פורום תזונת תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן שמונה חודשים שלא אוהב מוצקים
    מיכל
    13/10/2012

    שלום רב, אודה לעזרה
    בני בן שמונה חודשים התחיל מוצקים באופן קבוע רק לפני שבועיים, מכיוון שהיה סובל מכאבי בטן
    כרגע הוא מקבל מרק והוא בקושי מוכן לפתוח את הפה
    המטפלת מנסה כל מיני אלתורים עם לתת כפית ולשים מוצץ , משהו שאני לא ממש אוהבת, לגבי פירות הוא גם לא מעוניין לאכול
    האם הסיבה היא שחיכיתי עד עכשיו עם זה? האם זה נכון להאכיל כשהוא לא מעוניין? האם לוותר בינתיים? מה אני יכולה לתת לו ביד שבטיחותי לגילו? אודה מאוד לעזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה להוסיף שמטרנה

    מיכל
    13/10/2012

    הוא אוכל כל שלוש שעות , ובלילה הוא קם פעמיים למטרנה , והוא שוקל בערך 9 קג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שמונה חודשים שלא אוהב מוצקים - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/10/2012

    הי מיכל -
    קשה לומר מדוע אינו רוצה מוצק ואם קשור לגיל החשיםה אבל.... כרגע צריך לחשוב איך להתקדם :)
    הושיבו אותו לאכול כאשר אתם אוכלים והגישו לו משהו שנמצא על השולחן - אולי טחינה או אבוקדו חלק או מרק שאתם אוכלים .
    מסכימה איתך לחלוטין שלא צריך להסיח את דעתו כדי שיאכל ,
    אבל כן צריך להמשיך להציע - פעם פעמיים ביום ולא יותר - כאשר מסרב יש לכבד את הסרוב .
    נהיתן לנסות להאכיל עם האצבע שלך ולא עם כפית - החוויה בפה יכולה להיות נעימה יותר .
    אפשר להציע תמ"ל מוסמך עם דייסת תינוקות לאכילה מכפית - היתרון הוא בכל שאת הטעם מכיר ואוהב ורק שיניתם מרקם וצורת הגשה ,
    המשיכו לנסותצ ועקבו אחר התפתחות ועליה במשקל .
    יום טוב,
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונת תינוק בן 6 חודשים
    יערה
    13/10/2012

    שלום,
    יש לי תינוק בן חצי שנה, מאוד פעיל וסקרן, הוא כבר זוחל ומתרוצץ ללא הפסקה, ומתפתח יפה ואף "מקדים את הספרים". מעולם לא הנקתי, הוא אכל תמ"ל מאז שנולד, ובגיל 4 חודשים התחלתי לתת לו טעימות.
    לאחרונה, נראה שהוא ממש לא אוהב את התמ"ל. ניסינו להחליף סוגים אבל זה לא שינה שום דבר. הוא שמח לאכול מוצקים (ירקות / מרק / עוף / פירות / לחם וכו'), אך ממש סולד מהתמ"ל. חשבתי שאולי כואבות לו השיניים, יצאה לו שן ראשונה לפני שבועיים ואני מניחה שיש עוד בדרך, אך לאור העובדה שהוא שמח לשתות מים מאותו הבקבוק אני בטוחה שזה לא העניין.
    כשהוא אוכל את המוצקים בכפית, הכמויות הן מאוד קטנות, לא מגיע ל-60 מ"ל לארוחה, ואני מפחדת שיהיו לו חוסרים משמעותיים בתזונה. יש לציין שמאז שנולד הוא אינו אכלן גדול, אלא היה ונשאר באחוזון 25 במשקל. מכיוון שהוא די גבוה, הרופאה שלו הציעה להוסיף דיסה לתמ"ל, ואכן אני מוסיפה כבר כמעט חודשיים, אך זה לא עושה רושם שמשפיע עליו ולאחרונה הוא מרזה (ירד לאחוזון 10).
    רציתי לדעת מהן כמויות סבירות של תמ"ל לתינוק בגיל הזה, כמה ארוחות מוצקים כדאי להוסיף לזה? והאם בכלל יש סיבה לדאגה?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונת תינוק בן 6 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונת תינוק בן 6 חודשים - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/10/2012

