פורום הורים לתינוקות, הורים לפעוטות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לחזור לטיטולים? בן 3.5
    תמר
    08/08/2009

    התחלנו את הגמילה מחיתולים לפני כ-10חודשים בתהליך ארוך עם הרבה פספוסים. במשך כל התקופה הוא הצליח מספר פעמים ומאוד התלהב על כך, בדיוק כמונו, אך לרב הוא פיספס (בד"כ פעמיים ביום). בגן הצליחו להביאו לשירותים בעזרת מדבקות כפרס אך זה הועיל לשבוע בלבד.
    אציין ש:
    אחרי עשיית הצרכים הוא מספר לי בכדי שאנקה אותו.
    עם שתן אין כלל בעיה, גם לא בלילה.
    ילדתי בן נוסף לפני כשבועיים.
    חשבתי לחזור לטיטולים. אשמח לקבל ייעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחזור לטיטולים? בן 3.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום תמר

    אודט בוקאי
    24/08/2009

    מזל טוב להולדת בנך השני!
    תשובתי היא חד משמעית-לא לחזור לחיתולים. לא ציינת מהי תגובתכם ותגובת הגן לפספוסים בבריחת הקקי בתחתונים (אגב-מה המשמעות של פספוסים פעמיים ביום? האם הוא עושה קקי פעמיים ביום? מה הסיבה לעשיית הצרכים מראש במכנסיים?סירוב לגשת לשירותים?). חשוב שתגיבו באופן אחיד, אתם והגן, ותדגישו שחבל שהקקי יצא בתחתונים, כי המקום של הקקי הוא בשירותים. שמחר תנסו שוב לתפוס את הקקי לפני שהוא בורח. אמירה כמו "לא נורא, לא קרה כלום" אינה נכונה, ורק מבלבלת. הדגישו באופן חד משמעי כי עשיית קקי בתחתונים אינה מקובלת עליכם.
    במקביל, נסו לזהות את ההתנהגות שלפני עשיית הצרכים ולמנוע מראש את עשייתם במכנסיים, על ידי הצהרה-אנחנו הולכים עכשיו להתרגל לשבת בשירותים כי זה מה שעושים לפני שהקקי מגיע". אל תאפשרו לוויכוח " יש או אין קקי" להתנהל, כי אתם תפסידו בו. שבו באווירה רגועה בשירותים, המטרה לשבת כחמש עד עשר דקות, ולא בהכרח שהקקי ייצא. חשוב להגיד שקקי בניגוד לפיפי, צריך זמן עד שהוא מגיע. קחו ספר או משחק או שירו שיר להוריד מתח.

    יתכן כי בשל לידת התינוק אתם מרגישים שיש עליכם עומס רב מדי ולכן ממהרים לוותר על הגמילה. חשוב לי לציין כי דווקא עכשיו עוד יותר משמעותי להשלים את הגמילה, על מנת לעזור לבנכם לתפוס באופן ברור את מקום הגדולים בבית, ולא לחזור לחיתולים ולטשטש את ההבדלים בינו לבין אחיו התינוק.

    הרבה כוחות ואמונה בדרככם!
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיספוסים אחרי גמילה
    שיר
    08/08/2009

    היי
    ביתי בת שנתיים וחמש גמולה כבר שלושה חודשים
    ועדיין מפספסת מידי פעם (גם פיפי וקקי)
    זה תקין?
    ואיך לנהוג שזה קורה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיספוסים אחרי גמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה

    שיר
    13/08/2009

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השלמת תהליך הגמילה

    מיכל דביר קורן
    17/08/2009

    שלום שיר,
    כמו בכל דבר מדובר בעיניין של איזון ומינון....
    כלומר, כשאת כותבת שבתך גמולה כבר שלושה חודשים, מה זה אומר: האם מלאו שלושה חודשים להסרת הטיטולים, או שכבר שלושה חודשים היא משתמשת בשירותים/סיר על מנת לעשות את צרכיה? ובעיקר, מהן תדירויות הפיספוסים? אחת ליום? לשבוע? לחודש? ואיפה זה קורה: רק בבית? רק מחוץ לבית? מתי במהלך היום?...
    בכל מקרה, בגילה הצעיר אין שום חשש שמדובר בהפרעה כלשהיא (בתשובה לשאלך האם זה תקין), אלא סביר שמדובר בתהליך גמילה שלא הושלם כהלכה עד סיומו. גם אז, עד גיל 4 מקובל שילדים מפספסים לעיתים, בעיקר בעת חרדה, מתח, לחץ, עייפות וכדומה וזה עדיין 'תקין'. שוב, השאלה היא במינון, מה קורה יותר, ואיך היא (ואתם) מגיבים לזה כדי לעזור לה.
    בכל מקרה, חשוב להתייחס לעיניין בטבעיות, תוך הפגנה של חום ואמפתיה כלפיה וכמובן לא לנזוף או להעניש אותה על כך, אלא לעודד לקראת הצלחה בפעם הבאה.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתים וחצי
    חגית כהן
    08/08/2009

    בני בן שנתים וחצי הוא ילד מאוד מאוד נבון אך גם מאוד עקשן ומאוד מפונק.הוא רוצה לעשות הכול . לבד ה תשובה לכל שאלה היא לא או לא רוצה.הדבר שמדאיג אותי הוא שהוא כל הזמן נותן פקודות והוראות לכולם .לדוגמא אמא לא תדבר אבל אני נמצאת אתו בחנות ומבקשת גלידה שהוא רוצה אז איך אפשר לא לדבר והוא מתעקש וצועק.כל היום מאז שחוזר לגן אני שומעת אמא כן אבא לא סבא כן סבתא לא וכמובן ההפך. משתנה מרגע לרגע. הוא עושה את זה לאנשים שמאוד אוהב הם נעלבים.אמי אומרת להתעלם אבל אני פוחדת שאגדל ילד חסר גבולות.מה עושים.? הוא גם מאוד רכושני ודוחף בגן לפעמים.יש לציין שיש לי עוד ילד בן תשעה חודשים.הוא מאוד מקנא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנתים וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאבקי שליטה עם פעוטות

    מיכל דביר קורן
    12/08/2009

    שלום חגית,
    את מתארת התנהלות מאוד אופיינית לפעוט שמנסה להשיג שליטה על הסביבה שלו, ולמרות שפעוטות נבדלים זה מזה במידה בה הם נאבקים (או זקוקים להיאבק) על מקומם, הרי שמדובר בהתנהגות שכיחה. בניסיונותיו ל"הגדרה עצמית", בנך מנסה להוכיח שהוא חושב אחרת ממך, יש לו דרך אחרת בה הוא רואה את המציאות והוא יהיה זה שיחליט ויכריע. זו בעצם הדרך בה פעוטות מגבשים אישיות שהינה נפרדת מזו של הוריהם ומדובר בהתהליך נורמלי ואף רצוי מאוד.
    אך כמובן, שהתפקיד שלך בשלב הזה הוא להכריע מתי "הרעיונות" והעמדות, הדעות והמחשבות שלו (או הדרישות) יכולים להתקבל, ומתי לא. על מנת שהוא יצלח שלב התפתחותי זה בצורה טובה הוא ממש ל א צריך להיות זה שמחליט בהכל, אלא דווקא לקבל על עצמו את המציאות ובה אימא מחליטה דיי הרבה דברים, אימא קובעת כי אימא זו שיודעת מה נכון, מה רצוי, מה טוב לילדים.
    כדי לאפשר לו כן חופש בחירה והחלטה, נסי למצוא את הרגעים או המקרים בהם את יכולה לתת לו להחליט: במה לשחק ועמי, מה ללבוש או לאכול (מתוך 2-3 אפשרויות) וכדומה, בעוד שלגבי כל היתר את מחליטה (או המבוגרים האחרים שמטפלים בו). יתכן מאוד כי העובדה שמעמדו בבית התערער מאז לידת אחיו הצעיר, מגבירה אצלו את הצורך להשיב לעצמו שליטה ועל כן אתם חווים אותו כתוקפני ותובעני, אבל גם זה חלק מהמציאות אליה יהיה עליו להסתגל.
    החשש שלך לגבי התנהגות חסרת גבולות מוצדק לדעתי, אבל זה לא שצריך להשליט בבית אווירה נוקשה. הסוד הוא כמובן איזון....
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעברים ושינויים
    נעה
    07/08/2009

    שלום,
    בתי בת שנתיים ו-4, מדברת שוטף וגמולה מחיתולים כבר מגיל שנתיים.
    ובכל זאת,
    אנחנו עומדים בפני שינויים רבים ורציתי לדעת איך כדאי להתמודד אתם.
    1- מעבר דירה בעוד שבוע.
    2- כניסה לגן חדש בספטמבר
    3- לידת אח חדש בסוף אוקטובר...

    אני מלאה בחששות לקראת כל השינויים האלה. אנחנו עוברים אמנם לסביבה יחסית מוכרת, יש לנו שם חברים וגם לילדה (לא בגן החדש) אבל בכל זאת, זה הרבה לעכל.
    איך אפשר להקל עליה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעברים ושינויים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעברים ושינויים בגיל הרך

    מיכל דביר קורן
    11/08/2009

    שלום נעה,
    אז ראשית כל ברכות לקראת כל ההתחדשויות: הרבה התחלות חדשות ודברים לצפות להם....
    ואת צודקת - זה אכן עומס רגשי גדול שקשה לעכל, גם למבוגרים ובוודאי לילדים צעירים.
    ועדיין, הכישורים של בתך - שאפשרו לה עד כה לרכוש שפה טובה בגילה הצעיר ולצלוח מטלה התפתחותית מרכזית כמו גמילה, ולעשות זאת בהצלחה - בוודאי יעזרו לה גם כעת אלו הם הכוחות שיעמדו לרשותה.
    רצף האירועים האלה אומנם סמוך בזמן ודורש הסתגלות, אך כל אחד מהם שונה בתכלית ויש להתייחס אל כל אחד כדורש הכנה והתייחסות נפרדת על פי סדר - מה שקורה קודם, ולהתמודד בהדרגה. למזלכם (?) סדר ההתרחשויות הוא מ"הקל" אל "הקשה"....: רצוי להכין אותה ככול הניתן לכל שלב ושלב, גם ברמה הקונקרטית, וללוות בהרבה מילים והסברים. למשל, לקראת מעבר הדירה לשתף אותה באריזה ובביקורים בבית החדש, לתת לה לארוז בתיק קטן משלה את החפצים החשובים לה, לקחת אותה אל הבית הריק ולשתף אותה בתהליך הפריקה וסידור הבית החדש.
    הקליטה בגן הינה חוויה שונה באם זוהי המסגרת החינוכית הראשונה שלה ויציאתה הראשונה מהבית, או רק שינוי של מסגרת. אם מדובר רק בהחלפה הרי שניתן יהיה להסתמך על ניסיונה וניסיונכם הקודם בנושא ולהיעזר רבות בצוות החינוכי.
    עיניין הולדת האח הוא המורכב מכל, כיון שזה השינוי הדרמטי מכל, ולכך ההשפעות המהותיות ביותר עבורה, הן עכשיו והן לטווח הארוך. ועדיין, גם כאן הרבה שיחות והסברים עשויים לעזור להתכונן ולהפחית את חוסר הוודאות.
    חשוב לומר שעבורכם ההורים שלושת השינויים נחווים כיחידה אחת (ואולי אף מושפעים האחד מהשני - מעבר דירה לקראת הלידה למשל), אך עבורה אין זה כך - כל חוויה תעובד בנפרד וכך טווחי הזמנים יאפשרו זאת. לפיכך נסו שלא 'לקשור' בין הדברים (למשל, לא יהיה נכון לומר שעוזבים את הבית הישן והאהוב בגלל התינוק). מבחינתה, עד הלידה היא כבר 'ותיקה' בגן ובשכונה החדשה...
    בהצלחה רבה בכל המעברים והעומס...
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד להורים גרושים
    מיכלי
    05/08/2009

    בן זוגי הוא גרוש הנמצא במשמורת משותפת על בנו, בן שנתייים וחצי. הקשר ביניהם הוא חם ואוהב, אך הוא שם לב כי כאשר הוא מתקשר אליו (כאשר הילד אצל אימו), הילד לפעמים מסרב לדבר איתו או מתחיל לבכות. כאשר הילד היה אצלו, והם שיחקו, הילד, לפתע, תוך כדי משחק, סיפר לאביו כי אמא אמרה לו שאבא כועס עליו אם הוא לא מדבר איתו בטלפון.

    בן זוגי מתלבט כיצד מצד אחד ניתן להפחית את החרדה סביב נושא שיחות הטלפון אצל בנו, ומצד שני לא להפסיק להתקשר כל יום לדבר איתו (כשפי שנהג עד כה) על מנת שבנו לא יחשוב שהנה אבא מפסיק להתקשר (או אולי כן יהיה זה נכון לעת עתה לא להקשר כל יום)??

    כל זאת כמובן בהנחה שהוא אינו נמצא ביחסים טובים עם גרושתו, ואין ביניהם שיתוף פעולה ויכולת להידבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד להורים גרושים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוטת ושיחות טלפון

    מיכל דביר קורן
    11/08/2009

    שלום מיכלי,
    משמורת משותפת היא מצב מורכב הדורש, מעל הכל, שיתוף פעולה מלא בין הורים שמחליטים להיפרד. אינני יודעת מדוע זהו ההסכם שנקבע ביניהם (ולא הסדרים 'רגילים'), והאם גם הם מרגישים שהם לא מסוגלים להידבר או שזוהי רק החוויה שלך בעיניין, אבל ברור כי מצב בו הורה אחד 'מדבר ' עם ההורה האחר דרך הילד הינו מצב פוגע והרסני עבורו ילדים להורים שהתגרשו.
    ועדיין, עבור קטנטנים הטלפון אינו מדיום תקשורת מוצלח. הם מתקשים להבין סיטואציה של 'שיחה' כאשר אינם רואים את בן-שיחם, זאת בגלל מגבלות קוגניטיביות שקיימות בגיל הזה, למשל, הקושי להבין שהאדם איתו הם מדברים אינו חולק איתם את אותו שדה ראייה (את בוודאי מכירה מצבים בהם פעוט רוצה לשתף בציור או בסיפור ו'מראה' את זה לבן-שיחו, או אומר 'הנה' והולך להביא מהחדר השני....). אלו הן סיבות אוביאקטיביות בגללן הטלפון, למרות זמינותו, אינו יכול להחליף שיחה עם ילד צעיר. בפועל ההורה מאוד רוצה לדבר, ושהילד יתפנה 'עכשיו' לשיחה אבל הילד עסוק במשהו אחר ולא זקוק לשיחה הזו באותו אופן, עד שהציפייה של ההורה לשתף פעולה בעיניין הופכת לחוויה בלתי נעימה ואף לנטל מיותר (זה נכון גם במקרה בו ההורה נמצא בנסיעה או 'סתם' עובד עד מאוחר). כך גם מתפתח החשש מפני הסיטואציה בה ההורה 'יעלב', יתאכזב וכדומה.
    לפיכך, אני מציעה לא "לבנות" יחסים עם ילדים צעירים כל כך על קשר טלפוני. אם ישנה אפשרות למצלמת-אינטרנט זה עדיף, ואם לא (כי זה כן דורש שיתוף פעולה של הצד השני), עדיפים ביקורים קצרים. לפעמים זהו אחד המחירים שמשלמים בפרידה....
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבים וצעקות של ילדה בת שנה ושבע
    אושרת
    04/08/2009

    הי

    בתי בת שנה ושבעה חודשים, אני חושבת שיש לה אוצר מילים יפה מאוד לגילה כמעט על כל מילה היא חוזרת אבל טרם משלימה משפט של שני מילים או יותר. לאחרונה, בערך בחודש האחרון, היא נתקפת בהתקפי זעם וצעקות, הדבר יכול להתבטא כשהיא משחקת עם עצמה, כשילדים בגן רק מתקרבים אליה, אפילו אם מישהו רק מסתכל עליה אפילו סבתא, וגם אנשים זרים ברחוב שלמשל מחמיאים והיא צורחת "|די" אבל בטון עצבני מאוד. לפעמים אני ממש רואה את העצבים בטון שלה וזה מטריד אותי עד מאוד, מעבר לזה היא ילדה מאוד פעילה, מתפתחת מאוד לגילה.
    אני לא יודעת אם זה קשור אבל אולי צריך לציין שהיא נמצאת במשפחתון של ההורים שלי מגיל חצי שנה, כאשר בשנה שעברה היא היתה הקטנה עם גדולים ממנה בשנה והשנה היא הגדולה עם הפרשים של חודש-9 חודשים בינה לבין הילדות.

    מקריאה באינטרנט ראיתי שהרבה תומכים בלהתעלם מהצעקות ולשבח התנהגויות טובות ואני אכן עושה זאת אך ללא הועיל, מעבר לזאת, אולי זה לא נכון להתעלם כי הרי אוטוטו הקשר שלה עם ילדים אחרים יתעצם ואז מה? אני מפחדת שילדים לא ירצו לשחק איתה וכו ושיהיה לה קשה מאד בגן עם ילדים שאולי יחזירו לה ועם גנננות שהם לא סבא וסבתא ולא יהיה להם סבלנות אליה...

    אשמח לשמוע מה אפשר לעשות על מנת להתמודד עם המצב בצורה הכי נכונה.

    עוד דבר שאני רוצה לציין הוא שאני בחודש התשיעי וחשבתי שאולי היא מבינה מה הולך חקרות ולכן היא מתנהגת כך אבל קשה לי להאמין שזה זה...

    אני מאוד מתוסכלת מהמצב ואשמח מאוד לתשובה בהקדם.

    אושרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקיצה - אנא תגובההההההההההההה

    אושרת
    05/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים???

    אושרת
    10/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטויי רגשות

    מיכל דביר קורן
    12/08/2009

    שלום אשרת,
    אז למה בעצם את מתקשה להאמין שבתך מגיבה בהתנהגותה ללידה הצפויה?? זה נשמע לי כסיבה טובה מאוד להיות מתוסכלת וחסרת סבלנות, ואולי יש סיבות נוספות לכך, אבל נשמע באופן כללי שבתך אכן מגיבה בכעס כלפי חוויות מהמציאות.
    אני מסכימה שצריך לחזק אותה על התנהגויות טובות, אבל לדעתי לא צריך להתעלם מהתנהגויות לא-טובות, כי אחת המוטיבציות לעשות אותן זה שאתם תראו, וכדי שזה יפחת אתם צריכים לראות עוד ועוד, ולהגיד על כך מה שאתם חושבים, לתווך את המציאות מהפרספקטיבה שלכם. למשל, "את כעסת עכשיו שדנה התקרבה אלייך כי אולי חששת שהיא תקח לה את המשחק/תפריע לך/תקלקל אבל היא רק רצתה לראות מה את עושה/לשבת לידך" וכו'. הרעיון הוא בעצם לתווך לה את המציאות במילים על מנת שתבין מה קורה דרך נקודת המבט שלכם, וכן כדי להבהיר לה את הרגשות שלה כאמצעי לביטוי רגשי.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לישון רק עם אמא ואבא
    אורית
    04/08/2009

    שלום רב,

    ביתי הבכורה בת 3 ועדיין ישנה איתנו. לא הצלחנו בשום דרך להוציא את המיטה שלה מהחדר שלנו, גם כשסידרנו לה חדר לתפארת. נולד לנו לפני שלושה חודשים תינוק חדש וחשבנו שזו אולי ההזדמנות להעביר את שניהם. היא התלהבה מהרעיון, אך בלילה לא הסכימה לישון בחדר כפי שתוכנן.

    אני רוצה לציין שהמיטה שלה נמצאת לידינו ובלילה היא אומרת באופן קבוע:"אמא תני לי יד".
    מה עושים?מה זה מבטא בשבילה הנתינת יד שלי או של בעלי לפני שהיא הולכת לישון? מתי להעביר את התינוק לחדר משלו, על מנת לא לחזור על אותה טעות, ולהמשיך לישון ארבעה בחדר!!?

    כמובן שמיותר לציין שהיא "אוספת" אותנו לישון גם כשאנחנו לא רוצים, ורק כך היא נרדמת...

    תודה מראש על הייעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לישון רק עם אמא ואבא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אורית

    אודט בוקאי
    24/08/2009

    קשיי השינה של בתך מבטאים קשיים בנפרדות שלה מכם ושלכם ממנה. מתוך תיאורך כיצד היא אוספת אתכם לשינה בניגוד לרצונכם על מנת שתוכל להרדם, ניתן להבין עד כמה הקשיים משמעותיים. בתכם זקוקה לסמכותכם ההורית, על מנת לחזק את בטחונה העצמי ואת ההתמודדות שלה עם מטלות התפתחותיות בהתאם לגילה. באופן פרדוקסלי, דווקא נוכחותכם הצמודה אליה במהלך הלילה, והחזקת היד לפני השינה, אינה עוזרת לה אלא מחזקת את פחדיה.
    לגבי שאלתך-מתי להעביר את התינוק החדש לחדרו, התשובה היא -מעכשיו!
    כניסת תינוק חדש למשפחה היא הזדמנות מצוינת לבחון מחדש את ההרגלים הלא רצויים ולהבין שאפשר וצריך לנהוג אחרת.
    אני ממליצה לכם מאוד לפנות להדרכת הורים על מנת לחזק את סמכותכם ההורית ולהבין את מקורם של קשיי הנפרדות במשפחתכם. אשמח להפנות אתכם לכתובת מתאימה בהתאם לאזור מגוריכם.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי קיצוני בהרגלי שינה
    אושרת
    03/08/2009

    שלום
    אני אמא לליאן בת השנה ושבעה חודשים ובחודש תשיעי.
    מאז ומתמיד ליאני לא היתה הטיפוס הישן אלאא העירני אבל לפני כארבעה חודשים הצלחנו להגיע למצב של הירדמות לבד במיטת התינוק שלה, היתה בוכה אבל בסופו של דבר נרדמת כמובן שנכנסנו לחדר ברגעים הקשים שלה.
    לפני כחודשיים העברנו את ליאן למיטת מעבר מתוך מחשבה על הלידה הקרבה כדי שלא תרגיש שאנחנו לוקחים לה את המיטה עבור האח העתיד להגיע. ביום הראשון היהבכי היסטרי ולא התעקשנו ושמנו אותה במיטת התינוק חזרה, כך המשכנו כמה ימים וממש תוץ ימים ספורים היא התלהבה רצח מהמיטה ואפילו היתה נרדמת לבד וגם כשהתעוררה לא ירדה מהמיטה.
    לפני כשבועיים התחיל הסיוט שלנו והיא פתאום ללא הודעה מוקדמת וללא כל סיבה הנראית לעין לפחות התחילה לסרב להיות במיטה יוצאת מהמיטה ומהחדר בצרחות היסטריות בבכי ממורמר... בהתחלה ניסינו להתעקש ולהחזיר למיטה אבל ללא הועיל, באיזשהוא שלב התחלנו לספר לה סיפור והיא נרדמת אבל איך שמסיימים את הסיפור היא רוצה שוב ושוב ולא מוכנה שנצא המחדר , אם אנחנו יוצאים שוב צרחות בכי וריצה לכיוון הסלון בכילו החדר עולה בלהבות, מיותר לציין שהלב שלנו נשבר למראה הבכי הזה, אני אישית לא עומדת בלראות אותה ככה ומיד בוכה בחדר שלי כמובן מבלי שהיא תראה אבל אני כולי שבורה מהמראה הזה של הילדה הקטנה ההאהובה שלי בוכה בכזו עוצמה. לפני כמה ימים הגיעו מים עד נפש ופשוט באמצע הלילה הרכבנו שוב את מיטת התינוק והשכבנו אותה במיטת התינוק הבכי לא פסק אבל לםחות היא לא יכלה לרדת מהמיטה.. אני אישית לא בטוחה שעשינו נכון כי אוטוט יגיע אח חדש ואני לא יודעת איך היא תתמודד שוב עם מעבר למיטה שלה.. אבל לא זה העניין העניין הוא שגם כעת היא מוכנה לישון רק אם אנחנו מספרים ספור או שרים שיר עד שהיא נרדמת וגם אז באמצ הלילה היא קמה בצרחות "איה" "די" בכי היסטרי ונרגעת רק כאשר אנחנו מספרים ספור...
    אשמח לדעת מה אפשר לעשות? אנינורא מוטרדת מההתנהגות ומהשינוי הקיצוני בהתנהגות שלה, לקח לנו המון זמן להרגיל אותה לישון לבד ואני מרגישה שחזרנו לנקודת המוצא ואפילו יותר גרוע...
    האם ייתכן שהיא מרגישה שהלידה קרבה ובאה וזו דרכה לקבלת צומת לב? לא חסר לה תשומת לב.. ההיפך הוא הנכון..
    האם להמשיך להתעקש ולתת לה לבכות למרות שהבכי נשמע מטריד מאוד אם כי אין ספק שהוא לא בכי של כאב פיסי?? האם להחזיר אתה למיטת המעבר ולהתמודד עם הייצאות ההסטריות שלה מהמיטה, ?
    אשמח לקבלת גובה בהקדם אני נורא לחוצה מהלידה הקרבה ומההשפעות שלה עליה ולא היתי רוצה להכביד עליה יותר ממה שממילא יהיה עליה להתמודד.. דבר נוסף שמדאיג אותי הוא איך להתמודד עם הצרחות הללו כשיש תינוק יונק בן יומו בבית? האם זה לא ישבש לי את ההנקה מאחר וזה משפיע עלי רגשית מאד והאם זה לא יפריע לקטנצ'יק לישון?

    סליחה על האורך אבל באמת שאשמח להצעות!!
    אושרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי קיצוני בהרגלי שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה - תגובה בבקשה

    אושרת
    05/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה שוב - למה לא עונים???

    אושרת
    10/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים בהתנהגות אצל פעוטה

    מיכל דביר קורן
    12/08/2009

    שלום אושרת,
    את מעלה שאלות רבות הקשורות לאופן בו בתך תצליח לקבל את אחיה התינוק ועל האופן בו האווירה הכללית בבית עומדת להשתנות. אני חושבת שאלו הם לבטים מובנים וברורים לאור השינוי הצפוי והקושי לתוך בבתך הפעוטה כשאת בעצמך תהיה טרודה כל כך בטיפול בתינוק. את מעלה גם את הקושי לשאת את התסכול שלה ואני מניחה שתגובה זו קשורה בחוויה שלך - הפחד 'לקלקל' לה בלידה הקרובה, לפגוע בה וביחיסם איתה. זוהי המציאות המורכבת שבגידול שני קטנקטנים קרובי-גיל בתחילת הדרך..... (כי הרי אחר כך סביר שיהיו חברים ושותפים...).
    ואם כך, אני חושבת שבאווירה כזו חשוב להקפיד על שני דברים: האחד - להמעיט בשינויים נוספים. על מנת שבתך תצליח לישון היטב, עליכם להחליט באיזה מיטה זה עומד להיות ולהתמיד בכך, לתמוך בהחלטה באופן עיקבי. בגילה היא עדיין יכולה לישון במיטת תינוקות, אבל אם אתם מחליטים להעביר, עליכם להצליח לעמוד בתסכול שזה גורם לה ותצליחו להחזיר אותה למיטה בכל פעם גם אם היא בוכה. אם אתם לא תהיו בטוחים ששם היא צריכה לישון, הרי שיהיה מאוד קשה לשכנע אותה ששם כדאי.
    הדבר החשוב השני הוא לגייס הרבה עזרה הבייתה. היכולת שלך לתמוך בבתך בתקופה מעוררת-מצוקה זו תלויה באופן ישיר במידת הסבלנות והפניות (מהמילה 'פנאי') שתהיה לך, ואם תהיה מטופלת בתינוק קטנטן לבדך, הסיכוי לכך אפסי. חשוב מאוד להיערך מבעוד מועד לעזרה קבועה בחודשים הראשונים, על ידי סבתא או מטפלת לשעות קבועות שיאפשרו לך חלוקה של זמן בין הילדים וכמובן זמן של מנוחה. יהיה זה בלתי אפשרי להישאר רגועה במצב כזה וזה בדיוק מה שאת צריכה על מנת להרגיע אותה.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה?
    מיכלי
    02/08/2009

    שלום!

    בני היה בן שמונה חודשים בשבוע שעבר. מזה מספר ימים, אני שמה לב שהוא מתנהג שונה מעט, אנסה לפרט: אורי הוא תינוק רגוע מאוד. מאז גיל קטן הוא מסוגל לשחק עם עצמו, וככל שגדל עלה זמן המשחק שלו. היום הוא מסוגל לשחק עם עצמו גם חצי שעה ולהיות מרוצה מאוד. אורי ידידותי מאוד לאנשים אחרים, מזהה דמויות מוכרות (סבתא, סבא, דודים..) ואוהב מאוד את המטפלת עימה הוא נמצא מגיל שלושה חודשים.
    בימים האחרונים שמתי לב שהוא נצמד אליי באופן מיוחד. כאשר אני בסביבה הוא "מבקש" שאקח אותו על הידיים, ומאוד לא רוצה לשחק לבד. חשוב לי לציין שהתופעה קורית איתי בלבד. כאשר הוא עם המטפלת או עם בעלי, הוא משחק יפה לבד. אבל כאשר אני מופיעה בסביבה, הוא מתחיל "לנדנד" ומוכן להיות כמעט רק על הידיים או צמוד אליי.
    אציין בנוסף שלא קרה שום שינוי מיוחד בימים האחרונים שהיה יכול לגרום לתופעה כזו.
    האם זה חלק מתופעת חרדת נטישה? האם זהו מצב תקין? האם יש משהו שצריך לעשות על מנת לשנות את המצב הזה?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק לוודא שלא שכחו אותי...

    מיכלי
    11/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום מיכלי

    אודט בוקאי
    26/08/2009

    תגובותיו של בנך תואמות את גילו ומבטאות קפיצה בשלב ההתפתחותי במובנים רבים:בראש ובראשונה, הוא מתחיל להבין את הנפרדות שלו ממך, עובדה שאינה מובנת מאליה עבורו-מרגע הוולדו היית שם עבורו למלא את כל צרכיו ומבחינתו הייתם כיחידה אחת ולא כשני יצורים נפרדים. לכן תגובותיו לנוכחותך בסביבה( -בנפרד ממנו) על ידי מחאה וברצון להצמד אלייך, שונות מתגובותיו למטפלת ולאביו, שמקומם מרכזי מאוד בחייו אך עדיין לא באותן עוצמות כפי שכל תינוק חווה בראשית חייו עם אמו.
    ההבנה כי את יצור עצמאי בעל רצונות משלך ונפרדת ממנו מייצרת חרדה אצל בנך מאחר שהוא מתחיל להבין שיש גבול לשליטה שלו בך. זאת הוא לומד במקביל לכוחותיו ההולכים וגוברים לתקשר את רצונותיו-להביע מחאה כשאת עוזבת/רחוקה ממנו וכו'..
    אל לך להבהל משינוי זה שחל בו, חשוב שתיעני מצד אחד לצורך שלו בקרבתך, אך מצד שני בהדרגה תפני את תשומת לבו למשחקיו, על מנת לשלב בין הצורך שלו בקרבה אלייך ושליטה בך לבין הצורך שלו בחקירת הסביבה ושליטה בחפצים המצויים בה, להנאתו. מעבר לכך , חלק משמעותי בהתפתחותו הבריאה של כל תינוק הוא בהכרה הדרגתית בצרכי האחר-אמא צריכה לנוח קצת עכשיו, אמא מסיימת לעשות X וכבר מגיעה אלייך-כלומר, חשוב גם לייצר מרחב מסויים של תסכול הכרחי-ולא להיענות באותה השנייה.
    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך המטפלת שלך ? בדקת אותה פעם?

    גלי מלניק
    27/08/2009

    האם יש לך דרך להאזין למה שקורה בבית, כאשר את לא נמצאת שם, וילדך לבד עם המטפלת? האם יש לך מצלמה נסתרת או תוכנת הקלטה דרך המחשב? ואל תגידי לי שהמטפלת שלך מקסימה ואוהבת!!! שמעתי כבר סיפורים כאלה. אולי המטפלת כבר מתחילה "להתעייף" ולחפף?
    קרו דברים מעולם. המטפלת לא חייבת לדעת על כך. ועדיף לה ולכם שהיא לא תדע. אסור לך לסמוך בעיניים עצומות כאשר את משאירה את היקר לך מכל עם בן אדם זר, גם אם הוא נראה לך מקסים. ולאחר שאת רגוע בקטע הזה, תוכלי לך בשקט לבדוק חרדות למיניהן ולחפש סיבות נוספות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5 בררן באוכל
    אמא לשלושה
    02/08/2009

    שלום,
    אני אמא לשלושה כאשר הבכור שלי בן 5 כמעט בררן גדול מאוד באוכל, לא מוכן לנסות טעמים חדשים ומוכן לאכול רק דברים מסוימים, וכאשר לא מוגש לשולחן אוכל לטעמו (שמסתכם בפסטה, לסוגיה קוטג' חביתה. בעבר היה מוכן לאכול גם שניצל וקוסקוס אך כיום גם את זה לא תמיד מוכן לאכול) - לא מוכן לאכול.
    בדרך כלל אני מכינה לארוחת ערב או לארוחת שבת, מאכלים (אם אפשר לקרוא לזה כך) לטעמו, ע"מ שישב ויאכל איתנו, אך כמו שציינתי גם את זה לא תמיד מוכן לאכול (כמעט תמיד יסתפק רק בקוטג' וירקות מסויימים).
    כבר שני ערבים שמוותר לגמרי על ארוחת ערב (כיוון שהוגש שניצל והוא ביקש קוטג' או קורנפלקס עם חלב), ואנחנו עם ייסורי מצפון על כך שלא "נכנענו" לבקשתו.
    כיצד עלינו לנהוג?
    (יש לציין שכבר התייאשנו מלהציע לו לטעום דברים חדשים)
    אודה לתשובתכן המחכימה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 5 בררן באוכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בררנות באכילה

    מיכל דביר קורן
    05/08/2009

    שלום לאמא,
    ישנם הרבה ילדים שמסרבים להתנסות באוכל מגוון ונצמדים לתפריט תזונתי מצומצם. המשותף להם הוא בדרך כלל דפוס של חשש מפני התנסויות חדשות בעוד תחומים - יהיו אלה ילדים שיחששו גם ממתקנים חדשים, מחברים חדשים, ממקומות חדשים; וכן צורך גדול בשליטה - רצון לקבוע ולהחליט, לפסוק את המילה האחרונה במאבק. האם בנך מתאים לתיאור זה? או האם הוא מוותר על מזון מגוון בגלל רגישות תחשותית כלשהיא (ילדים שמעדיפים רק אוכל 'יבש' ללא רוטב, רק אוכל קר/חם וכדומה)? כיצד הוא מסתדר בארוחות מחוץ לבית (כמו במסגרת החינוכית) לצד ילדים אחרים?
    ועדיין, ציינת שבררנותו של בנך הולכת וגוברת וכי התנהגותו בימים האחרונים הייתה הדרדרות נוספת. האם ישנה סיבה אחרת, שאינה קשורה באוכל, שעשויה לגרום לכך? לעיתים כאשר ישנה תקופה רגישה מסיבה כלשהי, תחום קושי בהתמודדות של הילד מחמיר (למשל, ילדים שתמיד מתקשים בהירדמות בתקופות רגישות מתקשים אפילו יותר).
    ועכשיו לשאלתך: ההחלטה האם "להיכנע" לבקשות שלו תלויה בסיבות שבגללן הוא מגיב כך. אם מדובר בילד שמשתמש בנושא האכילה לשם מאבק שליטה התגובה תהיה שונה בהשוואה למקרה בו ילד הולך ומאבד את התאבון שלו ואת מידת המוכנות שלו לאכול בגלל סיבה אחרת.
    ועוד שני דברים - ראשית בהזנת ילדים קיים 'חוק חלוקת האחריות' - האחריות של ההורה היא להגיש אוכל טעים ומגוון, והאחריות של הילדים היא לאכול.....שנית, מניסיוני עבור ילדים עם קשיים באכילה ישנה תרומה משמעותית להרגלי אכילה משפחתיים הכוללים ארוחות מסודרות סביב שולחן, אך אני מבינה שכבר ניסיתם להציע הכל....
    וגם: אם התזונה ירודה באופן מיוחד חשוב להקפיד על מעקב רפואי בדיקות דם על מנת לוודא שאין חוסרים משמעותיים הדורשים השלמה מלאכותית (ויטמינים למיניהם).
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויתור על פעילות
    סייעת
    02/08/2009

    שלום,
    במהלך טיול בו נפל כובעה של ילדה מספר פעמים, היא סרבה לחבוש אותו שוב לראשה. בטיול כל הילדים חובשים כובע, זה הוסבר לה מספר פעמים אך נשארה בסירובה ולבסוף חזרה עם איש צוות לגן באמצע הטיול.
    אני חשה שלא מדובר פה בבדיקת גבולות כי באמת לא היה לה נוח עם הכובע הספציפי הזה... האם מדובר פה בסוגיה של בחירה, רווח מול הפסד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ויתור על פעילות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסייעת,

    מיכל דביר קורן
    05/08/2009

    בת כמה הילדה? אני לא בטוחה שהבנתי את השאלה.....
    אבל אם לא היה לה נוח עם הכובע, או שאולי לא נוח בסיטואציה בה הכובע נופל שוב ושוב, הרי שהיא כנראה אכן הייתה כה מושקעת בעיניין המתסכל זה עד שההנאה מהטיול, או הציפיה הקשורה בו, נעלמה לה....
    אנא ספרי יותר פרטים כדי שאוכל להתייחס.
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרצויות בכי לילד בן שנתיים וחודשי
    אריאלה
    02/08/2009

    שלום רב
    בני הבכור בן שנתיים וחודשיים ולפני חודשיים ילדתי בן
    עד שנולד הילד השני הבן הגדול היה מקסים - כמובן לא הכל היה מושלם אבל הצלחנו להתמודד
    לקראת גיל שנתיים הנורא הייתי בהריון מתקדם והוא התחיל לרצות לעשות הכל לבד
    וההתמודדנו גם עם זה - היום יש דרך לעשות כל דבר כך שגם הוא ירגיש שהוא עושה לבד
    הבעיה היא שמאז שנולד הבן השני הדברים החמירו מאוד
    יש לו התפרצויות בכי על כל דבר והגרוע הוא שלא ניתן לרצות אותו בשום צורה
    נראה שהבכי הוא לשם בכי ולא ממש להשיג משהו, כי כל דבר שאנחנו מציעים או מנסים להבין מה גורם לבכי לא עוזר
    לדוגמא - הוא מבקש לאכול - אני מביאה את האוכל והוא יש מתפרץ בבכי ואני שלא מבינה מה הבעיה מתחילה לשאול שאלות מכוונות - אתה רוצה את זה ככה וכו כל דבר גורם להתפרצות נוספת ומחודשת ואני מרגישה תסכול ועצבים עד שאני פשוט לוקחת את הצלחת ואומרת לו כשתרצה להגיד לי מה אתה רוצה בלי בכי אני בסלון
    זה דוגמא קטנה אבל זה קורה ככככככככככל הזמן מרגע שמגיע מהגן ועד לשינה
    אני מתוסכלת ולחוצה ולא יודעת איך להתמודד - האם עליי לנסות לראות למה הוא בוכה וכשאני רואה שהוא מגזים ולמעשה אי אפשר לרצות אותו לנהוג בתקיפות על מנת להפסיק את זה - כמו בדוגמא של הצלחת או שמא עליי להתעלם ?
    אציין כי כשהוא רגוע הוא מקסים אבל ברגעים האלה ויש הרבה אני פשוט לא יודעת מה לעשות
    אודה לתשובתכם המהירה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרצויות בכי

    מיכל דביר קורן
    05/08/2009

    שלום אריאלה,
    מקובל להגיד שמבחינת אחים בכורים, 'אין גיל טוב להולדת תינוק', אבל אצל פעוטות החווים מאבקי שליטה זה לעיתים קשה במיוחד....אך מעניין לציין כי פעמים רבות זה בדיוק הזמן בו מצטרף חבר נוסף למשפחה....
    ובכן, כפי שציינת, סביב גיל שנתיים בנך החל לרצות לעשות הכל לבד, ולהוכיח לעצמו ולעולם - שזה אתם - שהוא יכול. אתם יכולים להיות גאים על שהצלחתם להתמודד, אבל אז הולדת אחיו שוב הפרה את האיזון העדין שהושג. אני מניחה שסף התסכול הקצרצר שאת מתארת, שהלך והתקצר עוד יותר, נובע כתגובה לקושי של בנך להתמודד עם הולדת אחיו הצעיר: בנך הבכור מבטא כעס ותוקפנות כלפיכם בתגובה על הפגיעה במעמדו. מחד "עדיפה" כמובן תגובה תוקפנית-מרדנית המופנית אליכם ולא אל הקטנטן, אך מאידך גם עם זה קשה להתמודד....הקושי להציב לו גבולות אולי קשור ל'גיל שנתיים הנורא', אבל אני מתרשמת שהוא לא רק מנסה לבסס את עצמאותו ואת דעתו, אלא מגיב לקושי אמיתי שהוא חווה עם השינוי בבית. התחושה שלך ש'הבכי הוא לשם בכי' כנראה משקפת את חוסר האונים שלו: הוא לא באמת יודע מה הוא רוצה באותו רגע, הוא רק מנסה להגיד לך, בדרכו המוגבלת, עד כמה הוא לא מרוצה מהמצב החדש, ומנסה להבהיר לך את זה בכל דרך.....
    אני חושבת שאחד הדברים החשובים בניסיון לעזור לו הוא דווקא לא לרצות אותו כל הזמן: התמודדות עם תסכול היא שיעור חשוב בחיים, אבל כמובן שכדאי לנסות להקדיש לו כמה שיותר תשומת לב אישית, עד כמה שניתן, בדומה למה שהיה קודם לכן, כדי שיהיה לו מאגר רחב של חוויות בלתי מתסכלות איתכם. כדאי גם לנסות לאפשר לו שליטה ובחירה איפה שניתן, אך לא מתוך אלפי אפשרויות - זה רק מציף ומבלבל עוד יותר, אלא מתוך 2-3, ולתת לו לחוות את ההחלטה. למשל, בעיניין האוכל, ניתן לומר "אתה רוצה גבינה לבנה או צהובה? בצלחת כתומה או ירוקה? על הכסא הקטן או הגדול" ולוודא איתו בכל שלב שהעדפתו נלקחה בחשבון. יחד עם זה, קחי בחשבון שהבכי יגיע על הפרט היחידי שלא צפית מראש (למשל "אבל רציתי עם הכפית הצהובה")...
    אני לא חושבת שהפתרון של "תגיד לי בלי בכי" יעזור כאן: הוא כרגע לא מסוגל להפסיק לבכות, כי הוא לא באמת בוכה על ארוחת הערב, אלא על כל המצב, ומכיון שאת יודעת את זה, והוא לא, הרי שאת יכולה לעזור לו להרגע דווקא כשאת מדברת אליו ומבהירה לו את רגשותיו ולא כשאת מתרחקת. למשל, תוכלי להגיד לו "אתה כועס עכשיו על אימא כי אימא עסוקה עם התינוק".
    וגם, אני אישית לא מאמינה שאפשר באמת להתעלם מבכי כזה (בעצם משום סוג...)
    בהצלחה,
    מיכל




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוכה כשעושה בתהליך גמילה מטיטול
    לאה
    02/08/2009

    הי

    התחלתי עם בני בן השנתיים גמילה מטיטול באופן הדרגתי לפני חודש. תחילה בבית ובשבוע האחרון הוספתי גם בגן. עד לפני יומיים כאשר היינו יוצאים מהבית היה עם טיטול וכעת עברתי שלב לקחת את הסיר איתי בחוץ. מה שקרה, בארוחת ערב משפחתית בליל שישי הוא עשה פיפי במכנסיים ואז החל לבכות בהיסטריה ולומר "פיפי", שכב על הריצפה בוכה והיה קשה להרגיע אותו. לא הסכים בשום אופן שאחליף לו בגדים. השארתי אותו עם הפיפי וכעבור 20 דק' שנרגע קצת לקחתי אותו לחדר אחר שאין אף אחד שם והחלפתי לו. ממשיך להתנהג כך גם בבית וכם פעם שעושה צרכיו בבגדים בוכה ולא מוכן שאחליף לו. יש לציין שהוא עדיין לא הולך לסיר לבד, אלא אני לוקחת אותו מידי כשעה (בתחילת התהליך היה כל 20 דק') ואז הוא עושה בסיר - כרגע רק פיפי.
    למה הוא מתנהג כך, אני נלחצתי מהתגובה שלו וחוששת שאולי אני עושה משהו לא בסדר, או שבגן משהו לא בסדר?

    בתודה
    לאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיספוסים בתהליך החינוך לניקיון

    מיכל דביר קורן
    05/08/2009

    לאה שלום,
    אני מניחה שבשבועות שקדמו לאותו אירוע קשה שתארת, בנך החל להתרגל לעשות את צרכיו בסיר: את הזכרת לו, הלכת יחד, והוא התנסה שוב ושוב באפשרות החדשה, ללא חיתולים. הצלחות אלה גרמו לך כנראה לחשוב שהוא כבר מספיק מוכן כדי להתנסות בזה בגן, וכן כדי "לצאת החוצה", כלומר מחוץ לבית. ועדיין, אני מניחה שהיו גם לא-מעט פיספוסים והחמצות וזה טבעי לגמריי ואלו מהווים חלק בלתי-נפרד מהלמידה. אך קיים הבדל בין התנסויות אלה, בסביבה הבייתית או הגנית המוכרת, לבין היכולת לעשות זאת בסביבה (אומנם משפחתית ותומכת) אחרת, עם כל הלחץ שאת בוודאי חווית תוך כדי הרצון לעזור לו להצליח גם שם. אני מניחה שמה שאותו התקף היה קשור בעיקר בתחושת חוסר אונים, תסכול ומתח ששניכם, את והוא, הרגשתם באותם רגעים.
    להצלחת תהליך הגמילה נחוצה מוטיבציה של שני הצדדים, וכן עמדה דורשנית מההורה, אך עדיין חיונית גם אווירה תומכת ומקבלת בה ההחמצות יתקבלו בסלחנות.... העובדה שלקחת אותו להרגע בחדר אחר משקפת לדעתי את ההבנה שלך שהמתח בסביבה היה גדול מידי עבורו ושחשובה סביבה שקטה על מנת להירגע וזה מאוד חשוב לשניכם. כמו כן נראה לי שחשוב ללמוד מהמקרה הזה עד כמה בנך רגיש למידת יכולתו להצליח ולהתמודד עם כישלון.
    נסי לעודד אותו להתנסות שוב בהליכה אל הסיר או הישבנון, גם אם המשמעות היא ללוות אותו בתדירות גבוהה יותר לשירותים או להישאר בקרבת הבית לשם כך. זה חשוב על מנת שירוכש שוב את הבטחון במידת יכולתו להצליח, וכך גם את.
    ולגבי הגן - אני לא רואה בהתנהגותו משהו שמצביע על קושי שם, אך כמובן חשוב לברר עם הצוות איך מתמודד שם עם ההליכה לשירותים.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקראת הגן
    קרן
    02/08/2009

    שלום
    בני בן שנה ושלושה חודשים ובספטמבר הקרוב מתחיל גן.
    מאז לידתו בני איתי בבית, ובימים שאני לומדת הוא עם חמותי. הוא מתקשה בפרידות ממני, תמיד נצמד ובוכה, אך גם נרגע בידיה מהר. אני תמיד נפרדת ממנו עם חיבוק ואותו משפט- אמא הולכת ללמוד ואח"כ אחזור. אך נראה שהטקס הקבוע שלו הוא לבכות קצת כשאני הולכת.
    החשש שלי (אחד מהם) הוא שבתחילת הגן, כאשר מרבית הילדים בוכים והגננות אינן פנויות לכולם בני יתקשה להירגע. האם כדאי לי להכניסו לגן שבועיים אחרי תחילת השנה כאשר הרוחות קצת נרגעות, פחות ילדים בוכים והמטפלות יהיו יותר פנויות? או שמא זה יבדיל אותו משאר ילדי הגן ויש לאפשר לו התחלה רגילה כמו כולם?
    תודה. קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לקראת הגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קליטה בגן חדש

    מיכל דביר קורן
    05/08/2009

    שלום קרן,
    הקליטה במסגרת החינוכית הראשונית הינה אירוע משמעותי עבור הפעוט ועבור הוריו, בצדק כתבת - "אחד מחששותי"... : זהו שלב התפתחותי משמעותי הקשור ביציאת הפעוט מהבית ובכניסתו אל העולם החברתי, ומהיותו כזה, מלווה בחששות רבים, אך כמובן גם מרגש!!!
    ראשית ברצוני לשבח אותך על טקס הפרידה הנוכחי שיצרתם - העובדה שמדובר במנהג קבוע שחוזר על עצמו באותו האופן איפשר לו ללמוד לצפות את המתרחש ועל כן מקנה מעט תחושת שליטה וכך ביטחון. זו בדיוק תהיה הדרך ללמוד להיפרד גם בגן - "אימא הולכת ללמוד ובצהרים/אחה"צ תבוא לקחת אותך" .
    האפשרות לשלבו כדברייך, לאחר שהרוחות מעט נרגעות עשויה להיות יעילה, אך לצערי נדמה לי ששבועיים לא יספיקו לכך.... מניסיוני חודש ספטמבר כולו הינו חודש קשה במסגרות חינוכיות של קטנטנים, ובעיקר במקרים בהם החגים מגיעים 'מוקדם', ואז קשה לילדים להתרגל לרצף ולשגרה החדשה. הקטיעות הרבות, והשהות המשותפת והנעימה בבית מקשה על היכולת ליצור רצף בגן. לפיכך, אם את רוצה לדחות את הכניסה שלו, כדאי לעשות זאת - כמו הרבה דברים אחרים - רק "אחרי החגים"...האפשרות הזו תהיה רלוונטית כמובן רק אם זה אפשרי לך מבחינת המשך ההסדר עם סבתא, וכן אם זה מקובל על צוות הגן וכו'. בגילאים אלו אין כל כך חשיבות ל"התחלה משותפת" של כולם יחד, וישנן קליטות חדשות גם בהמשך השנה.
    יחד עם זאת, אני מניחה שאם את תחושי בטוחה בגן (שבוודאי בחרת עבורו בקפידה רבה), ומדובר במסגרת נעימה שבה צוות מיומן, אחרי זמן מה גם הוא ילמד להסתגל ולהיפרד. אחרי הכל, יותר מדאיג לראות ילד שכלל לא מגיב בבכי בשלב כה דרמטי בחייו...
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודה

    קרן
    06/08/2009

    תמיד אתן עונות תשובות ענייניות ומאד אינפורמטיביות שעושות את כל ההבדל.
    אז פשוט תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצייר ברמה גבוהה
    שיר
    31/07/2009

    בני בן שנתיים. מגיל שנה וחצי הוא מצייר ציורים ברמה גבוהה לגילו, כמו עיגולים, דמות אדם, מלך עם כתר ועוד. הגננת שלו נדהמת כל פעם מחדש. אני כל כך גאה אבל רוצה גם לעשות עם זה משהו. מה אני יכולה לעשות עם הכישרון הזה שלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצייר ברמה גבוהה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדים עם כישורים מיוחדים

    מיכל דביר קורן
    05/08/2009

    שלום שיר,
    כישורים מיוחדים בתחום הציור משקפים תפיסה חזותית וחזותית-מוטורית טובה, יכולת טובה להתארגנות ואף לשליטה. ציור עשוי להיות גם אמצעי חשוב לביטוי עצמי רגשי וככזה מהווה מתנה למי שהתברכו בו. אני מבינה לגמריי את הגאווה שלך והיא כמובן מוצדקת בהתחשב בגילו הצעיר כל כך. ועדיין, אני תוהה למה התכוונת באומרך - 'לעשות עם זה משהו'.... מה למשל?
    אם הכוונה היא לעזור לו לפתח את זה, הרי שהוא דיי צעיר בשביל להיות חלק מקבוצה של ילדים שמציירים יחד (כמו חוג) מבחינת המידה שבה הוא יכול להיענות לחוקים ולדרישות של מסגרת, ואני גם לא בטוחה שנכון לצפות את זה ממנו: העובדה שהוא כל כך מוכשר לא מצדיקה את זה בגילו הצעיר. אם הכוונה היא לבדוק את כישוריו גם בתחומים נוספים הרי שניתן לפנות להערכה התפתחותית אצל המומחים לכך (פסיכולוג או רופא התפתחותי). אם הכוונה היא לשתף בכישרון גם אחרים, הרי שניתן למצוא דרך לפרסם את הציורים באמצעים שונים או להשתמש בהם באופן ציבורי.
    אבל אני חושבת שבנתיים כדאי רק להמשיך ולהנות מהכישרון הזה ולעודד אותו להמשיך, תוך התנסות במגוון של חומרים (גואש, טושים, צבעי ידיים, עפרונות....) לצד החופש לאפשר לו לעשות גם דברים אחרים המתאימים לבני גילו ולבחור עד כמה רוצה להיות מושקע בציור.
    דרך אגב, ממי ירש את הכישרון?
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום