מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- us אשכיםגבארין15/09/2009
אשך שמאל 2.88x4.23x3.19 ס"מ
מרקמו אחיד
הודגם נוזל מסביב לאשך בכמות קטנה צלול
ראש אפידידימוס
בגודל 1.24x0.25 ס"מ מרקם אחיד
אשך ימין 2.82x3.87x3.20 ס"מ מרקם אחיד לא הודגם נוזל מסביב
ראשאפידידימוס בגודל 0.93x0.75 ס"מ מרקמו אחיד
לסיכום הידרוצלה קטן משמאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין16/09/2009תארת תשובה תקינה של סונר אשכים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקרנות ראשמרגריטה15/09/2009
שלום אני בת 24 נשואה+1 לפני כ7 שנים עברתי ע"י ניתוח כריתה של גידול שפיר בגזע המח ולפני כמס' חודשים שוב גילו גידול שפיר ורוצים לעשות לי קרינה (רק ליום אחד) רציתי בבקשה לדעת מה הם תופעות הלוואי והאם אני יכולה להיכנס להריון לאחר מכן. השאלה הזאת נורא מדאיגה אותי ובנוסף יש לי פחד לעבור הקרנה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין15/09/2009אני מצטער אך אין לי תשובה לשאלתך כי טיפול קרינתי של גידול בגזע המח לא בתחום אורולוגיה.
ממליץ להתיעץ עם אונקולוג מומחה בטיפול קרינתי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצילהרחל14/09/2009
שלום,
אני בן 32, נשוי 7 שנים. בבדיקת זרע ראשונה מורפולוגיה היתה 16% תקינים ובבדיקה שניה לאחר חודשיים 6% תקינים (כל שאר תקין) . בבדיקה אצל אורולוג נמצא כי יש לי וריקוצילה בדרגה 1.
רופא לא המליץ על שום בירור נוסף ונאמר לי שבדיקת זרע סבירה
רופא פוריות אמר גם כן שבדיקת זרע סבירה
1) האם להתעקש על בירור נוסף?
2) האם יש דרכים אחרים חוץ מניתוח, לשפר מורפולוגיה?
תודה מראש,
פטר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפטר שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן15/09/2009אני מצרף את המלצת ארגון הבריאות העולמי לבדיקת זרע:
The World Health Organization defines the following reference values (WHO, 1999):
Volume: 2.0 mL or more
pH: 7.2 or more
Sperm concentration: 20 × 106 or more spermatozoa/mL
Total sperm number: 40 × 106 or more spermatozoa per ejaculate
Motility: 50% or more with grade "a + b" motility or 25% or more with grade "a" motility
Morphology: 15% or more by strict criteria
Viability: 75% or more of sperm viable
WBCs: Less than 1 million/mL
המשמעות היא שאם כל הבדיקות שלך תקינות למעט המורפולוגיה הרי שהבדיקה הראשונה שלך עדיין תקינה ואילו השניה לכאורה לא תקינה.
מאידך, אם יש לך נפח זרע וריכוז זרע גבוהיים הרי שעדיין , למרות ריבוי של זרעונים עם צורה פתולוגית( בבדיקה השניה) ,יתכן ויהיה לך מספיק זרעונים תקינים בכדי " לעשות את העבודה".
לפי מה שתארת , להערכתי היעילות של ניתוח לקשירת הורידים אצלך עלולה להיות גבולית.
באם ניסיתם להרות באופן מסודר , ונכשלתם במשך למעלה משנה ,- אני מציע שתתיעץ עם גניקולוגים -מומחים לבעיות פוריות בכדי לתכנן את הטיפול המתאים לך ולאשתך , כולל אולי הפריה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח וריקוצלהמנותח14/09/2009
שלום רב,
א. מה התהליך שעוברים הורידים שנקשרו בניתוח וריקוצלה בקשירה נמוכה עד להחלמה המלאה?
ב. האם, לאחר ניתוח וריקוצלה, תתכן חזרה ורידית כאשר לוקחים אויר ולוחצים עם הבטן?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למנותח שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן15/09/2009הורידים עוברים קשירה וחיתוך ולא אמורים לעבור החלמה.
השנות של הרחבת ורידים אפשרית ומתוארת בעד כ- 15% מהמנותחים, ניתן לבצע אולטראסאונד חוזר לברור האבחנה , ניתן לטפל בהשינות כזו על ידי ניתוח חוזר( משליןם) או על ידי הזרקת חומר לורידים ( אמבוליזציה).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ודליפה מסביב לקטטרלב13/09/2009
אני סובל שנים מפרוסטטה מוגדלת, טופלתי בקסטרל ואומניק, לפני כחודש התאשפזתי עקב דלקת בדרכי השתן, טופלתי באנטיביאוטיקה לוריר ובהמשך PO. השתחררתי עם קטטר, ניסיון גמילה לא הצליח, למרות שאירית שתן 50 מל', הוחזר קטטר עקב כאב חד וספזם בזמן מתן שתן. עכשיו ממתין לבדיקות אורופלומטריה מורכבת וUS דרכי שתן. בעיה היא שלמרות קטטר וש לי דליפת שתן לסירוגין מסביב לקטטר - אחרי שאני מרוקן שלפוחית, מופיע כאב חד/התכווצות באזור שלפוחית ואחר כך דולף שתן. הוחלף קטטר, שונה גודלו, אך בעיה נשארת. איזה בירור אפשר עוד לעשות? בתודה, לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים ודליפה מסביב לקטטר
פרופ' אבי שטיין13/09/2009שלום לב
הכאב שאתה מתאר נובע בדרך כלל מהתכווצויות של שלפוחית השתן סביב לקטטר. הטיפול בכך, כמובן כל זמן שיש לך קטטר הינו טיפול בנוביטרופן או דטרוזיטול או ספזמלגין. צריך כמובן לבדוק עם הרופא המטפל אם מותר לך לקחת תרופות אלו .
בהצלחה
פרופ' אבי שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
לב15/09/2009תודה על תשובתך. עוד שאלה, הוצא קטטר, ניסיתי לקיים יחסי מין, אך תוך כדי הופיע כאב חד, לא יודע להגדיר מיקום(שופחה או פרוסטטה או שלפוחית). הכאבים המשיכו גם למחרת, בעוצמה נמוכה יותר, בזמן הטלת שתן . מה זה יכול להיות? תודה. לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לב
ד''ר דמיטרי גולדין15/09/2009למי שנושא קטטר שתן אפילו תקופה קצרה מאד ישנה סבירות גבוהה לפתח זיהום בדרכי השתן. רצוי עכשיו לבצע תרבית שתן ולטפל בחיידק לפםי הרגישות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח וריקוצלהמנותח13/09/2009
א. מה התהליך שעוברים הורידים שנקשרו בניתוח וריקוצלה בקשירה נמוכה עד להחלמה המלאה?
ב. האם, לאחר ניתוח וריקוצלה, תתכן חזרה ורידית כאשר לוקחים אויר ולוחצים עם הבטן?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין16/09/2009ניתוח קשירת ורידים מונע לחץ גבוה בתוך ורידי אשך ולכן הורידים הפכים וקטנים ולא בולטים. מטרת הניתוח למנוע מצב של הרחבת ורידים תוך כדי עלית לחץ תוך בטני.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדית ציטולוגיה לשתןשירה12/09/2009
שלום רב
בעלי הופנה לבדיקת זרע וציטולוגיה של שתן על רקע תלונות של קושי במתן שתן , העלמות זרע ופליטה קלה של דם בלבד , וערמונית מוגדלת .
בדיקת דם לסרטן הערמונית היתה שלילית
בדיקה ידנית רקטלית היתה שלילית כפי שהרופא ציין
זרע לא נמסר כיוון שלא היה כלל לא נוצר
ציטולוגיה של השתן שלושת הבדיקות חזרו עם חשובה במשטח חסרים תאים -וניצפו ערכים חלבוניים
מה המשמעות שאין זרע ? ומה המשמעות של תשובה כזו לציטולוגיה ?
האם יש חשש לגידול ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שירה
ד''ר אלכס קונסטנטינובסקי12/09/2009בעלך מטופל נכון, נעשו לו בדיקות רלוונטיות.
משמעות של העדר תאים בבדיקת שתן לציטולוגיה-ככל הנראה הדגימה לא נאספה או לא נשלחה כראוי-ברור שצריכים להמצא תאים כל שהן בבדיקת שתן! כדאי לחזור לבדיקה.
לגבי העדר זרע, חלק מהתרופות לטיפול ביתר לחץ הדם, תרופות לטיפול בהפרעות בהטלת השתן במקרים של ערמונית מוגדלת, ניתוחים הקודמים בבטן ואגן, ניתוחי כלי הדם הגדולים-לפעמים גורמים לפליטת זרע "אחורית" (זרע נפלט, אך לא קדימה, אלא אחורה, לתוך השלפוחית, ובגלל זה לא הרואים אותו).
לרוב הסיבות לדם בזרע הן שפירות או דלקתיות.
בחלק מהמיקרים החוזרים של דם בזרע, ניתן עוד להרחיב את הבירור, אך את זה תוכלי לדון עם אורולוג המטפל שלו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ניתוח וריקוצלהשלום10/09/2009
אני לאחר 3 שבועות אחרי ניתוח וריקוצלה בקשירה נמוכה (אשך שמאל).
שאלותי:
האם כאבים קלים באשך או בוריד הם תקינים?
האם רגישות האשך היא תקינה?
האם חזרה ורידית היא תקינה?
נראה לי שיש לי חזרה ורידית - האם זה אומר שהניתוח נכשל?
נראה לי שהוריד נפוח אבל פחות מאשר קודם. הנפיחות עדיין בולטת לעין. האם זה מעיד על כשלון הניתוח?
האם האשך השמאלי עשוי להראות בסוף כמו הימני?
תודה וסליחה על האריכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוקר טוב שלום
ד''ר גאזי פארס11/09/2009אתה רק 3 שבועות אחרי הניתוח. הממצאים שאתה מציין הם רגילים בשלב זה.
עדיין מוקדם לקבוע אם הניתוח נכשל , הורידים הנפוחים אמורים להעלם במשך הזמן.
שק האשכים השמאלי אמור להיראות כמו הימני , זה לוקח מספר חודשים.
החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי אשכים לבירור וריקוצלהעידו10/09/2009
שלום!
אני בן 28, מבירור אצל אורולוג עלה חשד לוריקוצלה (בעקבות סימפטומים ובדיקה ידנית בשכיבה ע"י רופא).
הרופא הפנה אותי לבדיקת מיפוי אשכים+PRC כבדיקה ראשונית.
רציתי לשאול עד כמה מוצדק לבדע מיד בדיקה עם איזוטופים רדיואקטיביים ולא דופלר+בדיקת טמפרטורות.
עד כמה הבדיקה מסוכנת מבחינת אפשרות למוטציות בתאי זרע וילדים בעתיד?
כשהפניתי את השאלה לרופא, הוא אמר שמיפוי אשכים היא בדיקה מדויקת יותר ואין בה שום סכנה, אבל אני חושש ומעוניין בדעת נוספת.
אני מודה לכם מראש על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערב טוב עידן
ד''ר גאזי פארס10/09/2009מיפוי אשכים היא בדיקה מקובלת לאבחון וריקוצילה. הבדיקה בעלת סיכון מינימאלי ביותר .
כיום מקובל יותר לבצע US אשכים עם דופלר.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה והמשך שאלה ברשותך
עידו11/09/2009המון תודה על העזרה!
1. האם יש ערך מוסף בבדיקת מיפוי אשכים לעומת דופלר+בדיקת טמפרטורות? כלומר אם המיפוי נותן תוצאות יותר מדויקות או מידע נוסף שלא מתקבל בבדיקת דופלר?
2. האם לדעתך כדאי ישר לבצע את בדיקת המיפוי או עדיף לבקש קודם דופלר/ להתייעץ עם רופא נוסף באופן אישי בנוגע לסוג הבדיקה שצריך לבצע בשלב זה?
תודה רבה מראש על העזרה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערב טוב עידו
ד''ר גאזי פארס11/09/2009אין העדפה של המיפוי על בדיקת הדופלר.
עדיף לבקש לבצע בדיקת דופלר ולא מיפוי אם אפשר.לשיקולו של הרופא המטפל?
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
עידו12/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צורת פיןרונן10/09/2009
הפין שלי הוא בצורה שהוא מתחיל ישר ובאמצע הוא מתעקם כ-20 מעלות לכיוון שמאל,יש לי את זה שנים ואני מקיים יחסי מין אבל הבעיה היא רק אסתטית ובחורות לפעמים מסתכלות בצורה מוזרה על הפין שלי בגלל הצורה שלו.
יש צורך בניתוח,או שבמקרה כזה זה לא נורא???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רונן
ד''ר גאזי פארס10/09/2009אם אתה מצליח לקיים יחסי מין ללא הפרעה וללא כאבים וזה לא מפריע לך אז זה לא נורא, זה לא מסוכן.
אם זה מפריע ואתה מעוניין בטיפול תפנה לאורולוג מטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שתןשירן10/09/2009
ד"ר שלום
זה כבר כמה ימים שאני סובלת מצריבה בשתן
עקב התקף כאבים של גב תחתון ו בטן מסביב לטבור בילתי ניסבלים פניתי לעזרה באמצע הלילה
נעשתה בדיקת שתן שתוצאותיה
SG 1.010
PH 5
LEU 500
NIT NEG
PRO 150
GLU NORM
KET neg
UBG norm
BIL 50
ERY 250
אני בת 40 סיימתי מחזור לפני שבועיים ,האם הבדיקה מעידה על משהו לא תקין?
האם זאת דלקת חריפה שמסבירה את הכאב?
קיבלתי ספורל לחמישה ימים מתי אני אמורה לחוש בהטבה?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רינת
ד''ר גאזי פארס10/09/2009צריבה במתן השתן עם בדיקת השתן הנ"ל מצביעה על זיהום ויכולה להסביר את הכאב.
אכן ציפורל היא תרופה טובה לזיהום בשתן.
אחרי יומיים (48 שעות) בדרך כלל מתחילה הטבה.
חשוב לחזור על בדיקת שתן לכללית ולתרבית כשבוע אחרי גמר הטיפול.
החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופלודקסמירב09/09/2009
שלום רב,
אני מטופלת באופלודקס כנגד חיידק קולי שנמצא בתרבית שעשיתי.לאחר נטילת התרופה כ- 4 ימים אין שיפור בכאבי מותן בצד שמאל.
US יצא תקין ושני רופאים המליצו להמשיך את הטיפול הנוכחי על אף שאינו אפקטיבי עד כה.
האם להמשיך ליטול התרופה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מירב
ד''ר יואל מץ09/09/2009לרוב מתן אופלודקס 4 ימים היה צריך להשפיע במידה מסוימת על חידק הרגיש לתרופה.
בכל זאת אני ממליץ להמשיך את התרופה מספר ימים ולבצע שוב תרבית שתן.אם האולטרהסאונד תקין כאמור ותרבית השתן תהיה עקרה לאחר הטיפול יש לחשוב על סיבות אחרות לכאבים במתן שלא קשורות לזיהום המתואר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארוע ההולך ושב מידי פרק זמןרונן09/09/2009
שלום. לפני כ 8-10 חודשיים התחילו לי כאבים קלים במתן שתן ומעט הפרשה שקופה מהפין. עברתי את כל הבדיקות האפשריות למחלות מין ובדיקות דם ושתן. לא התגלה כלום. טופלתי באנטיביוטיקות. לאחר זמן מה תופעה זו נעלמה מעצמה. כעבור כחודשיים ללא שום קשר לקיום יחסי מין, הופיעה שוב ההפרשה השקופה (ממש כמו PRE CUM) למספר ימים או שבועיים. טופלתי שוב ע"י אנטיביוטיקה אצל אורולוג ללא שום ממצאים. שוב לאחר זמן מסויים וללא קשר לנטילת האנטיביוטיקה נעלמה התןפעה כאילו מעצמה. כעת, לאחר כחודשיים שלא היתה הפרשה, היא שוב חזרה. ממש מעט ומאותו הסוג.
אשמח לשמוע את חוות דעתכם.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רונן.
ד''ר יואל מץ09/09/2009התופעה שאתה מתאר מתאימה לאבחנה של דלקת בלתי ספציפית של השופכה(non specific urethritis ) .לרוב הזיהום לא נגרם על ידי חידקים רגילים . בין המזהמים השכיחים אפשר למצא מיקופלסמה או קלמידיה.בכל מקרה המחלה מועברת על ידי מגע מיני.הטיפול הוא לרוב על ידי אנטיביוטיקה מתאימה אבל לעתים הגורם אינו רגיש לחלק גדול של האנטיביוטיקות או רגיש באופן חלקי בלבד.יש מצבים לא מעטים של מחלה חוזרת בגלל טיפול לא מספיק או זיהום חוזר. חשוב מאוד לטפל גם בבת הזוג הנשאת את המזהם אחרת תתכן הדבקות חוזרת.
אתה חייב להמשיל במעקב האורולוג המטפל .במידה והמחלה לא תעבור יתכן שיש צורך בבדיקות נוספות כולל אולטרהסאונד של דרכי השתן לשללול סיבות אחרות לתופעה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם במתן שתןדדי08/09/2009
שלום
אני בן 54.
לפני מספר ימים, בעת מתן שתן (קצר) הבחנתי בדם מעורב בשתן.
זה היה לאחר מאמץ גופני (משחק כדורסל), אך מאז השתן "נקי".
- מה יכולה להיות הסיבה?
- האם יש בדיקות דם או בדיקות אחרות שאני צריך לבצע?
תודה
דדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דדי
ד''ר דמיטרי גולדין08/09/2009נוכחות דם בשתן אשר ניתן לראות בעין אפילו מדובר באירוע חד פעמי וקשור למאמץ פיזי מחייב ביצוע בירור שכולל 3 בדיקות- בדיקת CT עם הזרקת חומר ניגוד תוך ורידי, בדיקת שתן לציטולוגיה אשר מיודת לגילוי תאי סרטן בשתן ובדיקת ציסטוסקופיה - הסתקלות לתוך שלפוכית השתן דרך מכשיר אופטי במטרה לשלול גידול בתוך השלפוחית.
מעשית ממליץ לפנות לרופא משפחה ליפנה אותך ל-CT ולבדיקת שתן לציטולוגיה ובהמשך לאורולוג כדי שיעשה בדיקת ציסטוסקופיה ויסכם כל התוצאות.
מאד חשוב לא להזניח וכן לבצע את הבירור.
בהצלחה
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס בדרכי השטןויקטור06/09/2009
שלום רב
כאשר אני מתעפק יתר מדי מלתת שטן , מופיע כאב באזור הכיליה השמאלית.
האם מדובר ברפלוקס?
מה הם סמפטומים של רפלוקס?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס בדרכי השתן
פרופ' אבי שטיין06/09/2009ייתכן שכשיש לך לחץ גבוה בשלפוחית אתה מרגיש כאבים במותן. ייתכן ומדובר ברפלוקס. האם היוו לך זיהומים בדרכי שתן? האם יש לך קושי להטיל שתן?, כלומר זרם חלש ודק והרגשת חוסר התרוקנות. אם כן ייתכן ויש לך רפלוקס על רקע חסימת מוצא השלפוחית.
יש לבצע כצעד ראשון אולטרסאונד דרכי שתן ואח"כ להתקדם באיבחו וטיפול
בברכה
פרופ' שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

