מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ערכי psa גבוה בדלקתדניאלה25/05/2010
בעלי בן 38, לאחר מספר ימים של חום, צריבה במתן שתן וזרם שתן חלש, התחיל ציפרוקסין, בבדיקות לויקוציטים 500 בשתן ו-[psa 23. האם psa ברמה כזו מצביעה על דלקת או שמה יש חשש לסרטן. יבצע usבטן וכליות בעוד שבועיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין25/05/2010בזמן דלקת חריפה של דרכי השתן רמת PSA יכולה לעלות עד מואת ולכן כי מדובר בגבר צעיר וPSA נלקח תוך כדי תמונה קלינית וודאית מתאימה לדלקת לא רואה שום חשד לסרטן הערמונית. בדיקת סונר לא מיועדת להבדיל בין סוגי בעיות הערמונית ויותר מכוונת לברר שארית שתן ומצב הכליות. במקרה ועדיין מודאגים מסרטן הערמונית יש לחקות 3 חודשים לפחות ואז לחזור לבדיקת PSA אך לדעתי זה מיותר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשך שמאלי יותר גדולדני24/05/2010
שלום,
מאז שהייתי ילד האשך השמאלי שלי יותר גדול בהרבה מהאשך הימני ברצוני לדעת מה זה ממה זה נגרם והאם זה אחראי לגודל הפין וכמות השפיך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדני שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן24/05/2010כעקרון האשכים אינם בהכרח זהים בגודלם, אך הבדל משמעותי בגודל יכול להעיד על בעיה כלשהיא.
אולם, אם לדבריך מדובר במצב שהוא כרוני ( מילדות) אזי יתכן ואשך אחד אצלך מעט מנוון.
אין לכך, בדר"כ ,כל השפעה או קשר לכלום, בשל תפקוד נותר מספק של האשך הנגדי.
להשלמת הברור ותשובות לשאלותיך פנה בבקשה לאורולוג בקופ"ח.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאהרון רתמזנר24/05/2010
אני אדם בן 86
אני סובל מאי מתן שתן בעקבות התנפחות ערמונית
נכון לעכשיו הקטטר אצלי כבר מס' שבועות ועושה רושם שהוא ישאר עוד הרבה זמן
קראתי מאמרים לגבי הורמון בשם פינסטראיד
האם טיפול הורמונלי יכול להקטין את הערמונית שלי ובכך יגרום לי לתת שתן?
תודה
אהרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאהרון שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן24/05/2010בארץ קיימת כבר מזה כ- 6 שנים נגזרת חדשה ויעילה יותר של הפינסטריד ושמה דוטסטרייד ( שם מסחרי "אבודרט"). התרופה חוסמת את יצור הטסטוסטרון הפעיל בתוך תאי הערמונית וגורמת ל"התכווצותה". היא יעילה במיוחד אצל חולים עם ערמונית גדולה ( > 30 סמ"ק\ גרם) ועשויה בהחלט לאפשר בעתיד גמילה.
החסרון- היא תשפיע רק תוך 4-6 חודשים, היא לא בסל הבריאות.
אנא פנה לאורולוג בכדי לברר האם התרופה מתאימה לך והאם מוצדק להשתמש בה בכדי לנסות גמילה מהקטטר בעוד 6 חודשים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחיפות במתן השתןאילן23/05/2010
לד"ר שלום רב
אחרי דימום מוחי שהיה לי באיזור פרונטאלי ימני בראש שבעקבותיו נשארתי עם נזק מוחי יש לי דליפות במתן השתן וכן דחיפות במתן השתן
האם זה כתוצאה מהדימום שהיה לי במוח ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיפות במתן שתן
פרופ' אבי שטיין23/05/2010שלום אילן
ייתכן ויש קשר בין הדימום המוחי והתופעות שאתה מתאר. ראשית הייתי ממליץ על ביצוע אולטרסאונד של דרכי שתן ובדיקות דם ושתן
בד"כ יש להוסיף במצבים אלו בדיקה אורודינמית, שתפקידה לבדוק את תפקוד השלפוחית.
בברכה
פרופ' אבי שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בפין - פצע פנימי?דוד23/05/2010
היי
מזה כחודשיים סובל מדקירות בפין בעיקר בקצה העליון אך הכאב מרגיש פנימי ולא חיצוני.
קיבלתי CIPRO - לא עזר - אנטיביוטיקה - גם לא.
אתמול פשוט "פערתי" מעט את הפין וגיליתי בעומק של כס"מ מן נפיחות כזו אדומה כהה שאין לי ספק שממנה מגיע הכאב. מת מפחד...
מה זה יכול להיות?
למותר לציין שנבדקתי ע"י אורולוג כבר פעמיים (טרם שראיתי מה שראיתי) ולאחר שנתן מה שנתן הוא מכוון לכוון של אבן שמופתה אצלי בכליה.
לא נראה לי שזה קשור.
אשמח לשמוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בפין - פצע פנימי?
פרופ' אבי שטיין23/05/2010שלום דוד
ייתכן שיש בקצה השפכה פצע שיכול לנבוע ממספר סיבות. אם ראית את הפצע בעומק 1 סמ הטיפול שהייתי ממליץ הינו משחת היקומיצין שתבוא במגע עם האיזור פעמיים ביום.
