושים וקצת , ונולדה לנו בת ראשונה. ביתי בת שבועיים וחצי, נולדה בלידה רגילה. מספר ימים אחרי הלידה החלה הילדה לגלות סימנים של אי שקט. הילדה בוכה כמעט ללא הפסקה ואיננה נרגעת גם על הידיים , אך זה הפיתרון היחידי שעוד איכשהוא מביא קצת הפוגה , בקושי ישנה בתחילה גם לא סבלה לעשות אמבטיה , לוקחת מוצץ אך יורקת אותו שוב ושוב ובכלל חסרת מנוחה לחלוטין. מעבר לעובדה שכניראה סובלת גם מגזים (ניגשנו איתה לבדיקת רופא כי חששנו שאולי קיימת איזושהיא בעיה פיסית אך לא נימצא דבר) לתחושתי קיים דבר נוסף ואולי הינו התנהלות משובשת שלנו מולה. עקב בכיה הבלתי פוסק הילדה התרגלה להירדם בעיקר על הידיים ובנסיונות להעבירה למיטה מתעוררת ואז שוב העניין חוזר חלילה. כמעט ולא קיימת תנוחה בה היא נירגעת כמו כן הנ"ל לא נובע מרעב שכן גם הנושא הנ"ל נבדק מיותר לציין כי שנינו דיי אבודים מתפקדים ללא שינה באפיסת כוחות אך לא מיואשים. הייתי רוצה לקבל ייעוץ בכדיי להפסיק במוקדם את מה שכניראה הינו התנהגות משובשת שלנו הייתי גם שמחה אם תוכלו להמליץ לי על בעל מקצוע אליו ניתן לפנות בנושא (אנחנו מאזור הצפון)אשמח לקבלת תשובה בהקדם תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי אצל ילודים
מיכל דביר קורן01/09/2009שלום בטי,
ראשית ברכות להולדת התינוקת ולכניסתכם למעגל ההורים העייפים והמותשים... תינוק חדש מביא עימו הרבה שמחה והתרגשות, אך לעיתים גם המון תסכול, חששות וחוסר אונים, ואולי אף יותר אצל אלו שהיו מורגלים בתחושת שליטה ובטחון: אני בטוחה שטרם הלידה הספקתם הרבה, כיחידים וכזוג, ועכשיו החוויה הכללית היא של אובדן שליטה מוחלט....
בגילה הצעיר, בתכם אינה מצופה להיות 'מסודרת' ומדוייקת מבחינת שעות האכלה והשינה שלה, וגם הבכי בתגובה להנחתה במיטתה אינו עיניין של פינוק, אלא של יכולת לוויסות עצמי ולרכישת הרגלים. בימים ובשבועות הראשונים לחיים, תינוקות עסוקים בניסיונות לוויסות ולגיבוש של כל המערכות הגופניות שלהם שתפקודן בעולם החיצוני שונה מאוד מהחיים בתוך הרחם. הם נאלצים להסתגל לטמפרטורה, לאור, לקולות, לריחות ולתנועות שבעולם החדש, וזוהי משימה מורכבת ביותר עבור מערכת עצבים ראשונית ובלתי בשלה. בתך כנראה מעדיפה להרגע 'על הידיים' כיון שזוהי התנוחה הדומה ביותר לתחושה המוכרת מהרחם, וזוהי גם תנוחה האכילה בה צורכיה מסופקים (האם יונקת?). מבחינתה זה לא 'רעב' או 'עייפות' אלא תחושה כללית עמומה ולא נעימה שאין לה דרך להבינה אך היא נפסקת ברגע שהיא נמצאת קרוב אל גופכם וכך מושגת נחמה. מדובר בקושי להשיג רוגע מתוך הבלבול המוחלט של רעב/שובע, עייפות ועירנות, ועד שהיא לא מצליחה ל'היכנס' אל שלב השינה העמוקה, המעבר למיטה קשה עבורה.
אני תומכת בגישה לפיה בחודשים הראשונים לחיי התינוק אין 'פינוק' או 'עקרונות', וכי צריך ללכת עם הצרכים שלו כדי לאפשר רכישה של אמון ושל ביטחון בהיענות של ההורה: על התינוק ללמוד שצורכיו מסופקים כדי לחוש ביטחון. ולכן, אני שמחה לשמוע שלמרות העייפות הרבה (והמובנת!) אתם לא מיואשים. ועדיין, תינוקת עם מזג קשה-להרגעה עשויה מאוד להתיש, ועל כן אני מציעה להיעזר בגורמי תמיכה רבים ככול האפשר כדי להשיג מעט מנוחה ולאגור כוחות. נסו לגייס כל קרוב משפחה או חבר תומך שמציעים עזרה על מנת לנוח. בשלב זה, לבתכם אין כל העדפה לגבי מיהו המחזיק אותה, ואתם תוכלו קצת לישון. אם יש באפשרותכם כדאי להסתייע אף במטפלת בשכר למספר שעות במהלך השבוע.
אני מסכימה שהתייעצות עם איש מקצוע יכולה לסייע בתקופה רגישה זו, גם כדי לחוש קצת 'נורמליים': להרגיש שהתנהגותכם אינה כל כך משובשת, אלא שאתם מגיבים באופן נורמלי למצב לא-נורמלי.... אשמח להמליץ לכם על איש מקצוע באיזור מגוריכם (על איזה 'צפון' מדובר? חיפה? גליל?)
בהצלחה ובהמשך הנאה ממנה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכי ללא הפסקה
בטי04/09/2009מיכל ראשית תודה על התגובה, ללא צל של ספק היה לי צורך לקבל מעט מילים מרגיעות ואת זה אכן עשית , אנו מתגוררים באזור חיפה אשמח להפנייה למישהוא באזור. תודות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצה באיזור חיפה
מיכל דביר קורן05/09/2009בחיפה ישנם פסיכולוגים התפתחותיים רבים שעובדים עם הורים ותינוקות וכן תחנה ציבורית מצויינת:
התחנה לטיפול התפתחותי שד' הפלי"ם 15, קרית הממשלה (ביניין הטיל), טל.
04-8633055, 04-8633066 .
לפנייה באופן פרטי אני ממליצה על גב' רעיה אבימאיר-פת, פסיכולוגית בכירה ומנוסה.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מקקי- בת שלוש ו-8 חודשיםאתי28/08/2009
שלום,
הבת שלי בת שלוש ושמונה חודשים, נגמלה מפיפי ללא בעיה בגיל 3 ו- 3 חודשים (עד אז לא עשינו נסיונות גמילה חשבתי שכאי לחכות שזה יבוא ממנה, אך כשזה לא קרה החלטנו לשים לזה סוף בפסח האחרון).
היא לא מוכנה בשום אופן לעשות קקי בסיר או בשרותים (פיפי עושה בשרותים) , מבקשת חיתול כדי לעשות קקי וגם חשוב לה שיהיה על החיתול מכנסיים. היו מס' פעמים שהסכימה לשבת בסיר או בשרותים אך לא יצא לה כלום כי נראה לי שעצרה את עצמה.
