מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חומצה פולית בכדורי פרנטלאושרית01/07/2010
שלום רב,
אני בשבוע 14 התחלתי לקחת כדור פרנטל+כדור אלספה 9 חודשים (אומגה 3)
ראיתי שגם בפרנטל וגם באומגה 3 רשום שיש בכל כדור 400 מק"ג חומצה פולית
כך שיוצא לי לקחת 800 מק"ג.
שאלתי האם מינון זה בסדר או שגבוה מידי?אם כן אפסיק לקחת כדור אחד
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאושרית
ד''ר גדעון נגר01/07/2010אין כל בעיה ליטול מינון של800מקג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחילותחני01/07/2010
שלום
אני בשבוע 18
לוקחת כבר 3 ימים אנטיביוטיקה בגלל זיהום בתרבית השתן.
לפני כשבוע התחילו לי בחילות שמזכירות את הבחילות בתחילת ההריון (רק בעוצמה נמוכה יותר)
בערב הבחילות מתגברות.
האם הגיוני שבשוע 18 יהיו בחילות בגלל ההריון? או שיכול להיות גורם אחר שיש לבדוק אותו?
בשבוע הזה התחלתי לקחת כדורי ברזל, כל יום כדור בנוסף לכדור פרנטל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשני
ד''ר גדעון נגר01/07/2010יש לסיים את האנטיביטיקה
יתכן שהברזל גורם לבחילות
ניתן להפסיק מספר ימים את הברזל ולראות האם עדיין הבחילות קיימות.
אם את לא סובלת מאנמיה אין צורך להוסיף ברזל מעבר לפרנטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףףףףףףףףףףמיכל01/07/2010
שלום לכל הרופאים
אני בשבועות הראשונים של ההריון - לא יודעת בדיוק באיזה שבוע אבל בערך 7 או 8...
לפני כשבועיים עשיתי בדיקת US ראשונה ולמרות שהעובר היה קטן מידי ולא ניתן היה למדוד אותו ולקבוע בדיוק באיזה שבוע אני, הרופא הצליח לשמוע דופק לשמחתי!!!
בשבוע האחרון אני מרגישה גרד בפות (ולעיתים רחוקות גם צריבה), הרופא שלי לא בארץ ולכן המליץ לי טלפונית למרוח משחת אגיסטן. שמתי את המשחה פעמיים אך הרגשתי שזה לא ממש עוזר והחלטתי להפסיק כי חששתי שהתרופה תפגע חלילה בעובר הקטן.
התור שלי לרופא קבוע רק לעוד 5 ימים והיום הבחנתי בהפרשה מעט ירקרקה מהנרתיק
האם כל זה עשוי לפגוע בעובר? האם זה סימן למשהו רע?
מה אתם ממליצים לי לעשות?
לחכות לתור וזהו?
האם זו פטרייה או שמא משהו חמור יותר?
האם העובר מוגן בינתיים?
תודה!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרד
ד''ר גדעון נגר01/07/2010גרד בפות אינו מחייב טפול מידי
ממליץ להמתין לרופא הנשים שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואיאשלי01/07/2010
שלום,
שבוע 10 להריון נוטלת פריפול עקב המוגלובין נמוך, ביומיים האחרונים יש לי תחושה של "נמלים" בפנים, האם זה יכול להיות תופעת לוואי של הכדור? ואם כן מהי החלופה המתאימה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאשלי
ד''ר גדעון נגר01/07/2010נמול בפנים אינו מצביע על רגישות לפריפול
אך למען הזהירות אל תקחי במשך מספר ימים את הפריפול ותראי אם תחושת הנמול פוסקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת העמסת סוכר 100 גר'מורן30/06/2010
שלום רב,
אני בשבוע 24 להריוני, הריון שני. בבדיקת העמסת סוכר 50 גר' התוצאה הייתה 148.
בבדיקת העמסת סוכר 100 גר' התוצאות הן:
בצום-153
לאחר 60 דק-75
לאחר 120 דק-133
לאחר 180 דק- 96
(ואין טעות בהקלדה) הייתי רוצה לדעת בבקשה מה משמעות התוצאות.
לציין שבהריון הראשון הכל היה תקין.