אם לא חולף לאחר שבוע, להיבדק שוב. יש כמובן להימנע בתקופה זו מיחסי מין
בברכה
פרופ' אבי שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלפוחית השתןשני22/05/2010
אני בת 51 שתמיד סבלה מתכיפות במתן שתן גם בלילה אך לא נורא ומטריד נראה לי שזה היה עניין פסיכולוגי כזה.
אולם בחודשיים האחרונים המצב החמיר בקיצוניות,ממש כל רבע שעה עד חצי שעה רצון להתרוקן.
עשיתי לפני חודש us שלפוחית וכליות ויצא תקין.
שבוע שעבר עשיתי אורודינמיקה ואלו התוצאות:
1.שלפוחית יציבה,היענות ירודה.
2.קבולת שלפוחית נמוכה.
3.תחושה-sensory urgency
4.דליפת שתן במאמץ -לא
5.ריקון שלפוחית -לא תקין ,שארית של כ-150 סמ"ק,קבולת 320 סמ"ק
מתן שתן מאורך ואיטי.
סיכום:
sensory urgebcy
low complience bladder
שלוש פעמים בדיקות שתן כללית ןתרבית תקינות.
לאחר הבדיקה היה לי מעט דם בשתן שעבר למחרת ,וגם הרגשתי צריבה פנימית לא בשתן עד היום..
כמו כן מאז הבדיקה מרגישה כל הזמן צורך להשתין ,ממש ללא הפסקה יוצאת מהשרותים וכבר צריכה למרות שלא שותה הרבה וזה מאוד מדאיג אותי .
מה אומרות תוצאות הבדיקה ,מה הטיפול והאם יתכן שיש גידול בגלל ההחמרה הקיצונית. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלפוחית השתן
פרופ' אבי שטיין23/05/2010שלום עינב
עינב, לאחר הבדיקה האורודינמית את מציינת החמרה ניכרת של התלונות וזה בהחלט יכול להיות בשל זיהום לאחר הכנסת הקטטר.
לשאריות שתן שלך יכולות להיות מספר סיבות. ייתכן ויש לך וריד מורחב במוצא השופכה, או סיבה אחרת החוסמת את מוצא השלפוחית. לחלופין ייתכנו תרופות שגורמות לבעיה של חוסר התרוקנות. מדובר בעיקר בתרופות הרגעה או תרופות שנמצאות בשימוש לטיפול בדיכאון.
לסיכום: לדעתי אם את לוקחת תרופות מסוג זה יש להתייעץ עם הרופא שנתן לך אותם ואולי להחליפם. אם לא כדאי לבצע ציסטוסקופיה כדי לברר סיבות לחסימת מוצא שלפוחית.
בברכה
פרופ' אבי שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב במתן שתןערן21/05/2010
שלום,
לעתים, אני חווה כאבים עזים במתן שתן בתוך פרק זמן של 30 דקות לאחר שפיכה.
התופעה לא מופיעה תמיד אלא רק לעתים - לא ברור לי מה אני עושה שונה בעת קיום התופעה.
הכאבים הם כאבים פנימיים באיבר המין ומלווים ברצון עז לתת שתן.
אשמח לקבל כיוון לפתרון התעלומה.
ערן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין25/05/2010המצב המתואר נקראה כאב אגני והוא יכול להיות משני לדלקת ערמונית זיהומית או ללא גורם זיהומי לבעית עצבים או אפילו בעיה של פי הטבעת. לא תמיד ניתן לגלות את הסיבה בצורה וודאית ואם הכאב לא משפיע משמעותית על איכות החיים זה לא הכרחי. אך רצוי לשלול בעיות שיכולות להחמיר עם הזמן - רצוי לבצע בדיקות שתן כללית ותרבית, בדיקה אורולוגית כללית וגם בדיקת פרוקטולוג.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחיפות בהתלת שתן לאחר TURPמיכאל20/05/2010
שלופ לך ד"ר מץ יואל!יש לי כמה שאלות אליך:
1)אני בן 61 ועברתי ניתוח TURP לפניי 5 חודשים ויש לי צורך כל 40 דקות בהתלת שתן .
א)בהתחלה השתמשתי ב DERUSITOL SR 4 MG תקופה של כ 4 חודשים ללא שינוי .
ב)עברתי להשתמש בעקבות זה ב Omnic Ocas 0.4mg מזה שבועים ללא שיפור .
האם עליי לעבור ניתוח פתוח של ערמונית או שוב TURP ?
האם לאחר ניתוח המצב ישתנה ויהיה ,כפי שצריך להיות - כלומר שיהיה לי צורך בהתלת של שתן לאחר כ 4 או 5 שעות ?
יש לציין שלפניי שעברתי ניתוח היה לי צורך בהתלת שתן לא לפניי שעתיים וחצי.
בכבוד רב,
ממתין לתשובתך .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מיכאל
ד''ר יואל מץ20/05/20105 חודשים לאחר ניתוח הTURP צפוי שתרגיש הקלה משמעותית בסימפטומים שלך. אם עדיין יש לך סימפטומים של תכיפות משמעותית כפי שאתה מתאר יש צורך בבירור נוסף לגילוי הסיבה לכך .לדעתי יש מקום לביצוע בדקות נוספות כמו US של דרכי השתן, בדיקת FLOW -כלומר איכות זרם השתן ויתכן גם בירור אורודינאמי מלא. אין לשלול נוכחות גורם חסימתי כמו רקמת ערמונית נותרת, הצרות השופכה או הפרעה בריקון השלפוחית בגלל הפרעה בכיווץ שלפוחית השתן.ניתוח נוסף מומלץ רק לאחר שיש הוכחה מספקת שהסימנים נגרמים על ידי ערמונית מוגדלת וחוסמת . אני ממליץ לפנות לאורולוג המטפל להמשך הבירור.
בהצלתה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך למכתב קודם
מיכאל22/05/2010שלום לך ד"ר יואל מץ !
1)עשיתי בדיקה אורודינמיות (בדיקת זריממה ושארית שתן אם התוצאות לא מעודדות ,כי התלננתי לרופא שלי על זרימה חלשה של שתן .
2)גם US כליות/כיס שתן עשיתי החודש והערמונית במשקל 25 גרם לאומת 59 גרם שהיה לי בינואר 2009 שזה לפניי TURP ולאחר התרקנות שארית שתן של :230.CC , אם סיכום :שארית גדולה.
3)בשנת 2007 עשיתי בדיקה אורודינמיות מלא ושרופא ביצה יצה לי רק קצת שתן אם דם ,ככל הנירה שלא נעשה בצורה תקיה או שלא ניתן לי לעשות אם סיו את הבדיקה המלא.
4)עדיין לא הבנתי באיזה ניתוך אליי יהיה לבחור ואם זה נכון שאליי לעשות שוב TURP חוזר.
ממתין לתשובתך.
בברכה,
מיכאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחיפות בהתלת שתן
מיכאל30/05/2010שלום לד"ר מץ!
אני רואה שאתה לא יודע מה לענות לי לשאלותיי,אחרת הייתה עונה מזמן .
ראיתי שאתה לכל אחד עונה ולי לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
ד''ר דמיטרי גולדין02/06/2010לפי הנתונים כעת מדובר בערמונית קטנה לאחר ניתוח TURP אך זרם חלש ושארית בינונית ומלה. ישנם שני מצבים שיכולים להסביר את התמונה או היצרות שופכה משנית לרקמה צלקית (סיבוך ידוע אחרי ניתוח TURP) או שריר של שלפוחית חלש ולא מתכווץ מספיק. אידיאלית כדי להבדיל בין המצבים יש לבצע בדיקת אורודינמיקה מלאה אך הבנתי שניסיון כזה נכשל. מה שהיתי עושה בשלב זה בדיקת רנטגן עם מילוי השופכה בחומר ניגוד - אורתרו-ציסטוגרפיה ובדיקת ציסטוסקופיה - הסתכלות ישירה בתוך השופכה עם מכשיר אופטי כדי לשלול או לוודא נוכחות ההיצרות ולטפל בהתאם לממצאים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחיפות בהתלת שתן
מיכאל16/06/2010בוקר טוב לך ד''ר דמיטרי גולדין
מומחה לכירורגיה אורולוגית.
מרכז רפואי כרמל בחיפה
1)את הבדיקה אורודינמית מלא עשיתי בשנת 2007 שבהלך הבדיקה היה לי דימום אם קצת שתן ,שסביר להניך לא בוצה בצורה ראויה לפי הבנתי - אחרת לא היה אמור לצאת דם מהפין במהלך בדיקה .
2)מכיוון שרק בדיקה אורודינמית מלא יכולה לתת תשובה לבעיה שיש לי לאחר ביצוע ניתוך TURP שבוצעה בשנת 2009 .
3)תודה לך על המלצותך ובשבועה הבה יש לי תור לביצוע בדיקה אורודינמית מלא לא באותו בית חולים שביצעו לי .
מקווה שהפעם יעשו לי בדיקה כהלך ללא סיבוך .
בברכה,
מיכאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמר מיכאל הנכבד!
ד''ר יואל מץ02/06/2010אני מצטער שלא עניתי לשאלתך החוזרת בגלל סיבות טכניות. יש חלוקה למספר רופאים של התשובות לפונים אלינו לפי ימות השבוע לכן לא ראיתי את השאלות החוזרות.
בקשר לתלונותיך: לפי התשובה של הUS שעשיתה יש ירידה משמעותית של נפח הערמונית לעומת נפחה שלפני הניתוח לכן יש להנית שהניתוח נעשה בצורה טובה. חוסר ריקון השלפוחית כפי שאתה מציין יכול להגרם בגלל הצרות בצואר השלפוחית או בשופכה- מצבים היכולים להתפתח מניתוחים מסוג זה. אם זאת התופעה יכולה להגרם בגלל בעיה של שלפוחית השתן. הבירור האורודינאמי המלא ובדיקת זרם השתן עשוים להבהיר יותר את הסיבהולא מספיק המידע שמסרת רק על שארית השתן וגודל הערמונית. אני מציע להתיעץ עם האורולוג המטפל שלך שיבדוק את התרשימים האורודינאמים ויגיע למסקנה .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחיפות בהתלת שתן לאחר ניתוח TURP
מיכאל16/06/2010בוקר טוב לך ד''ר יואל מץ
מומחה לאורולוגיה כללית וילדים !