ניסינו לפתות אותה בכל מיני הפתעות ומתנות-אפילו קנינו את המתנה שיהיה לה מוחשי ומחכים שתעשה בשרותים כדי לפתוח את המתנה, הסברנו ודיברנו והשוונו לילדים אחרים בגילה וכלום לא עוזר.
מה עוד ניתן לעשות?
האם זה יבוא לבד ?
מה אם לא נכניס חיתולים הביתה?- אז תהיה לנו בעיה עם חיתול ללילה(לא גמולה בלילה)
מחכה לתשובה
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה
בשמת אהרונסון29/08/2009שלום לך אמא,
אני מבינה מדבריך שבתך גמולה ביום מפיפי כבר כחצי שנה. מה המצב בלילה? האם החיתול רטוב? האם אתם משכיבים אותה לישון עם חיתול "ליתר ביטחון" או שיש בכך צורך ממשי כי עדיין לא הפסיקה להרטיב? אם קמה יבשה כבר זמן מה- נניח חודש- הורידו את החיתול גם בלילה. יתכן שיהיו פיספוסים פעם בכמה זמן, אך זה חלק מהתהליך. כל צעד כזה נחשב כהתקדמות מבחינתה, וחשוב לדבר עליו בחיוב עם חיזוקים מילוליים שיכולה לעשות המון דברים ממש כמו גדולה.
לגבי הקקי- ילדים רבים חוששים מהמעבר לאסלה מכל מיני סיבות (פוחדים ליפול, לאבד משהו שם או אפילו בגלל שעל האסלה יציאת הצרכים מכאיבה בהתחלה אם נמצאים במתח). זה עדיין לא אומר שלא יכולים להשלים את התהליך למרות הקושי וכאן התפקיד שלכם- אם אתם תוכלו להאמין שמסוגלת לעבור לסיר/אסלה, למרות החשש והקושי, גם היא תוכל להאמין בעצמה ולרכוש ביטחון.
כדי לשבור את מעגל הצרכים בטיטול בהחלט יש צורך להוציא את החיתולים מהבית. (אם בכ"ז מזדקקת לטיטול בלילה- לקנות רק את אלו שמיועדים ללילה, ולכנות אותם בשם אחר, משהו כמו "תחתוני לילה" כדי שתהייה הבחנה בין הסוגים). כשלא יהיו חיתולים-לא תהייה ברירה לכולכם לתרגל את האסלה/סיר. אפשר אפילו להכין סיר זמין בסלון, וגם אם לא הספיקה לרוץ לאסלה או להתיישב, ועשתה צרכיה (אפילו בעמידה)-גם זו הצלחה. לתת הרבה שבחים על כל הצלחה קטנה או אפילו מוטיבציה חיובית. אחרי הצלחה-שתיים של קקי במקום, החרדה של הילד בד"כ יורדת, והפעמים הבאות קלות יותר. בגמילה מוצלחת יש להורים תפקיד משמעותי בהרגעת הילד מחד, ונסיכת ביטחון מנגד.
שיהיה בהצלחה!
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנת לילהdalitpo28/08/2009
שלום, התינוקת שלי בת 5 חודשים. עד לפני כחודש ישנה לילה שלם או שהתעוררה פעם אחת בלילה. בחודש האחרון מתעוררת אפילו כל שעתיים. אני מותשת. נכון ש: חזרנו מארה"ב לישראל לפני חודש, העברתי אותה מהעריסה למיטה (בעריסה לא יכלה לזוז ועכשיו נודדת וזזה במיטה), התחילה לנשנש מוצקים (ואולי הבטן מרגישה שונה). בכל מקרה, איך עושים שתחזור לישון טוב? היא מתעוררת, אני מנסה לתת לה מוצץ וללטף בגב ולהרגיע, לעיתים זה עוזר ולעיתים עלי להרים אותה ולהניק עד שנרדמת שוב. אציין שאיני מעוניינת לגמול אותה מהנקות או הנקות לילה עדיין (היא עוד תינוקת קטנה), אבל הייתי שמחה אם לא היה מתעורר בכלל הצורך בהנקות. יש לכן רעיון? עצה? תודה, דלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יקיצות לילה
בשמת אהרונסון28/08/2009לדלית היקרה,
עד כה לא פורסם כל רצפט בטוח לפתרון יקיצות הלילה של תינוקות, ועל כן אני מקווה שלא תתאכזבי מתשובתי (-:
בגדול, התינוקת שלך ממשיכה לגדול ולהשתנות, וכך גם דפוסי השינה שלה. ממחקרים ידוע שתינוקות יונקים מקיצים יותר בלילות יחסית לאלו הניזונים מפורמולות. כמו כן ישנם תינוקות שיודעים יותר להרדם בעצמם, לעומת אלו שזקוקים למגע ומעורבות גדולה של ההורה בהרדמה. אצל חלק נכבד מהתינוקות שנת הלילה מתאזנת עד גיל חצי שנה, ואצל השאר- בסביבות גיל שנה.
כאן אנו מגיעים לעניין הרגלי השינה- לא כתבת כיצד רגילה להירגע ולהירדם, אך אני מניחה שנרדמת לאחר הנקה. אם זה המצב, הרי שמתרגלת לשד כאל גורם הרגעה בלעדי, ורוב הסיכויים שכאשר תתעורר- תזדקק לו כדי להירדם, פשוט כי לא יודעת אחרת. על כן מומלץ לרווח בזמנים בין ההנקה בערב לבין ההירדמות שלה, לאפשר לה להירדם בעצמה ובעזרת מגע בחיתול בד/בובה רכה/מוצץ במיטתה. כך לאורך זמן, אם תתעורר בלילה, לא בהכרח תזדקק לשד כדי להירדם.
חשוב לציין ששינוי במימדי המיטה (מעבר מעריסה למיטה גדולה) וכן שינויים סביבתיים אחרים כמו מעבר דירה וארץ, כל אלו עשויים להשפיע על ההרגלים ועל הנינוחות של התינוק, וגם הוא זקוק לפרק זמן של הסתגלות.
לא הרחבת בנושא, אך בוודאי החזרה ארצה לאחר תקופה של מגורים בחו"ל היא שינוי אישי משמעותי גם עבורכם ההורים, ויתכן שהדבר השפיע גם על היכולת להיות פנויים אליה ואל השינויים שבעצמה עוברת. ככל שתצלח ההסתגלות שלכם למעבר, כך תוכלו להתפנות וללוות אותה בשינויים שעוברת.
שיהיה בהצלחה רבה לכולכם עם השיבה ארצה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני מרביץ לעצמו בראש מאז כניסה לגןגלי מלניק27/08/2009
שלום לכן, בני בן שנה ו 4 חודשים. הוא ניכנס לגן פרטי לפני 3 חודשים.
הבעיה שלי היא שמאז שהלך לגן ,הוא נוהג להרביץ לעצמו בראש או בפנים אם הוא שומע מילים (ביחד או בניפרד): "לא" , "אסור" , "אני לא מרשה" . הינה מספר פרטים חשובים:
1. עד לכניסה לגן בני היה איתי קצת ולפני כן עם מטפלת.
2. בשבוע הראשון לכניסתו לגן אני הייתי איתו בגן על מנת לרכך את כניסתו לשם.
3. בני שוהה בגן רק חצי יום ולא יום שלם היות ואני לא עובדת כרגע.
4. הקבוצה, בה בני נמצא בגן , אינה גדולה - 6-7 ילדים עם מטפלת אחת.
5. בני הכי צעיר בקבוצה. גילאי שאר הילדים - הם כ - 1.8, 2 שנים.
6. יש לו חברים בקבוצה - ישנה ילדה שאוהבת אותו מאוד ודי דואגת לו, וזאת על פי מה שמספרת
הגננת, אמה של הילדה וגם אני רואה.
7. הוא אוכל טוב בגן וגם ישן (הולך לישון עם כולם ואני לוקחת אותו ישר איך שמתעורר.
8. יש נה קבוצה נוספת של ילדים גדולים יותר (עד 3 וקצת). הקבוצה מונה כ - 13 ילדים. ויש לפעמים
מפגשים בין שתי הקבוצות - בחוגים למשל , בשעת סיפור, בימי הולדת.
9. הוא די אוהב את המטפלת שלו, הולך אליה בחיוך (לעיתים רחוקות לא רוצה ללכת אליה).
את היחס של שאר המטפלות אני פחות רואה, למרות שכולם (מן הסתם) מחייכות אלי ואליו כשאנו
באים לגן.
10. בני הוא ילד עם אופי מובהק וטמפרמנט, יודע מה הוא רוצה ומה לא, יודע לכעוס אם לא מקבל
את שלו. ילד חם ואוהב, חייכן, קולני ואוהב לצחוק, יודע לשחק עם ילדים אחרים.
11. כשהוא שומע שאני מתחילה בהצבת גבולות במילים שתיארתי בהתחלה, הוא מתחיל להכות את עצמו בראש או בפנים ויחד עם זאת מסתכל עלי במבט בוחן (כביכול איך אגיב על הפעולה של ההרבצה העצמית). לפעמים אני מרגישה כאילו הוא ממש בוחן את התגובות שלי. לפעמים הוא מתחיל להכות את עצמו בעדינות גם בלי שאמרתי משהו, סתם ככה, ומסתכל עלי. אני לא מגיבה, כאילות לא ראיתי.
איך אפשר לפרש את ההתנהגות הזאת?
האם עלי להניח , כי המטפלת/ות עושות לו את זה בגן (כאשר אומרות לו : "לא , אסור " ומכות אותו בראשו???
כבר שאלתי את הגננת על כך, וכמובן תשובתו הייתה שלא מכים פה ילדים בראש. (ברור?!?!)
איך עלי לפרש את ההתנהגות הזו של בני?
האם להגיב על כך או להתעלם ולעשות את עצמי לא רואה על מנת לא לעודד תגובת "בכוונה"?
אנא תענו לי! זה נורא מדאיג אותי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגלי
בשמת אהרונסון28/08/2009שלום גלי,
מהפרטים שמסרת עולה שבנך עבר קליטה מוצלחת בגן ושהוא הולך אליו ומתקבל שם בשמחה. על אף שההתנהגות החלה להופיע בסמוך לכניסה לגן, לא בטוח שהגן הוא המקור שלה, אלא אם כן ראה ילדים אחרים מגיבים כך בשעת תסכול (גם לא בטוח). כך שבשלב זה על פי הפרטים שמסרת, אני משערת שלא מדובר בילד מוכה.
את מתארת ילד "עם אופי, טמפרמנט...יודע לכעוס אם לא מקבל מה שרוצה". נשמע שזיהית בעצמך את הנסיבות להופעת ההתנהגות שלו: כך מבטא את המחאה שלו על הצבת הגבולות שלך בהפניית תוקפנות כלפי עצמו (מכה את עצמו). וכפי ששמת לב, הוא בוחן ובודק איך תגיבי, שכן מטרתו גם לבחון את היכולת שלך לעמוד בתוקפנות שלו מבלי להיבהל ממנה. כדאי כן להגיב במתינות וברוגע מבחינת הטון הרגשי, באופן שלא יעצים מעגל של "אמא נבהלת- אני מכה את עצמי". חשוב לומר משהו על התסכול שלו, האכזבה או כעס על שלא מקבל את שרצה, וגם להגיד משהו על כך שאת שומרת עליו ולא מרשה להרביץ לראש (משהו כמו " אורי עכשיו כועס/נותן מכה בראש, אבל אני שומרת על הראש של אורי, אני מלטפת אותו ולא מרשה לעשות לו כואב.."). ככל שבנך (בעזרתך) ילמד לזהות רגשות בתחושות ובמילים, כך יבין ויביע עצמו רגשית באופן ברור יותר בעתיד.
בנוסף, לעיתים התנהגות זו מבטאת כמיהה לסיפוק של צרכים רגשיים של קשר ולקבלת תשומת לב, ואינה קשורה לביטוי של כעס. אפשר לבדוק האם מתן ביטויי חיבה, התייחסות ו משחק משותף בזמנים המתאימים קשורה להופעת התגובות או לאי הופעתן.
נסי לבדוק מה הוא מספר לך בדרכו שלו. בהתאם למידת השינוי והדאגה שלכם ההורים, ניתן יהיה גם להתייעץ עם איש מקצוע.
בבברכה ובהצלחה רבה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעניין לא חשבתי על זה....
גלי מלניק30/08/2009תודה! חמוד מה שהצעת לגבי" אמא שומרת על הראש של... ולא מרשה להרביץ". ממש חמוד , תודה! לא חשבתי שניתן לבוא בגישה כזאת , כאילו "להפריד" בין הגוף לראש. אני אנסה את זה.
