מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אנמיהעדן14/03/2013
עשיתי היום בבוקר בדיקת דם והיה לי חוסר בהמוגלובין 8.4 ליד זה היה סימן אזהרה.מה עליי לעשות אני בריאה בדרך כלל אודה על תשובתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה - תגובה
ד``ר אורי רוביו14/03/2013מיכל שלום, המוגלובין 8.4 בהחלטמשמעותו אנמיה שיש לברר ולטפל בה
אני ממליץ לפנות בהקדם לרופא. המטפל לברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניעת אנמיה בהריוןמרינה11/03/2013
מתי מומלץ בעצם להתחיל לקחת חומצה פולית בזמן הריון והאם זה יכול לעזור למנוע אנמיה או שעדיף לקחת ברזל במקום? מבולבלת ואשמח להסבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מניעת אנמיה בהריון - תגובה
ד''ר פרדי אביב11/03/2013בהריון אנמיה בדרך כלל עקב חסר ברזל ולא חסר חומצה פוליט .
חומצה פוליט כן נותנים בהריון ואף מתחילים חודשים לפני עקב השפעה טובה וחיונית הן לתהליך להיכנס להריון והן לעובר עצמו.
כך שאישה הרה צריכה גם ברזל כי איפול למניעת אנמיה וגם חומצה פוליט מסיבות שדברנו כעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיריון
פנינית12/03/2013אני בזמן ההיריון לקחתי ברזל קומפלקס של סופהרב שיש בו מינון גבוה של ברזל וגם מכיל בתוכו חומצה פולית, ווטימין C.
לפי מה שאת מתארת אני חושבת שזה יכול להתאים לך בדיוק.
אני לקחתי כמוסה אחת ביום עם הארוחת צהריים והתחלתי בערך חודשיים לפני ההיריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
היריון - תגובה
ד''ר פרדי אביב12/03/2013במידה וזה מכיל ברזל חומצה פוליט וויטמין סי אז כן אפשר לקחת בהריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מחסור בB12מאירה04/03/2013
יכול להוביל לאנמיה? איך מתגברים (צמחונית)? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם מחסור בB12 - תגובה
ד''ר פרדי אביב04/03/2013כן מחסור ב בי12 יכול לגרום לאנמיה .
צמחונים צריכים
א לבדוק אח לחצי שנה שנה רמות בי 12 ובכל בדם
ב לקחת על בסיס קבוע טיפול מניעתי בכדורים גם של בי12וגם ברזל .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברזל לא מאוזןסיגל21/02/2013
שלום ברצוני לשאול בבדיקה דם שערכתי המגלובין יצאה 14 וברזל IRON 50 אני רוצה לאזן את הברזל הרופא אמר לי שהם המוגלבין 14 זה בסדר שהברזל 50 נמוך אבל אמרתי לא שקר לי אני עייפה יש לי סחרחרות מדי פעם יכול להיות שזה מהברזל אני לא יודעת כל הזמן קר לי בדקתי גם בלוטת תריס תקין מה עוד יכול להיות אני אישה בריאה עובדת נשואה אם ילדים בת 37 אבל מאוד חלשה תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברזל לא מאוזן - תגובה
ד``ר אורי רוביו21/02/2013שלום סיגל
HB 14, זה תקין
יתכן דלדול מאגרי הברזל (מצב מקדים אנמיה)
חולשה אינה מוסברת בערכי HB אלו.
אפשר לטול תכשיר ברזל פומי כתוסף- לא יזיק
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוביןולרי14/02/2013
שלום, אני בת 24 בריאה בדרך כלל. עשיתי לאחרונה בדיקות דם, ההמוגלובין שלי הוא 8.1 ופריטין מתחת ל-8. הרופא המליץ לי לקבל פרובין בעירוי, היום קיבלתי את העירוי הראשון של 100 מיליגרם. אחרי כמה עירויים ניתן לצפות לעלייה בהמוגלובין? הומלץ לי לבצע את הטיפול פעמיים בשבוע למשך שלושה שבועות, האם קיימת אפשרות להגדיל את המינון ולצמצם את מתן העירויים לפעם בשבוע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרובין - תגובה
ד''ר פרדי אביב15/02/2013לילה טוב.