1)שהייתי אצל אורולוג מקופת חולים ,אמר לי רופא שלפי טקלית הוא רואה שיש לי גודל של ארמונית 35 מג' ולא 25 מג' כפי שציינה טכנאית במכתבה לאחר בדיקתי US .
2)האורולוג נתן לי הפניה לביצועה בדיקה אורודינמית המלא ,כדיי לראות האם ניתן לעשות ניתוח חוזר TURP ולתקן את המצב ובשבועה הבה יש לי תור לביצועה בדיקה - לא באותו בית חולים שביצעו לי בשנת 2007 שבמהלך הבדיקה יצאה דם מהפין .
3) האורולוג שלי טוען שהבעיה היא בגלל שיש לי גודל ארמונית גדולה והוא נחוש בביצועה ניתוח TURP חוזר ,רק לאחר בדיקה אורודינמית המלא .
4) אם הבדיקה יראה שהבעיה בגלל הצרות הצואר השךפוחית או בשופכה ,לאחר כמה זמן אפשר לבצעה ניתוח כזה והאם ישנם סיבוחים לאחר מכן ?
5)מצתער שלא עניתי בזמן ,כי לא הייתי בטוח שתענה לי .
ממתין לתשובתך .
בברכה,
מיכאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום מיכאל
ד''ר יואל מץ16/06/2010הבדיקה האורודינמית כפי שנאמר קודם לכן עשויה להבדיל בין הפרעה חסימתית לבין הפרעה בתיפקוד השלפוחית כסיבה לתלונותיך. אם לפי הבדיקה קיימת בעיה חסימתית אני מניח שהאורולוג שלך ימליץ על ניתוח. כל ניתוח כזה מתחיל עם ציסטוסקופיה כלומר הסתכלות ישירה לאורך השופכה,צואר השלפוחית ושלפוחית השתן .הניתוח שיבצע יהיה תלוי במיקום החסימה: הצרות בשופכה, חסימה בצואר השלפוחית או ערמונית מוגדלת. סיבוכים לאחר ניתוחים מסוג זה כוללים: דימום, זיהום, ולעיתים רחוקות דליפת שתן בלתי רצונית. רוב הניתוחים מסתימים בהצלחה ושיפור ההפרעות בהשתנה. אין מגבלת זמן שבין הניתוח הראשון לניתוח החוזר כל עוד שהמנתח משוכנע שהתלונות לא קשורות לתהליך החלמה מהניתוח. בקשר לגודל הערמונית שציינת- קשה להעריך במדויק בUS וסטיה של 10 סמ"ק במדידה אינה משמעותית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחיפות בהתלת שתן לאחר ניתוך TURP
מיכאל17/06/2010צהריים טובים לך ד"ר יואל מץ
מומחה לאורולגיה כללית וילדים !
1)תודה רבה לך בעזרתך .
2) כפי שרשמתי בשבוע הבא יש לי תור לביצוע בדיקה אורודינמיות מלא ,אני רק מודעג שאני יעבור את זה בשלום.
3)לי אין ספק שהמקור הבעיה בחסימה על ידיי רקמה הנותרת שלאחר הניטוח למרות שאני לא רופא - אך יתן הזדמנות לבירור אורדינמיות המלא כדיי לדעת בודעות ולא עלידיי ניחושים שלי .
4)כמו כן פניתי למכון מ.א.ר. בבית חולים בניי ציון בגלל שאורולוג המטפל שלי ראה בתקליט הגודל של ארמונית הוא 36 גרם ולא כפי שרשמה רופא והיום נתנו לי תשובה שבטעות רשמו לי גודל של ארמונית הלא נכון ואורולוג שאני מטופל אצלו היה צודק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום מיכאל
ד''ר יואל מץ18/06/2010אין לך מה לחשוש מהבדיקה האורודינאמית. היא לא קשה במיוחד!. בקשר לגודל הערמונית אין חשיבות כפי שכבר ציינתי אם היא 30 או 40 גרם. בציסטוסקופיה יהיה ניתן לברר בהסתכלות ישירה האם היא חוסמת או לא וזה יעזור למנתח להחלית על סוג הפעולה שיבצע.
שוב בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמיכאל שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן07/06/2010רצוי שתבצע הערכה על ידי אורולוג לגבי תלונותיך כולל: בדיקת שתן לכללית ולתרבית. הערכת זרם השתן וההתרוקנות. במידה וזה ידגים בעיה יתכן צווך בביצוע בדיקה אורודינאמית ו\או ציסטוסקופיה .
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערמונית
שלמה02/07/2010ד"ר מכאל כהן שלום
אני אחרי כריתת ערמונית מזה שלוש שנים. ומתפקד טוב מאוד בכל התחומים .
אחרי הכריתה ה psa היה 0001 וכל שלושה חודשים עלה psa ב10 יחידות
היום אחרי 3 שנים psa עומד על 043
נעשו בדיקות c.t ו mri והכל תקין . שוקלים לעשות הקרנות או זריקות הורמונים
הכל לפי שיקולי הוועדה שתחליט
ושאילתי היא . על אזה טיפול היתה ממליץ
אני מודה לך מאוד על תשומת לבך . תודה
אני רוצה לציין בבדיקה הפתלוגת לא היתה פריצה מהקופסית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קילה? דליות האשך?רון20/05/2010
שלום ד"ר ,
לפני כחודש התחלתי להרגיש כאבים חזקים מעל אשך שמאל. במימוש ראיתי שמדובר בגוש ובורידים נפוחים. בבדיקת US נמצא כי מרקם האשכים הומוגני, אין עדות להידרוליצה. מס' בלוטות לימפה בשתי המפשעות בגודל עד 15 מ"מ , מבנה הבלוטות שמור, נצבה בקע במשפע השמאלית. האורלוג הפנה אותי לבדיקת כירורג כללי שכתב "היתרחבות קלה של טבעת החיצונית במשפעה השמאלית ללא בקע ודאי, ללא בלוטות לימפה נמושות במפשעות, האשכים ללא ממצא פטולוגי בבדיקה". הכירורג המליץ לי להימנע ממאמץ יתר והרמת כובד ושימוש באטופן ולא המליץ על ניתוח בשלב זה.
בימים האחרונים הכאב חוזר בעיקר בערב, ואני רואה את הבליטה גדולה מעל אשך שמאל, יחד עם ורידים מורחבים. לי מאוד ברור שמשם נובע הכאב.
לא ברור לי מדוע לא הועלתה האפשרות של דליות האשך.
מה זה לדעתך? לאיזה רופא כדאי עוד לפנות?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום בן
ד''ר גאזי פארס20/05/2010דליות באשך בדרך כלל מאובחנות בבדיקה פיזיקאלית אצל האורולוג ומתאמתת ב-US אשכים. נראה לי שעברת את שתי הבדיקות ולא נאמר לך שיש וריקוצילה.
נפיחות או גוש במפשעה הוא בתחום הכירורג והאורולוג. שניהם בדקו אותך ולא התרשמו מבעיה חריגה.
אם אתה מרגיש שהממצא גדל או החמיר פנה בבקשה לאחד מהם חזרה לבדיקה חוזרת והחלטה.
בלי לבדוק אותך יהיה קשה לקבוע אבחנה.
החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרודקס ורואקוטאןליהי18/05/2010
אני בת 27, לוקחת רואקוטן 20 מ"ג כשבועיים.
הרופא נתן לי ציפרודקס 250 פעמיים ביום בשל דלקת בדרכי השתן, מצ"ב הבדיקות:
Nitrit (U) NEGATIVE
Ketone (U) NEGATIVE 0,00 - 0,00
Glucose (U) NORMAL 0,00 - 0,00
Urobilinogen (U) NORMAL 0,00 - 1,00
Bilirubin (U) NEGATIVE 0,00 - 1,00
Protein (U) 30.00 mg/dL .
Leucocytes (U) 500.00 cell/µl 0,00 - 10,0 .(..........)*
Erythrocytes (U) 10.00 cell/µl .
Leucocytes (U)/Field 10.00 Leuco/F
Erythrocytes (U)/Field 2.00 Ery/F
Mucous (U) +++
Squamous Epithelial Cell ++
1. האם אפשר לקחת את שניהם יחד?
2. במידה ולא, על איזו אנטיביוטיקה אתה ממליץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין19/05/2010לא ציינת ממה את סובלת. בדיקת שתן יכולה לרמז נוכחות זיהום אך היא לא חד משמעית. כדי לקבוע זיהום בוודאות ולדעת למה החיידק רגיש יש לבצע בדיקת תרבית ולהחליט על טיפול אנטיביוטי בהתאם לרגישות החיידק ולא סתם. אם לוקחת כבר אנטיביוטיקה תוצאת התרבית יכולה להיות שלילית למרות נוכחות חיידק מוחלש ולכן רצוי לבצע תרבית לאחר תקופת הפסקה של מספר ימים. במידה וסובלת מדלקות חוזרות בשתן ולא מאירוע חד פעמי יש מקום לבירור אורולוגי מינימאלי ויעוץ מסודר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאחרי ניתוח
ליהי19/05/2010תודה על תשובתך
עברתי ניתוח לפרוסקופיה לפני שבועיים, בו הוסרו מוקדי אנדומטריוזיס גם בשלפוחית
לפני כמה ימים החלו לי כאבים בסוף מתן השתן בצד שמאל, ולכן הרופא חושב שיש לי דלקת מהקטטר.
ממה שקראתי באינטרנט לא מומלץ לקחת ציפורודקס עם רואקוטן- הם זה נכון?
אם כן- האם יש אנטיביוטיקה חלופית?
תודה רבה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליהי שלום
ד''ר גאזי פארס20/05/2010אכן אל תקחי ציפרוקסין עם רובקוטן.
תשלימי את הטיפול ברובקוטן . תמתיני 3 ימים ותשלחי תרבית שתן למעבדה. אם בתרבית יש זיהום בשתן אז תקחי אנטיביוטיקה בהתאם לתשובת התרבית.
החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, שאלה נוספת בבקשה
ליהי20/05/2010תודה על תגובתך, אני קצת מבולבלת...