תודה,
גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חברות בגיל שנתיים וחצידנה25/08/2009
שלום, בני בן שנתיים וחצי, הוא ילד מקסים ויש לו אינטואיציה רגשית גבוהה מאוד הוא רגשי לסביבתו ומאוד שם לב, איכפתי וטוב כלפי סביבתו. הוא נמצא במסגרת עם 15 ילדים ו-3 מטפלות. יש ילדה בגילו שאיתו כבר שנתיים, היא תופסת את משבצת "הילדה המופרעת" (כמובן בציניות) היא נושכת, מציקה, חוטפת וכו' הבעיה היא שבני והיא חברים טובים ומשחקים יחד כמעט כל הזמן. בני חוזר פעמים רבות עם נשיכות ממנה- עמוקות ומלאות זעם (בעיקר לאחרונה), כאשר דיברתי על כך עם הצוות הן אומרות שהם משחקים יחד ורבים (בני לא נושך אך יכול להרביץ- לתת מכה) בשלב מסויים ביקשתי שפשוט יפרידו בינהם, הן אמרו שאי אפשר כי הוא כל הזמן רוצה להיות איתה, חשוב לציין שפעמים רבות מספרים לי שהם משחקים מאוד יפה יחד, וגם לאורך זמן. לאחרונה יצא שפגשנו אותה בגן המשחקים אחה"צ ויצא לי לראות את האינטראקציה בניהם- הוא אכן כרוך אחריה עושה אחריה כל מה שהיא עושה ולצערי גם את הדברים הלא טובים שלא ראיתי אותו עושה בפעמים אחרות, לדוגמה- שיחקו בכלי חול שלו ובא ילד שביקש ממנו משאית הוא הסכים והיא מיד קפצה, דחפה, הרביצה וחטפה לילד (את המשאית של בני) ובני שראה אותה עושה זאת בהתחלה עמד והסתכל ואז הצטרף אליה למרות שרצה לתת לילד, פעם אף כשנכנסה לעימות עם ילד אמרה לבני (שלא עשה כלום) לדחוף אותו והוא עשה כדבריה. בסיטואציות אלו הוריה לא בסביבה, היא עצמאית בשטח בגן המשחקים ואין מי שיעיר לה. אני מעירה לבני ומסבירה לו שגם אם היא מרביצה אני לא מרשה לו וכו'. בנוסף אני מתחילה לקשר דיבור תוקפני שלו בבית אלינו ודברים לא יפים שאומר שלא היה ברור מאיפה זה בא, פתאום שמעתי אותה מדברת כך. היו אף מקרים כמו לדוגמה שירק עלינו פתאום כשאמרנו משהו והסברנו שלא עושים כך וכו' הוא אמר בפירוש "גם____ עושה ככה".
אני ממש תוסכלת כיוון שמעבר לנשיכות ולפגיעה בו אני ממש מרגישה שהוא לומד ממנה דברים שלא מתאימיים לו, והתנהגויות מאוד לא נעימות, מצד שני מהשהייה איתם הבנתי את דברי הצוות שקשה להפריד בניהם (גם לי היה קשה) מה עושים במצב כזה האם יש שיטות שאני כן יכולה להציע לצוות שיכולות לעזור להפריד בניהם? או להתמודד עם קשר כזה?
סליחה על האורך אשמח לייעוץ!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה בסבלנות לתשובה
דנה30/08/2009אך נראה שנשכחתי....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמידה חברתית
מיכל דביר קורן01/09/2009שלום דנה,
במסגרת השתלבותם בעולם החברתי, ילדים לומדים התנהגויות מאחרים: מבוגרים וילדים אחרים. לרוב, מדובר בדפוס חיובי ובריא: כך לומדים דפוסים והרגלים כמו אכילה או חינוך לניקיון, כך רוכשים אבני דרך משמעותיות בהתפתחות כמו שפה וכך גם לומדים גם הבחין בין 'טוב' ל'רע'. בעצם, בהיותנו יצורים חברתיים, כולנו לומדים כל הזמן אחד מהשני. הרבה פעמים אנו מוצאים את עצמנו מאוד רוצים שילדנו "יהיו " כמו אחרים ואומרים להם: "תראה כמה יפה רוני אוכל!" או : "את רואה, אף אחד מהילדים עכשיו לא צועק". ולעומת זאת, לפעמים הם גם לומדים דברים שפחות מוצאים חן בעיניינו, או לא מקובלים בכלל.
אני מבינה לגמריי את הרתיעה מהתנהגותה של פעוטה תוקפנית ואלימה כפי שתארת, ואני חושבת שניתן לסייע לבנך להכיר חברים נוספים עימם יכול להדק את הקשר. למשל, למצוא בקבוצת הגן ילד או ילדה בעלי מזג הדומה לו יותר, ולנסות להיפגש בשעות אחר הצהריים על מנת לצבור יחד חוויות משמעותיות נוספות שיוכלו להתרחב גם אל הגן. כמו כן, חשוב להסביר לו היטב מהי התנהגות רצויה ומה אינה רצויה מבחינתכם, ולמרות שאותה חברה כן נוהגת כך (למשל, "אולי __ כן זורקת חול אבל אצלנו בבית לא עושים את זה, ואולי אימא שלה לא ראתה שהיא זורקת, אבל כשהיא תראה בוודאי תכעס כמוני").
בנוסף, בוודאי עולה התמיהה - למה הוא בוחר דווקא בה...ובכן, לפעמים ילדים, וגם מבוגרים, מעדיפים להתרועע דווקא עם אחרים שעושים דברים שהם עצמם לא מעזים לעשות. זה קצת כדי להרגיש שמישהו אחר "מחזיק" עבורי את הרצונות/הצרכים שלי. חשוב לאפשר לבנך כן לבטא תוקפנות מותאמת לגילו באמצעים מתאימים ומקובלים: במשחק, בציור, במילים, ולקבל התנהגויות אלה, על מנת שלא ינסה לדכא זאת ולמצוא מוצא אצל אחרים.
בהצלחה,
(ותודה על הסבלנות...)
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנושא התוקפנות
דנה01/09/2009תודה על התשובה המפורטת...
כתבת "חשוב לאפשר לבנך כן לבטא תוקפנות מותאמת לגילו באמצעים מתאימים ומקובלים: במשחק, בציור, במילים, ולקבל התנהגויות אלה, על מנת שלא ינסה לדכא זאת ולמצוא מוצא אצל אחרים".
אשמח אם תוכלי לפרט יותר כיצד ניתן לעשות זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סבתא או גנן?רונית25/08/2009
בני בן שנתיים עד עתה היה איתי בבית.השנה אני מתחילה לעבוד כמורה פעמיים בשבוע בשעות הבוקר. במהלך כל שאר השבוע אני אמשיך להיות עימו, ואני מעשירה אותו המוןבפעילויות מגוונות . שאלתי היא -חמתי מעוניינת לשמור עליוביומיים אלו אך היא מבוגרת ולא תוציא אותו החוצה בימים אלווהם ישחקו יחדייו בבית העשיר מאד במשחקים שהוא אוהב. יש לי אפשרות שידיד של חברה שהוא גנן יהיה איתו ביומיים אלו אצלו במשפחתון הקטן ויש אצלו עוד ילדה בת שנה וחצי מפותחת לגילה .בני מאד מפותח לגילו סקרן ופעיל . מה עדיף? שיהיה עם חמותי או שיהיה עם הגנן והילדה השנייה ?האם שהייתו אצל הידיד תתרום לו יותר משהייה עם סבתא?או שזה שולי כי מדובר רק ביומיים?עם ילדים נוספים בני גילו הוא נפגש בשאר ימות השבוע וגם הם לא ילכו לגן השנה.
הגנן אמר שהוא מוציא אותם לטיולים, סיפור משחק ולמידה כמו בגן בהתאם ליכולות הילד אשמח לתגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין תגובה?
רונית26/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסבתא או גנן?למה אין תגובה?
רונית29/08/2009בני בן שנתיים עד עתה היה איתי בבית.השנה אני מתחילה לעבוד כמורה פעמיים בשבוע בשעות הבוקר. במהלך כל שאר השבוע אני אמשיך להיות עימו, ואני מעשירה אותו המוןבפעילויות מגוונות . שאלתי היא -חמתי מעוניינת לשמור עליוביומיים אלו אך היא מבוגרת ולא תוציא אותו החוצה בימים אלווהם ישחקו יחדייו בבית העשיר מאד במשחקים שהוא אוהב. יש לי אפשרות שידיד של חברה שהוא גנן יהיה איתו ביומיים אלו אצלו במשפחתון הקטן ויש אצלו עוד ילדה בת שנה וחצי מפותחת לגילה .בני מאד מפותח לגילו סקרן ופעיל . מה עדיף? שיהיה עם חמותי או שיהיה עם הגנן והילדה השנייה ?האם שהייתו אצל הידיד תתרום לו יותר משהייה עם סבתא?או שזה שולי כי מדובר רק ביומיים?עם ילדים נוספים בני גילו הוא נפגש בשאר ימות השבוע וגם הם לא ילכו לגן השנה.
הגנן אמר שהוא מוציא אותם לטיולים, סיפור משחק ולמידה כמו בגן בהתאם ליכולות הילד אשמח לתגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רונית
אודט בוקאי29/08/2009אני בהחלט סבורה שייטב לבנך לשהות במשפחתון(גם אם מדובר ביומיים בשבוע) במחיצת ילדה נוספת שקרובה בגיל וברמת ההתפתחות כך שהצרכים שלהם די דומים ולא יבואו אחד על חשבון השני. היציאה מהבית היא משמעותית ביותר בגיל זה-הן מבחינת התפתחות מוטורית והן לצורך עידוד הסקרנות . השהות במשפחתון תאפשר לבנך להכיר גריויים חדשים שאינם קיימים בבית וכן אופני משחק שונים, בתיווך הגנן. הוא גם ירוויח חשיפה למודל הזדהות גברי. מבחינה חברתית ללא ספק יפיק מנוכחות הילדה השנייה כמודל לחיקוי, כהזדמנות ללמידת כללים חברתיים תוך תיווך אישי של הגנן.
זו יכולה להיות הכנה הדרגתית וטובה ליציאה למסגרת חוץ ביתית בהמשך.
החסרונות שאני יכולה כרגע לראות הם בעיקר בנושא המחלות-הסיכון בלהדבק (או אולי היכולת להתחסן באופן מבוקר??) ממחלות הילדה הנוספת וגם-כאשר בנך יהיה חולה, תצטרכי למצוא עבורו פתרון. אך אם חמותך תעמוד לרשותך גם אז, זאת לא תהיה בעיה.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית שינה בן שנתייםרונית25/08/2009
שלום בני בן שנתיים וחודש איתי בבית תמיד. עד לפני חודש אחרי אמבטיה בקבוק וסיפור וגם ללא סיפור בסביבות 21 היה נכנס למיטה ונרדם עם צעצוע גם לבדו בחדר. בחודש האחרון הוא קצת חלה אך לא זכור לי שעשינו משהו שונה אולי החזקנו אותו יותר זמן בידיים וליטפתי את פנייןלפני השינה זמן ממושך.. אחר הצהריים הוא פעיל מאד ובצהריים ישן עד 16 -17 כשעתיים וחצי.- שלוש.
לאחרונה הוא מעוניין שנשאר בחדר עד שיירדם -שנשב בראש המיטה (הוא עדין במיטת תינוק) וכשאנו יוצאים מהחדר הוא נעמד קורא אמא אבא שנחזור. כמו כן החל להתעורר בלילה לקרוא לאמא וכשהיא מגיעה הוא שם ראש עוצם עיניים ונרדם אחרי 10 דקות בממוצע.אציין שבחדרו מנורת לילה קטנה שדולקת כל הלילה.
ניסנו לצאת מהחדר ואז הוא בוכה ולא נרדם לבדו. ,ניסינו להכנס ולצאת כלומר להרגיעו ואז לצאת שיירדם לבד ואז כשיוצאים לומר אמא כבר באה ולאחר 2 דקות לחזור כדי שיתרגל להיות לבד האם זה בסדר? מה עלינו לעשות? הוא מתעורר גם פעמיים בליילה וקורא שנהיה איתו, עד שירדם למזלנו ברגע שרואה אותנו נשכב ועוצם עיניים. .האם הוא בודק גבולות? האם זה פחד?עד לחודש האחרון הכל היה מושלם אולי בגלל שחלה התרגל שאנו איתו?
מה כדאי לעשות? גם בצהריים אם הוא לא נרדם בדרך הוא החל לבקש שנהיה איתו עד שיירדם.
אשמח לתשובה מפורטת ועצה מעשית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע שאלתי לא נענת?
רונית26/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רונית
אודט בוקאי02/09/2009מה שאת מתארת הוא תהליך של קלאסי של למידה התנהגותית (לא נכונה במקרה זה), בו כנראה בעקבות מחלה חל שיבוש בהרגלי השינה הטובים מאוד שהקניתם לבנכם, שהורחב ליותר ויותר סיטואציות:בתחילה בהרדמות בלילה, אח"כ בהרדמות בשנת צהריים ועד להתעוררויות בלילה. יש קשר ישיר בין היכולת להרדם עצמאית בשעת ההשכבה, לבין היכולת לחזור ולהרדם מתוך יקיצות טבעיות שמתרחשות בלילה.
מבחינה מעשית, אתם נוהגים נכון בכך שאתם יוצאים מהחדר ומשהים את כניסתכם המחודשת לחדר, על מנת לאפשר לבנכם לחזור להרגל הקודם של הרדמות לבד בהדרגה. חשוב שתקפידו על עקביות בנושא, גם בהשכבה בצהריים וגם בהשכבה בלילה וביקיצות בלילה.
עוד חשוב לקצר את משך השינה בצהריים-לנסות להשכיבו לישון מוקדם יותר ולהעירו מוקדם יותר (שעה וחצי מקסימום שעתיים מספיקים לצורך העניין). רצוי שיילך לישון כשהוא עייף מאוד. זאת, על מנת שתהליך ההשכבה בערב יתקצר והוא יזדקק פחות לנוכחותו על ידכם על מנת להירדם-הטבע כבר יעשה את שלו. ללא ספק העובדה שאינו במסגרת או בהשגחת מטפלת, מקשה על היכולת לייצר עבורו סדר יום ברור בו שוכב לישון בצהריים בשעה קבועה ובמיטה קבועה. ככל שניתן, תכננו את היום כך שבשעת הצהריים לא יירדם ברכב,שוב: זו סיטואציה שאינה מאפשרת עקביות ולמידה לביסוס הרגל.
אני מאמינה שבתהליך קצר ונחוש תצליכו לחזור למסלול, וכי מדובר במצב זמני בהחלט.
בהצלחה,
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מקקי ופיפי בטיטול בלילה לבן 5אביטל25/08/2009
בני בן ה 5 עדיין עושה את צרכיו בטיטול בלילה ניסיתי בתחילת החופש הגדול לא לשים לו טיטול אך לא היה יום אחד יבש מרוב יאושי החזרתי לו את הטיטול דבר שלא מפריע לילד אין לו בעיה עים הטיטול הוא יכול להישאר איתו הרבה בבוקר למרות הליכלוך והריח הנוראי אני כמובן מחליפה לו ותמיד משוחחת איתו על נושא הגמילה הוא מבטיח לקום יבש אך בפועל זה לא קורה ניסיתי פרסים כלום לא עוזר יש לציין כי אין לו חרדת אסלה כי ליפעמים הוא עולה לאסלה וכאילו עושה קקי משכנע את עצמו ואותי כאילו עשה וכן את הקקי שומר תמיד ללילה או לפנות בוקר.
ילדי הוא ילד שלישי אחרי שני אחים גדולים יש לו קצת בעיות התנהגותיות אולי זה קשור?
אשמח לקבל יעוץ כי אני על סף יאוש!!!!!!!
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה שאלתי לא נענית ?
אביטל28/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכזבה גדולה
אביטל08/09/2009אני מאוד מאוכזבת מהיחס המזלזל לפניתי !!!!!!!!!!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום אביטל
אודט בוקאי08/09/2009ראשית אני מתנצלת ששאלתך נשמטה בטעות מהתור.
על מנת להבין יותר את הקושי של בנך מגמילת לילה, חסרים פרטים לגבי תהליך הגמילה ביום-מתי התחלתם בתהליך וכיצד הוא נעשה? האם היו קשיים גם ביום? האם כיום בנך יבש במהלך היום או שמדי פעם מפספס ?כיצד הוא מגיב להרטבה ביום (אם יש)?כיצד את/אתם מגיבים לכך?האם בגן בנך הולך לשירותים?
ה"בחירה" של בנך לעשות את צרכיו דווקא בלילה מרמזת על יכולת שליטה כלשהי, מאחר שזה אומר שבמהלך היום יש לו יכולת שליטה על הסוגרים והוא מונע מצרכיו לצאת כאשר הוא בוחר בכך. עם זאת,
על מנת להתייחס לקושי, יש להבין האם מדובר בקושי פיזיולוגי שהפך להיות ברבות הזמן קושי רגשי.
כשאת מדברת על בעיות התנהגות-למה כוונתך וממתי החלו?האם הבעיות מופיעות בבית/בגן? האם החלו עם הגמילה או לפניה? כיצד את מתרשמת מהתפתחותו של בנך עד כה בתחומים השונים?
הרטבה לילית הינה תופעה מוכרת וניתנת לטיפול מגיל חמש על ידי קופות החולים בשיטה התנהגותית.
מאחר שאת מתארת בנוסף גם עשיית צרכים בלילה, ולא ביום, יתכן שמדובר בהתנהגות שמבטאת כעס ומצוקה של בנך והייתי ממליצה לך לפנות לייעוץ, על מנת לברר את מקור המצוקה ולקבל כלים כיצד להתמודד עמה ועם בעיות ההתנהגות שציינת.
אשמח לספק לך כתובת מתאימה בהתאם לצורך והכי חשוב-לא להתייאש! הצעד הראשון בפתרון בעיה הוא להכיר בה ולפנות לעזרה-ואת זה כבר עשית כך שאת בדרך הנכונה.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סגירת דלת בלילה לבת שנתייםעדי23/08/2009
בתי בת שנתיים לאחרונה עברה למיטת מעבר בחדר משלה. החדר מופרד בקיר ודלת מחדר העבודה בבית.
בתחילה סגרנו את הדלת לאחר ההשכבה, יש לציין כי נרדמת בכוחות עצמה וישנה היטב.מספר פעמים השארנו את הדלת פתוחה וקיבלנו ביקור מוקדם בבוקר. אנו מתלבטים האם להתעקש ולהשאיר את הדלת סגורה עם ההשכבה ובמהלך הלילה, או להשאירה פתוחה, היא גם מבקשת מאיתנו להשאיר פתוח...
הידית מעט גבוהה ולכן אינה יכולה לפתוח את הדלת בעצמה [דלתות אחרות פותחת ללא בעיה...].
יש בעיה בשנת צהריים[בעיקר בסופי שבוע, כאשר הדלת פתוחה קשה לה להישאר במיטה].
נשמח לעצות, ופרספקטיבה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבולות ומחסומים עם פעוטות
מיכל דביר קורן25/08/2009שלום עדי,
אם הבנתי נכון את פנייתך, הרי שבתך מעדיפה לישון בדלת פתוחה, אך רעשי הבית מפרים את שנתה והיא מקדימה לקום. ובכן, אני מניחה שההתלבטות קשורה בנושא הגבולות והנפרדות בבית. כעת, משיכולה לקום בעצמה מהמיטה ולשוטט, הרי שהחוקים שהיו תקפים במיטת התינוקת שלה עשויים להשתנות.
לצערי אין לי תשובה חד משמעית כיון שזה קשור במידה רבה לדפוסי החיים שלכם (למשל, באיזה חדרים יש אור ורעש ומתי), ובעיקר לנושא הפרטיות והזוגיות, ואלו כמובן משתנים ממשפחה למשפחה ומתרבות לתרבות, למשל באירופה מקובל יותר לסגור את דלתות חדרי הילדי בהשוואה לישראל - רלוונטי לסגנון ולמזג.... בנוסף, ישנם ילדים שמעדיפים להירדם דווקא כשיש אור-קטן בחדר או אור מבחוץ, זה מקל עליהם להתמצא כאשר מתעוררים באמצע הלילה. אני מניחה כי העובדה שהקושי עולה יותר בסופי השבוע קשור גם לאי-הרצון שלה להיות 'מורחקת' למיטתה כאשר אתם בבית ויש התרחשויות בחוץ, אז קשה יותר "לצלול" לאותו זמן שינה שקט.
אני מניחה שהקשיים האלו עלו גם סביב השינוי שבמיטה, ואפשר לעזור לה להגדיר מה היא מעדיפה ולתת לה לבחור. אולי דווקא סידור שיאפשר לה פתיחה עצמאית של הדלת (באמצעות חוט או חבל) יתן לה תחושת ביטחון ואז ניתן יהיה לסגור את הדלת בשלווה? לעומת זאת, אולי החלטה שהדלתות פתוחות לגמריי יעשו את העבודה.
בין אם תחליטו כך או אחרת, נסו להיות עיקביים בהחלטתכם ולהציג לה את ההחלטה בתור חוק של הבית: זה יעניק לה יותר בטחון ויאפשר שינה רגועה ושלווה יותר לכולכם. מניסיון, מרבית הפעוטות מוותרים על שנת צהרים בסופי שבוע הרבה יותר מהר מכפי שההורים רוצים לוותר עליה....
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם להתערב?מיטל22/08/2009
שלום רב,
בנותיי בנות שנה וחצי . יש המון מריבות על צעצועים בבית. אם אחת לוקחת צעצוע השניה מתקרבת אליה וחוטפת לה אותו ואז מתחיל קרב חתולים.... אני משתדלת תמיד להחזיר לילדה את הצעצוע שהתחילה לשחק בו ולהסביר לשניה שהיא שיחקה בו קודם ותיקח צעצוע אחר..... לרוב זה לא עוזר ואחרי שניה היא שוב חוזרת אליה ומנסה לחטוף לה .
בעלי טוען שאני לא צריכה להתערב ולתת להן להסתדר לבד.... לא נשמע לי הגיוני.... איך הן יסתדרו לבד??? הן ממש רבות דוחפות מושכות בשיער וכו.'....
מה עושים במקרים כאלו?? בגיל הזה?? הרי הן לא ממש מבינות מה אני מסבירה ולא ממש מענייין אותן מה שעומד לנגד עינהן זה הצעצוע ולא יותר.
גם אם אני מנסה לעניין אותה במשהו אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחרות ושיתוף פעולה
בשמת אהרונסון23/08/2009עתה כשהגיעו הבנות לגילן הן יותר עצמאיות ובודקות את השפעתן על הסביבה וזו על זו. מסיבה זו התחרות הטבעית ביניהן על המשאבים ההוריים והסביבתיים בולטת. כמו כן, עד גיל שנתיים וחצי-שלוש רבים מהילדים משחקים בעיקר האחד ליד השני, ורק לאחר מכן האחד עם השני.
באופן כללי, שיתוף פעולה במשחק הוא עניין הנרכש בהדרגה ולאורך זמן, מול מודל של מבוגר. הכוונה היא שעל המבוגרים שבסביבה (הורים, מטפלת) להדגים אפשרויות שונות לפתרון קונפליקטים ולתחרות בהקשר החברתי: מתן הסברים מילוליים כמו שציינת, הסחות, תורות, חיזוקים על ויתור ושיתוף, או כל אפשרות יצירתית אחרת. כמו כן, מותר גם שלכל אחת יהיו חפצים השייכים רק לה ושבהם אינה נאלצת לחלוק. בהדרגה לאורך שבועות וחודשים , יופנמו התנהגויות של משחק בחברה, כך שבטווח הרחוק יוכלו להסתדר ללא תיווך שלך. הסבלנות משתלמת, אל יאוש (-:
שיהיה בהצלחה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקפיצה עוד לא קיבלתי תשובה מה12.8חגית20/08/2009
הרגלי שינה
בתי בת שנה ישנה איתנו בחדר במטה משלה. היא רגילה ללכת לישון כאשר היא מחזיקה בידי או נוגעת ברגלי. גם כאשר היא מתעוררת לעיתים בלילה היא זקוקה לכך כדי לחזור להרדם.
אני מעוניינת לגמול אותה מההרגל הזה בעיקר כי אנחנו מתכוונים להעבירה בקרוב לחדר עם אחותה הגדולה (בת 3). השאלה היא מתי לבצע את "הגמילה" מההרגל ,כשהיא עדיין איתנו בחדר או בעת המעבר לחדר השני. (יש לי חשש שיהיה לה יותר קשה להפסיק עם ההרגל כשהיא רואה אותנו ישנים לצידה באותו החדר).
תודה!
חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום חגית
אודט בוקאי29/08/2009אני מסכימה איתך לגבי הקושי לגמול מהרגל ההחזקה בידך כאשר בתך ישנה בחדרכם-הקושי יהיה גם עבורך-להיות לידה ולא להושיט לה את ידך. המעבר לשינה בחדר אחר יאפשר סוג של השהייה בתגובה שלכם אל הבכי שלה ובכך יאפשר לה ללמוד להכיל תסכול ברמה מסוימת. במקביל, חשוב לייצר עבורה תחליף של הרגעה ברמה המגעית-בובה נעימה ורכה, חיתול מבד, "שמיכי" או כל חפץ אחר מרגיע , שתנסו להצמיד לה במהלך היום ברגעי עייפות או תסכול (לא רק בלילה) כתחליף לדבר הממשי, שהוא תחושת המגע של גופך. בכך תעזרו לה לייצר בנפרד דרכי הרגעות. אגב, איך היא נרגעת כאשר את אינך בסביבה? בלילות הראשונים מן הסתם היא תדרוש את נוכחותך לידה. בהדרגה תקצרי את זמני השהות שלך ליד מיטתה ואף נסי להשתמש בקולך כדרך להרגיעה וללוות אותה לשינה, ולא רק במגע הפיזי.
בהצלחה!
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה עם תיתוליםאוקסנה20/08/2009
שלום. ילד בן 3 שנים. הוא יודעה שיש לו סיר בשביל צרכים. כשאני מורידה לו תיתול ומבקשת ללכת על סיר הוא יושב ועושה. וגם אחרי זה אומר יש לי.... וקם. אבל לבד הוא לא הבקש עף פעם. כשאני עוזבת אותו בלי תיתול עם תחתונים, הוא עושה בתחתונים. יש להרגיל אותו להגיד שיש לו.....? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין תשובות לשאילות קודמות??????
אוקסנה24/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלבים בתהליך הגמילה
מיכל דביר קורן25/08/2009שלום אוקסנה,
לא ציינת כמה זמן אתם כבר בתהליך הגמילה, ובאיזה אופן יצרת את ההרגלים החדשים, אבל אני מניחה שהתיאור שלך משקף שלב ברכישת המיומנות החדשה: בנך צריך התנסויות רבות וחוזרות בישיבה על הסיר, ובהן לצד ההצלחות, יהיו גם הרבה פיספוסים, וזה טבעי ונורמלי.
לכן, כשאת חושבת שזה הזמן המתאים, כדאי להציע לו ללכת לעשות וללוות את השהות על הסיר במילים ובהסברים כדי שבהמשך יוכל ללכת גם מיוזמתו. זה לוקח זמן עד שהאחריות לעיניין עוברת מההורה אל הילד וזה בסדר גמור. בנתיים חשוב שהשהות על הסיר תהיה נעימה עבורו, ושהזמנים בהם הוא בלי הטיטולים יהיו מותאמים ליכולות שלו כדי שחוויית ההתלכלכות לא תהיה קשה ומתסכלת.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרביץאוקסנה19/08/2009
שלום. יש לי ילד בן 3 שנים. הוא לא היה בגן בכלל. כשאני אומרת לו אסור הוא מתצבן ומרביץ את העצמו (ראש או בטן). לפעמיים גם בלי מילה אסור הוא ברביץ. מה יכולה להיות סיבה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש אפשרות לתשובה?
אוקסנה21/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתכם......
אוקסנה26/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקסנה שלום
אודט בוקאי26/08/2009אני מתקשה לענות לשאלתך בהיותה כללית מדי ומחוסר בפרטי רקע לגבי בנך והתפתחותו עד כה.
מדוע לא היה עד כה במסגרת גן?
באופן כללי אוכל לומר שילדים נוטים לבטא תסכול כתגובה לניסיון הצבת גבולות של הוריהם-התגובות משתנות מילד לילד-יש שייעלבו למשמע המילה אסור, יש שייבכו ויש שדווקא יגבירו את ההתנהגות השלילית, מתוך התחושה שאינם מובנים. האם את מרגישה שבנך מבין את המצופה ממנו כאשר אתם מציבים לו גבולות? האם סף התסכול שלו נמוך והוא מתקשה לקבל "לא" עבור כל דבר? האם יש מצבים/תחומים בהם הוא כן נענה להצבת גבולות מצדכם?
מעבר לכל, כאשר ילדך מפנה תקפנות כלפי עצמו , בין אם בתגובה להצבת גבולות ובין אם ללא סיבה נראית לעין, הוא מצוי במצוקה רגשית וחשוב לפנות בהקדם לייעוץ על מנת להבין את מקור המצוקה. נשמע שלא תמיד ברור לך למה בנך זקוק ומה עומד מאחורי התנהגותו, ונראה לי כי תוכלי מאוד להעזר בהדרכה הורית כשלב ראשון.
אשמח להפנות אותך לכתובת מתאימה בהתאם לאזור המגורים שלכם.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דוחפת אצבע לגרוןהלית19/08/2009
ביתי בת 10 וחצי חודשים. היא נוהגת מדי פעם לדחוף אצבע לגרון שגורם לה לרפלקס הקאה
היא עושה את זה מזה כחודשיים חשבתי שזה משהוא חולף אך זה נמשך...
לא תמיד היא עושה זאת בסמיכות להאכלה אך הרבה פעמים היא חוזרת על כך לאחר שאכלה
וכבר פעמיים גרם לה להקיא הכל
נראה לי שהיא יודעת מה היא עושה ...
מה עושים ? האם התופעה הזו מוכרת ? מה זה ? איך מתמודדים עם זה ?
אודה לעזרתכן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אצבע לגרון
הלית21/08/2009אשמח לקבל תגובה זה חשוב
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלוןם הלית
אודט בוקאי26/08/2009כדי להבין מה משמעות ההתנהגות של בתך, חסר רקע לגבי הרגלי האכילה וההאכלה שלה. האם יש דאגה מיוחדת סביב נושא האכילה שלה, העלייה שלה במשקל ובעקומות הגדילה בכלל?
כיצד היה המעבר לאכילת מוצקים?(זה כולל מעבר לאוכל מרוסק-מרק פירות וכו'..)
מה גורם לך לחשוב שבתך יודעת מה היא עושה?
האם התנהגות זו מופיעה עם אפקט של כעס מכיוונה של בתך? איך את מרגישה באופן כללי בקשר ביניכן?
תינוקות בגיל זה עסוקים מאוד בהכנסת חפצים כולל אברי גופם לפה, כחלק מההתפתחות הנורמלית. פעילות זו (שלא תמיד משמחת את ההורים..) היא חשובה מאוד, כחלק מהתפתחות סנסומוטורית-חקירה, פיתוח קורדינציה והגעה לאיזון תחושתי בחלל הפה. למעשה, יש נקודה רגישה בחיך שגורמת לריפלקס הקאה, אשר נעה לכיוון הלוע פנימה, ככל שהתינוק מעורר אותה תוך כדיי הכנסת אצבעות לפיו.(אגב, תינוקות שמנעו מהם פעילות אורלית זו, מגלים רגישות יתר ויגלו נטייה להקאה יותר מאחרים!)
לכן, חשוב לאפשר פעילות זו, לא לחשוש מחנק או מגרימת זיהום מהלכלוך, כמובן בגבולות הסביר.
אני מציעה לך לנסות להתעלם מהתנהגות זו ולא לייחס לה חשיבות יתרה שרק תגביר את הופעתה.
אם התופעה לא חולפת בשבועות הקרובים, אני ממליצה לפנות לייעוץ מקצועי.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד ממטוסיםדנה19/08/2009
שלום
לבתי בת השנה וחצי נהייה פתאום פחד ממטוסים, יותר נכון מהרעש שלהם.
אנחנו בים, היא צוחקת,משתוללת פתאום עובר מטוס והיא קופצת עלייי בבהלה.
אם עוברת משאית הי א מסתכלת בבהלה לשמיים, חושבת שזה מטוס..
מה עושים?
אני משערת שזה לא חלק ממהתפתחות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהלה מרעשים
מיכל דביר קורן23/08/2009שלום דנה,
את מתארת תגובת פחד שפיתחה בתך כלפי רעשים עוצמתיים וחזקים אשר מפתיעים אותה וגורמים להיבהל. כתבת 'אני מניחה שזה לא חלק מההתפתחות' ואני מניחה שהכוונה הייתה שזה לא בהכרח חלק מההתפתחות.... העובדה שזו תגובה חדשה, פתאומית, מרמזת שאין מדובר בקושי בוויסות תחושתי כיון שלרוב מהלכו האופייני הינו דווקא הפחתה הדרגתית של תגובות אלה (כלומר, לרוב תינוקות ופעוטות צעירים מגיבים בבהלה גדולה יותר אשר פוחתת עם הגיל).
ועדיין, השאלה 'מה עושים' תלויה במידה בה הפחד הזה מפריע לה ולכם. כלומר, אם בגלל החשש מרעש של מטוסים או משאיות בתך מבטאת התנגדות לשהות במקומות פתוחים כמו חוף הים, הרי שמדובר בתגובה רגשית קשה ועוצמתית אשר מפריעה למהלך החיים באופן משמעותי. הבט נוסף הוא קצב 'ההתאוששות' שלה, כלומר, כמה מהר היא יכולה לשוב מחדש למשחק בהנאה לאחר ש'קפצה עלייך': האם נדרשות דקות ספורות בלבד של הרגעה וניחומים או שמדובר בזמן רב של בכי בו נצמדת אלייך ולא מסוגל להתאושש? וגם, האם בגלל רעש המטוסים מסרבת לטוס (במידה שאולי בדקתם את העניין בימי אוגוסט אלה...)?
אם בסך הכל נראה שהתגובה שלה מותאמת ל'עוצמת' החוויה, הרי שניתן אולי לנסות לעזור לה להגביר את השליטה ברעשים שאותם ניתן לצפות. במטוס או במשאית כמובן שלא, אך אפשר להשתמש לשם כך בכלי נגינה, בחפצים בייתיים מרעישים וכדומה. להציע לה "להרעיש ממש חזק כמו שעושה מטוס" ואז לעצור, לחזור על זה במשחק כמה פעמים ולתת לה להנות מחוויית השליטה - התחושה שהיא יכולה להיות זו שתקבע כמה חזק/חלש מרעישים, מתי מסיימים ומתחילים מחדש וכדומה. בנוסך, אפשר לסייע לה להפוך את חווית הבהלה דווקא למשחק, למשל, לספור ולסמן איתה כמה מטוסים עברו באחר-צהרים אחד שאתן בשפת הים, להפוך את רעש המטוסים לחוויה שדווקא מחכים לקראתה...
אחרי הכל, אנו חיים בסביבה מלאת קולות ורעשים, ובהדרגה לומדים כיצד לנטרל את זה ולהתעלם. עדיין, ישנם מי שזה מפריע להם יותר מלאחרים, מבוגרים וילדים כאחד. האם בתך רגישה גם לחוויות תחושתיות נוספות - טעמים, ריחות, אורות?....זה עשוי לשקף את העיבוד התחושתי שלה.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
