מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הייסיון26/01/2014
קוראים לי סיון ואני בת 20 וחצי. יש לי כבר כמה שנים אנמיה מחוסר ברזל ולכן אני לוקחת כדורי ברזל. נ
יסיתי כבר כמה סוגים וב3 חודשים האחרונים אני לוקחת ברזל עדין אחת ליום. עשיתי בדיקות דם שבוע שעבר והערך של הברזל עומד על 33 (המוגלובין- 12.9). אני סובלת מסחרחורות, עייפות כרונית ונשירה מוגברת. אולי הברזל לא נספג אצלי כמו שצריך דרך כדורים? (כשניסיתי לקחת 2 ביום סבלתי מעצירויות מתמשכות)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
היי - תגובה
ד''ר פרדי אביב27/01/2014כמה פריטין שלך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה5
סיון27/01/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
5 - תגובה
ד''ר פרדי אביב27/01/2014ניתן לקבל SPATON - חומר חדש - נוזל שמכיל הרבה ברזל - בדרך כלל לא גורם לעצירות ,פעם ביום במשך 3-4 חודשים .
במידה וגם זה יגרום לעצירות יש מקום למתן ברזל בווריד .
כמות ותדירות - יודע כל רופא משפחה .
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עירוי ברזל בהריון FERINJECT 500MGד``ר אורי רוביו16/01/2014
שלום וברכה
מקווה שתוכל לעזור לי...
אני בהריון שבוע 29 עם ערכי המוגלובין ופריטיו נמוכים (המוגלובין 9.2 פריטין 4.4). כדורי הברזל גורמים לי לשלשולים ואי נוחות מאוד מטרידה בבטן. למרות זאת נטלתי אותם אך נראה שהם לא עוזרים.
הרופא המליץ לי על עירוי ברזל שנקרא .FERINJECT 500MG
הבנתי שזאת תרופה יחסית חדשה ואני קצת חוששת. כשקראתי את עלון התרופה (באינטרנט) ראיתי את המשפטים הבאים:
There are no adequate and well-controlled trials of Ferinject in pregnant women
Animal data suggest that iron released from Ferinject can cross the placental barrier and that its use during pregnancy may influence skeletal development in the fetus
אני מאוד מוטרדת וחוששת.. האם יכול להיגרם נזק לעובר? האם ישנה תרופה יותר בטוחה?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עירוי ברזל בהריון - תגובה
ד``ר אורי רוביו16/01/2014אני מסכים, שאין נסיון עם FERINJECT ולא הייתי ממליץ תכשיר כזה בהריון בשלב זה של המחקרים.
המלצתי לתת IV VENOFER 200MG פעם בשבוע (10 שבועות),
זהו תכשיר בטוח וללא סיכון לעובר בטרימסטר 2-3 ויש איתו הרבה נסיון.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלסמיהחיים15/01/2014
שלום יש לי תלסמיה מיינור , בספירת דם יצא המוגלובין 12 , זה תקין לתלסמיה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תלסמיה - תגובה
ד''ר פרדי אביב15/01/2014בהנחה שנשלל חסר ברזל ! וכן מדובר בטלסמיה 12 המוגלובין זה בסדר גמור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תלסמיה - תגובה
ד''ר פרדי אביב15/01/2014בהנחה שנשלל חסר ברזל ! וכן מדובר בטלסמיה 12 המוגלובין זה בסדר גמור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםאילנה15/01/2014
כל כמה זמן צריך לעשות בדיקת דם שגרתית לאנשים חולי אנמיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד``ר אורי רוביו15/01/2014שלום
אם ניתן טול כדאי להעריך תגובה חודש מתחילת הטיפול ואחכ כל 4 חודשים עד התנרמלות ההמוגלובין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה בהריוןשרון13/01/2014
בחודש שישי.
בתחילת ההריון הערכים היו: המוגלובין 12.9 ברזל 101 פריטין 15.5
היום: המוגלובין: 11.3 ברזל 81 פריטין 4.7
אני לוקחת ברזל רך של אלטמן שכנראה לא מספיק.
מה לקחת שלא יגרום עצירות.??
דרך אגב גם מגנזיום כל הזמן בירידה (כולל תסמינים) הגיע עכשיו ל-1.72 למרות נטילת תוסף כבר כמה חודשים.
מה לעשות???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אנמיה בהריון - תגובה
ד''ר פרדי אביב13/01/2014ברזל כן גורם לעצירות.
גם קל וגם לא קל.
הייתי מנסה לתת לך אקטיפרין 2 כדורים ליום ובעוד חודש ביקורת של ספירת דם ורמת פריטין .
במידה ולא תצליחי לקחת כדורים אז ניתן לתת ברזל בווריד .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר, בטוח שכל ברזל עדין גורם לעצירו
טלי20/01/2014כי יש את הברזל עדין של מורז שהוא 100 אחוז טבעי ,עם רמת ספיגה גבוהה ולא גורם לעצירות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ד"ר, בטוח שכל ברזל עדין גורם לעצירו - תגובה
ד''ר פרדי אביב20/01/2014לא כל ברזל גורם לעצירות וגם לא לכל אחד .
ברזל עדין מכיל פחות ברזל כך שגם סיכוי לעצירות היא פחותה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה בבת 23דניאלה10/01/2014
שלום, מצורפות בקובץ תוצאות בדיקות דם של ביתי בת 23 . ההמוגלובין בבדיקות קודמות היה בערך 11.6 (הלימפוציטים והנטרופ תמיד על אותם ערכים) הפרטין לפני שנה היה 15. עם מי עליי להתייעץ מכיוןן שרופא המשפחה בחופש. הבדיקות הן שנתיות שגרתיות . היא מרגישה עייפות וחולשה כמובן . תודה ( אין לה ווסת כבדה ולא נעשתה הבדיקה בסמוך לווסת כמו כן אוכלת בריא כולל בשר)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אנמיה בבת 23 - תגובה
ד''ר פרדי אביב11/01/2014שלום רב.מדובר באנמיה של חסר ברזל - פריטין 9 והמודל ובין פחות מ11.
סיבה - בגיל כזה בדרך כלל זה מחזור .
טיפול ברזל פומי - אקטיפרין 2 כדורים ליום במשך 3-6 חודשים רצופים.
מטרה- להגיע לרמת פריטים בין 50-100 ו להמוגלובין 12-13.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תוסף תזונהסיון22/12/2013
שלום רב,
אני סובלת מאנמיה מאז שאני זוכרת את עצמי.
לאורך השנים לקחתי סוגים שונים של ברזל, חלקם עשו לי טוב יותר וחלקם פחות.
שמעתי לאחרונה על ברזל נוזלי שנקרא ספטון. הרופאה שלי לא הכירה אותו.
האם התוסף הזה מומלץ ומה ההבדל בין ברזל נוזלי לאילו בכדורים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - הומגלובין נמוךדוברת01/12/2013
שלום רב,
הנני בחורה בת 30. עברתי בדיקת דם לפני כמה ימים ואני חוששת שמא יש לי אנמיה:
HB- 11.8 (טווח נורמה הוא בין 12-16)
RBC- 4.14 (נורמה בין 4.2-5.4)
HCT- 35.4 (טווח נורמה בין 37-47)
VITAMIN B12- 285 בנורמה
FOLIC ACID- 35.1 בנורמה
FERRITIN- 26.0 בנורמה
IRON-81 בנורמה
אני חוששת מאנמיה. האם הנתונים הללו אכן מצביעים על אנמיה? (סובלת מפיסורה אנאלית). מחזורים תקינים ולא חזקים.
האם יש צורך לטפל בעניין וליטול ברזל? (סובלת מעט מנשירת שיער וירדתי מעט במשקל עקב בעיה בקיבה והפרת של פעילות יתר בבלוטת התריס שכרגע התייצבה ותקינה).
אודה לתשובה מהירה,
דוברת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הומגלובין נמוך - תגובה
ד''ר פרדי אביב01/12/2013שלום רב .
אנמיה - חסר המוגלובין ,כך שברור שיש לך אנמיה .
השאלה היא - כמה בדרך כלל רמת המוגלבין שלך?
פחות מהמספרים אלו או אותו דבר .
כי פרט להמוגלובין נמוך אין כל בעיה במדדי ויטמינים וברזל .
לכן טאורטית יכול להיות מצב שזאת ההמוגלובין שלך - אז זה בסדר.
להבדיל - בהריון כל אישה צריכה לקחת ברזל לתמיחה כי צריכת ברזל יומי בהריון עולה כפול 2 או כפול 3 !
נמשך לדבר אחרי רמות המוגלובין הקודמות שלך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיהטופז20/11/2013
שלום,
אני בת 20, יש לי חוסר בברזל.
הרופאה נתנה לי לקחת למשך שלושה חודשים פרוגרד פוליק פעם ביום.
אני מתכוונת לקחת אותו כל יום בערב, שאלתי היא- האם עדיף לבלוע אותו לפני או אחרי הארוחה? ומה כדאי לאכול סמוך אליו, ממה להימנע לאכול בסמוך אליו? (וכמה זמן לחכות)
תודה רבה!
נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - אנמיה חדשהסכרת17/11/2013
שלום,
בת 31, בריאה, רזה מאוד (BMI 17.9), ללא אנמיה בעבר. לא צמחונית, תזונה תקינה. ברקע 2 לידות. בהריונות לקחת פריפול (לא בגלל אנמיה, פשוט כי הרופא נשים המליץ), ללא כל תופעות לוואי.
בבדיקות משבוע שעבר, התקבלו התוצאות הבאות:
Hemoglobin 10.6 G/DL
Hematocrit 32.5%
MCV 71.70 FL
MCH 23.40PG
RDW 16.30%
ESR 27mm/Hour (צריך להיות עד 25, זה יכול להיות גבוה בגלל האנמיה?...)
בחודשיים האחרונים יש גם איחורים משמעותיים במחזור החודשי (שבוע ומעלה של איחור).
רופאת משפחה המליצה לקחת Folex New 400, אבל הבנתי שזה גורם לעצירות ואני לא יכולה בשום אופן להסתכן בכך, בגלל בעיות אחרות.
בהתחשב בתוצאות הנ"ל, האם אפשר לקחת שוב פריפול? האם 100מ"ג ברזל ביום זה מספיק?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה ועוד שאלה...
סכרת19/11/2013האם פריפול מומלץ גם במצב של Prediabetes (רמות גלוקוז בצום גבוליות)? ואם לא - איזו תוסף ברזלאחר מומלץ לאנמיה מיקרוציטית קלה, שלא יגרום לעצירות בשום אופן?
שוב תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה... - תגובה
ד``ר אורי רוביו19/11/2013אין מניעה
לגבי העצירות- תצטרכי לבדוק שהתכשיר מתאים לך. אין כאן ערבויות....
אם מתפתחת עצירות יש לבחון תוספים אחרים כמו ברזל עדין וכן
במקרים קיצונים בלבד ינתן הברזל לוריד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשתאנה05/11/2013
אני בת 33 סובלת מאנמיה מספר שנים
המחזור שלי קשה וממש סיוט
אני לא מצליחה ליטול ברזל מכיוון שזה עושה לי שלשולים ועצירות ואני לא מצליחה לתפקד בגלל זה
ניסיתי הכל אפילו טיפות ברזל לתינוקות והמעיים שלי צורחים הצילו
ביקשתי מההמטולוג אישור לעירוי אך הוא לא מאשר
שאלותיי הן
איך אתה ממליץ לי לשכנע את ההמטולוג לתת לי עירוי?
מה הן תופעות הלוואי של עירוי?
האם אפשרי לבצע באופן פרטי?אם כן כמה עולה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיואשת - תגובה
ד``ר אורי רוביו05/11/2013שלום אנה
לא להתייאש אף פעם!
מה ההמוגלובין שלך? מה רמת הברזל?
אם את סובלת מחוסר משמעותי ועם אי- סבילות לברזל פומי איני רואה סיבה שלא לתת ברזל לוריד ולמלא המחסנים.
ניתן לתת באישפוז יום IV VENOFER ניתן בעשרה עירויים שבועיים של 200מ"ג עד כמות מלאה של 2 גרם
וניתן לרכוש עצמאית IV FERINJECT 1000MG (יעלה כ-1200ש"ח) ולקבל עירוי חד פעמי שימלא את כל צרכי הברזל
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלות
אנה09/11/2013כל הערכים אצלי נמוכים,אני ממש פוחדת לעשות שוב בדיקות
מה אתה ממליץ?להחליף המוטולוג?
מדוע עושים את זה באשפוז?
מה התופעות לוואי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלות - תגובה
ד``ר אורי רוביו09/11/2013אנה,
אני מתרשם שאת במצוקה שבאמת היא נתנת לפתרון
איני מכיר את ההמטולוג המטפל בך, אבל רצוי שיהיה לך תקשורת טובה עם הרופא כולל אם זה אומר שאת מחליפה למישהו אחר.
הטיפול ניתן בהשגחה רפואית ע"י עירוי פשוט בדרך כלל במסגרת אישפוז יום (באים לבי"ח מקבלים הטיפול והולכים לאחריו- לא במסגרת אישפוז במחלקה)
תופעות לוואי הן נדירות, העיקריות הינן תופעת לוואי אלרגית ולכן עירוי ראשון ניתן כTEST במינון מדולל ואם לא נצפות תגובות כמו פריחה, קוצר נשימה ממשיכים ונותנים מנה מלאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיהמליה04/11/2013
שלום רב
בדיקותשל ביתיבתה17 ברזל 5 פריטין 26 המוגלובין נכון להיום 8.7 מה הכי מומלץ
לתת על מנת להעלות רמות? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אנמיה - תגובה
ד''ר פרדי אביב04/11/2013לא הבנתי מספרים.
המוגלובין 8 פריטין 5 ?
אם זה כך אס צריך לקחת ברזל 2 כדורים כל יום במשך 3 חודשים לפחות ואז ביקורת.
תכשיר מאד מומלך - אקטיפרין.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנמיה
מליה05/11/2013קודם כל תודה על תגובתך ואכןפריטין 5 והמוגלובין 8
האם במקרה כזה עדיף ברזל בעירוי? התחלתי לתת לה כדורים של פריפול 100מ"ג
2 כדורים ליום האם זה מספיק? האם התרופה שהמלצת עדיפה? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אנמיה - תגובה
ד''ר פרדי אביב05/11/2013החשוב הוא להקפיד לקחת כל יום 2 כדורים במשך 3-6 חודשים .
פחות חשוב שם של התרופה.
גם פריפול זה בסדר גמור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם קיים חוסר b12 או ברזל?פלונית04/11/2013
שלום,
לאחרונה גיליתי כי לביתי התינוקת (7 חודשים) ישנו חוסר בברזל ובb12 (ערך של 100 בשתי בדיקות שונות + הומוציסטאין גבוה 13). היא מטופלת כרגע באמצעות זריקות.
שאלתי היא לגבי בדיקות הדם שלי, הם הן מצביעות על חוסר בוויטמין בי12 או בברזל (אני נוטלת תכשיר ברזל עוד מתקופת ההריון אך כעת אני אמורה להפסיק ליטול אותו)? במידה וכן, האם זה עשוי להסביר את החוסר אצל ביתי?
HB 13
Folic acid 37.2
Vitamin B12 271
Ferritin 17
MCV 93.4
Iron 50
בנוסף, ביצעתי בדיקת הומוציסטאין והתוצאה הינה 11.5
(גילי הוא 32, נקבה)
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם קיים חוסר b12 או ברזל? - תגובה
ד''ר פרדי אביב04/11/2013
שלום רב.
בדיקות שלך בסך הכל יציבות.רמת פריטין תקינה רמת בי 12 גם כן
אין קשר בין רמות בי 12 וברזל שלך ,לבין בת שלך !
רק אם מדובר במחלה תת ספיגה תורשתית אימונית כגון צליאק או דומה ,אך זה די נדיר .
לגבי בת שלך בגיל כל כך קטן לא מנסים להסביר חסרים ,מטפלים קודם כל ובגיל שנתיים שלוש יש מקום לנסות לבדוק את זה במידה ועדיין יהיה אקטואלי .
בשלב זה אפשר לבצע בדיקה לצליאק .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
פלונית04/11/2013שלום שוב ותודה על המענה.
האם לדעתך ניתן לטפל בה בדרך שאיננה זריקות אלא במתן בי12 נוזלי דרך הפה? הבנתי שהחסר איננו מאוד מאוד נמוך ויש לציין שהילדה מתפתחת כראוי, עירנית וסקרנית. רק העליה במשקל הינה נמוכה מהמצופה..
האם לפחות ניתן לנסות טיפול פומי במשך זמן קצר? אני מאוד חוששת מהזריקות
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המשך שאלה - תגובה
ד''ר פרדי אביב04/11/2013הדרך בטוחה ונכונה ביותר - זריקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
פלונית04/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם בן 5אילנית29/10/2013
רציתיע לדעת אם זה אנמיה בהתאם לתוצאות הללו: הומוגלובין 11.9 IRON 33 MCH 24.2 פריטין 24.0 לעומת לפני חצי שנה שהיה איירון 38 פריטין 19 והמוגלובין 11.3 מה הסיבה שהIRON יורד?? בתודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם בן 5 - תגובה
ד``ר אורי רוביו29/10/2013לא הבנתי של מי הבדיקות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשל הילד שלי בן 5
אילנית30/10/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברזל נמוךאילנית29/10/2013
לפני כמה חודשים התחילו לי סחרורות וחולשה עד כדי כך שקשה לי לתפקד בבדיקות הדם התגלה IRON 38 מוגלובין 10לאחר 4 חודשי טיפול בפריפול 3 ליום ההמוגלובין הגיע ל12.6 והIRON ירד ל33 יש לציין שהיו לי דימומים בגלל ההתקן רופא המטולוגיה לא ממליצים על עירוי כי ההמוגלובין בסדר אז אני ממשיכה בכדורחים רציתי לדעת בערך כמה זמן להמשיך ככה כדי לחזור לאורך חיים רגיל ללא סחרחורות...בתודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברזל נמוך - תגובה
ד``ר אורי רוביו29/10/2013שלום,
כעת עם HB 12.6 אין לך אנמיה. אבל בשל הדימומים את במאזן ברזל עדין כך שללא תוספת תפתחי שוב אנמיה ולמעשה את עם מחסנים חסרים.
הגישה שלי במצב כזה של דימום ווסתי- א. לקבל יעוץ רופא נשים ולבדוק כיצד לצמצם הדימום. ב. לפעמים אני כן נותן ברזל לוריד במספר מנות למלא המחסנים ולמנוע ירידה בHB לאורך זמן.
כנראה נרמול הברזל קשור גם בהרגשה טובה יותר ואולי שיפור הסחרחורת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אילנית30/10/2013אפשר לקבל את הטלפון שלך שאני יבוא לפגישה??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

