מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה בנושא צריבה בשתןאורלי בורסוק22/12/2009
שלום רב,
ראשית ברצוני להודות לד"ר גאזי פאריס שענית לי במהרה לשאלתי בתאריך 17/12/09.
השאלה שלי היום היא:
בעלי עבר את הכנסת הסטנט ב17/12/09 ומאז יש לו צריבה בעת מתן שתן, נערכו בדיקות שתן במעבדה והתוצאות מראות על דם בשתן ולקוציטים מוגברים וחלבון בשתן.
שאלתי היא האם זה נורמלי עדיין ביום שלישי לצריבות בשתן ודם בשתן?
תודה
אורלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין22/12/2009תומך שופכן הוא גוף זר למערכת שתן וגורם לדלקת ברוב מקרים ללא חיידק. תופעת לוואי של הסטנט היא צריבה ותכיפות בהטלת השתן בדיוק כמו במצב של דלקת. תופעה זאת אמורה להחלש אך לא חולפת לגמרי. אין טיפול יעיל בתופעה זו. רק סבלנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות שתן חוזרותניר21/12/2009
שלום רב,
אני בן 32. מעל שנתיים אני סובל מדלקות שתן אחת לכמה חודשים (סה"כ כ5 פעמים בינתיים..)
בכל פעם אני מבצע בדיקת שתן במעבדה ומתגלה חיידק אי קולי. האורולוג נותן לי בכל פעם
אנטיביוטיקה אוגמנטין במינונים שונים בין שבוע ל10 ימים.
האם יש טיפולים נוספים מעבר לאנטיביוטיקה? ללא ספק הטיפול מקל עלי אך הוא לא מונע את החזרה של הדלקת.
האם זה בסדר שהאורולוג משתיק אותי בכל פעם באנטיביוטיקה ולא מנסה שיטות אחרות?
חשוב לציין שאני אדם השומר על היגיינה גבוהה ושומר על תזונה בריאה וטרייה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ניר
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום22/12/2009מחישה אירועים של דלקת בדרכי השתן בגבר צעיר מחייבת בירור מקיף של מערכת השתן כדי לאתר את הסיבה לאירועים אילו ולנסות לטפל בסיבה הבסיסית תחת טיפול באירועים החוזרים. גם באם לא מאותרת סיבה בסיסית יש מקום לשקול טיפול ארוך טווח.
אנא פנה לאורולוג לביצןע הבירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כריתה חלקית של הערמונית-ניתוח סגוריוסף21/12/2009
אני מועמד לניתוח כריתה חלקית של הערמונית ( ניתוח סגור ) במחלקה אורולוגית בכרמל וברשותכם יש לי כמה שאלות :
1. מהו משך האשפוז הממוצע ?
2. האם המנותח משתחרר לאחר גמילה מקטטר ?
3. במקרה והעניינים מסתבכים ( דימום, חום , חסימה במתן שתן ) לאחר השחרור מהמחלקה - לאן פונים ?
אודה על תשובתכם והכנסת מידע נוסף להפגת חרדות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליוסף שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן21/12/2009TURP שהן ראשי התיבות של Trans-Urethral Resection of the Prostate נחשב לניתוח הנפוץ ביותר בעולם לטיפול בהגדלת הערמונית השפירה והתופעות הקשורות בה (זרם מוחלש, קימה בלילה שארית שתן מוגברת ועוד'...).בארה"ב מתבצעים כ450,000 ניתוחים כאלו בשנה ובישראל ואף במחלקתנו הוא נחשב לניתוח מהנפוצים יותר ( מספר מקרים בשבוע) . מדובר בניתוח בגישה אנדוסקופית , ללא חתך בעור , דרך השופכה , ושבו כורתים " מבפנים " את הערמונית "כלפי חוץ" ולמעשה מייצרים תעלת שופכה חדשה ורחבה.