צורת מתן ברזל היא שונה לפי כמה דברים:
יכולת של חולה לקבל כדורים
עד כמה חולה מרגיש חסר ברזל(סימפטומתית )
עם חולה רציני ומסוגל לבלוע ולא סימפטומתית אז אין כל בעיה לתת ברזל בכדורים - 2 כל יום במשך חצי שנה לפחות .
במחקרה שלך רופא החליט על מתח ברזל בווריד.הכמות הסופית שאת צריכה לקבל בסוף היום במידה ורוצים להגיע לפריטין 70-100 ו׳ המוגלובין מעל 12 זאת סדר גודל של 15-20 אמפולות.אך לא הייתי נותן הכל בווריד .הייתי נותן 5-10 אמפולות בווריד ואס משלים בכדורים ל3חודשים נוספים לפחות.
לגבי קצב המתן בווריד זה נא בין פעם בחיים עד ל 3פעמים בשבוע .כל פעם מומלץ לתת אמפולה אחת .
לאחרונה יש תכשירים שניתן לתת אותם כל הכמות הנדרשת בפעם אחת .
עלייה ראשונה בהמוגלובין מתחילה אחרי שבוע ממתן ברזל וזה סדר גודל של 1גר אחוז בשבועיים -שלושה.החשוב זה לא המוגלובין אלה פריטין .
המשך לילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרובין
ולרי15/02/2013אוקיי תודה, ועוד שאלה אחת קצרה האם מותר לקחת hexakapron בזמן קבלת העירויים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרובין - תגובה
ד``ר אורי רוביו15/02/2013אין בעיה,
האם הסיבה לנטילת הקסקפרון קשורה בדמם מוגבר בווסת?
האם יש בעיית קרישה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקסאקפרון
ולרי15/02/2013כן, אני מקבלת עירויי ברזל וכרגע בתקופת הווסת החודשית. אין לי בעיות קרישה. הומלץ לי גם לקחת גלולות במשך חודשיים רצוף על מנת להעלות את רמת ההמוגלובין, אני די מפחדת לערבב את הכל יחד. האם יש באמת צורך לקחת גלולות בנוסף להקסאקפרון? או שעדיף לקחת רק גלולות על מנת לעצור/להאט את הדימום ולוותר על האקסאקפרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הקסאקפרון - תגובה
ד''ר פרדי אביב15/02/2013הקסקפרון זה טיפול מונע דימום חזק או יותר נכון מקריש דם יותר מהר.גלולות זה טיפול נסיבתי להקטין מחזור.לכן דעתי שמותר להרבב טיפולים אלו וניתן לקבל אותם עם תכשירי ברזל במקביל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקסאקפרון - תגובה
ד``ר אורי רוביו15/02/2013שלום,
גלולות על בסיס אסטרוגן ופרוגסטרון משמשות להסדרה הורמונלית של המחזור והפחתת הדימום הווסתי, כך ניתן לטפל באנמיה של חוסר ברזל הנובעת מדמם ווסתי מוגבר. בד״כ נותנים טיפול בכדורי הקסקפרון לנשים עם נטיה לדמם כתוצאה מחוסר בפקטורי קרישה על מנת לשלוט בדמם הווסתי. לא הייתי נותן תכשיר זה לאישה שאין לה בעיית קרישה, על אחת כמה וכמה השילוב עם גלולות עלול לגרום לקרישיות יתר ולכן איני ממליץ להוסיף הקסקפרון. בהחלט גלולות פתרון טוב להסדרת המחזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לשניכם!!
ולרי15/02/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוך כמה זמן יש שינוי בהמוגלובין?מיכל14/02/2013
לפני כ-שנתיים וחצי החלטתי להפוך לצמחונית והתפתחה אצלי אנמיה קלה לאחר כ-שנה.
