מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- TSH גבוה לפני תחילת הריוןהילה28/06/2010
רציתי לשאול:
אני בשבוע 13.
כשבועיים לפני הכניסה להיריון היה לי TSH = 6.24 , אך T4 וT3 תקינים.
לצערי, לא הסבו את תשומת ליבי לכך שזה עלול להיות בעייתי בהריון ולא קיבלתי תרופות.
בכל מקרה, בלי קשר בדקתי שוב את ערכי הTSh בשבוע 9 ואז הוא היה 2.51 ומאז הוא ממשיך לרדת (בגבולות הנורמה) והגיע ל 1.7. T4 וT3 היו תקינים כל הזמן.
האם ייתכן שנגרם נזק לעובר?
האם יש דרך לבדוק זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין סיבה לדאגה
ד''ר עדי דוידסון28/06/2010כיוון שכבר בשבוע 9 ה TSH חזר לנורמה את יכולה להתייחס לבלוטת התריס שלך כתקינה. ממליץ להמשיך מעקב TSH אחת לחודשיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העמסת סוכר 100 גרםנטע28/06/2010
ד"ר שלום רב, ברצוני לדעת מה אומרות התוצאות שקיבלתי לאחר הבדיקה של העמסת סוכר 100 גרם:גלוקוז 76, גלוקוז 60- קיבלתי 138, גלוקוז 120- קיבלתי 134, גלוקוז 180- קיבלתי 101, אשמח לדעת תשובה מהירה, הרופא שלי יהיה רק ביום ד' והמתח לא מרפה.. המשך יום נעים. נטע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות אילו מראות על העמסה תקינה
ד''ר עדי דוידסון28/06/2010המשיכי להינות ממהלך ההריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צירים מוקדמיםhshannon28/06/2010
שלום רב.
אני בת 29, הריון ראשון, שבוע 20.
לפני יומיים התחילו התכווצויות סדירות ברחם. נבדקתי במיון, במוניטור נראו צירים סדירים כל 5 דקות. יש לציין ללא כאבים כלל.
כל הבדיקות, דם ושתן היו תקינות.
צוואר הרחם סגור, 48 מ"מ.
נאמר לי שהצירים יכולים להימשך עד סוף ההריון ושאין צורך בטיפול תרופתי, אלא רק במעקב.
האם מותר לי לעבוד כרגיל?
האם מותר לי להמשיך לעסוק בפעילות גופנית בה עסקתי עד כה - הליכות ויוגה?
האם מותר לקיים יחסי מין כרגיל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צירים מוקדמים
ד''ר עדי דוידסון28/06/2010התופעה שאת מתארת עדיין בתחילתה (רק יומיים) כך שמספר ימי מנוחה וזהירות לא יזיקו וכן שתייה מרובה. לאחר מכן ניתן לחזור בהדרגה לפעילות מלאה כאשר הרופא שלך יאמר שהסכנה חלפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיה בהריוןדפנה28/06/2010
שלום רב,
אני בשבוע 12 להריון.
האם מותר לשחות שחיית גב? שמעתי שפעילות על הגב עלולה למנוע אספקת חמצן לעובר.האם זה נכון?
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכיבה על הגב
ד''ר עדי דוידסון28/06/2010שכיבה על הגב בשליש השלישי להריון אינה בריאה כי משקל העובר והרחם גורמים ללחץ על כלי הדם של האם. בשחייה קרוב לוודאי שזה לא מתרחש כי המייםגורמים לציפה. בכל מקרה הסיכון רק בשליש השלישי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחילת מחזור/ביוץמ.28/06/2010
שלום רב,
ברצוני לדעת האם את יום הביוץ סופרים מרגע הופעת כתמים חומים של תחילת המחזור או מרגע הופעת דימום של המחזור?
יצאתי קצת מבולבלת מכל הכתבות על חישוב הביוץ....
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חישוב הביוץ ופוריות
ד''ר עדי דוידסון28/06/2010לדעתי חישוב הביוץ לצריכה כניסה להריון , לא רק שאינו מזרז אלא אפילו מונע ומעקב כניסה להריון.
הדרך המהירה ביותר להרות היא לשכוח מכל התיכנונים ולקיים יחסי מין ספונטנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גודש בחזה - האם מרגישים אותו כל הזמיעלה28/06/2010
הי. אני בשבוע 6 לאחר הפרייה. עד אתמול היה לי גודש בחזה. משהו שהרגשתי בעיקר בערב ובלילה.