לאחר הניתוח מקובל להשאיר קטטר ל-3 ימים . החולה משתחרר לביתו ביום ה- 3 לאחר הניתוח לאחר הסרת הקטטר .בכל מקרה של בעיה או ספק אפילו החולים מודרכים לצלצל לטלפונים של המחלקה (שכתובים במכתב השחרור) ולהתייעץ עם אחות או רופא תורן .
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח TURP - הרעלה עקב תמיסת שטיפהיוסף21/12/2009
מהי הסבירות להרעלה עקב תמיסת מלחי שטיפה , האם היא חולפת ומהו הטיפול ?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליוסף שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן21/12/2009הסיכוי ל"הרעלה " הוא זניח.
לכ- 2% מהחולים העוברים את הניתוח עלולה להיות ירידה ברמת הנתרן בדם עקב ספיגת נוזלי השטיפה שעימם מבצעים את הניתוח. רק במקרים נדירים וחריגים עלולה התופעה להתבטא בבחילה, חולשה או בילבול. התופעה מתרחשת בד"כ רק במקרים של כריתה ממושכת ( > 70 דקות) של ערמונת בנפח גדול ( > 75 סמק'). היא חולפת לרוב תוך זמן קצר תוך טיפול שמרני עם עירוי נוזלים עם תמיסה פיזיולוגית (סליין).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה רציניתרוני21/12/2009
שלום ד"ר
אני בן 22 יש לי בעיה שהיא כבר מפריעה לי תקופה ארוכה לפני 7 חודשים בערך היה לי דם בזרע למשך חודשיים בערך ואחר כך הפסיק אחרי חודש בערך חזר לי שוב וזה היה כבר תקופה של 3 חודש (הלכתי בפעם הראשונה לרופא כשהייתי בצבא והוא עשה לי בדיקות שהראו שהזרע תקין ועוד כמה בדיקות ) אחרי התקופה של ה3 חודש הפסיק הדם אבל הזרע נהיה כמו מים לא כמו זרע רגיל ויוצא בזמן של השפיכה גם חתיכות אני לא יודע מה זה אולי זה דם קרוש וזה שורף מאוד. בזמן של הדם לא יכלתי לקיים יחסים כי זה לא נעים. אבל אחר כך ניסיתי לקיים יחסים והאבר מין לא מתפקד כמו שצריך הוא לא מגיע לזקפה מלאה אני לא יודע מה לעשות אם תוכל/י לעזור לי זה יהיה מצווין רק לכוון אותי אפילו שאני ידע מה לעשות
תודה מכל הלב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד משהו....
רוני21/12/2009לא קיבלתי מכה או משהו הדם בא לבד לא יודע ממה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבוקר טוב רוני
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום22/12/2009למרות שבמרבית המקרים הופעת דם בזרע אין לה משמעות קלינית הרי שבמרה שלך בו התופעה חוזרת ומלווה בתופעות נוספות יש חשד שהגורם הסביר הוא תהליך דלקתי בערמונית.
ממליץ החום לפנות לאורולוג לקביעת האבחנה והתאמת הטיפול.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בבסיס הפין.טל21/12/2009
שלום לפני כמה ימים השתעלתי חזק והרגשתי כאבים חזקים בבסיס הפין (אני חושב שככה קוראים לזה.. זה האיזור/השריר שבין פי הטבעת לאשכים). הכאבים חלפו תוך כמה שניות. ויום אחר ששוב השתעלתי הרגשתי את אותם כאבים. אציין שעברתי לפני חודש וחצי ניתוח לכריתת סינוס פילונידלי בעצם הזנב, לא יודע אם יש קשר ביניהם. בנוסף לזה יש לי בקע קטן מאוד בטבור לא חושב שיש קשר.
אודה לכם אם תנסו לאבחן את הבעייה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוקר טוב טל
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום22/12/2009האיזור שאתה מתאר נקרא פרינאום.
בעת שיעול ישנו לחץ תוך בטני ניכר שמשפיע על האיזור.
אני ממליץ בשלב זה להמתין ולבדוק באם התופעה נעלמת מה שקרוב לודאי יקרה.
באם התופעה מתמידה יש לפנות לבירור של אורולוג וכירורג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי free psaשי20/12/2009
לרופאים המכובדים שלום רב!
אני בן 56 סובל מזה כשנתיים מדחיפות במתן שתן ערמונית מעט מוגדלת עם מרקם נוקשה בצד ימין.
לפני שנה וחודשיים עברתי בדיקת free psa והרי התוצאות- free psa ratio 25% psa1.55 free psa 0.394
כעבור שנה וחודש עברתי שוב את הבדיקה והרי התוצאות- free psa ratio 23.06% psa2.55 free psa 0.588
לאור העליה הזאת האורולוג שקל לשלוח אותי לבדיקת אולטרה סאונד טרנס רקטאלית. אבל לפני כן הוא רשם לי אנטיביוטיקה אופלוקסין 400 מיליגרם ביום למשך 15 יום לאחר שסימתי את האנטיביוטיקה ניגשתי שוב לעשות בדיקת דם והרי התוצאות(עברו שישה שבועות מהבדיקה הקודמת)
free psa ratio 28.39% psa2.3 free psa0.653 לאור כל התוצאות הנ"ל האם בדיקת האולטרה סאונד טרנס רקטלית היא בלתי נמנעת או שאפשר לחזור על psa בעוד כמה חודשים ואז להחליט?
האם הבדיקות שעברתי מרמזות חלילה על ממאירות? האם כדור נגד כולסטרול סנבהסטטין 10 מ"ג
שלקחתי כ56 שעות לפני הבדיקה האחרונה עלולה להשפיע על תוצאות הבדיקה? את הבדיקה האחרונה עשיתי ארבעה ימים לאחר שסימתי את כדורי האנטיביוטיקה.
מודאג מאוד
אודה לתשובתכם בהקדם
בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי FREE PSA
פרופ' אבי שטיין21/12/2009שלום רב
הרופא שלך היה מודאג ורצה להפנות אותך לביופסיה בשל העליה של ה PSA בתוך שנה. זוהיא מדיניוןת מקובלת. מצד שני ה יחס של ה FREE PSA שלך הוא בגדר התקין מה שמדבר על סיכון נמוך יותר לסרטן. לא הייתי אומר שהביופסיה תחת אולטרסאונד היא בלתי נמנעת. יש מקום גם לעקוב אחר הPSA עוד מספר חדשים ואם שוב תהיה עליה אז לבצע ביופסיה
בברכה
פרופ' שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- LEUKOPLKIAפזית20/12/2009
בת 43, בעקבות תלונות על תכיפות במתן שתן וכאבים בבטן התחתונה עם תחושת שריפה (לא במתן שתן)בדיקת דם ציטולוגית תקינה וC.T. תקין נעשתה בדיקת ציטוסקופיה.
האבחנה של הבדיקה היתה leukoplki , ביופסיה לא נלקחה לדברי האורולוג מניסיונו העשיר אין צורך.
שתי צורות טיפול הוצעו לי: שטיפות של שלפוחית השתן בHEPARIN או צריבה של הרקמה.
כמו כן הבנתי שאין טיפול שמחסל את הבעייה לחלוטין אלא מקל לתקופת זמן.
האם החלטה לא לעשות ביופסיה היתה נכונה?
האם הטיפולים שהוצעו לי הם היחידים שקיימים, מה עדיף?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוקר טוב פזית
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום22/12/2009על אף העובדה שהמראה הציסטוסקופי של לויקופלקיה הוא אופייני אני סבור שיש ליטול ביופסיה
לאשרור האבחנה ושלילת מצבים אחרים שהטיפול בהם שונה לחלוטין.