והעייפות הייתה ניכרת ! בכל אופן בגלל צרכתי מעט דגים ובעזרת תוספים של ברזל ההמוגלובין עלה למינימום של הנורמה ואכן הרגשתי טוב יותר.
בדיקות אלו נעשו לפני כ-חצי שנה וחשוב לציין שהחומצה הפולית שלי הייתה נמוכה . בחצי שנה האחרונה עשיתי את דרכי לטבעונות (עדיין צרכתי מוצרי חלב עד לחודשיים האחרונים) ועוד הפעם התחלתי להרגיש מאוד מאוד עייפה...הרבה מצבים של תת חום(אין לי מושג אם זה קשור ואם לא אשמח לדעת מה האפשרויות לתסמין זה) ורוב הזמן אני חיוורת ...
השאלה אם זה הגיוני שההמוגלובין השתנה בחצי שנה והאם שווה לעשות בדיקת דם ..
תודה מראש .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוך כמה זמן יש שינוי בהמוגלובין? - תגובה
ד''ר פרדי אביב14/02/2013שלום מיכל .
את צודקת בהחלט - יש מקום לבצע בדיקות דם במקרה שלך מכוון שברזל וויטמין בי 12 נמצאים בהרבה דברים אך לקלות אותם אנו יכולים רק מדברי בשר וכבד בלבד.
לכן החשבון הוא פשות .אין בשר - אין ברזל וויטמין בי12.
מרגע שמפסיקים לאכול בשר וכבד לוקח 3 שנים עד שיורד ברזל ועד 8 שנים ל בי 12 אך אין צורך לחקות שזה ירד לחלוטין ואז להתחיל לקבל אותם . כי ירידה מספרית בבדיקות דם תמיד מאחרת בכמה חודשים טובים אחרי ירידה פנימית אמיתית .
לכן כל בן אדם שלא אוכל בשר וכבד צריך לקבל תוספות של ברזל וויטמין בי 12 על בסיס קבוע כל החיים.
שאלה רק מינון ?וזה מחליטים לפי בדיקות דם אחד לחצי שנה או שנה ,של רמת פריטין ורמת בי 12 יחד עם רמת המוגלובין .המספר של המוגלובין פרט חשוב אך לא
רק . במחקרה שלך יותר חשוב זה רמת פריטין ובי 12 בדם.
המשך יום נעים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה !!
מיכל14/02/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המוגלובין נמוך - בת מודאגת.אפרת02/02/2013
שלום רב ד"ר,
אבקש מאוד את עזרתך.
אמי איבדה כמעט לחלוטין את הראייה בעין אחת בעקבות אובדן דם וצניחה חדה של המוגלובין. הרופאים כתבו בשחרור מבי"ח שכדי לשמור על העין השניה יש לשמור על רמה של 10 לפחות. הבעיה היא שהיא מקבלת ברזל ובמעקב של המטולוגית, אבל ההמוגלובין שלה עומד על 10, 10.5. אני מאוד חרדה לעינה השניה.
אבקש עצתך האדיבה מה ניתן לעשות.
האם הזרקת ברזל תעזור לה?
האם עליה לקחת B12? (בעבר אמרה לה הרופאה שלה שגופה אינה סופג את הברזל שהיא אוכלת).
מה ניתן לעשות?
בתודה,
אפרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
המוגלובין נמוך - בת מודאגת. - תגובה
ד''ר פרדי אביב02/02/2013אפרת שלום.חסרים לי כמה נתונים בכדי לענות על שאלתך באופן מלא.
1.גיל של אימה שלך
2.אבחנה של בעית העיניים שלה
3.רמת משק הברזל בדם(פריטין) וכמה ואיזה סוג של טיפול בברזל היא מקבלת.
לא מוכרת לי מחלת עיניים שדורשת המוגלובין מעל רמה מסויימת ?!
אסמך לענות ברגע שתמסרי לי פרטים .