1. האם הבדיקות לא מראות שיש לי דלקת בשתן?
2. אני מסיימת את הרואקוטאן רק עוד חודשיים ואני צריכה לטפל בדלקת, איזה אנטיביוטיקה לקחת במקום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאנטיביוטיקה נקראת ציפרודקס
ליהי20/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ליהי
ד''ר גאזי פארס20/05/2010ציפרודקס וציפרוקסין היא אותה תרופה.
אל תקחי אנטיביוטיקה לדלקת בשתן ללא תרבית שתן. הממצאים בשתן לכללית לא בהכרח דלקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעל מה עוד הן יכולות להעיד למעט דלקת
ליהי20/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערב טוב
ד''ר גאזי פארס20/05/2010נוכחות לויקוציטים בשתן ללא ניטריטים יכולות להעיד על גירוי בשלפוחית ללא זיהום חידקי (מהקטטר למשל) , על זיהום פטרייתי בנרתיק, הפרשה נרתקית שמגיעה לבדיקת השתן בזמן מתן השתן לבדיקה.וכולי.
איך מבדילים ביניהם?
ע"י תרבית שתן.
החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימות חוזרות של צוואר כיס השתןמשה17/05/2010
ב5.2009 איבחנו אצלי ערמונית גדולה מאד ואבן בכיס השתן.
ב- 9.2009 בוצע ניתוח מסוג rpp כלומר ניתוח פתוח להקטנת הערמונית (ע"י "הוצאת התוכן")
וכן הוצאה האבן.
הניתוח היה תקין וגם ההחלמה.
כעבור חודשיים היתה שוב עצירת שתן. בציטוסקופיה נצפתה היצרות ריקמתית בצואר כיס השתן
עברתי ניתוח מסוג TURBN לכריתת הריקמה החוסמת.מהלך הניתוח היה תקין וכן ההחלמה.
בחודש 3.2010 חזרה שוב עצירת השתן (כנראה שהיתה החמרה הדרגתית)
בשלב זה הוכנס ציסטוסטום כי לא הצליחו להכניס קטטר. בציסטוסקופיה שוב נצפתה היצרות
בצוואר כיס השתן.
עברתי TURBN חוזר. לאחר הניתוח הרופא המנתח המליץ על כדורי קולכיצין למשך כחודש.
התקבל הרושם שהכל בסדר.
היום הייתי בביקורת . בבדיקת שארית שתן היה 0 סמ"ק.
בניסיון קטטריזציה התברר שיש שוב היצרות חוזרת קשה בצואר כיס השתן.
בכל הניתוחים הקודמים המימצאים הפתולוגיים היו של תגובה דלקתית בלבד !!!
היום עשו לי ציסטוקסופיה גמישה עם מוביל מתכתי והרחבה עד 18.
ע שלחו אותי הביתה עם קטטר 16.
נתבקשתי לחזור לשם אחרי החג להמשך הטיפול.
נראה לי שהרופא המטפל קצת אובד עצות מדוע החסימה חוזרת כל פעם.
אודה לכם עם תתרמו לי רעיונות , הצעות מניסיונכם העשיר
מתנצל על האריכות . חג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למשה שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן17/05/2010אין תמימות דעות לגבי הטיפול המומלץ במקרה כשלך.
הספרות עוסקת לרוב במצב של הייצרויות בצוואר השלפוחית ( איזור ההשקה) לאחר ניתוחי כריתה רדיקאלית. המקרה שלך הוא ש/ונה מכייון שלא זה הוא הניתוח שעברת.
הגישה השמרנית תהיה לבצע הרחבות על ידי קטטריזציות חוזרות , מתוך תקווה ( סיכוי נמוך) שבשלב מסויים תחול התייצבות ותוכל להמשיך ללא הרחבות. - סיכוי נמוך אך לכאורה אין מה להפסיד.
ניתן לחזור לבצע כריתה( TURBN) או חיתוך (TUIBN) של ההייצרות בצוואר.
כאן קיים מצב של סיכון \סיכוי. ככל שפעולה גדולה יותר, גדל הסיכוי לשמר את התוצאה ולהמנע מהישנות. מאידך,- קיים סיכון מסויים ( שגדל ככל שהכריתה מקיפה יותר) להווצרות אי שליטה בשתן בהמשך לפעולה.
קיימים דיווחים על הזרקת סטרואידים לאיזור צוואר השלפוחית בעת הכריתה למניעת הווצרות צלקת .
ואחרון חביב קיימים סטנטים שניתן להשתיל באופן אנדוסקופי בצוואר.
2 הפתרונות האחרונים אינם בשימוש שגרתי ויעילותם לאורך זמן מוטלת בספק.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת סטנט בדרכי השתןיוסף16/05/2010
כיצד מוציאים סטנט מדרכי השתן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליוסף
ד''ר אלכס קונסטנטינובסקי16/05/2010הוצאת סטנט שופכני מתבצעת בפעולה פשוטה וקצרה מאוד-בעזרת מכשיר שנקרא ציסטוסקופ. תוך כדי הסתכלות ישירה לתוך השופכה נכנסים לתוך כיס השתן (בהרדמה מקומית או כללית), מזהים את הסטנט ושולפים אותו החוצה. הפעולה נמשכת מספר דקות בלבד. את אופן ההרדמה תצטרך לדון עם אורולוג שלך, לרוב הפעולה מתבצעת בהרדמה מקומית עם אי נוחות מינימלית. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות יתרדניאל16/05/2010
שלום רב,
בן הזוג שלי אינו יכול לקיים יחסי מין ללא קונדום מכיוון שלטענתו יש לו רגישות להפרשות האישה דבר הגורם לו לדלקת וכמו כן הוא מדביק גם את האישה שאיתו.
האם הדבר אכן קיים בספרות הרפואית? האם קיימת תופעה כזו או שהדבר הוא השלכה של פחדים או חששות בהם הוא נתון?
שנינו בדקנו ואיננו סובלים ממחלות כרגע ואני נוטלת גלולות למניעת הריון כבר עשר שנים.
אשמח לשמוע דעתכם בנושא ובמידה ואכן קיימת תופעה כזו האם קיים לכך פתרון ואם כן מהו.
תודה רבה
דניאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדניאל
ד''ר אלכס קונסטנטינובסקי16/05/2010שלום רב
עדיין הייתי ממליץ לפנות למרפאה של רופא עור לבדיקה יסודית, ורק אחרי זה ניתן לדבר על "פחדים".
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה - בהריון!!שירי12/05/2010
שלום רב,
אני בת 29 ובהריון ספונטני ותקין בשבוע 17. בעבר סבלתי רבות מדלקות חוזרות בדרכי השתן וקיבלתי טיפול אשר כלל לקיחת כדור מיקרודנטין (אני חושבת) אחרי כול קיום יחסי מין וזה עזר. כאשר הפסקתי לקחת גלולות למניעת הריון התופעה נעלמה לחלוטין והפסקתי גם עם הטיפול. לאורך שנים והדלקות גם סבלתי כמה פעמים מכאבים בגב ובטן צד ימין אך גם באולטראסאונד שעשו לפני כמה שנים לא מצאו שום בעיה בכליה.
עכשיו קרה לי כבר פעמיים בהריון שהתאפקתי דקה יותר מידי והחלו לי כאבים עזים ואף משתקים בכליה הימנית שגולשים גם לצד ימין ולבטן. כאבים שלא מאפשרים לי לזוז למשך כשעה וממש מפחידים ואז לאט לאט נעלמים לחלוטין. מידי פעם יש לי גם אי נוחות וכאבים קלים באזור זה ללא קשר לאיפוק.
האם התופעה נורמלית להריון? מה לעשות ?
דחוף! אני לחוצה עבור התינוקת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שירי.
ד''ר יואל מץ12/05/2010לא ברור שהכאבים והמיחושים שאת מתארת קשורים לכליה או לזיהומים שהיו לך בעבר בדרכי השתן.
על מנת לשלול סיבה כליתית לכך אני מציע לבצע אולטרהסאונד של דרכי השתן שהיא בדיקה בטוחה לעובר ולא קשורה בקרינה או תופעות לואי אחרות. בנוסף כדאי לבדוק בדיקת שתן לכללית ותרבית על מנת לשלול זיהום בדרכי השתן. בכל מקרה עליך להיות בקשר עם הרופא הגינקולוג העוקב אחר ההריון שלך ולדוח על התופעה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! וגם....
שירי12/05/2010שלום ד"ר תודה על תשובתך,
הקישור לכליה הוא בגלל הכאבים בגב וזה מין כאב שמקרין לאורך הצד ועד הבטן וכן כואב בנגיעה, בנוסף, בימים האחרונים נעלמה לי התחושה של הצורך במתן שתן, אני הולכת כי אני רגילה אבל בתחילת ההריון הייתי הולכת הרבה יותר ולפתע פחות משמעותית ולא הפחתתי בשתייה.
התחושה היא כאילו "נסתם איזה צינור" ....
ודווקא בגלל שאני מכירה היטב את נושא הזיהומים בשתן והפעם אין לי צריבה בכלל על כן נבהלתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום שירי
ד''ר יואל מץ13/05/2010בהריון יש כל מיני שינוים ותופעות בגוף הקשורות לשינויים הורמונלים שבהריון ולחץ של העובר המתפתח על אברי הבטן שלך. בין היתר יש הרחבה פיזיולוגית מסויימת של השופכנים והכליות.במידה קלה ההרחבה נורמלית אבל לפעמים היא משמעותית יותר ואז יש להתיחס אליה . אולטרהסאונד של דרכי השתן יאבחן מצב זה.
בהצלחה והריון נפלא!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איכות זרע ירודהמוטרד11/05/2010
שלום רב,
בעקבות וריקוצל עשיתי אולטרסאונד אשכים ובדיקת זרע- בבדיקת האולטראסאונד נמצא כי האשכים תקינים, יש הרחבת ורידים משמאל ויש ציסטה בגודל 4 ס"מ משמאל (הוריקוצל בדרגה 4 לפי הבדיקה הגופנית של האורולוג), קיבלתי גם את תוצאת בדיקת הזרע ושמה יש תוצאות מפתיעות מאוד ואני בהלם מתוצאת הבדיקה.
מדובר ב- Severe OTA syndrome
אני רושם כאן את שלוש הערכים החשובים (בדיקה ראשונה זו היא לאחר 6-7 ימי הימנעות):
נפח : 2
ריכוז: 0.9 מיליון
צורות פתולוגיות : 90%
תנועה :0%
עשיתי עוד בדיקה ותוצאת הבדיקה היא (לאחר 4.5 ימי הימנעות) :
נפח: 2
ריכוז:2.2 מיליון
צורות פתולוגיות : 90%
תנועה : 10%
אני הבנתי שיש לי בעיה חמורה בריכוז, בתנועה ובצורה שלהם- רציתי לדעת האם הבעיה אצלי היא זמנית וניתנת לתיקון לאחר ניתוח הוריקוצל או שהיא בעיה קבועה, כלומר גם לאחר ניתוח לא אצליח להגיע לערכים תקינים ? אני יודע שהוריקוצל פוגע בייצור הזרע אבל לא בצורה שיש לי עכשיו בבדיקה-הריכוז והתנועה מאוד נמוכים.
לציין כי אני לא מעשן, לא שותה אלכוהול, נולדתי בריא, ללא טמירות אשכים, במשפחה שלנו אין בעיות גנטיות לא בפוריות וגם לא במחלות אחרות
אני בן 24.
איך אפשר לדעת אם הוריקוצל גרם לבעיה כרונית או לא? כלומר לא ניתן להגיע לערכי זרע תקינים גם לאחר ניתוח?
אינני יודע כמה זמן יש לי וריקוצל, האם יש דרך מסויימת שבה ניתן להעריך מתי החלו בעיות בורידים ובשסתומים?
ראיתי באינטרנט שבשלב מסויים הוריקוצל פוגע באשך וגורם לנזק קבוע באשך, איך אני יכול לדעת אם הגעתי לשלב זה?
האם יש אפשרות שאני אגיע לריכוז מעל 20 מיליון לאחר ניתוח? זה אפשרי או כבר אין מצב להגיע לערך זה?
איך ייתכן שיש צורות תקינות 10% לעומת שיש לי וריקוצל בדרגה 4.
(בכל מקרה אני מעוניין בניתוח שאני אעשה בחודשיים הקרובים)
אינני מצפה מכם לתשובה נכונה 100% ובכל מקרה תשובתכם לא תחייב אותכם, אך אשמח מאוד אם תתייחסו לבעיה שלי ברצינות רבה וגם לשאלות ששאלתי. אני מודאג מהמצב שלי.
תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין11/05/2010לא נוכל לדעת האם רק ווריקוצלה גרם להפרעה בדיקת זרע או ישנה בעיה נוספת. בגילך לא מצפה שינוי משמעותי בריכוז ואיכות הזרע אך למרות זאת ממליץ על ביצוע ניתוח תיקון ווריקוצלה כי זה ניתוח פשוט עם החלמה קצרה ולא קשה ולכן אפילו סיכוי קטן מצדיק אותו. לאחר הניתוח יש לחקות כחצי שנה ואז לבצע בדיקת זרע ביקורת כי זאת התקופה של הווצרות זרוענים חדשים. גם ממליץ על סקירה הורמונאלית כי אחד מגורמים לפגיע בזרע שניתן לטפל בהם.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
בן 2511/05/2010ד"ר שלום,
לא הבנתי מה הכוונה " בגילך לא מצפה לשינוי משמעותי בריכוז ואיכות הזרע" ? האם התכוונת שסיכוי גדול לאחר הניתוח לא אצליח להגיע לאיכות זרע תקינה? נא להסביר לי כי זה לא כל כך ברור ולא מובן מאליו.
בנוסף לכך, עשיתי בדיקת הורמונים להורמונים הבאים LH, FSH, TSH,Prolactin, testosterone, progesterone. וכולם תקינים. אני גם בדרך כלל בריא ולכן אני לא חושב שיש בעיה נוספת שגורמת לאיכות זרע ירודה, כלומר רק הוריקוצל אחראי על האיכות הנמוכה של הזרע.
מצפה לתשובה.
נא לעזור לי ותודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
בן 2511/05/2010ד"ר שלום,
לא הבנתי מה הכוונה " בגילך לא מצפה לשינוי משמעותי בריכוז ואיכות הזרע" ? האם התכוונת שסיכוי גדול לאחר הניתוח לא אצליח להגיע לאיכות זרע תקינה? נא להסביר לי כי זה לא כל כך ברור ולא מובן מאליו.
בנוסף לכך, עשיתי בדיקת הורמונים להורמונים הבאים LH, FSH, TSH,Prolactin, testosterone, progesterone. וכולם תקינים. אני גם בדרך כלל בריא ולכן אני לא חושב שיש בעיה נוספת שגורמת לאיכות זרע ירודה, כלומר רק הוריקוצל אחראי על האיכות הנמוכה של הזרע.
מצפה לתשובה.
נא לעזור לי ותודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
ד''ר דמיטרי גולדין11/05/2010אני מצטער אבל פורום לא מחליף ביקור במרפאה ולכן ממליץ מאד לפנות ליעוץ אורולוגי בצורה מסודרת.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