את הדיון בטיפול יהיה נכון יותר לערוך לאחר קבלת תשובות הביופסיה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאוששות אחרי TURPיוסף20/12/2009
תוך כמה זמן אחרי ניתוח TURP אפשר לקיים יחסי מין ללא חשש זיהום או סיבוכים
נא תשובתכם , תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התאוששות אחרי TURP
פרופ' אבי שטיין21/12/2009אין כל חשש מזיהום כתוצאה מיחסי מין לאחר TURP. אך בכ"ז מומלץ לחכות כשבועיים לאחר הניתוח עד לקיום יחסים
בהצלחה
פרופ' שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יוסף21/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יוסף21/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא אבן בצינור שתןאורלי בורסוק17/12/2009
שלום רב,
בעלי סבל מכאבים מיום שבת ולאחר בדיקות מצאו כי זו אבן בגודל 3 מ"מ בצינור המוביל את השתן מהכלייה.הוא מאושפז כרגע באסף הרופא, לאחר שנתנו לו כדור קסטרל במשך 4 ימים והאבן לא יצאה לבדה הוחלט כי יבוצע מעקף ע"י צינור אחר בהרדמה היום הוא ילך עם הצינור חודש ולאחר מכן יוציאו את הצינור כי יש בעיה כנראה עם השתן מסביב לכלייה.
אינני בטוחה לגבי אבחנות אלו. מדוע לא הוציאו את האבן ביום שלישי נגיד?
מדוע צריך להרדים פעמיים בלי להוציא את האבן?
האם האבחנה נכונה?
אשמח אם מישהו יענה לי כי היום ההרדמה בלילה ואני לא בטוחה בכלל בתהליך הזה.
תודה
אורלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אורלי
ד''ר גאזי פארס17/12/2009נראה שלבעלך יש אבן 3 מ"מ בקצה השופכן (הצינור שמוביל שתן מהכליה לשלפוחית).האבן הזו חסמה את השתן וכך לחץ זרימת השתן גרם לנקב קטן בכליה ודליפת שתן החוצה לסביבה.
מצב זה מחייב הכנסת סטנט בכדי לעקוף את האבן ולתת לשתן לזרום בכיוון הנכון עד שהנקב בכליה יסגר.
ולשאלתך למה לא להוציא את האבן באותה הרדמה ?
- בכדי לשלוף את האבן יש צורך בכניסה אל השופכן בעזרת מכשיר שנקרא אורטרוסקופ ,דרכו מזרימים מים לתוך המערכת בכדי לאפשר ראיה וטיפול באבן . הזרמת מים דרך השופכן מביאה להגדלת הנקב בכליה ובריחת מים ושתן לסביבתה והחמרה של המצב.
אי לכך הטיפול הנכון במקרה שלו הוא הכנסת סטנט שעוקף את האבן .הסטנט נשאר בגוף לחודש ימים.ולאחר מכן יעבור פעולה חוזרת לשלוף את האבן ואת הסטנט.
מה שעשו באסף הרופא זה נכון.
החלמה מהירה.
ד"ר פארס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום .. כאבים בשתןאנונמי17/12/2009
שלום וחג שמח .. אני בחור בן 17
לפני כמה ימים הרגשתי שורף באיבר המיני
כאשר היתי משתין הייה שורף לי , הפיפי הייה יוצא לי בקמיות קטנות כל רבע שעה קצת
וממש שורף ..
הלכתי לרופא משפחה הוא הביא לי ללכת לבדוק שתן
הלכתי והכל יצא תקין בלי שום דלקות ובלי שום בעיות
יש לי שאלה .. אם זה יצא בלי דלקות
והוא הפנה אותי לבדיקת דם .. זה יכול להיות משהו יותר רציני ?
כמו ניתוח או משהו ?
תודה רבה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אלי וחג שמח
ד''ר גאזי פארס17/12/2009יתכן ויש לך דלקת בדרכי השתן, אך יתכן גם שזה מצב חולף ואין לו משמעות.
תעשה בדיקות שתן לכללית ולתרבית דרך הרופא המטפל .לפי התוצאות והתלונות שלך הרופא שלך ישקול המשך טיפול ואולי בירור ע"י אורולוג.
החלמה מהירה.
ד"ר פארס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם תוכל להכנס שוב
אנונמי17/12/2009אבל רשמתי לך שהלכתי לרופא משפחה ועשיתי בדיקה
ולא מצאו כלום ..
זה יחלוף עם הזמן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם תוכל להכנס שוב
אנונמי17/12/2009אבל רשמתי לך שהלכתי לרופא משפחה ועשיתי בדיקה
ולא מצאו כלום ..
זה יחלוף עם הזמן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום אלי
ד''ר גאזי פארס17/12/2009אם הבדיקות תקינות אז סיכוי גדול שזה יחלוף מעצמו.
אך אם זה ימשך אני מציע לך לפנות לאורולוג לבדיקה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה .. אך יש לי עוד שאלה
אנונמי17/12/2009אחרי כמה ימים בממוצע זה אמור לעבור מעצמו .. ?
בברכה וסליחה על יותר מדי השאלות ..
וחג שמח :]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רב אלי
ד''ר גאזי פארס17/12/2009מתי יעבור? זה תלוי בסיבת הצריבה בשתן .היות ואני כעת לא יודע מה סיבת הצריבה לא אוכל לענות לך . פשוט אם הצריבה עדיין קיימת נא לפנות לאורולוג לבדיקה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי נפרוסטוםס15/12/2009
יש לי נפרסטום כבר למעלה מ5 חודשים (הוחלף לפני חודשים) וכל כמה שבועות השתן איננו צלול והצינור מכוסה בהפרשות לבנות צהבהבות מה שגורם לי לכאב בכליה ובאזור המותן שממנו יוצא הצינור
מהם ההפרשות הללו מדוע זה קורה וכיצד ניתן למנוע זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין15/12/2009כל צנרת בדרכי השתן כולל הנפרוסטום גורמת לזיהום קבוע בשתן ושילוב של הזיהום ותגובת רקמות אליו וגם שקיעת מלחים של שתן כל זה גורם לסתימת הנפרוסטום ולהפרשה עכורה. אי אפשר למנוע את התופעה. המלצה כללית שתיה רבה אשר מדללת את השתן ומקטינה סיכון לסתימת הנפרוסטום ומאפשרת לאריך תקופות ללא החלפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימה בהתלת שתן ובדיקת VCUGאנונימי 2114/12/2009
שלום רב,
מזה מספר שנים אני סובל מחסימה בהתלת שתן, בעבר זה היה חמור יותר וכיום המצב השתפר בהרבה אך עדיין לא מאפשר לי לחיות חיים נורמליים לחלוטין. הבעיה היא בעיקר במקומות הומים ובשטחים פתוחים.
תמיד כשהגעתי לרופאים כלליים הפנו אותי לגורמי ברה"ן בטענה שהבעיה היא פסיכולוגית.
לדעתי הבעיה התחילה כבעיה פיזית ועם הזמן נבנתה גם סוג של חסימה פסיכולוגית, אבל זו רק הרגשה שלי.
לאחרונה ניגשתי שוב לרופא לבדוק האם יש סיכוי שהבעיה היא רפואית (פיזית), והוא הפנה אותי לעבור בדיקת VCUG, שאותה עברתי היום.
במהלך הבדיקה רוב הנוזלים שמחדירים פנימה נזלו עליי, והרגשתי כאשר מחדירים אותם יש דחייה של הגוף להוציא אותם החוצה (כאילו יש שתן בלתי נשלט), ובסוף, לאחר הוצאת הקטטר נתבקשתי להטיל שתן לתוך כלי חד פעמי כאשר בוחנים זאת דרך השיקוף, אך בעקבות הבעיה שלי לא הצלחתי לעשות זאת.
לבסוף יצאתי מהבדיקה בהרגשה שהיא כשלה, או לפחות לא הצליחה במלואה.
את הבדיקה ערכו שני מתמחים כאשר פרופ' חונך אותם מחדר הבקרה.
רציתי לשאול לדעתכם, על הבדיקה ועל הבעיה שלי, והאם לאחר הבדיקה זה בסדר שיש כאבים בעת הטלת השתן.
חשוב לי לציין שנתקלתי בחוסר התחשבות והבנה כמעט מוחלט מחלק מהרופאים שהיו מעורבים בבדיקה ולכן לא הצלחתי לקבל את התשובות לשאלות הנ"ל.
תודה מראש
וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאנונימי שלום ,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן14/12/2009הבדיקה שעברת הינה בדיקה שבהגדרתה נחשבת לפולשנית ואכן אצל חלק מהנבדקים היא נתפסת בכחוויה לא נעימה. כעקרון הבדיקה הנחשבת לאבחנתית ביותר במקרים של הפרעות באגירה או בהתרוקנות שלפוחית השתן היא בדיקה אורודינאמית שבמהלכה גם מכניסים קטטר לשלפוחית וגם לחלולת ובודקים מדדים שונים כגון קיבולת והשלפוחית ,לחצים בעת האגירה וההתרוקנות, ועוד. VCUG לכשעצמו נותן מידע אנאטומי וכשהוא מבוצע תוך כדי בדיקה אורודינאמית ( בשיקוף רנטגן תוך חיבור למחשב האורודינאמי) הוא מספק מידע במקרים מסןבכים ומורכבים יותר.
לאחר כל החדרת קטטר עלולה להיות תחושה לא נעימה אך זו תחלוף מן הסתם תוך מספר ימים. במידה ולא רצוי לבדוק שתן לתרבית לשלילת זיהום.
אם אינך עדיין בטיפולו של אורולוג המתמחה בתחום זה ( אורו-נוירולוגיה\ הפרעות בהטלת השתן) דע כי קיים מומחה כזה במרבית המחלקות האורולוגיות שבבתי החולים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזל זרעלי13/12/2009
אחרי קיום יחסי מין היה לי קצת דם בנוזל הזרע. על מה זה יכול להצביע? האם זה נורמלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזל זרע
פרופ' אבי שטיין13/12/2009שלום לי
דימום בנוזל הזרע לא מצביע בהכח על בעיה חמורה. לדעתי יש לבצע מספר בדיקות בסיסיות אצל האורולוג שלך . בד"כ מדובר בשתן לבדיקת ציטולוגיה PSA ואולארסאונד. במקרים מסויימים יש צורך להסתכל עם מכשיר אופטי בשלפוחית (ציסטוסקופיה)
פרופסור שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בזמן האחרון יש לי הרבה שתןבת 1712/12/2009
שלום!
בזמן האחרון יש לי הרבה שתן יותר מהרגיל. אין לי צריבה או משהו דומה.
חשוב לציין שאני בקושי שותה (בערך 3 כוסות ביום) אז אני לא מוצאת את ההיגיון.
אשמח לתשובה, אני מודאגת...תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיף לך
ואוווו איזה22/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלבת 17
ד''ר אלכס קונסטנטינובסקי13/12/2009שלום, בת 17
1. קודם כל, בלי שום קשר להטלת השתן התכיפה, בכל מקרה תקפידי לשתות יותר.
2. כדאי לבדוק שתן - בדיקה כללית ותרבית.
3. תנסי לרשום במשך כ-3 ימים כמות וסוג של השתיה ששתית וכמות ומספר הפעמים של הטלת השתן. כל זה תרשמי בטבלה מסודרת ועם רישום הנ"ל תפני לרופא המטפל ולאורולוג
בהצלחה
ד"ר קונסטנטינובסקי אלכס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

