מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ביצה רכהדיקלה16/05/2012
שלום, יש לי תינוקת בת שנה וחודש.
אני מנסה להביא לה לאכול ביצה ולא ממש זורמת אחרי 2 טעימות יורקת את זה.
ניסיתי ביצה קשה בתוספת גבינה וגם בתוספת אבוקדו לא אהבה, ניסיתי חביתה עם מעט מעט שמן גם אכלה 4 כפיות ואז זרקה הכל.
אמרו לי לנסות ביצה רכה עם לחם בפנים, השאלה שלי האם מותר לתת לה ביצה רכה בגילה?? אני שואלת בגלל החיידקים.
(כי שהייתי בהריון אמרו לי לא לאכול ביצת עין כי כך החיידקים לא מתים)
השאלה מה לגבי ביצה רכה??? אם ממולץ?
ועוד משהו קטן,
שאני מביאה לה כריך מותר להביא לה מלחם קל??? או שבגילה עדיף שלא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדין ממתינה לתשובה, תודה
דיקלה20/05/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדין ממתינה לתשובה, תודה - תגובה
יעל משיח ארזי20/05/2012דיקלה שלום
לגבי הביצה כיום לא ממליצים לאף אחד לאכול ביצה רכה, כך שנסי להימנע מכך
את יכולה לערבב את הביצה בתוך קציצת ירק או קציצת עוף או בשר או לעשות סלט ביצים אולי יהיה לו יותר נחמד.
לגבי הלחם הקל, בעיקרון מדובר באותו לחם כמו הלחם הרגיל פשוט אוורירי יותר, דחוס פחות ולכן זה לא מזיק, אך קחי בחשבון כי את מכניסה פחות קלוריות. אם מדובר בילד רזה שלא כל כך אוכל עדיף לא לתת לחם קל, אם מודבר בילד עם תאבון בריא שאוכל ועולה באחוזונים לא נורא אם יאכל לחם קל כי זה מה שיש בבית, אך אל תקני במיוחד עבורו לחם קל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון לתינוקאתי זנזורי15/05/2012
שלום רב, בני הוא בן 8 חודשים, עד כה נהגתי לטחון לו את כל האוכל, הכולל פירות, ומרק ירקות בתוספת עוף. רציתי לשאול איזה אוכל מוצק אני יכולה להתחיל לתת לו?? אני מאוד חוששת מחנק וכו'......ומתי אוכל להתחיל לתת לו מזון מחלב???. אודה לתשובתכן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון לתינוק - תגובה
יעל משיח ארזי15/05/2012אתי שלום
את יכולה להתחיל בהדרגה להתקדם במרקמים למשל במקום לטחון למעוך עם מזלג למרקם מעט יותר גושי. בדקי כיצד מגיב למרקם אם מצליח להתמודד כמו שצריך המשיכי אם לא חזרי לטחון ונסי שוב גושי אחרי תקופה נוספת
לגבי מוצרי חלב החל מגיל 9 חודשים ניתן להתחיל לתת גבינות ויוגורטים אך חלב ניגר מגיל שנה ומעלה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימילאק שפג תוקפואלומה15/05/2012
שלום רב
בתי בת 3 חודשים ויונקת 99 אחוז מהזמן, אך פעם בשבוע בערך (או פחות מזה) מקבלת סימילאק בבקבוק.
היום שמנו לב, מבין האותיות הקטנות, שלאחר 3 שבועות מפתיחת הקופסה אין לתת את הסימילאק והוא למעשה פג תוקף. לא היינו מודעים לכך והקופסה נפתחה כבר לפני חודשיים. יחד עם זאת כאמור, 99 אחוז מהזמן היא יונקת והכמות שאכלה מסימילאק זה היא קטנה, ובנוסף היא חשה בטוב ללא כל תופעות.
האם יש סיבה לדאגה?