    הי יערה -
    כמו שכתבתי בתגובה מעלייך....אני לא יכולה לכתוב תפריט רצוי שכן יש כ"כ הרבה פרמטרים משתנים :)
    יש להמשיך לעקוב אחר המשקל - אם יורד עוד באחוזונים יש לתת על כך את הדעת עם איש מקצוע , האם השינוי בשיתפע שלו עם התמל לא קרה בעקבות הוספת הדיסה ? שכן אם בגלל זה שותה פחות אז הייתי ממליצה לא להוסף דיסה.
    בגילו צריך כמות טובה של תמל ועוד ארוחה עד 2 ביום של מוצקים .
    לא ציינת האם ישן בלילה ? כמה יציאותצ יש ביום ?
    מתנצלת על התשובה המעורפלת אבל .. בשל העובדה שאוכל כמויות קטנות ויורד באחוזון יש מקופ לבדיקה יותר מעמיקה ...
    אם יש לך עוד תשובות בשבילי אשמח להתיחס שוב :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    יערה
    15/10/2012

    היי עדי,
    השינוי בהרגלים לא קרה בעקבות הוספת הדייסה אלא כשבועיים ואף יותר אחרי שהתחלנו.
    מבחינת היציאות, היה שינוי, אך אני משערת שזה קשור לתוספת של המוצקים. כשמנסים משהו חדש תמיד יש הפתעות, גם מבחינת התדירות וגם מבחינת הצבע והמרקם :-) בכל מקרה לא משהו שנראה מדאיג, ישנם ימים של 4-5 יציאות וימים של 1-2 יציאות, הכל תלוי מה הוא אכל באותו היום.
    בלילות הוא ישן כ-12 שעות, שבמהלכן הוא מתעורר פעמיים לארוחה, בכל ארוחה הוא אוכל כ-150 - 170 מ"ל של תמ"ל. זה יותר מאשר במהלך היום, אז כל ארוחה היא של 120 מ"ל ולא תמיד הוא אוכל עד הסוף...
    אפשר לומר שבממוצע הוא אוכל כ-550 מ"ל של תמ"ל ביממה, ובנוסף לזה שתי מנות מוצקים (בדרך כלל מנת ירק ומנת פרי).
    האם זה מעט מדי לתינוק בגיל הזה?
    תודה רבה על תשובתך.
    יערה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    21/10/2012

    הי יערה !
    רק עכשיו ראיתי שהגבת ...
    בסה"כ 2 ארוחות מוצקים וכמות התמל נשמע סביר לגילו . נסי ראות מה כן מגביר את היציאות - וגורם ל 3-4 ביום ואלי הפחיתי את הכמויות של המאכלים האלו ע"מ שלא יהיו הרבה יציאות .
    האם במשך היום הוא דורש את הארוחות או שאתם מציעים ע"פ שעה או תחושה? שכן היות וציינת כי בלילה אוכל יותר בנפח - נסי לחכות שהוא ידרוש את הארוחה של התמלאו המוצקים אולי ירווח יותר את הארוחות ויצליח לאכול ארוחות יותר יעילות .
    בכל מקרה המשיכו לעקוב אחר משקל - אם ישמר את האחוזון הזה , לא בהכרח בעייתי אך אם ימשיך לרדת יש לשים לב ,
    בהצלחה :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונת לבן 7 חודשים
    אלונה
    13/10/2012

    שלום
    הגוזלי שלי בן 7חודשים מסרב לאכול תמל אוכל אוכל אולי 2 אורוחות אחת של 180בתוספת דייסה ושנייה של150 בתוספת דייסה,יש לציין שמסרב לאכול גם בכפית...
    מה אני יכולה לתת לו בשביל להעשיר את התפריט שלו..
    אשמח אם תכתבי לי תפריט מאוזן בשביל הגיל שלו..
    הוא נימצא באחוזון 97
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונת לבן 7 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונת לבן 7 חודשים - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/10/2012

    הי אלונה -
    2 ארוחות ביממה עבור תינוק בן 7 חודשים דורש ברור יותר מעמיק :)). אע"פ שציינת כי מבחינת משקל הוא תקין ( האם זו התנהגות חדשה שלו ?)
    אני לא אוהבת לכתוב כך תפריטים שכן אין תפריט אחיד לכל התינוקות - אם תכתבי יותר פרטים כמו כמה זמן אוכל כך איך נראית ארוחה כמה יציאות יש ביום איך ישן בלילה האם משתף פעולה באוכל - מה אוכל ואיך בדיור מכינים ... אולי אצריך לעזור קצת :)
    יום טוב,
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    אלונה
    14/10/2012

    7:00-מטרנה עם דייסה בערך 180 cc
    11:00-מרק ירקות עם עוף או בשר 200
    15:00-קטניות אם תוספת (בדרך כלל מה שאנחנו אוכלים)
    18:00-אבקדו עם ביצה,עגבניה עם ביצה ולפעמים מעדן
    19:00-מטרנה עם דייסה 210cc ווהולך לישון..
    בסבביבות1 קם אוכל מטרנה בערך 180cc ונרדם עד 6
    יש לציין מ7 שהוא קם עד 7 בערב ישן אולי שעה וחצי לא ברצף..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/10/2012

    הי ,
    כנראה שלא הבנתי נכון את תאורך הראשון . מה שכתבת כעת נשמע מצוין , וגם כמות המטרנה בסדר גמור , יש בעצם 3 בקבוקים ביממה וזה בסדר - גם שנת הלילה הכמעט רציפה שלו מעידה כי צורך מספיק אנרגיה וחלבון
    שבוע טוב,
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת חודש וחצי - הקאות
    קרן
    12/10/2012

    שלום וברכה, ביתי בת חודש וחצי.ניזונה ממטרנה. לפני כחודש התחילה להקיא. כמויות ממש גדולות, נראה כמו ארוחה שלמה. זה התחיל בתדירות נמוכה והגיע לפעם ביממה. השבוע היו 3 ימים ללא הקאות וזה שוב חזר. פעם ביום בערך. היא אוכלת בסביבות 80-100 בארוחה, כ-8 ארוחות ביום. לפעמים היא מחזיקה 3-4 שעות, ולפעמים בקושי שעתיים. היא שוקלת כרגע 4.6 קילו.נולדה 3300. היינו אצל רופא ילדים, הוא לא התרגש כי היא נראית בריאה, לא מיובשת ועולה במשקל. השאלות שלי הן : האם היא אוכלת כמויות סבירות? האם ייתכן שהיא רגישה ללקטוז?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת חודש וחצי - הקאות - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/10/2012

    הי קרן -
    נשמע כי אוכלת כמויות סבירות למשקלה - אך החשוב מכל מה שכתבת זה העובדה שאתם מאפשרים לה לקבל ע"פ דרישה ולא ע"פ שעה , ואותו הדבר ביחס לכמות - לא לנסות לשכנע לסיים מנה ולא לנסות למנוע .
    כל עוד התינוקת אינה סןבלת מההקאה/ פליטה לא בהכרח צריך לעשות משהו בנידון אבל אם התדירות עולה או לחילופין היא חסרת שקט - בוכה ללא סיבה נראית / מקשיטה את הגב/ או מתקשה לאכול כשאי כן לשקול התיחסות רפואית נוספת .
    לשאלתך על הלקטוז - את בהחלט יכולה לנסות ישנם תכשירים של כמה חברות שמכילים כמויות זעירות של לקטוז .
    בהצלחה ,
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימילאק
    מירית
    11/10/2012

    שלום רב,
    בני בן שנה וחמש ושותה בקבוק סימילאק פעמיים ביום, בבוקר לפני הגן ובערב לפני שינה. רציתי לשאול האם יש צורך להמשיך לתת לו את הסימילאק או שכדאי כבר לגמול אותו ולעבור למשהו אחר, בהנחה שהוא אוכל די טוב במשך היום (בשר, פירות, גבינות, פסטה, פתיתים, קצת ירקות). אם כן, אז מה אפשר לתת במקום? ועוד שאלה, בימים שהוא לא בגן, האם זה מומלץ לתת לו סנדביץ חמאת בוטנים כארוחת בוקר או שעדיף ממרח אחר?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סימילאק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימילאק - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/10/2012

    הי -
    בגיל שנה וחמש כבר אין צורך תזונתי בתמ"ל כלשהו. ובפרט לילד שאוכל היטב.
    במידה ואת רוצה לגמול יש לגמול מבקבוק בכלל ולא להחליף למשקה אחר , אלא אם כן מים .
    התמ"ל ( סימילאק) מועשר בויטמינים ומנרלים ולא הייתי מחליפה אותו לטובת חלב פרה או עיזים וכו.
    אם קשה לגמול מבקבוק אפשר להציע את התמ"ל לשתיה מכוס - ואז סביר שיקטין את הכמות ואולי ידלג על זה בעצמו בחלק מהימים .
    בהצלחה :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 10 חודשים
    אורלי
    11/10/2012

    היי,
    בתי בת 10 חודשים שהיתה בת 9 משקלה היה 8,520.היא אוכלת יפה מתלהבת ממוצקים להיפך כל מה שאני מנסה היא מוכנה ורוצה לטעום וזורמת יפה. הבעיה שמשום מה טרם הצלחתי ליישב לה תפריט מסודר והיא עדיין רוצה בקבוקים. נדמה שהיא לא שבעה. היא אוכלת 4 בקבוקים בממוצע של 180 cc במשך היום, בבוקר ארוחת בוקר או פירות. בצהריים מרק ירקות+עוף, ואחר הצהריים מעדן ולעיתים ארוחת ערב אבל בכמויות קטנות. יש לי פחד שאני מודעת שאולי אני הורסת לה, אבל היא אינה יושבת עדיין ושיניים מסרבות להופיע ובגלל זה אני מפחדת לתת לה סוגי אוכל מסויימים. ואולי בדרך הזאת אני מעכבת לה.האם כמות הבקבוקים בסדר? מה אני עושה לא נכון? והאם זה הזמן לאוכל אצבעות למרות שאינה יושבת בעצמה והשיניים טרם הופיעו.תודה וסליחה על השאלה המורכבת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    10 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 10 חודשים - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/10/2012

    הי אורלי -
    הי 4 בקבוקים בגילה זה לא כ"כ רחוק מהמצופה :) 3 בקבוקים יספקו תמונה שאכן מצליחה לשבוע ממזונות מוצקים ותוך עוד חודש נוסף נצפה כבר לראות פחות או יותר 2 בקבקוים.
    החניכיים של תינוקות חדות מאוד ואין צורך בשיניים כדי להתחיל אוכל אצבע - את יכולה לנסות ירקות מבושלים או קציצה רכה או לביבות למיניהן .
    הושבה - ניתן להושיב גם תינוק שעוד לא מתישב לפרקי זמן קצרים , ישנם כסאות אוכל עם שיפוע כך שלא נוצר עומס על הגב, וניתן להושיבה לפרק זמן של ארוחה.
    ע"מ שתדלג על בקבוק התמקדי קודם בארוחה אחת ונסי לראות איך אפשר ליעל את האכילה / השובע שלה -
    הקפידי שיש מקור לשומן באוכל ( שקדיה / טחינה /שמן זית/אבוקדו) בפירות או במרק - ככפית אחת לכל מנת אכילה . הקפידי כי במרק יש כמות טובה של פחמימה בערך 1/3 תפ"א או בטטה או כף מבושלת של אורז/ פסטה וכו וכן כמות טובה של בשר ( כ 30 גרם - שזה גודל קציצה בערך )
    אל תציעי בקבוק מיד בתום אף אחת מהארוחות אלא חכי שתדרוש ע"מ שתבין שניתן לשבוע גם ממוצקים.
    ועוד שאלה ... - מה מספר היציאות שלה ביום ?
    יום טוב ,
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי אכילת פירות - תינוק בן 10 חוד'
    יעל
    11/10/2012

    שלום,

    בני בן 10 חוד' מסרב לאכול פירות מאז ומתמיד, ניסינו כל מיני מיקסים: תפוח, אגס, בננה, תמר.. לעתים אוכל, אך אחרי מסע שכנועים ארוך. הוא נכנס לגן לפני כחודש ושם כמובן אין להם את הזמן להתעקש איתו, מה שגורם לכך שהם מביאים לו מוצק. פרוסה עם גבינה,טונה, חומוס.. ואת זה הוא טורף לטענתם.
    למרות שהתעקשתי שיקפידו על הפירות, לא נראה לי שמצליח להם.
    האם יש לזה איזושהי השפעה לכך שתינוק בגילו לא יאכל פירות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגתם עלי, אודה לתשובה.

    יעל
    14/10/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי אכילת פירות - תינוק בן 10 חוד' - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/10/2012

    הי יעל ,
    סליחה על הדילוג !
    אין צורך להתעקש יש להמשיך להציע , ןויתכן ויעדיף לא מרוסק , בננה רכה או אגס בשל , אם את חוששת מהמרקם את יכולה לאדות פרי ולתת לו קוביות שיאכל - עד שיפתח יותר מיומנות . אין סכנה בכך שלא אוכל כרגע פירות , הציעי גם ירקות טריים כסלט שאפשר לגרד על פומפיה .
    בכלמקרה רק להמשיך להציע במרקמים שונים אך לא להתעקש ( אגב נסי גם לשנות טמפ' אולי להגיש מאוד קר - )
    בהצלחה :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות לגבי תיבולים למניהם לתינוקת
    גלי
    09/10/2012

    שלום רב,
    בתי בת 6.5 חודשים. כבר אוכלת שתי מנות מוצקים: פירות וירקות.
    ידוע לנו שאסור לתת לה דבש ומוצרי חלב בינתיים.
    השאלה היא מה לגבי תיבול כמו: רוטב סילאן, קטשופ, רוטב סויה, רוטב טריאקי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות לגבי תיבולים למניהם לתינוקת - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    10/10/2012

    הי גלי -
    אפשר לתת מוצרים טבעיים כמו סילאן . לא מומלץ בכלל מעובדים כמו קטשופ טריאקי וסויה שעשירים מאוד בנתרן ובמנוסודיום גלוטמט . אפשר לתבל בעשבים טריים - בזיליקום כוסברה גינג'ר קנמון וכו וכן בשום.
    בתאבון :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוצקים לבת שנה
    איה
    09/10/2012

    בתי בת השנה אכלה עד לפני חודשיים מוצקים מרוסקים (בבוקר פירות ובצהריים ירקות קטניות ובשר בכמות של לא יותר מ 100 גרם).
    לאחרונה בעקבות שינוי בגן (התחילו לתת לה מוצקים לא מרוסקים) עברתי גם אני לתזונה לא מוצקה ונותנת לה אורז, עוף וכו' לא מרוסק - היא אוכלת, אבל לא כמו את המרוסק. חלק זורקת, נראה שאוכלת פחות מהמרוסק ובטח לא כמות של ארוחה - השאלה האם לחזור שוב למרוסק או לעזוב את זה כך ועם הזמן תעלה את הכמויות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוצקים לבת שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוצקים לבת שנה - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    10/10/2012

    הי איה :)
    התשובה בידייך .. המשיכי כמו שאת עושה כי זו הדרך ללמוד .
    את יכולה במקביל לת גם נזיד אותו תאכילי אותה בכפית במקביל לאכילה העתמאית - או לחילופין להכין מאכלים הכוללים את הכל למשל פשטידה של בשר ופירה או לזניה או פשטידות אחרות או קציצות שיש בהן גם עמילן כמו אורז או תפוא - כך תאכל להתרכז בפריט אחד שמכיל הכל .
    יום טוב ,
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארוחות לבת שנה
    איה
    09/10/2012

    שלום
    רציתי לדעת כמה ארוחות אמורה לאכול בת שנה?
    אסביר - בתי מגיל לידה אוכלת כל שעתיים, מעט...אח"כ אובחנה עם רפלוקס. כיום זה עבר ואוכלת כל 3 שעות בערך (שזה נראה לי דיי מרווח קטן לגיל שלה).
    אני רוצה לתת לה מספר ארוחות חשובות ביום ובין לבין ארוחת ביניים כמו מעדן, פרי וכו'...השאלה מה הן הארוחות החשובות ביום? והאם אני יכולה לעשות דילוגים לארוחה הבאה ע"י ארוחות ביניים בלי לפגוע בתזונה שלה?
    נאמר, בבוקר בקבוק, אח"כ 9 ארוחת בוקר-ביצה,גבינה,עגבניה,לחם. אח"כ ב 12 צהריים - בשר/עוף עם תוספת אורז/פתיתים, אח"כ ב 17.30 ארוחת ערב פשטידה עם חומוס/גבינה, או חביתה עם גבינה או פרוסת לחם עם משהו וב 20 בקבוק לפני שינה...יוצא 5 ארוחות ובין לבין משהו כדי למשוך אותה....או שעדיף בכל זאת לתת בקבוקים במרווחים שזה מה שהיא עושה כיום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ארוחות לבת שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארוחות לבת שנה - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    10/10/2012

    הי איה !
    לא כ"כ הבנץי אם מה שתארת זה הסדר שהייתי רוצה או שזה מה שיש בפועל .
    בכל אופן.. ידוע כי לילדי ריפלוקס יש דפוסים מעט שונים של אכילה - אך בעיני אין מקום להתערב או לנסות לשנות את גודל הארוחה . הכי חשוב שתאכל ארוחה כשמראה סימני רעב ותסיים ככשבעה . אין צורך בארוחות ביניים אם לא דורשת . תקפידי שיש ארוחה אחת עם מקור חלבוני מהחי ( בשר / דגים / ) או מקטניות וארוחת פירות - עם מקור לשומן כמו טחינה או אבוקדו או שקדיה ומעבר לכך סביר תהיה עוד ארוחת ערב כמו - לחם עם ממרח וביצה / טחינה / מוצר חלב .
    כל עוד אוכלת בשיתוף פעולה לא הייתי מנסה לשנות ...
    בגיל שנה - באופן עקרוני אין הכרח תזונתי בתמ"ל , אולם רוב התינוקות ימשיכו לתות תמ"ל לפחות עד שנה וחצי כפעמיים ביום - בוקר וערב .
    מקווה שעניתי על הכל :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 8.5 חודשים-אכילת מוצקים
    רונית
    07/10/2012

    שלום רב
    בתי בת .8.5 חודשים. לצערי לא עולה מספיק במשקל. לאחרונה אפיזודות חולי רבות+כניסה למשפחתון. כעת החלימה לגמרי, התחילה לזחול. ילדה חייכנית, רגועה ומקסימה. בתחילה סביב גיל חצי שנה נושא האוכל היה מאוד פשוט. אהבה הכל!! נהנתה מאוכל. היה תענוג גדול להאכילה. לקראת גיל שבעה חודשים חלתה באדמדמת ובמשך חודש וחצי נשארה מצוננת עם אפיזודות חום וחוסר רוגע לסירוגין. כיום הכל טוב. בריאה. שמחה פטפטנית וחייכנית. הבעייה היא באכילת המוצקים שמעט נפגעה לאחרונה. אני לא מצליחה להאכילה ברוגע. היא לא משדרת סימני רעב וכאשר אני מאכילה אותה לאחר 3-4 שעות אני נתקלת בהתנגדויות רבות. קימור של הגב, הזזת הראש, בכי. בטוחה שזו לא עייפות. אם אתן תחליף חלב תאכל בהנאה. המצב מאוד מתסכל כמובן. אני מגוונת לה את האוכל, טקסטורות שונות, צבעים שונים, טמפרטורות שונות. נותנת לה כפית נוספת למשחק. כביכול עושה לפי הספר אבל זה לא כל כך מצליח:)
    אשמח לעצה. אני רוצה שיהיה לה הקשר אכילה חיובי ומוכנה לעבוד קשה בשביל זה.
    ידוע לי שמתן בקבוק כאשר אני נתקלת בסירוב מוצקים הוא לא הפתרון אבל מצד שני היא לא עולה מספיק...
    רוב תודות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 8.5 חודשים-אכילת מוצקים - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    10/10/2012

    הי ליזי !
    התרשמתי מאוד מההרגלים הבריאים שאת מקנה לה :) באמת !
    מציעה לך להמשיך כשם שאת עושה ולהקפיד לאכול לידה . נסי לא להציע מוצקים אלא פשוט לאכול בעצמך ואם יש עוד אנשים בבית אפילו עוד יותר טוב , ברגע שמביעה עניין הציעו לה משהו מתאים משהשולחן שלכם .
    תני לה קצת לחזר אחרייך ולא הפוך ...
    לא ציינת מה זה לא עולה מספיק והאם שוברת אחוזונים - ?
    בכל מקרה אין מקום להתעקש איתה אלא רק לשמר את ההרגלים שיש לכם ולהמשיך להציע בנועם .
    אם לא חל שיפור יש צורך בהמשך יעוץ ,
    בהצלחה :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רונית
    10/10/2012

    היי
    תודה על התשובה. בהחלט מקנה ביטחון.
    נולדה אחוזון חמישים 3250 וכעת אחוזון עשר:(
    הרופאים וטיפת חלב לא מודאגים מזה כי היא צומחת יפה לגובה
    אשמח רק לאישור- אכן אין לתת בקבוק במקום ארוחה אם נתקלתי בהתנגדות נכון אלא פשוט לחכות לארוחה הבאה ולהציע את מה שתכננתי
    הרבה תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/10/2012

    הי ,
    אני כן הייתי ממשיכה לעקוב אחרי המשקל היות ושברה כמה אחוזונים ...
    בכל מקרה המשיכי להציע בנועם ומבלי להכריח אותה , ושוב .. אם אין התקדמות צריך ברור יותר מעמיק
    שבוע טוב :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 8 חודשים - מעדיפה מוצקים
    ירדן
    06/10/2012

    שלום רב,
    הבת שלי בת 8 חודשים,
    עד היום אכלה 3 ארוחות מוצקים ביום- בוקר פירות + דייסת קוואקר , בצהריים מנת ירקות עם עוף טחון כמרק+ פסטה מאמי וקטניות+ ארוחת ערב קטנה של אבוקדו+חלמון/ חלה עם טחינה. מבחינת תמ"ל שתתה 3 בקבוקים : בוקר ואחה"צ 180 CC ובקבוק בלילה של כ- CC120
    לאחרונה חלתה , ומאז לא מוכנה ממש לשתות את התמ"ל.
    בבוקר שותה כ- 150 CC , אחה"צ לא מוכנה, ובלילה מוכנה בתוספת כפית דייסת מטרנה כ- 90 CC
    בנוסף צריך מאד להתאמץ עם המים...

    השאלה שלי היא מה אפשר לתת אחה"צ כשמתעוררת מהשינה במקום תמ"ל? האם כדאי כבר להתחיל עם מוצרי חלב בגלל השינוי? חשבתי על דייסת קוואקר עם בננה או תפוח אבל אוכלת את זה כבר בבוקר... מה לגבי דגני וויטביקס? האם מומלץ?
    בנוסף כיצד אפשר ל"שכנע" אותה לשתות יותר מים.. אני מפחדת שהיא לא מקבלת מספיק נוזלים וגם השתן נהיה כהה יותר...

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 8 חודשים - מעדיפה מוצקים - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    10/10/2012

    הי ירדן -
    במקום להקדים את מוצרי החלב את יכולה לנסות לתת דיסת תינוקות על בסיס תמ"ל - מוסמכת לאכילה מכפית . או מוצר שנקרא גם וגם - כך נעשיר אותה בעוד ארוחת תמ"ל אך לאכילה מכפית .
    דגני וויטביקס הם טובים אך עשירים בסיבים , לא ציינת כמה יציאות יש לה ביום אולם למערכת עיכול קטנה כשלה לא הינו רוצים להעמיס בסיבים שמהם כבר מקבלת מהירקות פירות וקטניות שבתפריט שלה.
    נסי לתת מים בכוסות שונות , פשוט הניחי אותן לידה עד שתלמד - כעת פחות חם והסיכוי שתתייבש אינו גבוה אך צריך לעקוב.
    את מוזמנת להמשיך לעדכן ,
    יום טוב ,
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ושאלה..

    גילי
    10/10/2012

    תודה רבה על התשובה,
    האם הכוונה הוא לדייסות המוכנות של מטרנה? פשוט להסמיך ולהאכיל בכפית או שכדאי להכין דייסות שהן לא אינסטנט כמו דייסת סולת, קוואקר חיטה וכו'?
    היציאות עד עכשיו בסדר גמור, כ- 5-6 פעמים ביום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ושאלה.. - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    10/10/2012

    הי ירדן ,
    הכוונת היא לדיסות האנסטנט . בגיל הזה יש חשיבות למתן מזונות מועשרים בברזל וויטמנים ובפרט שצמצמה את כמות התמל . יש להכין תמ"ל ולהסמיך ע"י דייסה המיועדת לתינוקות .
    אגב ... 5-6 יציאות ביום נשמע קצת הרבה עבור ילדה שאוכלת בעיקר מוצקים ואת השאלה שאלתי היות ונשמע היה שיש הרבה סיבים בתפריט - קלפי לה את הירקות והפירות ואל תשימי המון קטניות כשיש הרבה יציאות יוצאים גם חומרים וויטמינים טובים ....
    בהצלחה,
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון המון תודה על העזרה !

    גילי
    10/10/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת לא רגועה בהאכלה
    מורן
    05/10/2012

    שלום רב
    בתי בת ה7 חודשים בהאכלות אני מושיבה אותה על טרמפולינה ומאכילה אך היא לא רגועה היא מושיטה את הגב בצורה חדה כלומר הראש ממש מתעגל לקשט עם הגב ואי אפשר להאכיל אותה ,בלי שום קשר היא לאחרונה מקיאה המון האם יש הקשר לתופעה של ההקשטה של הגב?מה עושים???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת לא רגועה בהאכלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת לא רגועה בהאכלה - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/10/2012

    הי ,
    יכול להיות ביטוי לתופעה של ריפלוקס שזו חזרה של תוכן הקיבה לוושט - כואב ולא נעים , גשי לרופא ותארי לו את המצב ..
    הרגישו טוב ,
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונת תינוקת בת 11 חודשים
    לילך
    04/10/2012

    אני מעט מודאגת מתזונת בתי בת ה11 חודשים, היא אוכלת יפה את הבקבוק ואוכל טחון אבל לגבי אוכל מוצק היא משחקת בו ובסופו של דבר מכניסה לפה כמות קטנה ביותר. תפריט יומה הוא: בוקר בקבוק עם תמ"ל 180, ארוחת 10- קערת פירות טחונים (לפחות 4 סוגי פירות שלמים וכף טחינה ופתי בר), בצהריים אנו נותנים לה מנת בשר ופחמימה (שהיא כמעט ולא אוכלת כלום, אולי 4 כפיות, אחה"צ אוכלת מעדן חלב ובערב לפני שינה שוב בקבוק 180.
    היא די רזה, אחוזון 25 מאז שנולדה, הבעיה העיקרית היא באוכל המוצק, היא רוצה לבד, אבל זה נופל לה מהידיים, מתפורר, היא בעיקר משחקת בו, אני יודעת שכך היא לומדת, אבל יש לה המון שעות שהיא כמעט ולא אוכלת כלום. אני נותנת לה לאכול רק בכיסא אוכל, באווירה נעימה, בלי לדחוף, ואנחנו יושבים יחד לאכול כך שהיא רואה אותנו אוכלים, אבל עדיין את המוצק היא בקושי אוכלת, מה לעשות? אודה על עצתכן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונת תינוקת בת 11 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונת תינוקת בת 11 חודשים - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    05/10/2012

    הי ליאת
    בגילה יתכן ועדיין צריכה למידה נוספת - אימון באכילת מוצקים:)
    המשיכי כמו שאת עושה אך במקביל להגשת המוצקים בצהריים תני גם מרק טחון או נזיד כלשהו שאת יכולה במקביל לכך שאוכלת לבד אוכל אצבע להאכיל אותה בכפית
    נשמע כי אתם נוהגים היטב - משתפים אותה איתכם ולא מכריחים לאכול .
    אגב , אחוזון 25 הוא מצוין כמו כל אחוזון אחר - ואין מקום לדאגה - כל עוד שומרת על הגדילה שלה אין משמעות לאחוזון הספציפי עליו נמצאת.
    תנו לה להתנסות עוד והיא תלמד :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה וחצי לא רוצה לאכול לבד
    ליאת
    04/10/2012

    שלום,בני בן שנה וחצי (ילד ראשון),אינו אוכל לבד, ואינו אוהב לאכול מוצקים למעט לחם.
    הוא נמצא במהלך היום אצל מטפלת אשר מאכילה אותו בבוקר פירות מרוסקים, בצהריים מרק טחון, בשעה 15:00 מטרנה, בשעה 17:00 אנחנו מאכילים אותו מעדן ושוב בערב לפני השנה מטרנה.
    גבוהו 89 ס"מ, ומשקלו 13 ק"ג.
    אני לא ממש יודעת כיצד ללמד אותו לאכול ואיזה "אוכל אצבעו" אפשר לתת הרי הכל הוא זורק על הרצפה וכשהאוכל כבר מגיע לפה כמו למשל אורז או ירק כלשהו הוא פשוט יורק.
    אני חייבת לציין שהוא כמעט ולא מכניס שום דבר לפה אפילו לא משחקים או חפצים כשלהם.
    אני מאוד מוטרדת ומרגישה שאני חייבת לעשות שינוי.
    חוץ מזה הוא ילד טוב, התפתחות נורמלית ותקינה לחלוטין.
    מה אפשר לעשות כדי לגרות אותו לאכול (אגב, אפילו ממתקים או במבה וגלידה הוא לא רוצה).
    אני ממש אובדת עצות, אשמח לקבל את התייחסותכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה וחצי לא רוצה לאכול לבד - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    05/10/2012

    הי ליאת !
    נשמע שאתם נוהגים כשורה , המשיכו כשם שאתם עושים . בשל העובדה שלא מכניס דברים נוספים לפה כמו צעצועים כו - ממליצה להתיעץ עם רופאת הילדים או הרופאה ההתפתחותית .
    חג שמח !
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום