מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תשובת אולטראסאונדאילנה19/10/2009
מהי פרנכימה כילייתית היפר אקוגנית מהרגיל.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאילנה שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן19/10/2009המישג פרנכימה היפר אקוגנית מתאר למעשה כליה שמראה הרקמה שלה בסונאר לבן יותר מהרגיל.
הממצא הזה דורש המשך ברור אצל אורולוג. מפרולוג ועלול להצביע על מגוון של מחלות כלייתיות חלקן ללא משמעות אך חלקן עם השלכות טיפוליות שונות. כמובן שיש משמעות לגילו של הנבדק ( עובר\ בסונאר תוך רחמי; ילד ; מבוגר וכו'). אנא פני לרופא המשפחה להלשמת ברור ועל מנת שיפנה אותך למומחה המתאים ( נפרולוג\ נפרולוג ילדים \ אורולוג וכו').
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחוףמ18/10/2009
שלום
אני בן 22 סבלתי מדם בזרע במשך שהותי בצבא במשך 3 חודשים הלכתי לרופא הוא עשה לי בירורים תרבית זרע ואמר לי שהכל בסדר . זה הפסיק למשך חודש ואחר כך עוד פעם הופיע למשך 3 חודשים בערך אמרתי זה יעבור חיכיתי ואחרי הזמן הזה הדם הפסיק אבל שהדם הפסיק הזרע יוצא לי חלקים דליל חלקים גושי והוא לא דביק אני רוצה לדעת מה זה יכול להיות בבקשה ומה צריך לעשות?
נ.ב
אני סובל גם במשך שנה וחצי מבלוטה ליד וצמוד לכיס האשכים בצד שמאל הרופאים שללו שהדם מגיע מהבלוטה (הרופאים אמרו שזה שערה הפוכה וזה לא מסוכן) והרופאה האחרונה נתנה לי משכה בשם אפלומיצין היא הורידה לי את הבלוטה ויכול להיות שבגלל זה הזרע גושי? אני רוצה לשלול אופציה לסרטן הערמונית?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחוף
פרופ' אבי שטיין18/10/2009שלום רב
ראשית אם יש לך בלוטה בעור שק האשכים זה כנראה באמת לא הסיבה לדימום בזרע. לגבי סרטן ערמונית הוא מאד מאד נדיר אם בכלל קיים בגיל זה.
אז מה בכל זאת? צריך לבצע אולטרסאונד של דרכי השתן. לבדוק שתן לבדיקת ציטולוגיה. לבצע לך בדיקה רקטלית ואם כל זה תין ייתכן ויש מקום לציסטוסקופיה שזו הסתכלות עם אופטיקה לשלפוחית ולשפכה.
בהצלחה
פרופ' שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוד ניתוחלב18/10/2009
שלום, אני מעומד לניתוח פרוסטטה, שמעתי על ניתוח בלייזר ירוק, רציתי לדעת במה הוא שונה מניתוח רגיל ומה קוד של הניתוח(לצורך בירור כיסוי ביטוחי). בתודה. לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוד ניתוח
פרופ' אבי שטיין18/10/2009שלום לב
הניתוח בלייזר ירוק משתמש בקרן לייזר שהיא שונה מהלולאה החשמלית בניתוח הקונבנציונלי (TURP) . השוני הוא בזה שמשתמשים לשטיפה בתמיסה פיזיולוגית שלא גורמת אף פעם לשינוי מאזן המלחים בגוף. הדימום בניתוח לייזר נחשב לפחות מאשר בניתוח TURP, אף שגם כך בTURP רמת הדימום איננה גבוהה במיוחד. הלייזר לא כל כך מונלץ לערמוניות בנפח גדול (מעל 50 גר)
בהצלחה
פרופ שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח ערמונית בלייזר ירוק
יוסף21/12/2009איפה מבצעים ניתוח ערמונית בלייזר ירוק ?
האם במחלקה האורולוגית ב"כרמל" מבצעים ניתוח ערמונית בלייזר ירוק ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח ערמונית בלייזר ירוק
יוסף21/12/2009איפה מבצעים ניתוח ערמונית בלייזר ירוק ?
האם במחלקה האורולוגית ב"כרמל" מבצעים ניתוח ערמונית בלייזר ירוק ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום יוסף
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום22/12/2009הניתוח בלייזר ירוק אינו מבוצע בבית חולים כרמל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלותדנה18/10/2009
מספר שאלות:
1- יש לי וריקוצלה דו צדדי ואישתי נכנסה להריון די מהר ,במידה ודרגת הוריקוצלה נשארת כמו שהיא אז בעוד שנה לא אמורה להיות בעיית פוריות?
2- מהם הגורמים להחמרת הוריקוצל?
3- האם הליכה מרובה ,כ-3 קילומטר ברצף יכולה להחמיר את הוריקוצל?
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר שאלות דודו
פרופ' אבי שטיין18/10/2009דודו שלום
לא ניתן בוודאות לצפות את התנהגות הוריקוצלה לאורך זמן מבחינת פוריות. יש סיכוי גבוה שאם אתה פורה היום תהיה פורה בעוד שנה. לגבי השפעת מאמצים על וריקוצלה: יש רק מאמר אחד בספרות שמתייחס לבעיה זו. המאמר טוען שפעילות ספורטיבית מורידה את איכות הזרע בחולי וריקוצלה. אמנם במאמר מדובר על פעילות אינטנסיבית יותא ממה ששאלת
פרופ' אבי שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לאורולוגיהורם16/10/2009
אני בן 21.
אני מרגיש גרד באיזור התחתון של הפין, ועם זה מגיעות קצת הפרשות, שאני רואה דרך כלל בבוקר על התחתונים.
הלכתי לאורולוג פרטי, באופן אקראי. שאיבחן שיש לי זיבה על ידי כך ששם על זכוכית את ההפרשה והראה לי חלקיקים במיקרוסקופ. הוא הוסיף ואמר שאצל אדם בריא לו רואים את החיידקים האלה במיקרוסקופ (פה חשדתי... :) )
ונתן לי כדורים לקחת במשך שבוע. אופלודקס בוקר וערב, וסדורל 3 פעמים ביום.
יש לציין שקיימתי יחסי מין עם חברתי באופן יומיומי עד לפגישה.
אני קצת חשדן, רציתי רק לקבל מן אישור, ולדעת שמה שאמר זה באמת נכון.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלפוחית השתן
חסן07/03/2016ערמונית 55 גרם.
psa 3.65
שלפוחית רגיזה
מטופל בקסטרל
מזה יותר מחודש מרגיש לחץ ומתח מעל לשלפוחית השתן. אולטרהסאונד לפני חודשיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלפוחית השתן - תגובה
ד``ר בוריס פרידמן13/03/2016שלום חסן
טיפול בקסטרל משפר את ההתרוקנות של השתן עם זרם מוגבר והיעדר טפטוף אבל הוא לא תמיד עוזר לתכיפות בשתן והקימה בלילה.
בהחלט חשוב לבצע אולטרסאונד ולפי הממצאים ניתן לשקול עם האורולוג טיפול בתופעה.
כשלב ראשון הייתי מציע לך לנסות להפחית את המשקאות עם הקפאין - קפה, תה קוקה קולה כי הגבלתם יכולה להקל על התסמינים. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום יהורם
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום20/10/2009דרך האבחון ע"י משטח ישיר היא מקובלת ונכונה.
זיהוי חידקי הזיבה להם מראה ייחודי במקרוסקופ אכן מאששת את האבחנה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבן בכליה של ילדרוחנה15/10/2009
מה צריך לעשות כשמגלים אבן בכליה לילד בן 4 וחצי בינתיים כמה ימים הוא מטופל בפפורין האם כדאי לפנות באופן פרטי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוחנה שלום
ד''ר גאזי פארס16/10/2009כדאי לפנות לאורולוג ילדים ולנפרולוג ילדים .
1- יעבור טיפול באבן בהתאם לגודלה ומיקומה ע"י האורולוג.
2-ויעבור בירור מטבולי אצל נפרולוג ילדים במטרה למנוע יצור אבנים בעתיד.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבן בכליה של ילד
פרופ' אבי שטיין18/10/2009לא בהכרח יש לפנות לאורולוג פרטי. צריך לטפל בהתאם לגודל האבן.