אשמח לתשובתכם,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימילאק שפג תוקפו - תגובה
לירון פז15/05/2012אלומה שלום,
אם אין כל תופעות לוואי כגון:כאבי בטן, שילשולים, עצירות, הקאות וכו' אין סיבה לדאגה. אם ביתך חשה בטוב ולא מתלוננת או מראה סימנים אחרים לא שגרתיים, את יכולה לישון בשקט.תהיו עירניים לתופעות הללו בימים הקרובים, אך בהחלט אין סיבה לדאגה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסימילאק שפג תוקפו
אלומה15/05/2012תודה רבה על תשובתך המהירה והמרגיעה. (:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה ו-9 חודשים, בקושי אוכלתמירי13/05/2012
שלום!
בתי בת שנה ו-9 חודשים. לפני חודשיים היה הגובה שלה 82 ס"מ. משקל 10.290 ק"ג. כולם מעירים לי תמיד על כך שהיא מאוד רזה ושואלים אותי מדוע. בחודשים הראשונים לחייה היא היתה באחוזון 95 ומאז הלכה וירדה. מגיל 3 חודשים, נכנסה למעון לפעם בשבוע ומגיל שנה- כל יום. במעון מדווחים שהיא בקושי אוכלת. מבחינת התפתחות- מבחינה פיזית היא מאוד מפותחת- עושה דברים שגם בני 3 לא מצליחים מבחינת כושר גופני. קוגנטיבית- מפותחת- מבינה ומדברת עברית ואנגלית. סופרת עד 10 ומכירה חלק מאותיות אייביסי ואלף-בית. ילדה חברותית מאוד וללא פחדים. היתה חולה הרבה וסבלה מחוסר תיאבון, כשהיא הסכימה לאכול רק קצת מטרנה. לאחרונה התגלה אצלה שקד שלישי ושקדים מוגדים והיא אמורה לעבור ניתוח להסרתם. יש הרבה מזונות שהיא לועסת ויורקת בלי לבלוע. (למשל- עגבניה, מלפפון, גמבה, גזר, תפוח, אגס ועוד) (יש לה 14 שיניים, חסרות רק טוחנות אחוריות וניבים תחתונות). מבחינת כמויות- בטיפת חלב אמרו לי שהיא צריכה לאכול 6 ארוחות ביום, כשכל מה שהיא אוכלת בכל ארוחה ממלא כוס. אצלה זה שליש כוס במקרה הטוב ולפעמים היא מסרבת לאכול בכלל בשעה של האוכל שלה. מטרנה- היא יכולה לסיים 180 סיסי שכוללים 2 כפות דייסה, ולא יותר, אם עברו לפחות 4 שעות מאז שאכלה פעם אחרונה. (בטיפת חלב אמרו לי שזה מעט לגיל שלה). או 60-90 סיסי כהשלמה אחרי ארוחת מוצקים. יש מזונות שהיא לא נוגעת בהם למרות שמציעים לה כל הזמן בוריאציות שונות. למשל, אורז ותפוח אדמה. והרבה מאכלים שאני מכינה לה היא לא מוכנה לטעום, למרות שאני משקיעה בזה המון ומכינה לה כל הזמן אוכל חדש ומזין- היא לא נוגעת. גם לא נותנת לי להאכיל אותה- אוכלת רק לבד. בטיפת חלב הפחידו אותי שהיא לא מקבלת מספיק קלוריות לגדילה ולא מקבלת מה שהיא צריכה מבחינת ויטמינים. שאלות:
-האם ידועה התופעה שפעוטות לועסים ויורקים אוכל בלי לבלוע? מתי זה צפוי לחלוף?
- האם זה נכון שכמויות המטרנה לא מספיקות?
- האם המשקל שלה חמור עד כדי כך? (בגיל שנה שקלה 8.815 ק"גובגיל שנה ו-7 חודשים 10.290 ק"ג)
-מה אפשר לעשות כדי לעודד אותה לאכול יותר?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה ו-9 חודשים, בקושי אוכלת - תגובה
דפי ליבר14/05/2012אימא יקרה
אכן המשקלים נמוכים ומה שיותר מפריע לי זה הירידה ההדרגתית באחזונים .
יש הרגשה שהילדה לא מכניסה מספיק קלוריות ולכן יורדת במשקל .
אני חושבת שבמקרה שלך לא נכון לתת עצות מבלי לשמוע ממך פרטים מדויקים , לעשות בדיקות דם ברזל , לבדוק מה קורה בפה בליעה וכו
כדאי במשך כמה ימים לעשות רישום מדויק של האוכל כולל השעות במעון , וגם רישום יציאות .
לאחר מכן אני מציעה לך לפנות לרופא ילדים ולבקש הפניה למרפאה המתמחה בתזונת ילדים .
לדעתי מגיע לילדה ברור רפואי , ומעקב צמוד למשך תקופה מסוימת .
לבריאות
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיבול לאוכלשיר13/05/2012
מתי מתחילים לתבל את האוכל שלהם?
מלח,שמן וכו'...
היא בת 7 חודשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיבול לאוכל - תגובה
לירון פז15/05/2012טל שלום,
בעיקרון בשמן אין בעיה להשתמש כבר מהגיל הזה. מומלץ על שמנים כגון: זית, אבוקדו..שמכילים חומצות שומן חיוניות. בגיל הזה אין הגבלה מבחינת כמויות השמן או השומן. לגבי תיבול כגון מלח, מומלץ להמעיט(כדי לא להרגילם לטעם המלוח כי טעם נרכש ובנוסף לא להעמיס על הכליות). ההמלצות הן מגיל שנה תיבול רגיל כמו לכל המשפחה.בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנות 9 חודשיםאמא לתאומות11/05/2012
שלום רב,
אנא אמא לתאומות בנות 9 חודשים. אוכלות עד היום 2 ארוחות מוצקים ביום ו3 תמ"ל לפי הסדר הבא: תמ"ל, פירות, ירקות ובשר, תמ"ל, תמ"ל.
* בימים אלו, עם הוספת מוצרי החלב לתפריט, מנסה להחליף בקבוק נוסף במוצקים.
אני יודעת שנהוג לתת בבוקר פירות וארוחת ערב היא בדר"כ חלבית. האם יש לכך סיבה מסויימת והאם יש איזו שהיא בעיה מבחינה תזונתית להפוך את הסדר כך שבבוקר יאכלו מוצרי חלב ובערב פירות?
* אשמח לקבל דוגמא לתפריט יומי המתאים לגיל זה המכסה את הצרכים התזונתיים. (אם זה חשוב - הבנות עדיין אוכלות בעיקר אוכל טחון)
* מהי כמות הביצים המותרת/מומלצת בשלב זה?
* מהי כמות המים שהן אמורות לשתות ביום במידה ואוכלות 3 ארוחות מוצקים?
תודה מראש על המענה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנות 9 חודשים - תגובה
לירון פז11/05/2012שלום,
בהחלט אפשרי להחליף בין ארוחת הבוקר והערב. ההגיון הוא שייתכן שארוחת פירות לא תשביע באותה מידה אך בכל מקרה מומלץ להשלים עם פורמולה.
מומלץ לחשוף בגיל הזה למרקמים שונים(להתקדם מעט עם המרקמים), ולנסות גם מאכלי אצבעות כגון: פסטה, ביסקוויט...כמובן בהתאם להתפתחות המוטורית. לגבי ביצים, אמליץ להתחיל מכמות קטנה(לבדוק אלרגיה), ואח"כ ניתן לשלב עם גבינה כארוחה או לבד. לגבי שתיית מים, הייתי ממליצה להציע בקבוק לעיתים קרובות, במיוחד בזמן ארוחות המוצקים, ובין הארוחות. שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות אצל בת 8 חודשיםרננה10/05/2012
שלום,
לבתי בת ה-8 חודשים יש מספר יציאות ביום (2-3) לפעמים גם אחת בלילה אך כולן קשות. היא לא מקבלת בננות או אורז או כל דבר אחר שיכול לגרום לעצירות, כשאוכלת מרק כתום הידוע כמעורר את פעילות המעיים, הצואה יוצאת כתומה אך עדיין קשה. למעשה מיומה הראשון ניתן לומר שסבלה מעצירות: כל עוד ינקה היתה לה יציאה אחת רכה פעם בשבוע, וכאשר עברה למוצקים (טעימות מגיל 4 חודשים ושלוש ארוחות מוצקים מלאות מגיל 6-7 חושים) היציאות הפכו ליומיות אך בעלות מרקם קשה. כיום אוכלת בקבוק מטרנה בתחילת היום ובסופו ועוד 3 ארוחות מלאות (עוף, הודו, ירקות, דייסות, פירות. אוהבת לאכול הכל). כמו כן לאחרונה החלה לשתות מים.
מה ניתן לתת לה על מנת שהיציאות יהפכו לרכות יותר? מלבד אי הנוחות שבעשיית הצרכים עצמם, כנראה שזה גם מפריע לה לישון בלילות....
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות אצל בת 8 חודשים - תגובה
דפי ליבר10/05/20122-3 יצאות ביום לא נחשב לעצירות .
כדי לרכך את הצואה כדאי להרבות בשתיה .
היתי גם מנסה להחליף את התמ"ל לחברה אחרת לפעמים זה עושה פלאים .
לשים לב שאוכלת פירות וירקות . אפשר לרסק עגבניה ולתת בכפית .
להוסיף כפית שמן זית .
לקחת שזיפים מיובשים לשים במים רותחים [ לחלוט ] ולתת לה לשתות את המים . ואפשר גם לאכול את השזיפים .
יתכן שמה שמפריע לה לישון זה חתך בפי הטבעת שנקרא "פיסורה " נגרם הרבה פעמים מקושי להוציא את הצואה כדאי לבדוק ולטפל בהתאם ע"י משחות . זה מאוד כואב ומפריע לשיינה טובה .
אשמח לדיווח מה הועיל / עזר
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך הכי טוב להחליף פורמולה?אפרת09/05/2012
בני יהיה בן 4 חודשים בעוד כשבועיים, אכל בתקופת הגזים תחליף חלב ללא לקטוז, כעט שלא סובל יותר מגזים אני רוצה להחליף לתחליף חלב רגיל עם לקטוז, מה הדרך הטובה לעשות את המעבר? האים להחליף ביום אחד או ביום לתת אחד ובלילה אחר? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך הכי טוב להחליף פורמולה? - תגובה
דפי ליבר10/05/2012אני הייתי מחליפה אחרי סיום קופסא .עוברת לקופסא חדשה לתמ"ל רגיל .
חשוב שתהיה לך אבחנה האם המעבר שינה לרעה או אין הבדל ולכן לא כדאי להשאר בחצי חצי .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיוון תפריט לתינוק....אירה09/05/2012
שלוםף, הבן שלי בן עוד מעט בן שמונה חודשיים וניזון משתי ארוחות מוצקים ליום, בוקר פירות וצהריים מרק עם הרבה ירקות ובשר. לאחרונה הוא לא כלכך מתלהב לאכול את המרק ואני רוצה לגוון לו בתפריט חשבתי לעשות לו קציצות ברוטב עגבניות עם פירה { הכל טבעי כמובן וטחון} השאלה שלי היא מה עוד אפשר לתת האם אפשר להוסיף קטניות למרק כמו אורז ועדשים אדומות, אני ומתי כדי לתת לו דברי חלב כמו יופלה או גמדים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיוון תפריט לתינוק.... - תגובה
יעל משיח ארזי09/05/2012אירה שלום
את בהחלט יכולה לתת קטניות במרק על מנת לגוון
לגבי מוצרי חלב (חוץ מחלב ניגר) מומלץ לתת החל מגיל 9 חודשים.
כמו כן מליצה לך לא ללכת על מעדנים מתוקים כמו אלה שהזכרת אלא דוקא גבינה לבנה / יוגורט טבעי, אם תרצי להוסיף מתיקות תמיד ניתן להוסיף פנימה פרי מרוסק כמו בננה למשל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון תינוקאתי זנזורי09/05/2012
הבן שלי בן 7 וחצי חודשים ומסרב לשתות מים??? מל לעשות???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון תינוק - תגובה
יעל משיח ארזי09/05/2012אתי חנין זנדו שלום
המשיכי להציע וחכי בסבלנות כל פעם ישתה קצת יותר, בינתיים מקבל נוזלים גם מהחלב והירקות והפירות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמזון לתינוק
אתי זנזורי09/05/2012תודה על תשובתך ובנוסף רציתי לשאול האם אני יכולה לתת לילדי מזון מוצק?? אם כן, מה????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון לתינוקאתי זנזורי09/05/2012
הבן שלי הוא בן 7 וחצי חודשים והוא מסרב לשתות מים.
בנוסף הוא אוכל מזון טחון כגון: פירות וירקות עם עוף. רציתי לשאול האם מותר לתת לו מזון מוצק כמו אורז, פסטה, ביצה ??? אני חוששת מאוד מחנק????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון לתינוק - תגובה
יעל משיח ארזי09/05/2012אתי שלום
הכל תלוי בהתקדמות האישית שלו, בהדרגה נסי מרקמים פחות דייסתיים או בשלי את האורז בתוך המרק כך שיהיה במרקם מעט דייסתי ובדקי את התגובה, כמובן שאת לידו ואם יש סימנים שעדיין מוקדם ולא מסתדר עם המרקם החדש , חזרי למרקם אחיד ונסי שוב אחרי שבוע שבועיים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרבר פירות טרופייםשיר08/05/2012
קניתי גרבר שלב 2. יש בו פירות כמו אננס,מנגו....שעוד לא נתתי בנפרד לקטנה בת ה 7 חודשים.
אפשר לתת אותו בלי לחשוף אותה תחילה לכל אחד בנפרד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן, אין שום בעיה
אמא ל- 209/05/2012אצלי הם השתגעו על גרבר פירות טרופיים ועל גרבר ברוקולי (אין כבר היום..), זה היה ממש להיט, לא הספקתי לעמוד בקצב בו הם פתחו את הפה. אפילו העליתי סרטון ליו טיוב... את מזכירה לי נשכחות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגרבר פירות טרופיים - תגובה
יעל משיח ארזי09/05/2012טל 30
את יכולה לתת וליתר בטחון שימי לב אם יש תגובות מיוחדות, כמו אחרי כל מזון חדש אליו את חושפת. בשלב זה כבר אין צורך להפריד מזונות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארוחות לבת 7 חודשים.שיר08/05/2012
8.30 : פירות+השלמה מטרנה (במעון)
12.30: מרק ירקות עם עוף/בשר (במעון)
15.00: בקבוק מטרנה 90 (במעון)
18.00: בקבוק מטרנה 90
20:00: בקבוק מטרנה 120 +דייסת אורז/וניל/קורנפלור
24.30: בקבוק מטרנה 90
4:00: בקבוק מטרנה 90
היא לא אוכלת בד"כ יותר מ 90. עושה לי בעיות עם האוכל מהלידה בערך ובהמשך התגלה רפלוקס....
אני מעוניינת להוריד לפחות ארוחת לילה אחת.
כתבת לי בהודעה קודמת לנסות להשביע אותה יותר במשך היום. אבל אני לא יודעת איך....כי היא לא אוכלת יותר מ 90, ואני לא אדחוף לה בכוח.
אשמח לעצה.
דבר שני: בימי שישי שבת אני מכינה לה מרק בבית מירקות: תפו"א,בטטה,דלעת,קישוא,גזר,סלרי, בצל, שום, הודו נקבה, עדשים אדומות.
איך אני יכולה לגוון ולעשות מרק אחר?
האם אפשר להוסיף סלק וגמבה למרק? סלק נתתי בנפרד והיא אהבה.
איך אני נותנת גמבה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה
שיר08/05/2012שהיא עולה יפה במשקל ונמצאת באחוזון 50-75
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה
שיר12/05/2012...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהארוחות לבת 7 חודשים. - תגובה
יעל משיח ארזי13/05/2012טל 30 שלום
העשרה לדוגמא יכולה להיות העשרה של הפירות בשקדייה /אבוקדו
העשרה של המרק בשמן זית
את המרק את יכולה לעשות עם קציצות (כתף בקר/הודו/ עוף או שילוב טחון + ביצה + קוואקר + שמן זית ) ואז לטחון הכל יחד
את יכולה לנסות להוסיף מעט סלק לירקות או לפירות
גמבה את יכולה או לתת חתיכה למצוץ או לשים בתנור לקלף את הקליפה ולתת את הבשר של הגמבה שהוא רך ומעיך
את יכולה גם להוסיף לתמ"ל מעט דייסה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רסק עגבניות לתינוקרונית08/05/2012
האם מותר לתינוק לאכול אוכל שבושל עם רסק עגבניות בקופסא? (פשוט הוא אוכל מהאוכל שלנו ואנחנו מבשלים עם רסק)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגבי הרסק- מדובר תינוק בן 10 חודשים
רונית08/05/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרסק עגבניות לתינוק - תגובה
לירון פז08/05/2012שלום רוית,
כן אפשרי אך פחות מומלץ. עדיף לבשל עם עגבניות טריות, חתוכות ומרוסקות ולא מקופסת שימורים בגלל כמות המלח(נתרן) ותוספת הסוכר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריט לבן 10 חודשיםאורלי08/05/2012
מבקשת לברר אם התפריט של בני בן 10 חודשים תקיו:
7:00 בבוקר כשמתעורר - 180 מ"ל סימילאק בתוספת שתי כפות דייסת קורנפלור של מטרנה.
אח"כ בגן:
9:30 מנת פירות
צהרים - מנת מחית ירקות עם בשר
14:00 - 180 מ"ל סימילאק
17:00 - 180 מ"ל סימילאק
20:00 - בדיוק כמו בבוקר - 180 מ"ל סימילאק בתוספת שתי כפות דייסת קורנפלור של מטרנה.
האם הוא אוכל יותר מדי סימילאק?
האם כדאי להחליף מנה אחת בארוחה של מוצקים או דברי חלב, את יכולה בבקשה להציע?
דבר נוסף הילד לא מתיישב לבד כרגע וגם לא יודע לאכול לבד - אני שמה לב שהוא גם לא אוהב להכניס דברים לפה כדרכם של תינוקות. האם תקין?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפריט לבן 10 חודשים - תגובה
דפי ליבר08/05/2012אפשר בהחלט להוריד סימילאק או להשאיר כהשלמה בסוף הארוחה . בכמויות יותר קטנות .
אחר הצהרים יכול לאכול לבן יוגורט אפשר להוסף פרי מעוך , בסקוויט מפורר
בערב ארוחת ערב ביצה , גבינה מרק פשטידות רכות .
גם אם לא מתיישב לבד אבל מחזיק את הראש אפשר להושיב רק לצורך הארוחה .
אני חושבת שאם ישב ליד המשפחה ותשימי לו על המגש אוכל הוא ינסה להכניס לפה .
חשוב לתת לתינוק זמן "לשחק" עם האוכל , להתרגל ולהנות אפילו במחיר ליכלוך מסביב .
האם צעצועים הוא מכניס לפה ?
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