הלילה הפסיק ואני ממש מודאגת... מעוניינת לדעת האם זו תופעה שיש במשך כל ההריון? מפחדת שההריון הפסיק. (אני אחרי שתי הפלות ומטופלת כיום בקלקסאן).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושות הריון
ד''ר עדי דוידסון28/06/2010תחושות הריון כמו גודש בחזה מושפעת משינויים הורמונלים, אין קשר ישיר בין התחושות להתפתחות תקינה של ההריון. מצד אחד אין מקום לדאגה אך מאידך צריך לקיים בדיקות בתדירות טובה כדי לוודא תקינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- GBSמאיה28/06/2010
שלום רב
אני בשבוע 38 להריון
בתרבית שלקחו לי מצאו GBS חיובי ויש לי שתי שאלות:
האם ניתן להשתמש בשמן שקדים לפני הלידה באזור הפות לריכוך המקום למרות שיש שם חידק ואם זה עוזר ולא מזיק?.
האם לאחר מתן אנטיביוטיקה במהלך הלידה ניתן להניק.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר GBS
ד''ר עדי דוידסון28/06/2010אין מניעה להשתמש בשמן שקדים
אין מניעה להניק למרות האנטיביוטיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנות יקרות ורופאים יקרים - שאלהדנה28/06/2010
אני בערך בשבוע 7
חושבת שיש לי פטרייה
מישהי/ו יודע מה עושים?
מותר לשים אגיסטן משחה?
מותר נרות?
הרופאה שלי בחו"ל...נא עזרתם!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגיסטן זה תרופה מותרת בהריון!
אילנה28/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתן לטפל כרגיל עם אגיסטן
ד''ר עדי דוידסון28/06/2010בפטרת במהלך הריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה לגבי הידרואגיסטן? גם מותר?
דנה28/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההידרואגיסטן או טבעקוטן - מה עדיף?
מיכל29/06/2010אני חושבת שהפטרייה היא חיצונית בעיקר לכן אני מעדיפה בשלב הזה לנסות לא להשתמש בנרות
האם יש מצב שזה יעבור מעצמו ללא טיפול כלל - בהנחה שאני שומרת על היגיינה ולובשת תחתוני כותנה? האם אתה ממליץ התחיל בטיפול או לחכות? אני נורא מפחדת שזה יפגע בעובר!!
ומה ההבדל בין אגיסטן להידרואגיסטן?
ושוב מה עדיף? אולי טבעקוטן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עונים???????????????????????
מיכל29/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכל תרופה לפטריות מותרת בהריון
ד''ר עדי דוידסון29/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחילת הריוןעדי27/06/2010
שלום. בת 39, הריון בכורה. וסת אחרונה - 23.05. הזרעה - 04.06. ב-20.06 בטא 191. ב-22.06 בטא 500. הרופא שלי בחו"ל לשבועיים. בשיחת טלפון אמר שנבצע US ראשון ב-08.07, עם חזרתו מחו"ל. הוא גם אמר שאין טעם לבצע בדיקות בטא נוספות, כי ההכפלה נראית תקינה.
האם יש טעם לגשת בינתיים לרופא מחליף כדי לבצע הUS? או שהמועד שקבע הרופא שלי סביר? אין לי מושג באיזה שבוע אני, כך שקצת קשה לי להחליט...האם יש טעם לבצע בדיקת בטא נוספת? חלף שבוע מהקודמת.
אני לא טיפוס לחוץ בד"כ, אבל כנראה שעם רמת הבטא עולים גם הלחץ וגם הבלבול.... :(
מודה מראש על ההכוונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזמן זה האבחנה הטובה ביותר
ד''ר עדי דוידסון28/06/2010עדיף להמתין בסבלנות לרופא שלך ואז התוצאות תהיינה אמינות וסופיות.
תוצאות ביניים רק מבלבלות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול גבוה בהריוןרינת27/06/2010
שלום,
עשיתי עפ"י בקשת רופאת המשפחה בדיקות דם כלליות,יצא שערכי הכולסטרול גבוהים מאוד, מה שנורא הלחיץ את רופאת המשפחה.
אני בחודש חמישי, האם ערכים גבוהים של כולסטרול וטריגלצירידים בהריון זה נורמלי?
ואם לא כיצד ניתן לטפל?
תודה
רינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר תשובה בבקשה....
רינת30/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכולסטרול גבוה בהריון
ד``ר אריה לידור30/06/2010שלום לך
כל שומני הדם מוגברים באופן נורמלי בהריון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקל משוער של העוברמלילה27/06/2010
אני נמצא בהריון בסיכון גבוה עקב סכרת הריון גבולי (ערך אחד לא תקין ).בשבוע ה- 33 עובר שקל 2.230.
זהו הריון שלישי. בראשון לידה רגילה משקל 3.600 , בשני ניתוח קיסרי משקל 4.740,
מעניין אותי האם אפשר לדעת פחות או יותר מה יהיה משקל העובר בשבוע 39, מכיוון שהרופא המליץ לי לעשות ניתוח בשבוע הזה.
בכל מקרה בגלל הסכרת לא נותנים להמשיך בהריון מעל השבוע ה- 39 והרופא אמר אם לא ניתוח אז זירור ואני מתלבטת מה כדאי לי לעשות.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה את שאלתי ...
מלילה28/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשקל תקין
ד''ר עדי דוידסון28/06/20102230 גר' הינו משקל תקין לשבוע 33 . אם משקל העובר יהיה פחות מ 4000 גר' ניתן ללדת לידה רגילה. הרופא שלך צודק אם עד שבוע 39 לא תתפתח מעצמה לידה רגילה עדיף לבצע ניתוח חוזר ולא זירוז לידה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביוץעדי27/06/2010
היי,
המחזור שלי סדיר כל 28 יום
החודש (16/6) קיבלתי לאחר 26 יום כאשר המחזור האחרון היה ב-22/5
חשוב לציין שאיני לוקחת גלולות אף פעם לא לקחתי, אני בת 25 ואנחנו מנסים מזה 3 חודשים להיכנס להריון
מתי יהיה ביוץ? ומהם הימים הפוריים שלי?!
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה?
עדי04/07/2010????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביוץ
ד``ר אריה לידור04/07/2010שלום לך
במחזורי וסת סדירים כשלך מדי 28 יום מועד הביוץ המשוער הינו כ 14 יום לפני הוסת הצפוי כך שבמחזורים סדירים אפשר לחשב פחות או יותר את מועד הביוץ. בוודאי כאשר המחזורים לא סדירים קשה לנבא מתי הוא היום ה14 שלפני הוסת הבא. לכן נראה שאצלך סביר להניח שהביוץ מתחולל בין יום 12 ל 14 מתחילת הוסת
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרתכם בבקשהמאי27/06/2010
שלום רב ,
ביצעתי יום שישי שקיפות עורפית שבוע 13+1,
התוצאה היא- היה רשום 2.2 מ"מ,1.9 מ"מ,2.3 מ"מ 2.1 מ"מ.
כל כך הרבה מדדים והוא הסתכל על הגבוה ביותר 2.3.
סיכון לתסמונת דאון לפי גיל האישה 1:1019
סיכון משולב לתסמונת דאון לפי גיל ושקיפות 1:1455
האם זה בסדר?.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רק לא לשכחני בין שורות בבקשה
מאי27/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשקיפות עורפית
ד''ר עדי דוידסון28/06/2010אכן מסתכלים על הערך הגבוה ביותר - זה הנוהג.
התשובה תקינה.
מקווה שביצעת גם בדיקת דם לסקר ביוכימי ואז התשובה תהייה יותר אמינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמאי
ד''ר גדעון נגר29/06/2010המדדים שציינת הן בתחום הנורמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מאי30/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשקיפות עורפית
ד``ר אריה לידור30/06/2010שלום לך
המדדים תקינים. נמצאת בסיכון נמוך הן לפי הגיל והן על פי המדדים
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לידע כללישלום27/06/2010
שלום יש לי שאלה כאשר ליבו של עובר מפסיק לפעום בוא נגיד בין שבועות 14-20 התופעות הן כאב חזק בבטן התחתונה ודימום מאסיבי או שלאוו דווקא יופיעו תופעות אלה ואי אפשר לדעת שהדופק הופסק עד לאולטרסאונד הבא? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ידע
ד``ר איילון לחמן27/06/2010שלום.
הפסקת פעולת הלב העוברי,לא חיבת להיות מלווה בסימנים כלשהם.כאב חזק מלווה בדימום הם סימני הפרדות שיליה מוקדמת שזהו רק אחד מגורמי הפסקת התפתחות העובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המוגלובין נמוךהריון ראשון27/06/2010
אני נמצאת בשבוע 11 החל ממחר וההמוגלובין שלי הוא 10.7 , אני נוטלת פרנטל , כדור אחד ביום והרופא המליץ לעלות לשניים ביום , האם זה מספיק? סובלת מחולשה ,עיפות וסחרחורות , אשמח לתשובה מהירה,
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המוגלובין.
ד``ר איילון לחמן27/06/2010שלום. כדאי לחשוב ביעוץ עם רופאך על נטילת כורי ברזל במינון גבוה יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