תודה, מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למורן
ד''ר גדעון נגר01/07/2010תוצאת הבדיקה מוזרה לאור כל יתר התוצאות
ממליץ לחזור על הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת בדיקות דם מדאיגה...שרית30/06/2010
RBC 3.72 M/UL ( 3.90- 5.40)*(.........)
HEMOGLOBIN 11.50 G/DL ( 12.00- 16.00)*(.........)
HEMATOCRIT 33.70 % ( 35.00- 45.00)*(.........)
VARIC.ZOST.IGG 1796.00 MIU/ML ( 0.00- 135.00) (.........)*Positive
שלום רב.
תוצאות אלו הגיעו באדום ביחס לשאר התוצאות אודה לפענוחם..
תודה עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף
שרית30/06/2010שאני בהריון בשבוע 7 +2
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאת בדיקות דם
ד``ר אריה לידור30/06/2010שלום לך
אנמיה (חסר ברזל) קלה וחיסון עבר לאבעבועות.
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העמסת סוכר 100קרנית30/06/2010
היום עשיתי העמסת סוכר 100 כי ב-50 התוצאה יצאה לי 141
התוצאות הם:
ב-0 התוצאה: 84
ב-60 התוצאה: 202
ב-120 התוצאה: 171
ב-180 התוצאה: 70
איך להתייחס לתוצאות האם יש לי סכרת הריון
תענו לי בבקשה דחוף....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העמסת סוכר 100
ד``ר אריה לידור30/06/2010שלום לך
העמסת סוכר זו אינה תקינה כלומר מוגדרת כסכרת הריונית. אנא פני לרופא שלך
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא גבוהה מאודמגדי30/06/2010
שלום,
ערכי הבטא שלי מאוד גבוהים שבוע 5 + 3 ימים כ- 12000.אני מאוד חוששת מ"מולה".
האם ערכים אלו נורמאליים ועדיין יש סיכוי להריון?
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטא גבוהה מאוד
ד``ר אריה לידור30/06/2010שלום לך
במולה הערכים הרבה יותר גבוהים. ממליץ שתבצעי אולטרהסאונד בימים הקרובים.
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שואלת שובלילו30/06/2010
שלום
אני כרגע בשבוע 27
לאחרונה אני מרגישה מדי פעם התקשויות בבטן התחתונה
אך הדבר קורה רק בעת שכיבה על הגב (בד"כ בלילה או בבוקר)
האם זה אומר שלא כדאי לשכב על הגב? האם בכלל יש קשר בין התנוחה להתקשויות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקשויות בבטן התחתונה
ד``ר אריה לידור30/06/2010שלום לך.
מותר בהריון להרגיש תחושות אלו. אין להם כל קשר לתנוחת השכיבה. יכולה לשכב על הבטן וכן על הגב.
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריסליאור30/06/2010
אני בת 34 בהריון בשבוע 9
קבלתי תוצאות לבדיקות דם שקצת מדאיגות אותי האם יש צורך לקחת תרוופת כל שהם
FREE T4 17.67 PMOL/L ( 7.00- 17.00) (.........)*
FREE T3 5.71 PMOL/L ( 3.80- 6.00) (.......*.)
TSH 0.04 MIU/ML ( 0.34- 5.60)*(.........)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התריס
ד``ר אריה לידור30/06/2010שלום לך
על פי התוצאות נראה כי את מאוזנת מבחינת פעילות בלוטת המגן. יחד עם זאת כל הבדיקות מרמזות על פעילות מוגברת אך עדיין בתחום התקין. ממליץ המשך מעקב תפקודי בלוטת המגן
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי בטא - תקינות הריוןבטי30/06/2010
שלום,
אני מקבלת תמיכה להריון אנדומטרין 200 פעמיים ביום
ורציתי לדעת האם ערכי הבטא של תקינים.
מחזור 24.5.10
23.6 60
27.6 282
29.6 414
30.6 486
רציתי לדעת האם זה תקין?
תודה,
בטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי בטא.
ד``ר איילון לחמן30/06/2010לבטי שלום.
