פורום תזונת תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בקושי אוכלת
    שרה
    20/06/2012

    שלום, בהמשך להתיעצותי הקודמת
    ביתי כעת בת 8 וחצי חודשים. לאחרונה בקעה לה שן ראשונה. התחלנו מוצק לפני כחודש היתה עליה יפה בכמות ואז נסיגה. כעת מסכימה לאכול ארוחה מוצקה אחת בלבד ביום בכמות סבירה.שאר הארוחות אוכלת מעט מאד-כמה כפיות בודדות של תינוק, או מסרבת. מציעה לה 2 או 3 ארוחות ביום. נראה שלא משנה מה הטעם-ירקות או פירות כי ניסיתי מגוון פירות בשילובים שונים וגם עם או בלי שקדיה וגם ירקות עם או בלי עדשים ופסטה. היא אוכלת רק פעם ביום וגם בדכ אבוקדו שאותו מסכימה בכמות הכי טובה. מהשאר מעט. היתה אחוזון 7 במשקל וירדה לאחוזון 5 לפני כמה חודשים אמרו שזה בסדר ששומרת סהכ על אחוזון שלה אך היום כבר אחוזון 3 אמרו שזה רגיל בגיל הזה בגלל האוכל המוצק שלוקח זמן שמתרגלים. הציעו לתת אוכל יותר מוצק פחות טחון ולתת לה לבד שתיקח. אך אני לא בטוחה שהיא יכולה בכלל לאכול כך או שתרצה להכניס כך לפה וללעוס היא נראית לי קטנה מידי בשביל זה וגם לא נראה לי שמזה היא תשמין. אני ממש מודאגת מהמשקל שירד מה יהיה עם תרד עוד? כבר תהיה נחשבת בתת תזונה? אני ממש מיואשת מהאכילה שלה ולא יודעת מה לעשות.
    תודה
    איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקושי אוכלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקושי אוכלת - תגובה

    יעל משיח ארזי
    20/06/2012

    שרה שלום
    ראשית יכול להיות שכרגע מוציאה שיניים ולכן חלה נסיגה ברצון לאכול ולהתנסות, זה קורה לרוב כשיוצאות שיניים או כשהם חולים או מצוננים.
    בכל אופן לעיתים יש רצון בעצמאות תני לה יותר להיתנסות בעצמה, לתפוס את האוכל בידיים: חתיכת לחם / בסקוויט וכדומה.
    במקביל את יכולה לרסק פחות את האוכל אולי המרקם הטחון כבר לא מתאים לה. את לידה כך שלא יכול לקראת שום דבר, לתת ביסים קטנים ובהדרגה כך תוכלי לעקוה אחר הבליעה
    במקביל המשיכי להעשיר את האוכל שאוכלת בשמנים בריאים כמו שקדייה / טחינה / אבוקדו/ שמן זית וכו'
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות על אכילה לבת 4 חודשים
    טלי
    20/06/2012

    שלום,
    ביתי בת 4 חודשים ואוכלת פורמולה.
    היא אוכלת 6 פעמים ביממה ובימים האחרונים לפעמים רק 5 כי הגדלנו את המרווח בין הארוחות לבערך 4 שעות. זה בסדר נכון?
    - האם זה נורמאלי שהכמות בכל ארוחה היא שונה או שאמורים פחות או יותר לאכול כמויות שוות בארוחות? היא יכולה לאכול 160 מ"ל בארוחה אחת ו-70 מ"ל באחרת.
    - אם היא מסיימת מה שאני שמה לה בבקבוק זה אומר שאני צריכה לשים יותר כדי שהיא תבחר מתי להפסיק?
    - באיזה גיל בערך מפסיקים לאכול בלילה? האם אני אמורה לעודד את זה או שזה יקרה לבד? האם השעה תתאחר כל פעם או שפתאום תפסיק לאכול? איך זה משפיע על שאר הארוחות?
    - אני רוצה לדעת אם אני מבינה נכון את עניין הטעימות- נותנים כפית-שתיים פעם ביום מחודש 4 עד 6 ובחודש 6 מתחילים לתת כמות של ארוחה שלמה שמחליפה בקבוק?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות על אכילה לבת 4 חודשים - תגובה