ניתן לפנות למרפאת אורולוגית ילדים באיזור מגוריך
פרופ' שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בכליהמיכל13/10/2009
מזה חודש יש לי כאב בכליה ימינית שבא והולך כאב עמום לא חזק אני מכירה את הכאב הזה כבר שנים רבות רק שלאחרונה הוא יותר תדיר,על מה זה יכול להצביע,בדיקת שתן כללית תקינה.האם זה יכול להצביע על גידול?אני בת40 בריאה.האם יש מצב שיש גידול בכליה ואין דם בשתן?האם זה נכון שחול באגן הכליה עושה כאב כזה או שאבנים או חול זה תמיד כאב חזק,יש לציין שאני שנה אחרי ניתוח לקיצור קיבה והורדתי 50 קילו בשנהזו,אך התחלתי להשתמש הרבה בטמס נגד צרבת האם יש קשר לסידן שבטמס ולכאב שאולי מקורו באבנים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין13/10/2009כאב מותן ללא המצאות דם בשתן מוריד סבירות לבעיה כליתית אך לא שולל. כי בדיקת סקירה היתי ממליץ על בדיקת סונר- אולטראסאונד כי בדיקה זאת יכולה לגלות אבן בכליה, גידול. האם רוצה להיות בטוחה שאין בעית כליה שגורמת לכאב אז יש לבצע בדיקת CT בטן עם הזרקת ח.נ. אך בדיקה זאת כרוכה בהרבה מאד קרינה ולכן לא מומלצת כקו ראשון לבירור הכאבים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך המהירה
מיכל14/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצל3-טיפול בקשירהאו בצינטור?איטא12/10/2009
1. האמנם בצינטור מצליחים לחסום יותר ורידים פגועים?
2. האים ניתוח ראשון עדיף בצינטור?
3. קראנו שהטיפול בוריקוצל בדרך הצינטור הוא חסימת הורידים עי 3 אפשרויות:
סלילים מתכתיים, קצף, או עי חומר אלכוהולי.
איזו דרך עדיפה? איזו דרך מקובלת בבתי חולים?
4. כמה שנים אחרי הניתוח/צינתור המעקב "סופר" הצלחה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאיטא שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן12/10/20091. לוא דוקא.
2. כן.
3. אני לא מכיר בתי חולים ציבוריים בישראל שמבצעים את הצינתור. זו פעולה שמבוצעת לרוב במסגרת ביה"ח הפרטיים. לגבי האופן יש לשאול את המבצע כי לכל אחד ישנה שיטה שהוא רגיל אליה.
4. ההגדרות לא אחידות אבל אם אני מבין את שאלתך אז כאשר יש הישנות\ כשלון זה נראה לרוב תוך שנה עד שנתיים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוריקוצל-צינתור או קשירה
איטא13/10/20091. מהן הסכנות בקשירה?
2. מהן הסכנות בצינטור?
3. האים יש סכנה שיווצרו תסחיפים עקב החסימה בדרך הצינתור?
4. זה נכון שבשיטת הקשירה לא קושרים את הוורידים מהאשך הימיני?
5. האים המעקב אחרי המנותחים הוא לאורך שנתים בלבד? כל' 30% הצלחה אומר ש70% יחזרו לניתוח נוסף תוך שנתיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה מרובהאלכס10/10/2009
רופאים נכבדים
אני בן 55 ובמקצועי אני יושב הרבה על מקום אחד כיסא או נהיגה.
אני חושב לכן אני שואל האם יתכן כי הישיבה מדליקה את הערמונית ? ואם כן האם יש לזה טיפול
רופא המשפחה שלח אותי לצילום וזה הראה ערמונית בגודל של 28
בתודה מראש
אלכס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאלכס
ד''ר אלכס קונסטנטינובסקי11/10/2009יש חשיבות גדולה לבניית סביבת עבודה טובה ונכונה מבחינה ארגונומית, כדאי להפחית את גורמי הסיכון והנזקים המצטברים בעבודה עם ישיבה ממושכת.
לגבי הערמונית-עליך קודם כל להבדק ע"י אורולוג ורק אז תוכל לדון איתו את המשמעויות של הפרעות בהטלת השתן ועל הסיבותן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת או לא דלקתשלמה08/10/2009
פורום רופאים נכבד.
לפני מעט יותר מחודשים עברתי ניתוח סגור שעבר בהצלחה ללא ארועים מיוחדים חזרתי לשירה כעבור שבוע להוציא מגבלות ההכרחיות אני בן 61.
אני עדיין סוחב כאב לפעמים בחיבור שבין אבר המין לכיס האשכים. עברתי בידקת שתן שבועיים אחרי
הניתוח הליקוציטים היו 300 והאירוציטים 10 לדברי המנתח (עשיתי באופן פרטי) אמר לי כי זה דבר
שבשיגרה.
ואילו בדיקה שערכתי בשבוע שעבר הליקוציטים 0 ואילו הלקוציטים עלו ל-20. תרבית ראשונה ללא מממצא.
מיתוך קריאה אני מבין (אולי) כי לא צריך להיות בדם לא ליקוציטים ולא לוקציטים. האם יתכן כי למרות הכל שיש 20 ליקוציטים המצביעים על דלקת אפשרית ואילו תרבית מראה אין צמיחה.
השאלה נשאלת מכיוון שתרבית ע"מ שיהיה ממצא צריך לפחות 10,000 אבל יכול להיות שיש רק
8500 אולי. ובכל זאת לתת אנטיביוטיקה ? מה דעת הפורום. אני לא יכול לשאול את האורולוג
המנתח מכיוון שהוא נופש בחו"ל (באמת הוא זקוק לה).
על תשובת הפורום אודה מראש
ב ב ר כ ה
שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלמה שלום
ד''ר גאזי פארס08/10/2009נוכחות לויקוציטים בבדיקת שתן לכללית ב-3 חודשים הראשונים אחרי ניתוח כריתת ערמונית הוא ממצא ידוע ואינו מדאיג. הלויקוציטים מופיעים בשתן בשל תגובה מקומית של הרקמה באזור הכריתה ולא בהכרח בשל דלקת חידקית.
מה שקובע בתקופה זו אחרי הניתוח הוא תרבית השתן.
דבר נוסף שיכול להצביע על דלקת בשתן הוא ניטריטים חיובי בשתן.
כך אם הניטריטים בשתן לכללית שלילי ובתרבית אין צמיחה אז אין לך דלקת .
החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגדלת ערמונית בגיל צעיראאאא08/10/2009
שלום. אני חייל בן 19 ואני סובל מתסמינים של הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית - השתנה תכופה (כל שעה וחצי, לפעמים פחות, לפעמים יותר), היסוס בעת מתן שתן (לוקח זמן רב לשתן לצאת), זרם חלש והרגשת חוסר התרוקנות. יש לציין שאני לא סובל מהשתנה לילית ודחיפות בהשתנה. שאלתי היא מה יכולה להיות הסיבה להופעת התסמינים בגיל כה צעיר? שכן המחלה מאפיינת גברים מעל גיל חמישים לרוב. כמו כן האם קיימים טיפולים יעילים מלבד ניתוח ? שמעתי על טיפול בעזרת חימום, תרמספאק. האם משתמשים בטיפול זה בארץ? האם טיפול בעזרת צמחים מומלץ (דקל ננסי)? כמו כן, הבנתי שתסמינים אלה עלולים להעיד גם על דלקת בערמונית והיצרות השופכה, אך אני סובל מבעיה זו כבר מעל שנה וחצי [מה ששולל לדעתי דלקת] ולא עברתי תאונות כלשהן או ניתוחים שיכולים לגרום לפגיעה בשופכה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אאאא
ד''ר גאזי פארס08/10/2009מה שיש לך זה לא הגדלה שפירה של הערמונית ,אתה צעיר מאוד בשל אבחנה זו.
הבעיה שלך מחייבת בירור ,באבחנה מבדלת הרבה מאוד גורמים שלא כדאי לפרט אותן בשלב זה , וחלק מהן הזכרת.
אני ממליץ לך לפנות לאורולוג בהקדם לבירור התלונות.
בתודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהדנה08/10/2009
רציתי לדעת,באיזה פרק זמן יכול להידרדר וריקוצל,כלומר נניח שיש לי דרגה 2 האם זה עניין של חודשים או שנים עד שיגיע לדרגה 3 ,או שבכלל יש סיכוי שזה יכול להישאר דרגה 2 לנצח.
שאלה נוספת-מאיזה דרגה רצוי לנתח?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דוד שלום
ד''ר גאזי פארס08/10/2009הווריקוצילה לרוב נשאר באותה דרגה אך יכול לעלות דרגה במאמץ גופני מוגבר.
הדרגה של הוריקוצילה לא חשובה בהחלטה לעשות ניתוח או לא. האינדיקציות לניתוח הן: הקטנה של האשך, כאבים באשך ו /או הפרעת פוריות. ממצאים אלו יכולים להופיע בכל דרגה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופ' אבי שטייןיעקב07/10/2009
שלום לפרופ' שטיין היקר.
ברור לי שתשובתך אינה תחליף להמלצות או הוראות הרופא המטפל. אני רציתי רק לשמוע את דעתך מנסיונך כמי שמטפל בדלקת ערמונית.
באחת מתשובתיך הקודמות בפורום לגבי טיפול בדלקת ערמונית ציינת שישנו צורך בטיפול אנטיביוטי ממושך של 8-10 שבועות. רציתי לדעת האם ישנה אפשרות לשימוש באופלודקס במשך 10 שבועות מכיוון שבעלון של התרופה מצוין שאין ליטול את התרופה מעל 8 שבועות ברציפות.
תודה רבה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעקב מפרופ' שטיין
פרופ' אבי שטיין07/10/2009שלום יעקב
אם מדובר בדלקת ערמונית כרונית חיידקית (כלומר אם מבודדים חיידק בתבחין כוסות לפני ואחרי עיסוי ערמונית), רצוי לקחת אנטיביוטיקה מסוג אופלודקס או ציפרוקסין 8-10 שבועות. אם לא מבודדים חיידק, הקורס האנטיביוטי המקובל קצר יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 6 שבועות לאחר ניתוח ערמונית TURPמורי05/10/2009
ד"ר שלום, לאחר קשיים בהטלת שתן וחסימה קשה של השופכה עברתי ניתוח להסרה חלקית של הערמונית בשיטה הסגורה TURP. לאחר הניתוח שיפור הדרגתי. יש כאבים חזקים עדיין וצריבה, שיפור בשליטה בשתן, יש זיקפה ודימומים קלים.
בשבועיים האחרונים, התחילו לצאת דרך השופכה קרעים של רקמה מלווים בדימום ואחדים אפילו גרמו לי לחסימה ולא יכולתי להשתין. לאחר מאמצים רבים (לחץ שהפעלתי) יצאו מס' קרעי בשר/רקמה שהיו גדולים מהרגיל. אני פוחד שבסופו של דבר אם יחזור הדבר לאורך זמן אצטרך להיות שוב עם קטטר.
שאלותי: האם זה מהלך טבעי בדרך להחלמה? האם יש טיפול תרופתי להרחבת השופכה באופן זמני כדי להקל על מעבר הרקמות? האם יש טיפול תרופתי הממיס את הקרעים האלה? האם זה יחלוף? האם צריך לפנות לאורולוג? האם לתת לזה עוד זמן?
תודה מראש על תשובתך, מורי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למורי שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן05/10/2009ב- TURP הערמונית נכרתת מ"בפנים" בפיסות רקמה שרוחבן כ- 0.5 סמ'' ואורכן משתנה ויכול גם להגיע למעל 2 סמ'. בד"כ בסיום הפעולה נשאבות כל הפיסות האלו , אך לפעמים יש מהן שנותרות בשלפוחית ויוצאות בהמשך העת הטלת השתן. לרוב מצה זה צריך להסתיים מעצמו תוך ימים ספורים. מה שאתה מתאר יכול להיות אולי מצב שלאחר דימום וקטעי הרקמה הם מן הסתם קרישי דם ישנים ש" ה"תארגנו" ונראים כעת כמו בשר.
כעקרון עם השתן שלך צלול אין לך מה לדאוג , ואולם....
פנה לאורולוג שניתח אותך והיבדק על ידיו . לא יזיק לעשות US של השלפוחית ולוודא שאין בתוכה עוד קרישי דם בכמות משמעותית. אין חומר שימיס את הקרישים ולרוב מספיק לתת לזה מספיק זמן , וזה קורה לרוב לבד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח TURP לאחר 6 שבועות
מורי05/10/2009ד"ר מיקי כהן שלום.
תודתי העמוקה על התשובה המפורטת והממצה. אכן הרגעת אותי. אתן צ'אנס עוד מספר ימים ואם זה יימשך, אפנה לאורולוג שלי, שהוא באמת בן אדם יוצא מהכלל, אבל לפעמים לא נוח לי "להפריע" לו.
חג שמח ושוב תודה על תשובתך. מורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר שלוםבני04/10/2009
שלום,
לחץ/כאב בפי הטבעת ממש שניות לפני שפיכת הזרע. שפיכת הזרע במאמץ רב ,כמות קטנה. לעיתים גם אין שפיכת זרע.
מה דעתך?מה יכולה להיות הסיבה? תופעה שכיחה?
לפני יומיים סיימתי טיפול תרופתי לאחר אבחנה של אפידידימיטיס.מחכה לתוצאת תרבית שתן שנייה. כמו-כן נשלחתי לביצוע US אשכים .
חג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום בני
פרופ' אבי שטיין04/10/2009שלום בני
תופעה זו אם היא חוזרת על עצמה עלולה לנבוע מחסימה או בצקת דלקתית במקום בו מסתיים צינור הזרע בשפכה. ניתן לבצע אולטרסאונד טרנסרקטלי כדי לבדוק אם אין הרחבה של שלפוחית זרע. לעצים יש צורך לבצע ציסטוסקופיה
ננרכה
פרופ' אבי שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