ברמת העקרון ערכי הבטא צריכים להכפיל עצמם כל24-48 שעות.אבל הגוף הוא לא ממש שעון שויצרי.לכן כדאי לגשת להיבדק בעוד מס מים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי בטא נמוכיםסיון30/06/2010
שבוע 5 בטא 70
שבוע 6 בטא 262
טרם נצפה הריון באולטראסאונד
יש הפרשות חומות
האם יש סיכוי עדיין להריון תקין לאור ערכי הבטא הנמוכים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי בטא.
ד``ר איילון לחמן30/06/2010שלום.
אכן הערכים נמוכים לגיל ההריון.זאת אם גיל ההריון כמובן מדויק.שווה בכל מקרה לגשת לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מדדיםמאיה30/06/2010
שלום,
אני בשבוע 30+0, הייתי היום אצל רופא נשים ולאחר בדיקת כל המדדים(היקף ראש, בטן, ירך) יצא ממוצע של שבוע 31+4, האם זה אומר כי תאריך הלידה המשוער הוקדם? או שזה עדיין מוקדם בשלב הזה לדעת והאם יש להמשיך עם הספירה הרגילה(מהווסת האחרונה)?
אשמח להתייחסות,
תודה
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדדים
ד``ר איילון לחמן30/06/2010שלום.
אכן לפי המדדים העובר גדול מגיל ההריון.עפ המדדים.כמצופה יכולה להיות לכך השפעה על תאריך הידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי חומצה פולית ומעקברויטל30/06/2010
שלום
השבוע גיליתי שאני בהריון (שני) לא מתכונן, כך שלא לקחתי 3 חודשים חומצה פולית אלא ברזל עם חומצה פולית ולא באופן יום יומי, כמו כן עברתי רופא נשים ונאמר לי לבוא רק בעוד שלושה שבועות בערך בסוף שבוע 8, האם לא צריך להקדים את התור ?, לעשות בדיקת דם וכו' או שהכוונה כבר
לראות שהריון תקין וזה השבוע האידאלי לכך? בנוסף בבדיקת דם מחודש מאי חומצה פולית ערך גדול מ20 יחידות (הטווח בין 3.5 ל35), האם זה תקין או שעלי להגדיל את המינון של חומצה פולית שאני לוקחת, (אני יודעת שיש כדור של 5000 שלקחתי בהוראת הרופאה בהריון הקודם)
תודה מראש
רויטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומצה פולית.
ד``ר איילון לחמן30/06/2010לרויטל שלום.
החומצה פולית מיועדת למניעת מומים במערכת העצבים של העובר לא קשורה לרמה אצלך.גם לא מכיר כדור עם 5000 מג.בכל מקרה כדאי שתקדימי התור אצלרופאךכדי שתקבלי מענה לכל שאלותיך.שיהיה בהרבה הצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון, גמילה מעישון ועליה במשקלרוית30/06/2010
שלום רב,
אני בת 34, הריון ראשון בשבוע ה- 19+.
עישנתי למעלה מ 14 שנים( מכורה קשות) וכחודש לפני שנקלטתי להריון התחלתי תהליך גמילה.
הגמילה מעישון הביאה איתה דברים נפלאים לצד תיאבון מוגבר לאוכל, כך שאת ההריון התחלתי במשקל של 60 ק"ג, גובה 1.62.
כיום אני שוקלת 68 ק"ג.
אני מקפידה על תזונה בריאה, 6 ארוחות ביום (חלקן קטנות וחלקן גדולות מאוד!!!).
אני צועדת כ- 20 דק' כמעט כל בוקר.
באופן כללי תחילת ההריון הייתה נפלאה, בלי בחילות, בלי הקאות, בלי מצבי רוח ואני יכולה לסכם שעד כה אני נהנית מתהליך.
נשאלת השאלה האם לעשות עניין מהעלייה במשקל או לזרום עם השינויים שהגוף עובר בגלל הגמילה ובגלל ההריון.
תודה רבה,
גל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון, גמילה מעישון ועליה במשקל
ד``ר אריה לידור30/06/2010שלום לך
ראשית ברכות על היוזמה הנפלאה. אנא המשיכי בכך . העליה במשקל מותרת ואף רצויה ונובעת מ 2 הסיבות שהזכרת. התמידי בגמילה תוך כדי מעקב משקל במהלך ההריון
בהצלחה
ד"ר איה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)