פורום הורים לתינוקות, הורים לפעוטות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוק בן שמונה חודשים אוכל בלילה
    אורית
    01/01/2010

    שנת הלילה שלנו היא גיהנום. בני בן שמונה חודשים מתורר כל כמה שעות כדי לאכול ומתחיל את היום בחמש בבוקר. הוא הולך לישון (מרצון) סביב שבע וחצי ואז קם כל מספר שעות ומבקש לאכול (בקבוק או הנקה). בחמש בבוקר הוא כבר עירני ומבקש להתחיל את היום. האם בגיל הזה הוא זקוק למספר האכלות בלילה? (הוא קם ב11, 1 וחצי, 3 וחצי וחמש) ניסיתי לתת לו מים במקום או להרגיעו אבל זה לא עזר. הוא ממש מבקש אוכל. שאלה נוספת - האם אפשר להשפיע על שעת היקיצה שלו? אנחנו ממש עייפים..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קיצות אצל תינוק יונק

    בשמת אהרונסון
    03/01/2010

    שלום אורית,
    ראשית, כל התינוקות מתעוררים בלילה מספר פעמים, אך ידוע שתינוקות יונקים מתעוררים יותר מתינוקות ששותים פורמולה מכמה סיבות:

    הפורמולה משביעה יותר מחלב אם המתעכל בקלות ובמהירות יחסית לפורמולה ולכן המרווחים בין ההתעוררויות ארוכים יותר, כמו כן ההנקה משמשת פעמים רבות להרגעה וחזרה לשינה (נניח במקום מוצץ). מה תכניותיך לגבי ההנקה? שכן יתכן ששילוב של פורמולה ואפילו דייסה לפני השינה תשביע אותו ליותר זמן ותעזור לרווח בין היקיצות. בגילו זה, להנקה פעמים רבות פונקציה של הרגעה והנאה הדדית בין התינוק לאם, אך היא אינה הכרחית עוד מבחינה תזונתית.
    לפי חלק מהגישות, ניתן לגמול מאכילת לילה בסביבת גיל חצי שנה, אולם באופן אישי הכרתי לא מעט תינוקות תקינים אשר "לא קראו את הספר", והזדקקו לאכילה בלילה עד גיל שנה בקירוב.

    שנית, כדאי להכניס חפצי מעבר שתפקידם לסייע לתינוק להירגע בכוחות עצמו וללא נוכחות תמידית של ההורה, כמו מוצץ, או דובון רך. חלק מהדרישה ליניקה היא משום שלא למד להירדם ולהירגע בדרך אחרת עד כה. ל"חפצי מעבר" ערך פסיכולוגי התפתחותי רב ביותר, והדבר יסייע בפיתוח יכולות הרגעה עתידיות.
    לגבי היקיצה המוקדמת בחמש- כאן לצערי לא בטוח שניתן להשפיע, שכן הלילה של תינוקות הוא משקיעה ועד זריחה, כלומר חמש... האם לא ישכב שוב לישון אם יאכל בחמש?
    השינה והאכילה בלילה ילכו ויתאזנו עד גיל שנה,
    שיהיה בהצלחה רבה
    בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה על הידיים
    הדס
    01/01/2010

    בני בקרוב יהיה בן שנה. מגיל חצי שנה הוא נמצא בפעוטון. לאחרונה הוא מבקש המון על הידיים. לפעמים אחרי שמרימים אותו הוא שוב רוצה לחזור לשחק. האם זה מוכר? אני נוהגת להרים אותו מתי שמבקש זאת. האם אני נוהגת נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רוצה על הידיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרוני

    בשמת אהרונסון
    03/01/2010

    שלום רוני,

    ממה את חוששת? האם את מקשרת תופעה זו למשפחתון? לא כ"כ הבנתי. האם ההרמה היא לשם הרגעה/תדלוק רגשי קצר? אם כן- הרימי ותהנו שניכם מהקשר שביניכם ללא רגשות אשמה..
    אם תרצי, תוכלי לחזור ולהבהיר שאלתך.
    בהצלחה,
    בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ לשינה
    ליז אזולאי
    31/12/2009

    שלום רב, יש לי 2 ילדים מקסימים: כפיר 3.3 ושקד 2.2
    הבעיה מתחילה בעת השכבתם לישון. שניהם ישנים באותו חדר במיטות מעבר, אשר מאפשר להם לרדת מהמיטה ולבוא לסלון או לחדר הורים. לאחר מקלחת וארוחה טקס השינה מתחיל בשעה 20:00 אך ללא הצלחה. הוא נגרר עד 21:30 במקרה הטוב. סיטואציה מאתמול: שמתי את שניהם במיטה, וכמובן לאחר חצי דקה שניהם בסלון, אחד גורר את השני. הם קופצים על המיטה, לא מחשבנים, לא מקשיבים. אפילו עמדתי בחדר, והם עדיין קמו. אני מציגה מאוד סמכותיות, ואפילו איימתי לא לקנות להם דבר / לשים אותם בעונש. אך דבר לא עזר, הם נכנסו לאטרף. הפתרון היה: שבעלי ישן עם ביתי בחדר, והבן שלי ישן איתי בחדר שינה וכשהוא נרדם העברתי אותו לחדרו.
    האם יש אופציה אחרת להשכבה יותר נעימה ללא צעקות ומתחים לכיון שני הצדדים?

    תודה ליז

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ייעוץ לשינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה במיטת מעבר

    בשמת אהרונסון
    03/01/2010

    שלום ליז,

    גידול שני פעוטות כה צעירים בעלי הפרש גילאים מצומצם היא משימה מאתגרת ותובענית מכם ההורים, אך נדמה לי שזהו הזמן להשקיע מאמץ מרוכז בהקניית הרגלי שינה לשניהם. ניהול תכנית שכזו (הדורשת השקעת כוחות מצידכם) בצורה עקבית ורציפה לפרק זמן מוגבל, עשויה לחסוך לכם תסכול ומתח מיותר. מומלץ ששני ההורים ינהלו את התכנית ויסייעו האחד לשני, כדי לא להגיע למקרה ההתשה אותו תיארת לעיל. בקוים כללים: קחו לכם שבוע שבו תתארגנו להשקיע כוחות בתכנית- תשכיבו את הילדים לישון (לאחר אותו טקס שינה), ותקפידו שיישארו במטתם. הסבירו להם בשקט, בקצרה אך בצורה ברורה שכעת לילה וכל הילדים הולכים לישון. הנמיכו אורות ורעשים בבית. אפשר לשבת בחדרם ולהשכיבם בכל פעם שקמים. אם זה רק מעורר אותם יותר, אפשר לשהות מחוץ לחדר, אך כל אימת שיוצאים ממנו, מחזירים אותם באותו רגע למיטה, ללא דיבורים וכעסים. משכיבים, מכסים ויוצאים. אם נוקטים בפעולה זו באופן עקבי, העניין מסתדר בפחות משבוע, מניסיונם של הורים אחרים.
    שיהיה בהצלחה ולילות שקטים,
    בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר למיטת ההורים לפנות בוקר
    יעל
    31/12/2009

    שלום, ביתי בת שנה ו-3' הולכת לישון בשמונה בערב במיטה שלה בחדרה לאחר טקס קבוע של השכבה.לרוב נרדמת בקלות. עברנו תקופה שבה היתה מתעוררת בחמש בבוקר ואז הייתי עוברת אתה למזרן פעילות בסלון שם היינו ממשיכות לנמנם. הבנו שזה הרגל בעייתי וניסינו בערך כשבועיים להפסיק את ההרגל. היא היתה מתעוררת כהרגלה וכשלא הייתי לוקחת אותה פשוט היתה צורחת בקולי קולות לפעמים שעה שלמה..כמובן שנכנסו כל כמה דקות וניסינו להרגיע אבל זה לא עבד. המצב הוא שהיום בחמש בבוקר היא פשוט עוברת אלינו למיטה ובדר"כ נרדמת לעוד שעה, שעה וחצי. העניין הוא שבלילות האחרונים זה כבר לא חמש אלא רבע לארבע וכו'.. לא זה פחות מפריע כי אני יכולה לישון עוד קצת ואת מרבית הלילה היא עושה במיטתה אבל בן זוגי אומר שאנחנו עושים טעות גדולה ושהיא רק בודקת אותנו. לדבריו, זה הרגל גרוע שיהפוך עוד מעט לכל הלילה. אני לא סבורה כך. זה או האופציה הזאת או שתצרח ממושכות ואז כולנו נתענה..
    אשמח מאוד לשמוע דעתכן!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא דעה מקצועית, אבל...

    יעל
    02/01/2010

    הי,
    יכולה לספר לך שאצלנו הקטן גם היה מתעורר בשעות כאלו- שזה הגיוני לגמרי בגילאים אלו סה"כ שנת לילה משמונה עד חמש, זה נורמלי. גם אצלנו בגלל השעה היינו מביאים אותו למיטה שלנו ולעיתים היה ממשיך לישון איתנו עוד שעה אם לא אז סתם נח איתנו וכולנו רק נהנו מכך. כשהיה מתעורר בשעות מוקדמות יותר, כמו שאת מתארת לפני ארבע, אם היה רוצה להגיע אלינו, היינו מסבירים לו שעשכיו לילה וכל אחד ישן במיטה שלו. וזה לא היה 'אישיו' בכלל- אבל איפה בשעון שלו הוא ידע בדיוק את ההבדל בין שעת התעוררות אחרת בלילה לבין הבוקר (חמש זה כבר בוקר). עד היום הוא בן 2.10, הוא כבר מתעורר בין שש לשבע וזה עדיין הרגל שהוא בא אלינו למיטה ושם מתאושש איתי, לעיתים הוא עדיין אפילו נרדם לעוד, וכולנו נהנים מזה. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעל

    בשמת אהרונסון
    03/01/2010

    שלום יעל,
    קשה לחזות "מה יהיה", ואיך הענין יתפתח, אולם ברור שלעת עתה אתם ההורים חלקים בדעתכם.
    כמו כן, לא ברור אילו הרגלי שינה רוכשת הקטנה, ובמה זה ישרת אותה. זה בהחלט יכול להגביר את הקושי שלה לישון במיטתה לאור זמן, ולהקשות על האינטימיות ביניכם בני הזוג, שכן נטייתם של הרגלים כאלו להתקבע. אם ברצונכם לשנות הרגל לא מוצלח זה, הדבר ידרוש משניכם השקעה משותפת של כוחות והתמדה. בעיני, החזרתה למיטתה תשתלם לכם בטווח הרחוק.
    טכנית- ניתן לעשות זאת תחילה ע"י הכנסת מזרן לחדר לשבוע, למרגלות מטתה. לנים שם בקביעות בעוד שהיא ישנה במיטתה, עד שתתרגל חזרה למיטה. לאחר שבוע יוצאים מהחדר.
    חשוב להבין שגם ההחלטה "לא להחליט" היא החלטה, כלומר כרגע ההחלטה היא לאפשר לקטנה לישון במיטתכם, ויתכן שהדבר מתאים לכם מסיבות שלא הזכרת.
    שיהיה בהצלחה ובברכת לילות שקטים,
    בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לפרש?
    אורית
    30/12/2009

    שלום רב,
    ביתי בת 3.5, ישנה עדיין איתנו בחדר, במיטה שלה.

