מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרבית זרעיוסי19/11/2009
כבר תקופה ארוכה שיש לי דחיפות ולחץ במתן השתן. עשיתי בדיקות שונות כולל תרבית שתן והאורולוג בינתיים לא מצליח להבין את הסיבות. כרגע הוא שלח אותי לעשות תרבית זרע. השאלה שלי היא איך בדיוק הבדיקה מתבצעת והאם עליי להתכונן איכשהו לבדיקה? אני חייל בשירות סדיר כרגע וזה קצת מלחיץ אותי שיבקשו ממני במרפאה צבאית ללכת ולהביא להם כוס עם הזרע שלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יוסי
ד''ר גאזי פארס19/11/2009תרבית זרע לוקחים במבחנה סטרילית (כמו בתרבית שתן).
חשוב לא לקחת אנטיביוטיקה בתקופה לפני הבדיקה.
אין צורך בהכנה מיוחדת.
אין מה להילחץ ,זו בדיקה מקובלת כמו כל הבדיקות ולא מה שהו שיוצא דופן.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתיית בירה - סרטן שלפוחית השתןנטע19/11/2009
שלום,
האם ישנן המלצות בנוגע לשתיית בירה לבנה לבעלי סרטן שלפוחית השתן? אבי מצוי כחודש לקראת ניתוח הסרת השלפוחית במלואה ומעוניין לקבל המלצות בעניין.
בתודה מראש, נטע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום נטע
ד''ר גאזי פארס19/11/2009לא ידוע לי על המלצות כאלו בנוגע לבירה לבנה.
כל ההמלצות הנגועות למחלה שלך ולניתוח תקבלי עם שחרורך מהבית חולים.
החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרתכם בבקשהמאיה19/11/2009
לפני חודש ביצעתי בדיקת זרע שאמרו לי שאני צריכה לעבור הפרייה icsi.
הרופא פוריות אישר זאת ושלח אותי לבדיקה חוזרת ואני מצרפת אותה.
זאת הבדיקה שלפני חודש
רוצה לציין שהבאנו את הבדיקה אחרי שעה ועשרה והם אמרו לי שזה בסדר.
נפח 1.5 חומציות 7.7 מספר תאי זרע בזרימה 4.3
סה"כ תאי זרע בזרימה 6.4
viabiliti - 43
dormant - 8 תאי זרע נעים 35 תנועה קוית 58 תנועה מקומית 0 מהירות ממוצעת 19.9
מבנה התאים
normal forms 2
head delecls 86
oval 10
flongated 48
amorphous 28
mead peace defects 14
tail defects 8
cytoplasmic droplet 4
וזאת הבדיקה החדשה
volume-1.5 ph 8.1 concentration 24 total count 36 viability 31 dormant 2
motility 29 prog mot 67 normal forms 6 head defects 92
מה אתה אומר?מה עושים ממוצע בי שתי הבדיקות?האם הבדיקה האחרונה מעידה על התחלת הזרעות ולא הפרייה כמו שקבעו לי?
האם בהשבחה רואים שוב את הזרעהדפסת ההודעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מאי
ד''ר גאזי פארס19/11/2009בדיקת הזרע השניה מראה שיפור לעומת הבדיקה הראשונה.
אני ממליץ לכם לפנות חזרה למרפאת פוריות עם התוצאה החדשה ושם יחליטו .
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים כרוניים -דחוף!אול18/11/2009
שלום! אני סובלת מכאבים כרוניים במשך כל היום מזה 9 חודשים בגב באיזור הכליה הימנית ולפעמים הכאב גם בכליה השמאלית. אומנם הכאבים התחזקו ב3-4 חודשים אחרונים.שמתי לב לאחרונה שהכאב מתגבר בגב כשהשלפוחית מתמלאה מאוד ואני לא יכולה להתאפק לרגע כי הכאב חריף מאוד ורצתי לרוקן ואז הכאב נחלש מעט .בנוסף הרגשתי כל הזמן כאב של לחץ בבטן מקדימה בקו הכליות ובמותן ימין מתחת לצלעות . עכשיו נוסף כאב למטה במרכזאיפה שהשלפוחית. הכאב מתגבר גם מאוד בישיבה 90 מעלות או כשמשהו לוחץ על השלפוחית.( לפני שנתיים לאחר לידה שמתי לב שבורח לי השתן כל פעם שאני משתעלת או משהו כזה לא יחסתי לזה חשיבות). אני עשיתי אולטרה סאונד בטן שנתן לי רופא משפחה - תקין ובדיקות שתן לפני 5 חודשים כשהכאב הפך חזק מאוד אך עקב הבדיקות התקינות בזה נגמר הבירור. אני פניתי לגסטרו גם לפני 4 חודשים והוא עשה בדיקת סיטי בטן ואף יצא תקין. אני הפסקתי מאזללכת לרופאים. אני סובלת מכאבים חריפים כמו שאז גם היום . האם אפשר להגיד מבדיקות שעשיתי שהבירור נגמר וסי.טי ממצא? או עליי לגשת לאורולוג אולי --על זה חשבתי רק עכשיו? איזה בדיקות עליו לתת לי? ושאלה נוספת -- על איזה מחלות יכול להעיד כאב כרוני כזה (כיוון) זה בעיה בדרכי השתן או כליות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד''ר גאזי פארס19/11/2009הכאבים שלך נמשכים הרבה זמן ועדיין אין אבחנה !!.
אין בריריה את חייבת לחזור לרופא המשפחה שלך שימשיך בבירור.
לאור תלונותיך אני ממליץ לך גם להבדק ע"י אורולוג ורופא נשים כצעד ראשון.
החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערמונית, ואולטרסאונד השלפוחיתאיתמר17/11/2009
שלום רב
לאחרונה "הישתוללה" הערמונית, וערכיה היו גבוהים באופן פתאומי, לאחר טיפול ממושך ב-אופלודקס, חשתי הקלה ואף הרגשתי מחלים לאחר ש"היא" נרגעה, וערכיה ירדו שוב מתחת ל-4.
כעבור חודש של תחושה טובה, לאחר שתיית בירה, חזרו לי התחושות של צורך בהטלה תכופה, וצריבה בעת מתן שתן אם כי לא באותן עוצמות.
נשלחתי לבדיקת אולטרסאונד שלפוחית השתן והנה תוצאותיה שאיני מבינן -
כליה ימנית- בגודל תקין, פרנכימה שמורה, אין עדות לאבנים,
הרחבה מע' מאספת תוך כליתית במידה מינימלית
כליה שמאלית- בגודל תקין, פרנכימה שמורה, אין עדות לאבנים,
הרחבה מע' מאספת תוך כליתית במידה מזערית.
כיס השתן= בעל צורה תקינה, דופן סדירה, התרוקנות טובה.
ערמונית= במשקל 25 גרם.
גילי הוא - 56
מתנצל על האורך, השאלה היא האם "הרחבה מע' מאספת.." היא הגורם ל"עצבנותה" של הערמונית? מה המשמעות של אותה "הרחבה"?
תודה
איתמר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין17/11/2009הרחבת דרכי שתן עליונות ( מערכת מאספת כליתית ושופכנים) יכולה להיות משנית לחסימת מוצאי השלפוחית ע"י ערמונית מוגדלת אבל לא להפך. לפי תאורך ההרחבה היא מינימאלית ולכן עולה השאלה האם זה בעית ביצוע ולאבעיה אמיתית. ממליץ לחזור לסונר בעוד מספר חודשים ולא לשתות כמויות מוגזמות לפני הבדיקה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת שתן בזרם חזק אחרי בליטת זרעיאיר17/11/2009
סובל מאי ספיקת כליות כרונית על רקע רפלקס עם כליה בודדת
אני נותן שתן בזרם חזק אחרי בליטת זרע
1-רציתי לברר בקשר לתופעה הזאת האם זה בגלל(הקפאין) או בגלל נפיחות בערמונית בעת יחסי מין
2-האם התופעה הזאת עושה שיפור לתפקיד הכליה
3-מה הכוונה של (תפוקת שתן ) האם הכוונה נטילת שתן לשעות קרובות או נטילת שתן בזרם חזק
ותודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין17/11/2009זרםשתןחזק אחרי מגע מיני קשור להתאפקותלהטיל שתןסביב היחסים. אין שום קשר בין הזרם לתפקודי כליות. תפוקת שתן זאת כמות שתן שניתנה במשך תקופה מסויימת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת אולטראסאונדירון16/11/2009
אני בן 62 במעקב כבר כמה שנים במעקב אצל אורולוג
בבדיקה דם השבוע רמת PSA תקינה
ערמונית מוגדלת נפח 62 סמ"ק
גבולות לובולרים מרקמה בלתי אחיד
שארית שתן 96.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא קיבלתי תשובה
ירון17/11/2009מה אומר גבול לובולרי לא אחיד.
האם הבדיקה לא תקינה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ירון
ד''ר דמיטרי גולדין17/11/2009בדיקת סונר מיועדת למדידת גודל הערמונית ולא מעבר לזה. הערמונית כן מוגדלת. לגבי שארית שתן-רצוי לחזור למדידה בעוד מספרחודשים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה לא מזוההשי13/11/2009
שלום.
אני בן 18 וחצי, ויש לי בעיה רצינית כבר חודשיים פחות או יותר: כל פעם אחרי שאני מסיים לעשות פיפי, אני מרגיש כמה שניות אחר כך כאילו לא עשיתי שום פיפי, ויש כמה טיפות שבורחות בלי שליטה אחרי זה, וזה נמשך כבר כמעט חודשיים.
האם תוכלו לומר לי מה עשויה להיות הבעיה, כיוון שנושא זה מציק לי מאוד?
אשמח לקבל תשובה בספיד.
שי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין17/11/2009הרגשת חוסר התרוקנות לאחר הטלת שתן יכולה
להיות קשורה להתאפקות רבה לפני זה. לגבי הטיפות-זה מצב תקין,רק צריך ללחוצ על הפין מלמתה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאן צריך לפנות לטיפול........אנונימי11/11/2009
בהרטבת לילה מבוגרים (40) תופעה שלא טופלה בילדות
ונמשכת עד עכשיו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אנונימי
ד''ר יואל מץ12/11/2009בבעיות של הרטבת גברים מבוגרים ניתן לפנות לכל מרפאה אורולוגית של הקופה בה אתה מבוטח.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצריך לשם כך הפניה מרופא משפחה?
אנונימי16/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
ד''ר דמיטרי גולדין17/11/2009אין צורך בהפניה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואם מדובר באישה?
אנונימי16/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
ד''ר דמיטרי גולדין17/11/2009צריך לבצע בדיקה אורודינמיקה ולפיה להחליט על הטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי של קסטראלשי11/11/2009
לרופאים המכובדים שלום רב.
התחלתי טיפול בקסטראל ואמרו לי שיש לפעמים בעיות בתפקוד המיני עקב נטילת התרופה כגון שפיכה אחורית(מה זה ? נשמע מפחיד) ואו עיכוב באורגזמה(שזה דווקה לפעמים יתרון) ובאחוז קטן מאוד מהחולים גם בעיות בזיקפה. מה נכון? ומה לא נכון? אם בכלל.
ברצוני לציין שהתפקוד המיני שלי תקין. אני בן 57.
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שי שלום
ד''ר גאזי פארס12/11/2009אין לך מה לחשוש , תתחיל את הטיפול בקסטראל.
שפיכה אחורית= בסיום יחסי מין אתה מרגיש שפלטת זרע אך הזרע לא יוצא כי הוא זורם אל תוך כיס השתן ויוצא עם השתן אחר כך כשאתה משתין . תופעה זו איננה מסוכנת ולא מזיקה ומופיעה באחוז מאוד קטן במטופלים בקסטראל.
התופעה הפיכה. כלומר עם הפסקת הטיפול חולפת לחלוטין.
רוב המטופלים בקסטראל נהנים מהשפעתו החיובית על זרימת השתן ולא גורם להם שום תופעה שלילית.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקסטרל
יוסי20/11/2009שלום ד"ר
אנחנו רוצים להכנס להריון ויש לי בעיה שפיכה רופא שבדק אותי טוען שזה כתוצאה משמוש בקסטרל
psa =1.91 בבדיקת ערמונית לפני שנה גודל 86 סמ"ק מרקם תקין בבדיקה היום
במידה והפסיק טיפול בקסטרל האם הבעיה תפטר לגבי שפיכה תקינה ולאחר כמה זמן ארגיש שיפור ומה הפתרון אז לבעית זרם ההשתנה
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבוקר טוב יוסי
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום26/11/2009לצורך ש]יכה תקינה יש להפסיק כאמור את הטיפול בקסטרל.
השפעצ התרופה תפוג תוך ימים ספורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Percent free PSAמשה11/11/2009
כבר במשך שנתיים שיש לי PSA ברמה 2 NG/ML ו-Free PSA ברמה של כ-0.2 NG/ML, מה שנותן לנו יחס %fPSA של כ-10% שנחשב די משמעותי בספרות. אני בן 65 ובדיקה דיגיטלית תקינה, לפי US רגיל הערמונית תקינה ומשקלה 30 גרם. ראיתי בספרות שנתון שאחוז כזה של PSA חופשי מצביע לכאורה על סיכוי של כ-50-60% לסרטן הערמונית, האמנם?
האם במצב דברים שכזה יש מקום לביופסיה לדעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום משה
ד''ר יואל מץ11/11/2009ערך PSA של 2NG/ML הנשאר סטטי למשך שנתיים בגילך הוא מצב תקין, במיוחד עם בדיקה דיגיטלית תקינה.אין אינדיקציה ברורה לביצוע FREE PSA במצב זה.חשובה יותר הדינמיקה של עליית רמת הPSA במהלך הביקורות -כלומר PSA VELOCITY (אצלך כלל אין עליה).
ערך FREE PSA של 10% הינו פתולוגי והמחמירים היו ממליצים על ביופסיה.
ניתן גם להמשיך במעקב בלבד של בדיקות PSA ובדיקה דיגיטלית ואם תהיה עליה של הסמן מעבר לעליה המקובלת לפי הגיל אז יש לבצע ביופסיה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפירוט ערכי PSA
משה11/11/2009למען הדיוק, הנה פירוט ערכי ה-PSA שלי:
1.6 בנובמבר 2007, 1.9 באוקטובר 2008, 2.3 במרץ 2009, ו-2 באוגוסט 2009.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשה שלום
ד''ר גאזי פארס12/11/2009הערכים של ה-PSA שיצנת לא מחייבים התערבות כל שהיא והם בגדר המותר.
משיך במעקב.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת הבהרה לד"ר פארס
משה12/11/2009תשובתך, השוללת ביופסיה, מתייחסת רק לערכי ה-PSA שבהודעתי השנייה, או גם ליחס של 10% בין PSA חופשי לרגיל, כפי שציינתי לעיל בהודעתי הראשונה (שהם אכן היו בין 9.5 ל-10.5 אחוז בשתי הפעמים שבדקתי, בנובמבר 2007 ובמרץ 2009)? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשה בוקר טוב
ד''ר גאזי פארס13/11/2009בהערכת רמת ה-PSA אנחו בוחנים מספר ניתונים וכולם חשובים.
1- רמת ה-PSA יחסית לגיל.
2- מהירות העליה של ה-PSA תוך זמן מסויים.
3- רמת ה-PSA יחסית לגודל הערמונית.
3- ובערכים מוגברים אפשר להיעזר ב-FREE PSA כפי שהסביר ד"ר מץ.
נכון שערך ה- FREE של 10% הוא נמוך וכביכול דוחף לכיוון ביאופסיה ,אך הערך הכללי TOTAL של ה-PSA הוא נמוך ושאר המדדים הם תקינים ואינם בעד ביאופסיה.
במקרה שלך אני לא היתי עושה ביופסיה כעת, הייתי עוקב ומחליט על כך בהתאם לדינמיקה של ה-PSA .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתן לאדם מבוגראורה מדלעי11/11/2009
אבי אדם בן 75. יש לו בריחת שתן שפוגמת באיכות חייו.
איזה ניתוח כדאי לו לעשות והיכן? מה כדאי לבדוק לפני הניתוח?
תודה
אורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב אורה.
ד''ר יואל מץ11/11/2009בירחת שתן בגיל 75 כפי שאת מתארת אצל אביך לרוב נגרמת על ידי בעיות של ערמונית מוגדלת. בדרך כלל התופעה מתלווה להפרעות נוספות בדרכי השתן כמו תכיפות ודחיפות, זרם שתן מופרע והטלת שתן לעתים קרובות בלילה. בריחת השתן במצבים אלה קשורה למלאות יתר של שלפוחית השתן וריקון לקוי שלה. הטיפול מכוון לשיחרור החסימה על ידי הערמונית המוגדלת על ידי תרופות שונות או ניתוח כריתת הערמונית. יש צורך בבירור התופעה על ידי בדיקה גופנית של אורולוג מומחה,שיחליט לפי הבדיקה על הצורך בבדיקות דם בדיקות הדמיה או בדיקות נוספות.
סיבות נוספות לבריחת שתן בגיל זה קשורות להפרעות עצביות של שלפוחית השתן.
אני ממליץ לפנות בהקדם לאורולוג מומחה להשלמת הבירור וקבלת טיפול מתאים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהאנונימוס10/11/2009
שלום רב,
אבי סובל זה עשרות שנים מדלקות חוזרות ונשנות בדרכי השתן. הוא טופל בהדסה עין כרם ע"י פרופסורים ורופאים, ועבר ניתוחים שונים (פרוסטטה). רק מתן אנטיביוטיקה מקלה על המחלה אך באופן זמני, ולאחר תקופה די קצרה מיום הפסקת האנטיביוטיקה הדלקת חוזרת ומתחדשת
שאלותי:
1. האם יש מרפאה בירושלים היכולה לבדוק אותו בצורה יותר יסודית ? (או רופא מומלץ באזור ירושלים)
2. האם מתן אנטיביוטיקה לאורך זמן עלול לפגוע בו ?
תודה רבה
...אנונימוס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין10/11/2009קודם כל מח. אורולוגית של ב"ח הדסה נחשבת בין הטובים בארץ ולכן חושב שאביך קיבל טיפול מקובל וטוב. לגבי מרפאה או מומחה מסויים לא יכול לענות כי כולם או רובם אמורים לדעת לטפל בבעיה זאת. לגבי טיפול אנטיביוטי - טיפול אנטיביוטי ממושך לא עלול לגרום לנזק במידה וניתן במינון נכון ובהתוויה נכונה.
בהצלחה ורפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מצריך ניתוח או לא? ואם כן, איפהאמא של נסיך09/11/2009
הבן שלי, בן שנה ושבעה חודשים
סובלת מעקמת פין
רופא מומחה אחד טען שצריך ניתוח
האחר טען שלא
איך אדע?? ללכת לשלישי? ואם כן, מי הכי טוב בתחום
(כוונתי בשאלה, מי ידוע שמנתח בעיקר תינוקות ולא פונה לאוכלוסיה מבוגרת)
דבר נוסף, מה הגיל האידאלי לביצוע ניתוח כזה?
תודה מראש
אני דיי לחוצה בנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למלכה (...ל אמא של הנסיך....)
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן09/11/2009יקשה עלי מאוד לתת לך תשובה שלא תשמע מאוד כוללנית.
בכל אחד מבתי החולים בארץ , במחלקה האורולוגית, מצוי לרוב אורולוג מומחה בתחום הילדים. אין זה מסובך לאתר אחד כזה במקום מגורייך או במסגרת הקופ"ח אליה את שייכת. יתכן שגם אז עדיין לא תקבלי תשובות עם תמימות דעות בין המומחים בתחום והדבר תלוי כמובן בחומרת הבעיה אצל בנך , דבר שקשה לי להעריך.
כעיקרון אצל ילדים ( וכנראה שגם אצל בנך) קיים מצב הנקרא chordee ( קורדי , עם חולם) שהוא מצב מולד וניתן בהחלט לתקנו במידת הצורך בילדים בגילו של בנך.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- free psaשי09/11/2009
שלום רב
בן 55 סובל מדחיפות בשתן לעיתים קרובות. ערמונית מעט מוגדלת. בדיקת שתן ושתן לתרבית תקינות. צטולוגיה של השתן מלפני שנה בדיקות תקינות. בדיקת אורו דינמיקה מלפני 6 חודשים שלפוחית השתן תקינה וחלקה. אבל היא לא מתרוקנת במתן השתן לכן צריך לרוקן אותה לעיתים קרובות. לפני 13 חודשים עשיתי בדיקת free psa והרי התוצאות- free psa ratio 25%
psa 1.55 free psa 0.394
לפני כמה ימים קיבלתי תשובה לבדיקה עדכנית והתוצאות הן- free psa ratio 23%
psa 2.55 free psa 0.588
עליה בתוך 13 חודשים שמדאיגה אותי האם יש כאן חשש לממאירות? האם לחזור על הבדיקה? איזה עוד סיבות יכולות להיות לכך? האם ירידה של שלושה קלוגרם במשקל הגוף(אני שוקל כרגע 60 קלוגרם) קשורה לכך.
ודבר אחרון במשך שנתיים ניסו לטפל בי בתרופות שונות לעצירת סמטום ההשתנה הדחופה ללא הצלחה. בימים האחרונים אני מטופל בקסאטרל. האם בגלל שהכדורים לא עזרו המצב החריף(תוצאות בדיקות הpsa) אודה לתשובתכם בהקדם מודאג מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגל שלום ,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן09/11/2009לא נהוג להסיק מסקנות מקפיצה בודדת של ה-PSA .
העליה בערך ה-PSA עלולה לעיתים לנבוע מנטילת הבדיקה במעבדה שונה, בעת או בסמוך לזיהום בדרכי השתן, לאחר קיום יחסי מין, רכיבה על אופניים , בדיקה רקטאלית ועוד.
בנוסף גם הערך היחסי של ה- free PSA נשאר בתחום המרמז לשפירות( 25~23% ).
אני מציע כי תשוב על ביצוע ה-PSA בעוד 6-8 שבועות לערך ולאחר שתוודא שתרבית השתן שלך תקינה ותמנע מפעילות מינית\פיזית\ בדיקה רקטאלית ביומיים שטרם הבדיקה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה הרגעת אותי מאוד תבורך
שי09/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