בכבוד רב
ד״ר פרדי אביב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שוב מציקה לך בעניין החוסר בברזלת.25/01/2013
שלום רב.סליחה שאני מציקה לך שוב אבל זה רק בגלל שאני מיואשת ממצבי.אני גרה בקנדה ולאחרונה בבדיקות שעשיתי גילו שההמוגלובין שלי תקין כלומר אין לי אנמיה אבל הפריטין שלי 16 (הרופאה אמרה שהוא צריך להיות 90 או משהו כזה) בערכים הקנדיים, אני לא יודעת מה זה אומר בישראל.בכל מקרה אני מרגישה: עייפות, חוסר ריכוז, לחץ בראש, אין לי תאבון בכלל, סחרחורות מדי פעם, חלשה כללית.לא נותנים פה עירוי דם אלא בבי"ח ורק לחולי דיאליזה משום מה.אני לא רוצה להגיע כעת לבי"ח בגלל השפעת וכו'.במקביל אני רוצה להכנס להריון, הרופאה שלי אומרת לי שזה בסדר להכנס להריון אבל אני לא רוצה לעשות זאת כל עוד אני מרגישה רע ולא רוצה להתחיל הריון בחוסר כשיש סיכוי לנזק לעובר, אני לא מוכנה לעשות זאת ביודעין.האם לדעתך מצב זה מצריך עירוי בכלל? כמה עירויים אם כן? האם כדאי לבוא לארץ בשביל זה? אין לי בעיה להגיע לארץ בשביל זה (אגב, גם בארץ התהליך הזה מתבצע בבי"ח?).בכל מקרה, חשוב לי לדעת מה דעתך כי אני מרגישה רע המון זמן, לא מרגישה שיפור (אני מקבלת כבר שבועיים כדורים טבעיים מסינית שעושה לי דיקור להעלאת הברזל אבל לא מרגישה שיפור בכלל).מה עושים? אני מפחדת שהמצב יחריף אחרי שאקבל שוב את המחזור החודשי ורוצה למנוע את ההתדרדרות.תודה לך וסליחה על ההצקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שוב מציקה לך בעניין החוסר בברזל - תגובה
ד``ר אורי רוביו25/01/2013שלום שוב,
א. לא ציינת מה ההמוגלובין שלך מלבד העובדה שהוא תקין.
ב. אם ההמוגלובין תקין, עייפות ותופעות אחרות פחות מיוחסות לחוסר בברזל שאצלך הוא גבולי שכן עדין אין אנמיה ולכן מוגדר IRON DEPLETION
ג. אין סכנה לעובר- הוא מקבל את הברזל הדרוש לו, בהנחה שלאם אין חוסרים קיצוניים ואנמיה קיצונית (לא המצב שלך כנראה)
ד. טיפול פומי בתכשירי ברזל דורש סבלנות ויש לנסות עד שמוצאים התכשיר המתאים כפי שכבר כתבתי.
ה. במצבים קיצוניים ניתן לתת IV ברזל (לוריד), גם בישראל ניתן בד"כ באישפוז יום או מרפאות יום.
ו. לא הייתי ממליץ לבוא לישראל רק לשם כך- אין חשש כל עוד HB מעל 10
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, תודה, תודה רבה!!!
ת.25/01/2013אני רוצה להודות לך מקרב לב על התשובות המפורטות, העזרה והסובלנות הרבה.עזרת לי מאוד וזה לא מובן מאליו לכן אני רוצה להודות לך מעומק ליבי על הכל - תודה רבה.
ההמוגלובין שלי הוא: 126 בטווח הנורמאל הנע בין 120-160 (בקנדה).
אעשה כפי שהמלצת.
תודה רבה דוקטור יקר.שבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרו-נסת.20/01/2013
האם מישהו יודע פרטים על כדורי ברזל בשם פרו-נס? יש בעיה, עד כה לא הצלחתי לקחת שום כדורי ברזל דרך הפה כי הם גורמים לי לתופעות לוואי חמורות כמו שילשולים נוראיים וכאבי בטן.האם מישהי התנסתה בהם? האם הם גורמים לתופעות לוואי כמו שציינתי? תוך כמה זמן הם מסייעים בפועל? .לי אין אנמיה ואני לא בהריון אבל הפריטין שלי מאוד נמוך וההרגשה הפיסית בעקבות כך מאוד לא טובה - כאבים ולחץ בראש, ראייה מטושטשת, סחרחורות, חולשה וחוסר אנרגיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרו-נס - תגובה
ד``ר אורי רוביו23/01/2013איני מכיר כדורים אלו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובל מאוד מקור, לוקח ברזלאלמוני16/01/2013
שלום אני בחור בן 37
לוקח ברזל, במידה ואני סובל מקור כתוצאה מחוסר ברזל, תוך כמה זמן אראה הטבה משמעותית מלקיחת הברזל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סובל מאוד מקור, לוקח ברזל - תגובה
ד``ר אורי רוביו17/01/2013הרגשת קור בשל אנמיה של חוסר ברזל תתכן, במקביל לשינויים רבים אחרים
תיקון האנמיה על ידי תוספת ברזל פומית קורית בד״כ במהירות
לגבי הרגשת הקור יתכן שיפור
עם זאת אני ממליץ לבדוק תפקוד בלוטת התריס לשלול תת-תריסיות שגורמת להרגשת קור לעיתים קרובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרגשת קור ותנודות במצב הרוח
אזרח04/02/2013לפורום שלום
סובל מתת חום פנימי ו עייפות ותנודות במצב הרוח.
האם יתכן שתופעות אלו קשורות לתיפקוד לקוי של בלוטת התריס.
במידה וכן איזו בדיקה נדרשת לבדיקת בלוטת התריס.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרגשת קור ותנודות במצב הרוח - תגובה
ד``ר אורי רוביו04/02/2013שלום, הפורום כעקרון עוסק באנמיה על סיבוכיה פי שמפיע בתכתובת קודמת.
לשאלתך, בהחלט תתכן הפרעה בתפקוד בלוטת התריס, לכוון תת-תריסיות ולכן בבדיקת דם פשוטה של TSH ניתן לדעת האם יש בעיה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספיגת ברזלת.14/01/2013
שלום.עפ"י בדיקת דם שערכתי אין לי אנמיה וההמוגלובין שלי תקין.הפריטין נמוך - 14.
זה כנראה נובע מדימומים חזקים שהיו לי בווסת וכעת הם עברו אבל יש לי דימומים קלים מאוד שבוע לפני הווסת או שבוע אחרי (לא גם וגם), זה רק מכתים קלות את הפד או אפילו לא, רק בעת ניגוב בשירותים רואים סימן חום.
אני נוטלת כדורי ברזל.האם זה יעזור בכלל אם אני עדיין ממשיכה לדמם (שוב - מדובר בדימום קליל ביותר בין הווסתות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספיגת ברזל - תגובה
ד``ר אורי רוביו17/01/2013הי
אין לך אנמיה, פריטין נמוך מראה על מאגרים מדולדלים. נראה כי את מאוזנת עם תוספת כדורי ברזל שמכסים על איבוד הדם בווסתות.
לגבי המחזור ודימום קשור לאיזון הורמונלי ואין קשר מבחינה זו לברזל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ו...
ת.17/01/2013אז מספיק לדעתך לקחת את הכדורים או כדאי ללכת על זריקה בשריר? אני חושבת שהגעתי למצב זה בגלל הדימומים החזקים בווסת.עשו לי בדיקות הורמונליות והן יצאו תקינות.איזה טיפול היית ממליץ לקבל כדי לאזן את עצמי? מה אפשר לעשות כדי שמצב זה לא יישנה? אחרי כמה זמן מומלץ לעשות בדיקה חוזרת כדי לראות אם יש שיפור?הספיגה שלי בגוף לא טובה בגלל ריפלוקס וכדורים כרוניים שאני נוטלת לשם כך.
תודה רבה על עזרתך ותגובתך המפורטת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקנדה לא נותנים ברזל בוריד אלא רק.. - תגובה
ד``ר אורי רוביו17/01/2013מצטער, אין לי נסיון עם זריקות ברזל לשריר. בישראל כל התכשירים המקובלים ניתנים אך ורק לוריד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר.עזרת לי מאוד.
ת.17/01/2013אני מעריכה את הסובלנות והעזרה הרבה.זה לא מובן מאליו.תודה לך.הרבה בריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר בברזלת.12/01/2013
אני בת 38, יש לי בעיית ריפלוקס ושבר בסרעפת.אני מספרת לך את הרקע הזה כי: מזה כשנתיים, לאחר הריון מחוץ לרחם שהופסק ע"י זריקות, סבלתי זמן רב מדימומים חזקים מאוד בעת המחזור.ניסיתי ליטול ברזל עדין של סולגאר ואחרי חודש וחצי הפסקתי בשל שלשולים קשים וכאבי בטן.כך הדימומים המשיכו כל חודש ללא טיפול.לפני חצי שנה החלו לי גם דימומים של כשבועיים לפני המחזור וכך יצא שאני כל הזמן "דולפת".הייתי אצל רופא נשים, אצל רופא משפחה והם לא מצאו את הסיבה.הלכתי לדיקור סיני ורק כעת הדימום לפני המחזור פסק אבל המחזור עצמו עדיין לסירוגין כבד.עשיתי בדיקות שלשום ויצא שההמוגלובין שלי בסדר גמור לפי מה שאמרה הרופאה אבל הפריטין שלי עומד על 16.הספיגה שלי בגוף במצב לא טוב כנראה כי גם כשאני אוכלת מזון המכיל ברזל זה לא נספג כל כך טוב.המצב הזה מלחיץ אותי לאור העובדה שיש לי נשירה נוראית, הראייה שלי מטשטשת לפעמים, יש לי סחרחורות ולחץ בראש.מה עושים? אני גרה בקנדה ופה לא עושים זריקת ברזל.מה עליי לעשות כדי ליישר קו ? כמה זמן ייקח לי לעשות זאת? והאם המצב הפיך כלומר האם השיער יגדל בחזרה, רמת הריכוז תשתפר וכו'.... אודה לך מאוד על עזרתך כי אני מרגישה חסרת אונים.תודה רבה מראש ושבת שלום מקנדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה רבה ד"ר רוביו ו... - תגובה
ד``ר אורי רוביו14/01/2013שלום שוב,
הכדור שאת. נוטלת הוא ממשפחת הPPI דומה למה שהמלצתי והוא טיפול טוב לרפלוקס ולכיב קיבה.
בהחלט טיפול ממושך בכדורים מוריד ספיגת ברזל וגם של ויטמין B12
לפי פריטין 16- האבחנה נשארה כמו שציינתי Iron depletion
נשירת שיער ועייפות יתכנו במצב כזה
מכיוון שכנראה הספיגה אצלך אינה אופטימלית אני שוב ממליץ על מתן IV VENOFER
בנוסף מתן תת לשוני של כדורי B12
אם את מתעתדת להכנס להריון מומלץ כבר עכשיו גם להתחיל חומצה פולית
ברזל בוריד לא גורם נמק והוא בהחלט פתרון טוב במצבים שאין ספיגה או אי-סבילות לברזל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך שוב
ת.14/01/2013מסתבר שהויטמין B12 שלי בסדר גמור.עכשיו חזרתי מבירור עם הרופאה שלי ומסתבר שהם לא נותנים עירוי של ברזל יותר כי גילו שזה עושה חור בשריר.הם נותנים עירוי רק בבי"ח לחולי דיאליזה.אפילו אי אפשר להזיג את הזריקה בבתי מרקחת.
האם יש לך עצה? אני רוצה באופן מיוחד להודות לך על תשובה שכל כך עזרה לי, הלכתי עם כל מה שרשמת לרופאה שלי והתייעצתי איתה.כמובן שהיא רופאת משפחה ולא רופאה המטולוגית.אם הייתי בארץ זה היה יותר פשוט וברור שהייתי מנסה להגיע אליך לטיפול כי ברור לי שהייתי זוכה לטיפול מסור ומצויין.תודה רבה לך.שבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוגלובין 8.6 בשבוע 38+3לימור07/01/2013
יש לי דפיקות לב סחרחרות אני מטופלת בהריון בסיכון הרופא טוען לקחת כדורי ברזל אני לוקחת כבר מזמן 3 ביום אך כל הזמן המוגלובין רק בירידה FERRITIN=8 IRON=23 FOLIC ACID=5.5 VITAMIN B12=164 מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוגלובין 8.6
לימור07/01/2013תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
לימור07/01/2013התייעצתי עם הרופא והוא אמר רק להמשיך עם הכדורי ברזל 3 ביום זה נכון לעשות כך?
הריון קודם קיבלתי 10 מנות כפולות של ונופר בשביל העלאת המוגלובין מ8 ל11 יש לי כנראה בעיית ספיגה של ברזל אני מאז ומתמיד עם אנמיה מה נכון לעשות אם כך הרופא אמר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד``ר אורי רוביו07/01/2013הי לימור,
הפורום אינו תחליף לבדיקת רופא. את עצתי נתתי לעיל והיא בגדר המלצה במגבלות של פורום מסוג זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברזל נמוך.
אפרת02/02/2013שלום רב,
אני מאוד מאוד מודאגת.
הראייה של אמי נפגעה מאוד בעין אחת, בעקבות ירידה חדה מאוד של ההמוגלובין.
היא כמעט ואינה רואה בה.
הרופאים אמרו שכדי לשמור על העין השניה, אסור להמוגלובין לרדת מ-10.
מאז האירוע, ההמוגלובין שלה נע באזור ה-10-10.5.
היא במעקב אצל המטולוגית, שהחליפה לה את הברזל, אך לשווא.
מה אפשר לעשות?
האם זריקות ברזל יועילו?
בבקשה לעזרתכם, אני מאוד מודאגת.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה הריוןאירית05/01/2013
שלום,
בת 37 הריון 3. מוגלובין 9.9 בשבוע 33.
בשבוע האחרון אושפזתי עקב דפיקות לב מהירות חולשה וטישטוש. נשללה רעלת, נשללה בעיית לב בוצעו כל הבדיקות.
אני צימחונית. עד כה 2 ברזל בעצת רופא עליתי ל3 ברזל מלפני 3 ימים.
כרגע נותר לי להמתין לעליית הערכים עקב ברזל נוסף.
רציתי לקבל עיצה בגלל שאני צימחונית אילו מאכלים הכי עשירים בברזל כדי שאוכל לשפר את המצב. והאם אסור לי בכלל לאכול מוצרי חלב כי זה מוריד את הספיגה
כמו כן כמה זמן עד שהעלייה בכדור נוסף תשפיע.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - ברזלאלה01/01/2013
אני בת49 לא צימחונית אבל לא אוכלת בשר כל יום כי פשות לאמיתלאבת מימנו בדיקות MCV73.4 MCH 22.8
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברזל - תגובה
ד``ר אורי רוביו01/01/2013האנמיה שלך אכן מתאימה לאנמיה של חוסר ברזל. בהנחה שדרכי העיכול כפי שנבדקו אצלך בגסטרוסקופיה וקולונוסוקפיה תקינים- הרי שחוסר הברזל נובע משלוש אפשרויות: חוסר ברזל בתזונה, בעיה בספיגת הברזל או דימום ווסתי מוגבר שצריכת הברזל היומית לא מפצה.
מציע לבדוק מספר תכשירי ברזל פומיים- ולראות עם איזה את הכי מסתדרת. אני בודק נשאות להליקובטר פילורי בקיבה/תריסריון ואם חיובית הייתי נותן טיפול ארדיקציה. אם יש דימום מוגבר ווסתי או אחר- יש להתיעץ עם רופא נשים לגבי טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