    לאחרונה היא מתעוררת באמצע הלילה ומבקשת: "אמא תני לי יד". זה קורה יותר מפעם אחת בלילה ואני לא יודעת מה המשמעות. בנוסף, לפני שהיא הולכת לישון היא תמיד אומרת שהיא רוצה שיהיה עכשיו בוקר, אומרת שלא רוצה לישון, למרות שהיא מאוד עייפה, וגם רוצה לישון עם אור.

    יש לנו גם תינוק בן 8 חודשים שגם מתעורר לא פעם בלילה....ואיתה זה קורה כשלוש פעמים בלילה.

    לא אכפת לי כמובן שאני לא ישנה טוב, אלא מטריד אותי מה שקורה איתה.

    איך עליי להתייחס?

    בתודה מראש לתשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך לפרש?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי שינה ונפרדות

    אודט בוקאי
    09/01/2010

    שלום אורית

    נראה שבתך עסוקה בשני נושאים-קושי בנפרדות -והליכה לשינה היא סוג של פרידה, והתמודדות עם פחדים שמאוד אופיינית לגילה. בגיל שלוש יכולת הדמיון מפותחת והחושך מלבה את הדמיון. חלק מההתעוררויות בלילה יכולות לנבוע מחלומות מפחידים, ולעתים לילד יש קושי להכיר בעובדה שחלם חלום, כחלק מהבלבול בין מציאות לדמיון.
    לגבי הנפרדות-דווקא העובדה שבתך ישנה אתכם, אינה עוזרת לה לבסס בטחון ביכולת שלה להתמודדות עצמאית. הורים רבים מניחים כי השינה בחדר משותף תורמת לתחושת הבטחון של הילד(איני יודעת מה הסיבה שלכם לכך) אך באופן עקיף המסר המועבר לילד הוא כי הוא אינו מוגן כשהוא נפרד ורק בנוכחותם הוא בטוח.

    לכן, עצתי לך בעניין השינה-להעביר את בתכם בהדרגה לחדר משלה ואולי אפילו לצרף את אחיה התינוק-על מנת לא לייצר קנאה אם הוא אתכם וכמקור בטחון-היא לא לבד בחדר. באופן כללי-הגבירי מודעות לגבי חיזוק בטחונה העצמי בכל הקשור לעצמאות ונפרדות לא רק בקשר לשינה.
    לגבי הפחדים-זה זמן מצויין להקריא סיפורים העוסקים בפחדים בגיל הרך-פחדרון בארון, איתמר מטפס על הקירות, לילה חשוך אחד ועוד ספרים מצויינים שתוכלו למצוא בספרייה. עודדי את בתך לדבר על חלומות(עזרי לה לבצע את ההפרדה בין מה שחולמת למה שאמיתי), ציירו יחד את פחדיה. צידי אותה במנורת לילה ובחפץ כלשהו שיקנה לה בטחון (ישנם בנים שאוהבים לישון עם חרב לצד המיטה-לכל מקרה).
    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית שינה
    איילת
    29/12/2009

    בני בן השנתיים נרדם במיטה שלו, כשאני יושבת על ספת פו הדב לידו והוא נוגע לי בפנים.
    אחרת הוא לא מוכן.
    עד לא מזמן הוא היה מתעורר פעם - פעמיים בלילה, הייתי יושבת לידו שוב עד שהוא נרדם וזהו.
    לאחרונה הוא מתעורר פעמים רבות במשך הלילה, בכל פעם אני חייבת לשבת לידו או שהוא מגיע אלי למיטה ובשלב מסויים אני מתייאשת מעייפות ומשאירה אותו אתנו.
    איך יוצאים מזה?
    אני בהריון, חודש שישי. אני לא יודעת אם זה קשור, כי הוא לא ממש מתייחס לכל עיניין ההריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה לא רצופה

    מיכל דביר קורן
    05/01/2010

    שלום איילת,
    ובכן, גם אם קשיי ההירדמות והשינה של בנך כיום עדיין אינם קשורים להיריונך, הרי שאם לא ייפתרו בקרוב הם בוודאי יחמירו ויהפכו מאוד קשורים לעיניין: כאשר מצטרף תינוק למשפחה דפוסי התמודדות שהיו מוקדי קושי בעבר הופכים למורכבים ולמסובכים הרבה יותר, ובמקרה זה, בהנחה שהתינוק/ת כן יזכו לישון בקרבתך, בנך בוודאי יתאמץ גם כן לזכות לעשות זאת.
    לפיכך, לצערי התמדה בהקניית הרגלים היא העצה המרכזית שאוכל לתת: יהיה עלייך, ועל בן הזוג שלך, להתמיד בטקס השכבה קצר שאינו כולל ישיבה ממושכת לידו ובעיקר להתמיד בהחזרתו אל מיטתו בלילה, למרות העייפות (המובנת כמובן). בהנחה ששגרת חייכם וחייו לא השתנתה לאחרונה, חשוב לשים לב שבנך מרגיש 'שבע' מנוכחותכם במהלך היום (כלומר, שיש לכם דיי זמן משותף לפעילות נעימה עבורכם יחדיו) ושהנדידה הלילית למיטתכם אינה מייצגת צורך מוגבר שלו בקרבה בתקופה זו.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפתע בכי היסטרי לפני האכלה מבקבוק
    אודרי
    28/12/2009

    שלום,
    בתי בת 3 חודשים ואוכלת ללא כל בעיה מבקבוק. (בממוצע 100 מ"ל לארוחה)
    לאחרונה היא החלה להגיב בבכי היסטרי וממושך, כמעט בכלפעם שהבקבוק מתקרב לפיה (בחלק מהארוחות אוכלת ללא בכי).
    לעיתים דרושים מספר נסיונות עד שאני מצליחה להאכיל אותה וגם אז היא אוכלת מקסימום 70 מ"ל.
    בפעמים אחרות היא בוכה ונרדמת ורק אחרי שישנה קצת מוכנה לאכול.
    חשוב לציין כי אין שום שינוי בצורת האכלה,סוג האוכל או השעות. לאחר בדיקת רופאה לא נמצאה בעיה רק נשלחנו לבדיקות שתן וצואה.
    אני די מיואשת מאחר ואני לא מצליחה להבין את הבעיה ואיך לעזור לה,הבכי שונה מכל בכי אחר שאני מכירה ונראה שהיא סובלת. חשבתי שמדובר בכאבי בטן,ניסיתי גרפווטר שעד כה עזר,גם זה לא עוזר.
    מקווה שאוכל לקבל עצה,או הפניה לעזרה.
    תודה,אודרי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאודרי,

    מיכל דביר קורן
    05/01/2010

    אני מניחה שהתפרצויות הבכי הללו מעוררות דאגה וחרדה רבה, לא פשוט לשאת בכי תדיר של תינוקת צעירה כל כך בסיטואציה שאמורה להיות נעימה ומספקת לשתיכן.
    מהתיאור שלך קשה לי להבין מהו הגורם כיוון שבגילה עשויות להיות סיבות רבות והתיאור חלקי מאוד. טוב עשית שפנית לייעוץ רפואי, אם העיניין לא נפתר אצל רופאת הילדים, כדאי לבקש הפנייה לרופא גסטרו-ילדים, ומומלץ אף יותר, למרפאת אכילה בה לצד הצוות הרפואי (הכולל גם אחות ודיאטנית) יש גם צוות פסיכוסוציאלי. את מוזמנת לכתוב שוב ואנסה להפנותך למקום מתאים הסמוך לאיזור מגורייך.
    בהצלחה,
    מיכל
    (מהו גרפווטר?)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חברתית
    יעל
    28/12/2009

    שלום, בני בן 2.10, מגיל 7 חוד' במסגרת, עכשיו בקב' של 15 ילדים ו-3 אנשי צוות. תמיד אהב להיות בחברת אנשים וילדים ןלשחק איתם, נתקל בקושי, כמו הרבה מבני גילו, להתחלק בדברים או חש תסכול כשרצה משהו לשחק איתו והמשחק אצל מישהו אחר וכו'. לעיתים התמודד ע"י בכי, לעיתים על ידי מכה או משיכת שיער. בתקופה האחרונה אני מרגישה שהוא החל להתנהג בצורה שונה ולא נעימה לילדים גם שנפגשים איתם אחה"צ וגם בגנון. לדוג' יש ילדה בגן שמאוד אוהבת אותו (נפגשים איתה גם אחה"צ) והוא לא רוצה לשחק איתה בגנון בכלל אם היא באה לשחק איתו או לחבק אותו הוא דוחף אותה בצורה לא נעימה, או שאומר לה סתם כך בבוקר כשהיא אומרת שהיא חברה שלו "אני לא חבר שלך" היא מאוד נפגעת ממנו. מצד שני הוא מאוד נמשך למשחק עם הילדה הכוחנית של הגן שמציקה ונושכת (גם אותו) ולעיתים היא לא רוצה לשחק איתו. שבוע שעבר היתה חברה שלי עם ביתה אצלנו והוא היה מאוד לא נעים אליה, צעק עליה, חטף לה דברים, כשהיא הושיטה לו דברים וניסתה ליצר אינטראקציה הוא הדף אותה, סירב או הרים את הקול ואמר שלא רוצה. דוגמה נוספת היא יחסיו עם בנות דודות שלו- אחיניותיי בנות 5, 8.5. הוא מאוד אהב אותן ובעיקר את הצעירה שקרובה אליו בגיל ושיחקו ביחד (הוא מאוד מילולי), בתקופה זו הוא נהייה גם יותר אנטי אליה ואף מעדיף את הגדולה שכמבון היחסים הם שונים לגמרי יותר מוותרת לו, יותר מטפלת בו וכו'. כשאני אומרת לו בבוקר או בצהריים ש_____ (לא משנה מי) יבוא אליו הוא אומר "לא רוצה" לעומתם לתגובתו לפני זמן מה שזו היתה ידיעה מרגשת ונעימה עבורו.
    מבחינתי, כאשר מדובר בתגובה פיזית שלו אני מיד מגבילה ומבהירה שזה לא מקובל ולא נעים ומציינת שלא דוחפים /מרביצים/ חוטפים מכוונת אותו לאלטרנטיבות מילוליות וכו', אך דווקא בגלל זה יותר מבולבלת לגבי ההתבטאויות המילוליות...
    חשוב לציין שהוא בגן ברוב השבוע עד שעות הצהריים וישן כבר בבית שנת צהריים, אין לו עדיין אחים ורוב השבוע אחה"צ הוא נמצא איתי או איתי ועם אביו, מפגשים עם בני גילו ובנות הדודות קורים 1-2 בשבוע ויש וגם שבועות שכלל לא.
    אשמח לדעתכן, לתובנות, נקודות למחשבה- תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות חברתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה בסבלנות

    יעל
    04/01/2010

    אך מאוכזבת לגלות שדווקא השאלות שנכתבו קודם לא נענו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חברתית

    מיכל דביר קורן
    17/01/2010

    שלום יעל,
    לבנך ישנן העדפות חברתיות משלו והן לעיתים שונות מאלו שלך. זה כמובן טבעי ואף רצוי כיוון שהמטרה המרכזית היא שהוא יהיה מסוגל ליצור קשרים חברתיים מספקים ולהתמיד בהם. מדברייך עולה שלאחרונה בנך פחות נהנה בחברה ושסיטואציות חברתיות הופכות עבורו מאיימות ובלתי נעימות עד שהוא עצמו הופך תוקפני. מדברייך קשה לי להעריך מה הגורם לזה, אבל לצד הצבת גבולות ברורים להתנהגות (למשל, איסור על התנהגות אלימה שלו כלפי אחרים), חשוב לנסות להבין מתי הסיטואציה החברתית כן נעימה לו: האם הוא אוהב לשחק במחיצת אותה ילדה כוחנית כי אז גם הוא מרגיש חזק? האם הוא נהנה כעת מתשומת הלב שמעניקה לו בת הדודה המבוגרת זה בגלל שהוא מרגיש שאין בכוחותיו להתמודד עם קבוצת בני גילו וזקוק שיבינו אותו יותר מתמיד?
    הייתי מנסה לברר עם הגננת לגבי הסיטואציות החברתיות בהן נמצא, האם מצליח לשחק עם חברים לאורך זמן, האם מסוגל להתמיד במשחק, האם הופך תוקפני או בוכה במהירות רבה יותר לאחרונה לדעתה בהשוואה לעבר וכדומה.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביישנות
    לאה
    28/12/2009

    שלום,
    בני בן 2.5 שנים, נמצא במסגרת גנית.
    הוא מאוד ביישן, מופנם ונצמד להוריו בעת שאנו יוצאים מחוץ לבית ופוגשים אנשים שאינו מכיר, או שרואה אותם לעיתים.
    כשפונים אליו הוא נסגר, אינו מישיר מבט וממש נחבא אל הכילים.
    אם אני איתו באיזה פעילות כמו שעת סיפור, ומציעים לו להשתתף, אז הוא נראה כאילו הוא מפוחד ולא מעז.
    בגן הוא יותר מעז, יותר משתתף אבל גם לא הרבה. במסיבת חנוכה שהייתי איתו הוא בחר להיצמד אלינו ולא להשתתף עם שאר הילדים (ובכלל שמתי לב שמעדיף יותר משחק עצמי מאשר עם ילדים).
    רציתי לדעת האם יש קשר בין התנהגותו זו לבין חוסר ביטחון עצמי. מה הסיבה לכך ואיך אני יכולה לשדל אותו יותר.
    כיום אני רק מציעה לו להשתתף ואם אינו רוצה, מניחה לו.

    תודה רבה
    לאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביישנות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה מדצמבר. נא התייחסותכן. תודה

    לאה
    04/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה מדלגים על שאלות? אין כל סדר

    לאה
    09/01/2010

    בפורום הזה!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר התייחסות?

    לאה
    17/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביישנות וביטחון עצמי

    מיכל דביר קורן
    03/02/2010

    לאה שלום,
    פעוטות, כמו מבוגרים, נבדלים זה מזה בכישוריהם החברתיים. ישנם ילדים שמסתגלים בקלות, יוצרים קשרים מיידיים ומרגישים נוח בכל מצב, וישנם אחרים שזקוקים מאוד לנוכחות קרובה של הוריהם, נמנעים מיוזמה חברתית ואף מתקשים להיענות להזמנה. מרבית הילדים נמצאים במקום כלשהוא בטווח בין לבין. ביטחון עצמי הוא תוצאה של מגוון השגים התפתחותיים, ילדים בוטחים בעצמם אם הם חשים שהם מצליחים להתמודד עם אתגרים ועם משימות חברתיות וכישורים חברתיים זה חלק מהעיניין, כלומר אם ילד מרגיש שהוא מצליח להנות מחברה ושהוא רצוי ואהוב על ידי אחרים, זה בוודאי יתרום לביטחון העצמי שלו ולדימוי שלו בעיני עצמו.
    ועדיין, מיומנות חברתית היא דפוס הנתון לשינויים, וההתנהגות שמאפיינת אותו היום עשויה להיראות אחרת בעוד מספר שנים. זה כמובן מושפע מההתנסויות שהוא יחווה וקשור גם לדפוסים החברתיים שלכם, ההורים. פעמים רבות ילדים דומים להוריהם במידת הפתיחות להתנסויות חדשות ובמידה בה הם נהנים מקשרים חברתיים. נסי לחשוב על מידת החברותיות שלכם - האם אתם בקשרים חבריים קרובים ורבים, האם ביתכם הוא בית 'מארח' וכיוצ"ב.
    טוב לדעת שהוא מעז ומשתתף יותר בגן, ומסיבת חנוכה - בה השתתפו ההורים כאורחים, היא אינה הוכחה להתנהגותו כי זה אינו המצב הטבעי ונוכחות ההורים עשוייה לגרום לשינוי בהתנהגותם של כל הילדים. לפיכך, על מנת ללמוד עוד על כישוריו החברתיים כדאי לבדוק עם הגננת - האם נהנה מקרבת אחרים, האם מתעניין במעשי ילדים אחרים, האם נענה להזמנה למשחק משותף וכדומה.
    בנך מאוד צעיר עדיין וכל העיניין הזה מאוד בראשיתו, גם הציפיה ל"חברויות" היא ראשונית בלבד, מדובר יותר על חברויות למשחק לצורך המשחק, ולאחר מכן זה עשוי להשתנו, יש כבר ציפיה אולי ל"חבר מועדף" אבל לא ל"חבר הכי טוב" כמו בגילאי 4-5 ואילך. אני חושבת שהגישה לפיה את מציעה לו להשתתף ולא דוחקת בו היא נכונה, המטרה היא לעורר ולעודד בו את הרצון להתקרב ולהתנסות, אך לא לחייב אותו או לגרום לו לתחושה שהוא "מאכזב" אותך אם אינו עושה זאת. נסי לבדוק עם הגננת עם מי הוא כן נוטה לשחק ואז תוכלי ליזום דרכים להעמקת הקשר, כמו דרך מפגשים בבית בשעות אחר הצהריים שיקנו יותר ביטחון במהלך השהות המשותפת בגן.
    במידה ותרגישי בהמשך שהוא מבודד חברתית ומשלם על כך מחיר יקר, כדאי מאוד לפנות לייעוץ.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איפה אפשר למצוא...
    עדי
    27/12/2009

    שלום, אני עולה חדשה מצרפת (אבל כבר 10 שנים בארץ, לא כל כך חדשה...) ואמא לתינוק בן 6 חודשים. אני זוכרת מילדותי שבצרפת יש מין צעצוע שנקרא sophie la giraffe שנותנים לתינוק כשהשיניים שלו מתחילות לגדול וילדים מאוד אוהבים אותו (אני לא יודעת איך קוראים לזה בעברית) . אני מחפשת את זה בארץ ולא מוצאת כלום... מישהו מכיר אולי אם יש את הג'יראפה הזאת בארץ ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איפה אפשר למצוא...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשתמשי במוצץ

    נעם
    27/12/2009

    ממילא התינוק נושך אותו כשכואב לו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש בנשכנים

    מיכל דביר קורן
    05/01/2010

    לעדי,
    בארץ מקובל השימוש ב"נשכנים", חפצים לנשיכה במרקמים ובטקסטורות שונות המאפשרים גירוי מוגבר באיזור הפה ומקלים (מעט) על הכאב. ישנם גם מוצרים שמיועדים לקירור במקרר - מכילים מעיין ג'ל ששומר על טמפ' קרירה ונעימה לנשיכה ואותם תוכלי למצוא בחנויות לאביזרי תינוקות, לרוב במחלקות של האכלה.
    ועדיין... הדבר שהכי עוזר להפחתת כאב השיניים הוא הצמיחה שלהם: כשמרבית השיניים כבר צומחות זה פחות כואב... וזה החלק האופטימי: הן יצמחו בסוף....
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת שדורשת הרבה תשומת לב
    קרן
    26/12/2009

    בתינו בת שישה וחצי חודשים (בת ראשונה), אינה יודעת להיות לבדה ליותר מ- 10 עד 20 דק' ( גם כאשר אנחנו בטווח ראייתה). למרות ששמים לה צעצוע/ים שאוהבת ויש לה יחסית מתחם מזרונים רחב ונוח, היא בוכה כעבור זמן קצר. כשמשחקים איתה או מחזיקים אותה על הידיים היא נרגעת. דבר זה יוצר מתח כיוון שצריך להיות איתה כל הזמן ואין זמן לנקות, לבשל, לקרוא וכד'.
    שאלות: האם זה צריך להיות כך בגיל הזה? כמה זמן צריך להקדיש לה ביום מבחינת זמן איכות? איך שמים גבולות והופכים אותה לעצמאית יותר בגיל הזה?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקרן

    בשמת אהרונסון
    03/01/2010

    שלום קרן,

    ועל זה נאמר "ברוכים הבאים למועדון ההורות...ההשקעה מרובה אך התמורה משתלמת..."(-:
    השנה הראשונה לחיי התינוק ידועה בטיפול ההורי האינטנסיבי שלה, כלומר בתלות הגדולה של התינוק בהורה, למילוי של צרכים פיזיים, רגשיים וחברתיים. תינוקות רבים כמוה, אינם רק אוכלים ישנים, כפי שמצפים בטעות חלק מההורים...
    נכון שהיא כבר בת חצי שנה, אך עבורה את מקור ההרגעה והביטחון בעולם המוזר והחדש שסביבה, כמו גם החברה וההנאה המרכזית עבורה. בגיל כה צעיר, כמות שווה איכות ככל המדובר בבילוי זמן משותף. המבוגר המשמעותי עבור התינוק הוא המבוגר המבלה את הזמן הרב ביותר איתו לאורך היממה תוך סיפוק הצרכים המתוארים לעיל (לכן אין כאן ממש זמן "איכות"). אין מצופה ממנה להפוך ל"עצמאית" בגיל זה...זה מוקדם מדי. אך באופן כללי, לגבי "עצמאות"- יכולתו של התינוק לשהות לפרקי זמן עם עצמו ללא נוכחות מבוגר היא פונקציה של תחושת הביטחון שלו בעולם, אשר היא עצמה פונקציה של קשר בטוח עם מבוגר. ועל כן "התמורה משתלמת"- ההשקעה עכשיו בוויסות, בהרגעה שלה ובבניית הקשר ביניכן יסייע לה לגדול בטוחה בסביבתה, באופן שאח"כ כאשר תגדל מעט, תפתח סקרנות כלפי הסביבה ותרחיב את היכולת להעסיק את עצמה לאורך זמן.
    יחד עם הנאמר, ניתן ורצוי בהחלט לאפשר לה פרקי זמן שבהם נמצאת על מזרון עם משחקים/גירויים שונים, או אפילו בלול בקירבתך. אפשר לדבר אליה, לשיר ולהרגיע אותה בקול. יתכן שתוכלי לשנות משהו בהתארגנות הכללית של הבית, במידה ואת מרגישה שאת מתקשה להתנהל. אולי לבקש עזרת המשפחה, או עזרה בתשלום לניקיון וכו'? ומה עם אבא? היכן משתתף בגידול שלה?

    שיהיה בהצלחה ובהנאה למרות הקושי,
    בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לאל הוא גדל:)
    אוסנת
    26/12/2009

    שלום לכולם
    אני צריכה עזרה\עצה
    לפני כ9 חודשים נולד בני הבכור,בני נולד פג(בשבוע ה33) וובהתאם לכך קנינו את כל צרכיו ,עכשו שיהיה בריא הוא כבר יותר גדול והעגלה קצרה מידי(הוא פשוט תולה את הרגלים למעלה)והסל קל-הוא פשוט מוריד את עצמו מהסל קל עצמאית,כן זה מפחיד! אני רוצה לקנות חדשים אך אני די בורה בתחום ומאד רוצה לקנות עגלה וסל קל במחיר סביר ושיתאים לו עד לרגע שכבר לא יהיה צורך,ראיתי באתר של בייביז מבצעים מצויינים אך כאמור אינני יודעת מה כדאי ומה יתאים לגיל שלו אשמח לעצה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תודה לאל הוא גדל:)

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסנת יש פורום לזה...

    שני
    29/12/2009

    פורום עגלות וצעצועים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתול - בת שנתים ו-8חו'
    איריס
    24/12/2009

    בתי הבכורה בת שנתיים ושמונה חודשים. לפני כחצי שנה כשראינו שצריכה קקי הצענו לה לעשות בשירותים והיא התלהבה מאוד במשך כמה חודשים אם היינו מזהים שהיא עושה קקי היינו מציעים שירותים היא הסכימה והיא היתה עושה קקי בשירותים ופיפי בחיתול גם בבית וגם בגן.
    לפני חודשיים היו הרבה ילדים בגן שנגמלו והסייעת הציעה שננסה להוריד לה החיתול. הילדה התלהבה מתחתונים בגן ביקשה שירותים אבל בשירותים לא עשתה כלום מתיישבת מייד אומרת סיימתי. כשמורידים אותה מההסלה עושה פיפי בריצפה. בבית לא מודיעה כלום ועושה בריצפה. לאחר שבועיים של פיפי בגן ובריצפה הפסקנו והחזרנו את החיתול - אני הייתי בהריון בחודש תשיעי והיה לי קשה לרדוף ולנקות אחריה. עזבנו הכל חזרנו לחיתולים ולא הזכרנו את הגמילה. לפני כשבועיים עדכנה אותי הסייעת בגן כי היא רצה עם כל אחד שצריך פיפי, רוצה גם יושבת באסלה לא עושה כלום וברגע שמחזירים את החיתול יוצא לה הפיפי. שוב עזבנו את העניין והמתנו לאות ממנה.
    היום בגן היא הורידה אתהחיתול לא הסכימה לשים אותו, ישבה בשירותים המון רבע שעה ועוד רבע שעה, ביקשה לעשות בשירותים ובסוף עשתה בריצפה - כך מספר פעמים.
    הילדה מאוד רוצה לעשות בשירותים ולא מצליחה, היא מאוד מקנאה בילדים בגן שעושים בשירותים ובבית מתמודדת עם אח חדש בן חודש וחצי. מה עושים איך עוזרים לה? מיצידי שלא תיגמל עכשיו ולתת לה את הזמן אבל הילדה מבקשת יש לה כח רצון עז אבל היא ולא מצליחה וזה מתסכל אותה. מה לעשות?
    איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה

    בשמת אהרונסון
    03/01/2010

    שלום איריס,

    יתכן שהגמילה אכן מעניינת אותה, אך כדי להצליח בה היא עדיין זקוקה לעזרה צמודה למדי של מבוגר כדי לתזמן את היציאות, כולל ליווי לשירותים וכו'. יתכן מאוד שאתם ההורים טרודים כעת עם התינוק הקטן ואינכם פנויים ללוות אותה בגמילה. כמו כן יתכן שבכ"ז לא לגמרי בשלה לה (כי לא מצליחה לתזמן את היציאות נכון), אך מתאמצת להגשים את ציפיות הסביבה ממנה משנולד לה אח קטן , וכל המתואר יוצר את הגמילה המתנדנדת.
    מאחר שגם בעיניך הגמילה אינה "דחופה", אפשר לדחות אותה במספר חודשים. היתרון בכך שתגדל יותר ומשפחתכם תסתגל לתינוק החדש. לעת עתה שתפו אותה בציפיותיכם שיכולה עדיין לעשות בטיטול, כך שיוקל לה ולא תרגיש חובה לעשות בשירותים. לכשתחליטו סופית על גמילה, היו עקביים במסרים אודות גמילה ולוו אותה בתהליך בכל דרך אשר תיצור אצלה תחושת הצלחה, עם שבחים על כל הצלחה שכזו.
    שיהיה בהצלחה ובמזל טוב,
    \בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדתי לאחרונה בוכה מאוד באמבטיה
    ענבל ימיני
    24/12/2009

    ילדתי הקסומה עוד מעט בת שלושה חודשים, למן ההתחלה לא הייתה נינוחה לגמרי באמבטיה אך שקטה, עם זאת היציאה מהאמבטיה מאוד מאוד קשה היא צווחת!!! לא ניתן להלביש אותה כי היא ממש מתענה ועל כן אני מחליפה לה למגבת יבשה ועליה שמה שמיכה, מניקה אותה וכשהיא נרגעת אני מלבישה אותה. בשבוע האחרון לאחר כשתי דקות במים היא החלה לבכות מאוד, כבר שלושה ימים ברצף.אני מנסה להרגיעה, פעם אחת זה עזר מעט אך בפעמים הנוספות היא ממש בכתה ועל כן הוצאתי אותה על מנת שלא תחווה את האמבטיה כמשהו מאיים.
    התחלנו בריטואל אמבטיה שהוא: מנגינה רגועה שאנו משמיעים לה ומזמזמים, את אותו קטע כמה פעמים, עם משפט קבוע שאנו הולכים לעשות אמבטיה נעימה נעימה, ווכייפית כיפית.
    כמו כן חזרתי לעטוף אותה בחיתול בד ולהכניס אותה עמו (באמבטיות הראשונות עשחנו זאת) לאט לאט
    לא נראה לי שקרה משהו לא נעים באמבטיה... אולי נכנסו מדי פעם מעט מים לעיניים - אך כשזה קרה היא לא בכתה אך נראה היה שלא נוח לה.
    האמבטיה מחוממת וכמו כן החדר אליו אנו יוצאים
    מה פשר הבכי באמצע האמבטיהֿ ביומים האחרונים היה מאתגר להרגיע אותה - אפילו לקח לה זמן עד שהיא הסכימה לינוק.
    היא יונקת נפלא למן ההתחלה!
    ומעבר לכך היא ילדה קסומה ומתוקה להפליא.
    אודה לכן על מחשבותיכן בעינין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי באמבטיה

    בשמת אהרונסון
    03/01/2010

    ענבל שלום,

    אצל תינוקות רכים המערכת הפיזית המווסתת את הסתגלות הגוף לשינויים בסביבה עדיין אינה בשלה, ולכן בזמן מעברים מתעוררת אי נוחות משמעותית ובכי. את מתארת את התופעה בעיקר סביב הרחצה, שם עולה לידי ביטוי רגישות יתר למעבר בין קור-חום, רטוב-יבש, לבושה-חשופה וכו'. קרוב לוודאי שככל שתגדל, התופעות הללו יתמתנו. בינתיים המשיכו לגלות רגישות סביב הרחצה והתאימו לה את הסביבה כפי שאתם עושים. יתכן שהגברת גריה טקטילית (הקשורה במגע העור) כמו מסאג'ים, ניגוב במטלית לחה ונעימה ועוד, עשויים לעזור לה להתרגל לסוגי מגע שונים.

    בהצלחה והמשיכו להנות ממנה,
    בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיטת מעבר/ילדים לתינוק בן שנה וחצי
    אייל עוזרי
    24/12/2009

    שלום,
    יש לנו את אריאל בן שנה וחצי, ובעוד חודש אחותו עתידה להתחיל את תהליך הצמחיה שלה מחוץ לרחם :)
    כרגע הוא במיטת תינוק איתנו בחדר ואנו מעוניינים שהוא ישאר איתנו בחדר.

    התכנון הוא להעביר אותו למיטת מעבר או מיטת ילדים, ואת אחותו לשכן במיטת תינוק (במקום עריסה).

    אז ככה, ראינו שבמיטת מעבר יש קרש רק באורך חצי מיטה, האם זה מספק?
    האם יש איזושהי מניעה להעביר אותו למיטת ילדים עם קרש?

    ואחרון - האם יש משהו שלא חשבנו עליו בנושא (אולי כל הרעיון עצמו לא להיט)?

    תודה רבה,
    אייל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאייל

    בשמת אהרונסון
    02/01/2010

    שלום אייל,
    ראשית שיהיה במזל טוב לרגל הרחבת המשפחה. לגבי מיטת מעבר/ילדים- בגיל שנה וחצי עדיין לא מומלץ המעבר, שכן מיטת התינוק היא זו הבטיחותית לגיל עד גיל שנתיים וחצי בערך. מיטות הילדים כפי שציינת בעצמך, אינן עונות על דרישות הבטיחות לתינוקות קטנים.
    בנוסף ולשאלתך, האם תכננתם בשלב כלשהו להעביר את בנכם הבכור לחדר משלו? הלינה המשותפת בחדר ההורים ולצד תינוק רך מבלבלת ומעבירה מסר לא רצוי כמדומני לבכור, שגם הוא תינוק קטן ותלותי כמו אחיו שזה עתה נולד. רצוי היה להכין אותו למעבר למגורים, משחק ולינה בחדר משלו, עדיין לפי שעה במיטת התינוק הבטיחותית. הלינה בחדר משלו תאפשר לו לפתח תהליכי עצמאות ונפרדות פיזית ופסיכולוגית מהוריו, אשר חיוניים להתפתחותו. כמו כן יוכל לפתח הרגלי שינה תואמי גיל הכוללים הירדמות ושינה עם תלות הולכת ופוחתת של ההורים בחדר.

    שיהיה בהצלחה ובשעה טובה,
    בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום