מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עצירות התנהגותית קשהנתלי18/07/2009
בני בן שלוש וחצי סובל כבר שנה מעצירות התנהגותית , זה החל בדיוק לפני שנה שבה לא עשה קקי בזמן חופשה בסופ"ש ולאחר מכן סבל כל השבוע התפתל ושכב בתנוחות שונות. כשהתייעצנו נאמר שניתן להמתין עד שבוע ולתת פגלקס - סיבים תזונתיים ולאבולק ( כמו שמן פראפין) אך אלו לא עזרו ואחרי שבוע היו אבנים בצואה ונאלצו להוציא את הצואה ידנית בצורה מאוד לא סימפטית. לאחר מכן הילד התאושש כעבור שבועיים והחל לעשות את הצרכים פעם ביום או יומיים בליווי לאבולק. שכחתי לציין בשלב זה הוא לא היה גמול. הילד גמל עצמו מפיפי ללא בעיה בסוכות אך מקקי לא הסכים והמשיך לעשות בחיתול כשהיה צורך. מידי פעם היו עצירויות שהתערבויות ומשחקים פרסים ובובות עזרו בסוף אך הפעם ניהיה החמור מכל , הילד כבר 8 ימים לא רוצה לעשות קקי אנו נותנים לאבולק ופרגלס בהמלצת רופאים, עשינו חוקן ביתי משחקים פרסים וכלום הילד לא מוכן לעשות קקי לפעמים נראה שכואב לו ולפעמים פחות ואנו פוחדים שאנו פוגעים בו מאוד מכיוון שצריך התערבות של בית חולים לאחר שהיה ביום חמישי בבדיקות ועכשיו צריך התערבות. מה עלינו לעשות? למי לפנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום נתלי
אודט בוקאי28/07/2009עשיתם נכון כשפניתם בראש ובראשונה לייעוץ רפואי. הבסיס לטיפול בעצירות, גם אם היא התנהגותית, הוא בהגעה ליציאות סדירות באמצעות התכשירים שציינתם. לעתים אין מנוס מחוקנים, מאחר שהסבל הנפשי שנגרם מהעצירות משמעותי לא פחות מהחוויה הלא נעימה של חוקנים.
במקביל, חשוב שתפנו בהקדם האפשרי לייעוץ פסיכולוגי, על מנת לקבל כלים להתמודדות הרגשית שלכם מול בנכם. אמנם העצירות היא שלו, אך כל המשפחה סובלת מכך. מדובר בנושא בעל השלכות משמעותיות להתפתחות הרגשית של הילד בעתיד. ככל שתקדימו לפנות לעזרה עבורכם ועבורו, כך תוכלו למזער את הנזקים העתידיים.
אשמח להפנות אתכם לכתובת מתאימה בהתאם למקום מגוריכם.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר מסגרת לתינוקמיכלי18/07/2009
שלום!
שאלתי נעלמה מהפורום איכשהוא...
בני עם מטפלת מגיל שלושה חודשים ואמור לעבור בעוד חודש וחצי (יהיה כמעט בן 10 חודשים) למשפחתון קטן וחם. אשמח לקבל כל עצה שתסייע לי להקל עליו את המעבר. האם כדאי להגיע איתו למשפחתון בימים הראשונים? האם כדאי להתחיל מחצאי ימים? כל עצה נוספת תתקבל בתודה גדולה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כניסה למשפחתון
מיכל דביר קורן20/07/2009שלום מיכלי,
הכניסה למסגרת גנית ראשונה היא חוויה מורכבת לתינוק וכרוכה בהרבה הסתגלויות ושינויים. על התינוק יהיה להסתגל למבוגרים חדשים שאינו מכיר ושאינם מכירים את שגרת יומו, להסתגל למקום פיסי חדש, השונה מהבית (האם המטפלת הגיעה אליכם?) ובעיקר ללמוד להתחלק בתשומת הלב עם תינוקות ופעוטות נוספים. כל זה לוקח זמן, ותינוקות נבדלים זה מזה במידת יכולתם להכיל את השינוי ולהתמודד עימו. בנוסף, הוא גם עומד להיפרד מהמטפלת - דמות שהייתה משמעותית כלפיו למשך תקופה ארוכה וגם זה לא פשוט.
אני ממליצה מאוד לעשות את הכניסה הדרגתית ככול שניתן, הן מבחינת היקף השעות והן מבחינת השהייה איתו שם בימים הראשונים. אפשר גם לבקש מהמטפלת שמכירה אותו להמשיך וללוות אותכם בימים אלה כדי לשמור על השגרה ועל הרצף, למשל, אם בימים הראשונים את או אביו תהיו איתו שעה-שעתיים במשפחתון, היא תוכל להמשיך את היום כרגיל בביתכם, וכך גם הפרידה ממנה תהיה הדרגתית.
כדאי להתייעץ עם צוות המשפחתון כיצד הן נוהגות לקלוט תינוקות חדשים ועל פי תגובותיו להחליט מתי ניתן להתחיל את הפרידה ממנו, תחילה למספר שעות ואחר כך לימים מלאים יותר.
גם עבורכם מדובר בשיוני לא פשוט הכרוך ביכולת "לשחרר" ולסמוך על אחרים שיטפלו בתינוק שלכם...במובן הזה, גם אתם עוברים למשפחתון יחד איתו, וחשוב להיות ערים לרגשות שלכם כי הוא כמובן יושפע מאוד מהאופן בו אתם תרגישו שם.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לידת אחותלאה18/07/2009
הי
יש לי ילד בן שנתיים. באוקטובר צפויה לידה של אחות, העזרת השם.
כיצד מכינים אותו לקראת הלידה הצפויה ומתי כדאי להתחיל בהכנה
האם כדאי לקנות לו בובה כדי להמחיש לו שזה התינוק החדש ולהראות לו שמאכילים אותו בבקבוק, והוא בוכה ולוקח מוצץ, או שלא כדאי בגלל שהוא בן ובובה זה משחק לבנות - מה המשמעות של זה.
אשמח לשמוע עצות להכנה טובה.
תודה
לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנה לקראת לידה
מיכל דביר קורן20/07/2009לאה שלום,
לידת אחות תינוקת הינה אירוע משמעותי וחשוב ביותר בחייו של בנך וחשובה מאוד ההכנה לקראתו. עדיין, לפעוטות קשה להעריך את סדר הזמנים, ולכן אין טעם להציף אותו באמירות מלחיצות אודות התינוקת שאוטוטו עומדת להיוולד, כשבעצם יש עוד כשלושה חודשים עד אז. בנתיים, עד סמוך יותר למועד, רצוי להתייחס לאמירות שלו הקשורות לנושא, אך לא להעמיס מידע וציפיה. קרוב יותר למועד הצפוי אפשר להתחיל להתכונן ולשתף אותו בהכנות שיהיו בכל מקרה בבית (עריסה, בגדים וכדומה).
בובת תינוק היא משחק מצויין לפעוטות בלי כל קשר למין שלהם ובלי קשר ללידה צפויה. המשחק בבובות תורם להתפתחות הדימיון, השפה, האינטראקציה החברתית ועוד ועוד, ובוודאי שלקראת הלידה תהיה תרומה נוספת - האפשרות להשתמש בבובה כמודל. ישנן גם בובות "אימא בהיריון", עם מעיין "תינוק" נשלף בתוך הבטן וגם הן משחק מצויין לתקופה זו.עוד אמצעים יעילים הם כמובן ספרים וקלטות המותאמים לרמה השפתית וההתפתחותית של הילד ועוסקים בהצטרפותו של תינוק למשפחה. תוכלו כמובן לייצור סיפור ספציפי שלכם, עם שמות בני המשפחה, תמונות או ציורים של הבית לפני ואחרי (עד כמה שניתן...), ועם הכנה ספציפית לגבי הימים הראשוניים : אימא לא תהיה, סבתא/דודה יבואו לשמור עלייך, בהתחלה התינוקת רק תישן ואי אפשר יהיה לשחק איתה וכו'.
לסיכום, חשוב מאוד להכין אותו ככול שניתן. מדובר בחוויה שעשויה להיות מאוד לא פשוטה להתמודדות, מלווה בהרבה מאוד רגשות ובלבול, וכל ידע מוקדם, שאינו מציף מידיי, יקל עליו.
אני מזמינה אותך לקרוא דיונים נוספים בפורום שלנו העוסקים בהצטרפות של תינוק למשפחה.
שיהיה בשעה טובה ובהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה התפתחותית?אמא16/07/2009
בתי בת השנתיים חכמה, מבינה הכל ומדברת יפה מאוד (אוצר מילים גדול, בעיקר מילים בודדות אך לאחרונה החלה לחבר לעיתים 2-3 מילים). מצביעה על דברים ומרבה להראות ולהגיש לי חפצים המעניינים אותה ולנקוב בשמם כאקט של שיתוף. העניין הוא שהיא לא אומרת לי "כן" ו"לא" גם לא בתנועות ראש. אם היא לא רוצה משהו אומרת "די" ואם אני שואלת אותה שאלה כמו "רוצה תפוח?" היא תגיד "תפוח" במקום כן. האם זה מעיד על בעיה מסויימת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אמא
אודט בוקאי28/07/2009מתיאוריך נשמע שבתך מתפתחת יפה ובהתאם למצופה לגילה, מבחינה שפתית (דיבור והבנה) ומבחינה תקשורתית. איני יודעת מדוע היא בוחרת לומר די במקום לא, אך כל עוד המילה נאמרת בהקשר המתאים ומובנת על ידי שני הצדדים, אין לכך משמעות יתרה-לא לגבי יכולתה לרכוש שפה ולא לגבי יכולתה להשתמש בה ולתקשר רצונותיה באופן ברור. כל עוד היא ממשיכה להתקדם ולהתפתח בקצב שאת מתארת, נראה שאין לכך כל חשיבות וזה רק עניין של זמן עד שתרכוש את המילים המקובלות. אם יתעוררו שאלות נוספות לגבי התחום השפתי והתקשורתי בהמשך, רצוי לפנות לייעוץ של קלינאית תקשורת.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקים לחוות דעת על ילדה בת שנתייםר55516/07/2009
שלום לכם,
ילדתנו החמודה והאהובה עלינו כל כך סיימה בגיל שנתיים תקופת שהות בגן בו היתה בשנה האחרונה.
קיבלנו רשמים מדאיגים מהגננת.
יש לציין שאנו לוקחים בכובד ראש את הדברים שכן הם לא נראים לנו רחוקים מהמציאות למרות שייתכן והמעטנו בחומרת המצב.
אנו לא משלים את עצמנו שנוכל לקבל אבחנה רצינית דרך הפורום, אך מאוד תעזור לנו אבחנה כללית ובסיסית (האם זה ניצן לתיוג בתור תופעה פסיכולוגית ידועה? אם כן, איזו?), בתוספת מידע לגבי מי הגורמים שיכולים לטפל במצב כזה (נראה לנו משהו בסגנון פסיכולוג ילדים אך אנו לא בטוחים לגמריי)
להלן חוות הדעת של הגננת בעיוות קל כדי למנוע חשיפת פרטים אישיים. אנו מתנצלים מראש על האורך, בתודה מראש, ההורים
========== כי אינני בעלת הסמכה פורמאלית של גננת או הסמכה מקצועית פורמאלית אחרת לגיל הרך.
אני מנהלת את הפעוטון זו השנה השמינית ואני אם לשלושה ילדים ששניים מהם בוגרים. חוות דעתי מסתמכת על ניסיוני האישי הרב בעבודה עם ילדים בגיל הרך ועל חוות הדעת, של המדריכות המקצועיות, המפעילות חוגים במסגרת הפעוטון.
הילדה הצטרפה לפעוטון בספטמבר 2008. ילדה עדינה, חמודה, ומטופחת. בסוף חודש יולי ימלאו לה שנתיים. מתחילת הדרך הבחנתי כי הילדה אוהבת להתבודד מעט, לשחק עם משחקים לבדה ונרתעת יחסית ממגע של הסובבים אותה.
היא החלה ללכת יחסית מאוחר, ולצורך מעקב מילאתי בזמנו טופס התרשמות אישית. יחד עם זאת היא מפותחת מאוד מבחינה וורבלית. היא מבינה את כל הנאמר לה ויש לה אוצר מילים גדול בהשוואה לבני גילה.
תקופה מסוימת היא שיתפה פעולה עם המתרחש בגן. היא ישבה במפגש בוקר לעיתים, ישבה ליד השולחן עם הילדים בכל ארוחת צהריים. אך זה היה לפרק זמן קצר ביותר. היום, כדבר שבשגרה, היא איננה נשמעת בד"כ להוראות. היא היחידה שאיננה יושבת במפגש הבוקר אלא מסתובבת בגן ועסוקה בשלה. היא איננה מוכנה לשבת ליד שולחן בארוחות בגן, אלא צריך לרוץ אחריה עם האוכל או שהיא יושבת לבדה באיזו פינה עם אחת המטפלות. היא היחידה שאיננה יושבת במפגש במהלך החוגים.
מדריכות החוגים, הביעו דעתן לא פעם, כי נראה שיש לה בעיה בתקשורת הבינאישית. היא איננה נשמעת להוראות המדריכות, משתפת פעולה במידה פחותה ביותר ויש תחושה כי היא עסוקה בענייניה. היא ילדה שמחה בד"כ, אוהבת לעיתים לרקוד ולהשתולל והיא נהנית מחיבוקים וליטופים של מטפלות, הגם שלא ברצון רב, ולעיתים רחוקות מאד מתוך יוזמה שלה. אבל, היא נרתעת ממגע פיזי עם הילדים האחרים. הילדה מחוברת יחסית יותר לחפצים, צעצועים. שעה שהיא עסוקה במשחק משלה וילד חוטף לה צעצוע או מפריע לה בדרך אחרת, היא נכנסת לפאניקה, בוכה וצועקת. היא איננה מנסה לחטוף חזרה או ליצור מגע כלשהו עם ילד אחר.
במהלך הזמן נראה שהילדה למדה אט אט לקבל מגע פיזי, חיבוקים וליטופים בעיקר מצוות הפעוטון.
==========* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד ללקות התפתחותית
מיכל דביר קורן16/07/2009שלום רב,
הגננת מתארת ילדה עם פערים בהשגיה ההתפתחותיים כיוון שלצד יכולות שפתיות כנראה טובות, היכולות החברתיות-רגשיות נמוכות לגילה: בגיל שנתיים ישנה ציפיה להתמודדות טובה יותר עם קונפליקטים חברתיים ואצלה כנראה מופיע קושי להשתלב בחברת הילדים ובפעילויות הגן.
ציינתם שאתם לוקחים את ההתרשמות בכובד ראש, ושהדברים אינם רחוקים מהמציאות: האם גם אתם חשדתם שישנה בעיה בתקשורת? האם האיחור המוטורי שהגננת ציינה הדאיג גם אתכם? כיצד היא מתנהגת בחברת ילדים בסיטואציות משפחתיות או בין מכרים וחברים שלכם? האם התנועתיות שתארה הגננת מופיעה גם בבית?
כפי שהנחתם מראש, לא ניתן לקבל אבחנה במסגרת פורום זה, אבל אני חושבת שאכן כדאי לפנות לייעוץ מקצועי מתאים. המסגרת הטובה ביותר עבורכם הינה דרך מכון להתפתחות הילד, בו ניתן לקבל שירות משותף של רופא התפתחותי, פסיכולוג התפתחותי (ולא פסיכולוג 'ילדים'), קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק. יחד עם זאת, לא בכל קופות החולים ניתן שירות מקיף כזה ותורי ההמתנה הינם לרוב ארוכים (במיוחד לקראת חופשות הקיץ).
אוכל להפנותכם לגורם מתאים באיזור המגורים שלכם (אפשר גם למייל האישי)
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, נשמח להבהרות:
ר55517/07/2009שלום,
תודה על תגובתך. אנו אכן נשתדל בהקדם לפנות לגורמים המקצועים המתאימים. אשמח אם בנוסף תוכלי לחדד בנוסף בהתאם לתשובתיי לשאלותייך:
א) כמובן שהאיחור המוטורי הדאיג אותנו. כולם אמרו לנו שבסוף היא תלך, ואכן כך היה בגיל שנה ו-7 חודשים.
ב) מהבעיה התקשורתית שהחשד לה נתגלה אולי כבר לפני 7-8 חודשים בשלב העיכוב המוטורי קצת הזנחנו מ-2 סיבות: קודם כל, כי לא היה לה איחור בדיבור – נהפוך הוא, כי תמיד אמרו לנו שעד גיל 3 אין מה לצפות למשחק עם ילדים אחרים. בגיל שנה ו-5 חודשים התייעצנו בנוגע לך עם רופאת הילדים וגם עם הפיזיותרפיסטית שטיפלה בילדה ולא קיבלנו רשמים על התנהגות יוצאת דופן.
ג) לא היו לנו יותר מדי סיטואציות של מפגש עם כמות גדולה של ילדים בגילה. כן ראינו נטייה לרכושנות וקנאה אבל זה היה נראה לנו וגם לסובבים אותנו טבעי, עניין של הגיל והעצמאות הנרכשת.
ד) לא תמיד הקפדנו להאכיל אותה ליד השולחן למרות שבחודשים האחרונים אנו אכן עושים זאת. לפעמים היא לא מסיימת לאכול, אך לא ברור אם זה בגלל שהיא לא רעבה. לא יודע אם יש קשר אבל יש לציין שהיא גמולה חלקית בלבד מבקבוק.
ה) לגבי פסיכולוג התפתחותי אני מסכים. אך לגבי שאר האופציות - נאמר לנו שקלינאית תקשורת עוסקת בעיקר בטיפול בדיבור, ומרפאה בעיסוק בתחום של מוטוריקה עדינה. על פניו – לא נראה שיש לילדתנו בעיה בתחומים האלה. כיצד זה מתקשר למצבה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקושי בהתפתחות רגשית וחברתית
מיכל דביר קורן20/07/2009ובכן, הקשיים שתארתם אצל בתכם, הקשורים בהשתלבותה במסגרת החינוכית עשויים להיות קשורים בבעיות רגשיות וחברתיות, ואלו עשויים להיות חלק מהפרעה התפתחותית רחבה יותר. אומנם הנטייה לקנאה ולרכושנות לכשעצמן כמובן אינן אינדיקציה, וכך גם האיחור המוטורי (זה עדיין בטווח הנורמה) או האוכל, אבל הקושי לקחת חלק בפעילות הגן והעובדה שאינה מגלה דיי עיניין בילדים אחרים, אלו מדאיגים יותר, ובעיקר התחושה של צוות הגן שקיים כאן מכלול רחב יותר של קשיים.
הסיבה שהמלצתי לפנות למערך של מכון להתפתחות הילד שכולל גם אנשי מקצוע פרא רפואיים נוגעת לתפיסה שהפרעה התפתחותית נוגעת למגוון תחומים. כלומר, בדומה למצב בו תינוק שהתפתחותו המוטורית מעוכבת, עשוי להסתקרן פחות כיון שהמגבלה שלו מקשה עליו להגיע לחפצים, כך גם בהתפתחות חברתית. לעיתים קושי לייצור קשרים חברתיים נובע מליקוי בהבנת מצבים חברתיים או מקושי בהבנת הבטים פרגמטיים בשפה. לכן, למרות שבתכם מדברת, נחוצה הערכה של קלינאית תקשורת: חשוב לוודא שההבנה, המילולית והחברתית, תקינה. כך גם לגבי מרפאה בעיסוק - עוסקת גם ביכולת לרכישת הרגלי משחק הדדי ובוויסות תחושתי שעשוי להיות קושי מרכזי אצל ילדים שהשתלבותם אינה תואמת את גילם.
חשוב לבדוק בקופת החולים שלכם איזה שירותים ניתנים ובאיזה אופן, המתכונת שציינתי אינה קיימת בכל המכונים.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כינים- מה עושים??אביבית16/07/2009
בגן של הגדול שלי תלו פתק שהכינה נחמה הגיעה לביקור ושיש לטפל בילדים. יווווו, מעולם לא התעסקתי בזה וכולי מתגרדת. איזה תכשיר הכי מומלץ לכינים בימינו??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרננה
מיכל דביר קורן16/07/2009אני מניחה שהשאלה שלך תענה ביתר מקצועיות בפורום של רפואת ילדים או בפורום רוקחות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמניסיון אישי
אביבית17/07/2009אני יודעת שיש אימהות בגן של הבן שלי שמשתמשות ברוזמרין למניעה, אני אישית לא יכולה לסבול את הריח החריף שלו ולא מצליחה לסרק במסרק סמיך מדי יום. כשמגיעה "נחמה", אני חופפת לילד בריזאלטס, המליץ לי עליו רוקח בסופרפארם והוא אכן מאוד יעיל. טיפול של 10 דק' ובא לציון גואל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטותדנה16/07/2009
שלום, אני אמא לשני קטנים הגדול בן שלוש והקטן בן שנה וחצי. שניהם במסגרות, הגדול במסגרת של מעון פרטי המונה 26 ילדים עם שלושה אנשי צוות, גננת מקצועית וותיקה מזה 20 שנה. את השנה הוא התחיל כשהיה בן שנתייים, קבוצת הגעל הייתה מאוד הטרוגנית הגדולים היו בני 2.6 עד 3. והקטנים היו בגילאי 2.2 -1.9 היחס היה נורמלי, מאחר והגן התחיל עם 19 ילדים. הגדולים היה שבעה יךדים וכל היתר בממצוע בני שניים.
בני בן השלוש מאוד התחבר לגדולים והם החברים הטובים שלו, רק איתם משחק בחצר ורק עליהם מדבר. בשנה הבאה הם לא יהיו בגן. שנה הבאה בני יהיה הכי גדול בגן ועד ילד נוסף ורוב הגן יהיה בגילאי 1.6-2. השאלה אם זה יהיה נכון להשאיר אותו או לחפש לו מסגרת לבני גילו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דנה
אודט בוקאי28/07/2009בנך מצא את קבוצת ההשתייכות שלו בגן בקרב הילדים היותר גדולים וזה מעיד על מיומנויות חברתיות טובות לגילו, כך שללא ספק יסתדר היטב במסגרת עם ילדים בני גילו. בנוסף, העובדה שיש לו אח קטן בפער גילאים קטן יחסית, נותנת בעיני עדיפות לשייך אותו לבני גילו ומעלה ולא להיפך, על מנת לסייע לו להתבדל מאחיו.
מעבר לכך יש משמעויות נוספות למעבר מסגרת-העיתוי בו נעשה השינוי, טיבן של המסגרות החלופיות(מספר הילדים, האם מדובר במעבר למסגרת עירונית וכו'..), מעבר לגילאי הילדים, כך שההתייחסות שלי לשאלתך היא בערבון מוגבל. אם תרצי לציין משתנים נוספים שכרוכים בהחלטה/בהתלבטות, ובקיצור להציף את הסיבות "למה בעצם לא להעבירו" אשמח להמשיך לכוון אותך.
בברכה,
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משפחתון?רינה16/07/2009
עד איזה גיל מומלץ מטפלת לפני משפחתון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסגרת חוץ בייתית
מיכל דביר קורן16/07/2009שלום רונית,
התשובה לשאלתך כמובן אינה חד משמעית, כיון שלמרות שמקובל לומר שעדיף טיפול פרטני בשנתיים הראשונות לחיים, הרי שהחל מגיל בו התינוק הופך תנועתי יותר, בוודאי עדיף משפחתון קטן וחם על פני מטפלת עייפה ומותשת שלא תאפשר חקירה ומרחב....
ועדיין, ילדים עד גיל שנתיים לא זקוקים לחברת ילדים אינטנסיבית לצורך משחק ויכולים להסתפק במפגשים קצרים עם ילדים בגינה ציבורית. סביב גיל שנתיים הצורך החברתי עולה ואז לרוב טיפול פרטני כבר פחות נחוץ, אך רצויה מסגרת בה מעט ילדים והרבה אנשי צוות נענים וזמינים.
אני מזמינה אותך לקרוא דיונים קודמים בפורום שלנו בנושא הכניסה למסגרת חינוכית ראשונה.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחיתוליםעדי15/07/2009
שלום,
התחלנו גמילה של הילד( שנתיים וחודש). הוא נמצא בגן. במשך היום בגן אין כמעט בעיות. הוא לא מפספס ויושב בסיר. הבעיה מתחילה בבית - הוא לא מוכן לשבת בסיר בכלל. כל ניסיון להושיב אותו בסיר מוביל להתפרצות זעם שלו. האם ישנה סיבה להתנהגות זו? מה אפשר לעשות כדי להקל ו/או לשנות את המצב. חשוב לי להדגיש, כי הילד רגוע בדר"כ. אודה לתשובתכם המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום עדי
אודט בוקאי21/07/2009זה כבר מעודד לשמוע שיש הצלחה בגמילה בגן-סימן שהיכולת לגמילה קיימת וכאן המקום לעבוד על העמדה שלכם כלפי הגמילה. ראשית, הייתי מתייעצת עם הגננת, מאחר שהצליחה עד כה בתהליך, ומנסה ללמוד דרכה על הדרכים לעידודו וחיזוקו של בנך בגמילה-האם יש מילים מסוימות שהיא משתמשת בהן כשמושיבה אותו על הסיר, האם ישנם זמנים מסוימים וכו'..רצוי שתהיה לכם שפה משותפת כך שאת ובנך תוכלו להעזר בבית בדרך שנסללה בגן, וגם על מנת לא לבלבל את בנך-זיכרי כי בבסיס מדובר בתהליך של למידה לכל דבר.
ההפנייה של בנך לסיר אמורה להיות הצהרה ולא בקשה/שאלה-אנחנו הולכים עכשיו לשבת כמה זמן בסיר כדיי להתרגל. שימי לב-המטרה היא לא שיצא פיפי, קודם כל המטרה היא הישיבה עצמה, בתחילה לדקה, אחכ הגדילי את הזמן עד שישב מקסימום עשר דקות(לא יותר!). חשוב שלא יקום לפני שאישרת לו. בזמן הישיבה על הסיר חשוב שתיצרי אווירה נינוחה-סיפור, שיר, משחק ביד, הדבקת מדבקות על הסיר וכו'... אל תהיי עסוקה ב"יצא או לא יצא", בלראות מה קורה-חזקי את בנך על עצם הישיבה.
אם כעבור זמן את מרגישה שאת לא נינוחה וקשה לך להתמודד עם התפרצויות הזעם, תני לאביו להתחיל בתהליך והשתלבי אחרי כן. לא ממש חשוב מי המסייע, העיקר שהתהליך יתבסס.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנה לנסיעת עבודהמישהי15/07/2009
שלום רב,
יש לי ילד בן שנה ושבעה חודשים. אני צריכה לנסוע לשבוע לחו"ל בענייני עבודה. רציתי לדעת איך להכין את הילד שלי ומה להסביר לו?
הוא מתוכנן להמשיך בשגרה הרגילה של הגן, להיות בבית עם אבא שלו, ותגבורת של סבא וסבתא שמאוד מעורבים בחייו, שהוא מאוד אוהב ומבלה איתם על בסיס יום-יומי.
בנסיעה הקודמת הוא היה בן חמישה חודשים, וברור שעכשיו המצב שונה לגמרי. מה עלי להסביר לו? ומה יכול להקל עליו? (אני צופה קושי בעיקר בטקסים שלפני השינה בלילה ובבוקר כשמתעורר, שכן אלו ה"זמנים" שלי ושלו ביחד)
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לאמא הייטק
אודט בוקאי22/07/2009אכן לא הרבה הולך להשתנות בשגרת בנך בעקבות נסיעתך וזה יסייע לו בהסתגלות להעדרותך הזמנית. את כן יכולה להרגיל את בנך עוד בטרם נסיעתך להתעוררות ושינה עם אביו, על ידי כך שתרגילי את בנך כבר מעכשיו בהדרגה להרדמות עם אביו-זה דורש שיתוף פעולה של שניכם. כך גם בבוקר נסי שלא את תהיי הראשונה שתקום לקראתו בבוקר אלא אביו.
יש היום אמצעים רבים דרכם אפשר לתקשר גם בנסיעות לחו"ל-למשל תוכנת ה"סקייפ", בעזרתה יוכל בנך לראותך על מסך המחשב, וכו'..מעבר לכך אפשר לדבר בטלפון, גם אם הוא לא תקשורתי עדיין, יוכל לשמוע את קולך.
קחי בחשבון שלעתים בחזרה הבייתה הפעוט עלול להראות את כעסו על העדרך-חשוב לקבל זאת כתגובה טבעית שחולפת מאליה.
לסיום, אין טעם לדבר על הנסיעה מראש בגיל זה ולהעביר אל בנך בכך את חששותיך את. ביום הפרידה תוכלי להסביר לו שאת נוסעת רחוק ובזמן שלא תהיי אבא וסבתא וסבא ישמרו עליו.
נסיעה טובה,
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי בהירות בדיבוררוז15/07/2009
הילדה שלי בת שנתים ועשרה חודשים (סובלת מפוליפים ורוב הזמן האף סתום) בבית מדברים שתי שפות
הרבה פעמים נוצר מצב שלא ברור מה היא אומרת בגלל שהאף סתום ואני מבקשת ממנה לחזור על מה שאמרה ברוב המקרים בפעם השניה או השלישית שאני מבקשת שתחזור על מה שאמרה היא בוכה ומתעצבנת
אם מה שנאמר לא ברור מה אמורים לעשות???? כדי למנוע משלאול כמה פעמים למה התכוונה(גם אני הייתי מתעצבנת אם היו שואלים אותי מספר פעמים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה שוב
רוז16/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רוז
אודט בוקאי21/07/2009אכן זה מתסכל לילד ולהורה כאשר יש קצר בתקשורת. על מנת שבתך לא תוותר על ניסיונותיה להבהיר את רצונותיה, חשוב מאוד לטפל בהקדם בקושי.
ראשית, חשוב לפנות לייעוץ של רופא אף אוזן גרון, על מנת להבין מה חלקם של הפוליפים בקשיים השפתיים של בתך. שניץ, מומלץ לפנות לקלינאית תקשורת בהקדם, בייחוד מאחר שאתם דוברים שתי שפות. יתכן ותהיינה הנחיות עבורכם באיזו שפה לפנות אליה-באופן כללי,ילד עם התפתחות שפה תקינה יכול להתמודד עםחשיפה לשתי שפות ולרכוש את שתיהן כשפת אם. אם קיימת בעייה שפתית, חשיפה לשתי שפות עלולה לבלבל את הילד ולעכב את התפתחותו השפתית באופן משמעותי.
רצוי לפנות למכון להתפתחות הילד לקביעת תור לאבחון שפה. הפנייה נעשית באמצעות רופא הילדים.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה בלילהחגית14/07/2009
בתי בת שנתיים ותשעה חודשים גמולה ביום כבר 4 חודשים בהצלחה. (עם פיפוסים קלים)
הייתי רוצה לגמול אותה מהטיטול בלילה והיא אף מביעה רצון לכך ומשתפת פעולה.
הבעיה היא שהיא שותה בקבוק מים לפני השינה וככה היא נרדמת. מהבקבוק היא אינה מוכנה להפרד וגם להפחית בכמות המים בבקבוק היא לא מסכימה בקלות.
אני מרגישה במילכוד מצד אחד היא רוצה להגמל מצד שני קשה לי להאמין שעם בקבוק לפני השינה היא תצליח בכך.
מה עלי לעשות?? לתת לה להרטב עד שהיא תבין שלא כדאי לה לשתות הרבה לפני השינה? להעיר אותה בלילה לשירותים?
אשמח לשמוע דעתך,
תודה חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום חגית
אודט בוקאי18/07/2009בתך יכולה להמשיך ולשתות בקבוק מיים לפני השינה ולהצליח בגמילה כך שאין צורך שתרגישי במלכוד.
מאחר שעברה תהליך גמילה טוב, רוב הסיכויים שהיא מוכנה גם לגמילה בלילה.
אגב, האם היא מתעוררת בבוקר עם חיתול מלא? ומשנת הצהריים?
לפני שתורידי לה את החיתול בלילה, כמובן רצוי שתניחי שעוונית תחת הסדין, על מנת למנוע עוגמת נפש מיותרת.
לפני השינה חשוב לעבור כל ערב בשירותים, כחלק מטקס ההשכבה,גם אם בתך טוענת ש"אין לי פיפי".
נסי ללמוד במשך כמה ימים כיצד בתך מתנהגת כשהיא ישנה ללא חיתול. אם היא הולכת ומרטיבה פחות ופחות ואף מתחילה להתעורר לשם כך ומבקשת ללכת לשירותים-אין צורך שתתערבי בתהליך.
אם כעבור כמה ימים אין שינוי מבחינת היכולת שלה להתעורר לפני ההרטבה, רצוי שתקחי אותה לשירותים לפני שאת הולכת לישון. חשוב שהיא תהיה שותפה אקטיבית בהליכה לשירותים(ולא שתרימי אותה תוך כדי שהיא ישנה). כך הגוף שלה ילמד להתעורר סביב השעה שבה השלפוחית נוטה להתרוקן.
אם בתך מגיבה טוב לחיזוקים התנהגותיים, כשהיא קמה יבשה, תוכלי לציין יחד איתה במדבקה את ההצלחה שלה באותו יום בטבלת ימים. כאשר הפיפי בורח, חשוב לומר ש"חבל וזה בטח לא נעים, אבל מחר ננסה שוב" .
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
חגית19/07/2009תודה על התשובה המפורטת.
לעיתים היא מבקשת גם בקבוק באמצע הלילה. איך לנהוג אז?
דרך אגב משנת הלילה היא קמה עם טיטול מלא ושנת צהריים בד"כ היא לא ישנה ואם במקרה היא נרדמת לשעה היא בלי טיטול וקמה יבשה.
תודה חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום חגית
אודט בוקאי21/07/2009אין סיבה למנוע מילד צמא שתיית מיים (האם אכן מדובר במיים?)במהלך הלילה, בעיקר בקיץ:). את יכולה "לתפוס טרמפ "על ההזדמנות בה בתך התעוררה ממילא ולקחת אותה להתרוקן בשירותים.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחות קטנהליאת14/07/2009
שלום, אני אם לשני ילדים מתוקים הגדול בן שנתיים ותשע והקטנה בת תשעה חודשים. לאחרונה בני בודק גבולות וכמובן מתעלל בילדה בכל רגע נתון. אני מנסה למצוא פתרונות יצירתיים כדי לעסיק אותו בזמן שאני צריכה לטפל בקטנה אבל הוא נהיה יותר ויותר עקשן. כמובן הדבר מוביל לכך שאני מאבדת שיקול דעת ועושה את כל הטעויות האפשריות. כולנו מתוסקלים ורגשות האשם והבילבול גדלים, מה אומרים לילד שמרביץ לאחותו הקטנה ומנסה לעשות כל הזמן דווקא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלו םליאת
אודט בוקאי21/07/2009התמונה שאת מתארת אופיינית מאוד לתגובה של אח בכור להולדת תינוק, בייחוד כשהפערים בין האחים לא מאוד גדולים. גורמים שמאיצים את הקנאה הטבעית בין אחים-שלב בו האח הקטן מתחיל להיות תקשורתי ובעל רצונות ברורים ומתחיל לתפוס יותר ויותר מקום-גם במאבק על הרכוש בבית(צעצועים). בנוסף, כמו שציינת, בנך בגיל שנתיים פלוס, שהוא גיל אופייני לבדיקת גבולות, והוא מרבה לשאול בהתנהגויותיו "מי יותר משמעותי לך ולאבא? אני או אחותי הקטנה? מה אתם מרשים לה ולא לי? האם אתם ממשיכים לאהוב אותי גם כשאני מתנהג בצורה שלא מקובלת עליכם? עד מתי?וכו'..
התמודדות על מקום במשפחה בין אחאים היא לאורך החיים ונדרשת מודעות גבוהה על מנת להבין מה הילד שואל אתכם בהתנהגותו ומה המסר שעובר אליו חזרה דרך תגובותיכם.
באופן כללי אומר שבתגובה לתוקפנות, חשוב תמיד להעביר מסר חד משמעי כי מדובר בהתנהגות שלא מקובלת עליכם, גם אם מובנת (קנאה וכו'). מילותיכם חשוב שילוו תמיד במעשים ברורים-הרחקה מהאחות, מהפעילות המשפחתית וכו'..במקביל, חשוב לייצר זמנים בהם בנך מקבל תשומת לב אישית ממך /מאביו, בנפרד מאחותו. לשם כך, עדיף שהיא תשאר עם השגחה של סבא/סבתא/ביביסיטר, ואילו אתם תבלו זמן משותף עם בנכם, ולא להיפך.
זיכרו-לה יותר קל לוותר עליכם מאחר שהיא הורגלה מיום הוולדה לחלוק בתשומת לב עם אחיה. לא כך המצב עם אחיה הבכור, שמלוכתו נשללה ממנו ברגע הוולדה, יחד עם דברים רבים שהוא מן הסתם קיבל ועוד יקבל כאח בכור(הערצתה אליו וכו'..).
אני מזמינה אותך לקרוא דיונים רבים בנושא בפורום.
אם תחושת הבלבול והתסכול מתמשכת, מומלץ לפנות להדרכת הורים על מנת להגביר מודעות ולקבל כלים להעשרת דרכי ההתמודדות.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר גן, גמילה מטיטול, לידת אחלאה14/07/2009
שלום רב,
ברצוני להתייעץ לגבי מספר נושאים "כבדים ומשמעותיים.
בני בן שנתיים נמצא במסגרת גן מגיל 1.8 (מרץ האחרון) - הסתגל, התרגל, מאוד חברותי ונראה שטוב לו ואוהב את הגן. הבעייה איתי שלי לא טוב ואני בהתלבטות האם להמשיך איתו באותו מקום שנה הבאה. בגדול בגן הצוות עושה רושם של צוות חם, אוהב אבל יש בגן בעייה רצינית של חוסר ארגון וניהול לקוי, חוסר השקעה וזה בא לידי ביטוי בהרבה מאוד פרטים שלי מפריעים. למשל, מחודש מרץ ועד היום לא היה אסיפת הורים, כשבני נקלט לגן לא שאלו לגביו שאלות מה אוהב, איך הוא, מתי יש לו יום הולדת וכו' וכמו כן לא מילאתי שום טפסים. אין שיתוף של ההורים בכל מה שקורה בגן: על מה מדברים כעת, איזה חיה היתה בחוג חיות. נותנים להם בין הארוחות פתי בר ועוגיות. עכשיו כשהתחלתי בתהליך גמילה מטיטולים, שיתפתי אותם כדי שישתפו עמי פעולה והגננת אמרה שהוא עוד קטן מידי (ברור לי שזה לא נוח לה וזו הסיבה האמיתית). דבר נוסף, הגננת שלו היתה שבוע בחופש ולא טרחו ליידע כלל את ההורים על כך. נכון שיש גננת נוספת של הבוגרים שבטח מילאה את מקומה אך עדיין לי מאוד חשוב לדעת מידע מסוג זה ועוד כהנה וכהנה...
בתחילת אוקטובר צפויה להיכנס אחות חדשה למשפחה, בעזרת השם, כך שאם אני אעביר אותו גן - זה יצא מאוד סמוך ללידה (גם לי לא יהיה קל עם הסתגלות חדשה - אבל אני אתגבר). והמשמעות של כך, זה צוות חדש, מקום חדש, ילדים חדשים שגם הם בעצמם צריכים להסתגל. מעבר לכך הוא יעבור עד אז שינויים נוספים כגון: מעבר למיטת מעבר ממיטת תינוק. גמלנו אותו לא מזמן מאכילת לילה (וזה עובד בסדר) וכמו כן הגמילה מטיטולים שהתחלתי.
אני מתחבטת ומתלבטת קשות האם להשאיר אותו באותו הגן במשך שנה שלמה וכל הזמן להיות מתוסכלת מדברים שמפריעים לי (שלו הם בטח לא מפריעים) או שלהעביר אותו לגן חדש בספטמבר (יש לקחת בחשבון גם חופש סוכות) עם כל המשמעויות שתיארתי לעיל? האם זו לא תהיה טלטלה רגשית טראומטית בשבילו? יותר מידי שינויים בטווח קצר?
יש לציין שהוא ילד נוח, חברותי ומסתגל די מהר לשינויים.
שאלה נוספת (סליחה על האריכות) לגבי הגמילה מטיטולים. התחלתי עם ישבנון ועברתי עכשיו לסיר כי נראה לי יותר נוח. יש לי רק כשעה עד שעה וחצי ביום להיות איתו בלי טיטול. כי בבוקר בגן. בצהריים חוזר הבית לישון צהריים ורק כשמתעורר בערך ב- 1600 אני משאירה אותו עם תחתון למשך שעה, כי אז אני יוצאת איתו החוצה ושוב טיטול, אז אני מרגישה שאנו לא מתקדמים כלל. ואני שואלת אותו אם יש לו פיפי , הוא עונה שלא אבל עושה בריצפה. מצד שני כשהוא בסיר/ישבנון משתף פעולה ועושה שם פיפי (קקי עדיין לא). האם אני פועלת נכון מבחינת הגמילה שלו?
תודה מראש
סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לאה
אודט בוקאי18/07/2009אני מסכימה איתך שעומדות בפניך החלטות לא פשוטות, אך בסופו של דבר את תצטרכי לקבל את ההחלטות, כי את ורק את יודעת במה את מסוגלת להתמודד, שבועות ספורים לפני הלידה.אנסה לכוון אותך.
לגבי הגן, בגדול, אם יש לך גן אחר "בקנה" שאת מרוצה ממנו ומתרשמת כי שם הניהול מוקפד יותר והתקשורת עם ההורים משמעותית יותר-מה טוב, בייחוד אם בנך הוא ילד סתגלן וסיום שנה הוא זמן טוב לעבור גן.
עם זאת, אני נוטה להאמין שלא קיים גן מושלם וחשוב לנסות ולמצות את הטוב מהגן הנוכחי, בעיקר משום שבנך מצא שם את מקומו וגן אחר הוא בכל מקרה הימור. חשוב להמנע מלהעמיס עלייך ועליו מעברים לא הכרחיים.
נראה שהכניסה שלכם באמצע שנה לגן לא איפשרה תהליך קבלה נורמטיבי ונשארת עם תחושה שבעצם לא מכירים את בנך ואותך מספיק. כל גן מקיים אסיפת הורים בתחילת שנה(אוגוסט ספטמבר) ובה מתנהל תהליך תיאום ציפיות, בדרך כלל של הגננת כלפי ההורים. מעבר לכך, התקשורת של הגננת עם ההורים היא עניין שתלוי באישיות הגננת ויש טווח רחב. קשה לי להאמין עם זאת שלא מלאתם טפסים רוטיניים בהרשמה לגן, עם פרטים טכניים כגון מספרי טלפון לשעת חירום, תאריך לידה של הילד, מצב בריאותי וכו'. איך אחרת יציינו ימי הולדת בגן שהם חלק אינטגרלי מהווית הגן?
באופן כללי, חשוב שתשלימי עם העובדה שזה הגן ויש לך אפשרות במידה מסוימת לשפר את התקשורת מול הגננת, בדברים שחשובים לך, וזה אומר להיות אקטיבית. לעדכן אותה בדברים משמעותיים שעוברים על בנך וחשוב שהיא תהיה בתמונה, לבקש עדכון מראש לפני יציאה לחופש על מנת להכין את הילד וכו'. כעת את עומדת לפני אסיפת הורים לשנה החדשה-זו הזדמנות להעלות נושאים שמשמעותיים לך. אולי גם לבדוק אפשרות להקים ועד הורים, שישתף פעולה לאורך השנה עם הגננת ויייצג את צורכי הילדים (שהם לא תמיד צורכי ההורים..). קחי בחשבון שלא תמיד יש לכך היענות בגנים פרטיים.
לגבי הגמילה, חבל מאוד שהגננת לא התגייסה לתהליך. יהיה לך יותר קשה לעשות זאת בלעדיה, אך את יכולה וזהו גיל טוב וזמן טוב לגמילה(גם מבחינת עונה וגם מבחינה זו שאחרי הלידה יהיה יותר קשה פי כמה)
אכן יש בלבול באופן שבו נהגת עד כה אחהצ עם בנך בגמילה.
סופשבוע הוא זמן טוב לייצר רצף ולהשאיר את בנך ללא חיתול ולהחליט שלא יוצאים מהבית לצורך המטרה החשובה הזו, על מנת להקדיש את מיטב הזמינות שלך לאותות של בנך, מתי צריך לשירותים, וגם על מנת שתאפשרו לו להסתובב בחופשיות עם תחתונים.
לצערי לא ארחיב בנושא איך להתחיל גמילה. את יכולה לקרוא בהרחבה תשובות רבות בנושא איך להתחיל גמילה בפורום.
ההמלצה הכי חשובה שלי עבורך-היי נחושה שבנך עומד להגמל ושאין דרך חזור מרגע שהורדת את החיתול, כך תקלי על בנך את תהליך הלמידה. אם השגת הישגים בבית והגננת עדיין לא משתפת פעולה, לא נורא כי אוטוטו בנך יצא לחופש ואז תוכלי לייצר רצף בגמילה ולבסס את הלמידה וכשיחזור לגן כבר יהיה גמול.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד קצת פרטים
לאה19/07/2009הי אודט
המון תודה על התשובה.
אני קצת רוצה להרחיב לגבי ההתנהלות בגן לאור תשובתך. יש לי גן אחר בקנה שהתלבטתי בינו לבין הגן הנוכחי. מאוד התרשמתי ממנו, הניהול מוקפד ביותר והתקשורת עם ההורים נהדרת ויש אוזן קשבת, פשוט הוא קצת יותר רחוק, וגם זה גן יחסית חדש ואני לא יודעת איך יהיה הצוות וגם לא מכירה. בגן הנוכחי מבחינת החום והיחס של הצוות אני מרוצה מאוד. בעת הקליטה של בני לא נתנו לנו שום טופס למלא, לא שאלו כל שאלה ואפילו לא התעניינו לגבי פרטים טכניים כגון מספרי טלפון - כי כך הגן מתנהל ואני לא חושבת שזה קשור לכניסה באמצע שנה. למשל, אני נפגעתי שלפני זמן מה הודעתי שיש לו יום הולדת בקרוב וענו לי שכבר רשמו את התאריכים של כולם על הלוח וידאגו עכשיו גם לרשום אותו - רק אז התחוור לי ששאלה כה טריוויאלית לא נשאלה בעת כניסתו לגן. אני מרגישה שיש חסימה תקשורתית ביני לבין הצוות וזה לא משהו שאני יכולה לשנות. למשל אם אבקש לעדכן אותי לפני יציאה לחופש, זו תיראה להם בקשה שולית וקטנונית וביקורתית. לדעתי הם בעצמם צריכים להבין את החשיבות שבעדכון מסוג זה וזה לא צריך לבוא ממני. פרט נוסף שרציתי להוסיף זה שבנוסף לעובדה שילדי הצוות נמצאים בגן, הצוות בעצמו יש ביניהם קשרים משפחתיים (אחות של... הבת של...) ולדעתי זה פוגע בהתנהלות כי אני מרגישה סוג של טאבו וסגירות ולא שקיפות מול ההורים.
יש לציין שיש לי כל כך הרבה מה להעיר ולומר לגבי התנהלות הדברים שם, שאם אומר את הכל אני איראה בפניהם כנודניקית וזה ישפיע על היחס לבני וגם יש דברים מסויימים שהמנהלת צריכה לבוא ולהדריך ולנהל ואני לא צריכה להתערב. למשל, פותרים קונפליקטים בין ילדים ע"י מתן עוגייה (גם סותמים להם את התיאבון לפני אוכל וגם לא מסבירים להם ומכוונים את הילדים).
אני שוב רוצה לשאול אותך מה דעתך, האם עלי לעבור גן? מצד אחד יחס חם ואוהב אבל כל השאר בכי רע ולקחת את ההימור? האם זו לא תהיה טראומה ריגשית לבני? לי המעבר יהיה מאוד קשה כי גם אני כבר זמן רב בכל מיני מעברים, אבל לעצמי אני פחות דואגת.
תודה שוב
לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לקבל תשובה
לאה21/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לאה
אודט בוקאי21/07/2009המעבר לא יהיה טראומתי לבנך, ככל שאת תהיי שלמה יותר עם החלטתך. מדברייך, נשמע שיוקל לך לנתק את הקשר עם הגן הנוכחי, בו את מוצאת בעיקר חסרונות. עם זאת, על מנת שלא יווצר מצב בו כעבור זמן קצר תרגישי שתחושתך לגבי הגן החדש (גן קשוב, תקשורת נהדרת, מנוהל בקפידה)הייתה מוטעית, חשוב שתקבלי תמונה כמה שיותר מלאה לגבי הגן החדש לפני המעבר, לכי למספר ביקורים, שאלי שאלות, בקשי אינפורמציה מהורים שילדיהם מבקרים שם-וזאת, על מנת שלא תופתעי ותתאכזבי כפי שקרה בגן הנוכחי. העברה נוספת של בנך, לגן שלישי, כבר תהיה בעייתית. אגב, כל עוד לא קבלת החלטה, רצוי לא לערב את בנך בביקורים בגן החדש, על מנת לא לייצר אצלו בלבול.
בכל מקרה, מאחר שאת מציינת כי את זמן רב במעברים, הייתי מציעה לך לפנות לייעוץ מקצועי על מנת לקבל ליווי בכל ההחלטות בהן את מתלבטת לתקופה הקרובה.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעות הרגלי שינה וגירושיןאורית14/07/2009
יש לי ילד בן 3 וחצי שבעקבות גירושין לפני 7 חודשים הרגלי השינה שלו השתנו הוא היה עד לפני 7 חודשים ישן בחדר שלו מאז הוא ישן איתי ועם בן זוגי החדש באותה מיטה,אנחנו חיים בחדר אחד בגלל קושי כלכלי (אני יודעת שזה לא מומלץ) משהו שישתנה עוד כמה חודשים גם מתחילת הגירושין הוא ניהיה יותר רגיש וחסר ביטחון שהוא מוכן לישון רק ביחד איתי,לעיתים רחוקות שאני צריכה עזרה מההורים שלי שהוא אצלם הוא ישן איתם במיטה.
בנוסף השתנה השינה שלו בשבתות שהוא אצל אביו הוא ישן איתו במיטה וגם יש עוד נושא שבזמנים האילו בעלי לא נותן לי לדבר איתי בטלפון שהוא נמצא איתו כך שיש נתק מוחלט ולזה מה שהוא התרגל.
רצתי לשמוע על העניין הזה ולדעת מה ההשלכות שיכולות להיות לילד ומה זה יכול לגרום להתפתחות שלו בעקבות מצב זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורית,התשובה לשאלתך בתחתית העמוד!
אודט בוקאי14/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
