מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התנהגות תוקפנית אצל בת 2.5אמא ל- 406/07/2009
בתי בת השנתיים וחצי מגלה התנהגות תוקפנית כלפי אחיה התינוק בן ה- 10 חודשים וכלפי שני אחיה הגדולים (7, 8). גילויי התוקפנות משתנים מאח לאח - כל אחד מקבל את "המגיע" לו (את התינוק היא צובטת בפנים, לאחותה הגדולה היא מושכת בשיער וכו'). ללא ספק, הקטנה מקנאה באחיה התינוק, שעשה קפיצה התפתחותית גדולה מאד לאחרונה, ואף מבטאת את קנאתה במלים. וגם מול אחיה הגדולים היא נאבקת בחיפוש מקומה במשפחה ולפעמים נדמה שהיא תוקפת אותם מתוך חיפוש אחר תשומת לב.
כיצד לנהוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמא ל-4
אודט בוקאי09/07/2009לא פשוט להיות הורה לארבעה ילדים, ונראה שעוד יותר לא פשוט להיות ילד ה"סנדוויץ" (אגב, איך אתם תופסים את מיקומה/תפקידה במשפחה, כסנדוויץ או כבכורה בין הקטנים?).
לא ציינת כיצד אתם מגיבים בכל מקרה שבה בתך תוקפת את אחיה, גדולים כקטנים, וכיצד כל אחד מהם מגיב. מה שברור בכל מקרה הוא שהתנהגותה התקפנית מונצחת מאחר והיא משיגה את מבוקשה (התקיפה), וגם בשל העובדה שהקושי שבעטיו היא נוהגת בתקפנות לא קיבל מענה. לכן העבודה (המאוד לא פשוטה אך אפשרית) צריכה להיות בשני מישורים-למנוע ממנה להצליח ב"תקיפות" שלה, מה שאומר השגחה מרובה שלא תמיד אפשרית כשיש ארבעה ילדים (ואחד מהם תינוק), אמירה מפורשת שלכם כהורים לגבי הסתייגותכם מהתנהגותה אם היא אכן מצליחה לתקוף ומתן ענישה תואמת לגילה ולמצב, למשל-הרחקה מהמקום תוך אמירה"אם את לא יודעת להתנהג יפה בקרבת אחייך, את לא יכולה לשבת איתנו".
במקביל, חישבו על הדברים שהשתנו בשגרת חייה ועל הוויתורים שנאלצה לעשות כשנולד אחיה התינוק (העברה למיטה/חדר אחר, הרגלי הבילוי שלכם אחהצ,שינויים בטקס השכבה ועוד..) ונסו להקפיד לפחות על קיום חלק מההרגלים הקודמים, בזמן שהתינוק נמצא תחת השגחה של סבא/סבתא /בייביסיטר. בכל חגיגה של שלב התפתחותי של תינוקכם, ציינו באיזה מקום היא נמצאת ביחס אליו והדגישו את הפער שעדיין קיים ביניהם (למרות שהולך ומצטמצם..).
לסיום-ילד שמכה את אחיו הקטן-זו תופעה יחסית מוכרת, אך הכאה של ילד גדול על ידי ילד קטן, מעלה בי תמיהה עד כמה אתם כהורים מאפשרים זאת, בהנחה(גלויה או סמויה) שלקטן מותר הכל והגדול צריך לוותר ולהבין.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה
אמא ל- 410/07/2009בעיקרון, ככל האפשר, תגובתנו על התנהגות תוקפנית של הילדה מכל סוג שהוא הינה שילוב של אמירה מהסוג: "אסור להרביץ/למשוך בשיער/לצבוט..." לפי העניין והכנסת הילדה ללול של אחיה התינוק לשתי דקות, תוך השגחה עליה שם (שלא תיפול בנסיון לצאת מהלול). השיטה מתגלה כיעילה למדי... ואכן, מספר נסיונות התוקפנות פוחת, וגם העוצמות (היא בוחנת אותנו בחיוך ערמומי טרם מעשה, ומנסה לתקוף בהססנות...)
לגבי התוקפנות כלפי הגדולים, נדמה לי שמדובר בשילוב של גריה (שער ארוך ושופע של האחות הגדולה) רצון למשוך תשומת לב, ואולי גם תגובות מעודדות של הגדולים (כגון, צחוק של בני הגדול וצרחות קולניות מאד של בתי הגדולה...)
בכל מקרה, תגובתנו הנחושה עוזרת, והתוקפנות בדעיכה, אם כי, על פי דפוס ההתפתחות שלה, אני מצפה לגל נוסף (זה בא בגלים, כל מספר חודשים...) ויודעת, שמבחינת התינוק, עלי להיות על המשמר כשאחותו הגדולה-קטנה בסביבה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עם גמילה מקקידנה06/07/2009
שלום,
בני בן ה - 3 נגמל רק לאחרונה מחיתולים. כבר בהתחלה לא היו פספוסים עם הפיפי והוא אף ללא חיתול בשנת צהריים. (בלילה הוא ישן עם חיתול אך לרוב קם עם חיתול יבש לחלוטין ועושה פיפי בישבנון)
הבעיה היא עם הקקי...
הוא בשום פנים ואופן לא מוכן לעשות קקי בישבנון/סיר אלא הוא מבקש חיתול ועושה בחיתול.
העניין הוא שמרגע שנהייתה לו מודעות לגבי היציאה של הקקי הוא ממש מבועת תוך כדי עשיה הוא מתנהג כאילו מישהו רוצה לעשות לא משהו והוא תוך כדי קורא לי ואני רואה שהוא ממש מפחד. יצויין שמאז שהתחלנו גמילה הוא עושה קקי אחת ליומיים שלושה כאשר לפני הוא היה עושה פעמיים ביום.
מה עושים עם העניין הזה? הוא בינתיים לא מראה שום נכונות לעשות בשום מקום שהוא לא החיתול. אנחנו מצידנו לא לוחצים וזורמים איתו.
תודה על הכוונה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דנה
אודט בוקאי09/07/2009את מתארת תופעה שאופיינית מאוד לילדים בתהליך הגמילה, במהלכו הגמילה מפיפי עוברת ללא קשיים ואילו בנושא הקקי הדבר יכול להמשך תקופה ארוכה ולהפוך למטרד גדול לילד ולהוריו.
לגבי העצירות החלקית שפיתח בנך, ללא ספק הוא חושש כעת מיציאות כי הן כעת מכאיבות יותר-ככל שהצואה מוחזקת בגוף כך היא מתייבשת ומתקשה. לכן חשוב קודם כל לטפל מבחינה רפואית-לפנות לרופא משפחה ולקבל תכשיר נגד עצירות.
אני רואה שתי אופציות :
האחת היא תהליך הדרגתי(שיכול להצליח אך גם עלול להמשך תקופה ארוכה), במסגרתו תעודדו את בנכם לעשות קקי בחיתול רק בחדר השירותים (לא בכל מקום בבית) ובהמשך תכוונו אותו לעשות קקי עם החיתול כשהוא ישוב על האסלה, עם ישבנון. ככל שתרגישו שיש שיתוף פעולה והחרדה פוחתת כך תתקדמו עם התהליך עד להורדת החיתול ועשיית הקקי בשירותים.
השנייה היא תהליך אקטיבי יותר, מבחינתכם, שאינו "מתחשב" בקצב של הילד, אלא דורש ממנו להתאים עצמו לדרישות שלכם. תהליך זה מאופיין בגישה תקיפה, אך לא תוקפנית. מתן חיתול לא יהיה אופציה (ועדיף שבאמת לא יהיה בהישג ידכם) אלא עשיית הקקי בשירותים. ברגע שמרגישים שהקקי עומד לצאת ועל פי תיאורכם כרגע זה אירוע מאוד ברור, עליכם לקחת את בנכם לשירותים ולהסביר לו שקקי עושים רק באסלה. שאתם מאמינים שהוא יצליח כמו שהוא הצליח עם הפיפי. יעברו מספר ימים קשים אך מאחר ולא תהיה אפשרות לסגת, בנכם ייאלץ לעשות צרכיו בשירותים.
תוכלו לקרוא על שיטה זו באתר של דפנה תייר, לשעבר אחת ממנהלות הפורום הנוכחי. לעתים נדרש ליווי של מפגשי הדרכה על מנת לקבל תמיכה בדרך זו שדורשת סמכות הורית ואמונה "בדרך".
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות ביחס לבחירת גןאמא06/07/2009
שלום רב,
בני יהיה בן 4 בספטמבר, מיועד לגן עירוני- טרום חובה. כעת נמצא בגן פרטי מדהים מגיל שנתיים, עם גננת מצויינת, מעשירה, מלמדת, מחזקת, יש לו הרבה חברים וטוב לו. אני מתלבטת אם להשאירו בגן שנה נוספת בגן הפרטי, יחד עם חבריו (שקטנים ממנו ב-3 חודשים בערך- אבל מיועדים לטרום טרום חובה ולכן נשארים) - בגלל שמאד טוב לו ואני לא רוצה למהר לשום מקום או לסיים מסגרת שמאד טוב לו ללא צורך או להעבירו לגן עירוני ואם כן- לאיזה.
יצוין שאם אני אשאיר בגן הפרטי- אז הוא יגיע לגן עירוני לשנה אחת בלבד לפני כתה א'- וגם זו התלבטות - אם יהיה לו מספיק זמן להתסגל, כי כנראה יגיע לקבוצת ילדים מגובשת - ואז יהיה יותר קשה להתסגל.
הגן העירוני הראשון - הוא גן א'- הוא הגן המועדף עלי, קיבלתי המלצות מעולות עליו, גגנת מעולה, הוא מרוחק קצת מהבית, הוא לא יכיר בשנה הראשונה אף אחד (בשנה השניה צפוי שיגיע חבר נוסף), גן אינטימי ונעים.
גן ב'- גן איטנימי וקטן, גננת ממולצת - אבל דרך המלצות עירייה ולא המלצות הורים, קצת מרוחק מהבית.
גן ג'- הגן שהוא משוייך אליו- נחשב ספינת הדגל של העיר מבחינה חינוכית- אבל זה קומלפס גדול של 6 גנים, לא אינטמי, די מאיים ואין המלצות על הגננת.
יחד עם זאת, הוא משויך לגן ג' ואם יגיע לשם - כנראה שתהיה המשכיות לביה"ס (אלא אם כן אחליט לשלוח אותו לבי"ס מרוחק יותר בשל בעיות קרינה שיש בביה"ס). .נראה לי שיש חשיבות גדולה לנושא ההמשכיות מגיל גן לביה"ס יותר מאשר מגן פרטי לגן עירוני - כי בשנה הראשונה לגן העירוני- כולם מגיעים מגנים פרטים ולא מכירים זה את זה ובבית ספר - כולם כבר מכירים מהגן- ואז יותר קשה להסתגל כילד חדש שלא מכיר.
בני הוא רגיש, ביישן, עדין מאד ולכן כל החששות שלי.
מה המלצותכם? מה לעשות?
להשאיר בגן פרטי ולהתסכן בכך שיהיה לו קשיי הסתגלות בגן חובה כי כולם כבר יכירו זה את זה משנה קודמת או להעביר לגן עירוני ואז לאן- האם ההמשכיות חשובה יותר מאשר גננת טובה ומקום אינטימי ונעים או להפך?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לאמא
אודט בוקאי09/07/2009אכן התלבטות מורכבת, עם כל כך הרבה פרטים לשים אליהם לב כחסרונות מול יתרונות, עד שמרוב עצים לא רואים את היער..
אני סבורה ש"מעבר הוא מעבר הוא מעבר", והוא בדרך כלל יהיה כרוך במשבר, בעיקר אם מדובר בילד עדין ורגיש. עם זאת, אני חושבת שמה שעושה את המעבר קל יותר לעתים הוא ההבשלה של הילד וגם ההבשלה הנפשית של ההורה למעבר.
אם הגן הנוכחי (הפרטי)נותן מענה מקיף לילדי טרום חובה מבחינת צרכים קוגניטיביים חברתיים ומוטוריים, אני נוטה לחשוב שכדאי להשאירו שם שנה נוספת לחזק את בטחונו העצמי.
עד אז, תוכלי גם להעשיר את ידיעותייך והכרותך עם המסגרות העירוניות השונות, על סמך חוות דעת של חברותייך, ולא רק על סמך המלצות העירייה.
המעבר לגן החובה אכן לא יהיה פשוט, אך לדעתי תגיעי אליו כהורה יותר מוכנה נפשית וזה כשלעצמו יוכל להקל על הסתגלותו של בנך.משם הוא יעלה לכתה א' כשהוא כבר מכיר את קבוצת הילדים עמם הוא עולה.
אגב, מה דעתה של הגננת בנושא?
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות של בני בן ה- 1.7 :-(שושי05/07/2009
צהריים טובים.
יש לנו בן מדהים בן שנה ושבעה חודשים. לפני בערך כחודשיים חזר
מהגן עם נשיכה על זרועו. מאותו הרגע דברים התחילו להשתנות.
מאז מידי פעם יש לו התקפי זעם שמאוד מלחיצים אותי ואת בעלי.
ההתקף זעם יכול להגיע בעקבות איסור שלנו על משהו או עייפות
או ממש ככה פתאום ללא הבנה מדוע זה. ההתקף מתאפיין בהתנהגות כגון:
משיכת שיערות לעצמו, מכות על הראש שלו, נשיכה של כף ידו
או במידה ואני מרימה אותו גם מכות לעברי או לעבר בעלי.
לראות אותו ככה קורע אותי מפנים עם זה שאני מבינה שזה
שכיח וידוע כחלק מגילוי עצמי שלהם. אנחנו נוהגים בהתקף זעם הזה,
לאמר לו אסור, אני לא מסכימה ולרוב הוא בוכה ובוכה.
אז כשאני רואה שאני לא מצליחה להרגיע אותו
(גם ע"י הסחת דעת ע"י משחק אהוב וכדומה), אני מניחה אותו על הרצפה
ונותנת לו להמשיך לבכות עד שיתעייף! אך הבעיה שהצרחות
וכל שאר הדברים ממשיכים והוא לא מפסיק לבכות:-(((
אז מה אני עושה בכך למעשה??? בגן תודה לאל, יש פחות דפוסי התנהגות
כזו אבל כשהיה הגננת ידעה אותי ואמרה לי שהן אומרות לא, אסור להרביץ לעצמך,
אנחנו מבינות שאתה כועס.... מנסות לדובב את הרגש שלו.
כשמגיע רגע "ההתקף" אנחנו נלחצים אך עם זאת לא נותנים לו להרגיש
שהוא מצליח לעשות סביב התנהגות זאת דרמה.
אני חייבת לציין שהתנהגות זו יכולה להיות פעם בשבוע, פעמיים בשבוע
או בכלל לא להופיע שבוע שלם!!!!!
זה יכול לקרות גם כשהוא מתעורר באמצע הלילה (אף פעם לא ישן לילה שלם)
ובגלל כנראה החוסר יכולת שלו להרדם שוב מתחיל התקף שכזה....
בבקשה, אני מתחננת לעיצות, מה לעשות? איך עליי ועל בעלי לנהוג?
איך עליי לבקש מהגננת בגן לנהוג? מתי זה יעבור? האם עליי לפנות לגורם מוסמך?
אציין שהבן שלי מתפתח באופן תקין עפ"י טיפת חלב, הגננת ורופאת המשפחה.
בבקשה, אני ממש זקוקה לעיצות כי הלב נשבר לנו לראות אותו מתנהג
ככה ומכאיב לעצמו.
ועוד שאלה, מדוע הוא נושך , מכה או מושך לעצמו את השיערות
שהוא מרגיש בעצמו שזה כואב לו????
תודה רבה על מענה מסור!!!
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכאה עצמית
אודט בוקאי09/07/2009שלום חנה
התנצלותי על העיכוב במתן התשובה.
את מתארת התנהגות מאוד סוערת של בנך בזמן התקף זעם ובמקרים טיפוסיים (בכי, צרחות השטחות על הרצפה, וכל מה שקשור בהפניית אגרסיה החוצה לסביבה)אכן מומלץ להיות בקרבת הילד, לנסות לשקף את כעסו ולהניח לו עד יעבור הזעם (בכל מקרה, לא להתעלם). עם זאת, במקרה שאת מתארת במהלך התקף הזעם בנך מפנה אגרסיה כלפי עצמו-וזה החלק המדאיג ובהחלט ניתן להבין שהלב נשבר למראה זה וטוב שפניתם לייעוץ, מאחר שבנכם שרוי במצוקה.
אין לי מספיק רקע התפתחותי לגבי בנכם, אך אוכל להעלות השערות:
פגיעה עצמית יכולה לבטא קשיים בוויסות רגשי-קושי להרגע, חוויה של רגשות חיוביים ושליליים בעוצמות גבוהות ועוד. הכאה עצמית יכולה להופיע כאשר הפעוט חש כי זו הדרך היחידה בה הוא יכול לבטא את רגשות שליליים, מאחר ועד כה לא ניתנה לגיטימציה לכך בדרכים אחרות. הכאה עצמית יכולה לנבוע מתסכול רב במקרה של קשיים בשפה ובתקשורת.
במקרים אחרים, הצורך לנשוך להכות ולמשוך שערות מבטא קושי משמעותי בוויסות תחושתי, כשבד"כ מדובר בתת רגישות.
אין הרבה משמעות למתן עצות לפני ביצוע אבחנה מבדלת.
אני מציעה לכם לפנות בהקדם לייעוץ מקצועי, עם עדיפות לפסיכולוג התפתחותי במכון להתפתחות הילד. אם התורים ארוכים, אוכל להמליץ לכם על פסיכולוג באזור מגוריכם.
במקביל, כדאי לכם להכנס לאתר "חושים" שהוא אתר של מרפאה בעיסוק שרון שני גונן, ולבדוק האם הנושא של וויסות תחושתי מתאים לתמונה שבנכם מציג.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירת מסגרת לתינוקמיכלי04/07/2009
שלום!
בני היקר יהיה בספטמבר הקרוב בן 10 חודשים. אני חזרתי לעבודה כשהוא היה בן שלושה חודשים ומאז הוא עם מטפלת כל יום מ-0830 עד 1530.
הוא והמטפלת מסתדרים נהדר (הוא שמח לקראת בואה, רגוע מאוד, אוכל וישן יפה), אולם יש בה דברים שמפריעים לי מאוד באופי (בעיקר העובדה שהיא ביקורתית מאוד כלפיי ובאופן כללי אישה יחסית קשה, לא נחמדה). אני חוששת שככל שהוא יגדל הוא יספוג ממנה יותר את התכונות האלו ולכן חשבתי להכניס אותו בשנה הבאה למסגרת קטנה (3 או 4 ילדים).
התחלתי לראות פעוטונים קרובים אליי בשכונה. באחד הפעוטונים יש בסה"כ 3 ילדים והמטפלת נראית לי מצוינת. עם זאת, הטלויזיה דלוקה כל היום על תוכניות של גדולים (cnn...) ועובדה זו מפריעה לי.
שאלתי היא:
1. האם החשש שלי שהילד יספוג מהמטפלת תכונות אופי שאני פחות רוצה, הוא מוצדק? זה הגיל שבו תכונות כאלו אכן נספגות?
2. האם טלוויזיה שפתוחה על תוכניות של גדולים, צריכה להטריד אותי? תינוקות בכלל מסתכלים על סוג כזה של תוכן או שהם פשוט מתעלמים ממנו?
3. האם עדיף להשאיר את הילד עם המטפלת עד גיל שנתיים ואז פשוט להעביר אותו לגן שבו יש יותר פיקוח על התכנים?
אשמח להכוונה, גם אם לא לתשובות מדויקות :)
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כימיה (של מי?) עם המטפלת
אודט בוקאי08/07/2009נשמע שבנך מסתדר היטב עם המטפלת ושהיא מתאימה את עצמה לצרכיו. לגבי השאלה האם הוא סופג את הביקורתיות שלה,תלוי אם הביקורתיות מכוונת גם כלפיו-האם היא מקבלת אותו כפי שהוא?מתפעלת מהישגיו? או שאינה מרוצה מהרגליו/נטיותיו וקצב התפתחותו? האם היא לא נחמדה גם אליו?נוקשה מדי בהרגליה ודרישותיה?חשוב מאוד שמטפלת תעניק לילד תחושה שהוא משוש לבה וגורם לה הנאה וסיפוק וכמו שהוא שמח לקראתה בבוקר היא שמחה לקראתו ובעבודתה.
האם את מרגישה שבשל הביקורתיות שלה כלפייך, את לא מצליחה לדרוש ממנה דברים ביחס לאמונות שלך והציפיות שלך כיצד לטפל בבנך? האם את מרגישה שהביקורתיות של המטפלת מערערת בך את תחושת הבטחון שיש לך באמהות שלך? האם תחושה זו מתעוררת גם מול אנשים אחרים קרובים אלייך (אמא/חמה/גיסה וכו'?)
לעתים יש כימיה בין מטפלת/גננת והורים ולעתים אין וגם זה בסדר, מה שחשוב הוא הכימיה בין המטפלת לילד. מעבר לכך, רק את יכולה ללהחליט עד כמה חוסר הכימיה היא בלתי נסבלת עבורך, וכמה את מוכנה להקריב עבור בנך.
לגבי טלוויזיה במשפחתונים, לטעמי, החשיפה של הילדים לתוכן לא מותאם להם אינה בהכרח החלק הבעייתי, אלא עצם העובדה שאין התכווננות לצרכי הילד,וצרכי המבוגר (מטפלת המשפחתון והתכניות האהובות עליה) קודמים לכך. זה אומר הרבה לגבי סדר העדיפויות של המטפלת במשפחתון ועל הרצון והיכולת שלה להיות קשובה ועירנית לילדים בהשגחתה. מה שכן, לפחות היא כנה ולא מתיימרת להסתיר זאת. כעת ההחלטה בידייך.
אני אישית סבורה שאם זה מתאפשר, יחס אישי של מטפלת טובה עד גיל שנתיים עדיף על פני יציאה למסגרת חוץ ביתית.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האכלה מאנשים שהם לא אמארינת04/07/2009
שלום,
בתי בת 4.5 חודשים. עד עכשיו נזונה מהנקה מלאה,למעט מספר מקרים שנאלצה לקבל
בקבוק בזמן שלא הייתי בבית.כשהייתה קטנה יותר,הסכימה לקבל בקבוק מבעלי או מבן משפחה אחר באותם מקרים מוזכרים.
כיום היא לא מוכנה לקבל בקבוק מאף אחד חוץ ממני (וגם לא תמיד).
היא מסוגלת לבכות ולצרוח במשך שעות ולא לאכול כלום.
אני חוזרת לעבודה בימים הקרובים והיא נכנסת למשפחתון
השאלה החשובה היא איך לגרום לה לקחת בקבוק ממישהו אחר מלבדי(ולמה היא לא מוכנה לעשות זאת))? והאם המשך ההנקה לא גורם לה לסרב לבקבוק?
ועוד שאלה -עד כמה מדובר בתהליך טראומטי עבורה?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב של האכלה מבקבוק והנקה
אודט בוקאי08/07/2009שלום רינת,
העצה הכי טובה שאני יכולה לתת לך היא לפנות ליועצת הנקה שהיא בעלת ניסיון רב בנושא שילוב האכלה מבקבוק עם הנקה.
לגבי הקשר בין המשך ההנקה והסירוב לבקבוק-אני לא חושבת שיש קשר ונראה לי שאם יש לך אפשרות להמשיך בהנקה (מן הסתם בתדירות נמוכה יותר)גם כשאת יוצאת לעבוד ובתך עדיין מבקשת לינוק-אין סיבה שתפסיקי. בנוסף, ציינת שבעבר היא כן הייתה מוכנה לקבל מאחרים בקבוק וזאת בעת שינקה, כך שהיא כן מסוגלת להתרגל לשתי צורות ההאכלה.עצם העובדה שהייתה מוכנה לקחת ממך בקבוק ולוותר על היניקה-גם כן מעידה על יכולת הסתגלות וגמישות.
כמו בכל תהליך למידה, העקביות חשובה ויתכן שבתך הגיבה לאמביבלנטיות מצדכם לגבי הנקה/בקבוק, האכלה על ידי אמא/על ידי אחר (האם באופן לא מודע את מבקשת לבלות יותר זמן במחיצת בתך לקראת היציאה לעבודה ולכן היא בתגובה מתעקשת על האכלה ממך?)
ללא ספק קשה ביותר למנוע האכלה של תינוקת כה קטנה, אך לשאלתך-אם יכולה להווצר טראומה משינוי בהרגלי ההאכלה-גמילה קיצונית ללא תהליך הדרגתי עלולה להיות טראומטית לשני הצדדים. כמו כן, חשוב להמנע מאמביבלנטיות שגוררת בלבול רב ומצוקה אצל התינוק.
לצורך כך לדעתי חשוב שתעשו את השינוי בהרגלי האכילה/הנקה שלה בליווי של יועצת הנקה מוסמכת. חשוב מאוד שתצאי לעבודה כמה שיותר רגועה ושלמה עם הפרידה מבתך ועם הידיעה שהיא מקבלת את צרכיה הבסיסיים.
אם תרצי, אוכל להמליץ לך על יועצת הנקה.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העדפת ההורה אחדאימא'לה03/07/2009
בוקר טוב,
הקטנה בת שנתיים, ולאחרונה לא מסכימה שאבא יחליף טיטול בבוקר או יכין ארוחת בוקר.
היא מבקשת שאימא תעשה זאת; פורצת בבכי ויבבות, לא מאפשרת לו לבצע פעולה פשוטה כמו
החלפת הטיטול, ואומרת שרוצה שאימא תעשה זאת.
איפה עובר הגבול של הצבת גבולות ובדיקתם על ידה? האם זהו חלק מגבולות? כיצד עלינו לנהוג עמה?
תודה
הורים מבולבלים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאימא'לה
אודט בוקאי04/07/2009את מתארת התנהגות מאוד אופיינית לגיל זה שבמהותה הרצון לשלוט בסביבה שהולך וגובר בגיל שנתיים, עם גילוי האוטונומיה והנפרדות. כמו שהיום היא רוצה רק עם אמא, מחר זה יכול להתהפך וזה בסדר. מעבר להתפתחות הטבעית, חשוב להבין אם בתך מגיבה לאיזשהו שינוי שחל בבית לאחרונה, האם אבא נעדר מהבית ולכן יש כעס ורוצים רק את אמא, האם את נעדרת יותר לאחרונה ובתך מגיבה לכך בהצמדות יתר אליך? האם את סומכת על בעלך שיטפל בבתך באופן שיענה על הצרכים שלה?
בכל מקרה, חשוב לאפשר את השלב הזה ולהבין שהוא מגיע ממקום נורמטיבי, הגבול הוא כשזה מפריע לכם לתפקוד התקין של הבית-למשל, כשאת ממהרת לעבודה ובעלך נדרש לתת מענה במקומך בשעות הבוקר הלחוצות, או כאשר אתם חשים שניסיונות השליטה של בתך נוקשים מדי ומופיעים לאורך היום בעוצמה רבה בתחומים נוספים.
חשוב שהצד ה"פחות פופולרי" בשלב זה, יגיב בהבנה ולא ייעלב או יכעס ובכך ייצר רגשות אשם מיותרים בקשר עם הפעוט. אין הדבר אומר ש"אבא הוא לא טוב" או שאוהבים אותו פחות.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רישום לגן לבן שנתיים וחציטלי 221002/07/2009
בני בן 2.5 כרגע נמצא במשפחתון, בו הוא מקבל יחס אישי מצויין, ואשר ממנו אני מאוד מרוצה. בשנה הבאה בני יהיה הבוגר ביותר בגן (הבוגרים ממנו בשנה זו עוברים לגן אחר), ואף ישאר הבן היחיד בשכבת הגיל שלו (עם בנות צעירות יותר, ובן הצעיר ממנו ב- 8 חודשים). שאלתי - מהי מידת ההשפעה על התפתחותו בהקשר של משחק עם בני מינו ובני גילו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום טלי
אודט בוקאי04/07/2009אני חושבת שהתשובה לשאלתך תלויה הן במידת הבשלות החברתית-רגשית של בנך בהשוואה לבני גילו, בעמדה שלכם כהורים בנושא עידוד עצמאות וגדילה והן במה שיש למשפחתון הספציפי להציע לגילאי שלוש שנים ומעלה. אם מדובר בילד מפותח חברתית ובמשפחתון שמכוון בהתנהלותו ובתכניו לשכבה צעירה יותר-השנה הנוספת לא ממש תתרום לבנך. בעקרון משפחתון הוא מסגרת למספר מצומצם של ילדים לרוב עד גיל שנה-שנתיים, במטרה לאפשר יחס אישי ככל שניתן, ולתת מענה לצרכים הבסיסיים של טיפול (האכלה, החתלה, השכבה), חום ואהבה. בגיל שלוש הצרכים החברתיים הולכים ונעשים משמעותיים יותר, ולכן האינטראקציה החברתית עם בני הגיל משמעותית. שמונה חודשים פער בגילאים אלו הוא פער משמעותי והוא בהחלט ממקם את בנך בשלב התפתחותי שונה מחברו הצעיר. הוא בהחלט יהיה מודל עבור הקטנים ממנו ויחוש בטחון בשל כך, אך הוא לא ייחשף למודל של ילדים בוגרים ממנו, שהוא מודל משמעותי בלמידת התנהגויות חברתיות.
האם יש סיבה מסוימת בגללה את נמנעת מלהעביר את בנך למסגרת של גן/מעון? מאיזה גיל בנך מבלה במשפחתון?האם בנך נהג עד כה לשחק עם צעירים ממנו/בוגרים ממנו? איך בנך הגיב עד כה לדרישות של עצמאות מהסביבה-גמילה ממוצץ, חיתול, בקבוק וכו'?
לסיכום, אני סבורה שבנך לא יינזק מהשארות שנה נוספת במשפחתון, השאלה היא יותר אם ועד כמה הוא ייתרם.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרישום לגן לבן שנתיים וחצי
טלי 221004/07/2009קודם כל, תודה רבה רבה על ההתייחסות. בני במשפחתון כחודשיים וחצי, עד לגיל זה שהה בבית עם מטפלת. נראה לי שבמשפחתון קיים יתרון גדול ליחס 'אחד על אחד', שחסר בגן. כרגע משחק עם עצמו, עם הצוות ומעט עם ילדים בגילו, וגם אלו כבר לא ישארו בגן בשנה הבאה.. מבחינת גמילה - משתף פעולה ואינו זקוק למוצץ או לחיתול. מה לגבי משחק עם בני מינו? האם העובדה שהקרובות אליו בגיל הן רק בנות יכולה להיות בעייתית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום טלי
אודט בוקאי05/07/2009בגיל שנתיים -שלוש ההעדפה למשחקים ג'נדריאליים אינה מאוד ברורה -בנים כבנות מגלים פחות או יותר תחומי עניין משותפים-משחק בחול, בכדור, בבימבה, בבובות, בריצה אחד עם השני וכו'. מאוחר יותר , לקראת גילאי ארבע-חמש, תחומי ההתעניינות של בנים ובנות משתנים ומתחיל תהליך הזדהות עם בני אותו מין ורכישת התנהגויות סטריאוטיפיות תואמות ג'נדר (מיגדר). כל זאת בין היתר כתוצאה מתהליך הסוסציאליזציה בו הילד מקבל מסרים סמוים וגלוים מהסביבה מה נאות ומתאים לזהות המינית שלו. בנות ישחקו יותר ויותר עם בובות ויתעמקו ביצירה, בנים ישחקו יותר משחקים מוטוריים, יילחמו וישחקו בכדור. לכן, אין משמעות רבה למינם של שותפיו של בנך למשחק בשלב זה, המשמעות היא יותר מבחינת הגילאים והשאיפה שיהיה לו מבחר של גדולים וקטנים ממנו.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי הרדמות אצל תינוק בן שנהשרית02/07/2009
היי שמי שרית אם לאיתמר בן בכור בן 11 חודשים. מרגע לידתו לא היה הטיפוס הישן אלא טיפוס ערני, סקרו. הוא עושה לנו המון בעיות עם השינה.
הוא רגיל בגללי להרדם על הידים אך לאחרונה מתעורר בצעקות באמצע הלילה. אני ניגשת אליו מרגיעה אותו אך שמשכיבה אותו למיטה שוב צורח. הסיוט הזה חוזר משהו כמו שעתיים בלילה עד שהוא מסכים להרדם במיטה שלו. יש בחדרו תאורה עמומה כך שחושך זה לא הסיבה. מה עלי לעשות.
כמו כן הוא מאוד קשור אלי ולא אל אביו שאכן גם מטפל בו נאמנה. איך אפשר לשנות מצב זה על מנת להוריד גם ממני את הנטל.
רקע כללי: איתמר אצל מטפלת מגיל 3 חודשים עד שעה שלוש שבה אני אוספת אותו מהמטפלת.
אשמח לעזרה והדרכה
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שרית
אודט בוקאי03/07/2009קשיים בשינה יכולים לנבוע מהרגלי השכבה לא טובים, מקשיי וויסות של התינוק או משניהם גם יחד. קשיי וויסות מופיעים גם שתחום שינה אך המלך היום ניתן להתרשם מתינוק שקשה להרגיעו, מתוסכל בקלות, מפגין בכי מתמשך, מצוי במצב של עוררות/פעילות יתר רוב הזמן, מתקשה להתרגל לשינויים בסביבה. במקרה זה, מומלץ לפנות לייעוץ של מרפאה בעיסוק התחום הוויסות התחושתי.
הרגלי שינה לא טובים כרוכים במעורבות יתר של ההורה בהשכבה של התינוק, לרבות מה שאת מציינת-הרדמות על הידיים. יש קשר ישיר בין היכולת של ילד להרדם באופן עצמאי לבין היכולת שלו לשוב ולהרדם מיקיצות טבעיות שמתרחשות מספר פעמים בלילה. חשוב שתנסו, את ובעלך, להשכיב את בנכם המיטה בתחילת הערב (ולא על הידיים) ובהדרגה תפחיתו את העזרה שאתם מציעים לו על מנת להרדם-חפצי מעבר כגון מוצץ, בקבוק מיים וחיתול בד מאוד עוזרים להרדמות עצמאית. בכל מקרה של התעוררות בלילה, חכו כמה זמן לפני שאתם מיד מגישים לו עזרה, בכל מקרה השתדלו לא להאיר את החדר בהכנסכם,לא להוציאו מהמיטה, לא להאכיל ולדבר בקול שקט, מלווה בליטופים ודברי הרגעה.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
שרית04/07/2009האם את יכולה להסביר לי יותר מהו בעיה בויסות שדיברת עליה?
הבן שלי חייכן, סקרן, הוא לא בוכה מכל דבר אלא לאחר שמנסה משהו לבד כמה זמן רק אז יבכה לאחר הרבה זמן שבו ניסה להתמודד לבד.
התמונה שאת תיארת לא ממש מאפיינת את בני מה שכן הוא כן פעלי הרבה זמן ללא מנוחה.
מה עלי לעשות האם את יכולה לתת לי דוגמאות נוספות למצב כזה על מנ תלראות אז אכן מדובר בבני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשרית
אודט בוקאי05/07/2009קשיי וויסות מתבטאים בין היתר בסף תסכול נמוך במיוחד ובקושי להרגיע תינוק בוכה. התחושה של ההורה היא בדרך כלל של תסכול מתמשך מאחר שלרוב לא ברור מדוע התינוק בוכה/חסר שקט ומה הוא צריך. רמת פעילות גבוהה אינה בהכרח מעידה על קשיי וויסות אלא על מזג (טמפרמנט) אלא אם כן מדובר בפעלתנות המלווה בחוסר שקט ורגזנות, מה שהבנתי שלא מאפיין את תינוקכם.
בנושא וויסות תחושתי, תוכלי לקרוא באתר "חושים" ולקבל תמונה של תינוק/פעוט עם קושי בוויסות התחושות וישנם גם מספר דיונים בפורום הזה בנושא של וויסות תחושתי.
ישנם תינוקות רבים שבחודשי חייהם הראשונים יגלו חוסר שקט ואח"כ יירגעו כתוצאה מבשלות המערכת הנוירולוגית.
מאחר שאת מתמקדת בקשיי השינה בעיקר, יתכן והכוון הוא בעבודה על הרגלי שינה נכונים יותר.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המענה המהיר
שרית07/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מזריםלימור02/07/2009
שלום,
בני בן שנה ו3 חודשים, ילד מקסים, עירני וחייכן. עד גיל שנה היה בבית עם מטפלת והיה חברותי מאוד, חייך לכולם, התחבר בקלות לאנשים זרים.
מאז שעבר לגן ההתנהגות שלו השתנתה - פיתח פחד מזרים, לא מוכן להתקרב אפילו לסבתא (שאותה פוגש פעם-פעמיים בשבוע), מוכן ללכת רק למי שהוא רואה יום יום, נבהל ובוכה כשנמצא במפגשים עם הרבה אנשים (ימי הולדת, מפגשים משפחתיים וכו')
בגן טוב לו, הוא אוהב את הגננות ומוכן ללכת לכולן, אוהב את הילדים.
האם זה מצב טבעי לגיל הזה? מה אפשר לעשות כדי להקל עליו ועלינו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום נטע
אודט בוקאי05/07/2009אכן מדובר בתופעה טבעית שקוריה חרדת זרים ומופיעה סביב גיל תשעה חודשים ויכולה להמשך מספר חודישם, בהתאם למזג ולאישיותו של הילד ולתגובות הסביבה לחששותיו.
ההתנהגות של בנך מעידה על גדילה והתפתחות, הוא עבר משלב בו הוא מחייך ללא הבחנה לכולם והולך בשמחה לאחרים, למצב בו הוא מבצע הבחנה נכונה בין הדמויות המשמעותיות יותר והמשמעותיות פחות. הוא גם הולך ומכיר ביכולות ההולכות וגוברות שלו בהבעת העדפותיו ורצונותיו-את מי ירחיק ואת מי יקרב, ובקיצור ביכולת השליטה שלו על הסובבים אותו. הוא מעמיק את ההבנה שלו בנפרדות שלו ממך ומאביו, בעקבות גדילתו ובעקבות המעבר לגן, כך שהריחוק מכם כעת מעורר בו יותר חרדה מאשר בעבר, וכאשר הוא מסוגל לשלוט בכך הוא מפעיל את כל יכולותיו על מנת להשאר קרוב אליכם.
התייחסו אל התנהגותו בטבעיות ובהבנה, הסבירו לסביבה שמדובר בהתנהגות תואמת גיל שתחלוף עם הזמן, עודדו אותו לקשר עם סביבה קרובה (סבא/סבתא) אך השארו בקרבתו על מנת שיחוש בטחון בנוכחותכם.
לגבי מפגשים המוניים, יתכן ומדובר בפעוט עם רגישות יתר לרעש-אירוע בו נוכחים אנשים רבים ויש המולה הוא אירוע עם הרבה גירויים מכל מיני סוגים. השתדלו להגיע בין הראשונים לאירועים אלו על מנת שבנכם יוכל לתרגל את ההדרגתיות שבהמולה. בכל מקרה, אם ההמולה בלתי נסבלת עבורו חשוב לאפשר לו הפוגות על ידי התרחקות מהאזור הרועש וחזרה הדרגתית, אם בכלל. עם הזמן, ועם ההבנה שלכם את חווייתו וצרכיו, הוא ילמד לסגל לעצמו דרכי התמודדות מותאמות יותר למצבים אותם הוא חווה כמציפים.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משיכת שיערהילה02/07/2009
ביתי בת שנה ו 8 מושכת בשיער מתוך שינה.התופעה באה לידי ביטוי גם כאשר היא רעבה, אוכלת בקבוק לפני השינה או אם משהו לא כל כך מסתדר לה.
לפני שנה בערך היא גם הייתה נוגעת בשיער (ואני מדגישה נוגעת ולא מושכת) וכל פעם בעדינות היינו מורידים לה את היד מהשיער ובסוף התופעה הפסיקה.
לאחרונה התופעה חזרה אך הפעם כמו שתיארתי בהתחלה היא ממש תולשת את השיער וזה בעיקר נעשה מתוך שינה. השיער על הראש נעשה דליל ואם נוגעים בו אז מרגישים כמו שיערות קצרות.
האם זה אומר שהשערות שהיא תלשה לא נתלשו מהשורש?
דרך אגב -אין לה בעייה של קשקשים או נשירת שיער.
1.מה אפשר לעשות כדי לטפל בתופעה. אנחנו מאוד מודאגים ולחוצים.
2. האם פתרון של להוריד את השיער (לספר מאוד מאוד קצוץ) יכול לפתור את הבעייה?
אני לא כל כך בעד פתרון זה אבל הייתי רוצה לשמוע את דעתך
הערה:
-אני רוצה לציין שכאשר היא מושכת בשיער על ידנו אנחנו מגיבים בצורה רגועה ומורידים בעדינות את היד מהשיער אבל לצערי זה לא פותר את הבעייה.
-הילדה היא ילדה עירנית ,חייכנית, אוהבת ילדים, סקרנית ובעיקר מקבלת המון חום ,אהבה ותשומת לב.
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משיכת שיער
אודט בוקאי05/07/2009שלום הילה
אני מפנה אותך לדיונים קודמים בנושא זה בפורום.
מדובר בתופעה שנקראת טריכוטילומניה בבסיסה דחף בלתי נשלט למשוך בשיער שהופך להרגל שלעתים קשה להפרד ממנו. לכן, אני כן מאמינה שכהתחלה רצוי לקצר את השיער (עם כל עוגמת הנפש שכרוכה בכך כשמדובר בבנות..) על מנת להפסיק את החיזוק של ההתנהגות (חוסר שקט, תלישת שיער, רגיעה). במקביל, רצוי לספק תחליף להרגעה העצמית, כמו חיתול בד, שמיכה, בובה, מוצץ, בקבוק או כל חפץ מרגיע אחר.
לעתים משיכת השיער קשורה בדלקות עור, לעתים בתת רגישות תחושתית (צורך יתר בגרייה של מגע). אם ישנן תופעות נוספות של קשיי וויסות תחושתי, מומלץ לפנות לייעוצ מרפאה בעיסוק.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלימות באזורים אינטימיים מצד 2 ילדידנדן4430/06/2009
בני בן 3 סיפר לי אתמול (לאחר שאלת שיגרתית של איך היה בגן) ש2 ילחדים (הידועים כאלימים) הכניסו לו ולחברה שלו אצבעות לטוסיק, הוא לא בכה וחברה שלו כן ומכאן הוא המשיך לספר בדיוק איך הגננת באה ומה עשתה - מכאן גם גרסתו תואמת לזו של הגננת
הגננת הבטיחה לי שתדבר עם כל ההורים המעורבים אז ככה לאמא של הבת היא אמרה שהבן שלי אמר מכה בטוסיק...
להורי הילדים עדיין לא אמרה כלום
היא גם שיקרה לי כי אני יודעת שלא עדכנה את המטפלות
אנה תשובתכם המהירה לעשה ולא תעשה
מה לעשות?
לדעתי לא צריך לעשות עוד משהו בנושא עם בני?
לשלוח לגן?
עכשיו הכי קשה לי שהגננת שיקרה
מה עושים?
זהו גן פרטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חינוך מיני בגיל הרך
אודט בוקאי03/07/2009שלום דנדן44
לפי תיאורך את התנהלות הגננת כתגובה למקרה שארע בגן, נשמע כי היא אובדת עצות או מבקשת להכחיש את האירוע על מנת שלא לעורר תגובות בהלה בקרב ההורים. תגובה כזו אינה מעוררת בטחון בהורים כפי שאת חשה אלא להיפך. טוב יהיה אם תתייעץ הגננת עם גורם מקצועי (פסיכולוג ילדים/ מפקחת) על מנת להגיב לאירוע באופן מותאם. במשרד החינוך ישנן תכניות רבות המותאמות לגיל הרך והמדברות הן על חינוך מיני בגיל זה והן בנושא אלימות.
באופן כללי, סקרנות מינית מתחילה בגילאי 3-4 והיא חלק מההתפתחות הטבעית. זה הזמן להתחיל ברמה בסיסית חינוך מיני, שבמהותו המסר הוא שיש לנו איברים פרטיים בגוך שרק לנו מותר לגעת בהם ולא לאף אחד אחר, וכך גם לגבי נגיעה באיברים של האחר היא אסורה.
במקרה זה יש גם "ריח" של כוחנות, מאחר שאת מתארת כי מדובר בשני ילדים אלימים ובפעולה שהם עשו יחד (אגב, האם הם גדולים מבנך?) ולכן עוד יותר חשוב להעביר מסר חד משמעי, להם ולהוריהם.
מי שאמור לטפל בכך היא הגננת ולא אתם ההורים. חשוב שתוודאו כי אכן הנושא טופל.
עודדי את בנך כי פעל כשורה כשסיפר לך וכי חשוב לך שהוא יספר לך ולגננת אם קורים לו דברים כאלה לא נעימים. שימי לב שלפעמים עולים גם רגשות אשם של הילד "המותקף", משום שלעתים הפעולה נחווית כמהנה.
אם התנהגותו של בנך אינה שונה מבעבר-הרגלי אכילה ושינה, מצב רוח ותפקוד חברתי-אין צורך לעשות מעבר לשיחה עמו בנושא החינוך המיני.
לגבי שליחה שלו לגן, אם מדובר בגן טוב וילדך נהנה בו-אין סיבה לשנות לו מסגרת. ללא ספק האמון בינך לבין הגננת יצטרך לעבור שיקום.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר לגן עירייהעירית ע29/06/2009
בני בן 3.5, צריך לעלות שנה הבאה לגן עירייה אחרי שהיה שנתיים בגן פרטי. מכיוון שהוא יליד דצמבר לא היה לו מקום בגן השכונתי שאליו נכנסים ילדי השנתון שלו. (גן טרום חובה עם חובה). לפיכך אני נאלצת להכניסו לגן של טרום טרום חובה עם טרום שנמצא בשכונה סמוכה. מה שאומר שהוא יהיה בו שנה אחת ויעבור שוב גן בשנה הבאה.
שאלתי היא , אני מתלבטת בין שני גנים. באחד התרשמתי יותר מהגננת ובשני יש יתרון שעובר לשם ילד נוסף מהגן הפרטי, כך שהוא יכיר משהו והגן עם פחות ילדים.
האם נראה לכם כל כך חשוב שילד יכיר משהו מהגן הקודם. ? או שאני יכולה ללכת עם תחושות הבטן לגן שהתרשמתי יותר מהגננת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר למסגרת חינוכית חדשה
מיכל דביר קורן01/07/2009שלום עירית,
מתוך דברייך נראה לי שהקושי העיקרי עימו יאלץ בנך להתמודד הוא לא ההבדל בין שני הגנים, אלא המעבר בין המסגרת הפרטית שהינה רכה ועוטפת יותר, לבין הדרישות של הגן העירוני. במובן הזה אני חושבת שדווקא יש יתרון לעובדה שלא נותר עבורו מקום בגן המיועד לילדי טרום-חובה וחובה: גנים אלו לרוב מתאפיינים בדורשנות גדולה יותר כי קבוצת ילדי החובה מכתיבה את קצב ההתקדמות, הגננות נוטות להזדרז להכין את כולם לבית הספר, ולעיתים שוכחות שבקבוצה ישנם גם ילדים צעירים (למשל, ילידי דצמבר של טרום-חובה...).
מכיוון שהמעבר בכל מקרה מגלם שינוי, ומדובר בספטמבר אז מרבית הילדים חדשים והצוות פנוי לתהליכי היכרות וקליטה, נראה לי שהיכרות עם ילד ספציפי לא בהכרח תורמת, אלמלא מדובר בילד עימו יש קשר מיוחד. מבין הפרטים שציינת אני רואה יתרון דווקא לעובדה שישנה מסגרת בה צפויים להשתלב פחות ילדים. יחד עם זאת, לתחושת הבטן לגבי הגננת שהרשימה אותך יותר ישנה הרבה משמעות. לכן, נסי לחשוב מה יותר מתאים לבנך: האם הוא ילד שנוטה להסתדר בקבוצה גדולה או דווקא זקוק לאינטימיות? האם הגננת הרשימה אותך ביכולותיה הדידקטיות או הרגשיות ומה מבין השניים נחוץ יותר לבנך? האם הגננת בקבוצה הקטנה יותר לחלוטין לא מצאה חן בעינייך, ואם כך, למה?
אני מקווה שנתתי לך מעט כיווני מחשבה.....
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחיתולים לבן שנה ו-4 חודשיםמאיה29/06/2009
באופן מאוד מפתיע אנחנו רואים סימנים ברורים וחד משמעיים שהקטנצ'יק מבין מתי הוא עושה צרכים, מתי אנחנו עושים, ומבקש גם להחליף לו מיד.
באופן לא מפתיע אמא שלי מספרת שהיא גמלה אותי בגיל שנה וחצי.
איך מתחילים גמילה בגיל כזה? אני מאוד מעוניינת לנסות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מוקדמת מטיטולים
מיכל דביר קורן01/07/2009מאיה שלום,
גיל הגמילה מטיטולים התאחר בשנים האחרונות, בין היתר בגלל עיניין הטיטולים החד פעמיים, ואכן מרבית ההורים של היום, שהוריהם עדיין כיבסו והרתיחו חיתולים נגמלו הרבה קודם.
הגישה של גמילה מוקדמת כיום פחות נפוצה אך קיימת, בין מצדדיה נמצאת דפנה תייר שעד ממש לאחרונה הייתה שותפה בניהול פורום זה, כתבה על כך רבות כאן ובאתר שלה (ולצערנו נפרדה מאיתנו...).
בעיקרון השיטה היא לימוד התנהגותי - בנך יצטרך ללמוד לקשר בין תחושת המלאות הגופנית עליה הוא מצביע לבין ההליכה לשירותים או לסיר. ההבדל העיקרי בהשוואה לגילאים מאוחרים יותר (שנתיים וחצי-שלוש) הוא השימוש בשפה: היכולת לתקשר במילים את ההתנהגות ואת התהליך, על ההצלחות וההחמצות שבו.
בכל מקרה, אולי שווה ניסיון.....
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביתי בשלה לגמילה, אני עוד לא
נועה חזן10/10/2010היי
יש לי בת בגיל שנה וחצי, אומרת פיפי קקי, הולכת הצידה לעשות את צרכיה, באה איתנו לשירותים וכו, יש לי הרגשה שאני עושה לה עוול שאני משאירה אותה עם חיתול ושאני פשוט חוששת מהתהליך
כולם מסביבי אומרים ששנה וחצי זה עוד מוקדם אבל ממה שאני מזהה אצלה ממש לא ניראה לי
איך מתחילים?
האם יש הכנה מסויימת שניתן לעשות לפני שמורידים לתמיד את החיתול ומציגים לילדה את הסיר או הישבנון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- "חפץ מעבר"נאוה29/06/2009
נכדתי בת שנה ו 8 חודשים.
היא קשורה למוצץ ושמיכה קטנה למישוש.
לאחרונה היא ממש לא נפרדת מזה במהלך כל אחר הצהרים. גם הגננת במשפחתון טוענת שהיא דורשת את זה יותר מאחרים.
האם בגיל זה כדאי להיכנס לתהליך של פרידה מאביזרים אלו?מה בעצם הגיל הרצוי להרגיל להיפרד מקשר זה?כיצד עושים את ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חפצי מעבר
מיכל דביר קורן30/06/2009שלום נאוה,
לחפצי מעבר ישנה חשיבות רבה עבור פעוטות, הם מסייעים להתרגעות ולהתנחמות בהעדר ההורה המרגיע. השאלה האם להיפרד מחפץ מעבר אינה עיניין של גיל, אלא של השימוש שהילד עושה בהם. את מציינת שנכדתך קשורה אליהם במיוחד, אבל חשוב להבין האם היא מוותרת לשם כך על משחק ועל אינטראקציה חברתית או על שאר הפעילויות המתאימות לבני גילה, למשל, האם בגלל שידיה 'תפוסות' במוצץ ובשמיכה היא אינה ניגשת לשחק בצעצועים אחרים? האם יושבת במרוחק מילדים אחרים?
אני מבינה שהגננת חושבת שזה 'מוגזם', אבל מה הוריה חושבים על כך? יתכן ששעות אחרי הצהריים, בהן הגעגועים להורה גדולים יותר והעייפות רבה יותר, הם הזמנים בהם היא נזקקת ליותר ניחומים וזו הדרך שמצאה לעצמה, בעוד שבשאר שעות היום היא 'חופשיה ' מזה. לפיכך, השאלה האם לעודד אותה להיפרד מהחפצים הללו תלויה במחיר שהיא משלמת בשימוש בהם....יתכן ועבורה אין כעת כל צורך בפרידה זו.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