    דפי ליבר
    20/06/2012

    לענין הטעימות את מבינה נכון .עד גיל חצי שנה כפית עד שתיים ביום. מגיל חצי שנה אפשר בהדרגה לעבור לארוחות שלמות .
    לא כתבת את המשקל אבל בערך החישוב שאנחנו עושים לגבי כמות בכל ארוחה
    150 כפול משקל התינוק לחלק במספר ארוחות ביום .
    אני חושבת שכמו שבהנקה אנחנו לא יודעים בדיוק [וגם לא חשוב] כמה התינוק אוכל אלא הוא אוכל כמה שצריך .
    כך גם בבקבוק התינוק אוכל עד ששבע , ולכן יש ארוחות שאוכל יותר ויש שפחות . חשוב להכין מנות מלאות ולא חצאי כפיות .
    לגבי ארוחות לילה . אני מהשיטה המקלה מאוד שלפחות עד גיל שנה אפשר לאכול ארוחת לילה אחת . חשוב כדי להוריד את הארוחות לאכול טוב במשך היום ולפני השיינה .
    ואז [לא לפני גיל חצי שנה] להוריד בהדרגה את הארוחות ואת הכמות בבקבוק .
    אבל חכי תני לה לגדול בנחת ...
    בהצלחה
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונת תינוק בן 7 חודשים
    יעל
    19/06/2012

    שלום,

    בני בן 7 חודשיים, החל מגיל 6 חודשיים התחיל לאכול שתי ארוחות מלאות שהן לא סימלאק - מנת פרי בבוקר ומנת מרק עוף בצהריים. האם בשלב הזה, יש להוסיף עוד מנה של פרי/ירק?
    יש לציין, כי הוא אוכל כל 4 שעות בין הארוחות. במידה ואוסיף לו עוד מנה, יווצר מצב בו הוא יאכל רק 2 מנות סימלאק, כאשר הוא קם וכאשר הוא הולך לישון.
    אודה להמלצה,
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונת תינוק בן 7 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונת תינוק בן 7 חודשים - תגובה

    דפי ליבר
    19/06/2012

    לא הייתי מוסיפה עוד מנת פרי או ירק .אפשר בהדרגה לחשוף גם לביצים קטניות טחינה .
    מעל גיל 9 ח' למוצרי חלב . ואז אפשר לתת ארוחת ערב ובסוף בקבוק .
    יש חשיבות לתמ"ל מבחינת הברזל .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל גיל 5.5 חודשים
    סמדר
    19/06/2012

    אני צריכה עזרה בסידור ההנקות והארוחות של ביתי בת 5.5 חודשים
    אני יודעת שזה מוקדם לאוכל אבל היא ממש אוהבת, אוכלת כבר ארוחה של ממש (תפוח ואגס או 2 ירקות מאודים) ומאוד בעניין + יונקת בלבד
    אני יודעת שבגיל הזה ההנקה היא העיקר לכם אני לא מחליפה ארוחה בהנקה
    האם לתת ארוחה אחרי ההנקה ? אחרי שעה שעתיים ?
    או לפני הנקת צהרים ואז להשלים אם רוצה הנקה ואם לא אז לוותר על הנקה אחת
    מתי עדיף לתת את הארוחות ? בוקר וערב ? בוקר וצהרים ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל גיל 5.5 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל גיל 5.5 חודשים - תגובה

    דפי ליבר
    19/06/2012

    ארוחה מלאה זה 200CC בערך כוס .
    לא משנה מתי נותנים . ואפשר להשלים עם הנקה .
    אם את רוצה לשמור על ההנקה , הדרך הטובה ביותר זה פשוט להניק כך שאל תעשי הפסקות ארוכות מידי מבלי להניק .
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה שאלות לדפי - תגובה

    דפי ליבר
    20/06/2012

    נתחיל מהסוף לא נראה לי מוגזם , בסך הכל מבחינת משקל היא באחוזון 10 ואם היא אוכלת מעט בכל ארוחה אז פשוט צריך לתת לה לעיתים יותר קרובות וזה מה שאת עושה .
    אני חוזרת על שמירת ההנקה, אם את מעוניינת לשמור על הנקה אפילו חלקית צריך להניק [ כדי ליצר חלב ] לכן תמשיכי להניק .
    אני חושבת שהייתי מעבה קצת את 2 הארחות שכבר את נותנת מוצקים בשעה 11.00 ובצהרים . ומשאירה את ההנקות האחרות .
    למה בערב את נותנת חלב שאוב ולא הנקה ?

    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ו....

    סמדר
    20/06/2012

    תודה דפי
    מאוד חשוב לי להניק, נלחמתי על זה עד עכשיו ואני ממש לא רוצה להפסיק, את חושבת שמשהו בתפריט הנוכחי יגרום להנקה להיפסק ?
    נראה לך מוגזם 2 ארוחות ביום לפני גיל חצי שנה ?
    אני נותנת בערב בקבוק שאוב מכיוון שהיו לנו בעיות קשות בהנקה, היניקה של ביתי ממש לא יעילה, היא יונקת אבל לא טוב (עקב לשון קשורה שהותרה מאוחר) היא לא עלתה במשקל הרבה זמן וכדי לייעל את ההנקה ולעשות אותה לקלה יותר שאבתי הרבה זמן וכעת ירדנו לבקבוק אחד שאוב ביום בערב, ככה אני יודעת שהיא אוכלת 180 CC בסוף היום כי בהנקה היא לא אוכלת כל כך הרבה.... אולי בגלל זה היא כל כך חובבת את האוכל המוצק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ו.... - תגובה

    דפי ליבר
    21/06/2012

    אני מעריכה מאוד את מאמציך להמשיך להניק זה לא מובן מאליו ..
    אחרי שהבנתי את התמונה , אני מציעה לשמור על שתי ארוחות מוצקים שאת כבר נותנת ולהניק בסוף כהשלמה [לפי מה שאני מבינה היא מסתדרת בלי השלמה] . את הארוחות האלו הייתי מגוונת כדי לחשוף לטעמים ומרקמים שונים .
    ורק בגיל יותר מאוחר [תלוי ברצון שלך להניק ] מוסיפה עוד ארוחות.
    חלב שאוב מבחינה תזונתית זה כמו הנקה שאלתי רק כדי להבין את הסיבה לשאיבה .
    אני מרגישה שאת תוכלי לדלג על תמ"ל .
    בהצלחה , אשמח להישאר בתמונה ולעזור לפי הצורך
    יום מקסים
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מילת תודה

    סמדר
    21/06/2012

    הרבה תודה דפי, את מאוד מעודדת
    חבל שאין הרבה אחיות טיפת חלב עם ההבנה והגישה שלך (בכל נושא שאני קוראת יש לך גישה מדהימה)
    אני מאוד מקווה לדלג על תמ"ל כך עשיתי גם עם בתי הבכורה.
    אני לוקחת את כל העצות !!
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל 7 חודשים
    מחול
    18/06/2012

    שלום,
    בתי יונקת +התחלת מוצקים.
    הבנתי שניתן לתת הכל מלבד מוצרי חלב,חלב ניגר ודבש.
    האם אפשר לתת לה כארוחה באופן קבוע ביצה קשה מפוררת במיץ עגבנייה?
    (פשוט היא התלהבה מהשילוב הזה)
    תודה,מור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיל 7 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל 7 חודשים - תגובה

    דפי ליבר
    19/06/2012

    אפשר אבל זה כמובן לא מספיק כארוחה שלמה .
    בגיל 7 חודשים אפשר לעבור בהדרגה לארוחות מוצקים : בשר קטניות ירקות פירות.
    לשים לב למירקם של האוכל,שמתאים להתפתחות התינוק .
    ולפי הצורך לתת השלמה של תמ"ל או הנקה .
    בתאבון
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר מהנקה לבקבוק
    אתי
    17/06/2012

    הי,
    בתי בת שלושה חודשים וכחלק מההכנה לחזרה לעבודה בעוד כחודשיים אני מנסה לתת לה לאכול גם מבקבוק (חלב שאוב/סימילאק).
    רוב הפעמים היא מסרבת לאכול מהבקבוק למעט מספר פעמים, בודדות מאוד בהם הסכימה לאכול מהבקבוק.
    מה עליי לעשות?
    תודה (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר מהנקה לבקבוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר מהנקה לבקבוק - תגובה

    דפי ליבר
    19/06/2012

    מומלץ לחפש בקבוק עם פיטמה רחבה וזרימה איטית .
    לנסות בעדינות ובסבלנות גם כשהתינוק לא ממש רעב , עצבני ובוכה . הצעי לו בין הארוחות הכרות עם הבקבוק .לוקח זמן להתרגל .
    לנסות בתנוחות שונות , ע"י אנשים שונים ובזמנים שונים .
    ולסיום שתי הערות :
    אם את מאוד אוהבת את ההנקה , את יכולה להניק מלא ולחכות, היא בסוף תאכל מבקבוק או בצורה אחרת [ יש כוס עם שסתום כפול ]
    וגם אם את עכשיו הצלחת זה לא אומר שעוד חודשיים היא תסכים בלי בעיות לקחת בקבוק .
    כלומר תינוק משתנה ברצונותיו ולכן המילה "להתרגל " לא תמיד עובדת .
    בהצלחה
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה
    lila
    15/06/2012

    התינוקת שלי בת 3 חודשים מתוקן המליצו לי להוסיף דייסת קורנפלור למטרנה פגים.השאלה שלי האם הדייסה משמינה ומה אני יכולה להוסיף למטרנה להעשרה שתעלה במשקל........

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה - תגובה

    דפי ליבר
    17/06/2012

    לא הבנתי , אם צריכה לעלות במשקל, מה הבעיה לתת דייסה .
    בגיל 3 ח' אפשר בהחלט להוסיף דייסה למטרנה .
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות תמ"ל לבת חודש
    נושי28
    13/06/2012

    שלום רב, בתי בת חודש נולדה 4165 ק"ג שקלה אחרי שבועיים 4500 ק"ג
    אוכלת כרגע 120 מ"ל כל 3 שעות כשלעיתים בשעות הערב פותחת פער של 5-6 שעות בארוחות. במהלך היום לא רגועה ישנה יחסית מעט, מקטרת כל הזמן נראחת כאילו היא עדין רעבה.. האם יש מקום להגדיל לה את הארוחות ? יש לנו רק בשבוע הבא טיפת חלב...
    במהלך היום ישנה שינה אחת ארוכה של 2-3 שעות ובשאר היום עירנית, מקטרת ולא נינוחה.
    אשמח לתובנות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמות תמ"ל לבת חודש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות תמ"ל לבת חודש - תגובה

    דפי ליבר
    14/06/2012

    בגיל חודש כל 3 שעות 120 CC נשמע סביר ביותר . עדין אני מהסוברות שצריך להרגיש את התינוק וכמו שבהנקה אנחנו לא בודקים כמויות וזמן, כך אפשר בארוחה אחת שבה היא נראת רעבה לנסות להגדיל כמות .
    א. לא בכל הארוחות
    ב. לא בכוח
    ג. לא להכין חצאי מנות . מנה שלמה ולזרוק את השארית .
    ד. לנסות עוד דרכי הרגעה חוץ מאוכל : הרמה על הידיים ,מינשא[אני מאוד בעד בגיל חודש ] ריקוד ,לשיר שיר, טיול בעגלה . לעטוף את התינוק בשמיכה.
    בהצלחה
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משקל נמוך
    אימוש
    13/06/2012

    שלום לכן,

    בני בן שנה ממש עכשיו,
    לאחר שקילה בטיפת חלב התברר שעלה מעט מאוד ושוקל כרגע 7,600 ק"ג.
    איך מעלים את משקלו?
    הפריט היומי שלו הוא כזה :
    בוקר : יונק
    צ'יריוס עם חלב
    א.בוקר בגן : כריך או משהו אחר שיש באותו יום.
    צהריים בגן : מרק וכול מה שיש, ירק או פחמימה
    כשקם מהשינה : כריך עם שוקולד
    אחה"צ: מעדן / פרי
    ערב : קציצות / לחם / פסטה + דייסת שיבולת שועל עם סילאן

    הוא אוכל בסה"כ די יפה אבל לא בככויות גדולות.

    ההתלבטות שלי היא איפה להוסיף לו קלוריות והאם להתחיל לתת לו בקבוק עם מטרנה כי אני יודעת שההנקה כרגע היא סתם נשנוש ולא ממש ארוחה.

    אז מה אפשר לתת או לשנות בתפריט שלו בכדי שיתחיל להעלות במשקל .
    המון המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משקל נמוך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משקל נמוך - תגובה

    דפי ליבר
    13/06/2012

    כמה הערות והצעות
    משקל נמוך קשור א. לגנטיקה של ההורים ב. ליחס לעקומה קודמת . האם ירד מהעקומה ?
    האם מקבל ברזל . חשוב שלתינוק בן שנה לא תהיה אנמיה זה משפיע על התיאבון וכנראה גם על ההתפתחות .
    לגבי הנקה - זו החלטה שלך אישית , אני לא מציעה לאימהות להפסיק הנקה אלא אם הן רוצות . בוודאי שאם במקום הנקה תתני בקבוק תמ"ל ואולי תוספת דייסה יש בזה תוספת קלוריות .
    התפריט שהוא אוכל נראה בסדר.
    אפשר להוסיף לתפריט - ביצה , אבוקדו, פירה , קטניות .
    בתאבון
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצילו
    ורד
    12/06/2012

    שלום בנות.... אשמח אם גם אמהות למודות ניסיון יענו לשאלתי.
    אני אמא לתאומים בנים בני שישה חודשים בעוד 10 ימים.
    שניהם עם ריפלוקס . מקבלים לוסק פעם ביום בבוקר.
    הגדול אוכל מצויין - טפו טפו ושוב טפו וגם תודה לאל .
    הוא אוכל סימילאק ג'נטל בעקבות חוסר שקט מגיל קטן.
    הקטן יותר (בדקה) עושה לנו צרות צרורות בערך מהיום בו נולד- שניהם נולדו בשבוע 38 ובמשקל יפה - סביב ה- 3 קג' +
    לקטן היו תופעות של חוסר שקט פליטות גזים קשים , עיותים בבטן וצוחות
    החלפנו פורמולות רבות - אין אחת שלא ניסינו.
    השבוע בעצת גסטרואנטרולוג הוחלט להעביר אותו לנאוקט- כי הגזים החריפו אפילו אחרי נוטרמיגן.
    הבעייה היא שהוא לא מוכן לאכול את האוכל הזה (ואני יכולה להבין אותו).
    אנו מסמיכים כל ארוחה עם דייסת קורנפלור של מטרנה גם בגלל הריפלוקס וגם בגלל הטעם
    אבל הביבי שלי סוגר את הפה חזק חזק....
    עם מוצקים זה יותר טוב אבל לא להיט- חצי כוס בערך.
    השאלה שלי היא מה אני יכולה לעשות על מנת לשפר את הטעם??!
    חשבתי להוסיף גרבר - כמה כפיות לבקבוק...
    האם זה אפשרי?! זה לא פוגם בערכים התזונתיים של התמ"ל ...?
    או שלחילופין כמויות סוכר רבות - כל האכלה - לא יכולות לגרום לנזק?!
    אנו שרים / רוקדים / מזמרים הכל כדי שיפתח את הפה
    וזה קשה מאדדדדדד
    אשמח לתובנות ולהארות
    חשוב לציין שחוסר השקט חלף בעיקבות השינוי הנ"ל גם הגזים פסקו
    אבל הוא לא אוכל....
    הוא גם יורד במשקל - בדקנו
    אמא של אלון ותומר
    מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הצילו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים???!!!

    ורד
    13/06/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצילו - תגובה

    יעל משיח ארזי
    13/06/2012

    ורד שלום
    לצערי אין לי רעיונות רבים אך נסי אולי להעשיר את התמ"ל בדייסה בטעמים של מטרנה למשל אך עדיין שיהיה מתאים לשתיה, יש בטעם וניל ועוד כל מיני
    נסי ובמקביל עלי בהדרגה בכמות המוצקים, כמובן שתוך כמה חודשים יעברו למוצקים בלבד ולא תצטרכי להתמודד עם התמ"ל
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ורד היקרה אני איתך באותה סירה כל כך

    אמא
    24/06/2012

    מבינה מאחלת לשתינו כמה שיותר מהר שיעבור כבר!!!!
    שולחת המון המון כח סבלנות ושמחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נאוקייט - פתרון שעבד אצלנו

    מיש
    08/07/2012

    ורד שלום
    מקווה שזה לא מאוחר מידי או לחילופין שכבר הסתדרתם עם ענין הנאוקייט אבל אצלנו הקטנה גם לא ממש התלהבה והגסטרו שלנו הציע להוסיף רבע שקית של ממתיק מסוג סוכרה זהוא ממתיק על בסיס סוכר, אינו ממכר ואינו מזיק. אצלנו זה עזר מאוד ובהדרגה הורדנו עד שלא היה צורך כלל.

    ושוב מקווה שהסתדרתם
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5 חודשים מסרבת לאכול מבקבוק
    נטלי
    12/06/2012

    שלום רב,
    ביתי בת 5 חודשים מסרבת בכל תוקף לאכול מבקבוק.(סיימתי להניק בגיל חודש כך שאין בעיה של הסתגלות לבקבוק)
    קודם לכן לא הייתה שום בעיה הייתה אוכלת ברצון .
    מאז שהתחלתי מוצקים ונכנסתי קצת ללחץ מתי לתת ירקות מתי לתת פירות, אייך ,כמה, למה ..נהיה אצלה שינוי והיא לא מוכנה לאכול מהבקבוק כלל.(יש לציין כי ניסית להחליף בקבוק, פטמה ואפילו לעבור למטרנה במקום סימילאק- שום כלום לא עזר)
    לאחר בדיקה גופנית נאמר לי שהכל תקין ברוך השם ולעבור להאכיל בכפית לאחר הסמכה בדייסת קורנפלור.
    השאלה שלי האם זהו מצב זמני ויחלוף או שכך ישאר ?(קצת מסורבל כשיוצאים מהבית..)
    האם הוספת הקורנפלור לכל האכלה לא מהווה הוספת קלוריות מיותרת ועלולה לגרום להשמנה?
    התחלתי לוותר על ארוחת מוצקים מהחשש שלא תאכל כלל בקבוק וגם זה לא ברור לי אם נכון לעשות או לא.אם תוכלי לעזור לי בתפריט לפי שעות מינוס פלוס מתי להאכיל מה.
    תודה רבה על העזרה ,קצת מבולבלת...
    [/a]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנסי מטרנה אקסטרה קר

    עוד אמא
    13/06/2012

    הם בד"כ אוהבים כי הטעם שלה דומה לחלב אם, אם לא יעבוד- נסי להוסיף כפית אבקת שוקו/ וניל לבקבוק (זה בד"כ עובד), אם גם זה לא יעבוד- תני דייסת "גם וגם" סמיכה בכפית. היא מוכרחה לקבל תמ"ל עד גיל שנה לפחות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מגיבה

    נטלי
    13/06/2012

    תודה על התגובה .
    הבעיה לא במה שמכיל הבקבוק או סוג הבקבוק והפטמה -ניסינו הכל .(בקשר לדייסות וניל ושוקו אני יודעת שאסור עד גיל חצי שנה או שאפשר בכל זאת עקב הבעיה?)
    היא פשוט לא מוכנה לאכול בבקבוק , אם אני מסמיכה את זה ונותנת בכפית היא אוכלת ברצון רק שאני חוששת מכמות הקלוריות שבהוספת הדייסה(יוצא שביממה אני מוסיפה כ-6 כפיות דייסה סהכ זה לא המון קלוריות ?
    חוץ מזה מאוד מסורבל וכמעט בלתי אפשר לעשות את זה בחוץ.מה לעשות אני כבר מיואשת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים?? מיואשת...

    נטלי
    14/06/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5 חודשים מסרבת לאכול מבקבוק - תגובה

    דפי ליבר
    15/06/2012

    עד גיל חצי שנה מדובר רק על טעימות ולא ארוחות מוצקים . אם מסרבת בקבוק אפשר לנסות בכפית או בשתיה מכוס סגורה או לקחת מזרק גדול .
    הייתי חוזרת מידי פעם לנסות שוב את הבקבוק .
    דייסה אפשר לעשות לא כל כך סמיכה למשל רק כף אחת ואז מכיל פחות קלוריות .
    עד גיל חצי שנה אוכלים תמ"ל וטעימות של מוצקים . לאחר מכן בהדרגה מחליפים ארוחות תמ"ל , לא כל כך חשוב מתי לארוחת ירקות שבהדרגה מוסיפים מרק בשר וארוחת פירות . לא צריך לדהור קדימה הכל בהדרגה .
    בתאבון
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה בת 5 חודשים סירוב לבקבוק

    נטלי
    15/06/2012

    תודה על התגובה.
    בעקבות הסירוב בכל תוקף של התמל התחלנו עם ארוחות ממש של מוצקים כיוון שלפחות תאכל משהו.
    ניסיתי בכפית ובכוס סגורה לא מוכנה בשום פנים ואופן.
    למשל היום, לא מוכנה עד לרגע זה- 17:50 לאכול תמ"ל בכל אופצייה שהיא- כפית, בקבוק, כוס סגורה, הסמכה עם דייסה.
    עקב כך אכלה גרבר ומנת ירקות בצהריים וזהו..לא יודעת מה עוד לעשות מיואשת ואובדת עצות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה בת 5 חודשים סירוב לבקבוק - תגובה

    דפי ליבר
    17/06/2012

    תמשיכי . זה בסדר גמור . העיקר לא להכנס ללחץ ולריב איתה על אוכל .
    תמצאי פתרונות שטוב לשתיכן , הלחץ מיותר כי היא כנראה אוהבת את המוצקים .
    לכי עם הרגשתך.
    בהצלחה
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם טופו בריא
    דנה
    12/06/2012

    שלום,
    יש לי תינוקת בת שנה וחודשיים כיום נמצאת בגן פרטי ששם בארוחת הצהריים נותנים מנה בשרית: ספגטי בלונז, עוף, קציצות בשר ולצערי פעם בשבוע גם שניצל וציפס, כיום עדין קטנה ולא אוכלת את הכל, עדין אוכלת מהאוכל של הקבוצה הקטנה פירות טחונים ומרק ירקות + עוף ונותנים לה אחרי המרק לאכול מהגדולים כדי שתתרגל (חוץ משניצל וציפס) וכמובן שבשנה החדשה לא תאכל יותר פירות ומרק טחון ותאכל מהאוכל הרגיל.
    אני שוקלת להעביר אותה למסגת של מעון ציבורי ששם כידוע לא נותנים מנה בשרית בכלל אלה תחליפים של טופו ודגים. ואני לא יודעת אם טופו זה בריא בצריכה יומית כארוחה עיקרית. זה גם אומר שחוץ מסופי שבוע כמעט ולא תאכל בשר כי אני מגיעה הביתה רק בשעה חמש ולא כל כך מסתדר להביא בשר גם בגלל השעה וגם בגלל חוסר זמן להכין בשעות אלו כי אנחנו הולכות לגינה.
    אני נורא נורא מבולבלת ולא יודעת מה להחליט (חושבת שיהיה לה טוב בשתי המקומות)
    האם השיקול שלי הוא תזונתי מה עדיף? אם טופו נותן לה את הערכים התזונתיים שצריכה.
    אנה עיזרי לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם טופו בריא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי דילגתן עלי

    דנה
    17/06/2012

    אני מאוד אשמח לעצה מקצועית בעניין התזונה לפני לקיחת ההחלטה.
    אני באמת לא יודעת האם לאכול כל השבוע טופו במקום בשר זה מספיק טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי דילגתן עלי - תגובה

    לירון פז
    19/06/2012

    דנה שלום,
    טופו אכן מהווה תחליף לבשר, ומכיל חלבון איכותי, מינרלים ווטמינים, אך בגלל שמכיל גם דמוי הורמון הנקרא פיטואסטרוגן, ועוד חומרים, משרד הבריאות מגביל את צריכתו. ההמלצה היא ל2-3 מנות לשבוע. תחליפים אחרים טובים לבשר הם: קטנית עם דגן לדוגמא: אורז עם אפונה או עדשים, ודגים. בגיל הזה חשוב מאוד להקפיד על מנת בשר/עוף/הודו ליממה בגלל הברזל שספידתו מהחי היא הטובה ביותר. ולכן אמליץ כן להקפיד על תוספת בשרית פעם ביום. שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמן
    דנה
    12/06/2012

    ביתי מתחילה לאכול מהאוכל שלנו, ואני מנסה לבשל קצת יותר בריא: פחות שמן בבישול, פחות מטוגן, פחות מרק עוף וכדומה.
    אני לא יודעת ומאוד אשמח לדעת אחת ולתמיד, באיזה שמן יותר בריא לבשל? ובאיזה שמן יותר בריא לטגן?
    אני שמעתי ששמן זית (שיש לו שם של שמן בריא) לא טוב ולא בריא בטיגון אלה רק בבישול ולטיגון עדיף שמן קנולה.
    אבל אני לא בטוחה ואשמח לדעת באיזה שמן הכי טוב לבשל ובאיזה שמן הכי טוב לטגן. מאוד מודה
    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שמן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה קטנה באותו נושא.

    דנה
    14/06/2012

    קראתי ששמן אבוקדו גם מאוד בריא.
    השאלה שלי האם יש לך נסיון בו? ואם הוא משנה טעם של אוכל
    וכי אני לא יודעת אם הוא מתאים לכל אוכל. כגון: שניצלים, חביתות, לביביות, ובישול
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמן - תגובה

    יעל משיח ארזי
    14/06/2012

    דנה שלום
    שמן קנולה טוב יותר לטיגון אך אם מדובר בטיגון קל כמו של חביתה ניתן להשתמש גם בשמן זית. שמן זית יותר נועד לתיבול. כמובן שניתן להוסיף שמן זית גם לקציצה מבושלת במקום השומן הרווי של הבשר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה מסרב לפתע לשתות מבקבוק
    מעיין
    11/06/2012

    שלום רב,

    בני בן שנה וחודש, שותה ביום שני בקבוקי נוטרמיגן [בבוקר ובערב] והרבה מים במהלך היום מבקבוקי תינוקות עם פיטמה מס 2 או 3.

    היום בבוקר הוא שתה את הנוטרמיגן כהרגלו, אך כשלקחתי אותו מהמטפלת אחר הצהרים היא דיווחה לי כי סירב לשתות במהלך היום מים מהבקבוק והיא ניסתה לתת לו מים מכוס.

    גם הניסיונות שלי לתת לו מים מהבקבוק -כשלו. [הוא בדרך כלל אוחז את הבקבוק בעצמו ומסיים לפחות חצי בקבוק מים].

    גם בערב אחרי האמבטיה כשניסיתי לתת לו את התמ"ל כרגיל, הוא סירב לשתות ]שתה שלוק או שניים ובכה], בסופו של דבר הכנסתי לו דייסה סמיכה והאכלתי אותו בכפית.

    מה זה יכול להיות?

    אשמח גם לקבלת רעיונות חלופיים כי הוא לא באמת יכול לשתות מספיק מכוס [שותה טיפה והרוב נשפך].

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה מסרב לפתע לשתות מבקבוק - תגובה

    יעל משיח ארזי
    11/06/2012

    מעיין שלום
    מפעם אחת לא הייתי מסיקה מסקנות, יכול להיות שרוצה להיות יותר עצמאי או לשתות בכוס כמו גדול כך ששווה להמשיך לתת לו לשתות מכוס ומידי פעם את הקבוק. האם אוכל כמו שצריך במהלך היום? אולי פחות רעב לבקבוק בלילה
    בדקי האם מדובר באירוע חולף או לא
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי אוכל
    עדיאל
    11/06/2012

    שלום ביתי בת חצי שנה שוקלת 9רצית לדעת כמה מטרנה צריכה לאכול וכל כמה זמן???יש לציין שאוכלת כמה כפיות של מרק ירקות התחלתי לא מזמן לפני שבוע....
    כיום אוכלת 150כל 4שעות וניראה שהיא רעבה ...איך אפשר להפסיק לתת לאכול בלילה ולהאריך את השעות כל 6תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לגבי אוכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי אוכל - תגובה

    יעל משיח ארזי
    11/06/2012

    עדיאל שלום
    לא נתת מספיק פרטים אך אם רק התחלת הטעימות אז אין להן עדיין השפעה על כמות החלב, כלומר עדיין לא להפחית את כמויות החלב שצורך.
    חישוב שיכול לעזור הוא 150 כפול משקל לחלק למספר ארוחות וכך תדעו כמה פחות או יותר צריך בכל האכלה
    גמילה מארוחות לילה היא הדרגתית ובאמת מחייבת אכילה מספקת במהלך היום
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום